eitaa logo
محسن قنبریان
17.6هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
887 ویدیو
111 فایل
کانال نشر سخنان و مطالب استاد محسن قنبریان (توسط ادمین اداره میشود) . ارتباط با مدیر کانال @admin_ghanbarian . کانال دروس @doros_ghanbarian . پیج اینستاگرام instagram.com/ghanbarian.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
سوال فیزیک ۱ دانشگاه شریف «چهل میلیون تُن جنایت» ❌ اولین سوال میانترم درس فیزیک ۱ که هر ترم سهم مبحث «تخمین» است، امروز از ورودی‌های ۱۴۰۳ خواسته بود تا حجم آوار ناشی از جنایت اسرائیلی‌ها در نوار غزه را تخمین بزنند. 🔸 دکتر ابوالحسنی یکی از استادان این درس در صفحه X خود جواب را نوشته: حدود ۴۰ میلیون تن آوار که سال‌ها آواربرداری آن زمان خواهد برد. @thirdintifada
هدایت شده از حسینیه هدایت
🎙 فاطمیه در نگاه کلان حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قنبریان در این مجموعه پادکست چشم‌اندازی نو از فاطمیه را پیش روی ما می‌گذارند؛ و ما را با روایتی از فاطمیه رو به رو می‌کنند که صرفاً یک واقعه تاریخی نیست؛ بلکه مکتبی است برای فهم "کنش درست" در "زمان درست". | | 🔻 | اینجا انقلاب جریان دارد... @hoseinie_hedayat
هدایت شده از حسینیه هدایت
🎙 فاطمیه در نگاه کلان ▪️کنشگری همه‌جانبه: از فریاد حق‌طلبی تا تلنگر به دل‌ها ▪️مبارزه‌ای به وقت ضرورت: در برابر پلیدیِ آشکار شرارت ▪️شأن مردم در آینه تاریخ: دعوتی برای برخاستن از نمای دور هم وقتی به فاطمیه نگاه کنید نمای یک کنش اجتماعی_سیاسی را می‌بینید. قبل از اینکه حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها چه گفتند، عَلَیه چه کسی گفتند، به نفع چه کسی گفتند، از راه دور یک کنش می‌بینید. یک فعالیت اجتماعی و سیاسی که از قضا از سوی یک زن تراز اسلام دارد رخ می‌دهد، در زمانی که مردان ساکتند. | | 🔻 | اینجا انقلاب جریان دارد... @hoseinie_hedayat
غزه، روایت تعلم بجای ترحم.mp3
22.9M
💠 غزه؛ روایت تعلّم بجای ترحم! ارائه ای متفاوت درباره مقاومت غزه با تاکید بر کودکان توسط حجت الاسلام / رویداد الف تای مقاومت/ ۲۳آبان۱۴۰۳ • روایت توصیف و روایت تبیین ❓این چگونه کودکی است که در غزه می بینیم؟! چگونه تربیت شده که زیر بمباران هم آیه می خواند؟! و... ▫️ روایت تبیینِ علمی • زیر ساخت و تطور این نحوه تربیت در کلمات منیر فاشه (نظریه پرداز مسیحی حوزه تعلیم و تربیت در فلسطین) ❗️مقاومت غزه را مثل موکب اربعین عراقی از دور نمی شناسیم؛ نزدیک شوید! یک جور سبک زندگی و کنشی غریزی شده است! ایدئولوژیک نیست بدونی که ایدئولوژی زدا باشد! سازمان یافته نیست؛ نهادی و خود جوش و خود اتکاست... ▫️ اشاره به تبیین ایمانی و معرفتی • بیان فاشه از حضرت امیر(ع) • تجلی یدالله مع الجماعة/ جماعت را باید از نو شناخت هم جمع و جامعه ای جماعت نیست! * اگر پسندیدید به دیگران پیشنهاد دهید ☑️ @m_ghanbarian
