📉سیر نزولی معنادار کرونا با پیاده روی اربعین
✍ محسن قنبریان
☑️ @m_ghanbarian
صحبت از جامعه ای است که نیمی از آن، خوابیده اند و افسون شده اند؛ و نیمی دیگر که بیدار شده اند در حال فرارند! ما می خواهیم این #خوابیده_های افسون شده را بیدار کنیم، و واداریم که بایستند؛ و هم آن #فراری_ها را برگردانیم و واداریم که بمانند.
✍ دکتر شریعتی
@m_amin_rezai
🔸دلار شده ۳۱ هزار تومان، سکه ۱۶ ملیون و تورم به بالای ۴۰ درصد رسیده است حالا اجرا کننده های تئوری های بازار آزاد آدم اسمیت و فریدمن که کشور را به این فلاکت رسانده اند از مدیریت قیمت ها حرف میزنند، آخر الزمان شده گویا! احمق های درجه دو.
✍ #محمدامین_رضایی
@m_amin_rezai
🔸گاهی مناجات، یک جوان را اداره میکند و زمانی نیز یک #غزل یا قصیده، کمبودهای درونی او را ترمیم میکند. لذت غزل عقلانی هرگز در ترانه حسی یافت نمیشود، ترانه حسی لذتی کاذب ایجاد میکند اما غزل معقول شهدی است که لذت صادق را به همراه دارد و تا پایان عمر با انسان همراه است. غزلهای حافظ و سعدی چنین است.
🔹به هر روی، اگر کسی خود را با ترانه حسی سرگرم کند، در کهنسالی خود متوجه میشود که با ذائقه او هماهنگ نیست، در حالی که انسان با مناجات و غزل انس دیگری دارد. #غزل_حافظ همیشه میماند و هرچه سن بالاتر برود، انسان با آن بیشتر مأنوس میشود.
🔸برای نمونه، بزرگانی چون مرحوم صدرالمتألهين شيرازى، فيض كاشانى و حكيم سبزوارى از كسانى بودند كه به خواندن غزل هاى حافظ اهتمام داشتند. انسان با غزل، احساسى الهى پيدا مى كند و شورش و تبهكارى را كنار مى گذارد.
🔹بعضى با شعر و غزل مأنوسند، بعضى با دعا و مناجات، بعضى با قرآن. البته همه میتوانند از دعا و قرآن استفاده کنند اما تأثیر آثار ديگر عموميت ندارند.
🔸شعر نازل شعری زمینی است و پیامی ندارد و از سطح پیشتر نمیرود، اما مصداق اشعار متنزل اشعار حافظ و سعدی است و همانگونه که مرحوم فیض میفرمایند: «ای یار مخوان زاشعار، الّا غزل حافظ»، شعر متنزل انسان را رها نمیکند، بلکه او را به همراه خود به بالا میکشاند
✍ علامه جوادی
کتاب دانش و بندگی
@m_amin_rezai
🔹رهبر انقلاب: عدالت که نباشد، امنیت هم در خدمت طبقه مرفّه و برخوردار و سوءاستفادهچی است.اگر عدالت نباشد همه خیرات به یک طرف میرود
۷/۴/۷۷
@m_amin_rezai
🔹 اصلا نیاز به ترامپ نیست، ما اینجا کلی ترامپ داریم برای نابود کردن آرزوی جوان های ایرانی!
@m_amin_rezai
بازگشت || محمدامین رضایی
✅ نان و کتاب در بازگشت بخوانید @m_amin_rezai
🔴نان و کتاب
نان و کتاب، این دو ابزار زیستن و زندگی که نبودِ هر کدام به سقوط انسان منجر میشود. "انسان گرسنه" برای سیر شدن انسانیت را هم میجود و "انسان جاهل" بخاطر ندانستن، حقیقت را ذبح میکند. جهل انسان را از صعود باز میدارد و گرسنگی از حرکت و آنچه در این میانه رقم نمیخورد #سلوک است، آن بایدی که بودش فلسفه وجودی است و نبودش فراموشی انسان از خویشتن خویش. و البته وحشتناک ترین صورت ممکن ترکیب "انسان جاهلِ گرسنه" است.
آن که نه نان دارد و نه کتاب، نه از اندیشه بهره ای میبرد و نه قوتی دنیایی سهم اوست، آنکه توامان دچارفقر روح و جسم با هم است و چه وحشتناک است این #ترکیب و این تصویر. در این صورت است که ایستایی و تزلزل به اوج میرسد، انسانیت محو و انسان از سیستم خلقت حذف میشود، ابتذال انتشار می یابد و حق رخت بر می بندد و از او قدرت نشر و بسط سلب میشود.
جامعه جاهلِ گرسنه، جامعه ای که بساط علم و عدل در آن کمرنگ شود، گرسنگان و سطحی زدگان بسط یابند آن جامعه روی سعادت را به خود نمی بیند. استعمار به فکر آب و خاکش می افتد، فتحش را در سر می پروراند و و بساط تخریب و غارت از درون و برون را فراهم خواهد کرد. برای آن جامعه که #نخبگانش نتوانند کتاب بخرند و #کارگرانش نان، برای آن جامعه باید ترسید.
جامعه ای که علم مانع پیشرفت تلقی شود و کتاب خواندن موجب عقب ماندگی و نشانه جنون و ابزار تمسخر، سطحی ها و آدم های بیگانه با علم و عدل ویترین رسانه ها و محبوب قلب #نسل_نو عصیانگر آن جامعه شوند برای آن وضعیت بی عاری باید گریست. جامعه ای که در آن کتاب و کتاب خوان برای خواندن و نان برای خوردن کم یافت شود آن لحظه باید به فکر فرو رفت و زمان را نگه داشت و فکری کرد برای این مرگ تدریجی!
✍ #محمدامین_رضایی
@m_amin_rezai
✅صفحه اینستاگرامم
https://www.instagram.com/p/CGXLWSAhvDm/?igshid=12nxk5hb0fnhv
✅ کربلای خانطومان
💬 شهید سید مرتضی آوینی:
قرنهاست زمین انتظار مردانی اینچنین را میکشد تا بیایند و کربلای ایران را عاشقانه بسازند و زمینهساز ظهور باشند… آن مردان آمدند و رفتند، فقط من و تو ماندیم و از جریان چیزی نفهمیدیم…
@m_amin_rezai