eitaa logo
بازگشت || محمدامین رضایی
2.5هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
732 ویدیو
75 فایل
طلبه درس خارج،دانشجوی سیاستگذاری دوستدار فقه،عدالت وکتاب #اندیشه_متفکران_انقلاب #اقتصاد_مردمی سوال،انتقاد،پیشنهاد: @R_m_am 🔻اینستاگرام instagram.com/M_amin_rezai1 🔻تویتر/x.com/m_amin_rezai1 🔻 virasty.com/m_amin_rezai تلگرام t.me/m_amin_rezai
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️صدا و سیمایی که انقلاب نمی فهمد 💢جواد موگویی مستند سازی در پیج اینستاگرام خود پیرامون حضورش در برنامه ی این نیز بگذرد شبکه یک نوشت: 🔺چندی پیش رفتم برنامه «این نیز بگذرد» در شبکه یک. در باب نقد رسانه در بحران کرونا. برنامه ضبطی بود. شروع که شد یکهو یکی آمد و زنجیر گردنم را طوری کرد که معلوم نشود! گفتم چرا؟ با شرمندگی گفت ناظر پخش گیر می‌ده! پارسال هم در شبکه مستند، لباس آستین‌کوتاهم را از تنم درآوردند تا پیراهن قرضیِ علی‌صدری‌نیا را بپوشم! گفتند ناظر پخش گیر می‌دهد! از باب تحریک‌کنندگی! دوسال پیش هم در برنامه زنده شبکه سه، ناظر پخش گفت آقا خیلی اسپرت آمدی! اشاره کرد به شلوارِ لی‌ام! چند دقیقه‌ای به ضبط برنامه نمانده بود و طبعا شلوارِ لی بهتر از نداشتنش بود! . 💢امشب گریه‌ام گرفت. بحال پدر جانبازِ اعصاب‌روانم، پدر جانبازِ اعصاب روانِ همسرم و دایی جانبازِ اعصاب روانم گریستم! وقتی پست علیزاده را خواندم گریه‌ام گرفت. لعنت به تو علیزاده! گریستم وقتی دیدم نویسنده، دستیار و نفر دوم رشیدپور در برنامه «حالا خورشید»، «شب یلدا» و «اتفاق» در صداوسیمای انقلاب اسلامی، به امام هشتک کرونا می‌زند! یک‌نفر به امامِ انقلاب فحاشی می‌کند اما شب عید۹۹ برنامه زنده می‌رود در سیمای جمهوری اسلامی با دستمزدهایی که باورمان نمی‌شود. بااین‌حال زنجیر سنگ عقیق و لباس آستین‌کوتاه من همچنان خلاف اسلام و انقلاب است! چه شد که آستین کوتاه شد خلاف انقلابی‌گری اما فحاشی به امام شد آنتن زنده؟! . کجای دنیا اینگونه است؟ آیا در بی‌بی‌سی، برنامه‌سازی هست که همزمان کنایه از مرگ حضرت ملکه بزند ولی آنتن زنده هم بگیرد؟! آیا در اینترنشنالِ سعودی کسی هست که برای بن‌سلمان هشتک کرونا بزند ولی برنامه زنده برود؟! باید گریست بحال حزب‌الله و رسانه‌هایش که چند روزیست به سبک دعوای قبیله‌ای سرخپوستی، تاختند به پرسش‌گری، از برای دفاع از هم‌جناحی خویش. . اگر بازیگر یا یک مجری اصلاح‌طلب یا اصلا محسن تنابنده به امام و رهبری هتاکی می‌کرد، فارس و تسنیم و فرهیختگان چه می‌کردند با او؟! بدا بحال حزب‌الله‌گریِ جناحی.و حاشا به غیرت فارس و تسنیم و.. رسانه‌های حزب‌اللهی برای زدن تنابنده چه کردند با دو سکانس پایتخت؟! انقدر زدن تا رییس نامه زنی کرد برای شناسایی عوامل نفوذ فرهنگی در سازمانش! اما نفوذی واقعی کیست؟! . در ۴۰ساله انقلاب، این فقط حزب‌الله بود که جناحی نشده بود، یا لااقل ما فکر می‌کردیم که نیست. لکن حالا دیگر از حزب‌الله هم باید عبور کرد در وقت عدالت‌طلبی و حزب‌الله‌گری واقعی. و باید گریست به حال مظلومیت انقلابِ امام که فقط در جمهوری اسلامیست که می‌توانی همزمان فحاش آن باشی اما جیبت را از نظام پر کنی @m_amin_rezai
هدایت شده از مناهج 🇵🇸🇮🇷
🌀 کرونا یا ویروس معیشت طلاب 📝 معیشت طلاب بعد از کرونا، تقريبا هیچ 🖋 ناصر میرزایی 🔹 از اواسط اسفندماه تاکنون نمازهای جماعت و مساجد و تبلیغ مبلغان تعطیل شده است؛ با انفعال نهادهای حوزوی و تبلیغی در تعامل با ستاد ملی مبارزه با کرونا -علی رغم ناچیزبودن سهم مساجد و حرم‌ها در شیوع بیماری- قرار بر این است ماه مبارک رمضان نیز این تعطیلات تبلیغی تداوم یابد. در این شرایط دشوار، معیشت اقشار و مشاغل گوناگون مورد نظر همگان بود؛ اما هیچ‌کس سخنی از دردها و مشکلات معیشتی طلاب و روحانیون نگفت! قرار شد دولت سبد معیشتی 200 الی 600 هزار تومانی به اقشار آسیب‌پذیر از کرونا بدهد؛ اما احدی نگفت یکی از ضعیف‌ترین اقشار جامعه، طلاب و روحانیون شهریه‌بگیر یعنی اکثریت طلاب و روحانیون کشور هستند. 🔹 روحانیونی که قربتا الی الله تبلیغ جهادی می‌روند با اینکه حق الزحمه تبلیغی اعزام‌شدگان از مراکز تبلیغی نیز، از سالها پیش، تغییر محسوسی نکرده است. طلابی که همیشه با بدترین و سخت‌ترین مرارت‌های زندگی ساخته‌اند و بدون توقع باز هم به جهاد علمی و تبلیغی خود ادامه می‌دهند. آیا همسر و فرزندان آنها باید از حداقل‌های زندگی (تأمین اجاره مسکن، نان شب و ارزان‌ترین میوه بازار) هم محروم باشند؟! چه سخت است زمانی که مدام باید خانواده را با وعده و وعیدهای آینده‌‌ی نامعلوم، چشم انتظار گذاشت و ... . 🔹 یکی از افتخارات و تفاخرهای مسئولین حوزوی این است که چندین هزار نفر طلبه جهادی داریم؛ که در سیل و زلزله و کرونا و همه صدمات اجتماعی با یک اشاره‌ در میدان حاضر و آماده‌اند. صد البته وظیفه و افتخار طلاب همین است. اما آیا این مسئولین برای رفع مشکلات معیشتی طلاب، خود وظیفه‌ای ندارند؟! نباید برای رفع مشکلات معیشتی طلاب جهادگر، دوید و حرص خورد و چه بسا گریبان چاک کرد؟! کسی نمی‌گوید مسؤولین حوزوی، خودشان جهادی و بدون حقوق کار کنند؛ اما ای کاش در عوض دریافتی‌های خویش، برای رفع مشکلات طلاب هم دوندگی می کردند و تلاش مضاعف انجام می‌دادند. آیا دستگاه‌ها و نهادهایی که از ظرفیت بی‌شمار طلاب جهادی در همه بحران‌ها استفاده می‌کنند، در ایام عادی همین خدمات را با هزینه‌های هنگفت به پیمانکاران نمی‌سپارند؟ آیا اینان حاضرند یک بیستم آن هزینه‌ها را به طلاب جهادی، اختصاص دهند؟ ❓یک سؤال اساسی از همه نهادهای حوزوی مطرح است: آیا برای معیشت طلاب، آن هم در این وانفسای کرونایی دغدغه‌ای عملی دارند؟ آیا برای این دغدغه، رایزنی و چاره‌اندیشی هم کرده‌اند؟ آیا این رایزنی‌ها، خروجی عملی و کارآمدی برای طلاب داشته است؟ تکلیف این عده از طلاب و خانواده‌هایشان که استخوانشان زیر چرخ گرانی‌ها خصوصا در شرایط کرونایی خرد می‌شود چیست؟ آیا چون پزشکان و پرستاران و معلمان و... واجب کفایی خود را انجام می‌دهند، حق داریم بگوییم که حق دریافت حقوق در طول سال و خصوصاً ایام کرونایی ندارند؟ برادران مسئول حوزه‌های علمیه، حتما می‌دانید احمد الحسن‌ها و تشیع انگلیسی و دگر اندیشان و... در کمین طلاب جوان و بی‌معیشت شما دندان تیز کرده‌اند. ✍🏻 رونوشت به: مجمع نمایندگان طلاب، مرکز مدیریت، دفتر تبلیغات، شورای عالی و جامعه مدرسین. 📌 مناهج: لطفا نظرات و پیشنهادات خود را برای ارسال کنید. 〰️〰️〰️〰️〰️ 🗂 @Manahejj
🔴 برخورد با امثال چگونه باشد؟ 🔹افراد و جریانات ایرانی در خارج از کشور وجود دارند که گاهی از دستاوردهای نظام و انقلاب دفاع می کنند و علیه دشمنان ایران می شورند و گاه هم زبان به انتقاد از نظام و سران نظام و سیاست های نظام باز می کنند. 🔸علی علیزاده و امید دانا به عنوان دو شخصیت رسانه ای در خارج از کشور را می توان مصداق این جریان دانست. بارها شده از نقاط قوت و دستاوردهای جمهوری اسلامی دفاع کرده و بارها نیز نظام و سران نظام و سیاست های نظام را مورد انتقاد قرار داده اند. 🔻ما چه مواجهه ای با این جریان و اشخاص باید داشته باشیم؟ و چگونه با آنها تعامل کنیم؟ 🔹یک دسته با توجه به گذشته برخی از این افراد که مثلاً از جریان اصلاحات حمایت کرده اند و یا به استناد صحبت های آنها در برخی جلسات در اروپا در نقد سیاست های نظام، برچسب نفوذی را به پیشانی آنها می زنند. 🔸در حالیکه هزاران نفر در ایران و خارج از ایران اینگونه فکر می کنند و مسائل را اینگونه تحلیل می کنند عده ای از ما براحتی برچسب نفوذی را به پیشانی آنها می چسبانیم. می گوئیم فلانی نفوذی است چون در فلان جلسه گفته «ما برای زنده کردن چپ سوسیالیستی و مفهوم برابری در ایران باید اقدام کنیم». 🔹این دوستان ما یک قدم پا را فراتر گذاشته اند و وحید یامین پور را چون در یک نشست رسانه ای، علیزاده را دعوت کرده هم نفوذی می دانند! بعد برای توجیه این بهتان می گویند نفوذ که شاخ و دم ندارد! 🔸این نگاه، نگاهی ناقصی است. تمام ادله این طیف مبنی بر نفوذی بودن امثال علیزاده، انتقادات وی به نظام و رهبری و حضور وی در برخی جلسات نقد جمهوری اسلامی است. این برچسب زنی راه تبیین و تحلیل شخصیت این افراد را می بندد. 🔹مهم ترین رکن سواد رسانه و روش تحلیل سیاسی، استناد به «داده متقن و مستند» برای تحلیل است. بی آنکه داده متقن وجود داشته باشد که علیزاده مأمور یک سرویس اطلاعاتی است او را نفوذی می خوانند. ما نفوذی بودن یا نبودن امثال علیزاده را نه تأیید می کنیم نه رد؛ اما استدلال های طیفی که او را نفوذی می نامند بسیار بی پایه است. نمی شود به مجرد اینکه کسی به نظام و رهبران نظام انتقاد کرد(تند یا کند) او را نفوذی بدانیم! 