eitaa logo
بازگشت || محمدامین رضایی
2.3هزار دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
619 ویدیو
66 فایل
طلبه درس خارج،دانشجوی سیاستگذاری دوست دار فقه،عدالت وکتاب #اندیشه_متفکران_انقلاب #آرمان_های۵۷ #نقد_سرمایه_داری سوال،انتقاد،پیشنهاد: @R_m_am ♦️اینستاگرام:instagram.com/M_amin_rezai1 ♦️تویتر twitter.com/m_amin_rezai ویراستی virasty.com/m_amin_rezai
مشاهده در ایتا
دانلود
🔘برای ابرمردی به نام روح الله خمینی پیش ازتو آب معنی دریا شدن نداشت شب مانده بود و جرأت فردا شدن نداشت بسیار بود رود در آن برزخ کبود اما دریغ ، زهره ی دریا شدن نداشت در آن کویر سوخته ، آن خاک بی بهار حتی علف اجازه ی زیبا شدن نداشت  گم بود درعمیق زمین شانه ی بهار بی تو ولی زمینه ی پیدا شدن نداشت دلها اگر چه صاف ولی از هراس سنگ آیینه بود و میل تماشا شدن نداشت چون عقده‌ای به بغض فرو بود حرف عشق این عقده تا همیشه سر وا شدن نداشت   ✍ سلمان هراتی @m_amin_rezai
♦️تو به ما جرئت طوفان دادی @m_amin_rezai
هدایت شده از  تریبون مستضعفین
⭕️ خطر امام بی‌خطر! 🔹هنر امام، ایجاد مرزبندی با قرائت بی‌خطر از اسلام و آوردن اسلام به صحنه و شکل‌دهی انقلاب و حکومت دینی بود. 🔹با غالب شدن انقلاب، انقلاب و اسلام مدعی‌های زیادی پیدا کرد. سید علی خامنه‌ای در سال 58 و در سالگرد شهید مصطفی خمینی، با درک این خطر، برای مرزبندی انقلابی‌ها با مدعیان اسلام و انقلاب، لغت خط امام را ساخت و شاخص‌های اندیشه امام را بازخوانی کرد (کاری که بعدها در دوره ریاست‌جمهوری و به‌ویژه رهبری او و بیش از همه در 14 خردادها مکرراً تکرار شد). اما ماجرا به همین‌جا ختم نشد. 🔹بعد از چند سال، نسخه سیاسی خط امام تولید شد. در دهه شصت و هفتاد، جناح چپ (اصلاح‌طلبان امروز) و در دهه هشتاد و نود جناح راست (اصولگرایان فعلی) از خط امام برای مبارزه سیاسی با رقیب بهره جستند. ویژگی این مدل برداشت از خط امام، بزرگ کردن بخش‌هایی از اندیشه امام و بی‌توجهی به بخش‌های دیگری از آن بود 🔹تحریف مکتب امام، سکه بازار شد و روایتی خلاف واقع از اندیشه امام ارائه دادند، امامی که قدرت را گرفته و تحویل آنان داده، امامی که دولت مدرن ایجاد کرده، امامی که اندیشه ثابتی نداشته و مدام تغییر نظر داده، خمینی اولی که به سبک پادشاهان خمینی دوم و سوم و ... در خاندانش هست، امامی که صرفاً به دنبال حاکم کردن روحانیون بوده، امامی که تنها قدرت و حکومت (با ادبیات دینی‌تر ولایت) محور کارش بوده، اصل برای او صرفاً رشد معنوی بوده، امامی که مسئله اصلی‌اش حقوق شهروندی بوده، امامی که مهم‌ترین اندیشه‌اش حفظ سنت‌ها و ارزش‌ها در حوزه فرهنگ بوده و انواع و اقسامی از اندیشه امام، آغشته به تحجر و التقاط و سرمایه‌داری و وابستگی و دیکتاتوری و صوفیگری و... خلاصه «امامی، مخالف امامی که بود» ایجاد کردند. 🔹امام ذیل اندیشه‌های دیگر مطرح شد، ذیل جنگ سنت و مدرنیته، عشق و عرفان و شوریدگی معنوی، سوسیالیسم، لیبرالیسم، سنت‌گرایی، تأسیس تمدن اسلامی، پست‌مدرنیسم و... 