eitaa logo
مطالبه گران خمینی شهر
710 دنبال‌کننده
817 عکس
261 ویدیو
8 فایل
👈 دراین کانال مطالبات مردمی درراستای احقاق حقوق شهروندی،اصل هشتم قانون اساسی وماده۸قانون حمایت ازآمرین به معروف وناهیان ازمنکروجمع بندی مباحث گروه مطالبه گران خمینی شهربارگزاری خواهد شد ارتباط با ادمین @H_Hajiheydari ما را به دیگران معرفی نمایید
مشاهده در ایتا
دانلود
♨️ توضیحات شهردار خمینی شهر در مورد چهار راه دولت 👈 علی اصغر حاج حیدری شهردار خمینی شهر گفت: 🔸بنده زمانی که بعنوان شهردار خمینی شهر آمدم، طرح زیرگذر روگذر چهار راه دولت را داشتم، برآورد هزینه فقط برای اجرای پل، دو برابر هزینه عمرانی و هزینه آزادسازی هم یک و نیم برابر بودجه شهرداری وقت بود. 🔸مرحوم دکتر پور معلم بعنوان مشاور بنده گفت: این طرح را می توان با میدان به نتیجه رساند، آقای دکتر ابطحی هم گفت با آزادسازی هایی که انجام می دهید، ساخت میدان جوابگوست، با دکتر کبیری هم مشورت کردیم. 🔸با مهندس بنده خدا بعنوان طراح زیرگذر روگذر چهار راه دولت صحبت شد و نظرمان را با وی در میان گذاشتیم که امروزه پل های روگذر زیرگذر شهری بعنوان یک عارضه دیده می شود و هزینه آزادسازی آن هم زیاد است، مهندس بنده خدا هم با این نظر موافق بود که طرح زیرگذر روگذر را در اصفهان اجرا کردیم و موفق نبوده، وی در نهایت گفت: با آزادسازی ها و وسعت میدان، این طرح جواب خواهد داد و من تضمین می دهم. 🔸برآورد قیمت برای ساخت زیرگذر روگذر ۵۰۰ میلیارد تومان است، هزینه جابجایی تاسیسات هم حدود ۲۰۰ میلیارد تومان است، وسعت آزاد سازی هم زیاد است و در کل حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان بودجه نیاز است برای شهرداری که در مخارج روزمره خودش مانده است. 🔸در حال حاضر ۳۰۰۰ متر آزادسازی داشته ایم، دو آزادسازی دیگر مانده است که باید با همکاری دادگستری انجام دهیم . 🔸وسعت میدان ۲۴۰۰ متر است، حجم وسعت آسفالت استفاده شده ۱۰ هزار متر مربع است، ۲۵۰۰ متر جدولگذاری شده و هنوز در حال فعالیت هستیم. 🔸ما طرح را طرح موفقی می دانیم، این طرح را بر اساس داشته هایمان برنامه ریزی کردیم و اقتصاد مقاومتی را در این طرح دیدیم. 🔸با حواشی ایجاد شده یک تیمی از استان برای برآورد میدان آمد و ما آنچه که از زبان این کارشناسان شنیدیم، زبان تشکر بود و ما از آنها خواستیم که نظرات خودشان را بصورت مکتوب جهت انتشار به ما بدهند. 🔸طرح اجرا شده، طرح میدان و چراغ بوده که بر اساس برآوردها خوشبختانه ما ۴ ساعت در شبانه روز نیاز به چراغ فرماندهی داریم، صبح حدود یک ساعت، ظهر حدود یک ساعت و شب بین یک و نیم تا دو ساعت متغیر است. 🔸اینکه دیگر در این چهار راه، مردم حدود ۲۰ ساعت پشت چراغ قرمز نمی مانند، یک موفقیت بود. 🔸چرا میدان ؟ چون در چهارراه تصادفات بسیار زیادی داشتیم چون سرعت خیلی زیاد است، اما با ایجاد میدان، خسارت‌ها بیشتر مالی است. 🔸سالها در بحث بلوار امیرکبیر کار کردیم که چکار کنیم سرعت را در این بلوار بگیریم، که یکی از راه کارها ایجاد میدان بود و علاوه بر حل کردن گره ترافیکی، کاهش سرعت هم در دستور کار بود، سه راه ایجاد شده شهید کرمی و سه راه یا میدان قرطمان که در آینده ایجاد خواهد شد هم بعنوان سرعت گير در بلوار امیرکبیر عمل خواهد کرد. 