🔸متأسفانه برخی از ما براحتی برچسب نفوذ را به افراد می زنند در حالی که تقوا و اخلاق سیاسی به ما می آموزد حتی انسان نباید به دشمن خود تهمت بزند چه برسد به مخالف فکری؛ چه برسد به دگراندیشی! ⭕️ بله؛ اینکه ما این مدل و طرز فکر و استدلال شان را قبول نداریم و رد می کنیم اشکالی ندارد. اینکه علیزاده در برخی مطالب خود بگونه ای اظهار کند که رهبری می تواند با حکم حکومتی مملکت را گلستان کند یا برخی مشکلات را با یک دستور حل کند بدون توجه به تقسیم وظایف و اختیارات در قانون اساسی، مشخص است این استدلال غلط است. 🔹اما اینکه بدون سند متقن و یا اثبات در دادگاه صالحه، وی یا هر فرد دیگری را با برچسب نفوذی بنوازیم جدا از اینکه ظلم کرده ایم راه تبیین و تحلیل و آزاداندیشی را نیز بسته ایم! مگر آزاداندیشی برای چه زمانی، کَی و کجاست؟ 🔸بطور مثال در ماجرای انتقاد علیزاده از رضا رشیدپور و ماجرای دستمزدهای نجومی برخی مجریان از صداوسیما، عده ای سخت برآشفته که ای وای اینها بناست صداوسیما را از اعتبار ساقط کنند! در حالیکه این نقد علیزاده وارد است و جزو انتقادات بجا از صداوسیماست. دستمزد نجومی به مجری چون رشیدپور که دستیار اصلی وی در این برنامه ها به اسم اردوان رحیمی (یکی از افراد ضدانقلاب واضح) حضور دارد، قابل نقد است. 🔹چگونه است وقتی علیزاده، علیه منابع مالی منو تو افشاگری می کند خوب است اما وقتی از شفافیت دستمزد نجومی برخی مجریان صداوسیما انتقاد می کند، نفوذی است؟ 🔸به نظر می رسد بهترین نوع مواجهه با این اشخاص و هر شخص دیگری این است که نه آنها را بگونه ای مطرح کنیم که در عرش اعلایند نه هم آنان را با برچسب نفوذی و غیره چنان بنوازیم که همان ذره دفاع از جمهوری اسلامی را هم دیگر انجام ندهند! از حرف ها و اقدامات خوب افراد دفاع کنیم و به اقدامات آنان انتقاد! مواجهه ای منصفانه و منطقی نه احساسی و خلاف واقع. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
2.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹از جانتان گذشتید تا مرزمان بماند، کمرتان خم شد تا خم نشویم، دنیا و ارتشی را به انسان هایی میشناسد که خشونت و جنگ همه هویتشان است اما در تمام این سال ها در همه گرفتاری ها ما زلزله، سیل و کرونا شما در کنار مردم مهربانی و خدمت کردید و چهره ای متمایز از خود به جهان نشان دادید؛ روزتان مبارک مردان قدرتمند ایران. 🎞 به مناسبت روز ارتش و فیلم خوب نون خ باموضوع زلزله کرمانشاه که یک زندگی اصیل ایرانی اسلامی را نشان میدهد و در آن زلزله هم مثل همین سیل ارتشی ها پای کار بودند پیشنهاد میکنم این کلیپ ماندگار را دوباره ببنید. ✍ @m_amin_rezai