🔹تکنولوژی تولید امام بی‌خطر تولید شد. امامی که برندگی ندارد و درنهایت افراد را به قیام برای خدا و ایجاد تغییر برنمی‌انگیزد. تفسیر فانتزی و گرد از دغدغه‌های امام ارائه شد، به‌گونه‌ای که اندیشه‌های اجتماعی، استقلال‌خواهانه، عدالت‌خواهانه و آزادی‌خواهانه امام و انقلاب از برندگی افتاد و اندیشه و سیره معنوی او نیز درون‌گرایانه و هم‌نتیجه عرفای سنتی شد به نام جامعیت و عقلانیت و هوشمندی، افراد به تحیر کشانده شدند و اولویت‌های اندیشه و عمل امام برای آن‌ها پوشیده ماند یا این اولویت‌ها بزرگ و کوچک شد. مسیر با مقصد (تربیت و معنویت) جابجا شد. این‌گونه افراد حتی با خواندن صحیفه امام و جدال دو اسلام به انفعال کشیده شدند. 🔹این‌گونه التقاطی‌ها و بیشتر متحجرین، غرب‌گراها و به‌ویژه طرفداران سرمایه‌داری و وابستگی، سنتی‌ها به‌ویژه محافظه‌کاران و... اندیشه امام را از هسته اصلی‌اش تهی کردند. تغییرگراترین اندیشه تاریخ را به حفظ وضع موجود کشاندند و انقلابی‌ها را به نام انقلاب و خط امام و تفسیر امام از اسلام و... به انفعال. 🔹عنصر محوری اندیشه امام، قیام برای خدا و توحیدی کردن و حاکم کردن اراده خدا بر فرد و خانواده و جامعه و تاریخ است. این قیام، مستلزم درگیری با طواغیت درونی و بیرونی است. اسلام عارفان مبارزه‌جو، در مکتب امام، معنویت را همراه و در مسیر مبارزه تعریف می‌کند. اسلام ناب، جامعیت دارد و متوجه همه آرمان‌هاست؛ اما هم میان آرمان‌ها و هم در تقابل با دشمنان (دیگری‌ها، معارضین و رقبا) اولویت‌گذاری دارد. متوجه عقلانیت و معنویت هست، اما در دنیای خارج رویکرد اجتماعی و تغییر بنیادین و نپذیرفتن وضع موجود را به همراه دارد و با نابرابری‌ها و فقر و غنا و استضعاف و استکبار و بی‌توجهی به معنویت و آزادی و عقلانیت و... درگیر است. 🔹اولین گام مهم در گام دوم انقلاب، شناخت انقلاب و امام، آن‌چنانی است که بودند و هستند، نه آن‌چنان‌که تفسیر و تحریف و بی‌خطر می‌شوند! و گام بعدی درگیری و مرزبندی با دیگری‌ها و رقبا و معارضین انقلاب به‌ویژه متحجرین و محافظه‌کاران است که انقلاب بیش از همه در تقابل با آنان ساماندهی شد. ✍ @teribon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙امام خمینی: من مطلعم از گرسنگی مردم. آقا فکری بکنید برای مملکت، برای این ملت‌‌. ‏والله گناهکار است کسی که داد نزند. والله مرتکب کبیره است کسی که فریاد نزند. ‏ما این مجلس را مجلس نمی‌دانیم؛ ما این دولت را دولت نمی‌دانیم. این‌ها خائنند به مملکت ایران؛ خائنند. 📅 ‏۴ آبان ۱۳۴۳ @m_amin_rezai
📌 ⚜با موضوع امام بی‌خطر 🔍خوانشی نو از گفتمان امام‌ خمینی(ره) در انقلاب ۵۷ 🕰امشب؛ چهارشنبه ۱۴ خرداد ⏰ساعت ۲۲:۴۵ 👥با حضور حجت‌الاسلام محمدامین رضایی، فعال عدالت‌خواه، و منتخب رسانه نورافکن ✅آدرس صفحه: instagram.com/norafkani
5.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴قاتلین خمینی ره 🔹خمینی ره وجهه جذابیت و آرمانی انقلاب است او را از انقلاب بگیرید انقلاب از هم می‌پاشد، خمینی ره چیزی نیست جز همان آرمان‌های ۵۷، آنهایی که به مرض توجیه گری و محافظه کاری مبتلا شده اند، آنها که برای بقا قدرت شان و ادامه حیات اجتماعی، سیاسی شان هر روز از آرمان ها میزنند، آرمان ها را میخورند و تفاله شان را تف میکنید روی سر و صورت مستضعفان، همه آنها در حقیقت قاتلان خمینی ره هستید، دستشان به خمینی ره نرسیده میخواهند روحش را بکُشند، به بهانه امنیت آزادی