eitaa logo
بازگشت || محمدامین رضایی
2.3هزار دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
629 ویدیو
66 فایل
طلبه درس خارج،دانشجوی سیاستگذاری دوست دار فقه،عدالت وکتاب #اندیشه_متفکران_انقلاب #آرمان_های۵۷ #نقد_سرمایه_داری سوال،انتقاد،پیشنهاد: @R_m_am ♦️اینستاگرام:instagram.com/M_amin_rezai1 ♦️تویتر twitter.com/m_amin_rezai ویراستی virasty.com/m_amin_rezai
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸جمهوری اسلامی اگر نتواند عدالت را به صورت نسبی محقق کند توسط همین عاشورا که عامل پیروزی او بود شکست خواهد خورد! تاریخ میگوید هیچ انقلابی گارانتی مادم العمر ندارد حتی انقلاب پیامبر ص! کار بجایی رسید در دهه ششم انقلاب پیامبر ص سر حسین ع بجرم عدالتخواهی و مبارزه با فساد بریده شد! 🔻این نظام پشتوانه قرن ها جهاد عالمان و مجاهدین شیعه و صدها هزار شهید را دارد اگر این هشدارها را ندهیم، گرفتار محافظه کاری بشویم، تلاش نکنیم برای تحقق آرمان ها، برای عدالت و آزادی، به دنیا طلبی و سکوت و سکون مبتلا شویم روز قیامت مدیون حسین بن علی ع و یارانش خواهیم بود. بخشی از یعنی همین هشدارها و تذکرها، احتمالا برای بعضی تلخ باشد مشکلی نیست. چند وقت پیش به یکی از مسئولان کشوری گفتم من رسالت طلبگی م میدانم این هشدارها را به شماها که بودجه و امکانات دست شماها هست بدهم. ان شاءالله تا آخر عمر بر این رویه خواهم بود. دعایم کنید ✍ @m_amin_rezai
4_5999242033091316539.mp3
42.48M
♦️کربلا؛ هویت نهضتی و نهضت هویتی ✅جلسه دوم ▪️حسین ع؛ خروج علیه امنیت های ساختگی! 📆 ۱۰مرداد ۱۴۰۱، سوم محرم ۱۴۴۴ 🎙 @m_amin_rezai
22.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️دو سوال بزرگ چالشی حسین بن علی ع از مسئولین و نخبگان در سال۶۱ هجری و در طول تاریخ! 🔸من حسین ع این وحدت و را بهم میزنم! 🔻برشی از سخنرانی: حسین ع؛ خروج علیه وحدت های ساختگی! 📅۱۰ مرداد۱۴۰۱، محرم ۱۴۴۴ 🎙 @m_amin_rezai
💢این، آن نیست، هرچند از آن هم جدا نیست!💢 ✅ نقدی بر نقدهای صورت گرفته به برنامه حسینیه معلی 🔹بگذارید متنم را با صراحت شروع کنم: «حسینیه معلّی» حادثه ای از جنس خود انقلاب اسلامی است؛ همانطور که روایت فتح شهید آوینی این چنین بود و همانطور که فیلم مهاجر حاتمی‌کیا. حسینیه معلّی، لااقل در شب سوم، نمونه اعلایی بود از سیطره انسان انقلاب اسلامی بر اقتضائات برنامه‌های نمایش‌محور متداول. 🔹بنده هم واقفم که هیچ فرمی چه در ساحت هنر، چه در ساحت اندیشه و چه در ساحت کنش خنثی نیست و بعید میدانم متفکر و اندیشمندی جرآت کند امروز از خنثی بودن فرم‌ها و فناوری‌های سخت و نرم سخن بگوید و با تشبیه آنها به چاقویی که هم میوه پوست می‌گیرد و هم شکم سفره می‌کند، آبرو و اعتبار علمی خود را سر بِبُرد! 🔹ولی همین امر مسلم (بار فرهنگی داشتن فرمها و فناوریها)، وقتی می شود، به ضد خودش تبدیل می‌شود و به اسم عمق‌اندیشی و ژرف‌نگری، در برابر بسیاری از تحرک‌ها و خلاقیت‌های مؤمنانه می‌ایستد و با خلوص‌گرایی و مقایسه همه چیز مثلاً با فناوری‌های عظیم و معجزه‌واری مانند پیاده روی اربعین، هر نوآوری و تصرفی در فناوری‌های مدرن را رجم به انفعال و وادادگی می‌کند . 