eitaa logo
محسن قنبریان
19.3هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
1.1هزار ویدیو
123 فایل
کانال نشر سخنان و مطالب استاد محسن قنبریان (توسط ادمین اداره میشود) . ارتباط با مدیر کانال @admin_ghanbarian . کانال دروس @doros_ghanbarian . پیج اینستاگرام instagram.com/ghanbarian.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
29.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 برنامه ۱۲ قسمتی علامت / شبکه دو یزیدی که بود ، حسینی که هست! ارائه قسمت نهم/ حجت الاسلام قنبریان 🔅 عفیف سازی جامعه (ساخت حقیقی) • فضایل اخلاقی با ایمان به خدا و ولاء اهلبیت ساخته میشود • نظام حقوقی و قانونی ، نگهبان این فضائل است نه موجد آنها ❓چگونه محبت اباعبدالله(ع)، "سخاوت" و "شجاعت" ساخته؟! • مهندسی معکوس سخاوت عراقی و شجاعت ایرانی! ❓آیا نمیشود محبت حسین(ع) "عفاف" هم بسازد؟! ارائه ها و گفتگوهایش را هرشب ۲۳:۳۰ از شبکه دو و تکرار را ساعت ۸ و ۱۴:۲۰ ببینید! ☑️@m_ghanbarian
24.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸🔶🔹🔷🔸🔶🔹🔷🔸🔶🔹🔷 📌 بر همه سیاست‌ها 🔰 در نشست رونمایی از : 🟡 به مثابه ملکی است صورت نوعیه‌ای آخر را تفویض می‌کند. این صورت نوعیه در واقع هر موجود است. این حرف خیلی مهمی است که خود اعضای باید آن را جدی بگیرند؛ عدالت نه مسئله‌ای فرعی است و نه مسئله‌ای در عرض سایر مسائل. عدالت با همه مسائل دارد. بدین باید صورت نوعیه هر مسئله‌ای باید متأثر از عدالت باشد. در آن نقض آشکار بی‌عدالتی انجام نشود. عدالت بیشتری تأمین شود یا حداقل نزند. 🔸🔶🔹🔷🔸🔶🔹🔷🔸🔶🔹🔷 📣 صفحه اینستاگرام ، کانال تلگرام و بله: 🆔 @gerayeedalat
23.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 برنامه ۱۲ قسمتی علامت / شبکه دو یزیدی که بود ، حسینی که هست! ارائه قسمت دهم/ حجت الاسلام قنبریان 🔅 مراحل عفیف سازی حقیقی جامعه 1⃣ امساک فرهنگی - خود امساک باز چهره ای حقوقی است اما ولاء اهلبیت آنرا بشکل حقیقی می سازد - بصیرت مفارقت از اخلاق اعداء! - نمونه ها 2⃣ زکات فرهنگی - جایگزین های ولایی! - نمونه ها در سیره امام سجاد(ع) 3⃣ کفاره فرهنگی (توضیح برای جلسه بعد) ارائه ها و گفتگوهایش را هرشب ۲۳:۳۰ از شبکه دو و تکرار را ساعت ۸ و ۱۴:۲۰ ببینید! ☑️@m_ghanbarian
27.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 برنامه ۱۲ قسمتی علامت / شبکه دو یزیدی که بود ، حسینی که هست! ارائه قسمت یازدهم/ حجت الاسلام قنبریان 🔅 مراحل عفیف سازی حقیقی جامعه۲ ✔️ مروری بر دو مرحله ( امساک/ زکات فرهنگی) با مثالهای جدید 3⃣ کفاره فرهنگی ❓فرق کفاره فرهنگی با زکات فرهنگی؟ - کاهش مضرات مناسباتی که لابد از آنها هستیم ، کفاره فرهنگی است • "امساک "را از امام رضا(ع) ، "زکات" را از امام سجاد(ع) و "کفاره"را از امام کاظم(ع) الهام گرفتیم. ⬅️ دیدن گفتگوی این قسمت را به نخبگان فرهنگی توصیه می کنیم: https://telewebion.com/episode/0x298bd66 ارائه ها و گفتگوهایش را هرشب ۲۳:۳۰ از شبکه دو و تکرار را ساعت ۸ و ۱۴:۲۰ ببینید! ☑️@m_ghanbarian
صوت کامل برنامه ۱۱ علامت-استاد قنبریان.mp3
زمان: حجم: 37.31M
✅ صوت کامل برنامه‌ی یازدهم علامت را بشنوید! • جهت داری تکنولوژی! • کفاره فرهنگی درباره تکنولوژی های جهت دار چیست؟ • و... *در گفتگو مقاله "صناعت و قناعت" از کتاب تفرج صنع دکتر سروش و کتاب "ایمان و آزادی" از مجتهد شبستری ؛ دو نمونه از بیان دگر اندیشان درباره جهت داری تکنولوژی مدرن معرفی شده بود که رسانه ملی اسامی را حذف کرده است! ☑️@m_ghanbarian
30.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 برنامه ۱۲ قسمتی علامت / شبکه دو یزیدی که بود ، حسینی که هست! ارائه قسمت دوازدهم (آخر) / حجت الاسلام قنبریان 🔅 با تاریخ چه کنیم؟! • ۴گام مواجه با تاریخ: 1⃣ روایت 2⃣ درایت 3⃣ عبرت 4⃣ تجربه فعال • جمع بندی ای مختصر از آنچه در ۱۲ جلسه گفتیم ☑️@m_ghanbarian
🔸 قطعا در تعویض متون درسی حوزه، انگیزه تحول و خیرخواهی بوده است. نگاه به نیازهای فقهی معاصر در انتخاب متون به چشم می خورد. 🔸 انتخاب متن درسی از اساتید مبرز و انقلابی ای چون سید کاظم حائری (از اصلی ترین شاگردان شهید صدر) نیز جای سپاسگزاری دارد. 🔸 اما برایم سؤال شد کتاب ارزشمند "فقه العقود" ایشان که حاوی مباحث پیشرو و مترقی ای برای اقتصاد اسلامی و عدالت اجتماعی بود (مثل حق الابتکار و...) چرا جای "اساس الحکومة الاسلامیة" و "ولایة الامر فی عصر الغیبة" قرار داده نشد؟! 🔸 اگر منظور پشتیبانی فقیهانه از مبانی انقلاب اسلامی است، فقه العقود به مبانی امام خمینی در مباحث مالکیت و عدالت نزدیک تر و دو کتاب انتخاب شده از ایشان، از آخرین نظرات امام خمینی و مبانی جمهوری اسلامی دورتر است! (گرچه با نظر اغلب فقهای جامعه مدرسین و شورای عالی همخوان است) در این دو کتاب چیزی از مردمسالاری دینی و جمهوری اسلامی و نقش مردم پیدا نمیشود، در حالیکه امام در آخرین نظرات خویش رأی اکثریت در تشکیل حکومت توسط فقیه جامع الشرایط را شرط می دانست. البته اعتراف می کنم متن قیّم و اجتهادی ای در این تراز هم برای مردمسالاری دینی و جمع جمهوریت و ولایت سراغ ندارم! 🔸 اگر منظور صرفاً آموزش اجتهاد است همان رد ولایت فقیه مکاسب هم کارا بود! (گرچه نظر شیخ اعظم با کتاب القضاء نهایی میشود). 📝 محسن قنبریان ۱۴۰۱/۶/۲۴ ☑️ @m_ghanbarian
📍 حرف سوم! در دو دستگی های رسانه ای، هژمونیک و هیجانی، حرف سوم شنیده نمیشود! دسته اول: از انتقاد به رویه گشت ارشاد، به ضدیت با اصل آن و علیه حجاب الزامی و اسلام سیاسی (که حکومت در ارزشها دخالت کند) کشیده شده اند و با لبه مخالفین نظام ج.ا مماس شده اند. دسته دوم: ماجراها را صرفاً یک اتفاق (آنهم قابل توجیه) دیده، همین روش را درست و عمل به قانون و شرع دانسته، حجاب الزامی و گشت ارشاد را سنگر مقاومت علیه دشمن برانداز گرفته که حتی عیب و نقص احتمالی اش هم قابل اغماض است! بلکه اصلا جنگ روایت و رسانه است که بد جلوه می دهد! و... حرف سوم؛ نه مخالف اسلام سیاسی و دخالت حاکمیت در ارزشهاست و نه حجاب را بی اهمیت و حتی غیر قابل الزام می