eitaa logo
بازگشت || محمدامین رضایی
2.4هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
591 ویدیو
64 فایل
طلبه درس خارج،دانشجوی سیاستگذاری دوست دار فقه،عدالت وکتاب #اندیشه_متفکران_انقلاب #آرمان_های۵۷ #نقد_سرمایه_داری سوال،انتقاد،پیشنهاد: @R_m_am ♦️اینستاگرام:instagram.com/M_amin_rezai1 ♦️تویتر twitter.com/m_amin_rezai ویراستی virasty.com/m_amin_rezai
مشاهده در ایتا
دانلود
کربلا یعنی رویای جمعی داشته باش.mp3
3.65M
کربلا یعنی؛ رویای جمعی داشته باش! 📅 ولادت امام سجادع؛ دبیرستان دین و دانش قم -تفاوت های انسان با حیوان از ساحت بینش و گرایش -امکان آروز کردن و رویا داشتن مخصوص انسان -سخنرانی مارتین لوتر کینگ ( من رویایی دارم!) -دو بلایی که سرمایه داری سر رویا پردازی ما در می آورد ۱: فردی کردن موفقیت؛ در مقابل رویاهای جمعی ۲:مادی کردن موفقیت؛ در مقابل آرمان های بلند امام حسین ع بزرگترین قهرمان بچه شیعه ها دو ویژگی رویاهای امام حسین ع ۱: رویای جمعی ( اصلاح جامعه) ۲: رویاهای غیر مادی( خطبه منا، من برای قدرت و ثروت قیام نکردم) ظهور بزرگترین رویای جمعی شیعه! 🎙 @m_amin_rezai
🔻درباره منطق تصمیم های دولت در پرس و جو و گفتگو با دلسوزان همیشه به یک نفر میرسیم؛ آقای ! جناب آقای رئیسی؛ بچه های انقلابی، این مردم مستضعف به شما رای ندادند که کشور را به دست یک تاجر بسپرید! آقای رئیسی صدای برادرانتان که دلسوز شما و انقلابند را بشنوید؛ قبل از آنکه دیر شود‌. ✍ eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
هدایت شده از محسن قنبریان
سه نوع نگاه در نسبت فقه و ساخت جامعه(2).mp3
1.7M
☑️ سه نوع نگاه در نسبت فقه و ساخت جامعه 📚برشی از کارگاه فقه تراز/ ۱۴۰۰ 🎙حجت الاسلام قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
✍️ | مولّدسازی با چه نوع جهت‌گیری؟ ❇️حجت الاسلام والمسلمین ؛ رئیس مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه علمیه 🔹 در روزهای گذشته موضوع دارایی‌های مازاد دولتی در رسانه‌ها مطرح شد. مقصود از مولدسازی فروش، اجاره، معاوضه، تهاتر، مشارکت، بهره‌برداری، و اقدامات مشابه است. موضوع مولدسازی یکی از مهمترین مسائل اقتصادی کشور است. چون مدیریت جدیدی در بهره‌برداری از بخش عظیمی از انفال و دارایی‌های ملی کشور اتفاق می‌افتد. 🔹در این یادداشت درصدد تحلیل اجمالی آنچه تصویب شد و نیز بررسی آن براساس الگوی اقتصاد مقاومتی و سایر اسناد بالادستی هستیم تا روشن شود اگر این اسناد معیار و شاخص اقدامات اقتصادی کشور قرار گیرند جهت‌گیری‌ها چگونه منتهی به نتایج مطلوب خواهد شد. 👈 مشروح یادداشت 🆔 @emh_ismc_ir •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰 عضویت در گروه👇 🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d عضویت در کانال👇 🌐 @eghtesad_mardomi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
1⃣ یکی از علل اصلی بحث ها این است که ما در حوزه زن و خانواده نظریه نداریم که بعد از آن نظریه امتداد اجتماعی استخراج کنیم. 2⃣ ما در مساله زنان در جهان اسلام با دو الگوی طالبان و ترکیه-عربستان جدید مواجه هستیم؛ حرف ما الگوی سوم زن بین این دو مدل هست که باید به درستی تبیین شود. 3⃣ جمهوری اسلامی امروز در مساله زنان دو ضربه میخورد! در برساخت رسانه ای به طالبان شدن متهم است. در واقعیت میدان به صورت ساختاری هم به سمتی غربی شدن حرکت میکنیم! 🔻در حاشیه جلسه متخصصین حوزه زنان و خانواده؛ بنده رفته بودم از مطالب دوستان استفاده کنم این نکات را هم کوتاه طرح کردم. 🎙 @m_amin_rezai