🔹آیین‌های عاشورایی که فناوری‌های انحصاری تشیع‌اند، قله‌هایی هستند که در پرتو آنها و بر اساس آنها «می‌توان» و «باید» بسیاری از فناوری‌های مدرن را کرد. 🔹بله؛ همواره خطر التفاط و انفعال و هضم تدریجی ما وجود دارد و باید هوشیار بود؛ گو اینکه دل به این عرصه نزدن و به میدان در نیامدن نیز نتیجه‌ای جز انزوا و تحجر ندارد؛ که این هر دو با یکدیگر، شعبه‌های اند. 🔹متن نامه حضرت امام ره به مرحوم آقای قدیری را باید خواند و خواند و خواند. دوگانه «جامدها» و «جاهلها»ی شهید مطهری در فهم ثابت و متغیر دین هنوز ساری و جاری است. 🔹امروز همانطور که خطر التقاط و انفعال جدی است، خطر کلیشه شدن ذهن بچه‌های انقلاب هم جدی است؛ ➖ کلیشه یعنی اینکه از روی شباهت ظاهری دو اتفاق ـ هرچند خاستگاه یکی از آنها غرب مدرن باشد ـ ، حکم به این همانی آنها بدهیم. ➖کلیشه یعنی اینکه زحمت دیدن پیچیدگی‌های خلاقیت‌ها و نوآوری‌های بچه‌های انقلاب در تصرف و هضم فناوری‌های مدرن را بر خود هموار نکنیم. ➖کلیشه یعنی اینکه فارغ‌دلانه به فکر تأسیس جامعه‌ای از نو باشی و تن به اقتضائات چالش‌ها و مسئله‌های ندهیم. 🔹خلاصه آنکه ➖آنچه که امروز از عصر جدیدها و برنامه‌های واقعی‌نما و سریال سازی‌ها و کنسرت‌ها و بانک‌ها و ساختمان سازی‌ها و صدها فناوری سخت و نرم دیگر در ایران به وقوع می‌پیوندد، هر چند بسیاری از آنها خاستگاه تمدنی دیگری دارد و متضمن بار فرهنگی و گفتمانی آن تمدن‌اند، ولی در مقام تحقق و عینیت، تصرفهایی در آنها توسط انسان ایرانی صورت گرفته است که نیازمند «مشاهده‌ی دقیق و موشکافانه» بر اساس مبانی نظری دینی، به منظور «روایت صحیح» آن و «نقادی دقیق مؤلفه‌های اشراب شده‌ی فرهنگ غربی» و همچنین «ارزیابی جهت» و میزان تصرف انسان ایرانی» در آن است. 🔹راهی غیر از این وجود ندارد ... https://eitaa.com/alimohammadi1389/905
🔻نتایج کنکور امسال بعضی را به تعجب واداشته؛ با جمعی از معلم های دغدغه مند حدود یک سالی است درباره مبانی، وضعیت و راهکارهای تحقیق و گفتگو می‌کنیم اصلا این نتایج برایم عجیب نیست. از چند سال پیش هشدارش داده شده بود. جمع بندی مطالعاتم این شده شک ندارم اگر قرار بود امروز امام حسین ع قیام کنند از بی عدالتی آموزشی به عنوان یکی از مصادیق اصلی فساد و ظلم نام می بردند! همه آنهایی که با مدرسه زدن، نوشتن سند، ندادن بودجه کافی به اموزش و پروش، زد و بند با کاسبان آموزش و....به کالایی شدن امر آموزش و تولید این وضعیت کمک کردند چه مذهبی چه غیر مذهبی همه آنها در این موقعیت مقصرند. بعضی از آنها احتمالا این روزها در منبر و توی هییت ها هستند اما واقعیت ماجرا این است ما به اسم اسلام و انقلاب رسما داریم یک طبقه خلق میکنیم این دقیقا همان چیزی بود که ابی عبدالله ع بخاطرش قیام کرد که ثروت، قدرت و علم در شهرها در اختیار اموی ها قرار گرفته است. ما در حال خلق یک طبقه برخوردار هستیم که در آینده نزدیک همه امور در دست او خواهد بود. این ضد توحیدی ترین موقعیت ممکن است. @m_amin_rezai