داند؛ لکن رویه ناقص و معیوب جاری در گشت ارشاد را تبعیضی، دین بازی و بالتبع دارای اثر معکوس می داند! در منبرهای دهه محرم و هم سلسله مباحث برنامه علامت شبکه دو، بستره و گستره فسق و عفاف بیان شد و برای برخورد حقوقی با بد حجابی سه مرحله از سیره و سنت اسلامی شمارش شد که رویه موجود فاقد شاخص ها و استانداردهای آن است! اگر حوصله شنیدن این حرف را داشتید اقلا جلسات ۸و۹ برنامه علامت را ببینید! محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
📍 حرف سوم! در دو دستگی های رسانه ای، هژمونیک و هیجانی، حرف سوم شنیده نمیشود! دسته اول: از انتقاد ب
✴️ ناهنجاری های پوشش از اعتیاد به الکل و مخدر سخت تر نیست! • ایسلند در مصرف مواد مخدر و الکل بدترین کشور اروپایی بود که با یک برنامه منظم و پیگیر به بهترین تبدیل شد • مجموع تحقیقاتی دقیق که به تاسیس "مرکز تحقیق و تحلیل اجتماعی ایسلند" انجامید و با استفاده از داده های پیمایش ها و برداشت های حاصل از تحقیقات مختلف به یک طرح ملی بنام "جوانان در ایسلند" انجامید. • چرخش موفق ایسلند هم "رادیکال" و هم "تجربه محور" بود؛ رویکردی که خودشان "عقل سلیم تقویت شده" نامیدند. از تغییر قوانین تا همیاری های اجتماعی و بعد اعانه های دولتی(برای خانواده های فقیر جهت مشارکت در برنامه ها) • نتایج پیمایش های جدید رو به بهبود نهاد مستی جوانان از ۴۲٪ به ۵٪ رسید! ⬅️ گزارش این تجربه را اینجا بخوانید: https://tarjomaan.com/vdcd.s0j2yt09ka26y.html ✔️ پ.ن: حجاب و عفاف و جامعه ایرانی، مناشئ و پیامدهای متفاوتی از اروپا و الکل دارد؛ مقصود صرفا ارائه تجربه ای مبتنی بر تحقیق های درست و به جا و همیاری های منظم اجتماعی برای تغییر است. ⬅️ برای "ایجاد فضایل" (ازجمله عفاف و حجاب) از بستره ایمان و ولاء و "نظام حقوقی حفاظت از آن" در ۱۲قسمت (شبکه دو) سخن گفته ام. چارچوبه ها و دکترین های دینی با برنامه های مطالعه و تجربه شده کنار هم میتواند چالش های اجتماعی مان را کم کند. محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
✅ صوت کامل برنامه‌ی هشتم علامت را بشنوید! #حجت_الاسلام_قنبریان 🔅 مراحل حقوقی عفیف سازی جامعه • اول
حجت الاسلام قنبریانصوت کامل برنامه ۸ علامت.mp3
زمان: حجم: 20.1M
✅ صوت کامل قسمت نهم برنامه علامت را بشنوید حجت الاسلام قنبریان 🔅 در گفتگوی این قسمت : • ربط ساخت حقیقی فضایل با ساخت حقوقی آنها • مباحثی در مرحله سوم (الزام): - فلسفه اصلی حجاب - بیعت الان برای مسائل فرعی اسلام چگونه است؟!/ شورای خاص جای نمایندگان اکثریت می نشیند؟! - آیه ۱۲ ممتحنه درباره مومنات است! اگر کسی مومن نبود چه؟ اگر خود راضی به اذیت شد؟! - فرق بین احکام توصلی با تعبدی؟ در جامعه اسلامی احکام توصلی اجتماعی از غیر مسلمانان هم خواسته میشود! • آیا نمونه ای از الزام حجاب در صدر اسلام داشته ایم؟ - نامه پیامبر(ص) به والی نجران درباره موهای زنان! - ولاء و پیوستگی جامعه و حکومت باید باشد! * ابهامات احتمالی در جلسات قبل و بعد توضیح احتمالی می یابد ☑️@m_ghanbarian