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸راه دشوار تغییر گفت‌وگوی صادق فرامرزی و مهدی مطلق در @simafekr_com 🎥فیلم کامل را از اینجا ببینید: aparat.com/v/Vtjl1 🔻 این روزها بیشتر تمرکزم بر فقه و دروس طلبگی است؛ کمتر برنامه ای را می بینم، دیشب این گفتگو را دیدم از آن جهت که اجمالا این دو برادر را می شناسم و صفحه شان را در اینستا پیگیرم؛ اگر در تحلیل ایران و برون رفت از وضع موجود حرفی باید شنید بجای خیلی از سیاسیون در جناحین سیاسی که عموما تاریخ انقضاشان رسیده از نسل جوان است که حرفشان عمیق تر و گزارش شان از میدان واقعی تر است. 🔻عاملیت زدایی از جمهور که حرف مشترکشان بود حرف دقیقی است،همان چیزی است که به عنوان کمرنگ شدن جمهوریت بارها نوشتم. سرخوردگی تعمیم یافته برای اولین بار در تاریخ ایران که صادق فرامرزی طرح میکند بسیار قابل تامل و البته در جامعه مشهود است. برگرداندن همه چالش های حکمرانی را به دوگانه ظرف مدرن و ارزش های سنتی توسط آقای مطلق را خیلی فهم نمیکنم ونیاز به بحث دارد. 🔻دو نکته مغفول در صحبت هر دو بود و آن ارزش و اثر الاهیات در خلق امید و کنش ورزی اجتماعی در جامعه ایران است.انسان ایرانی از این جهت بسیار متمایز با سایرین است این امر هر آن امکان برون رفت از وضعیت فردی و اجتماعی خلق میکند و همچنین سرکار آمدن نسلی مستقل که حریت و درک در او جایگاه جدی دارد سهم این نسل در تغییرهای اجتماعی را نبابد نادیده گرفت. ❌پ.ن:البته این حرفهای جدی در وضعیت گل و بلبل ایتا خیلی شنیده نمیشود! ✍ eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
📚آدم پیش بعضی ها عمیقا احساس کمبود میکند؛ چیزی عمیق تر از غبطه خوردن! کتاب راز درخت کاج یا همان( من میترا نیستم) داستان زندگی شهیدزینب کمایی را که خواندم تا سه روز در شوک بودم، حقیقتا آن روح بزرگ و آن همت و دغدغه بلند در آن سن کم (۱۴سال) قابل ستایش است. این تصویر برنامه خودسازی اوست، آنچه امروز ما بسیار از آن دور هستیم! نمره هایش به خود همه ۱۸ و ۲۰ شده است ✅ آخرش هم منافقین با همان چادرش او را خفه و شهید کردند و جنازه اش بعد از سه روز در بیابان پیدا شده بود! منافقین همین دار و دسته مریم رجوی که حالا ندای زن و زندگی سر میدهند و خود را منجی زنان و دختران ایرانی میدانند! کاش نسل جدید با قهرمان های اصیلی چون زینب کمائی آشنا بشوند تا فریب جلادهای دهه ۶۰ را نخورند. روح بلند این شهیده شاد باد؛ کاش ما نیز کمی شبیه او اهل مراقبه باشیم. ✍ eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
🔹آقای رئیسی برای تحقق یک تحول بنیادین و مردمی باید هزینه بدهد و چند تصمیم واقعا انقلابی بگیرد. 🔻۱: بساط بانکهای خصوصی را جمع کند 🔻۲: سازمان برنامه و بودجه را تعطیل کند 🔻۳:نرخ گذاری بر اساس دلار در پتروشیمی ها، پالایشگاه ها و...را لغو کند 🔻۴: طرح عادلانه سازی حقوق و دستمزد را اجرا کند ✍ eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