🔸ما برای پروژه ایجاد شده در سه راه آتشگاه هم اطمینان داشتیم و تضمین دادیم و الان این طرح بعنوان هویت شهری بخوبی کار می کند ولی برای نصب المان میدان، یکسال پشت مصوبه شورای فرهنگ عمومی مانده ایم و این المان در حال ساخت است. 🗓 ۵ دیماه ۱۴۰۳ _ شورای ترافیک _ فرمانداری شهرستان خمینی شهر 🌐 پایگاه برخط خبری خمینی شهری ها، منبع رسمی آخرین و جدیدترین اخبار شهرستان خمینی‌ شهر 📡 @khomeinishahriha 🌐 khomeinishahriha.ir
👈 مسعود بنده خدا کارشناس حمل و نقل و ترافیک و مشاور طرح میدان آیت الله رئیسی رحمت الله علیه شهرستان خمینی شهر گفت: ♨️با تکمیل شبکه رفت و آمد در رینگ های موازی، دیگر نیازی به روگذر زیرگذر نخواهیم داشت. 🔸بنده خدا موضوع زیرگذر روگذر در خیابان امیر کبیر را مربوط به حدود ۱۰ تا ۱۵ سال پیش دانست و گفت: آن موقع طراحی اینجا بعنوان زیر گذر روگذر انجام شد و مصوبه شورای ترافیک استان را هم گرفت اما بدلیل محدودیت های بودجه در این سالها انجام نشده بود. 🔸وی با بیان اینکه در این سالها شکل این تقاطع کم کم از حالت شریانی خارج شده، عدم ساخت زیرگذر روگذر را منوط به ایجاد شریان های موازی و کامل کردن این رینگ ها کرد. ( شریان های موازی بلوار امیرکبیر عبارتند از ادامه کمربندی باغبان تا بلوار الغدیر، ادامه بلوار آیت الله احمدی، ادامه خیابان آیت الله مدرس اندآن و خیابان لوله ۱۴۰۰ در خیابان شهید فهمیده ) 🔸بنده خدا گفت: این مکان، تقاطع کاملا شهری می شود و اصولا تقاطع های شهری را زیرگذر روگذر نمی زنند و عملا منسوخ شده و با ایجاد میدان و تقاطع و آرام سازی ترافیک، آن را کنترل می کنند. 🔸وی افزود: این مکان هم با توجه به مباحث مطرح شده و با حجم آزادسازی ها به نظر می رسد، ایجاد میدان امکان پذیر هست و تا چند سالی جوابگوست. 🔸 بنده خدا تاکید کرد: به شرط ادامه آن رینگ های موازی شاید تا ابد هم میدان جواب دهد و نیازی به غیر هم‌سطح کردن نباشد، اما اگر در آینده هم فرض بگیرید که بخواهند یکی از مسیرها را غیر هم سطح کنند، با این میدان هم امکان پذیر است و تفاوتی نمی کند 🔸بنده خدا گفت: با توجه به تجربه شخصی ۳۰ ساله بنده در حوزه ترافیک در سطح شهر و استان اصفهان، چنانچه روزی هم بخواهند زیرگذر روگذر بزنند زیاد هم نباید عریض و طویل باشد، چون در زیرگذر روگذر ترافیک روان هست و نیازی به عرض زیاد نیست و یک خط رفت و یک خط برگشت کفایت می کند. 🔸وی گفت: اینجا بعنوان مرکز شهر، محل آرامش و تردد است و محل جولان خودروها نیست. 🔸بنده خدا هزینه ایجاد پل سازی و زیرگذر برای هر متر مربع را حدود ۳۰ الی ۳۵ میلیون تومان تخمین زد. 👈 مهندس مسعود بنده خدا در حال حاضر مشاور ترافیک برخی شهرداری ها بوده و سابقه ۲۵ سال مدیریت ترافیک شهرداری اصفهان و معاونت شهردار اصفهان در حمل و نقل و ترافیک را در کارنامه خود دارد. 🗓 ۸ دیماه ۱۴۰۳ 🌐 پایگاه برخط خبری خمینی شهری ها، منبع رسمی آخرین و جدیدترین اخبار شهرستان خمینی‌ شهر 📡 @khomeinishahriha 🌐 khomeinishahriha.ir