۱- شرح خطبه۲۱۶.mp3
15.06M
📖 درسهای نهج البلاغه ▫️ شرح خطبه ۲۱۶ جلسه اول / ۲آذر۱۴۰۳ حجت الاسلام قنبریان • نمای کلی خطبه • خطبه ۵ بخش اصلی دارد ۱. حق و فلسفه آن ۲. بزرگترین این حقوق ۳. حالت خروج از اعتدال در روابط میان والی و مردم ۴. توصیه ها ۵. مواجهه با مدح والی ❗️ گلایه از جبهه انقلاب ☑️ @m_ghanbarian
📖 درسهای نهج البلاغه ▫️ شرح خطبه ۲۱۶ جلسه اول / ۲آذر۱۴۰۳ نمای کلی خطبه حجت الاسلام قنبریان • این خطبه مکمل نامه مالک اشتر (مربوط به کارگزاران) و به روابط متقابل حاکم و مردم می پردازد. در کافی ج۸ ص۳۶۲ تا ۳۶۰ هم آمده که ۲نفر توثیق ندارد. 🔸 خطبه پنج بخش اصلی دارد 1⃣ حق و فلسفه آن نسبت من له الخق و من علیه الحق و رابطه حق و تکلیف: لاَ يَجْرِي لِأَحَدٍ إِلاَّ جَرَى عَلَيْهِ وَ لاَ يَجْرِي عَلَيْهِ إِلاَّ جَرَى لَهُ حق در ذات خودش نوعی مساوات دارد. 2⃣ بزرگترین این حقوق: حق متقابل مردم و والی البته در فقه ما سهم چندانی ندارد در حالی که باید همواره خوب، موشکافی و به‌روزرسانی شود. وَ أَعْظَمُ مَا اِفْتَرَضَ سُبْحَانَهُ مِنْ تِلْكَ اَلْحُقُوقِ حَقُّ اَلْوَالِي عَلَى اَلرَّعِيَّةِ وَ حَقُّ اَلرَّعِيَّةِ عَلَى اَلْوَالِي فَرِيضَةٌ فَرَضَهَا اَللَّهُ سُبْحَانَهُ لِكُلٍّ عَلَى كُلٍّ فَجَعَلَهَا نِظَاماً لِأُلْفَتِهِمْ وَ عِزّاً لِدِينِهِمْ فَلَيْسَتْ تَصْلُحُ اَلرَّعِيَّةُ إِلاَّ بِصَلاَحِ اَلْوُلاَةِ وَ لاَ تَصْلُحُ اَلْوُلاَةُ إِلاَّ بِاسْتِقَامَةِ اَلرَّعِيَّةِ قدرت در آن نه از بالاست نه از پایین؛ بلکه رابطه کاملا متقابل است. حتی کلمه "قدرت" خیلی گویا نیست و ادبیات خاصی را می‌طلبد. وقتی از فرض و واجب خدا می‌گوید، چرا از آثار و کارکردش هم سخن می‌گوید؟ با اینکه در خطبه قاصعه میفرماید خدا عمدا فلسفه احکامش را معلوم نکرده تا بنده را از غیر بنده مشخص کند. ایمان اسلامی: علم قطعی پیشین + ابهام پسین در متعلقات. ایمان مسیحی: از اول ابهام است. عقل پذیر نیست چنانچه نزد ایمان گرایانی مثل کی یررکگارد اخلاق پذیر هم نیست! ایمانش عقل‌ستیز و علم‌ستیز نیست. حالا کسی که استاد آموزش بندگی است، اینجا کارکردهای این حکم مهم اجتماعی سیاسی را بیان می‌کند. 3⃣ حالت خروج از اعتدال در روابط میان والی و مردم عهدنامه بیشتر زبان توصیه و هنجاری است اما اینجا بیشتر توصیف، که نشان‌دهنده‌ی اهمیت روایت در تشخیص مسئله از نامسئله است. 4⃣ توصیه‌ها: فَعَلَيْكُمْ بِالتَّنَاصُحِ فِي ذَلِكَ وَ حُسْنِ اَلتَّعَاوُنِ عَلَيْهِ فَلَيْسَ أَحَدٌ وَ إِنِ اِشْتَدَّ عَلَى رِضَا اَللَّهِ حِرْصُهُ وَ طَالَ فِي اَلْعَمَلِ اِجْتِهَادُهُ بِبَالِغٍ حَقِيقَةَ مَا اَللَّهُ سُبْحَانَهُ أَهْلُهُ مِنَ اَلطَّاعَةِ لَهُ قلب رآکتور اینجاست؛ که از تحلیل‌های قبلی گرفته و در جای خود توضیح خواهم داد. 5⃣ مواجهه با مدح والی: اینجا کسی مفصل حضرت را مدح