عجیب اما واقعی! دزدی در ساختمان خیابان پاستور!
در ساختمانی در خیابان پاستور دزدی شد.
دزدهای خشن سابقهدار ضمن سرقت، دست به تخریب ساختمان و آسیب به ساکنان زدند و پیرمرد مالک ساختمان و عروسش را کشتند.
پسر مالک با دزدها درگیر شد و جلوی آنها را گرفت.
مدیر ساختمان و برخی ساکنان، به پسر مالک فشار آوردند که با دزدها درگیر نشود و تعهد دادند که دزدها دیگر دست به تخریب و آسیب نمیزنند!
❗️این داستان متاسفانه واقعی است❗️
روز پدر در لبنان
روز پدر در لبنان مصادف با اولین روز تابستان است، و روز مادر اولین روز بهار.
در روز پدر از پدرهایی که پر کشیدند تا فرزندان ما در آغوشمان آرام بگیرند تشکر میکنیم.
@LIBANIRAN 🇮🇷🇱🇧
736.1K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
موکب کوچک پسرکی در ضاحیه بیروت با دلی به بزرگی دریا
تخریب، ملتی را که از عاشورا درسِ بخشودن را آموخته شکست نمیدهد.
شعار پرچم موکب، ما ترکتک یا حسین است یعنی حسین تو را رها نمیکنم
و صادقانه در میان آوارهای ضاحیه مظلوم، بساط خود را چیده و محله را ترک نکرده...
@LIBANIRAN 🇮🇷🇱🇧
LIBANIRAN
مرد داخل تانک پیروز نخواهد شد! شعار لشکر زرهی ۴۰۱ دشمن صهیونیستی این است که مرد داخل تانک پیروز خوا
مرکاوا، مقبره متحرک
اجساد زغالی نظامیان متجاوز صهیونیستی هنوز در تانک نابود شده در جنوب لبنان بقیه مانده و دشمن نتوانسته به علت آتش مقاومت، به آنها نزدیک شود.
آنها تلاش دارند با ارتش لبنان هماهنگی انجام دهند تا این اجساد را به عقب برگردانند و مراسم تشییع و دفن را انجام دهند.
ارتش لبنان، پیش از آغاز پیشروی دشمن در کفرتبنیت، زودتر از مردم، عقب گرد کرد و بدون پیش فنگ و لحظهای درنگ، از آنجا گریخت.
صهیونیستها در ابتدا مدعی بودند تانک به علت نقصی فنی منفجر شده اما بعد اقرار کردند مقاومت آن را هدف قرار داده است.
آنها نمیفهمیدند چطور و با چه ابزاری تانک فرمانده گردان را نابود کرده است.
دشمن برای تحقیقات نیاز به عقب بردن لاشه تانک دارد که هنوز مقدور نیست.
کارشناسان دشمن احتمال میدهند تانک علاوه بر اصابت موشک کورنت، از در پشتی هم با یک پهپاد که موشک ضد زره با خود حمل میکردند مورد حمله قرار گرفته است. (شبیه انتقال سرجنگی توسط مبارزان فلسطینی روی تانک و انفجار آن)
@LIBANIRAN 🇮🇷🇱🇧
559.5K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ترافیک سنگین بازگشت مردم به جنوب
در پی آرامشش که با فشار ایران ایجاد شده، مردم در حال بازگشت به منازل خود هستند.
خاک مقدس جبل عامل کشش و جاذبهای دارد که نه تنها مردم و ساکنان جنوب، که هر کسی در آنجا زندگی یا سفر کرده باشد را به سوی خود میکشد.
نیویورک تایمز درباره توافق در مورد جنوب لبنان نوشت:
به دستور مستقیم رییس ستاد، اختیارات فرماندهان ارتش اسراییل در لبنان کاهش یافته، و سربازان فقط در صورتی که با تهدید فوری مواجه بودند اجازه شلیک دارند.
شلیک به شهروندانی که درحال بازگشت به منازل هستند ممنوع است، در صورتی که به نیروهای اسراییل طوری نزدیک نشوند که ایجاد تهدید کند.
همچنین سربازان اجازه منفجر کردن منازل یا زیرساختهای داخل نوار امنیتی را بدون کسب اجازه قبلی از افسران بلندپایه ندارند.
