.
برخی وقتها آشنایی با بعضی آدمها و رویکردها می توانند نقش مهمی در رشد حرفه ای ما داشته باشند
به نظر می رسد هرچه دامنه آشنایمان با افراد و رویکرد وسیع تر شود شانس ما برای مواجه با راه حل های اثربخش در موقعیت های مختلف افزایش پیدا می کند
.
.
قصد دارم در این پست به معرفی یکی از فعالین تعلیم و تربیت بپردازم
🔸خانم مونته سوری
شاید این نام را بارها و بارها شنیده باشید و مهدکودک ها و دبستان هایی را دیده باشید که زیر این برند به فعالیت می پردازند
اما چه جنبه هایی از رویکرد مونته سوری باعث شد سال های سال این روش در محافل تربیتی مورد توجه باشد:
👇👇👇👇👇👇
.
.
ماریا زنی جسور و سخت کوش بود و در روزگاری که زنان اجازه تحصیل نداشتند به عنوان اولین پزشک زن در ایتالیا از دانشکده پزشکی فارغ التحصیل شد
اما بنا به دلایلی وی تصمیم گرفت تمام وقت و انرژی خود را صرف مطالعه روی فرایندهای یادگیری و تعلیم و تربیت کودکان نماید😊
.
.
روش آموزشی مونته سوری یک روش علمی است که بر روی آزادی در چارچوب، استقلال و احترام به رشد طبیعی روانی، فیزیکی و اجتماعی کودک تاکید دارد.
مونته سوری معتقد بود که همه کودکان منحصر به فرد و خاص هستند، پتانسیل زیادی دارند و همگی شوق به یادگیری دارند. بنابراین وظیفه معلم این است که کودک را در فرایند یادگیری راهنمایی کند و از ابزارهایی که متناسب با نیاز و پتانسیل آن ها باشد، استفاده کند
آموزش مونته سوری بر اساس ۷ اصل بنا شده است:
❇️انتخاب آزادانه
❇️نظم
❇️علاقه
❇️یادگیری از هم سن و سالان خود
❇️حرکت و درگیری در فعالیت
❇️چارچوب
❇️راهنمایی معلم
هدف از اموزش به روش مونته سوری ایجاد محیطی با برنامه ریزی محرک و دقیق بوده تا بتوان پایه ای عالی و کاربردی برای یادگیری خلاق کودکان ایجاد کند
.
___✨🌺✨_______
کانال لذت یادگیری:
🌐https://eitaa.com/learning_enjoyable
#یادگیرنده_مادام_العمر 🍃
.
.
#فیلم_گپ
با تو آموختم
فیلم سینمایی است که بر اساس داستان واقعی زندگی ماریا مونته سوری ساخته شده است
در این فیلم درام کارگردان سیر فعالیتها و فراز و فرودهای این فعال تعلیم و تربیت را به تصویر کشیده و دریچه تازه ای به اموزش کودکان پیش رو مخاطب می گشاید.
_✨🌺✨_____
کانال لذت یادگیری:
🌐https://eitaa.com/learning_enjoyable
#یادگیرنده_مادام_العمر 🍃
.
رویکرد مونه سوری.pdf
967K
مقاله ای خواندی با عنوان نگاهی به رویکرد تربیتی مونته سوری از منظر عاملیت انسان
به یاد خدا
👈 آموزش ابتدایی در عصر دیجیتال
👌پیشران ها و سناریوهای آینده
🔰 دکتر الهام یوسفی همدانی و همکاران
دکتر احمدرضا نصر اصفهانی، دکتر یاسمین عابدینی، دکتر محسن طاهری دمنه
✍️با مقدمه: دکتر مرتضی مجدفر
📚📚📚 معرفی کتاب
شتاب، عمق و گستردگی تحولات در جهان پیش رو موجب شده است تا شکاف میان یادگیری رسمی و نیازهای جامعه روز به روز عمیقتر شود. ما باید کودکان را برای آیندهای آماده کنیم که تصویر روشنی از آن نداریم و نوجوانان را برای مشاغلی مهیا سازیم که هنوز پدید نیامدهاند. در چنین شرایطی پرسشها و دغدغههای متعددی مطرح میشوند، از جمله: نیروهای موثر بر برنامههای درسی کدامند؟ نظام آموزشی برای مواجهه فعالانه و موثر با چالشها و مسائل نوپدید در این حوزه نیازمند چه ویژگیهایی است؟ آیا اهداف آموزشی و برنامههای درسی همراستا و همپا با نیازمندیهای زیستجهان آینده تغییر و تحول مییابند؟
این کتاب دریچهای به مباحث آیندهاندیشی و آیندهنگاری در بافت تعلیم و تربیت است و تلاش نموده است تا ضمن شناسایی نیروهای کلیدی و پیشرانهای موثر بر آموزش ابتدایی، دلالتهای آنها را بر برنامه درسی این دوره واکاوی نماید و سناریوهای آینده برنامه درسی ابتدایی را به عنوان محرک و زمینهای برای بازاندیشی و بازطراحی مدلهای آموزشی و راهبردها و اقدامات تربیتی در این دوره پیش روی سیاستگذاران قرار دهد.