میکند: فَأَجَابَهُ عليه‌السلام رَجُلٌ مِنْ أَصْحَابِهِ بِكَلاَمٍ طَوِيلٍ يُكْثِرُ فِيهِ اَلثَّنَاءَ عَلَيْهِ وَ يَذْكُرُ سَمْعَهُ وَ طَاعَتَهُ لَهُ و حضرت مدح والی را دردی می‌داند که درمانش می‌کند: فَلاَ تُكَلِّمُونِي بِمَا تُكَلَّمُ بِهِ اَلْجَبَابِرَةُ وَ لاَ تَتَحَفَّظُوا مِنِّي بِمَا يُتَحَفَّظُ بِهِ عِنْدَ أَهْلِ اَلْبَادِرَةِ وَ لاَ تُخَالِطُونِي بِالْمُصَانَعَةِ ... فَلاَ تَكُفُّوا عَنْ مَقَالَةٍ بِحَقٍّ أَوْ مَشُورَةٍ بِعَدْلٍ ... در این موارد شکسته نفسی، اغراء به جهل مخاطب است؛ حضرت علیرغم عصمت دارد سبک حکمرانی بیان می کند. 🔹 گلایه از جبهه انقلاب موقف هیچ یک از بزرگان این جبهه با حضرت آقا، موقف خود آیت الله خامنه ای با امام نیست! امام با آنها می اندیشید و اینها فهم و درک خود را به تفکر امام عرضه می کردند، تصحیح و رشد می کردند. وقتی شدیم فقط شارحان لفظی، شارحان خوبی هم نمی شویم! لذا هرکس کنجی از حرف را می گیرد و فصل الخطاب بودنش را از دست می دهد و از قضا محل اختلاف ها می شود! 🔹 روضه نامه 28 - جواب نامه معاويه وَ قُلْتَ إِنِّي كُنْتُ أُقَادُ كَمَا يُقَادُ اَلْجَمَلُ اَلْمَخْشُوشُ حَتَّى أُبَايِعَ وَ لَعَمْرُ اَللَّهِ لَقَدْ أَرَدْتَ أَنْ تَذُمَّ فَمَدَحْتَ وَ أَنْ تَفْضَحَ فَافْتَضَحْتَ و گفته‌اى كه مرا چونان شتر مهار كرده به سوى بيعت مى‌كشاندند. سوگند به خدا! خواستى نكوهش كنى، امّا ستودى، خواستى رسوا سازى كه خود را رسوا كرده‌اى وَ مَا عَلَى اَلْمُسْلِمِ مِنْ غَضَاضَةٍ فِي أَنْ يَكُونَ مَظْلُوماً مَا لَمْ يَكُنْ شَاكّاً فِي دِينِهِ وَ لاَ مُرْتَاباً بِيَقِينِهِ وَ هَذِهِ حُجَّتِي إِلَى غَيْرِكَ قَصْدُهَا وَ لَكِنِّي أَطْلَقْتُ لَكَ مِنْهَا بِقَدْرِ مَا سَنَحَ مِنْ ذِكْرِهَا مسلمان را چه باك كه مظلوم واقع شود، ما دام كه در دين خود ترديد نداشته، و در يقين خود شك نكند، اين دليل را آورده‌ام حتّى براى غير تو كه پند گيرند، و آن را كوتاه آوردم به مقدارى كه از خاطرم گذشت. ☑️ @m_ghanbarian
🔰 *وفاق اقتصادی* 🔰 *آنچه در حیات ۱۳۲ خواهید خواند:* 💠 پرونده اقتصادی 🔸️چرا اقتصاد با مردم به تقریر 💠پرونده سیاسی 🔸️کنشی از جنس انقلاب در گفت و گو با 💠پرونده تعلیم و تربیت 🔸مصوبه تاثیر معدل 💠پرونده فرهنگی 🔸ایستادن آنجا که باید؛ شکاف های اجتماعی و نقاط وصل 💠پرونده بین الملل 🔸️طوفان الاقصی آغاز مرحله ای جدید در جغرافیای جنگ 🔸️حیات ۱۳۲ بر سکوی طاقچه قرار گرفت. https://taaghche.com/book/217258 📌 | ماهنامه فرهنگی سیاسی 🆔 @hayatmag_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 بسیج هم با دیکتاتوری و استبداد، و هم با هرج و مرج و اغتشاش باید مقابله کند! • سخن متینی است: "قواره مطلوب آمریکا برای کشورهای این منطقه یک دوگانه است: یا استبداد یا هرج و مرج؛ یا به تعبیر فرنگی، یا دیکتاتوری یا آنارشیسم".