برخلاف این ادعا، امروز رژیم صهیونیستی در شهر مرزی مارون الراس، ساختمانهای باقیمانده را منفجر کرد.
از آنجا که رژیم صهیونیستی نمیتواند مثل بچه آدم سر جایش بنشیند، پنج بمب صوتی به سمت نیروهای ارتش لبنان که در نزدیکی آنها بودند شلیک کرد. ادعای اسراییل این است که فقط با تهدید حزبالله مقابله میکند.
@LIBANIRAN 🇮🇷🇱🇧
1.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نابودی منازل مردم لبنان به بهانه مبارزه با تهدید مقاومت
اشغالگران متجاوز بیش از ۱۱ هزار ساختمان را در جنگ اخیر لبنان نابود کردهاند.
به گزارش afp حملات صهیونیستها حدود ۱.۸۳ میلیارد دلار به ساختمانهای جنوب لبنان ضرر وارد کرده است.
مقاومت مردمی لبنان به علت تجاوزها و ظلمها و جنایتهای تروریستهای صهیونیست ایجاد شد و برچسب سازمان تروریستی برای گروهی از مردم که ساکنان سرزمینهای جنوب لبنان هستند، فقط تلاشی برای وارونه کردن واقعیت است.
برای همین هم مقاومت نه با ضربات نظامی نه با توافقهای سیاسیون وابسته، از بین نخواهد رفت، مادامی که خطر رژیم توسعه طلب نژادپرست ادامه دارد.
@LIBANIRAN 🇮🇷🇱🇧
شبکه کان عبری اعلام کرد حزبالله از ابتدای از سر گیری درگیری در ماه مارس گذشته، بیش از ۷۲۸۵ موشک و پهپاد به اسراییل پرتاب کرده است.
@LIBANIRAN 🇮🇷🇱🇧
6.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تشییع شهید کارلوس روجیه عبدالملک دیروز در ضاحیه بیروت انجام شد
او قبلاً مسیحی بود و از مجالس محرم به شیعیان نزدیک شد و در مراسم و موکبهای محرم حضور داشت و در ایام محرم به کاروان شهدا پیوست.
کارلوس در دفاع از لبنان و مردم در جنوب لبنان توسط دشمن صهیونیستی به شهادت رسید.
هیچ کدام از رسانهها و شبکههای لبنانی وابسته به آمریکا و عربستان، هیچ خبری در مورد شهادت و تشییع وی و همدردی مادران شهدا با مادر مسیحی کارل منتشر نکردند.
@LIBANIRAN 🇮🇷🇱🇧
لبنان خواستار غرامت شد، اما نه از آمریکا و اسراییل، از ایران!
تعدادی از نمایندگان مجلس لبنان به ساختمان نخست وزیری رفته و عریضهای به نخست وزیرِ آمریکایی لبنان دادند که طرح قانون «الزام مطالبه دولت لبنان از ایران برای پرداخت غرامت ضررهای جنگ لبنان» را پیشنهاد کردند.
نمایندگان نوکر آمریکا عبارتند از غسان حاصباني، أشرف ريفي (سردار تروریسم داعشی)، جورج عقيص، فؤاد مخزومي، ميشال دويهي، سليم الصايغ، ميشال معوّض، و رازي الحاج.
(این افراد و امثال آنها سالها حزبالله را به ترور مقامات مخالف متهم کردند اما بدون هیچ ترسی دشمنی میکنند)
درحالی که جنگ اخیر ناشی از حمله رژیم صهیونیستی به لبنان با قصد و نقشه قبلی و با استفاده از سلاح و مهمات و همکاری آمریکا بوده، نوکران و جیره خوران آمریکا در لبنان، از ایران که به مقاومت مردم لبنان کمک کرده است شکایت دارند!
چنانکه اهالی ساختمانی که دچار حریق شده، از آتشنشانی بابت آتش گرفتن خانهشان شکایت کنند و غرامت بخواهند!
قبلا گفته بودم، واضح است اگر در جنگ پیروز نشویم باید خسارت کشورکهای عربی را بدهیم. ادعای پیروزی و بازیهای رسانهای هم بدهی را لغو نخواهد کرد.
@LIBANIRAN 🇮🇷🇱🇧