eitaa logo
انجمن علمی حقوق دانشگاه قم
307 دنبال‌کننده
342 عکس
35 ویدیو
36 فایل
کانال رسمی انجمن علمی حقوق دانشگاه قم https://t.me/law_qomuni :تلگرام دبیر انجمن: @MHanz205 ارتباط با واحد خواهران: @Key_512
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از اســــاس
🔷️ سیزدهمین نشست علمی اساس برگزار می گردد: اسلحه برای پلیس یا بر پلیس؟ با حضور: 👤دکتر علی بیاتی استادیار گروه حقوق دانشگاه علوم انتظامی امین 👤قاضی غلامحسن الوندی بازپرس شعبه اول دادسرای نظامی استان خراسان رضوی 🔶️محور های نشست: - بررسی حقوقی قضایی چالش های تامین اقتدار عمومی - الزامات و راهکارهای پلیس مقتدر و قانونمدار با تاکید بر نظام حقوقی و قضایی ایران - پیامدهای حقوقی، امنیتی و اجتماعی تضعیف نهاد پلیس ⏰زمان: چهارشنبه ۱۴۰۰/۱۱/۲۰ _ ساعت ۱۸ نشست در لایو اینستاگرام اساس به نشانی ذیل برگزار میگردد: @asaas_discourse1 ◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇ همراه ما باشید ...⚖📜 @asaas_discourse
هدایت شده از اســــاس
🔶️انقلاب اسلامی، پدیده‌ای زنده و با اراده🔶️ انقلاب اسلامی، نشانه تحقق وعده لایتخلف الهی مبنی بر پیروزی حق بر باطل بررسی بیانات رهبر معظم انقلاب حاکی از این است که انقلاب اسلامی، نشانه اولین مرحله در تحقق کامل وعده لایتخلف الهی مبنی بر پیروزی حق بر باطل و بازسازی امت قرآن و النهایه ایجاد تمدن نوین اسلامی است. ایشان برای انقلاب اسلامی با بررسی مجموع منظومه بیاناتشان پنج مرحله قائل هستند. مرحله اول وقوع انقلاب اسلامی به معنای براندازی و سرنگونی نظام طاغوت و حرکت انفجاری در مقابل نظام باطل. مرحله دوم ایجاد نظام انقلابی و یا به تعبیر ایشان ایجاد نظام اسلامی است به معنای یک ساختار نظام سیاسی جدید که اولاً بر مبنای ایمان خالص توحیدی، ثانیاً این ساختار سیاسی بر مبنای علم است با گستره بی‌انتهای آن از علوم طبیعی تا مراتب بالاتر مثل علم به هویت انسان، علم به عالم ملکوت و علوم الهی. ثالثاً این ساختار جدید سیاسی بر مبنای عدل به معنای وسیع آن است؛ از قبیل عدالت اقتصادی، سیاسی و قضایی و اجتماعی و... مرحله سوم ایجاد دولت انقلابی یا به تعبیر ایشان ایجاد دولت اسلامی است؛ به این معنا که نظام اسلامی باید آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی را محقق کند و این امر مستلزم دستگاه مدیریتی است که ارکان و کارگزاران آن به مبانی، اصول و هنجارهای انقلاب اسلامی، اعتقاد قلبی و التزام عملی داشته باشند و به‌عبارت‌دیگر در طراز انقلاب اسلامی باشد. به بیان مقدمه قانون اساسی، در ایجاد نهادها و بنیادهای سیاسی که خود پایه تشکیل جامعه است بر اساس تلقی مکتبی، صالحان عهده‌دار حکومت و اداره مملکت گردند که این مرحله را بعد از مرحله ایجاد نظام، مرحله ایجاد دولت انقلابی یا اسلامی نام نهادند. مرحله چهارم ایجاد جامعه انقلابی و به تعبیر دیگر جامعه اسلامی است. بدین معنا که گفتمان انقلاب اسلامی در جامعه نهادینه و آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی از مجرای نظام‌سازی در گستره وسیع و عمیق جامعه به‌صورت عمومی و عینی و مستمر محقق شود. همان‌طور که