محصول [ #اندیشکده_راهبردی_نوآیند ]
📳 @noaiand
#آیندهپژوهی #آموزش #دبستان #عصرجدید
ناشر و خرید از طریق : انتشارات حدیث
☎️ تلفن: 09133165543
💠 @hadisbook
🌐 http://hadisbook.ir/
.
مثبت ۱۳
بیدار کردن بچه ها ساعت ۵:۳۰ در حالی که تازه ساعت ۴ خوابیده بودند کار آسانی نبود
قرار شد با لباس های بیرونی بخوابند حتی جورابهاشون رو هم بپوشند که دستشون رو بگیریم و چشم بسته بذاریمشون توی ماشین
اخه این یک سفر ناب بود قرار بود بشه یک ۱۳ به در متفاوت
قرار بود با دوستان بزنیم به دل جاده
بالاخره ساعت ۵:۳۵ دقیقه با هر زحمتی بود خودمون رو رسوندیم محل قرار
کم کم بقیه دوستان هم هر کدام با بچه های خواب روی دوششون یا توی کالسکه اومدند
حال و روز بزرگترها هم دست کمی از بچه ها نداشت همه گیج و خواب آلود بودند
ساعت ۶ اتوبوس حرکت کرد
اتوبوس برخلاف دفعات قبل در سکوت مطلق به سر می برد و کسی نای حرف زدن نداشت
بچه ها در خواب عمیقی فرو رفته بودند
و حال نوبت بزرگتر ها بود که یکی یکی گردنشان از این طرف و آن طرف تلو تلو بخورد
نی زارها و رودخانه های دو طرف جاده نظرم را جلب کرده بود، چه طبیعت بکری، چه آبی، چه نخلستانهایی
اما کم کم خواب بر چشمانم غالب شد هر از گاهی از شدت دست اندازهای جاده از جا می پریدم و سعی میکردم بیدار بمانم اما باز پلکهایم در مقابل خواب نمیتوانست مقاومت کند
ساعت نزدیک ۱۱ بود ۵ ساعت خیلی کمتر از آنچه فکر میکردم گذشته بود
اتوبوس ایستاد به مقصد رسیدیم!!!
حالا نوبت بیدار کردن بچه ها بود هر چند مقاومت میکردند اما زمانی که خنکای هوای بیرون به صورتشان خورد کم کم چشمانشان باز شد
دقیقا در مقابل مان یک ماشین با ادوات جنگی قرار داشت و سربازانی که هیبتشان ترس در دل بچه ها می انداخت
محمد هادی پرسید مامان اینجا منطقه نظامیه؟
اومدم بگم نه، کمی فکر کردم اهی کشیدم و گفتم اینجا سال هاست منطقه نظامیه اصلا انگار از ازل تقدیر اینجا را جور دیگری نوشت اند
آرام آرام حرکت کردیم از خرابه ها رد شدیم، در راه تاریخ را مرور می کردیم هر چه تاریخ را ورق میزدیم به لحظات کمال بشریت نزدیک تر میشدیم لحظاتی که کم کم امام مان غائب شد!!!
السلام علیک یا علی بن محمد ایها الهادی النقی
السلام علیک یا حسن بن علی العسکری
السلام علیک یا صاحب الزمان
#سامرا ۲۱ رمضان ۱۴۴۵
۱۳ فروردین ۱۴۰۳
.
📌 جمعه ۱۷ فروردین ، ساعت ۱۶:۳۰
📣 کافه گفتگو : مدرسه های رنگارنگ
مدرسه رفتارگرا| شناختی| ساختارگرا| انسان گرا یا ... ؟!
سیری در رویکردهای تعلیم و تربیت مدارس شهر
از رفتارگرایی| تا واقعگرایی سازه گرا (رویکرد اسلامی عمل)
👨🏻💻 تسهیلگر علمی:
-خانم دکتر زهرا عسگری
-آقای دکتر عماد طیبی
✳️ https://gharar.ir/r/3d54ed24
┄┄┅┅┅❅☀️❅┅┅┅┄┄
[ مسئله محور | پیشرو | ارزش آفرین ]
#اندیشکده_راهبردی_نوآیند دانشگاه اصفهان
#مجتمع_آموزشیتربیتیتحقیقاتی_برنا
📳 @noaiand
📳 @borna_group
📣 کافه گفتگو : مدرسه های رنگارنگ
امروز ۱۷ فروردین ، ساعت ۱۶:۳۰
قرار ما ، در قرار ، بر قرار است !
💠 https://gharar.ir/r/3d54ed24
┄┄┅┅┅❅☀️❅┅┅┅┄┄
[ مسئله محور | پیشرو | ارزش آفرین ]
#اندیشکده_راهبردی_نوآیند دانشگاه اصفهان
#مجتمع_آموزشیتربیتیتحقیقاتی_برنا
📳 @noaiand
📳 @borna_group