eitaa logo
محسن قنبریان
17.5هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
918 ویدیو
113 فایل
کانال نشر سخنان و مطالب استاد محسن قنبریان (توسط ادمین اداره میشود) . ارتباط با مدیر کانال @admin_ghanbarian . کانال دروس @doros_ghanbarian . پیج اینستاگرام instagram.com/ghanbarian.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
۱-تحلیل قدسی روضه ها.m4a
30.92M
🔆تحلیل قدسی روضه ها جلسه اول ۹۸ ☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
🔆تحلیل قدسی روضه ها جلسه اول #محرم۹۸ ☑️ @m_ghanbarian
🔆 تحلیل قدسی روضه ها (۱): 🔸 مومن مصلوب در قرآن به مقام بلند "انّا الی ربنا منقلبون"می رسد حتی اگر مثل سحره فرعون ،جحود طولانی و دشمنی با خدا و تکذیب رسل در کارنامه داشته باشد. 🔸 الی ربنا منقلبون غیر از الیه راجعون است. منقلب شدن در اینجا یعنی وجه الله شدن و جلوه رب شدن. 🔸 مسلم بن عقیل از کودکی تا شهادت مطیع خدا ورسول وائمه بوده واولین هاشمی است که صلیب میشود اوج "الی ربنا منقلبون"را مسلم بن عقیل دارد... 🔹تفصیل مطلب را در فایل صوتی بشنوید ☑️ @m_ghanbarian
❗️بعلت تعدد منابر دهه محرم امکان بارگذاری همزمان در کانال نیست لذا در دهه محرم فقط بحث "تحلیل قدسی روضه ها" بارگذاری میشود
2-تحلیل قدسی روضه ها.mp3
6.32M
🔆تحلیل قدسی روضه ها جلسه دوم ۹۸ ☑️ @m_ghanbarian
🔆 تحلیل قدسی روضه ها(۲) 🔸 از "رضی الله ،رضانا اهل البیت" و "فینا"، مقام فناء سیدالشهدا معلوم است .نفرمود هرکس حاضر است "فی سبیل الله "خون خود تقدیم کند؛فرمود:" فینا" !او خود سبیل الله شده واین با قرب نوافل عاید میشود. 🔸 من کان باذلا فینا مهجته ، نه یعنی من کان یبذل ...! اولا سخن از بذل و هدیه خون خود در راه اهلبیت است ثانیا این بذل باید انجام شده باشد. اسم فاعل(باذلا) برای بذل در آینده مجاز است. ثالثا:بذل ، عقد است ودوطرف دارد هم باذل میخواهد هم قبول وقبض طرف مقابل. عبدالله و منذر اسدی با همت بسوی حسین آمدند اما بذل نشد و قبول نشدند...آن مرد کوفی حسین سراغش رفت اما او راه کج کرد... 🔸 بذل مهجه به تعبیر شاعر یعنی قلب بر زره پوشیدن نه برعکس. مثال عالی اش سعیدبن عبدالله حنفی است که ۱۲۰۰فرسخ بخاطر حسین راه رفته(دو رفت وبرگشت از کوفه تا مکه)به ازاء هر ۱۰۰فرسخ یک تیر خورد جلوی روی اباعبدالله در نماز؛وتازه پرسید :وفاکردم؟! 🔹 اگر این عهد وبذل است ما اصلا بی خبرانیم! تفصیل مطلب را در فایل صوتی بشنوید ☑️ @m_ghanbarian
3-تحلیل قدسی روضه ها.mp3
4.59M
🔆تحلیل قدسی روضه ها جلسه سوم ۹۸ ☑️ @m_ghanbarian
🔆 تحلیل قدسی روضه ها۳ 🔸حضن یعنی دامن و آغوش. حاضنه کسی است که دایه گی وسرپرستی کند.امام سجاد(ع)حاضنه خود را مادر خواند. 🔸ام ابیها ، دختری است که نوعی حضانت برای پدر کند!حمزه سیدالشهدا ، پیامبر و امام کاظم هرسه ام ابیها داشتند. 🔸مقتل درباره دختر سه ساله وسر اباعبدالله مینویسد:"حاضنه له"! مثل یک مادر و دایه اول از مصائب سر در آغوش گرفته گفت بعد مصائب خود.. خرابه، رقیه را "ام ابیهای"حسین کرد عجب اینکه این سر هیچ جا -حتی دیر راهب و...-اینجور آرامش و راحت نگرفت بعد رقیه دیگر نه سنگ خورد ونه خاکستر !روانه دفن شد... 🔹 مفصل مطلب را در فایل صوتی بشنوید ☑️ @m_ghanbarian
🔴جریمه روح بزرگ ☑️ @m_ghanbarian
4-تحلیل قدسی روضه ها.mp3
6.8M
🔆تحلیل قدسی روضه ها جلسه چهارم ۹۸ ☑️ @m_ghanbarian
🔆 تحلیل قدسی روضه ها(۴) 🔸 شب عاشورا برای اصحاب "کُشف الغطاء"شدو جایگاه بهشتی خود را دیدند. برخی مشاهده شان فردا هم ادامه داشت. برخی مشاهدات برتری هم یافتند و مثلا رسول الله را دیدند. 🔸 بیتوته و استغفار شب عاشورا تا صبح ، بعد از کشف غطاء است. این رسیدن به مقام عبادت احرار است.و فردا در "مستمیتون"(طالبان موت)در چشم دشمن ظاهر شدند. 🔸 دسته اول با وجود مشاهده شب ، در مقابل آن فجایع دشمن ارتعاش بدن داشت!که دسته دومی ها به آنها تسلی می دانند... 🔸 ببینید فجیعه های دشمن چقدر زیاد است که سیدالشهداء در احتجاج با دشمن به آیه ۲۰دخان تمسک می کند واز "رجم شدن"پناه به خدا میبرد! شبث بن ربعی فرمانده رجّاله ها و کلوخ اندازها بود... 🔹 تفصیل مطلب را در فایل صوتی بشنوید. ☑️ @m_ghanbarian
🔆 تحلیل قدسی روضه ها(۵) 🔸ما غیر از روح ، اقلا دو بدن داریم:بدن مُلکی وبدن ملکوتی وبرزخی. بدن ملکی متأثر از وراثت ومحیط پدید آمده اما بدن برزخی متأثر از ایمان واعمال ما انشاء میشود. 🔸اثر بدن برزخی بر بدن ملکی ،ممکن است مثلا نورانیت آن ، اینراهم نورانی کند. اینکه در مقتل آمده که نافع بن هلال گفت صورتی نورانی تر از سید الشهداء ،آغشته به خون ندیم از این قبیل است... 🔸اما اثر بدن ملکی(نه اعمال آن)بر بدن برزخی شاذ ونادر است. مثلا کسی پایش قطع شد، پای برزخی قطع نمیشود! با این حال ببینید مصیبت کربلا با سیدالشهدا چه کرده که وقتی از خون خویش سر و محاسن را خضاب کرد فرمود میخواهم اینگونه باشم تا وقتی که جدم را ملاقات کنم!با وجودی که این ملاقات در ملکوت و برزخ عالم است و بدن برزخی. در روایت بحار هم روز قیامت در احسن وجه اما بی سر برای صدیقه طاهره(س) ممثل میشود! جنایت عاشورا تأثر بدن برزخی امام را هم -به اذن خودش- داشته است! ☑️ @m_ghanbarian
6-تحلیل قدسی روضه ها.mp3
6M
🔆تحلیل قدسی روضه ها جلسه ششم ۹۸ ☑️ @m_ghanbarian