محسن قنبریان
🔘 فاطمه(س) در نهضت و نظام محمدی دانشگاه تهران/ ۱۵آذر۱۴۰۱/ حجت الاسلام قنبریان جلسه دوم: دخترِ نظام!
21.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 فاطمه(س)؛ دخترِ نظام! ۴
• منتسبین ارزشی و با "سین" و "صاد" نظام باید در غرامت ها جلوی همه، در غنیمت ها آخر صف باشند! تا یدخلون فی دین الله افواجاً شود!
• در فتنه ها چرا آقازاده ها ساکت اند؟! در آب نمک خوابانده شده اند برای کِی؟!!
• سران دیروز راست و اصلاح طلب که خود را بین مردم و حکومت می دانند و بعضی نامه به رهبری هم می نویسند؛ چرا بین مردم نمی آیند؟!!
• چون فقط در سیاست برکنار شده اند اما موقعیت اقتصادی شان برقرار است!
* تفصیل را در فایل صوتی بشنوید
https://eitaa.com/m_ghanbarian/3581
حجت الاسلام قنبریان
☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
🔘 فاطمه(س) در نهضت و نظام محمدی دانشگاه تهران/ ۱۵آذر۱۴۰۱/ حجت الاسلام قنبریان جلسه دوم: دخترِ نظام!
18.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 فاطمه(س)؛ دخترِ نظام! ۵
• حق، نباید کالا شود!
آموزشِ حامل فرهنگ، بهداشت، امنیت، حق است نباید کالا شود!
• اقتصادِ مجانی (خیریه، وقف و...) به کمک بیت المال برای تامین این حق هاست.
این منبر و جلسه اگر جای خیّر، اسپانسر پیدا کرد...!
• (قاعده مهم): اقتصاد مجانی، کوچک شود، حق ها کالا میشود؛ اینها را کالا کنی، اقتصاد مجانی کوچک میشود!
* تفصیل را در فایل صوتی بشنوید
https://eitaa.com/m_ghanbarian/3581
حجت الاسلام قنبریان
☑️ @m_ghanbarian
6.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🗣 صدای شریف ترِ شریف!
• یکی دو دهه قبل منتظر صدای شریف بودیم!
صدای شریف تری از شریف!
• شریف آنجاست که هوش ایرانی آنجاست؛ اگر هوش سیستانی برتر است، شریف، سیستان است؛ چند درصد از بچه های آنجا به شریف راه می یابند؟!
• مسأله آنها سلف مختلط و... نیست؛ عدالت است.
صدای شریف برای تنسیق قلوب یک دهه زودتر برای عدالت باید شنیده می شد!
🎬 برشی کوتاه از شب دوم از فاطمیه دوم ۱۴۰۱
#حجت_الاسلام_محسن_قنبریان
#هیات_الزهراء_دانشگاه_شریف
منتظر صوت کامل باشید!
☑️ @m_ghanbarian
🌐 سبک رهبر انقلاب در جمع کردن فتنه خیابانی
یادداشت حجت الاسلام قنبریان را اینجا بخوانید 👇
☑️ @m_ghanbarian
🌐 سبک رهبر انقلاب در جمع کردن فتنه خیابانی
✔️ فتنه۸۸ هم حمایت بیگانه و سازماندهی رسانه معاند را داشت و هم در تجمعات، تخریب اموال و حتی سلاح (سرد و گرم) کشیدن و درگیری داشت.
آیت الله خامنه ای چه کرد؟!
1⃣ تبیین و تبیین و... و تدبیر۱؛ تا جمعیت خیابان ریزش کرد!
2⃣ التجاء مکرر به خداوند و توسل فراوان و نماز استغاثه که خونی ریخته نشود!
3⃣ فرمانده سپاه تهران -آشنا به سبک ایشان- "جای مجوّز" از شورای امنیت ملی "دستور منعِ شلیک" برای نیروهایش می گیرد!
