هدایت شده از دکتر افسانه رحیمی
✴️ در برخورد با مشکلات درسی فرزندتان صبور باشید و مهربان .
ادامه مطلب 👇👇
هدایت شده از دکتر افسانه رحیمی
✴️ در صورتی که فرزند شما در انجام صحیح مطالب آموزشی یا تمرینهای درسی اش با مشکل رو به رو شد ، در کمال آرامش و همدلی ، او را یاری دهید.
⬜️ از عصبانیت و رفتار پرخاشگرانه خودداری کنید.
⬜️ زمانی که سرحال نیستید یا بی حوصله هستید ، نظارت آموزشی انجام ندهید.
⬜️ عادت به تلاش برای حل مشکل را به فرزندتان آموزش دهید.
⬜️ تشویق و بازخورد به موقع را فراموش نکنید .
#والدین_آگاه
#فرزندپرورى
#دانش_آموز
#مشکلات_آموزشی
🆔 @farzandman1
هدایت شده از دکتر افسانه رحیمی
✴️ اختلالات خلقی درمان نشده والدین باعث لجبازی و خودمحوری فرزندان می شود .
ادامه مطلب 👇👇
هدایت شده از دکتر افسانه رحیمی
✴️ مشکلات خلقی والدین باعث لجبازی و خودمحوری فرزندان می شود .
⬜️ مادر افسرده ای که حوصله روبرو شدن با خودمحوری ها یا شیطنت کودک را ندارد ، او را طرد می کند . این واکنش مادر یا بچه را به لاک افسردگی فرو می برد یا باعث تشدید لجبازی ها و طولانی شدن دوره خودمحوری اش می شود.
⬜️ مادری که مبتلا به وسواس است ، زمانی که فرزندش از خط قرمزها عبور می کند ، واکنش شدیدی به او نشان می دهد . این واکنش مادر باعث می شود فرزندی وسواسی یا کودکی که به لجبازی کردن عادت می کند را پرورش دهد .
✴️ در واقع می توان گفت مادرانی که به اختلالات خلقی درمان نشده مبتلا هستند، فرزندشان را هم به آن اختلال دچار می کنند یا باعث تشدید خودمحوری و لجبازی آن ها می شوند.
#والدین_آگاه
#فرزندپرورى
#مامان_بابای_سلامت
#لجبازی_کودکان
🆔 @farzandman1
هدایت شده از استاد علی صفایی حائری
✅رزق شب
🔶استاد علی صفایی حائری
...آنها كه روز را با خلق خدا به سر مى برند بايد شب را با خدا باشند و از قرب او رزق بگيرند و از چشمه شب سيراب شوند، تا بتوانند بار برخوردهاى سنگين و درگيرى هاى مستمر روزشان را به دوش بگيرند.
📚 درسهايى از انقلاب (انتظار)، ص: 98
🌿 @einsad
دانش آموزانی که خلاقانه فکر می کنند ...
🌀 آکادمی رشد و توانمندسازی والدین و مربیان برای تربیت نسل ارزش آفرین
آکادمی لوحه
@lohe_academy
www.lohe.academy
داد بزن! ادبش کن! این کودک سرکش در دوره ادب آموزی را!! بگذار ببیند قدرت نمایی پوشالی ات را ... اگر جواب نداد (که نمیدهد) و از ایده آل های ذهنی ات هم فاصله داشت فرزندت , بر سر زمین و زمان هم داد بزن و از همه طلبکار باش!
چون حال و وقت نداری که ریشه مشکل را بفهمی.
کودک هم به تقلید تو, همینطور.
به هر حال مهم نَفس توی والد است که باید نَفَسِ راحتی بکشد.
بدان اگر فشار بیجا روی اش بگذاری,
غده ای چرکین می شود
که سر باز می کند.
او هم آیینه توست.
اگر تو مودب نیستی , او هم بی ادب است.
اگر ناسپاس و قدرناشناسی , او نیز .
اگر اهل تمسخری, او هم همه چیز را به سخره می گیرد.
اگر زیبا بین نیستی ...
و اگر همیشه منتقد و طلبکاری و از زمین و زمان گلایه داری ... او "خودِ تو" است.
نه نمایش ها و بازی های مسخره ات برای دیگران.
🌀 آکادمی رشد و توانمندسازی والدین و مربیان برای تربیت نسل ارزش آفرین
آکادمی لوحه
@lohe_academy
www.lohe.academy
هدایت شده از مدارس پسرانه هدهد
به یاد خدا
دعوت به همکاری
آموزگار , مربی , کادر اداری
➕ثبت درخواست و ارائه رزومه از طریق:
http://www.hodhod.school/?page_id=370
#مدرسه_پسرانه_هدهد
#لذت_زندگی_یادگیرانه
بررسی رجالی 👈سند روایت "سید سبع سنین"
از ابن جوزی
به نقل از طبرانی
➕اولین ناقلان اهل سنت روایت;
این روایت 👈"موضوع و متروک" هست!
و در شان 👈توصیف و نه تجویز!
➕_سند شیعی روایت, به قرن 6 و به اهل سنت ارجاع دارد.
➕چطور "تک روایت" مجعول السند را مبدا برنامه ریزی نظام تعلیم و تربیت قرار دهیم؟؟!!
☝️و بگوییم 7 سال دوم,, عبودیت , فصل فرمان دادن و پادگان سازی است!!!
➕ این روایت , توصیف غلبه و شدت یک حال در هر دوره است.
سایر روایات صحیحه , 7 سال دوم را
فصل تادیب , کتابت, تعلیم می داند.
➕اینها هم غایت را نشان می دهد. نه روش را.
منطقه الفراغ قائل شده.
لذا می شود تربیت را بر اساس 👈قوای شناختی و محیطی (تربیت القائی و الگوسازی) در این دوره تعریف کرد.
👈لذا روش مبتنی بر انتخاب در این دوره موضوعیت دارد. بنا بر تذکر مستقیم نیست. مگر استفاده دارویی در موارد نیاز.
➕ایجاد محیط انتخابی بر اساس توان مربی و محیط , و تحلیلگری متربی به قصد بهگزینی مبتنی بر تفاوتهای فردی موضوعیت دارد.
🌱 طیب سازی این محیط به انتخاب و همراه سازی متربیان, مورد توجه هست. مثل امتدادبخشی تمرکز و سرعت عمل و ... .
﷽ #آزادی شرط دین ورزی و تعالی است و موضوعی فطری است. اما روش آن اکتسابی است.
وظیفه سیستم تزکیه و تعلیم; خلق موقعیت و امکان تجربه از طریق #انتخاب و بهگزینی در بستر آزادی عمل حداکثری برای متربیان است.
(فعال سازی قوه #اختیار به معنای توان طلب خیر, در بستر آزادی عمل حداکثری)
مربی از سر قدرت و انعطاف پذیری اش , به متربی امکان انتخاب می دهد و مرجعیت دارد.
➕ #آزادی عمل 1. در چهارچوب فهم و رشد متربی, 2. مبتنی بر مسئولیت و تلاش متربی, 3. آزادی معنوی 4. تجربه و روش فعال باشد.
➕ #ارزشیابی شایستگی ها, در فرایند یاددهی_یادگیری ; ارزشیابی مشارکتی با حداقل رقابت ; عملکرد محور ; و مبتنی بر تفاوت های فردی باشد.
➕ #یادگیری عامل, پرسشگر و فعال مبتنی بر تلاش متربی موضوعیت دارد. در رویکردهای تلفیقی و پروژه محور/ خدمت محور/ گروهی_جفتی و ... .
بازخوانی #مبانی در:
#سند_تحول
#استاد_اخوت
#دکتر_باقری
#روش_میزان