هدایت شده از مربیگرام
#دوره_مجازی_تربیت_مربی_فکرپروری (12 ساعت)
*آموزش مبانی فلسفه برای کودک
مدل سازی برای آموزش تفکر
کارگاه روشهایی مدیریت کلاس فلسفه برای کودک*
لینک ثبت نام
https://www.ruydad.ir/14015
http://fekrparvari.ir
@fekrparvari
#Summit_Sierra
سیاتل واشنگتن: مدرسهای که شخصی میشود
یل گیتس میگوید که حرکت مدرسه Summit Sierra به سوی یادگیری شخصی سازی شده – فرمی از آموزش که با استفاده از فناوری دانش آموزان را برای رسیدن به آموزش خود توانمند میکند- یکی از تاثیر گذارترین راهها برای آموزش کودکان است.
این مدرسه خصوصی در سال ۲۰۱۵ افتتاح شد. هر روز بچهها برای ۳۰ دقیقه روخوانی تمرین میکنند، ۳۰ دقیقه مسئلههای ریاضی حل میکنند، دورههای آنلاین آموزشی میگذارنند، با مربیان درباره شغل و اهداف زندگی خود سخن میگویند و با سایر دانش آموزان ملاقات میکنند تا نظر و احساس خود را در طول دوران حضور در ایین اجتماع با هم به اشتراک بگذارند.
با این که دانش آموزان به سمت یادگیری شخصی راهنمایی میشوند، باز هم معلمین نقش مهمی را دارند. در Summit Sierra معلمها برای ۴ سال با دانش آموزان همراه میشوند و در طول این مدت کاملا رابطه دوستانهای برقرار میشود. آموزگاران میتوانند از طریق نرم افزارهای خاص در خانه هم با دانش آموزان خود ارتباط داشته باشند و تکالیف و امتحانات آنها را بررسی کنند.
🌀 آکادمی رشد و توانمندسازی والدین و مربیان برای تربیت نسل ارزش آفرین
آکادمی لوحه
@lohe_academy
www.lohe.academy
#Summit_Sierra
سیاتل واشنگتن: مدرسهای که شخصی میشود
🌀 آکادمی رشد و توانمندسازی والدین و مربیان برای تربیت نسل ارزش آفرین
آکادمی لوحه
@lohe_academy
www.lohe.academy
#Orestad_Gymnasium
کپنهاگن، دانمارک: مدرسهای در یک مکعب
Orestad Gymnasium
یک کلاس درس بسیار بزرگ است که در آن ۳۵۸ دانش آموز دبیرستانی در مکعب شیشهای گران قیمتی به یادگیری مشغول میشوند. با تشوبق دانش آموزان به همکاری در فضای باز و گسترده، این مدرسه امیدوار است که بچهها بتوانند در آینده با ذهن بازتر و منعطفتری و از جهت عکس هم به موضوعات بنگرند.
👌ما میخواهیم در مکانی تدریس داشته باشیم که دانش آموزان به تحقیق بپردازند و با همکاری هم مسائل و مشکلات واقعی را حل کنند. بنابراین ما میخواهیم یک مدرسه (فضای) باز باشیم که با دنیای بیرون ارتباط دارد.
ما میخواهیم در مکانی تدریس داشته باشیم که دانش آموزان به تحقیق بپردازند و با همکاری هم مسائل و مشکلات واقعی را حل کنند. بنابراین ما میخواهیم یک مدرسه (فضای) باز باشیم که با دنیای بیرون ارتباط دارد.
اندرسِن مدیر این مدرسه میگوید:
این کافی نیست که به آنها دانش را ارائه کنید، شما باید به آنها راهی برای تبدیل دانش به عمل نشان بدهید و این بسیار برای ما و (فکر میکنم) برای همه مدرسههای مدرن مهم است
🌀 آکادمی رشد و توانمندسازی والدین و مربیان برای تربیت نسل ارزش آفرین
آکادمی لوحه
@lohe_academy
www.lohe.academy
#Orestad_Gymnasium
کپنهاگن، دانمارک: مدرسهای در یک مکعب
🌀 آکادمی رشد و توانمندسازی والدین و مربیان برای تربیت نسل ارزش آفرین
آکادمی لوحه
@lohe_academy
www.lohe.academy
Big Picture Learning in Providence، جزیره Rhode: مدرسهای در دنیای واقعی!
مدل Big Picture Learning دیوار بین آموزش و دنیای کار و واقعیت را میشکند.
در آغاز دانش آموران دبیرستانی یاد میگیرند که نفس خلاق آنها اولویت دارد. برای بروز بیشتر این صفت، دانش آموزان با مربیانی همراه میشوند که مشغول به کار در زمینههایی هستند که دانش آموز در آینده قصد ورود به آن را دارد.