🔴حسن آقامیری، پیامبر اباحیگری تاملی در افکار و رفتارهای سید حسن آقامیری ✅ بخش اول 🔹نمیخواهم داد واسلاما سر بدهم که حسن آقامیری با یک خواننده زن لایو گذاشته است! اصولا دوران چنین کنش هایی گذشته، جوان امروز ما از این نوع کنش ها و داد زدن ها بدش نیاید قطعا تاثیری نمی پذیرد. درباره سیدحسن آقامیری کم گفتم و نوشتم، بعضی گفتن و نوشتن ها درباره او یا اولویت نبود یا درست نبود، تنها نتیجه اش هم این بود که موجب بزرگ تر شدن او شد. آن وقت که او را کردند نوشتم: اینکار به بدترین وجه ممکن انجام شد، چون نه جامعه قانع شد، نه طرفدارانش، نتیجه اش هم بزرگتر شدن او خواهد بود چنان که می بینم،شد! در مسائل فرهنگی برخوردهای بزن و درویی خصوصا در این زمانه نتیجه معکوس میدهد همان چیزی که بعضی مسئولین درست درک نمیکنند و "حل مساله" را در "حذف مساله" میدانند، خب نتیجه این رویکرد مشخص هست 🔸قبلا بعضی از کلیپ های آقامیری را می دیدم، در این روزهای کرونایی بخش هایی از لایوهایش را دیدم، حسن آقا میری دچار شده است، جذب افراد او را به جایی رسانده که هیچ حد و مرزی برایش باقی نمانده! شاید به خیال خودش مارتین لوتر هست و میخواهد در شورش علیه کاتولیک(حوزه علمیه) پروتستانی جدید ایجاد کند، روش کارش این هست در هر مساله میگردد اقوال و فتواهای شاذ را پیدا میکند و مطرح میکند، اینطور هم کارش را جلو میبرد هم همچنان ادبیاتش دینی است! اگر دیدید فردا او با یک گِی هم گفتگو کرد و او را تایید کرد تعجب نکنید، بالاخره یک قیلکی پیدا میکند که بدن هر کس از آن خود اوست، این میشود بی مبنایی و بی هویتی! 🔹ایده حسن آقامیری و البته هست، گفتگو همان مساله ای هست که بعضی از منتقدین و هم لباس های او به خوبی بلد نیستد و او خوب بلد است، به نظرم جامعه ما به شدت نیاز به گفتگو دارد، در یادداشتی در موضوع "راز اقبال مردم به لایوهای اینستاگرامی" در این باره نوشته ام، به نظرم گفتگو نه تنها یک تاکیک صرف که یک حقیقت و یک نیاز بزرگ هست اما اشکال آقامیری در مساله گفتگو این هست که گفتگو برای او وسیله نیست، هدف هست! او حاضر هست آنقدر عقب نشینی کند که شود ولی باب گفتگو باز بماند! موضعش بی موضعی است، با کسی که کارش گفتن از زندگی خصوصی مردم هست و اسمش را گذاشته سبک پاپاراتزی خبرنگاری لایو برگزار میکند و بگو بخند دارد، سعی میکند با او هم یک موضع مشترک پیدا کند، از آمدن شاهین نجفی به ایران حمایت میکند، همان خواننده ای که خدا را قول ندارد و رسما ضد توحید میخوان، میگوید باید در ایران نان هنرش را بخورد! می بیند حتی دیگر توحید هم مبنا و خط قرمز او نیست با اینکه در حرفهایش همیشه از خدا حرف به میان می آورد، از تتلو گوش میکند و از او حمایت میکند جتلو که بنیان خانواده و ارزش ها و اصول انسانی را کنار گذاشته و نسلی را دارد به لجن میکشاند این مساله آنقدر مهم نیست، اینکه با یک خواننده زن به نام گفتگو میکند و اجازه میرهد برایش بخواند و میگوید " بقیه شرا هم بخون" این گفتگو هم چیزی نیست او گرفتار بدتر از این هاست، او دچار بی هویتی و خلا تئوریک شده است و یک تساهل غلیظ رسیده که همه اصول و ارزش ها را بی اعتبار میکند ▪️ادامه دارد... ✍ @m_amin_rezai