در مقدمه قانون اساسی هم بنای جامعه نمونه و اسوه منوط به مشارکت گسترده و فعال تمامی عناصر اجتماع در روند تحول جامعه شده تا در مسیر تکامل انسان، هر فردی خود دست‌اندرکار و مسئول رشد و ارتقا گردد که در واقع همان تحقق حکومت مستضعفین در زمین خواهد بود. مرحله پنجم نیز ایجاد تمدن نوین اسلامی است. آرمان اصلی، واقعی و نهایی انقلاب اسلامی و هدف غایی آن و اولین مؤلفه در همه تصمیم‌گیری‌ها و اقدام‌ها در جمهوری اسلامی، ایجاد تمدن نوین اسلامی است. تمدن نوین اسلامی، تشکیل و تلفیق نظام‌های اجتماعی متعددی از جمله نظام حقوقی، سیاسی، اقتصادی و ... است که تحت سیطره مفهوم اسلام ناب در بستر نظمی سیستمی و نهادینه شده که ظرفیت اشاعه هنجاری و ساختاری دارد و بدواً مبتنی بر فرایند نظام‌سازی است. شاخصه‌ها و کارکردهای تمدن نوین اسلامی اجمالاً همنشینی دین و دنیا، رشد توأمان معنوی و مادی انسان در راستای میل به‌غایت خلقت یعنی عبودیت است که رهبر در بیانه گام دوم، انقلاب اسلامی را پدیده‌ای زنده و بااراده و منحصربه‌فرد می‌دانند که با صیانت از کرامت و بدون خیانت به نظام ارزش‌های فطری، ارزش‌های جهانی، ارزش‌های فرازمانی، ارزش‌های فرانسلی و ارزش‌های فرامکانی در یک مرحله متوقف نشده و فقط در تغییر نظم سیاسی موجود بسنده نکرده بلکه واجد سه مرحله خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی است. بنابراین انقلاب اسلامی پدیده‌ای است دارای مراحلی که ذکر شد و برعکس دیگر انقلاب‌ها به یک یا دو مرحله بسنده نکرده بلکه غایت خودش را ایجاد تمدن نوین اسلامی می‌داند و این یک امر مستمر، پویا و زنده است. ◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇ همراه ما باشید ...⚖📜 @asaas_discourse
🌍 آغاز انتشار "مجله ایرانی حقوق بین‌الملل و تطبیقی" (ijicl) 💠 مفتخریم خدمت خانواده بزرگ حقوق بین‌الملل ایران اعلام کنیم "مجله ایرانی حقوق بین الملل و تطبیقی" (ijicl) آماده پذیرش مقالات مرتبط با موضوعات نشریه جهت انتشار در شماره نخست نشریه در سال جاری می باشد. 🌐 مجله ایرانی حقوق بین الملل و تطبیقی (ijicl) که به ابتکار گروه حقوق بین الملل دانشکده حقوق دانشگاه قم و با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی ایران تاسیس گردیده است در زمستان و بهار 2022 به عنوان یک دوفصلنامه حقوقی بین‌المللی و با دسترسی آزاد و به زبان انگلیسی انتشار خودش را آغاز خواهد کرد. 🌐 این دوفصلنامه اولین نشریه جامع انگلیسی زبان در زمینه حقوق بین الملل و تطبیقی ​​است که در ایران منتشر می‌شود و دارای یک تیم تحریریه برجسته از اساتید سرشناس و اندیشمندان مطرح از کشورهای مختلف می‌باشد. 🌐 در راستای ارتقای دانش حقوق بین‌الملل و تطبیقی، این مجله متعهد به اخذ نمایه‌های معتبر بین‌المللی در شماره اول و در نتیجه ارائه مقالات با کیفیت بالا توسط اساتید، پژوهشگران، اندیشمندان و پژوهشگران برجسته در حوزه حقوق بین‌الملل و تطبیقی ​​است. 🗓 نویسندگان موظفند دستورالعمل های ارائه شده در بخش "راهنمای نویسندگان" را به دقت مطالعه و دنبال کنند. همچنین این نشریه با رعایت قوانین اخلاقی در نشریات، تابع قوانین کمیته اخلاق در نشریات (COPE) و پیرو آیین نامه اجرایی قانون پیشگیری و مبارزه با تقلب در آثار علمی ایران است. 🔻نشانی وب‌سایت نشریه 📌 ijicl.qom.ac.ir ✍ اعضای هیئت تحریریه نشریه: 🔸http://ijicl.qom.ac.ir/journal/editorial.board 📑 راهنمای ارسال مقالات علمی: 🔸http://ijicl.qom.ac.ir/journal/authors.note