(۵آذر۱۴۰۳) • اخیرا یکبار دیگر هم فرمودند: "اگر انتخابات در کشور نباشد یا دیکتاتوری است یا هرج و مرج و نا امنی؛ آن چیزی که جلوی بروز دیکتاتوری را در کشور می گیرد انتخابات است و آن چیزی که جلوی هرج و مرج و اغتشاش و ناامنی را می گیرد انتخابات است".(۲دی۱۴۰۲) ⬅️ پس بسیج حافظ مردم سالاری دینی و مقابل با هرج و مرج و استبداد است. ▫️ کاش به این دو سؤال جدی بیاندیشیم: ❓اقلا در کشور ما و حکومت ولایت فقیه -که امام فرمود ضد دیکتاتوری است- گان استبداد چه تصویر و فرآیندی دارد؛ که ایشان برای ایران هم طرح می کنند؟! ❓مقابله بسیج با اغتشاش ها -که به تصریح ایشان کار دشمن است- در این سالها روشن است؛ اما مقابله بسیج با استبداد و هرچه بدان می انجامد، چگونه است؟! بسیج چگونه حافظ مردم سالاری دینی -که روح جمهوری اسلامی است- باشد؟! بسیج لابد ستادی انتخاباتی نباید باشد، چگونه حافظ برگزاری انتخابات تراز جمهوری اسلامی باشد، تا مانع استبداد و اغتشاش با هم شود؟! سازه سازمانی اش چقدر مناسب این حفاظت است؟! تربیت نیرو و عمق بخشی ها چقدر مناسب مقابله با اغتشاش و فتنه یابی ها و چقدر مناسب حفاظت از مردم سالاری دینی و لوازمش(انتخابات رقابتیِ مشارکتی و...) است؟! 📝 محسن قنبریان ۱۴۰۳/۹/۵ ☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از هم قلم
منبر مکتوب «امّ‌المقاومة» به بیان استاد حجت‌الاسلام قنبریان کاری از: مؤسسۀ فرهنگی هنری محتوای نقطه‌زن ـــــــــــــــــــــــ 🔸بررسی تحلیلی سیره حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) در موضوع مقاومت برای تعیین درست‌ترین عمل مردم ایران در برابر جبهه مقاومت 🔹چهار جلسه منبر مکتوب 🔸مخاطب: عمومی، کنشگران فرهنگی 💢توضیحات اجمالی: فاطمیه، نماد مقاومت و عمل احسن است؛ لذا ما نیز باید به تأسی از حضرت صدیقهٔ طاهره (سلام‌الله‌علیها) اهل عمل احسن باشیم که مصداق امروزی آن، حفظ و تعالی مجتمع صالح اسلامی است. ــــــــــــــــــــــــ برای دریافت محتوا متن زیر را بزنید. دریافت کتاب امّ‌المقاومة ــــــــــــــــــــــــ هم‌قلم شبکۀ ملی تولیدکنندگان محتوای تبلیغی eitaa.com/Hamghalam
29.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ سه سنجه شهید بهشتی در حکمرانی سلسله محتوای نظریات شهید بهشتی در زمینه حکمرانی 📎 صوت کامل جلسه را اینجا بشنوید حجت الاسلام قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از احیاگری
🎥 مجموعه گفتگوی اینترنتی "سدید" 💢مبادی امربه‌معروف‌و‌نهی‌از منکر این قسمت : لوازم نقش آفرینی مردم در عرصه‌های کلان کشوری 👤با‌حضور جناب حجت‌الاسلام‌والمسلمین /استاد‌حوزه‌ودانشگاه 🌀کاری از مجمع ملی فعالان امر به معروف و نهی از منکر 🔺مشاهده‌‌کامل‌قسمت‌۱۲🔻 🖥@Ssadid 🔗@EHYAGARI_IR