هدایت شده از علی صمیمی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔥 حجاب و جامعه دوطبقه!! 🔰 قسمت سوم از مجموعه اِحضارآرمانها!! 🔶 بازهم حجاب و گره خوردگی اش به عدالت! 🔴 این بار از زبان علامه طباطبایی! قسمت اول 👇 https://eitaa.com/ali_samimi71/523 قسمت دوم👇 https://eitaa.com/ali_samimi71/561 منبع 🔶 الميزان في تفسير القرآن العلامة الطباطبائي جلد : 9 صفحه : 249 🔶 https://lib.eshia.ir/12016/9/249 ☑️ @ali_samimi71
28.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 کلیپ را ببینید 🔻شکاف طبقاتی، طبقه برنده و بازنده، خلق اقلیت سرمایه دار-اکثریت فقیر، مرگ برابری و برادری، شهروند درجه ۱- درجه۳ و...در چنین مناسباتی رقم میخورد. عدالت اینگونه ساختارمند ذبح و فقر تولید میشود. ریشه اغتشاشات و اعتراضات بخشی در اینجاست که ساختارمند زندگی مردم هر روز گران تر میشود. 🔻مردم از خارج عوارض تحریم های آمریکایی را میدهند و در داخل یک اقلیت همه اجناس را به قیمت دلار آمریکایی با آنها حساب میکنند. چون دستشان را بر گلوی مردم مستضعف فشار میدهند؛ اگر اراده ای باشد باید اینجا به نفع مردم کاری کرد. مردم و بسیاری از فعالین انقلابی حتی نمیدانند منشا گرانی ها و مصیبتها از اینجاهاست. ✍ @m_amin_rezai
ان شاءالله ایام ماه رمضان نجف هستم و چون توفیق تبلیغ حضوری را ندارم قصد کردم در صورت توفیق ایام ماه مبارک رمضان روزانه به صورت کوتاه( ۶-۷دقیقه) تفسیر کاربردی آیات اقتصادی قران را ضبط کنم و در کانال بارگذاری کنم. اگر مجموعه ای هست که در این زمینه میخواهد همکاری کند پیام دهد.@R_m_am بخاطر نداشتن وقت و نبود امکانات نمیتوانم ادیت و‌‌...صوتها را انجام دهم تا یک کار با کیفیت تولید شود اگر کسی از بزرگوران میتواند در این زمینه هم به صورت منظم کمک کند پیام دهد @m_amin_rezai
⭕ رفیقانه با رفقا! 🔸بعد از مطرح شدن ایده دولت جوان و حزب اللهی و تاکیدات چندباره رهبر انقلاب مبنی بر شکل گیری آن، گفتمان جوانگرایی و استفاده از نیروهای جوان به اصطلاح انقلابی در مناصب مختلف، تبدیل به گفتمان غالب و سیل حضور این جوانان نه به صورت حداکثری اما به طور قابل توجه ای در ساختار های مختلف حاکمیتی آغاز شد. از نهادهای انتخابی تا انتصابی. 🔸تا دیروز با نسلی از مدیران و کارگزاران مواجه بودیم که بخش زیادی از آنان یا در دوران مبارزات انقلاب و یا در دوران دفاع مقدس انواع هزینه های مادی و معنوی را در جهت نیل به اهداف ایدئولوژیک خود داده بودند. اینان بعد از کلی هزینه دادن، در مناصب قدرت تکیه زدند و خود را صاحب حق در استفاده از امکانات و بیت المال و... می دانستند؛ یعنی نسلی مبارز و هزینه داده که خود را ذی حق دانسته و بهره مندی از مواهب را امری عادی و طبیعی تلقی می کرد. 🔸اما امروز با جوانانی مواجه ایم که بدون دادن هزینه ای و صرفا حسب ارتباطات، تعلقات و وابستگی های جریانی و سیاسی، صندلی های قدرت را تصرف کرده و خود را صرفا بخاطر حزب اللهی بودن ذی حق می داند که سر سفره پهن شده ی حاکمیت یکدست شده بنشیند و سهم خود را از این سفره ببلعد. این نسل نه سیلی خورده است و نه تیر و ترکشی. اینان ادوار خود را دیده اند. الگوهای چگونگی رشد سیاسی در حاکمیت را جلوی چشم خود می ببینند. می بینند که به راحتی و بدون تخصص خاصی و صرفا حسب دیدن دم این و آن، می توانی پله های خدمت را یک به یک طی کنی و لذتش را ببری. «بالاخره ما نریم کی بره!» «اگه ماها نریم اصلاح طلبا میرن!» «حالا تجربه نداریم عیبی نداره، کسب می کنیم!» «حالا تخصصی نداریم بازم عیبی نداره، تعهد داریم!» 