حلقه های میانی.pdf
477.7K
▫️ حلقه های میانی
❓آیا رهبر انقلاب طرحی دارد؟
#مصاحبه_تخصصی_با_حجت_الاسلام_محسن_قنبریان
• نسبت ماهیت انقلاب اسلامی با پدیده حلقه های میانی
• فرآیند شکل گیری حلقه های میانی
• نقش حلقه های میانی در بسط جمهوریت
• جایگاه اعتراض در مأموریت حلقه های میانی
• استراتژی های اصلاح نظام دیوان سالار
• بازیابی ماهیت حلقه های میانی در تراث علمی شیعه
* اگر مفید دیدید بین اهالی انقلاب نشر دهید
☑️ @m_ghanbarian
درس دوم قوام مواسات کافی نیست.mp3
4.28M
#پادکست
✅ مجموعه کار ویژه های عدالت
📢 فصل اول
««جعل الله سبحانه العدل قواما للأنام»»
🔰 درس دوم «مساوات کافی نیست»
🔸حکومت نبوی با یک فقر دشمن ساز شروع شد
🔸 کار اورژانسی پیامبر در ابتدای حکومت
🔸 آیا مساوات فقر را ریشه کن کرد؟؟
🔸 مواسات، مشکل اصحاب صفه را حل نکرد.
#عدالت
#مساوات
🎵صوت کامل سخنرانی را اینجا بشنوید
https://eitaa.com/m_ghanbarian/1824
حجت الاسلام قنبریان
☑️ @m_ghanbarian
🔆 نزاع دو اسلام!
#بازنشر
🔅نزاع امام کاظم(ع) با هارون الرشید، نزاع دو اسلام بود: اسلام در قول و عمل مدافع پابرهنگان، مقابل اسلام مرفهین بی درد!
عروسی میلیاردی هارون و زبیده و آن تجملات کنارش موقوفات هم داشت! زبیده خیّر هم بود!
آن کاخ ها و شب نشینی ها، ۱۰۰ندیمه ی حافظ قرآن هم همیشه کنار زبیده داشت! در حرم تا بیت الله پیاده رفتن را هم داشت!
اسلام موسوی، مقابل این اسلام لاکچری و قارونیِ هارون بود!
🔅اسلام هارون الرشید پیشرفت را داشت اما عدالت نداشت. اوج پیشرفت علمی و فناوری و شهرسازی و معماری بود. یک ساعت دیواری بزرگ اعجاب انگیزی را به شارلمانی پادشاه فرنگ(فرانسه امروز) هدیه داد که همه دست به دهن شدند. شهر رویایی بغداد سربرآورد و اختراعات نوآورانه از شیشه تا عدسی و چشم پزشکی.
اما ابوالعتاهیه شاعر که رسانه آنروز بود در شعرش از گرانی و خانه های خالی از طعام یتیمان و از پا افتادگان می گوید.
امام کاظم(ع) عایله و نان خور خود را ۵۰۰نفر شمرد یعنی به تنهایی همه آن نادارها را تامین میکرد.
🔅عجیب تر قدرت بازتولید آن اسلام مستکبر و مرفه در یاران امامِ مبارز است!
برخی وکلا و نمایندگان آن امام انقلابی و دائم در زندان و تبعید، در اموال و وجوهات طمع کردند و توقف در امامت (یعنی توقف در اسلام راستین و مبارزه با ستمگران) را پایه گذاری کردند!
حیّان سراج ۳۰هزار دینار وجوهات مردم به امام را بالا کشید و برای خودش خانه آنچنان و باغ و زراعت خرید!
عثمان بن عیسی هم ۶کنیز و وجوهات را حرمسرای خود کرد!
خطر بازتولید اسلام مرفهین بی درد و توقف در مقاصد ولایت را باید جدی گرفت.
#شهادت_امام_کاظم
(گزیده ای از سخنرانی حجت الاسلام قنبریان شب شهادت امام کاظم/ مسجددانشگاه تهران۹۹/۱۲/۱۸)
☑️ @m_ghanbarian
🌹پیشنهاد شب شهادت امام کاظم(ع):
مجموعه کلیپ از سخنرانی: فاصله مان تا امام کاظم(ع) (در کانال تلگرام)
- قسمت ۱
https://t.me/m_ghanbarian/244
- قسمت ۲
https://t.me/m_ghanbarian/248
- قسمت ۳
https://t.me/m_ghanbarian/250
- قسمت ۴
https://t.me/m_ghanbarian/254
-قسمت ۵
https://t.me/m_ghanbarian/256
- چرا به موسی بن جعفر(ع)، کاظم میگوییم؟
https://t.me/m_ghanbarian/252
☑️ @m_ghanbarian
بعثت پیامبر در شهر تجاری.mp3
2.74M
🔆 سرّ بعثت در شهر تجاری!؟
• در دوره فئودالیته اروپا و چندین سال قبل از غلبه تجارت بر کشاورزی(دوره اول سرمایه داری) خداوند پیامبرخاتم را در یک شهر تجاری مبعوث کرد؛ تا برای فردا حرف بزند، تجارتی که کاپیتالیسم نشود!
• اشاره ای کوتاه به سوره قریش در اینباره
*(در اینباره حرف به تفصیل بسیار است که در کارگاه های فقهی_اقتصادی مان بیان میشود این ۵دقیقه پیشکش بمناسبت عید مبعث)
#عید_مبعث
حجت الاسلام قنبریان
☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‼️ یک نکته فلسفی!
