eitaa logo
بازگشت || محمدامین رضایی
2.3هزار دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
640 ویدیو
68 فایل
طلبه درس خارج،دانشجوی سیاستگذاری دوست دار فقه،عدالت وکتاب #اندیشه_متفکران_انقلاب #آرمان_های۵۷ #نقد_سرمایه_داری سوال،انتقاد،پیشنهاد: @R_m_am ♦️اینستاگرام:instagram.com/M_amin_rezai1 ♦️تویتر //x.com/m_amin_rezai1 ویراستی virasty.com/m_amin_rezai
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻حدود۲۴هزار سرمایه دار برای خودشان پارلمان دارند‌. مسائل شان را در سطح سران قوا از این طریق پیگیری می‌کنند.بیش از ۱۵ میلیون کارگر کمتر از۵٪ تشکل کارگری دارند وعملا صدایی ندارند. دوستانی که به مواضع سیاسی رئیس جدید اتاق بازرگانی معترضند چند نفر قبلا به این وضعیت ظالمانه اعتراض کردند؟ 🔻اگر آقای یک حضرت آقا میگفت و دو جمله از رهبری نقل میکرد آن وقت غلیظ ترین سیاست های سرمایه داری ضد مردمی را اجرا میکرد چند نفر از معترضین فعلی اصلا صدایشان در می آمد؟ در حالی که خطر و آسیب‌ها برای مردم و مسئولین بیشتر هم بود. مشکل این است جبهه انقلاب عمیقا دچار شده است. ✍ @m_amin_rezai
{دکتر ِ متفکر ِ آیت‌الله ِ مظلوم ِ شهید، بهشتی} در آستانه هفتم تیرماه، سلام می‌گویم به آقای بهشتی؛ سلامی پُرحسرت به مردی فُرم‌شکن که به "یک ملت" شُهره بود و دیگر نداریمش. مردی جهانی‌اندیش که هرساله در سالگردش، بسیاری از حوزویان، حاکمان، متحجران و روشنفکران برای جمال ِ مُرده‌اش کَف می‌زنند چراکه زنده‌ او برای‌شان هزینه‌زاست. مَردی اهل ِ جمهور که بوی ِ اندیشه‌‌ و عملش، خوش‌عطرتر از دیگر هم‌صنف‌هایش بود. به یکی از مردان ِ شماره یک ِ ایده جمهوری‌اسلامی، که وقتی رفت، لنگ زدیم و دیگر جایش پُر نشد. و حتی اَدایش هم نتوانستیم دربیاوریم. چه عرق‌های فکری‌‌یی که برای این قانون‌اساسی ِ عزیز نریخت چه فریادها که برای آزادی ِ تجمعات ِ اعتراضی نزد چه ایستادگی‌ها که برای "شکنجه ممنوع" کرد چه تلاش‌ها که برای کادرسازی انجام نداد چه خون‌جگرها که برای ارتقای سطح جمهوریت در ایران نخورد او مدام در حال ِ چکش‌کاری مملکت بود و هم به‌هنگام ایرادها را می‌دید و نقد ِ اول را به مملکت می‌کرد، هم به وقتش آستین‌‌همت را بالا می‌زد و به‌هنگام وارد گود می‌شد و عمل ِ اول را انجام می‌داد. او به داشتن ِ ذهن ِ منظم معروف بود؛ یعنی هم آن‌ دوردورها را می‌دید و بلندمدت می‌اندیشید و هم حال را با تفکرانتقادی تحلیل می‌کرد. هم در نظر صاحب‌نظر بود و هم در عمل اهل ِ عمل. او هم به مصدق نقد داشت و هم به کاشانی، روش برخورد مصباح و حتی مطهری را با شریعتی نمی‌پسندید، مخالف طریقه برخورد ِ کمیته با مردم بود و مخالف صریح ‌ِ عملکرد ِ خلخالی و برخورد انقلابیون با هویدا را نکوهش می‌کرد و وجود دادگاه ویژه روحانیت را به صلاح نمی‌دانست. او نیم‌قرن زیست، جنبش‌وار. و نیم‌قرن در بی‌قراری استقرار داشت. او عصیانگری خونسرد بود در وسط ِ التهابات ِ تاریخی. مشی ِ بهشتی گفت‌وگو بود. مشی ِ بهشتی اعتراض‌پروری بود. مشی ِ بهشتی مدارا برای جذب بود. مشی ِ بهشتی این بود که کمتر بر عقیده‌های زاویه‌دار، مهر ِ خیانت بزند. مشی ِ بهشتی این بود که مخالفان را می‌دید؛ می‌دید و به رسمیت می‌شناخت، می‌دید و انکارشان نمی‌کرد. حتی معتقد بود نباید برای جلوگیری از نشریاتی که مبارزه فکری با اسلام می‌کنند، راه ِ قهر را درپیش گرفت. او آنقدر اهل گفت‌وگو بود که حتی منتقد ِ شیوه افشای اسناد لانه جاسوسی بود و می‌گفت افرادی که از آن‌ها سندی افشا شده باید حق داشته باشند تا در رادیو و تلویزیون از خودشان دفاع کنند. با این همه راست‌ها نامردانه او را زدند چپ‌ها ناجوانمردانه و روحانیت نامردانه‌تر و انقلابیون ناجوانمردانه‌تر او حتی در بیت امام هم مظلوم بود. و فحش ِ راسپوتین‌انقلاب را هم منتظری به او داده بود. و در آخر جسمش را زدند، زدند و دیگر حتی فرسنگ‌ها نزدیک ِ به مثلش هم نیامد که نیامد. ✍ سیدحسام الدین جنید @mahfeleghalamhesamedinjd @m_amin_rezai
🔻حسین بن علی ع در ۹ذی الحجه با آن شکوه عرفان،معنویت و عبودیت را به تصویر کشید و در ۱۰ذی الحجه(۱)(سال۵۸یا۶۰ق)در سرزمین منا را خواند و فقر،بی عدالتی را فریاد زد؛حکمرانی را نقد کرد وبزرگان را بخاطر سکوت وتوجیه کردن به چالش کشید. غیر مخدّر با پیوند و پایانش است. ✍ 🔻۱:خطبه منا در حضور تعداد زیادی از صحابه و تابعین و چهره های سرشناس جهان اسلام در سرزمین ع منا قرائت شده، حاجیان از صبح عید قربان تا روز بعد در این مکان اعمال خود من جمله رمی جمرات، قربانی و حلق را انجام می‌دهند. @m_amin_rezai
🌱مولوی در نی نامه انسان را بسان نی تشبیه می‌کند که از نیستان، از حقیقت خود، از آنجا که ریشه و حیاتش از آنجاست جدا شده و هبوط کرده؛ حالا در نشئه دنیا گرفتار محدودیت ها و محرومیت هاست. اگر غبار غفلت از ابصار و "اصر و اغلال" از دست و پایش برداشته شود خواهد فهمید که تمام جست و خیزها و همه بی قراری هایش از برای رسیدن به وصال و اصل خویش در عالم بالاست. 🌱آخر کار نیز همه بدان کاروان ملحق خواهیم شد. و دو فرصت بی نظیر و سکوی پرتابی است از برای سرعت بخشیدن در جهت وصال به حضرت حق و لمس حقیقت عشق و نوشیدن از جام می ناب است. و البته که چنین وصال و عیشی در این عالم یافت نشود. 🌱در روایات ما نیز تصریح شده قدم گذاشتن در عالم شناخت از خود شروع و به خدا منتهی می‌شود اگر چه ابتدا و انتهای همه چیز اوست"هو الاول و الآخر"و آن کس که خود را شناخت او را یافت و پای در بحری گذاشت که از طرفی طاهر و مطّهر است و از سمتی دگر همه چیز را در خویش غرق می‌کند تا جز خود هیچ نباشد که از ابتدا نیز جز بودن او همه توهم بودن بود "لامُوثِّرَفي الوجود اِلّا الله" و رسیدن به این مقام فنا برای انسان اوج بقاست و صدالبته که این حرف ها برای ما لفاظّی است و مع الحسره خود دانیم که "دست ما کوتاه و خرما بر نخیل". ✍ @m_amin_rezai
هدایت شده از عماریار
📣 او یک ملت بود؛ زیست و اندیشه شهید بهشتی در قاب فیلم ⭕️ در سالروز واقعه هفتم تیر و شهادت «سیدمحمدحسین بهشتی» و 72 تن از یاران انقلاب بر اثر انفجار بمب در مقر حزب جمهوری اسلامی، با تماشای این آثار با زیست و اندیشه بیشتر آشنا شوید👇 🔸 مستند بهشتی برای ملت 🔹 مستند او یک معلم بود 🔸 مستند سرچشمه 🔹 داستانی کیف 🔸 داستانی پیغام 🔹 داستانی پانزدهم 🔸 موشن‌گرافیک ای انسان 🔹 موشن‌گرافیک ضربه سهمگین 🔸 کومیک موشن سناریو تزویر 🎥 برای تماشای آثار روی نام آن بزنید و وارد شوید. ✅ عماریار، مرجع عرضه آثار جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی 🆔 eitaa.com/joinchat/1460338702C7e130ac336
بازگشت || محمدامین رضایی
فاطمه س زن زندگی، زن انقلاب #جلسه اول 🔹مشهد، هیئت نخبگانی آل یاسین، دی ۱۴۰۱ -الزامات خوانش سنتی از
🔹در جلسه امشب پیرامون (الگوی سوم زن در اندیشه شهید بهشتی) بحث بیشتر به صورت سوال و جواب جلو رفت. سال گذشته ایام فاطمیه در هییت نخبگانی یاس در پنج جلسه مبسوط از مبانی تا مسائل جزئی بحث با تکیه به سیره حضرت زهرا س را بحث کردم. عنوان جلسات "فاطمه س، زن زندگی، زن انقلاب" بود. 🔸صوت و متن اجمالی جلسات از اینجا، جلسه اول شروع می‌شود 🔻صوت جلسه اول eitaa.com/m_amin_rezai/2902 🔻متن جلسه اول eitaa.com/m_amin_rezai/2904 @m_amin_rezai
📚این روزها که بحث حجاب و مسائل زنان مطرح است مطالعه این کتاب "موقعیت زن از نظر اسلام" را پیشنهاد می‌کنم. شهید بهشتی بدون اینکه از گفتمان فقهی و اصیل اسلام بخواهد عقب نشینی کند با منطقی استوار مسائل و چالش‌های حوزه زنان من جمله حجاب را به خوبی تبیین کرده است. جایی در این کتاب خانمی در مسجد هامبورگ به مخالفت با شهید بهشتی در بحث تعدد زوجات بر می‌خیزد و بحث دو طرفه می‌شود حتی به حرفهای غیر منطقی از طرف آن خانم من جمله خدا باید کاری میکرد یک بچه را مرد به دنیا بیاورد یکی را هم زن تا اینجور ظلم نشود هم می‌رسد :) 🔻 با متانت و حوصله گفتگو را ادامه میدهد، یکی از میان جمع بلند می‌شود و می‌گوید بگوییم حرف خداست و تمام؛ شهید مخالفت می‌کند که نه ما آمده ایم که حکم خدا را بفهیم( نه صرفا تعبدی محض بپذیریم و تحمیل کنیم). شهید بهشتی را حقیقتا باید نامید، آنچه ما امروز بسیار نیاز داریم همین منطق و روش است. همه به ویژه روحانیت باید خودش را ملتزم به گفتگو با نسل نو بدانند، تریبون های یک طرفه باید به حداقل برسد و اصل بر گفتگو و رفت و برگشت بین حرفها باشد. ما اگر حرفی برای گفتن داشته باشیم چون بهشتی و مطهری خواهیم توانست حرفمان را در همین تریبون های دوطرفه و چند طرفه بزنیم. در مساله حجاب در عدالت در...‌امروز اصل باید بر گفتگوی آزاد باشد. ✍ @m_amin_rezai
📸چهل ستون 💠 این روح لطیف انسان ایرانی است که با هنرش"بنا" را به "معّما"مبدل کرده، آنگونه که هر صاحب اندیشه و ذوقی را به تعجب و تحسین وا میدارد 🔻از آنجا که اصفهان را عمیقا دوست دارم در این مدت که اینجا ساکنم از جاهایی که دیدن میکنم با علاوه بر صفحه اینستاگرامم در کانال ایتا نیز عکس هایی از اماکن تاریخی به همراه جملات توضیحی ثبت خواهم کرد. حوصله کنید ان شالله مفید خواهد بود. ✍ @m_amin_rezai
