♨️ چهار راه دولت یا میدان آیت الله رئیسی !؟
✍ در حالی میدان آیت الله رئیسی رحمت الله علیه جایگزین چهار راه دولت شد که به اذعان شهروندان، در پاره ای اوقات، ترافیک این مکان واقعا کسل کننده، طاقت فرسا و باعث بی نظمی در وقت آنها شده است که البته به ادعای مسئولین مربوطه باید کمی صبر کرد تا پروژه تکمیل شود.
🔸اما آنچه مهم است توصیه های آیت الله طباطبایی نژاد، امام جمعه محترم اصفهان، در شورای اداری استان و جناب آقای هدایت، فرماندار محترم شهرستان خمینی شهر در شورای ترافیک مبنی بر رعایت اولویت و ضرورت در طرح ها، جلوگیری از خطاها و آزمونها و از بین بردن سرمایه اجتماعی در پروژه هاست.
🔸با مشاهده مستندات و صحبت های شهردار محترم و کارشناس محترم طرح میدان آیت الله رئیسی رحمت الله علیه، چند سوال در ذهن بوجود می آید که می بایست مسئولین ذیربط پاسخگو باشند.
⁉️چرا طرحی که در شورای مربوطه در استانداری بعنوان زیرگذر روگذر تصویب شده، با توجه به عدم بازگشایی شریان های موازی خیابان امیرکبیر، یکبار تبدیل به چهارراه و بار دیگر تبدیل به میدان تداخلی یا تقدمی که در آیین نامه طراحی معابر شهری وزارت راه و شهرسازی توصیه به حذف چنین میدان هایی در معابر شهری بعلت خطر تصادف بالا نموده است، می شود!؟
⁉️چنانچه طرح اولیه طبق نظر کارشناسان، زیرگذر روگذر بوده، به چه دلیل با خرج هزینه های زائد، کارشناس از کشور چکسلواکی جهت ایجاد چهار راه دعوت کردید و به چه دلیل با خرج هزینه زائد دیگر، چراغ های راهنمایی و رانندگی هوشمند خریداری نمودید که تا کنون ، نتیجه قابل ملاحظه ای نداشته و اصلا مشخص نیست بعد از این سال ها به درستی کار می کند یا خیر !؟
⁉️آیا باید به صحبت های دکتر کبیری که مشاور ترافیکی شما مبنی بر اعتماد کردن به طرح چهارراه و چراغ های راهنمایی و رانندگی هوشمند که دلیل آن را کاهش ترافیک نامید استناد کرد یا به حرف های جدید شهردار محترم که علت ایجاد میدان را سرعت بالا عنوان کرد ؟!
🔺پس تا به الان سه نظریه درباره این مکان داده شده: طرح زیرگذر روگذر، چهارراه با چراغ های راهنمایی و رانندگی هوشمند و میدان با چراغ های راهنمایی و رانندگی هوشمند که دو طرح آن اقدام عملی شده است و طرح میدان هم چنانچه شریان های موازی خیابان امیرکبیر، راه اندازی نشود ممکن است منجر به شکست شود.
⁉️همانطور که شهردار محترم فرمودند این پروژه در اوایل مسئولیت ایشان مطرح بوده و از مدت مسئولیت وی، حدود ۱۲ سال می گذرد و طبق صحبت های کارشناس محترم طرح مبنی بر ضرورت باز کردن شریان های موازی خیابان امیرکبیر برای جواب دادن طرح میدان، چرا در این مدت طولانی اقدام عملی و جدی برای ادامه خیابان های باغبان، بلوار آيت الله احمدی، خیابان شهید مدرس و خیابان لوله ۱۴۰۰ نشده است !؟
🔻ولی در عوض شهرداری به سراغ اضافه کردن یک شریان موازی غیر اولویت دار مثل خیابان گاز دستگرد در عرض خیابانهای شهید منتظری، امام خمینی رحمت الله علیه و شریعتی رفته است!؟
👈 ادامه دارد 👈👈👈👈
👈گروه خود را به دیگران معرفی نمایید
با تشکر فراوان 🌹🙏
📌 لینک گروه مطالبه گران شهرستان خمینی شهر
https://eitaa.com/joinchat/1768227132C8ea00f637c
🆔 کانال مطالبه گران شهرستان خمینی شهر
@m_g_kh
#خمینی_شهر
#حسینیه_ایران
#شورای_اسلامی_شهر
#شهرداری
#بی_تفاوت_نباشیم
#همه_ما_مسئولیم
👆👈 ادامه مطلب قبل 👇👇👇
⁉️طبق فرمایش شهردار محترم که فرموده اند، زمانی که طرح روگذر روگذر را داشتیم، هزینه این طرح دو برابر بودجه عمرانی شهرداری بود، آیا ایشان نمی توانست هزینه این پروژه را در طول این ۱۲ سال انجام دهند تا به نتیجه مطلوب دست پیدا کنند!؟
⁉️ آیا رقم ۱۰۰۰ میلیارد تومان که شهردار محترم برای انجام طرح زیرگذر روگذر عنوان می کنند، واقعی است !؟
ایشان فقط برای ساخت روگذر مبلغی حدود ۵۰۰ میلیارد تومان را عنوان کردند که طبق صحبت آقای بنده خدا کارشناس طرح، برای هر متر مربع روگذر یا زیرگذر حدود ۳۰ میلیون تومان نیاز است که چنانچه وسعت روگذر را ۳۰۰۰ متر مربع در نظر بگیریم می شود حدود ۹۰ میلیارد تومان
⁉️ چرا پس از افتتاح میدان آیت الله رئیسی رحمت الله علیه، باز هم انجام این پروژه ها ( حداقل گشودن ۲ شریان موازی از ۴ شریان موازی خیابان امیرکبیر ) در اولویت نیست !؟ ( مستندات برخی طرح های عمرانی در حال انجام شهرداری )
✅ توصیه به شهردار محترم، لطفا باز کردن شریان های موازی خیابان امیرکبیر، بخصوص ادامه بلوار آیت الله احمدی رحمت الله علیه و خیابان شهید مدرس را به دلیل از بن بست خارج کردن محله های جوادیه، آدریان و هرستان را در اولویت طرح های عمرانی خود قرار دهید و دل این مردم باصفا و خونگرم را شاد کنید.