♨️ بحث و تبادل نظر پیرامون مهمترین مسائل شهرستان خمینی شهر در گروه مطالبه گران شهرستان خمینی شهر 🕖 امشب پنج شنبه ۱۴۰۳/۱۰/۲۰ از ساعت ۲۰:۳۰ الی ۲۳:۳۰ در گروه مطالبه گران شهرستان خمینی شهر در خدمت شما همشهریان عزیز می باشیم. 👈گروه خود را به دیگران معرفی نمایید با تشکر فراوان 🌹🙏 📌 لینک گروه مطالبه گران شهرستان خمینی شهر https://eitaa.com/joinchat/1768227132C8ea00f637c 🆔 کانال مطالبه گران شهرستان خمینی شهر @m_g_kh
♨️ قصور یا تقصیر بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان خمینی شهر!!!! ✍من میخواهم یاد پدران و مادران و همسران ــ که حالا عرض خواهم کرد که در این جهاد عظیم، اینها شریکند و مجاهدند ــ به دست غفلت نیفتد؛ امروز بحث من این است. از چند زاویه میشود نگاه کرد به پدران، به مادران و به همسران. البتّه دیگر افراد خانواده‌ی شهدا هم در این معنا شریکند، لکن آن که از همه مهم‌تر است مادر شهید است، پدر شهید است و همسر شهید، آن وقتی که شهید همسر داشته باشد./ پدر و مادر و همسر شهید، گنجینه‌ی یادهای شهیدند. ۱۴۰۲/۰۴/۰۴ امام خامنه ای حفظه الله 🔸متأسفانه شاهد قصور بنياد شهید و امور ایثارگران شهرستان خمینی شهر در امر اطلاع رسانی وفات خانواده درجه یک شهدا بخصوص پدر، مادر و همسران شهدا هستیم. 🔻اینکه بنیاد شهید با نصب بنر تسلیت در مراسم خانواده شهید، کار را تمام شده دانسته و رفع تکلیف بداند، فکری بسیار غلط است. ✅ طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب و بزرگان، خانواده های معظم شهدا از مجاهدان و صابران دوره ما هستند و باید مقام آنها توسط مردم بخصوص مسئولین محترم ارج نهاده شود. ✅ این احترام می تواند در قالب های زیر انجام شود : ۱_ دعوت از مردم و مسئولین به مراسم فاتحه با اطلاع رسانی در فضای مجازی و حقیقی توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران ۲_ مطلع کردن مسئولین خصوصا فرماندار، شهردار، نماینده مجلس و امام جمعه توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران جهت ارسال پیام تسلیت و شرکت در مراسم ۳_ انتشار زندگی نامه، خاطرات و یا وصیت شهیدی که خانواده آن مرحوم شده است. ۴_ گروه بندی مسئولین شهرستانی جهت شرکت در مراسمات فاتحه ✅ تمام این پیشنهادات هم می تواند برای مرحومین جانباز، آزاده و ایثارگر اجرا شود . 🔻اینکه عده ای جاهل و مریض روحی و روانی، این مطالبه به حق که از طرف شهروندان واصل شده را کینه ورزی ادمین گروه مطالبه گران شهرستان خمینی شهر با یکی از مسئولین محترم بدانند، اوج حماقت و نادانی آنهاست، چون آن مسئول محترم، بدلیل اخلاق و رفتاری که از وی در احترام به مقام شهدا و خانواده های آنان سراغ داریم، خود موافق چنین مطالبه ای است، هر چند در برخی موضوعات با ایشان اختلاف داریم. ✅ مردم و مسئولین محترم باید بدانند که ارزش‌گذاری برای خانواده مرحوم یک مسئول، باید به اندازه ای باشد که برای پدر، مادر یا همسر مرحوم یک شهید انجام می شود، و به این صورت نباشد که مراسم مرحوم آن مسئول محترم محل قرائت پیام های پی در پی تسلیت و رفت و آمدهای مسئولین دیگر باشد و خدای ناکرده حتی تشییع جنازه و مراسم یک خانواده مرحوم شهید و یا مراسم ترحیم جانباز، آزاده و ایثارگر بسیار خلوت و یا اصلا مسئولی متوجه فوت آنها نشود. ✅ مسئولین محترم باید بدانند چنانچه احترامی در بین مردم دارند همگی از وجود شهدا و خانواده های آنان است. ✅ این امر خطیر و مطالبه به حق باید در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مورد بحث قرار گرفته و مصوب گردد. 👈گروه خود را به دیگران معرفی نمایید با تشکر فراوان 🌹🙏 📌 لینک گروه مطالبه گران شهرستان خمینی شهر https://eitaa.com/joinchat/1768227132C8ea00f637c 🆔 کانال مطالبه گران شهرستان خمینی شهر @m_g_kh