به نیروهای تحت امرش می گوید: امروز دفاع از ولایت با کشته شدن ماست؛ نکند کسی را بکشید! هیچ گلوله ای نباید داشته باشید! (دو ویدئو درباره سردارشهید همدانی)
4⃣ صدنفر از دستگیر شدگان هتاکی عاشورای۸۸، متهم به تخریب و تعرض های آن روز به تکیه های عزای اباعبدالله هم بودند اما وقتی مجرم از غیر مجرم (حاضر در صحنه و احیانا همراه با مجرمین) قابل تفکیک نبود، دستور دادند: اگر قابل تفکیک نیست و احتمال یک نفر بی گناه هست، همه را آزاد کنند! (ویدئو سعید جلیلی)
5⃣ پس از ریزش جمعیت و عِده و عُده آنها، با وجودی که تریبونهای حزب اللهی محاکمه و اعدام سران فتنه را بعنوان باغی، مطالبه می کرد؛ نزدیک به سیره حضرت امیر(ع) با همسر پیامبر(ص) در جمل را رضایت داد: حصر خانگی و محدودیت اجتماعی! ۲
✔️اغتشاشات ۱۴۰۱ "از حیثِ" حمایت بیگانه و سازماندهی رسانه های معاند و فساد و تخریب اموال و کشیدن سلاح، به ۸۸ شبیه بود بعلاوه ی جنایاتی بی سابقه از شکنجه و کشتن بسیجی و حافظ امنیت به شکل دسته جمعی!
6⃣ رهبر انقلاب، باز "حاضر و مجرم" را یک کاسه نکرد؛ بلکه حتی همه آنها که در خیابان فساد و تخریب کردند را هم برایشان یک حکم نکرد!:
• الف) جوانان و نوجوانانی که فلان برنامه اینترنتی اینها را به خیابان می کشاند، هیجانی و احساساتی می کند ⬅️ مشکلشان را با یک تنبیهی می شود حل کرد! یعنی هدایتشان کرد و تفهیم کرد که اشتباه می کنند.
• ب) بازمانده های عناصر ضربت خورده چهل سال گذشته، منافقین، تجزیه طلبها و... ⬅️ (اینجا هم باز) قوه قضاییه بایستی به میزان مشارکتشان در تخریب و ضربه ی به امنیت، محاکمه کند و برایشان مجازات تعیین کند!(۱۴۰۱/۷/۱۱)
• ج) جنایت کارهایی که با شکنجه آدم کشتند (مثل ماجرای آرمان عزیز و شهید عجمیان و...) ⬅️ اینها را هرکس ثابت شود همکاری داشته با این جنایت ها، بدون تردید مجازات خواهد شد!(۱۴۰۱/۸/۱۱)
⬅️ این سبک، چه به "حکم اولی شرعی"، چه "حکم ثانوی حکومتی" بوده باشد؛ تراز تر برای جمهوری اسلامی و وضعیت میدان است. واضح است دو دیگریِ افراط و تفریط از این سبک هرکدام پیامدهای زیان بار خود را همراه دارد.
.....................................
۱. در اینباره کتاب فتنه تغلب و مستند من مدیر جلسه ام را ببینید.
۲. https://zaya.io/8d1s8
#نُه_دی
📝 محسن قنبریان ۱۴۰۱/۱۰/۹
☑️ @m_ghanbarian
⭕️ از موءودة تا محرّرة!
چکیده ای از سه شب فاطمیه هیات صاحب العصر اراک/ دی ۱۴۰۱/ حجت الاسلام قنبریان
(بخاطر استقبال مومنین از جلسه اول فاطمیه اول در مسجد دانشگاه تهران ، این بحث به تفصیل بیشتر در سه جلسه فاطمیه دوم تعقیب شد. چکیده مطالب تکمیلی):
#بخش_اول
• جعل تشریعی آزادی برای انسان
حضرت امیر(ع) در نامه۳۱ نهج البلاغه با دستور شرعی می فرماید: لا تَکُن عبدَ غیرِک و قد جَعلکَ الله حُراً: خود را برده دیگری قرار نده که خداوند برایت آزادی قرار داده است.
این غیر از جعل تکوینی و سرشت آزاد آدمی است. این آزادی در حوزه تشریع و قانونگذاری است. اگر منظور این بود که تو تکویناً مختار یا آزاد هستی، دستور نمی داند عبد دیگری نشو! چون تکوین و سرشت که قابل سلب نیست. معلوم است این حریت مقابل آن رقیت و عبدیت است و هردو در نظام ارزشی رخ می دهد.(دقت کنید)
⬅️ پس آزادی کلمه نحسی نیست، خانه زاد امیرالمومنین(ع) و تشریع خداوند و دین الهی است.
• دو بردگی بر سر راه آزادی!
1⃣ بردگی ظاهری: ادبیات دینی آنرا "رقیّت" می خواند.
این بردگی بخاطر نبودِ عدالت شکل می گیرد! فرعونها و نمرودها عده ای را برده خود می کنند! قارونها عده ای را برای بردگی می خرند!
