eitaa logo
محسن قنبریان
17.6هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
900 ویدیو
111 فایل
کانال نشر سخنان و مطالب استاد محسن قنبریان (توسط ادمین اداره میشود) . ارتباط با مدیر کانال @admin_ghanbarian . کانال دروس @doros_ghanbarian . پیج اینستاگرام instagram.com/ghanbarian.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
حلقه های میانی.pdf
477.7K
▫️ حلقه های میانی ❓آیا رهبر انقلاب طرحی دارد؟ • نسبت ماهیت انقلاب اسلامی با پدیده حلقه های میانی • فرآیند شکل گیری حلقه های میانی • نقش حلقه های میانی در بسط جمهوریت • جایگاه اعتراض در مأموریت حلقه های میانی • استراتژی های اصلاح نظام دیوان سالار • بازیابی ماهیت حلقه های میانی در تراث علمی شیعه * اگر مفید دیدید بین اهالی انقلاب نشر دهید ☑️ @m_ghanbarian
درس دوم قوام مواسات کافی نیست.mp3
4.28M
✅ مجموعه کار ویژه های عدالت 📢 فصل اول ««جعل الله سبحانه العدل قواما للأنام»» 🔰 درس دوم «مساوات کافی نیست» 🔸حکومت نبوی با یک فقر دشمن ساز شروع شد 🔸 کار اورژانسی پیامبر در ابتدای حکومت 🔸 آیا مساوات فقر را ریشه کن کرد؟؟ 🔸 مواسات، مشکل اصحاب صفه را حل نکرد. 🎵صوت کامل سخنرانی را اینجا بشنوید https://eitaa.com/m_ghanbarian/1824 حجت الاسلام قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
🔆 نزاع دو اسلام! 🔅نزاع امام کاظم(ع) با هارون الرشید، نزاع دو اسلام بود: اسلام در قول و عمل مدافع پابرهنگان، مقابل اسلام مرفهین بی درد! عروسی میلیاردی هارون و زبیده و آن تجملات کنارش موقوفات هم داشت! زبیده خیّر هم بود! آن کاخ ها و شب نشینی ها، ۱۰۰ندیمه ی حافظ قرآن هم همیشه کنار زبیده داشت! در حرم تا بیت الله پیاده رفتن را هم داشت! اسلام موسوی، مقابل این اسلام لاکچری و قارونیِ هارون بود! 🔅اسلام هارون الرشید پیشرفت را داشت اما عدالت نداشت. اوج پیشرفت علمی و فناوری و شهرسازی و معماری بود. یک ساعت دیواری بزرگ اعجاب انگیزی را به شارلمانی پادشاه فرنگ(فرانسه امروز) هدیه داد که همه دست به دهن شدند. شهر رویایی بغداد سربرآورد و اختراعات نوآورانه از شیشه تا عدسی و چشم پزشکی. اما ابوالعتاهیه شاعر که رسانه آنروز بود در شعرش از گرانی و خانه های خالی از طعام یتیمان و از پا افتادگان می گوید. امام کاظم(ع) عایله و نان خور خود را ۵۰۰نفر شمرد یعنی به تنهایی همه آن نادارها را تامین میکرد. 🔅عجیب تر قدرت بازتولید آن اسلام مستکبر و مرفه در یاران امامِ مبارز است! برخی وکلا و نمایندگان آن امام انقلابی و دائم در زندان و تبعید، در اموال و وجوهات طمع کردند و توقف در امامت (یعنی توقف در اسلام راستین و مبارزه با ستمگران) را پایه گذاری کردند! حیّان سراج ۳۰هزار دینار وجوهات مردم به امام را بالا کشید و برای خودش خانه آنچنان و باغ و زراعت خرید! عثمان بن عیسی هم ۶کنیز و وجوهات را حرمسرای خود کرد! خطر بازتولید اسلام مرفهین بی درد و توقف در مقاصد ولایت را باید جدی گرفت. (گزیده ای از سخنرانی حجت الاسلام قنبریان شب شهادت امام کاظم/ مسجددانشگاه تهران۹۹/۱۲/۱۸) ☑️ @m_ghanbarian
🌹پیشنهاد شب شهادت امام کاظم(ع): مجموعه کلیپ از سخنرانی: فاصله مان تا امام کاظم(ع) (در کانال تلگرام) - قسمت ۱ https://t.me/m_ghanbarian/244 - قسمت ۲ https://t.me/m_ghanbarian/248 - قسمت ۳ https://t.me/m_ghanbarian/250 - قسمت ۴ https://t.me/m_ghanbarian/254 -قسمت ۵ https://t.me/m_ghanbarian/256 - چرا به موسی بن جعفر(ع)، کاظم می‌گوییم؟ https://t.me/m_ghanbarian/252 ☑️ @m_ghanbarian
بعثت پیامبر در شهر تجاری.mp3
2.74M