♨️ چهار راه دولت یا میدان آیت الله رئیسی !؟ ✍ در حالی میدان آیت الله رئیسی رحمت الله علیه جایگزین چهار راه دولت شد که به اذعان شهروندان، در پاره ای اوقات، ترافیک این مکان واقعا کسل کننده، طاقت فرسا و باعث بی نظمی در وقت آنها شده است که البته به ادعای مسئولین مربوطه باید کمی صبر کرد تا پروژه تکمیل شود. 🔸اما آنچه مهم است توصیه های آیت الله طباطبایی نژاد، امام جمعه محترم اصفهان، در شورای اداری استان و جناب آقای هدایت، فرماندار محترم شهرستان خمینی شهر در شورای ترافیک مبنی بر رعایت اولویت و ضرورت در طرح ها، جلوگیری از خطاها و آزمونها و از بین بردن سرمایه اجتماعی در پروژه هاست. 🔸با مشاهده مستندات و صحبت های شهردار محترم و کارشناس محترم طرح میدان آیت الله رئیسی رحمت الله علیه، چند سوال در ذهن بوجود می آید که می بایست مسئولین ذیربط پاسخگو باشند. ⁉️چرا طرحی که در شورای مربوطه در استانداری بعنوان زیرگذر روگذر تصویب شده، با توجه به عدم بازگشایی شریان های موازی خیابان امیرکبیر، یکبار تبدیل به چهارراه و بار دیگر تبدیل به میدان تداخلی یا تقدمی که در آیین نامه طراحی معابر شهری وزارت راه و شهرسازی توصیه به حذف چنین میدان هایی در معابر شهری بعلت خطر تصادف بالا نموده است، می شود!؟ ⁉️چنانچه طرح اولیه طبق نظر کارشناسان، زیرگذر روگذر بوده، به چه دلیل با خرج هزینه های زائد، کارشناس از کشور چکسلواکی جهت ایجاد چهار راه دعوت کردید و به چه دلیل با خرج هزینه زائد دیگر، چراغ های راهنمایی و رانندگی هوشمند خریداری نمودید که تا کنون ، نتیجه قابل ملاحظه ای نداشته و اصلا مشخص نیست بعد از این سال ها به درستی کار می کند یا خیر !؟ ⁉️آیا باید به صحبت های دکتر کبیری که مشاور ترافیکی شما مبنی بر اعتماد کردن به طرح چهارراه و چراغ های راهنمایی و رانندگی هوشمند که دلیل آن را کاهش ترافیک نامید استناد کرد یا به حرف های جدید شهردار محترم که علت ایجاد میدان را سرعت بالا عنوان کرد ؟! 🔺پس تا به الان سه نظریه درباره این مکان داده شده: طرح زیرگذر روگذر، چهارراه با چراغ های راهنمایی و رانندگی هوشمند و میدان با چراغ های راهنمایی و رانندگی هوشمند که دو طرح آن اقدام عملی شده است و طرح میدان هم چنانچه شریان های موازی خیابان امیرکبیر، راه اندازی نشود ممکن است منجر به شکست شود. ⁉️همانطور که شهردار محترم فرمودند این پروژه در اوایل مسئولیت ایشان مطرح بوده و از مدت مسئولیت وی، حدود ۱۲ سال می گذرد و طبق صحبت های کارشناس محترم طرح مبنی بر ضرورت باز کردن شریان های موازی خیابان امیرکبیر برای جواب دادن طرح میدان، چرا در این مدت طولانی اقدام عملی و جدی برای ادامه خیابان های باغبان، بلوار آيت الله احمدی، خیابان شهید مدرس و خیابان لوله ۱۴۰۰ نشده است !؟ 🔻ولی در عوض شهرداری به سراغ اضافه کردن یک شریان موازی غیر اولویت دار مثل خیابان گاز دستگرد در عرض خیابان‌های شهید منتظری، امام خمینی رحمت الله علیه و شریعتی رفته است!؟ 👈 ادامه دارد 👈👈👈👈 👈گروه خود را به دیگران معرفی نمایید با تشکر فراوان 🌹🙏 📌 لینک گروه مطالبه گران شهرستان خمینی شهر https://eitaa.com/joinchat/1768227132C8ea00f637c 🆔 کانال مطالبه گران شهرستان خمینی شهر @m_g_kh