هدایت شده از احیاگری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️قسمت دوازدهم بخش دوم 🎥 | مجموعه گفتگوی اینترنتی "سدید" ⁉️لوازم نقش آفرینی مردم در عرصه‌های کلان کشوری چیست؟ ⁉️جایگاه امر‌به‌معروف‌و‌نهی‌از‌منکر در منظومه اسلامی کجاست؟ 👤با‌حضور جناب حجت‌الاسلام‌والمسلمین /استاد‌حوزه‌ودانشگاه 🌀کاری از مجمع ملی فعالان امر به معروف و نهی از منکر 🖥@Ssadid 🔗@EHYAGARI_IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️مسئله‌های امروز قشر حزب اللهی چیست؟؟ ⁉️آیا قشر حزب اللهی فقط نماینده چند معروف و منکر خاص شده؟؟ 👤حجت‌الاسلام‌والمسلمین پاسخ می‌دهد... 💫 بخشی از برنامه یازدهم مشاهده کامل برنامه 🖥@sadidtv ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️اعتراض یک فرصته یا تهدید؟؟ 💢مقصر عقب ماندگی در عدالت کیست؟‌؟ 👤حجت‌الاسلام‌والمسلمین پاسخ می‌دهد... 💫 بخشی از برنامه دوازدهم مشاهده کامل برنامه 🖥@sadidtv 🔗@EHYAGARI_IR ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️فرق دعوت به خیر،ارشاد جاهل و امر به معروف و نهی از منکر 👤حجت‌الاسلام‌والمسلمین پاسخ می‌دهد... 💫 بخشی از برنامه دوازدهم مشاهده کامل برنامه 🖥@sadidtv 🔗@EHYAGARI_IR ☑️ @m_ghanbarian
🔻هر طرف ماندست مظلومی میان شعله‌ها خیز از جا، این طنین انقلاب فاطمه‌ست 🏴 مراسم عزاداری فاطمیه دوم با سخنرانی: ◾️حجت‌الاسلام (سه شب اول) ◾️حجت‌الاسلام (سه شب دوم) با نوای ◾️ کربلایی حسین 📆 ۱۰ تا ۱۵ آذر ماه 🕰 از ساعت ۱۹:۳۰ 🕌 خیابان آزادی مسجد دانشگاه صنعتی شریف 📺 پخش زنده از طریق درگاه‌های پخش زنده‌ هیأت الزهرا(س) در آپارات، هیأت آنلاین، تکیه و سروش‌پلاس ❗️ورود برای عموم از درب مسجد واقع در خیابان آزادی امکان‌پذیر است @AzzahraaSharif
هدایت شده از فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| 🎞 دوگانه دولت_سرزمین 👤محسن قنبریان؛ استاد سطح عالی حوزه علمیه 📍دوگانه دولت_سرزمین پاشنه‌آشیل موجودیت اسرائیل است که سعی دارد با تاکید بر ارض موعود، خوانشی مدرن از الهیات سیاسی یهود ارائه دهد و این دوگانه را تلفیق کند. ➕بخش‌های کامل این گفتگو را در آپارات فکرت ببینید. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب|ایتا|تلگرام|اینستاگرام|تویتر
هدایت شده از فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| 🎞 مرگ و زندگیِ حق..! 👤محسن قنبریان؛ استاد سطح عالی حوزه علمیه 📍ما در انقلاب اسلامی به یک خوانش صحیح از رابطه دولت_ملت رسیدیم و اگر در این جنگ پیروز نشویم، در واقع این خوانش را از دست می‌دهیم و در محدوده ملت مدرن، محصور می‌شویم. ➕بخش‌های کامل این گفتگو را در آپارات فکرت ببینید. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب|ایتا|تلگرام|اینستاگرام|تویتر
غزّه، روایت تعلّم به جای ترحم.pdf
268.9K