✅ قسمتی از مطالب آیین نامه معابر شهری 👇👇
🔸 کارایی میدان ها تابع سرعت عملکرد و حجم تردد است بطوری که با افزایش سرعت و حجم تردد، کارایی میدان کم می شود.
بعلاوه بدلیل سطح وسیع، وجود مقاطع تداخلی و سطح گردشی، میدان ها از نظر عابر پیاده و دوچرخه سواران، از ایمنی و راحتی کمتری برخور دارند.
🔸میدانها به دو نوع تداخلی و تقدمی تقسیم می شوند، میدان تداخلی دارای سطح وسیعتری نسبت به میدان تقدمی است و استفاده از میدان های تداخلی در معابر شهری توصیه نمی شود و بهتر است میدان های تداخلی موجود نیز با انجام مطالعات امکان سنجی در حد امکان حذف شده یا به میدان های تقدمی تبدیل شوند و در صورت امکان پذیر نبودن حذف میدان های تداخلی موجود می توان از چراغ های راهنمایی برای کنترل ترافیک عبوری و کاهش تداخل ها استفاده کرد.
🔸استفاده از میدان های تقدمی هم در تقاطع خیابانهای شریانی و پر تردد و همچنین تقاطع های دارای سطح قابل توجه عابران پیاده و دوچرخه سواران توصیه نمی شود و نیاز به تمهیدات ایمنی و هندسی خاص و پر هزینه دارد و این میدان ها جهت بیشتر جهت کاهش سرعت و آرام سازی جریان ترافیک استفاده می گردد.
👈گروه خود را به دیگران معرفی نمایید
با تشکر فراوان 🌹🙏
📌 لینک گروه مطالبه گران شهرستان خمینی شهر
https://eitaa.com/joinchat/1768227132C8ea00f637c
🆔 کانال مطالبه گران شهرستان خمینی شهر
@m_g_kh
#خمینی_شهر
#حسینیه_ایران
#شورای_اسلامی_شهر
#شهرداری
#بی_تفاوت_نباشیم
#همه_ما_مسئولیم
shahrsazionline121-23.pdf
498K
✅ یک مقاله علمی مبنی بر اولویت طرح روگذر ، زیرگذر در شهر
♨️ بحث و تبادل نظر پیرامون مهمترین مسائل شهرستان خمینی شهر در گروه مطالبه گران شهرستان خمینی شهر
⁉️مهمترین اولویت در پروژه های شهری کدام است !؟
⁉️آیا پروژه هایی مثل آسفالت خیابان گاز دستگرد و احیائ زیرگذر شهید مدنی به دانشگاه صنعتی جزو اولویت ها و ضرورتهای پروژه های عمرانی شهر است !؟
⁉️آیا در وضعیت ترافیکی میدان آیت الله رئیسی رحمت الله علیه تغییری ایجاد شده است !؟
⁉️اولویت های کاری فرماندار جدید چه موضوعاتی باید باشد!؟
🕖 امشب پنج شنبه ۱۴۰۳/۱۱/۱۱ از ساعت ۲۰:۳۰ الی ۲۳:۳۰ در گروه مطالبه گران شهرستان خمینی شهر در خدمت شما همشهریان عزیز می باشیم.
👈گروه خود را به دیگران معرفی نمایید
با تشکر فراوان 🌹🙏
📌 لینک گروه مطالبه گران شهرستان خمینی شهر
https://eitaa.com/joinchat/1768227132C8ea00f637c
🆔 کانال مطالبه گران شهرستان خمینی شهر
@m_g_kh
#خمینی_شهر
#حسینیه_ایران
#شهر_ایثار_و_شهادت
#بی_تفاوت_نباشیم
#همه_ما_مسئولیم