👆👈 ادامه مطلب قبل 👇👇👇 ⁉️طبق فرمایش شهردار محترم که فرموده اند، زمانی که طرح روگذر روگذر را داشتیم، هزینه این طرح دو برابر بودجه عمرانی شهرداری بود، آیا ایشان نمی توانست هزینه این پروژه را در طول این ۱۲ سال انجام دهند تا به نتیجه مطلوب دست پیدا کنند!؟ ⁉️ آیا رقم ۱۰۰۰ میلیارد تومان که شهردار محترم برای انجام طرح زیرگذر روگذر عنوان می کنند، واقعی است !؟ ایشان فقط برای ساخت روگذر مبلغی حدود ۵۰۰ میلیارد تومان را عنوان کردند که طبق صحبت آقای بنده خدا کارشناس طرح، برای هر متر مربع روگذر یا زیرگذر حدود ۳۰ میلیون تومان نیاز است که چنانچه وسعت روگذر را ۳۰۰۰ متر مربع در نظر بگیریم می شود حدود ۹۰ میلیارد تومان ⁉️ چرا پس از افتتاح میدان آیت الله رئیسی رحمت الله علیه، باز هم انجام این پروژه ها ( حداقل گشودن ۲ شریان موازی از ۴ شریان موازی خیابان امیرکبیر ) در اولویت نیست !؟ ( مستندات برخی طرح های عمرانی در حال انجام شهرداری ) ✅ توصیه به شهردار محترم، لطفا باز کردن شریان های موازی خیابان امیرکبیر، بخصوص ادامه بلوار آیت الله احمدی رحمت الله علیه و خیابان شهید مدرس را به دلیل از بن بست خارج کردن محله های جوادیه، آدریان و هرستان را در اولویت طرح های عمرانی خود قرار دهید و دل این مردم باصفا و خونگرم را شاد کنید. ✅ قسمتی از مطالب آیین نامه معابر شهری 👇👇 🔸 کارایی میدان ها تابع سرعت عملکرد و حجم تردد است بطوری که با افزایش سرعت و حجم تردد، کارایی میدان کم می شود. بعلاوه بدلیل سطح وسیع، وجود مقاطع تداخلی و سطح گردشی، میدان ها از نظر عابر پیاده و دوچرخه سواران، از ایمنی و راحتی کمتری برخور دارند. 🔸میدان‌ها به دو نوع تداخلی و تقدمی تقسیم می شوند، میدان تداخلی دارای سطح وسیعتری نسبت به میدان تقدمی است و استفاده از میدان های تداخلی در معابر شهری توصیه نمی شود و بهتر است میدان های تداخلی موجود نیز با انجام مطالعات امکان سنجی در حد امکان حذف شده یا به میدان های تقدمی تبدیل شوند و در صورت امکان پذیر نبودن حذف میدان های تداخلی موجود می توان از چراغ های راهنمایی برای کنترل ترافیک عبوری و کاهش تداخل ها استفاده کرد. 🔸استفاده از میدان های تقدمی هم در تقاطع خیابان‌های شریانی و پر تردد و همچنین تقاطع های دارای سطح قابل توجه عابران پیاده و دوچرخه سواران توصیه نمی شود و نیاز به تمهیدات ایمنی و هندسی خاص و پر هزینه دارد و این میدان ها جهت بیشتر جهت کاهش سرعت و آرام سازی جریان ترافیک استفاده می گردد. 👈گروه خود را به دیگران معرفی نمایید با تشکر فراوان 🌹🙏 📌 لینک گروه مطالبه گران شهرستان خمینی شهر https://eitaa.com/joinchat/1768227132C8ea00f637c 🆔 کانال مطالبه گران شهرستان خمینی شهر @m_g_kh
shahrsazionline121-23.pdf
498K
✅ یک مقاله علمی مبنی بر اولویت طرح روگذر ، زیرگذر در شهر
07_تقاطع_ها.pdf
12.02M
✅ آیین نامه طراحی معابر شهری