• منطقی که "ذات فعل" را از حُسن و قُبح خالی کند و خوبی و بدیِ کارها و کنش ها را ذیل "علت فاعلی"(اراده ها) یا "علت غائی"(نتیجه ها) ببرد، منطقی کهن در کلام و فلسفه است.
• امامیه و عدلیه قرنها مقابل این منطق، به حُسن و قبحِ خود افعال هم (در کنار حسن و قبح فاعلی و غائی) قائل بوده است.
• این منطق استوار بدانجا رسیده که فعل قبیح را از "آدمی با نیت خوب" یا "در منصب و جایگاه خوب" قبیح تر هم می داند! (ر.ک:آیه ۳۰ احزاب/البرهان ج۴ص۴۴۱/ الکافی ج۱ص ۳۷۷و۳۷۸/و...)
• در مقابل، "اشاعره" دیروز و آنگلوساکسون های امروز خوب و بد را تابع اراده و نتیجه معنا می کنند! (که نمونه ای از آنرا رهبر انقلاب در این ویدئو بیان می کنند).
• متاسفانه این منطق غلط برای ارزش گذاری کنش ها و مصادیق عدل و ظلم اخیرا در بین نیروهای مدافع انقلاب و نظام اسلامی شایع تر شده است!
• نجس شدن به منطق جاهلی دشمن، بدتر از مجروح شدن از تیر او و سهمی از مفتون شدن به دین اوست!
📎مطالبی مرتبط:
- بایسته های عدالت خواهی طلبگی
https://eitaa.com/m_ghanbarian/1762
- عدالت خواهی الهیاتی یا حقوقی؟
https://eitaa.com/m_ghanbarian/1690
- لزوم مجازات مضاعف کارگزاران متخلف
https://eitaa.com/m_ghanbarian/1640
https://t.me/m_ghanbarian/2393
محسن قنبریان
☑️ @m_ghanbarian
درس سوم قوام.mp3
4.82M
#پادکست
✅ مجموعه کار ویژه های عدالت
📢 فصل اول
««جعل الله سبحانه العدل قواما للأنام»»
🔰 درس سوم «فاطمه را مصادره نکنید»
🔸 تبعیضِ مثبتِ به نفع پابرهنگان
🔸 سرپا شدن مردم با اقامه عدالت
🔸 چرا فدکِ زهرای مرضیه(س) به نفع تئوریهای سرمایه داری مصادره میشود؟
🔸 اهل بیت زمان نداریِ جامعه در ساده زیستیِ مطلق هستند.
🔸 فاطمه(س) با داشتن فدک هم خانه اش گِلی بود و ساده ماند.
#عدالت
#مساوات
🎵صوت کامل سخنرانی را اینجا بشنوید
https://eitaa.com/m_ghanbarian/1824
حجت الاسلام قنبریان
☑️ @m_ghanbarian
مبنای ارتزاق در نظام پرداخت.mp3
21.79M
🔷 ارائه نظریه مبنای پیشنهادی برای لایحه پرداخت عادلانه خدمات دولتی.
در جمع کارشناسان مدعو سازمان اداری و استخدامی کشور
بهمن ۱۴۰۰
#حجت_الاسلام_قنبریان
#جبران_خدمات
☑️ @m_ghanbarian
مبنای ارتزاق در نظام پرداخت دولتی.pdf
251.9K
🔷 تقریر خلاصه ارائه نظریه مبنای پیشنهادی برای لایحه پرداخت عادلانه خدمات دولتی
در جمع کارشناسان مدعو سازمان اداری و استخدامی کشور
بهمن ۱۴۰۰
#حجت_الاسلام_قنبریان
#جبران_خدمات
☑️ @m_ghanbarian
4_6016972310924233478.pdf
888.1K
📎پیوست
پاورپوینت ارائه نظریه مبنای پیشنهادی برای لایحه پرداخت عادلانه خدمات دولتی
در جمع کارشناسان مدعو سازمان اداری و استخدامی کشور
بهمن ۱۴۰۰
#حجت_الاسلام_قنبریان
#جبران_خدمات
☑️ @m_ghanbarian
درس چهارم تنسیق.mp3
4.97M
#پادکست
✅ مجموعه کار ویژه های عدالت
📢 فصل دوم
««جعل الله العدل تنسیقا للقلوب»»
🔰 درس چهارم «وحدت ملی شعار است اگر...!»
🔸 تبعیض و انحصار که باشد دلهای جامعه یکی نمیشود.
🔸 نمونه انحصار بنی امیه و آشوب و گسست در جامعه.
🔸 اصل 48 قانون اساسی و توزیع عادلانه منابع.
🔸 احساس تبعیض گسلهای اجتماعی را فعال میکند.
#عدالت
#تنسیق
🎵صوت کامل سخنرانی را اینجا بشنوید
https://eitaa.com/m_ghanbarian/1824
حجت الاسلام قنبریان
☑️ @m_ghanbarian
۲۶-درسهای نهج البلاغه.mp3
12.61M
📖 سلسله بحث #درس_های_نهج_البلاغه
جلسه ۲۶ام- ۱۳ اسفند۱۴۰۰
هیات راه فاطمه(س) قم
#حجت_الاسلام_قنبریان
🔸 کج ساختارها و کج رفتارهای فقر
#خطبه_۲۲۵
• دو کج ساختار حاصل از فقر
۱.طبقاتی شدن مذموم
۲.بدکرداران اقتصادی، مهربانی نانجیبانه می ورزند!
• دو کج رفتار در فقرا:
۱.شیوع فرهنگ تملق
۲.حس تنفر و خشونت
• پاداش صدقه و انفاق و بالاتر مبارزه با ساختارهای فقر ساز!
☑️ @m_ghanbarian