💠 تقریری از بحث "غزه، روایت تعلّم بجای ترحم" 🔸️ مقاومت غزّه همانند مقاومتی است که در ایران و انقلاب اسلامی تجربه کردیم، اما در غزّه این مقاومت به یک غریزه تبدیل شده است. گویی که این مقاومت جزئی از غریزه انها شده است. 🔹️ این مقاومت، نشان‌دهنده‌ی یک نوع بازگشت به اصول انسانی و دینی است که در آن، هر فرد مسئولیت اجتماعی خود را به‌طور مستقیم بر عهده می‌گیرد و از سازمان‌های بزرگ و بی‌روح فاصله می‌گیرد. در غزه فردی که وظیفه خد را گم کرده باشد نداریم. 🔸️ در غزّه، به‌جای ساختارهای دولتی، نهادهای اجتماعی خودجوش مانند خانواده‌ها و محله‌ها مسئولیت‌ها را بر عهده گرفته‌اند. آموزش و ارتباطات از طریق مجاوره و محاوره به‌طور غیررسمی انجام می‌شود، برخلاف کشورهای مدرن که در آن‌ها این وظایف توسط سازمان‌های دولتی انجام می‌شود. این مقاومت شگفت‌انگیز که هم‌اکنون به یک الگوی جهانی تبدیل شده نه تنها در برابر اشغالگری اسرائیل، بلکه در برابر فرهنگ سلطه‌گری جهانی نیز ایستادگی می‌کند... @shia_patogh ➕ برخی نکات که شاید در جهت و میزان الگو برداری مخاطب ایرانی مهم است را در فایل صوتی بشنوید ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 استراتژی برای ظهور اگر اخبار کثیر آخرالزمان هیچ استفاده درستی نداشت و فقط برای توقیت و تطبیق ناروا بود، با این همه تفصیل از معصوم سر نمی زد. ❓چگونه می توان با این روایات مواجهه درست و آینده نگر و استراتژیک داشت؟! ❓آیا می توان با تدبیر درست، علائم قطعی ظهور را تغییر کیفی داد؟! مثلا سطح مواجهه و نیرو و تخریب را کاست؟!! اگر مشتاق مطالعه در این حوزه هستید مقاله پژوهشی: رویکرد استراتژیک به ظهور را که سال۸۶ توسط حجت الاسلام و المسلمین نگارش شده مطالعه کنید: https://www.m-mahdi.com/persian/articles-381 ☑️ @m_ghanbarian
۱-جرئت مندی در تنهایی، مردم ناستیزی در رهایی.mp3
23.44M
💢 جرأت مندی در تنهایی ؛ مردم ناستیزی در رهایی سخنرانی حجت الاسلام فاطمیه دوم هیات الزهراء(س) دانشگاه شریف /۱۰ آذر۱۴۰۳ ▫️ انسان و جامعه • رابطه فرد و جامعه و بالتبع رابطه مثل روانشناسی و علوم اجتماعی و سیاسی باهم • سه تیپ شخصیتی در روانشناسی: سلطه پذیر/ پرخاشگر/ جرأت مند و عزیز • بالتبع سه نحوه جریان اجتماعی و نظم سیاسی بین الملل(نظام سلطه!) • تحقیقات توماس موریاریتی: ما ملتی از قربانیان مشتاقیم! • در جامعه استبداد زده اینقدر تیپ سلطه پذیر طبیعی است؛ در دمکراسی لیبرال چرا؟! • روایت امام کاظم(ع)؛ اِمَّعَه نباش! دعوت به مقاومت جرأت مندانه بر سر خیر و خوبی ها ▫️ فاطمه(س) نما و نماد مقاومت جرات مند • جرأت مند و عزیز نه(العیاذ بالله) پرخاشگر! • از خطبه و دعوت تا تحصن و دادگاه • روضه: - در هجوم کسانی بودند که به سلطه بر زنان معروف بودند! حدیث مسند احمد(ج۱ ص۳۴۵و۳۴۶) - نوحه یک بانوی جرأت مند و عزیز: فَاليومَ أَخشعُ لِلذليلِ وأَتّقي ضَيمي وَأَدفع ظالِمي بِرِدائيا فَلأجعلنّ الحزنَ بَعدكَ مُؤنسي وَلأجعلنّ الدمعَ فيك وِشاحيا با چادرم دفع ظالم می کنم و اشکم را سلاح قرار می دهم! ☑️ @m_ghanbarian