را، به بهانه پیشرفت عدالت را، به بهانه تعامل با جهان استقلال را، به بهانه حفظ سیستم مردم و مطالباتشان را میفروشند 🔸اگر میخواهیم انقلاب بماند باید بی تعارف به روی این افراد چنگ کشید، صریح باید ۵۷ را توی صورتشان فریاد زد و مقابل پروژه تحریف امام (تقلیل امام و آرمان هایش)، پروژه ترویج اسلام مناسکی ایستاد و با رویکردی که انسان انقلابی خمینی را بعضی افراد و نهادها از یک انسان مبارز عدالتخواه به یک مدافع توجیه گر تبدیل میکنند مخالفت کرد، غیر این باشد حتی اگر در خانه مان و پروفایل مان عکس امام باشد، به ظاهر انقلابی باشیم باز در جرگه قاتلان خمینی ره قرار خواهیم داشت، بیاییم قاتل خمینی ره نباشیم پ.ن: کلیپ را ببینید، ظاهرا لازم است این حرفهای خمینی دوباره مرور شود، شاید آن روزها هیچ کس فکر نمیکرد این روزها دوباره این حرفها مصداق پیدا کند ✍ @m_amin_rezai https://www.instagram.com/p/CA-c652gPUt/?igshid=1wgf6hps1itjj
🔴مرجع فکری ما چه کسانی هستند؟ 🔹در پژوهشی که چندسال گذشته در میان حدود 240 نفر از فعالان فرهنگی یکی از مجموعه های مردمی استان خراسان رضوی، خواهر و برادر، انجام دادیم، در سوالی پرسیده ایم: «شما در زمینه فکری و فرهنگی به چه آثار یا افرادی مراجعه می‌ کنید، نام 5 نفر را بیان کنید؟» پاسخ ها بسیار جالب است: 🔻حجت الاسلام پناهیان رتبه اول با 38 درصد اقبال عمومی حجت الاسلام ماندگاری رتبه دوم با 24 درصد علی اکبر رائفی پور رتبه سوم با 20 درصد حسن رحیم پور ازغدی رتبه چهارم با 16 درصد رهبری رتبه پنجم با 15 درصد حجت الاسلام قرائتی با 11 درصد حسن عباسی با 7.5 درصد شهید مطهری، حجت الاسلام رفیعی و آیت الله علم الهدی با رتبه 5.5 درصد شریعتی و مصباح یزدی زیر 1 درصد، و افرادی مانند امام خمینی، بهشتی، مفتح، باهنر و... اصلا نامی از آن‌ ها وجود ندارند. 🔸نتیجه این تحقیق نشان دهنده فاصله فعالان با ریشه های معرفتی این انقلاب است و نگاه حداقلی به امام و رهبری و مانند شهید مطهری به عنوان منبع فکری و برخورد سطحی و قشری و شعارگونه ای با آنان منتج به انسان تبلیغی با عمق کم و یا التقاطی می شود، قطعا ورود در این بحر معرفتی ما را با معارف و افقی آشنا می سازد که منظومه فرهنگی،تربیتی،سیاسی و اجتماعی انقلاب اسلامی را دقیقتر فهم می کنیم @m_amin_rezai
🔅لوازم فاسد دو قطبی ولایت-عدالت دوگانه غلط ولایت-عدالت؛ 🔺برخی ولایتی ها را واداشته تا مفاسد اقتصادی دوره امیرالمومنین را جستجو و تٲلیف کنند؛ تا از تیزی عدالت خواهی کم کنند و شاخص را هم دستکاری کنند❗️ 🔺برخی عدالتخواهان را هم واداشته تا از ولایت گریزیِ موردیِ اصحابی چون مالک اشتر و... فهرست تهیه کنند؛ تا مخالفت عملی با ولایت هم بلااشکال جلوه کند❗️ درست دیدن مسٲله تنها چاره ی پایان دوقطبی شدن نیروهاست. (عدالت و عدالتخواهی؛ زوایای پرچالش/۱۴خرداد۹۹) ☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از جنبش قیام‌لله
🔘به مناسبت سالروز رحلت امام خمینی ره و بزرگداشت۱۵ خرداد ما طلاب جنبش قیام لله به همراه جمعی از دانشجویان انقلابی و عدالتخواه به کوخ خراب شده مرحوم رفتیم و حق مستضعفین را فریاد زدیم 🔻به زودی کلیپ و گزارشی مفصل از این سفر در کانال جنبش گذاشته خواهد شد @gheiamelellah