🔆 سرّ بعثت در شهر تجاری!؟ • در دوره فئودالیته اروپا و چندین سال قبل از غلبه تجارت بر کشاورزی(دوره اول سرمایه داری) خداوند پیامبرخاتم را در یک شهر تجاری مبعوث کرد؛ تا برای فردا حرف بزند، تجارتی که کاپیتالیسم نشود! • اشاره ای کوتاه به سوره قریش در اینباره *(در اینباره حرف به تفصیل بسیار است که در کارگاه های فقهی_اقتصادی مان بیان میشود این ۵دقیقه پیشکش بمناسبت عید مبعث) حجت الاسلام قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‼️ یک نکته فلسفی! • منطقی که "ذات فعل" را از حُسن و قُبح خالی کند و خوبی و بدیِ کارها و کنش ها را ذیل "علت فاعلی"(اراده ها) یا "علت غائی"(نتیجه ها) ببرد، منطقی کهن در کلام و فلسفه است. • امامیه و عدلیه قرنها مقابل این منطق، به حُسن و قبحِ خود افعال هم (در کنار حسن و قبح فاعلی و غائی) قائل بوده است. • این منطق استوار بدانجا رسیده که فعل قبیح را از "آدمی با نیت خوب" یا "در منصب و جایگاه خوب" قبیح تر هم می داند! (ر.ک:آیه ۳۰ احزاب/البرهان ج۴ص۴۴۱/ الکافی ج۱ص ۳۷۷و۳۷۸/و...) • در مقابل، "اشاعره" دیروز و آنگلوساکسون های امروز خوب و بد را تابع اراده و نتیجه معنا می کنند! (که نمونه ای از آنرا رهبر انقلاب در این ویدئو بیان می کنند). • متاسفانه این منطق غلط برای ارزش گذاری کنش ها و مصادیق عدل و ظلم اخیرا در بین نیروهای مدافع انقلاب و نظام اسلامی شایع تر شده است! • نجس شدن به منطق جاهلی دشمن، بدتر از مجروح شدن از تیر او و سهمی از مفتون شدن به دین اوست! 📎مطالبی مرتبط: - بایسته های عدالت خواهی طلبگی https://eitaa.com/m_ghanbarian/1762 - عدالت خواهی الهیاتی یا حقوقی؟ https://eitaa.com/m_ghanbarian/1690 - لزوم مجازات مضاعف کارگزاران متخلف https://eitaa.com/m_ghanbarian/1640 https://t.me/m_ghanbarian/2393 محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
درس سوم قوام.mp3
4.82M
✅ مجموعه کار ویژه های عدالت 📢 فصل اول ««جعل الله سبحانه العدل قواما للأنام»» 🔰 درس سوم «فاطمه را مصادره نکنید» 🔸 تبعیضِ مثبتِ به نفع پابرهنگان 🔸 سرپا شدن مردم با اقامه عدالت 🔸 چرا فدکِ زهرای مرضیه(س) به نفع تئوریهای سرمایه داری مصادره میشود؟ 🔸 اهل بیت زمان نداریِ جامعه در ساده زیستیِ مطلق هستند. 🔸 فاطمه(س) با داشتن فدک هم خانه اش گِلی بود و ساده ماند. 🎵صوت کامل سخنرانی را اینجا بشنوید https://eitaa.com/m_ghanbarian/1824 حجت الاسلام قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
مبنای ارتزاق در نظام پرداخت.mp3
21.79M
🔷 ارائه نظریه مبنای پیشنهادی برای لایحه پرداخت عادلانه خدمات دولتی. در جمع کارشناسان مدعو سازمان اداری و استخدامی کشور بهمن ۱۴۰۰ ☑️ @m_ghanbarian
مبنای ارتزاق در نظام پرداخت دولتی.pdf
251.9K
🔷 تقریر خلاصه ارائه نظریه مبنای پیشنهادی برای لایحه پرداخت عادلانه خدمات دولتی در جمع کارشناسان مدعو سازمان اداری و استخدامی کشور بهمن ۱۴۰۰ ☑️ @m_ghanbarian
4_6016972310924233478.pdf
888.1K
📎پیوست پاورپوینت ارائه نظریه مبنای پیشنهادی برای لایحه پرداخت عادلانه خدمات دولتی در جمع کارشناسان مدعو سازمان اداری و استخدامی کشور بهمن ۱۴۰۰ ☑️ @m_ghanbarian
درس چهارم تنسیق.mp3
4.97M
✅ مجموعه کار ویژه های عدالت 📢 فصل دوم ««جعل الله العدل تنسیقا للقلوب»» 🔰 درس چهارم «وحدت ملی شعار است اگر...!» 🔸 تبعیض و انحصار که باشد دلهای جامعه یکی نمیشود. 🔸 نمونه انحصار بنی امیه و آشوب و گسست در جامعه. 🔸 اصل 48 قانون اساسی و توزیع عادلانه منابع. 🔸 احساس تبعیض گسلهای اجتماعی را فعال میکند. 🎵صوت کامل سخنرانی را اینجا بشنوید https://eitaa.com/m_ghanbarian/1824 حجت الاسلام قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
۲۶-درسهای نهج البلاغه.mp3
12.61M
📖 سلسله بحث جلسه ۲۶ام- ۱۳ اسفند۱۴۰۰ هیات راه فاطمه(س) قم 🔸 کج ساختارها و کج رفتارهای فقر ۲۲۵ • دو کج ساختار حاصل از فقر ۱.طبقاتی شدن مذموم ۲.بدکرداران اقتصادی، مهربانی نانجیبانه می ورزند! • دو کج رفتار در فقرا: ۱.شیوع فرهنگ تملق ۲.حس تنفر و خشونت • پاداش صدقه و انفاق و بالاتر مبارزه با ساختارهای فقر ساز! ☑️ @m_ghanbarian