✅ بخش دوم 🔸 "برای انسان گرد هم آمدیم" این جمله را در سر در اینستاگرامش نوشته، احتمالا میخواهد بگوید به سبک رفتار او عمل میکند، این روزها "گام به گام با موسی صدر" مجموعه آثار امام موسی صدر را میخوانم، ایده امام موسی صدر هم گفتگو بود، حتی به کلیسا رفت و برای مسیحی ها صحبت کرد، با خیلی ها سر میز نشست اما او یک مجتهد باسواد بود، ریشه ای و مبنایی بحث میکرد، با تیپ های مختلف، اما دچار بی موضعی نمیشد؛ تسامح در گفتگو به عنوان یک روش او را به تسامح و تساحل فکری_رفتاری و حتی بالاتر نرساند، اگر چه امام موسی صدر اصلا قابل قیاس با سیدحسن اقامیری نیست اما میخواهم بگویم وقتی اندیشه نباشد، وقتی مبنا نداشته باشی حتی اگر بخواهی از سیره رفتاری یک مصلح اجتماعی هم الگو بگیری به این بی هویتی دچار میشوی؛ شهوت جذب تو را تبدیل به یک میکند؛ آن وقت دین هم میشود ابزار جلو رفت در این بی هویتی نه عامل رشد و تکامل 🔹 وقتی کسی مبنا داشته باشد شبیه ، جولیا پتطرس خواننده زن لبنانی که برای گفتمان مقاومت آهنگ میخواند در جوابش میگوید: شما برای گفتمان مقاومت در لبنان آهنگ خوانده اید تشکر میکنم؛ البته من آهنگ شما به لحاظ فقهی نمیتوانم آهنگ شما را گوش بدهم، یا سلبریتی معروف لبنانی که نه حجاب دارد نه عقاید سیدحسن را قبول دارد درخواست میکند کفشت را بعد از استفاده برایم بفرست تا به عنوان بهترین هدیه در خانه ام نگه دارم، مبنا داشتن اینطور رفتارها را جهت میدهد، مبنا که نباشد باید هر روز از اصولت دست بکشی تا بتوانی با بعضی افراد بی اصول مشهور همراه و هم گفتگو بشوی؛ ایده امام موسی صدر گفتگو برای نزدیک شدن و حل اختلافات بود نه اصول فروشی و استحاله شدن ♦️من نیز معتقدم به گفتگو با افراد با سلایق مختلف، آنها که من را میشناسند به این سیره شهادت میدهند، اما به صراحت میگویم حسن آقامیری تقریبا رو به تمام شدن هست، نه به لحاظ اجتماعی بلکه به لحاظ ایدیولوژیک، او دیگر رسما را تئوریزه میکند آن هم با ادبیات دینی و این خطرناک ترین کار موجود است! اگر فساد و اباحیگری را صرفا تایید یا ترویج میکرد باز میشد کاری کرد اما او برای اباحیگری تولید میکند؛ به انسان ها خصوصا جوان ها شبه بینش میدهد، در وجود آنها گرایش تولید میکند تا به خود جرئت رفتار باطل را بدهند، من اینجا میخواهم یک جمله تاریخی و سنگین بگویم: حسن آقامیری را میتوان نامید، جمله سنگینی است اما این آئین و مکتب اوست، او به واسطه حمایت چهرهای معروف و تیم رسانه ای ش هر روز دارد این مکتب را جلو میبرد و البته پایان او تلخ است چون جبهه حق کم از این پیامبران دروغین به