🔸 در طول این چند سال رفقای بسیاری را دیدم که سر از مجموعه های مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی در آوردند. از ورود برخی حقیقتا خوشحال شدم و از ورود برخی ناراحت. بعضی از دوستان حقیقتا سر جای خود قرار گرفتند و خروجی کارهایشان هم نمایانگر درستی انتخابشان بوده و همواره به این دوستانم عاجزانه می گویم نخواهید که ره صد ساله را مثل برخی یک شبه طی کنید. در کار خود ممحض شده و آنقدر قوی شوید که خود را بر دیگران تحمیل کرده و آنان را مجبور کنید به سراغتان بیایند نه آنکه آویزان این و آن باشید و منتظر یک نیم نگاهی. 🔸اما به صراحت میگویم بسیاری از همین دوستان با مدل ورودشان به حاکمیت خیانتی بس بزرگ به دغدغه رهبری مبنی بر ورود جوانان مومن و حزب اللهی به دستگاه های مختلف کردند و علاوه بر آنکه بدعت های خطرناک و رویه های نامبارکی را برای نسل های بعد از خود به یادگار گذاشتند و الگویی نامناسب جهت ورود به ساخت قدرت ارائه دادند، آنقدر آش رزومه سازی و پله کردن مناصب جهت رسیدن به مسئولیت های بالاتر را شور کردند که هشدار رهبر انقلاب در دیدار دانشجویی اخیرشان را در پی داشت. بخوانید. 🔸«منتها من به این جوانهای عزیزی که حالا الحمدلله وارد میدان کار شدند ــ چه در قوّه‌ی مقنّنه، چه در قوّه‌ی قضائیّه، چه در قوّه‌ی مجریه ــ توصیه‌ای که میکنم این است که اینها سعی کنند این مسئولیّت کنونی را پلّه‌ای برای مسئولیّتهای بالاتر قرار ندهند؛ توصیه‌ی اوّل من و توصیه‌ی مهم‌تر من این است. این ‌جور نباشد که ما بگوییم: «حالا این یک سابقه برای ما درست میکند برای مسئولیّتهای بالاتر»؛ نه، بچسبید به همین کار. برای خدا کار کنید، متمرکز بشوید روی مسئله‌ای که به شما مربوط میشود؛ چه بخش اقتصاد، چه بخش سیاست، چه بخش فرهنگ؛ بخشهای مختلف. متمرکز بشوید روی مسئله و دنبال حلّ آن مسئله‌ای باشید که به شما محوّل شده؛ این لازم است. توقّع ما از جوانهایی که مسئولیّت پیدا کردند، این است که هدفتان را حلّ مسئله قرار بدهید.» 🔸رفیقانه می گویم؛ طوری رفتار نکنیم و نکنید که جرأت نداشته باشیم به دیروز خودمان نگاه کنیم. دود این بی مبالاتی و دست و پا زدن برای رفتن در این سازمان و هلدینگ و یا در آن شرکت و قوه و بنیاد و... اگر در چشم هیچ کسی نرود، در چشم بدنه مخلص، پاک و بی ادعای جنبش دانشجویی می رود. هوشیار باشید و بدانیم که میراث دار چه عقبه ای هستیم. بدانیم که تک تک کنش هایمان چه تاثیری در معادلات ذهنی و عملی جنبش دانشجویی دارد. بَرُ و بچه هایی که چشمان خود را باز می کنند و راه پیشرفت را از بزرگانشان یاد می گیرند. پیشرفتی که راه رشد سیاسی را به تو می آموزد، راهی که چرتکه انداختن، محافظه کاری و سکوت های منفعت جویانه و ثناگویی های چاکرانه را تجویز می کند. وضعیت امروز کشور حاصل عملکرد کسانی است که سالها کوله بار مبارزه را به دوش داشتند، خدا وضعیت فردای کشور را بخیر کند که سکان داران اداره کشور کسانی هستند که نه تنها هزینه ای نداده اند بلکه خود را محق در رسیدن به درجات عالیه دانسته و نظام را موظف به سرویس دهی به آنان می دانند. @marghoomat