📸دیروز جلسه ای صمیمی با تشکل جامعه اسلامی دانشگاه صنعتی اصفهان داشتم. بحث دوستان این بود چگونه فعالیت اثرگذار داشته باشیم؟چند نکته را گفتم 🔻۱: در جامعه ما خصوصا بعد از حوادث سال گذشته باید تلاش مضاعف کرد بجای فعالیت های مذهبی با مخاطب خاص حدالامکان به سمت فعالیت‌هایی رفت که زبان مشترک و مخاطب عام تری داشته باشد 🔻۲:پنج مساله و آسیب اول دانشگاه تان را پیدا کنیدمثال زدند هویت،امید و‌..مخاطب تان را کامل مشخص کنید و به هیچ عنوان فعالیت کور انجام ندهید مثلااگر قرار است افراد را تقویت کنید بجای همایش های شعاری جلسات ترویجی حافظ و مولوی خوانی یا بعضی متون فاخر مثل تاریخ بیهقی یا جلسات گفتگو محور موضوعی مدل ترکیبی فیلم-کتاب برگزار کنید.حرفهایتان را آنجا بزنید 🔻۳:نسبت "تشکل دانشجویی" با "شهر" باید مشخص شود. آموزش در کشور ما کالایی و طبقاتی شده، اگر یک تشکل دانشجویی بتواند بخشی از دانش آموزان محروم شهرش را تحت پوشش آموزش های فوق برنامه قرار دهد چند فایده دارد الف: بخشی از این دانش آموزها بعدا جز تشکل شما خواهند شد ب: "احساس نامفید بودن" که در خیلی از دانشجوها شکل گرفته بواسطه این جنس فعالیت کم میشود. مثلا دانشجویی مهندسی که در کنار درسهایش خود در ۸ ترم هفته ای چند ساعت برای نوجوان های محروم از آموزش وقت بگذارد خودش حس مفید بودن و اثرگذاری خواهد داشت ج:با این کار بجای اینکه همه وقتتان را صرف دانشجویان غیر بومی بشود بخشی از وقتتان برای بچه های شهر خودتان صرف شده که بعدا جز سرمایه های شهر می‌شوند د:قدم بزرگی برای عدالت آموزشی برداشتید ✍ @m_amin_rezai
✅ چرا با «ترمیم مزد» مخالفت می‌شود؟ 🔻از رد شکایت کارگران تا جوابیه به رسانه‌ها؛ 🔹 «۶۴ درصد افزایش دستمزد کارگران فقط در سه ماه»؛ این اتفاقی‌ست که در ترکیه رخ داده است. در فروردین ماه سال جاری، دولت ترکیه حداقل حقوق کارگران را برای دومین بار در طول سال، ۳۰ درصد افزایش داد و بار دیگر در روزهای پایانی خردادماه خبر آمد که «وزیر کار و تامین اجتماعی ترکیه اعلام کرد که از اول ماه جولای ۲۰۲۳(۱۰ تیرماه ۱۴۰۲)، حداقل حقوق و دستمزد در این کشور با ۳۴ درصد افزایش، به ۱۱ هزار و ۴۰۲ لیره معادل ۴۸۳ دلار افزایش خواهد یافت». 🔹 به این ترتیب، در طول سه ماه، مزد کارگران ترکیه دوبار و مجموعاً به میزان ۶۴ درصد ترمیم شد؛ این در حالیست که در طول یکسال، مزد کارگران این کشور سه بار و حداقل ۱۰۰ درصد افزایش یافته است؛ این ترمیم‌های مزدیِ متوالی به یک دلیل واضح اتفاق افتاده است: رشد تورم و کاهش ارزش لیر – پول ملی ترکیه-. 🔹دولت ترکیه در سال گذشته میلادی نیز در پی افزایش نرخ تورم، سه بار دست به افزایش حقوق زد؛ در آخرین بار که هم اکنون نیز در حال اجراست، حداقل حقوق و دستمزد را به هشت هزار و ۵۰۰ لیره ترک معادل ۳۶۰ دلار آمریکا رسانده بود. در حالت کلی، در شرایط بروز تورم، مزد کارگران در ترکیه حداقل دو بار در عرض یکسال ترمیم می‌شود. 📝 متن کامل: http://ihkn.ir/?p=33684 _ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftahandishe_com