﷽ در #هم_پایه #این_هفته چه می کنیم ⁉️
📺 تنفس با قرآن , آغاز از ساعت 16.45
🌀 چرا #هم_پایه ؟
معرفی ابعاد یک #رویا توسط آقای سعادت پور (دکترا مدیریت راهبردی, مدیر مدرسه روش میزان اصفهان)
🌀 نگاهی گذارا به رویکردهای آموزشی دنیا با ارائه خانم نقش (دكترا برنامه ريزي آموزش از دور, پژوهشگر برتر, معلم نمونه کشوری)
🌀 تجربه گردانی گروهی #هم_پایه ها
☑️ موضوعات پیشنهادی:
✔️ رياضي:
كسر (مسلسلي. تلسكوپي. مركبي و.....)
✔️ فارسي:
علايم نگارش و كاربرد ان و هم خانواده
✔️علوم:
روش کشف و مراحل كاوشگري
📢 دومین جلسه #هم_پایه
همکارانِ
پایه چهارم_پنجم_ششم 👍
➕ فقط با حضور ""مربیان"" و ""معلمان""
🗓 4 شنبه , 23 مرداد , ساعت 17
💌 دبستان پسرانه هدهد (روش میزان)
خیابان پروین , بعد از چهارراه صباحی , کوچه 39 , پلاک 24
#آکادمی_لوحه
آکادمی رشد و توانمندسازی والدین و مربیان برای تربیت نسل ارزش آفرین ...
📩 لطفا به #هم_پایه بپیوندید:
@hampaye_4
@hampaye_5
@hampaye_6
@lohe_academy
نظریه های برنامه درسی میلر
دکتر محمود مهر محمدی
#وارونه_سازی
🌀 آکادمی رشد و توانمندسازی والدین و مربیان برای تربیت نسل ارزش آفرین
آکادمی لوحه
@lohe_academy
www.lohe.academy
طبقه بندی میلر از تئوری های برنامه ریزی درسی.pdf
860.9K
خلاصه نظریه های برنامه درسی میلر
دکتر محمود مهر محمدی
#وارونه_سازی
🌀 آکادمی رشد و توانمندسازی والدین و مربیان برای تربیت نسل ارزش آفرین
آکادمی لوحه
@lohe_academy
www.lohe.academy
رویکردهای آموزشی
ناصر یوسفی
#وارونه_سازی
🌀 آکادمی رشد و توانمندسازی والدین و مربیان برای تربیت نسل ارزش آفرین
آکادمی لوحه
@lohe_academy
www.lohe.academy
موضوعات کتاب رویکردهای آموزشی
ناصر یوسفی
#وارونه_سازی
🌀 آکادمی رشد و توانمندسازی والدین و مربیان برای تربیت نسل ارزش آفرین
آکادمی لوحه
@lohe_academy
www.lohe.academy
موضوعات کتاب رویکردهای آموزشی
ناصر یوسفی
#وارونه_سازی
🌀 آکادمی رشد و توانمندسازی والدین و مربیان برای تربیت نسل ارزش آفرین
آکادمی لوحه
@lohe_academy
www.lohe.academy
May 11
﷽ ➕ آفت هایی که مدارس برای حفظ اصالت اسلامی خود با آن مواجهند؟؟
🌀 از منظر خروجی (دانش آموختگان) 🍃
✔️ رفتارگرایی اسلامی (نسخه اسلامیزه شده)
✔️ مناسک گرایی قشری و خطر ریاکاری
✔️ قرنطینه سازی فکری و اخلاقی
✔️ گزینش دانش آموز و خانواده
(در غرب هم وجود دارد . مثل مدل فرانسوی نخبه گرا _ بر عکس مدل آمریکایی عامه گرا)
✔️ گرایش به مقاطع پایین تر و دوره کودکی
🌀 از منظر فرآیند 🍃
✔️ نظری : ابهام رویکرد تربیتی مورد استفاده (از فقدان تا نقص, عدم انسجام یا عدم اصالت)
✔️ عملی : کمبود منابع انسانی مناسب (تغییرات مداوم_تحصیلات غیرمرتبط)
در نهمین جلسه #همتا آقای
#دکتر_محمدرضا_مدنی_فر
در جمع مدارس
به موضوع #مدرسه_اسلامی
پرداختند.
[شبکه #همتا ... 🌀]
#همجوشی
#مدارس_تحول_خواه
#اسلامی (با نگرش اسلامی)
﷽ 👈اشاره
#جان_دیویی (John Dewey) فیلسوف و مربی آمریکایی
هدف تعلیم و تربیت را <جامعه دموکراتیک> می داند .
و در تعریف آن میگوید: جامعه دموکراتیک، جامعهای است که از پیدایش اختلافات و تبعیضات طبقاتی، قومی و نژادی جلوگیری میکند. وی میگوید: تعلیم و تربیت عبارت است از: بازسازی و ساماندهی تجربه که بر معنیدار شدن و عمق آن میافزاید و توانایی هدایت جریان تجربه را توسعه میبخشد. دیوئی در کتاب دموکراسی و تعلیم و تربیت، چهار ویژگی تعلیم و تربیت را ذکر میکند:
الف) تعلیم و تربیت ضرورت زندگی است: دیویی تعلیم و تربیت را به عمدی و غیرعمدی تقسیم کرده است، اساس آموزش و پرورش را ارتباط و انتقال فرهنگی و اجتماعی میداند زیرا بدون آموزش و پرورش عمدی و غیرعمدی زندگی میسر نیست.
ب) تعلیم و تربیت به مثابه کنش اجتماعی: محیط اجتماعی نقش مهم تربیتی دارد و فراگیری کودک امری انتزاعی و مجرد از مناسبات و روابط اجتماعی و محیط نیست، بلکه در متن همین مناسبات مطالب فراوانی را فرا میگیرد.
ج) تعلیم و تربیت به مثابه راهنمایی: به اعتقاد دیویی انگیزهها و کوششهای مشخص نوآموز را باید کنترل و هدایت کرد و نقش راستین تعلیم وتربیت همین است.
د) تعلیم و تربیت به مثابه رشد: دیویی در این مورد بر این نکته تاکید تام میورزد که تعلیم و تربیت به رشد رساندن است و رشد عمیق زندگی است. تا زندگی هست، تعلیم و تربیت هم است. با توجه به آنچه گذشت میتوان گفت تعلیم و تربیت متربی عبارت است از: فرآیندی اصیل - نه فقط مقدماتی - میان مربی و مترّبی، ناشی از ضرورت زندگی اجتماعی و مبتنی بر رغبتهای درونی و فعلی دانشآموز و متربی به منظور بازسازی تجربه برای رشد و دموکراسی اجتماعی.
🌀 ماهیت تربیت
➕دانش آموز محور
مثل: رویکردهای تربیت استعداد
➕معلم محور
مثل: ماده خام در رفتارگرایی
لوح سفید پاک _ گناه آغازین و سرشت منفی
➕نگاه بینابینی و تعاملی
معلم از جنبه دانشی و ارزشی بر دانش آموز , تفوق دارد. اما تربیت دوسویه است.
🌀 آیتم بندی اهداف سالانه برای متربی
➕ دانش و شغل محور
➕ زندگی و مهارت محور
➕ دین محور
🌀 مبانی (توصیف علمی متربی)
🌀 اصول : ملاحظات عام تربیتی
🌀 روش : شیوه رسیدن به اهداف
مثال ساده ‼️
هدف : ارتقا فکری متربی
مبنا : ریاضی آموزی , رشد تفکر به همراه دارد
روش : به متربی ریاضی بیاموزیم
در نهمین جلسه #همتا آقای
#دکتر_محمدرضا_مدنی_فر
در جمع مدارس
به موضوع #مدرسه_اسلامی
پرداختند.
[شبکه #همتا ... 🌀]
#همجوشی
#مدارس_تحول_خواه
#اسلامی (با نگرش اسلامی)