eitaa logo
تأملات | تولايى
6.1هزار دنبال‌کننده
941 عکس
418 ویدیو
58 فایل
🔹️شبکه های مجازی ما: ➡️t.me/m_a_tavallaie ➡️instagram.com/m_a_tavallaie 🌐tavallaie.org ✅ ارتباط با ادمین: @admin_taamolat 📍حسینیه تأملات: @hosseinie_taamolat 📍کانال درسی: @taamolat_darsi
مشاهده در ایتا
دانلود
4_6039479404139121304.mp3
زمان: حجم: 10.55M
🌀سلسله جلسات نقد کتاب سیری در آثار علامه سیدمحمدحسین طهرانی 🎧بشنوید: جلسه(۲) بخش اول؛بررسی موقعیت علمی علامه طهرانی در سال ۴۲ شمسی 🎙حجت الاسلام والمسلمین تولایی @erfanvahekmat_com
عیار تجربه ۱.mp3
زمان: حجم: 23.91M
🌹بسم الله الرحمن الرحیم ☑️ ☑️ جلسه اول 📍در جمع دانش آموزان و فارغ التحصیلان مدارس استعداد های درخشان @taamolat_darsi
naghde ketab seiri da asare alame tehrani 2.2.mp3
زمان: حجم: 10.97M
🌀سلسله جلسات نقد کتاب سیری در آثار علامه سیدمحمدحسین طهرانی 🎧بشنوید: جلسه(2) بخش دوم: شمه‌ای از ارتباطات علامه طهرانی با رهبر فقید انقلاب در آینه اسناد 🎙حجة الاسلام والمسلمین تولایی @erfanvahekmat_com
🌹هوالعلیم حضرت استاد حجة الاسلام و المسلمین : 🔹مکتب شناسی مسیر انسان را برای رسیدن به اجتهاد کوتاه نموده و اگر فرد در این علم موفق شود، روش اجتهادی ثابتی پیدا می کند و ضمن ضریب خطای پایین در آن، قوت علمی اش بالا خواهد رفت. @taamolat_darsi
عیار تجربه ۲.mp3
زمان: حجم: 9.57M
🌹 بسم الله الرحمن الرحیم ☑️ ☑️ جلسه دوم ❗در جمع دانش آموزان و فارغ التحصیلان مدارس استعداد های درخشان @taamolat_darsi
🌺بسم الله الرحمن الرحیم استاد شیخ حسین مفیدی: 🔹موضوع، اصطلاح منطق است امّا استصحاب موضوعش حقوق است بنای عملیّات است نباید موضوعی که مال منطق است دیکته کرد به بحث اصول. شما صبغۀ منطق را با اصول مخلوط نکنید وقتی در اصول داریم در مورد جَری عملی صحبت می کنیم کاری با موضوع بمعنایی که در منطق می گفتیم نداریم، ما در اینجا جَری عملیِ مان پشتوانه ندارد قبلاً دلمان جمع بود در این جهت، الآن پشتوانۀ ما رفته، آیا جری را ادامه بدهیم یا نه؟ می گویند: بله، هیچ چیز دیگری نیاز نیست. می گویند: موضوع چیست؟ می گوییم: ما ضمانت نمی دهیم بقای موضوع را، نگاه کنید ببینید جَری داشتید، این جری اگر خلافش واضح است که خلافش را می گیرید اگر خلافش واضح نیست همان جری را ادامه بدهید. 🔹این مطلب به این قشنگی استصحاب را که هم عقلائی است هم إمضای شرع است، چرا یک چیزهایی را در ذهن خودمان بخاطر بعضی تشبیهات، إلزام کنیم؟ مثل بقای موضوع به نحوی که جاهای خیلی خوب مثل اینجا استصحاب به این خوبی را از دست خودمان بگیریم. @taamolat_darsi
عیار تجربه ۳.mp3
زمان: حجم: 16.03M
بسم الله الرحمن الرحیم ☑️ ☑️جلسه سوم ❗ در جمع دانش آموزان و فارغ التحصیلان مدارس استعداد های درخشان @taamolat_darsi
عیار تجربه ۴.mp3
زمان: حجم: 21.2M