هدایت شده از محسن قنبریان
💬 | جزئیات عفو گسترده محکومان و متهمان اغتشاشات اخیر در گفت‌وگوی اختصاصی رئیس قوه‌قضائیه با رسانه KHAMENEI.IR مطرح شد: 👈🏻 عفو یک مسئله سیاسی و مقطعی نیست؛ جزو ذات انقلاب ماست 🔻حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای: 🔸 جنبه رحمانیت الهی از اول انقلاب و زمان امام(ره) تا امروز بوده. مکرّر این را از زبان رهبر انقلاب شنیدم که فرمودند: «حواستان باشد ما باید روز قیامت پاسخگو باشیم، مراقب باشید.» این یک مسئله سیاسی مقطعی نیست؛ این جزو ذات انقلاب ماست. 🔸 پیشنهاد عفو با شناختی بود که از مبانی رهبر انقلاب داشتیم. 🔸 ۴۰ روز قبل از پیشنهاد و زمانی که اغتشاشات تقریباً تمام و شکست دشمن مشخص شده بود پیشنهاد دادیم طبق معیارها، کسانی که مرتکب خطا یا جرمی شده‌اند، پرونده‌شان در هر مرحله‌ای که قرار دارد بسته شود. 🔍 ادامه را بخوانید👇 https://khl.ink/f/52155 ................................................. ✍ مطالب مرتبط کانال حجت الاسلام قنبریان: • عفو معیاری و معیار عفو https://eitaa.com/m_ghanbarian/3780 • سبک رهبر انقلاب در جمع کردن فتنه خیابانی https://eitaa.com/m_ghanbarian/3648 • آیت الله لوازم این نظر را نمی پذیرد https://eitaa.com/m_ghanbarian/3614 • امیرالمومنین با قتل خطایی آشوبها چه میکرد؟ https://eitaa.com/m_ghanbarian/1661 • خون شیراز و ایذه با زاهدان فرقی میکند؟ https://eitaa.com/m_ghanbarian/3534
🔻ظهور ما شیعیان است. ملت و مکتبی که گذشته تاریخی ش با کربلا پیوند دارد و آینده و رویای اجتماعی ش با ظهور؛ نه از مبارزه میترسد و نه در مشکلات ناامید میشود. این فقط یک الاهیات ذهنی نیست این حقیقت معنای زندگی ماست. @m_amin_rezai
🔻ظهور ما شیعیان است. ملت و مکتبی که گذشته تاریخی ش با کربلا پیوند دارد و آینده و رویای اجتماعی ش با ظهور؛ نه از مبارزه میترسد و نه در مشکلات ناامید میشود. این فقط یک الاهیات ذهنی نیست این حقیقت معنای زندگی ماست. 🔻یادداشت مرتبط: انتظار به کدام معنی eitaa.com/m_amin_rezai/2468 @m_amin_rezai
🌱 ما نمی‌خواهیم تنها خاطرهٔ این ولادت را زنده بداریم، بلکه می‌خواهیم با تثبیت روش امید و آمادگی، که معنای یاد و خاطرهٔ این ولادت است، این روز بزرگ را مقدس بداریم. 🌱 راه آینده است و اگر ناامید بشویم تسلیم وضعیت موجود شده‌ایم. تسلیم وضعیت شدن یعنی تسلیم شدن در برابر واقعیت موجود؛ مانند حل شدن شکر یا نمک در آب. بنابراین امید شرط بقا و پایداری است. 📚 ، کتابچهٔ موعود و میعاد، ص ۱۱ تا ۱۶ @m_amin_rezai
🔻دیروز با این برادرانم از ساحل عاج کلاسی داشتم برایشان از اسلامی گفتم که خمینی بزرگ ره به ما آموخت. اسلامی که در گوشه حجره ها و مسجدها خلاصه نمیشود و به متن جامعه می آید. با هم درباره چهارگانه جمهوریت-ولایت-عدالت-آزادی که از اصول "اسلامی که انقلاب کرد" است در اندیشه متفکرین انقلاب گفتگو کردیم. 🔻برایشان مشخص شد و آخر اقرار کردند وقتی اسلام در ساحت فردی باشد چقدر هم علم به آن و هم اجرای آن آسان است اما وقتی به مقام ساخت نظام میرود چقدر نظریه پردازی و نهادسازی و اجرا سخت و پیچیده میشود. 🔻ظهور از یک زاویه همین امر است جامعه مهدوی "یافتنی" نیست بلکه "ساختنی" است لذا بسیار نیاز به سعی فراوان مومنین خواهد داشت تا رقم بخورد. از حالا باید تمرین کرد؛ فرق "منتظر" با "منفعل" همین است. ✍ پ.ن: ان شاءالله در روزگار ظهور باشیم و با این برادران آفریقایی در یک جبهه برای مستضعفین عالم مبارزه کنیم. @m_amin_rezai