🔻 به دنبال خواهشهای تن می رود، هرچه را که تن فرمان بدهد اطاعت می کند. روح کوچک به دنبال لقمه برای بدن می رود اگر چه از راه دریوزگی و تملّق و چاپلوسی باشد. روح کوچک تن به هر ذلت و بدبختی می دهد برای اینکه می خواهد در خانه اش فرش یا مبل داشته باشد، آسایش داشته باشد، خواب راحت داشته باشد. متنبی می گوید:وقتی که شد جسم و تن چاره ای ندارد جز آنکه به دنبال روح بیاید، به زحمت بیفتد و ناراحت شود. حسین بن علی ع یک روح بزرگ و یک روح مقدس است. اساساً روح که بزرگ شد تن به زحمت می افتد. روح بزرگ آرزو می کند که در راه هدفهای الهی و هدفهای بزرگ خودش کشته شود؛ فرقش شکافته می شود، خدا را شکر می کند روح وقتی که بزرگ شد، خواه ناخواه باید در روز عاشورا سیصد زخم به بدنش وارد شود. آن تنی که در زیر سم اسبها لگدمال می شود، جریمه یک روحیه بزرگ را می دهد، جریمه یک حماسه را می دهد، جریمه حق پرستی را می دهد، جریمه روح شهید را می دهد. ✍شهید مطهری @m_amin_rezai
سلسله سخنرانی عاشورا و مساله تغییر محرم ۱۴۴۳، مرداد ۱۴۰۰ 🔻جلسه اول: معنای تغییر https://t.me/m_amin_rezai/3254 🔻 جلسه دوم: امکان و شرایط تغییر انسان https://t.me/m_amin_rezai/3260 🔻جلسه سوم: انسان و تغییر فردی-اجتماعی https://t.me/m_amin_rezai/3262 🔻جلسه چهارم: عوامل تغییر در انسان https://t.me/m_amin_rezai/3264 🔻جلسه پنجم: موانع تغییر فردی https://t.me/m_amin_rezai/3268 🔻جلسه ششم: عوامل تغییر اجتماعی https://t.me/m_amin_rezai/3269 🔻جلسه هفتم: مردم کارگزار تغییرات اجتماعی ( جمهورت در اسلام) https://t.me/m_amin_rezai/3276 🔻جلسه هشتم: موانع تغییر اجتماعی https://t.me/m_amin_rezai/3285 🔻جلسه نهم: تیپ شناسی رویکردها در تغییر درست و غلط در کربلا https://t.me/m_amin_rezai/3292 🔻جلسه دهم: علل تغییر جامعه نبوی به اموی ( اقتصاد، فرهنگ، سیاست) این جلسه را به طور ویژه پیشنهاد میشود گوش کنید https://t.me/m_amin_rezai/3303 متن خلاصه جلسه https://t.me/m_amin_rezai/3304 🔻جلسه یازدهم: امام حسین ع بزرگترین متغییر عالم https://t.me/m_amin_rezai/3345
4_6010440155293289122.pdf
870.5K
📚معاویه بن ابی سفیان بررسی فقهی- کلامی بر اساس متون اهل سنت ✍مهدی عسکری 🔻برای شناخت نهضت حسینی و شخص امام حسین ع باید ضدش را شناخت، تعرف الاشیا باضدادها. برادرم آقا مهدی عسکری تحقیش در این باب را رایگان در اختیار قرار داد و اجازه نشر داد و از من خواست در کانال بگذارم، در این ایام مطالعه این کتابچه را پیشنهاد میکنم @m_amin_rezai
♦️امام حسینی که در کربلاست، امام حسینی که در ذهن ماست [ بررسی مولفه های هویتی شخصیت و نهضت حسین بن علی ع] 🎙 سخنران: حجت الاسلام محمدامین رضایی 🎙مداح: حاج حسین محمدی حاج حسین جواهری کربلایی حسین رمضانی ششم تا یازدهم محرم ( پنج شب) بعد از نماز مغرب و عشا 🔸تهران، تهرانسر، مسکن ویژه، مسجد حضرت فاطمه الزهرا س هیئت محبان امیرالمومنین ع پایگاه شهید مصطفی خمینی @m_amin_rezai
اگر محرم طوری میکنید اون سرمایه داری که داخل بورس وبازار سر مردم کلاه میگذاره، مسئولی که حقوق نجومی عجیب میگیره و زندگی اشرافی داره، اونی که در تحریم نونش را تو خون مردم میزنه وکاسبی میکنه و...با شما مشکلی ندارند شما برا امام حسین ع سخنرانی نمیکنید شما دارید وراجی میکنید @m_amin_rezai