در دنیای جدید هم وجود دارد فقط "بردگی سیاه"(سیاهپوستان) شده "برده سفید"(برده های جنسی/ زنان)! یک سرچ ساده اعداد و رقم های حیرت آور آنرا جلوی چشمتان می آورد.
2⃣ برده مناسبات جاهلی!
این کمی توضیح می خواهد:
- آزادی ملازم مسئولیت است؛ آزادی بیشتر، مسئولیت بیشتر طلب می کند.
بچه ای که والدین دارد آزادی عمل کمتری از بچه خیابانی دارد اما همه مسئولیت بچه خیابانی هم با خودش هست!
شما وقتی شریک اقتصادی می گیرید، آزادی تان کم میشود اما مسئولیتتان هم نصف می شود!
- مقداری از این محدودیت ها و مسئولیت ها طبیعی زندگی اجتماعی ماست. ما فرزند کسی، همسر یا شوهر کسی، همسایه و همکار کسی هستیم و از این حیثیت های ضروری زندگی اجتماعی، متعهد با آنها میشویم و از آزادی مطلق در می آییم.
- اما برخی از محدودیت ها، صناعی و ساختگی است. ضرورت زندگی اجتماعی ما نیست، منفعت طبقه ای خاص است. وقتی در گذشته، فرزندان طبقاتی از اجتماع از تحصیل منع می شدند ضرورت اجتماعی مثل مورد قبل نبود، منافع یک طبقه برخوردار در وسط بود!
در جامعه ای که زن، عار و نقطه ضعف بود؛ نوزاد دختر توسط پدرش کشته میشد! این سلب آزادی و گرفتن حیات، چه اش از بردگی قبل کمتر است؟!
بطور کلی رسوم و مناسبات جاهلی که زن و دختر ظاهراً آزاد را مثل برده رقّ می کرد، بردگی صناعی بود.
• اسلام برای آزادی زن
اسلام مقابل آن دو بردگی، دو آزادی داشت:
1⃣ عِتق: آزاد کردن برده ظاهری (مقابل رقیّت).
اغلب راه های برده شدن را بست و راه های آزادی برده را باز کرد. کفارات خود را آزاد کردن برده قرار داد. بر آزاد کردن برده بعنوان یک ارزش پا فشرد. امیرالمومنین با مزد کار دستش به تنهایی ۱۰۰۰برده خرید و آزاد کرد...
- کسانی مثل صعصعة بن ناجیه در زمان بعثت بودند که نوزادان دختر را از زنده به گور شدن نجات می دادند به پدران فریه می دادند و آنها را می خریدند. در خانه اش ۱۰۴دختر نجات یافته از زنده به گوری بود! قبل از او عمر بن نفیل هم چنین بود!
❓اما آیا بعثت و پیامبر اسلام(ص) برای این سطح از کار آمده بود؟!
❗️نه! اسلام بیشتر از این را نشانه کرده بود! امیرالمومنین درباره پیامبر فرمود: خداوند اورا به حق مبعوث کرد تا بندگان را از عبادت بندگان دیگر خارج کند و به عبادت خدا برساند. از تعهد بندگان دیگر خارج و به تعهد الهی برساند...(الکافی ج۸ص۳۸۶) یعنی مرتبه دوم آزادی را موجب شود:
2⃣ آزاد کردن آزاد! آزاد کردن از مناسبات و رسوم جاهلی (آنرا تحریر می نامیم)
یضع عنهم اصرهم و اغلال التی کانت علیهم: (مبعوث شد که) بار گران و احکام پر رنج و زنجیرهایی که بر آنها بود را بردارد.
⬅️ پس پیامبر(ص) هم "مُعتِق" (آزاد کننده برده ظاهری) است؛ هم "مُحَرِّر" (آزاد کننده ی آزاد از رسوم و مناسبات اسیر کننده) است.
- در آیه۳۵ آل عمران مادر مریم نذر می کند نوزاد خود را برای خدا آزاد کند(ربِّ انّی نذَرتُ لک ما فی بطنی مُحَرَّراً) ⬅️ همسر عمران، مریم را از مناسبات و تعهدات طبیعی (فرزند-مادری) آزاد می کرد او در کنیسه می رفت و جای خدمت به مادر و در خانه، به کنیسه خدمت می کرد. در این آیه مریم، مُحَرَّر (آزاد شده) و همسر عمران، مُحَرِّر (آزاد کننده) نام می گیرد. مریم، برده نبود؛ آزاد بود. آزاد کردنِ آزاد، تحریر است.
ادامه در بخش دوم
☑️ @m_ghanbarian