خود ندیده، اما زنده و استوار باقی مانده است 🔻البته این را هم باید گفت: حسن آقامیری تولید آنهایی است که معتقد به گفتگو نیستند و میخواهند در منبرهای یک طرفه با تکان دادن انگشت دینداری را برای نسل جدید ترویج کنند، اگر در باب گفتگوهای عالمانه با سلایق مختلف باز بود امروز امثال آقامیری اینقدر بزرگ نمیشدند؛ این همه جوان جذبش نمیشدند، وقتی بازار گفتگو با جنس اصل گرم نباشد، بدل ها رشد میکنند. ✍ @m_amin_rezai
5.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این کلیپ را ببنید، ظاهرا ما قرار نیست آدم شویم؛ خوی عصیان و توحش بشر مدرن که بخاطر سرمایه دست به هر جنایتی میزند قرار نیست به پایان برسد امتحان الهی و واکنش طبیعت به این توحش و طبیعت کشی ماست؛ لبتع اینجا آمریکا نیست که بگوییم آمریکا گرفتار سرمایه‌ سالاری و اصالت سود هست و بجای اینکه گندم هایش را به کشورهای آفرقایی بدهد در آب میریزد؛ نئولیبرال های ایرانی هم شبیه آمریکایی ها حاضر میشوند پا روی همه اصول انسانی بگذارند تا سودشان بماند حالا برایشان مهم نیست ما همین حالا خانواده هایی داریم که چند ماه هست گوشت نخوردند لذا نامه میزنند به مرغ داری ها که باید همه در طرح معدوم سازی جوجه ها و شرکت کنند و الا با آنها برخورد خواهد شد! دولت روحانی هم ترجیح میدهد بجای اختصاص ارز به این کسب کارها ارز را به وارد کنندگان چوب بستنی و کالاهای غیر اساسی بدهد، بخش تلخ تر ماجرا این هست لیبرال ها نگاه شان به هم همین است، برای اینکه چرخ توسعه بچرخد طرح هایی اجرا میکنند که نتیحه اش له شدن بخشی از مردم جامعه هست؛ در این سالها دولت به کمک مجلس کم از این طرح ها اجرا نکرده است؛ یک نمونه اش وجرای عجیب غریب گرانی بنزین که به حوادث آبان ما ختم شد ✍ @m_amin_rezai https://www.instagram.com/p/B_HO0jZAmmr/?igshid=utww2mno7q9s
🔸این برشی از زندگی مردی است که امروز تولدش هست، مردی که رهبر جهان اسلام و مرد یک جبهه مقاومت شده است. به جوان ها پیشنهاد میکنم کتاب "خون دلی که لعل شد" را بخوانید، اینطور نیست که هدف مان بزرگ شدن و به جایی رسیدن باشد و هیچ را در مسیر رسیدن تحمل نکنیم، راحت طلب ها گمشدگان تاریخ هست، اگر چه امکانات خیلی مهم است اما برای همه چیز رفاه و امکانات نیست، اراده های بزرگ عاقبت به قله میرسند. 📚 کتاب خون دلی که لعل شد خاطرات رهبر انقلاب در دوران زندان و تبعید ✍ @m_amin_rezai
🛍رزمایش همدلی را به بسته غذایی تقلیل ندهیم! 🔖 مقام معظم رهبری درکتاب طرح کلی اندیشه اسلامی ذیل "مما رزقناهم یُنفقون" دو توجه شایسته دارند: ۱."مارزقناهم" اعم از مال است. هر چه از خدا گرفته اند: پول، عمر، فرزند، آبرو، توان جسمی، فکر، زبان و بیان و خلاصه هر امکاناتی. ۲. انفاق هم هر خرج کردنی نیست. "آن خرج کردنی که خلٲیی را پرکند، انفاق است". 🔖حالا توجه کنید : 🔸غیر از مساکین و فقرا -که البته ضروری ترند- دو دسته دیگر محتاج مواسات اند اما نه از جنس انبان نان و بسته غذایی: ۱.کاسبهایی که بخاطر اجاره ای بودن مغازه و بعضا وامدار بودن به اقساط و از دست دادن ماه اصلی فروش، ضرر جدی کرده اند. ۲.مشاغلی که بکلی بیکار شده اند. 🔺سخنگوی دولت گفت: ۳ونیم میلیون از مشاغل رسمی بطور مستقیم در معرض آسیب اند و ۴میلیون شاغل غیر رسمی در معرض توقف یا کاهش فعالیت یا کاهش دستمزد و اخراج اند! 🔺وزیر کار گفت: تا حالا ۶۰۰هزار نفر در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کرده اند! این دو قسم نه عمدتا شرایط شرعی فقیر محتاج نان شب را دارند و نه عرفا شٲن گرفتن انبان غذا! متقابلا موازی کاری قرارگاه های رزمایش مواسات و چندباره شدن کمک به برخی خانواده ها بخصوص در برخی شهرها که محرومیت کمتری هست، بعید نیست. ⬅️بنظر می رسد : -خرج کردن آبرو توسط معتمدین برای تخفیف یا بخشش اجاره آن کسبه یا تٲمین اجاره ماه تعطیل از برخی منابع، انفاق مومنانه باشد. -تهیه مساعده با کارت هدیه در خور برای بیکار شدگان توسط مومنان و پرداخت از طریق اداره کار و مانند آن برای حفظ شٲن نیز می تواند پر کردن خلٲیی باشد. ⚠️یکوقت الهکم التکاثر به شمارش و گزارش بسته ها و مسابقه کدام مسجد بیشتر؟! نکشد و از خلٲهای دیگر غافلمان کند! 📝محسن قنبریان ۹۹/۱/۳۰ ☑️ @m_ghanbarian
🔸هر چه فکر میکنم به این میرسم اینقدر که بعضی از مسئولین دولتی ما دچارش هستند اصلا نمیتواند طبیعی باشد، احتمالا می بینند هر بلایی که با سیاست های اقتصادی خود بر سر مردم درآوردند هنوز مردم نفس میکشند ! دیگر به طور مستقیم ورود کردند برای کشتن مردم! 🔹احمق های بی کفایت بخاطر دادن یک ملیون به مردم که قرار هم هست پس بگیرند اینقدر مردم را خار و ذلیل میکنند و زمینه شیوع بیماری کرونا را ایجاد میکنند، این ها نابغه مدیریت در جهان هستند. ✍ @m_amin_rezai
_ خب امروز چطوری میشه سلامت مردم رو به خطر انداخت؟ +صف سیمکارت _آفرین تصویب شد جلسه ستاد مبارزه با کرونا 🔺ناصر جوادی🔺 طنزیم| @tanzym_ir
🔹مهم ترین نکته وحید یامین پور در این گفتگو این بود که صدا وسیما منتسب به رهبری است، اگر به شفافیت تن ندهد، در او دستمزدهای نجومی به سلبریتی ها رواج داشته باشد ناخودآگاه مردم این ها را به پای رهبر انقلاب می‌نویسند، صدا وسینما دیگر دولت حسن روحانی نیست که بگوییم منتخب خود مردم بوده و حالا این یک سری اقدامات نادرست را انجام میدهد. 🔸صدا و سیما یک نهاد انتصابی است و عملکردش به پای رهبر انقلاب هم نوشته میشود، لذا باید برای اصلاح و قانون پذیری و تحقق شفافیت در آن مصمم تر بود، افراد و رسانه هایی که خودشان را انقلابی میدانند اما مقابل شفافیت و اصلاح ساختاری درست صدا وسیما مقاومت میکنند خواسته یا ناخواسته در جهت تضعیف رهبری و انقلاب قدم برمیدارند. ✍ @m_amin_rezai