🌹بسم الله الرحمن الرحیم ☑️ ☑️ جلسه چهارم ❗در جمع دانش آموزان و فارغ التحصیلان مدارس استعداد های درخشان @taamolat_darsi
🌹هوالعلیم آیة الله شبیری زنجانی: 🔹به غير از تعبير شهرت، معمولا، سه نوع تعبير در كتب، براى نقل آرا فقها وجود دارد. 1⃣ تعبير اول: اجماع در اجماع علاوه بر اينكه معمول فقها متعرض مساله شده و نظر خودشان را بيان كرده‌اند، اتفاق نظر هم وجود دارد. 2⃣تعبير دوم: بلا خلاف «بلاخلاف» عبارت است از اين كه آنهايى كه مساله را عنوان كرده‌اند، نسبت به حكم آن، اختلافى ندارند. بنابراين ممكن است اكثر فقها متعرض مساله نشده باشند اما آن كسانى كه مساله را مطرح نموده‌اند، نسبت به حكم آن اتفاق نظر دارند. «بلاخلاف» نسبت به «اجماع» ضعيف‌تر است. 3⃣تعبير سوم: بلا خلاف اجده يا لا نعلم فيه خلافا معناى اين تعبير اين است كه فرد به مقدارى كه تتبع نموده، مخالفى در مساله نيافته است. اين تعبير از «بلاخلاف» ضعيف‌تر است زيرا «بلاخلاف» شهادت به عدم الخلاف است اما اين تعبير شهادت به عدم خلاف نيست. 📚منبع: دروس خارج فقه، کتاب المضاربه، ۰۷/۱۰/۱۳۹۴ @taamolat_darsi
عیار تجربه ۵.mp3
زمان: حجم: 17.12M
🌹 بسم الله الرحمن الرحیم ☑️ ☑️ جلسه پنجم ❗ در جمع دانش آموزان و فارغ التحصیلان مدارس استعداد های درخشان @taamolat_darsi
🌹بسم الله الرحمن الرحیم 🔸ان شاء الله از روز چهارشنبه ۱۸ ربیع الاول تدریس کتاب مرحوم مظفر از ابتدا در منزل استاد برگذار می شود 📌در صورت تغییر زمان یا مکان جلسه(که استاد تأکید داشتند محتمل است) حتما اطلاع رسانی خواهد شد
🌺 هوالعلیم آیة الله سید احمد مددی: 🔹مصنف کتابی است که نویسنده آن معتقد به حجت بودن روایاتش نیست بلکه روایات را به صورت مختلف (مقبول و غیر مقبول) در آن آورده است. ولی اصل کتابی است که به آن عمل می شود. البته برای اصل هم معانی مختلفی گفته شده است. احتمالا رواج این اصطلاح در میان اصحاب ما تقریبا هم زمان با زمان جعل اصطلاح «صحیح» در اهل سنت باشد. البته بخاری که اولین صحیح را دارد وفاتش در زمان امام عسکری (علیه السلام) است ولی ما لفظ اصل را شاید در زمان حضرت رضا (علیه السلام) هم داشته ایم. مدتها برای ما سؤال بود که چرا اصولی که شیخ نام می برد بیش از اصولی است که نجاشی نام می برد. به نظرم نجاشی نظرش در فهرست، روی مصنفات و کتب بوده است نه اصول. نام کتاب نجاشی (طبق چیزی که در ابتدای جلد دوم گفته است) اینگونه آمده است : «كتاب فهرست أسماء مصنفي الشيعة و ما أدركنا من مصنفاتهم و ذكر طرف من كناهم و ألقابهم و منازلهم و أنسابهم و ما قيل في كل رجل منهم من مدح أو ذم». پس احتمالا نجاشی نمی خواسته اصول را ذکر کند. لذا شیخ، اصول بیشتری ذکر کرده است. ولی نام کتاب فهرست شیخ، مشتمل بر اصول هم هست : «فهرست كتب الشيعة و أصولهم و أسماء المصنّفين منهم و أصحاب الأصول [و الكتب و أسماء من صنّف لهم و ليس منهم] @taamolat_darsi