▪️طلبه اهل گفتگو و عدالت ☑️ حجت الاسلام مسعود دیانی آسمانی شد! او حقیقتا یک طلبه عدالتخواه بود. نماینده گفتمانی در رسانه بود که من آن را آرمانهای ۵۷ می نامم. ترکیبی از عدالت، جمهوریت، آزادی و..؛او در مدت کمی در "برنامه سوره" بسیار خوب درخشید کار ممتاز او این بود شخصیت اهل بیت ع را محور برنامه هایش قرار میداد و از زوایای مختلف بحث میکرد و یک روایت تاریخی رو به جلو از آن خلق میکرد. برنامه سوره با وجود او به یکی از بهترین و عمیقترین امکان های گفتمانی در چند سال اخیر تبدیل شده بود. ☑️من در عمرم دفعات محدودی به بعضی ها حسادت کردم یک دفعه به شیخ مسعود بود سر برنامه اش در ماه رمضان پیرامون نهج البلاغه و حضرت امیر ع؛ با خودم میگفتم عجب توفیقی پیدا کرده، حضرت علی ع چه نگاه و لطفی به او کردند که اینگونه فرصت روایت از علی ع را به او دادند! او جز کسانی بود که عمیقا در جای درستی ایستاده بود. جمع بین عمق اندیشه، طلبگی و کار رسانه ای آن چیزی است که میشود از او الگو گرفت. واقعش ما شبیه او بسیار کم داریم کسی که رسانه او را به ابتذال شهرت و سطحی بودن و حاشیه نکشاند. او این امر را نشان ما داد. مراوده من با او مجازی بود یادداشت هایش که از عمق جان رنج دیده و لطیفش بود را میخواندم. پیشنهاد میکنم این درد نوشته های اخیرش حتما به اثری مکتوب درآید. هر بار که استوری میگذاشتم از اینکه چون اویی مرا میخواند و پیگیر است و هنوز او را داریم قلبا خوشحال میشدم. ☑️شیخ مسعود دیانی، او که در رسانه ملی ارزش گفتگو را به ما نشان داد و خود نیز گفتمان عدالت و حمایت از مستضعفین و مبارزه با اشرافیت و مستکبرین را نمایندگی میکرد در شام ولادت امام مستضعیفین عج بعد از تحمل رنج های زیاد آسمانی شد. برای روح بلند او فاتحه ای بخوانید. پیشنهادم این است حوزه علمیه در مورد سیره علمی-عملی این طلبه فرهیخته جلسه ای باشکوه برگزار کند. امروز که در یک جنگ ترکیبی رسانه ای قرار داریم طلبه های جوان بسیار نیاز دارند به شناخت الگویی مثل شیخ مسعود دیانی برای عمل در این میدان دشوار؛ لطفا برای شادی روح بلند حجت الاسلام مسعود دیانی فاتحه ای بخوانید. ✍ @m_amin_rezai
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️در روزهایی که قرائت های محافظه کارانه و خنثی از اهل بیت ع رواج دارد و دنیاگرایی و قدرت طلبی در اوج است اینگونه صریح از اسلام ناب، گفتمان عدالت و نقد اشرافیت سخن گفتن آن چیزی بود که حجت الاسلام دیانی را در سوره متمایز کرد. ان شاءالله امیرالمومنین ع بخاطر همین جملات در قبر به دیدار او خواهند رفت. اگر در این دنیا رنج بسیار دید آنجا با همجواری با خوبان عالم جبران خواهد شد. ✍ 🔻او که گفتگو را به ما آموخت eitaa.com/m_amin_rezai/3107 @m_amin_rezai
☑️ مراسم تشیع جنازه و وداع با حجت الاسلام مسعود دیانی، امشب پنج شنبه ۱۸ اسفند، قم-حرم حضرت معصومه س، صحن جوادالائمه ع باب الکرامة(درب شماره ۲۴) ساعت ۱۹ @m_amin_rezai