«بحران ۲۰۲۲ در اوکراین از نگاه حقوق بین‌الملل» زمان برگزاری: پنج‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۶:۰۰ همراه با صدور گواهی حضور جلسه، به صورت مجازی و از طریق نرم افزار اداب کانکت (Adobe Connect) برگزار می‌شود. اتاق مجازی به آدرس: http://ve.qom.ac.ir/ila
انجمن علمی حقوق دانشگاه قم
«بحران ۲۰۲۲ در اوکراین از نگاه حقوق بین‌الملل» زمان برگزاری: پنج‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۶:۰۰ ه
🔔 🔻به منظور صدور گواهی حضور، لازم است حضار گرامی با نام و نام خانوادگی وارد شوند و سپس آن دسته از حضار محترمی که تقاضای صدور دارند، به ایمیل زیر پیام ارسال کنند تا گواهی خدمت‌شان ایمیل گردد: law@qom.ac.ir
هدایت شده از اســــاس
🔶️چهاردهمین نشست علمی اساس با موضوع: باز《نگری》 در قانون اساسی گام‌های طی نشده برای تحقق قانون اساسی 👤 با حضور دکتر حامد نیکونهاد عضو هیئت علمی دانشگاه قم 🔻محورهای نشست: ▪️خواسته مردم در شکاف میان هست‌ها و بایدهای قانون اساسی ▪️فاصله میان وضعیت موجود و وضعیت مطلوب، دال بر چیست؟ ▪️عرصه اجرا، نقطه عطف باز «نگری» به قانون اساسی ⏰ زمان: پنجشنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۰_ ساعت ۱۶ لایو اینستاگرام پیج اساس به نشانی: @asaas_discourse1 ◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇ همراه ما باشید ...⚖📜 @asaas_discourse
*بحران ۲۰۲۲ در اوکراین از نگاه حقوق بین‌الملل* سخنرانان: جناب آقای دکتر مصطفی فضایلی (دانشیار حقوق بین‌الملل دانشگاه قم) اقدام نظامی روسیه در اوکراین از منظر حقوق بین‌الملل توسل به زور جناب آقای دکتر سیدیاسر ضیایی (دانشیار حقوق بین‌الملل دانشگاه قم) تحولات حاکمیتی در اوکراین از منظر حقوق بین‌الملل: وضعیت دونتسک و لوهانسک جناب آقای دکتر محمدابراهیم شمس ناتری (دانشیار حقوق جزا و جرم‌شناسی دانشگاه تهران) بحران ۲۰۲۲ در اوکراین و امکان‌سنجی طرح دعوا از منظر حقوق بین‌الملل کیفری دبیر نشست: سرکار خانم دکتر مهناز رشیدی (پژوهشگر حقوق بین‌الملل و مدرس دانشگاه) *زمان برگزاری:* *امروز تا کمتر از یک ساعت دیگر (ساعت ۱۶:۰۰)* جلسه، به صورت مجازی و از طریق نرم افزار اداب کانکت (Adobe Connect) برگزار می‌شود. اتاق مجازی به آدرس: http://ve.qom.ac.ir/ila
هدایت شده از اســــاس
📜⚖دومین مسابقه اساس⚖📜 💠مجموعه علمی اساس به مناسبت «۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی» در نظر دارد مسابقه‌ای با عنوان «آری ملت ایران به جمهوری اسلامی» برگزار نماید. 🔸علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در قالب یادداشت کوتاه و بلند (تا 1000 واژه) عکس‌نوشته، فیلم کوتاه به @Asaas_mokhatab یا به شماره 09054390736 ارسال نمایند. ⏰ مهلت ارسال آثار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ 📊 اعلام نتایج: ۵ فروردین ۱۴۰۱ 🎁همراه با جوایز نفیس علمی🎁 ‌◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇ همراه ما باشید ...⚖📜 @asaas_discourse
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 حکمرانی اسلامی شبیه هیچ‌کدام از حکومت‌های رایج جهان نیست 🔺 رهبر انقلاب در دیدار اخیر: حکمرانی در منطق اسلام از بنیاد با حکمرانی‌های رایج جهان متفاوت است؛ نه شبیه سلطنت است، نه شبیه ریاست‌جمهوری‌های امروز دنیا است، نه شبیه فرماندهی‌ها است، نه شبیه رؤسای کودتاگر است... یک چیز خاصّی است متّکی به مبانی معنوی. سبک حکمرانی اسلامی این است: مردمی ‌بودن، دینی‌ بودن، اعتقادی بودن، اَشرافی نبودن، مسرف نبودن، ظالم نبودن. ۱۴۰۰/۱۲/۱۹ 💻 @Khamenei_ir |
هدایت شده از از بهشتی برای امروز
پیوستگی با امام تا ظهور حکومت عدل 《از بیانات شهید بهشتی به مناسبت نیمه شعبان یک هفته قبل از شهادت》 مبارک باد بر همۀ شما ميلاد فرخندۀ ولی عصر و امام زمان سلام الله عليه و توفيق خداوندى يارتان باد كه بتوانيد از كسانى باشيد كه به حق، او امام شان است! يك آموزش مستمر لطيف و زيبا و پُركِشش در عصر غيبت ولی عصر سلام الله عليه وجود دارد و آن اين که ما هميشه خودمان را با امامى و رهبرى و پيشوا و الگو و اسو هاى مقايسه می كنيم كه معلوم است و هميشه چشم به زمان امامت و رهبرى معصومى می دوزيم كه قرار است بر همۀ موانعِ تحققِ انسانيت و عدالت پيروز شود. قرار نيست ديگر با موانع سر و كله بزند. پيغمبرْ معصوم است، على عليه السلام معصوم است، امامان ديگر معصوم اند، اما همۀ آن ها با موانع سر و كله می زنند. پيغمبر مجبور بود اوضاع و احوال را قدرى رعايت بكند، على عليه السلام مجبور بود اوضاع و احوال را رعايت بكند، ائمۀ ديگر مجبور بودند اوضاع و احوال را رعايت بكنند. او در زمان ظهورش، كوبندۀ همۀ موانع است. می آيد تا همۀ موانع تحقق جامعۀ نمونه را از بين ببرد؛ در زمانى كه مردم و شرايط اجتماعى اين آمادگى را به‌ وجود آورده اند. بنابراين، درست همان جلوۀ والاى الهى كه وقتى انسان به خودِ خدا معتقد است و دل بسته است و عشق می ورزد به آن كمال مطلق، به آن قدرت مطلق، به آن علم مطلق عشق می ورزد، به آن خير مطلق، به آن عدل مطلق قلباً معتقد است و عشق می ورزد، چه طور او براى انسان جاذبه دارد كه منِ انسان آغازگرِ راه را آن عشق می تواند پيش ببرد؟ همين طور توجه به رهبرى و الگو و اسوه بودنِ امامى كه خودش پاك و كامل و معصوم و انسان ساخته شده بر فراز اسلام است و حتى حكومتش عالی ترين درجۀ تحقق حكومت است، يعنى حكومتى كه موانع را از سر راه برداشته است البته نه برداشتن يك روزه، بلكه برداشتنى كه نظير به جوش آمدن آب است و پس از مدتى گرم كردن آب يعنى در نقطۀ قَلَيان ایجاد می شود نقطۀ قَلَيان همۀ كارهایی است كه مسلمانها در طول تاريخ خواهند كرد. به همين دليل، حركت همۀ ما می تواند جزو عوامل تعجيل و تسريع در آن نقطۀ قليان باشد، ان شاءالله. بر همگان اين روز و اين ايمان و اين اميد و اين انتظار مبارك باد! منبع : ، کتاب حزب جمهوري اسلامي گفتارها، گفتگوها، نوشتارها صفحات 225 و 226 @shahiddoctorbeheshti