مسئول ارتباطات این مدرسه میگوید:
مهمترین معیار آموزش در Big Picture Learning این است که دانش آموزان در دنیای واقعی یاد بگیرند.
سیستم به کار رفته در این مدرسه، در حال حاضر در ۵۵ مدرسه در سطح ملی این کشور در حال اجراست. برای رسیدن به چنین هدفی، دانش آموزان دورههای “یادگیری از طریق کارورزی” را میآموزند. پروژههایی که در این طرحها اجرا میشوند بر اساس علاقه دانش آموزان و نیاز مربیان است و از شروع یک تجارت تا تعمیر اتومبیل و حقوقدانی و … را شامل میشوند.
🌀 آکادمی رشد و توانمندسازی والدین و مربیان برای تربیت نسل ارزش آفرین
آکادمی لوحه
@lohe_academy
www.lohe.academy
Big Picture Learning in Providence، جزیره Rhode: مدرسهای در دنیای واقعی!
🌀 آکادمی رشد و توانمندسازی والدین و مربیان برای تربیت نسل ارزش آفرین
آکادمی لوحه
@lohe_academy
www.lohe.academy
AltSchool، سن فرانسیسکو، کالیفرنیا: مدرسه سیلیکون ولی
این مجموعه به طور کامل از سیستم آموزش سنتی جداست و از اجرای مدلهای استاندارد برنامههای آموزشی برای بهبود مهارتهای فناوری و سوق دادن کودکان به سمت تفکر منعطف که بتوانند به وسیله آن دنیا را تغییر دهند، شانه خالی میکند.
کودکان اجزا مختلف را در مدارها و بردهای الکترونیکی قرار میدهند و مدل سازی سه بعدی را یاد میگیرند تا خانههای اسباب بازی بسازند و تمام اینها به این دلیل است که برای آیندهای که در انتظارشان است آمادگی پیدا کنند. مدیر کل این مجموعه میگوید:
تجربه مدرسه میتواند خیلی بیشتر از صرف کردن حقایق و ارقام باشد. ما باید بچهها را با دید کاملا کودکانه که برای حل مسایل به کار میگیرند و اولویتهای اجتماعی-عاطفی که در آموزش قائل هستند، آموزش دهیم. دانش آموزان باید بخشی از پروسه تعیین هدف باشند.
AltSchool رشد بسیار سریعی دارد. این مدرسه که دانش آموزان ۴ تا ۱۴ ساله را آموزش میدهد، در سال ۲۰۱۳ کار خود را در سن فرانسیسکو شروع کرد و حال تا بروکلین نیویورک و پالو آلتو هم گسترش یافته و تصمیم دارد تا در آینده به صورت بین المللی حضور داشته باشد.
🌀 آکادمی رشد و توانمندسازی والدین و مربیان برای تربیت نسل ارزش آفرین
آکادمی لوحه
@lohe_academy
www.lohe.academy
AltSchool، سن فرانسیسکو، کالیفرنیا: مدرسه سیلیکون ولی
🌀 آکادمی رشد و توانمندسازی والدین و مربیان برای تربیت نسل ارزش آفرین
آکادمی لوحه
@lohe_academy
www.lohe.academy
مدرسه شغلی Sra Pou، روستای Sra Pou، پرو: مدرسهای برای ساختن جامعه
این مدرسه با معماری فنلاندی و به وسیله اعضای جامعه و برای اعضای جامعه ساخته شده است تا یاد بگیرند چگونه علایق خود را به کسب و کارهای مناسب تبدیل کنند. یک سازمان غیر دولتی محلی معلمانی را برای این مدرسه تامین میکند که دانش آموزان را در مسیری که میخواهند وارد آن شوند راهنمایی میکند.
ساخت مدرسه به نوبه خود یک درس بوده، معماران بنا را در کنار مناطق مسکونی ساختهاند تا به دانش آموزان یاد بدهند چگونه ساختمانهای مشابه هم و با کاربری متفاوت بسازند. مدرسه به خانوادهها اجازه میدهد تا استقلال کسب کنند. به جای کارهای پر زحمت و با درآمد کم؛ مردان، زنان و بچهها میتوانند چم و خم کسب درآمد از تولیدات خانگی و فروش آن به مردم محلی را یاد بگیرند.
ساختمان این مدرسه علاوه بر این، به عنوان تالار شهر برای ملاقاتها و تصمیمگیریهای دموکراتیک و جلسات اجتماعی استفاده میشود.
🌀 آکادمی رشد و توانمندسازی والدین و مربیان برای تربیت نسل ارزش آفرین
آکادمی لوحه
@lohe_academy
www.lohe.academy