☑️ در فراق او که به ما گفتگو آموخت. eitaa.com/m_amin_rezai/3113
بازگشت || محمدامین رضایی
☑️ در فراق او که به ما گفتگو آموخت. eitaa.com/m_amin_rezai/3113
▪️در فراق او که به ما گفتگو آموخت! ☑️ جنازه اش را که دور ضریح طواف دادیم به یکی از دوستانش گفتم شیخ مسعود امام حسین را خیلی دوست داشت بزاریم وسط صحن روضه ای بخونیم؛ بارون میومد شب جمعه ای گفت: همین دم ضریح میگذاریم به یکی از طلبه ها گفتم حاج آقا یه سلام و روضه مختصر بخونید نگاه کرد به جنازه گفت جقدر نهیف شده! شروع کرد از کربلا و تشنگی اباعبدالله، بارون شروع شد. دقت کردم دیدم چقدر آب رفته، نصف تابوت خالی بود... شیخ مسعود دیانی حیف بود توی چهل سالگی، تازه شروع بعثت و پیامبری ش شروع شده بود. ☑️ باورم نمیشد کنار جنازه اش گریه میکنم؛ واقعش ما هیچ وقت از نزدیک همدیگر را ندیدیم؛ ارتباط ما مجازی بود مریضی های مستمرش موجب شد مزاحمش نشوم، یک دفعه که قرار بود حضوری برویم کنسل شد. گاه گاهی حالش را مجازی میگرفتم؛ میگفتم کتابخانه حرمم هر وقت خواستی بگو تصویری تماس بگیرم فقط التماس دعا داشت. از آن دفعه که نوشت هر کس یادم میکند از مریضیم میپرسد و برای گفتگو نمی آید دیگر خجالت کشیدم چیزی بگویم و بنویسم. این ها همه کنار جنازه او در ذهنم مرور میشد. من امشب فهمیدم از دست دادن یک برادر فکری کمتر از یک برادر خونی نیست! اگر چه دیدار ما در نشئه دنیا محقق نشد و موکول شد به آن دنیا اما او هیچ وقت فراموش نخواهد شد. ☑️نفر بعدی هم مختصر روضه خواند آن هم از تشنگی؛ بعدا آمدم خانه سرچ کردم دیدم آنهائی که شیمی درمانی میکنند آب خوردنشان خاص میشود، هر آبی را نمیتوانند بخورند و...سلام بر لب تشنه ات یا حسین ع؛ جنازه را برداشتیم تا دم آمبولانس، به یکی از اهالی رسانه گفتم خیلی طول میکشد یک برنامه ماندگار شکل بگیرد؛ سوره یک تجربه ناب از یک کار گفتمانی-رسانه ای در تاریخ شیعه و یک قاب ماندگار شد. جنازه را گذاشتند و درب را بستند نوشته شده بود صلی الله علیک یا فاطمه الزهرا س. مرحوم حجت الاسلام مسعود دیانی بهمن ۱۳۶۰- اسفند ۱۴۰۱، به قول او همین! ▪️پ.ن: میشد برای او که صاحب اندیشه بود؛ پیرامون نوع نگاه و اندیشه هایش بنویسم به یکی هم پیشنهاد دادم در این باره جلسه ای بگیریم اما نمیدانم چه شد که ترجیح دادم برایش دلی بنویسم. فاتحه ای بخوانید. دیدار به قیامت برادر نادیده ام... ✍ @m_amin_rezai
هدایت شده از دکتر علی سعیدی
دکتر علی شریعتی: خودم دیدم بازار برده‌فروشی در آفریقا نیست بلکه در کمبریج است. در دانشگاه هاروارد است. در دانشگاه سوربون است. آن هم نه عمله و کنیز بلکه بزرگترین نبوغهای بشری. سرمایه‌دارها می‌آیند جلوی کلاس شاگرد اولها، شاگرد دومها و شاگرد سومها را می‌گیرند و حراج می‌کنند این می‌گوید من ده هزارتومان می‌دهم آن می‌گوید ما ۱۵هزار تومان می‌دهیم یک اتومبیل هم می‌دهیم یکی دیگر می‌گوید راننده هم می‌دهیم یکی دیگر می‌گوید یک سکرتر هم می‌دهیم و بالاخره آن کسی که پول بیشتری می‌دهد به مزایده این آقای نابغه را بر می‌دارد به کارخانه‌اش می‌برد و می‌گوید همین جا بایست و هر چه به تو گفتم بساز او می‌گوید چشم پس فرق برده‌ی جدید و برده‌ی قدیم این است که برده‌ی قدیم اربابش را انتخاب نمی‌کرد ولی برده جدید خودش اربابش را انتخاب می‌کند ...اگر علم به فروش سرمایه‌داری نرود فقط به درد سخنرانی می‌خورد این قرن قرن ازدواج علم و پول است این دو همیشه در تاریخ ضد هم بودند حالا ازدواج کرده‌اند و فرزند نامشروع آنها ماشین است مسلما وقتی علم با پول ازدواج کرد معلوم می‌شود کدام آقاست کدام عیال. کتاب نیازهای انسان امروز صفحه ۹ 🆔 @DrSaeedi
✔️دنیا هیچ وقت اینقدر برایم بی اعتبار نبوده؛ نه اینکه چیزی از این دنیا نصیب ما شده باشد که تا حالا اعتبار داشته؛ از اول هم همین بود.ظاهرا فقر برای ما طلبه های عرض لازم است شاید هم ذاتی! حالا فقط بی اعتباری دنیا عیان تر شده است. اگر نبود اینکه تعهد گرفته شده از اهل علم که صدای مظلوم باشند و مقابل ظالم همین پنجره های مجازی را هم می بستم و سکوت کامل اختیار میکردم. حالا که همه ما مردم طبقات پایین داریم فقیرتر میشویم و رویاهای کوچک ما هر روز دست نیافتنی تر میشود؛ اگر واقع بین بخواهم سخن بگویم سال ۱۴۰۲ هم برای ما روزگار بهتری هم نخواهد بود خروجی سیاست ها این است که هر روز فقیرها فقیرتر و دارایان داراتر میشوند. ✔️مسکن و خودرو که از لوازم اولیه زندگی است برای طبقات پایین دست نیافتنی تر میشود در این روزگار و در این روزها واقعش من دیگر به هیچ چیز دل نبستم و در مسیر آن قدمی بر نمیدارم. حالا هم هیچ دلخوشی ندارم مشغولم به همین درس های طلبگی و کتابهایم؛ میگویند از اینها هم چیزی در نمی آید واقعش از غیر اینها مگر در می آید هر کس باید در گوشه ای از جهان با چیزی خوش باشد. در این روزها که همه چیز رنگ مادی دارد بی خیال همه چیز شدم بی نسبت با همه معادلات بنا دارم اگر توفیق شد رمضان را نجف باشم برای درس و بحث؛ سو تفاهم نشود چون در ماه رمضان اسکان و غذای رایگان فراهم است و الا همین هم نمیشد. ✔️من فعلا به چنین اموری در عالم طلبگی ام دل بستم اگر چه میدانم روزگار سختی برای ماست؛ روحانیت هیچ وقت اینقدر در موقعیت شکننده نبوده؛ همه چیز دارد به اسم ما تمام میشود در حالی که جز یک اقلیت هیچ چیز دست ما نیست...باور این اما برای بعضی سخت است؛ به آنها هم حق میدهم...بیخیال. همتم را جمع کرده ام که درس هایم را کامل کنم؛ البته این همه حوادث حال بد کن اجازه دهد. علم ذهن فارغ میخواهد و تمرکز لازم که گم شده این روزهاست. زندگی هم دارد سخت میگیرد اما من خیلی بلد نیستم سخت بگیرم خودم را در جریان قرار میدهم لذا فعلا جلو میروم تا ببینیم کی این قطار به پایان خواهد رسید و تمام. 🔻در میان یادداشت های موضوعی گاهی روزمرگی هایم که طبیعتا طعم آشفتگی و بی قراری دارد را با عنوان هم اینجا مکتوب میکنم اگر وقت تان را میگیرد نخوانید؛ امتحان کردم من نمیتوانم ننویسم، البته خیلی هم گفتند برای ما مفید بوده شاید بیش از سایر نوشته ها؛ بی قرار و برقرار باشید. ✍ @m_amin_rezai
🔹رهبرانقلاب در پیامی خطاب به ملت‌های اسپانیولی‌زبان:چه نیکوست که بایکدیگربیشتر آشنا شویم و هم‌افزائی کنیم. eitaa.com/khamenei_ir/16772 🔻رهبری همه ملت ایران را عدالتخواه می نامند.درچند سال اخیر بعضی به اسم ولایت مداری چطور از پایان سخن گفتند.چپ وراست علیه آن نوشتند تا کسی حتی جرئت نکندبگوید من عدالتخواهم! eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca