eitaa logo
محسن قنبریان
17.3هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
867 ویدیو
108 فایل
کانال نشر سخنان و مطالب استاد محسن قنبریان (توسط ادمین اداره میشود) . ارتباط با مدیر کانال @admin_ghanbarian . کانال دروس @doros_ghanbarian . پیج اینستاگرام instagram.com/ghanbarian.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
📌قانون گوگوش! طبق قانون چک ۱۳۴۴ ، چک بلا محل جرم کیفری بود! گوگوش خواننده مشهور دوره پهلوی چکی به یک هتل و کاباره دار بابت تضمین حضور در آنجا داد، اما بعد تصمیم گرفت جای دیگر ادامه دهد! صاحب هتل چک او را برگشت زد. گوگوش با وکیلش به دایره چک(زیر زمین دادگستری قدیم) رفتند و از آنجا بدون رجوع به دادیار احضار کننده اش یک راست سراغ وزیر یا معاون رفتند. بعد شعبه مربوطه با این استدلال که چک، مدت دار بوده یا سفید امضاء و یا بدون تاریخ، پس وصف ماده ۳۱۰ قانون تجارت را ندارد، دستور منع پیگرد گوگوش را صادر کرد! چک های زیادی اینجور بودند. این استثناء به تغییر قانون (سال۱۳۵۵) انجامید و چک بلا محل را از وصف کیفری انداخت!(نقل از بهمن کشاورز/ حقوق دان/ مجله تجارت ۲۶ تیر۹۱) گاهی یا در شرایطی سلبریتی ها روی تقنین اثر می کنند از چک تا مالیات یا...! انقلاب اسلامی تعطیل این روندها بود! محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
🪙 شوهرْ عوضی و شوهرِ عوضی، دو روی یک سکه! شوهرْ عوضی (عوض کردن شوهر بشکل بازی و تنوع) قطعا پدیده ای مدرن و همزاد با هم‌باشی ها و ازدواج سفید و... است. نقش آفرینان اصلی ترش ستاره های مجازی و بستره رونق اش سینما و سریال های مبتذل و حواشی اش هست. شوهرِ عوضی (که دست به خشونت های داعشی بزند) هم ربطش به خشونت های مدرن و مبادی فلسفی اش بیشتر است تا غیرتِ جهان سنت، چه رسد به اسلام! جای خود ثابت شده: خشونت های به سبک داعش، اثر نهیلیسم و پوچ گرایی اروپایی است نه مذهب گرچه در مثل داعش خود را در نمای مذهب نشان می دهد. به همین خاطر این نوع خشونت در جریان های سکولار اروپا هم با نماهای غیرمذهبی و حتی ضد مذهبی مثل فاشیست در حال بازتولید است. بریدن سر همسر توسط شوهر به سبک داعش هم همینگونه است، هم ذاتی اش با نهیلیسم بیشتر از سنت یا دین است. نشان به این نشان که قتل های به این فجیعی از متجاوزهای به عنف و خفاش شب ها هم سرمیزند آیا آنها هم روی قربانی خود غیرت دارند! محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
🪙 شوهرْ عوضی و شوهرِ عوضی، دو روی یک سکه! شوهرْ عوضی (عوض کردن شوهر بشکل بازی و تنوع) قطعا پدیده ای
📎پیوست: 🥷 برای اثبات اینکه خشونت های داعشی و رادیکال محصول نهیلیسم غرب است:مقاله اولیویه روآ در گاردین، ثابت می کند تروریست های داعشی بومی اروپا، نهیلیست های خشونت طلب اند، محورِ رادیکالیسم شان نهیلیسم است. -"این تروریسم، ناشی از رادیکالیزه کردن اسلام نیست، بلکه ناشی از اسلامیزه کردن رادیکالیسم است"! - براساس مطالعات سیاسی پاریس روی اسناد داعشی های فرانسه و بلژیک: همه تجربه به شدت دنیوی(گذران عمر در کلوب ها، نوشیدن الکل، ارتکاب جرائم و...) دارند. پیش از اسلام آوردن یا الحاق به داعش اعمال خشونت آمیز داشته اند. سلیقه سابقشان پوشیدن لباس های برند، مد و فشن های خیابانی، موسیقی رپ و پاپ، عاشق بازی های کامپیوتری و فیلم های خشن آمریکایی بوده اند. اغلب وقت در اینترنت و کمتر رابطه ای با مسجد و آموزش دینی داشته اند! *مقاله اولیویه روآ: http://tarjomaan.com/sound/8974/یووِل نواهراری نیز در مقاله: داعش نیز مثل گوگل شعبه ای از تمدن جهانی است، همان مضمون را ثابت می کند. می نویسد: "داعش حتی علیرغم شعارهای قرون وسطایی اش بیشتر در فرهنگ جهانی معاصر ریشه دارد تا در شبه جزیره عرب قرن ۷م. داعش خوراک ترس ها و امیدهای جوانان طرد شده و پست مدرن است...از لحاظ سازمانی نیز به بنگاه بزرگی مثل گوگل شبیه تر است تا تشکیلات خلافت اموی"! *مقاله یوول نواهراری: http://tarjomaan.com/vdcg.y97rak9qupr4a.html ⬅️ خشونت های داعشی شوهر دختر اهوازی مثل خشونت های متجاوزان به عنف و خفاش شب ها است نه ربطی به غیرت دارد و نه مذهب؛ ربطش به فرهنگ منحطی که تعویض شوهر برایش یک بازی مفرح است بیشتر است! محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
👥 انتظام نهادهای خانوده و حکومت در شریعت 🔹 هردو نهاد مبتنی بر ولایت است. در خانواده ولایت أب و جد و در حکومت ولایت امام یا نائب الغیبه. • ولایت در هرجا یعنی رعایت مصلحت متعلقین. در خانواده رعایت مصلحت اعضا توسط پدر و شوهر؛ در جامعه، مصلحت مردم • ترتیب اولیاء از مسلمات فقه است یعنی ولایت پدر و وصی در خانواده مقدم بر ولایت حاکم است. اگر اینها نبودند یا شرایط ولایت را از دست دادند در مواردی نوبت به حاکم می رسد که مصلحت اهل خانه را تدارک کند. 🔹 در مواجهه با معضلات مدرن مثل کودک آزاری، کودک همسری، فرار دختران و... دو رویکرد برای تصحیح رخ می نمایاند: ۱. رویکرد مبتنی بر انتظام یاد شده: در این رویکرد با لحاظ ولایت خانواده و ترتیب اولیاء سراغ حل معضل می رویم. در واقع ارتقاء فرهنگی واحد خانواده وجه همت است. ۲. در رویکرد دوم: لویاتان و دولت متمرکز و مقتدر جای ولایت خانواده را خود می گیرد و با قانون گذاریِ یکنواخت و ضمانت های اجرایی اش سراغ حل معضل می رود؛ مثل اورژانس اجتماعی، قانون منع ازدواج زیر ۱۸ سال با منع ثبت در شناسنامه و ندادن یارانه و...!(البته هنوز قانون موجود به این الزام نرسیده!) 🔹 در رویکرد اول، شاهد این نظم شرعی هستیم که بعضا متفاوت از فرهنگ های محلی ماست: ۱. لزوم اختیار و رضایت دختر در قبول شوهر؛ بلکه حتی المقدور ایجاد ازدواج عاشقانه: - پدر حق عَضل ندارد؛ یعنی با وجود تمایل دوشیزه به همتای خودش، حق مانع شدن ندارد و در صورت منع، ولایتش ساقط است - بر دختر رشیده نیز در انتخاب همسر، ولایتی ندارد.۱ اما فرهنگهای استبداد زده همانطور که حاکم مستبد را جای ولیّ منتخب تئوریزه می کرد از ولایت پدر و شوهر نیز خوانشی مستبد و مالکانه می کند. ۲.حفاظت از خانواده ی با اختیار و علاقه ساخته شده: - بخلاف اغلب فرهنگهای محلی، شریعت بر مجرد نسبت به متاهل سهل گیری حقوقی بیشتری دارد! این تسهیل در اجازه، میزان مراوده(احکام آشنایی و خواستگاری)، سطح مجازات در ارتکاب منکرات و... بین مجرد و متاهل متفاوت است. 🔹 این تنوع حقوقی یک فلسفه روشنی دارد: - آسان گیری ها در جهت تسهیل ازدواج اختیاری و انتخابی برای مجرد است. - و سخت گیری ها برای ضمانت بقاء و حفاظت خانواده ای است که متاهل با انتخاب و اختیار خود تشکیل داده است. 🔹 تطبیق فرهنگها و سنت های محلی به نظم و تراز شرعی، رویکرد اول حکمرانی است که با مجموعه ابزار حکمرانی باید انجام شود. اما ورودهای لویاتانی حکومت بنام حمایت از زن و کودک، با نشستن جای متولی خانواده(که در رویکرد دوم هست) آثار منفی بسیاری دارد که از جمله آن تبدیل واحد خانواده به سلول های بریده از همِ شهروندی است. شوک های اجتماعی حاصل از سوء عملکرد یا حتی جنایات برخی پدران و شوهران، زمینه سیاسی لازم برای پیشروی حکومت به سپهر خانواده را می سازد. در حالیکه این جابجایی غیر از نابودی هویت خانواده، افزایش همان آسیب ها را در پی خواهد داشت! البته این هرگز به معنای سلب صلاحیت از فاقد شرائط و مجازات خاطیان به حقوق زنان و کودکان نیست؛ بلکه تک سایز گرفتن همه خانواده ها و وحدت رویه با روش های حکمرانیِ محدود کننده منظور است. ۱.ر.ک: اللمعه/و هم: ماده۱۰۴۳ قانون مدنی محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
🔲 فتنه ی فاصله! • نتوانستم از سویه ی سخن آقای رئیسی در اولین همایش اطلاعاتی سه جانبه(وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه و نیروی انتظامی) و تیتر کردن جمله مهمی از آن توسط روزنامه دولت سپاسگزاری نکنم! • سالهاست دستگاههای اطلاعاتی بیشتر برای کشف و خنثای فتنه خوانده میشوند (که در سخنان رئیسی هم بود)/ فتنه هم کبیر و اکبر و هرسال تمدید میشود! معمولا بر سر جریانات و گروه هایی فرود می آید! جریان انحرافی، فتنه اکبر، و...!/ در همه هم گروه هدف مردم می شوند و عملا تئوری فتنه کنشگری مردم و فعالان اجتماعی را محدود و زیر سویه "فتنه ی سال" می برد!(چنانچه در بیانات برخی اعضای همایش اخیر هم اشاراتی برای پیش رو بود)! • اینبار آقای رئیسی در عین اشاره به جنگ ترکیبی دشمن و نیاز به پیشگری از فتنه ها، سویه را بیشتر به سمت مسئولین و کانون های قدرت و ثروت برد: جلوگیری از نفوذ در مسئولین، برخورد با سرشبکه های فساد، از بین بردن مافیای قاچاق وظیفه اصلی دستگاه های اطلاعاتی شمرده شد. و مهمتر اینکه از آنها خواسته شد جای مردم از مسئولین مراقبت کنند تا از مردم فاصله نگیرند! * اینجا بخوانید: https://www.president.ir/fa/134434 محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
❇️ سائق نه قائد! حضرت امیر(ع) رهبری پیامبر(ص) را چنین توصیف می کند: فَساقَ الناسَ حتّی بَوَّاَهُم مَحَلَّتَهُم وَ بَلَّغَهُم مَنجاتَهُم مردم را به منزلت شایسته شان سوق داد و به محل نجاتشان رساند.(خطبه ۳۳) فرق یک اسبِ درشکه با راننده یک ماشین این است: اولی از جلو می کشاند و دومی سوق می دهد. سائق، راهبری با جهت دادن است، سمت و سو دادن مجموع استعدادهاست، لحاظ مردم و اراده شان در حرکت به سوی نجات و کرامت است؛ نه صرفاً کشاندن از جلو و لحاظ استعداد و خواست نکردن(قائد)، نه هم رنگ جماعت شدن و اصلا به جایگاه شایسته و نجات راهبری نکردن(تابع)! رهبری پیامبرانه بُعد دیگر اسلام ناب بود که در انقلاب۵۷ امام خمینی زنده اش کرد. نه مثل مراجع تابع بود و نه مثل رهبران استالینی! ۲۲ محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
دادگاه ویژه ای برای آزاد سازی اسلام از دست اشرار دین باز! • نهج البلاغه "آیین نامه انقلاب اسلامی"(۱) و عهدنامه مالک اشتر -با سند معتبر- تارک این آیین نامه ی حکومتی علوی است. • در حوزه قضائی معمای عجیبی دارد! اول ۱۴ خصلت برای انتخاب قاضی می شمارد از جمله: - برترین شخص/ محکوم تنگنا نشدن/ به لجاجت نیافتادن/ اصرار بر لغزش نکردن/ وقتی حقیقت روشن شد از رأی برگشتن/ در شبهات محتاط بودن/بیش از دیگران به دلیل تکیه کردن/ بیش از همه در کشف واقعیت شکیبا بودن/ هنگام روشن شدن حکم از همه قاطع تر بودن/ و... - و البته می فرماید: "واولئک قلیل" چنین قضاتی کم اند! - سپس تاکید می کند: "در کارهای قضائی او را به دقت زیر نظر بگیر!" و پس از پرداختن به مسائل مالی او باز تاکید می فرماید: "در انتخاب قاضی بسیار دقیق باش"! • از آن ۱۴ خصوصیت و این همه تاکید بر سخت گیری در انتخاب، یک نتیجه می گیرند: فَاِنَّ هذا الدین قد کان اسیراً فی ایدی الاشرار... (در انتخاب قاضی بسیار دقیق باش که) "این دین اسیر دست اشرار بوده، از روی هوی و هوس در آن کار کرده و آنرا وسیله دنیا طلبی ساخته اند"! ⬅️ این سویه اصلی دستگاه قضائی در حکومت علوی است. در حکومت اسلامی با اشرار برهنه مواجه نیستی؛ اشرارش، ملبس به ابزار دین بازی اند! و این کار قضاوت را سخت و قاضی اش کم می شود. - حالا یکباره اموالی به ارزش چند ده میلیارد را ممکن است بنام وقف در تصرف آقازادگان خود قرار می دهند! - ممکن است در سایه خیریه، پولشویی شود! - بنام حوزه علمیه و مانند آن جنگل خواری شود!(۲) - بنام نهادهای مقدس ساحل خواری شود! -و... این اسیر شدن اسلام به دست اشراری ماهر و موجه است؛ که قاضی باید اول اسلام و ارزشها را آزاد کند نه اینکه فریب آنرا بخورد! • در روایت معتبر دیگری فرمود: "یجب علی الامام ان یحبس الفساق من العلماء" بر امام و حاکم اسلامی واجب است که عالمان فاسق را زندانی کند.(۳) - سیره عملی خود حضرت امیر(ع) روشنگر این روایت است: -او مخالفان سیاسی خود را حبس نکرد. بر خوارج در شهرک ۱۲ هزار نفری آنان وارد و بحث آزادانه می کرد. کج فهمی و بازی مکاران زمان خوردنِ آنها را تا وقتی رسماً آدم نکشتند، جرم امنیتی نکرد! -ولی به مفسر قرآن و عالمی دینی از نزدیکانش که لابد به توجیهی شرعی بیت المال بصره را هنگام حمله تروریست های معاویه برداشته و فرار کرده بود نامه۴۱ را نوشت و تهدید کرد اگر دستش به او برسد با ذوالفقار گردنش را بزند! • امام خمینی به همین معمای عجیب نهج البلاغه توجه داشت، وقتی دستور ای برای ملبسین به لباس اسلام را داد: " با آنکه در اسلام برای مجازات مجرمین فرقی بین گروه ها نیست و همه در مقابل قانون برابر هستند، باید مجرمینی که با پوشیدن لباس روحانیت خود را در این صف وارد کرده اند به مجازات برسند".(۵۸/۳/۴) فرق اینان با مجرمان دیگر را همان مضمون عهدنامه بیان می کند: "فرقش این است که شیطنت و ملعنتشان بیشتر از دیگران است. آنقدر صدمه ای که اسلام از یک آخوند فاسد می خورد از محمد رضا[ پهلوی] نمی خورد"!(۵۸/۷/۲۰) و باز در حکم دادستان ویژه روحانیت همین مضمون را تاکید می کند: "تا بر طبق موازین شرع مقدس به جرایم روحانی نمایان و دین به دنیا فروشان رسیدگی نمایید" (۶۶/۳/۲۵) • اینکه دانه درشت های فساد یا امور شبهه ناک در این سالها بین برخی متنفذین پیدا شده و حتی در برخی دادگاه های مفاسد اقتصادی نام برده شده، ظاهرا شکی نیست؛ اما اینکه دادگاه ویژه در اینباره چه عملکردی داشته گزارشی در دست نیست! صدای برخورد با برخی طلاب و فضلای جوان و نوعا انقلابی بخاطر مطالبه گری و با شکایتهای مسئولین، این سالها بیشتر شنیده شده است! .................................... ۱.رهبر انقلاب ۵۹/۲/۱۳ ۲. برای نمونه ر.ک : رهبر انقلاب ۹۳/۱۲/۱۷ ۳. الفقیه ج۳ص۳۱ 📎مطالب مرتبط: - از رسول الله نشد اقلا تأسی از پاپ! https://eitaa.com/m_ghanbarian/58 - مرگ بر آمریکا و اسلام آمریکایی! https://eitaa.com/m_ghanbarian/687 - بی عرضه! https://eitaa.com/m_ghanbarian/2790 📝 محسن قنبریان ۱۴۰۰/۱۱/۲۲ ☑️ @m_ghanbarian
33.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 خوارج عقب ماندند نه جلو افتادند! • مارق، سبقت گرفته در فعل نیست. • مارق، خود را جای امام نهادن و بی نیازی از امام آغازیدن است! دقیق تر ببینیم! ➕فایل کامل سخنرانی را اینجا گوش دهید: https://eitaa.com/m_ghanbarian/2730 محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
جهاد تبیین، ابتذال مفاهیم.mp3
8.71M
⚠️ جهاد تبیین؛ خطر ابتذال مفاهیم مقدس حجت الاسلام قنبریان مشهد مقدس ۱۴۰۰/۱۱/۲۶ • جهاد تبیین مقابل تهاجم افک دشمن است! - آیه۱۱نور می گوید دستگاه افک، متولی دارد - دو صورت افک که غیر بیان است • سه محور جهاد تبیین ۱- دستاوردها و نقاط قوت ۲- درمیان نهادن عذرهای موجه برای برخی مشکلات(قاعده اصحار) ۳- از مشکلات بی عذر و حتی تبدیل به اعتراض شده، میشود به اصول انقلاب برگشت • نظام خارجی تبیین - وقتی پوزیشن ما توجیه است نه تبیین، شنونده اپوزیسیون میشود! * ریزه کاری ها و مثالها را در فایل صوتی بشنوید ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 دو درخواست از دکتر سعید لیلاز یادداشت حجت الاسلام قنبریان را اینجا بخوانید 👇 ☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
🌀 دو درخواست از دکتر سعید لیلاز یادداشت حجت الاسلام قنبریان را اینجا بخوانید 👇 ☑️ @m_ghanbarian
🌀 دو درخواست از دکتر سعید لیلاز 1⃣ اسناد کاسبان تحریم درون بخشی از حاکمیت را که شما(مثل برخی دوستانتان) مدعی هستید لطفا منتشر کنید! (درخواست حقیقی است نه استهزایی یا انکاری) 2⃣ درباره اسناد زیر که ثابت می کند بخشی از جریان موسوم به فتنه ۸۸ درخواست دهنده تحریم بیشتر بوده و شما نیز از محکومان آن ماجرا در دادگاه بودید برای جامعه توضیح دهید: 🔻گزارش روزنامه وال استریت ژورنال ۲۰نوامبر۲۰۰۹ از بازدید مخملباف(به عنوان نماینده میرحسین موسوی) از واشنگتن http://www.wsj.com/news/articles/SB125865647765756061?mg=reno64wsj&url=http%D8%8C3A%D8%8C2F%D8%8C2Fonline.wsj.com%D8%8C2Farticle%D8%8C2FSB125865647765756061.html 🔻گزارش هفته نامه تایم از سفر مخملباف(به عنوان نماینده میرحسین موسوی) ۲۳نوامبر۲۰۰۹ به قلم رابین رایت http://content.time.com/time/world/article/0,8599,1942091,00.html 🔻فیلم صحبت های مخملباف(به عنوان نماینده میرحسین موسوی) در شورای اروپا http://s8.picofile.com/d/8279788592/dfcb0410-4652-4b25-acf2-ae790b378f78/4_168511087648440519_1_.mp4 🔻افشاگری مایکل لدین در نشریه فوربس http://www.forbes.com/sites/michaelledeen/2015/08/09/schumer-and-the-secrets-of-iran/#2f6fd23657b9 🔻ترجمه افشاگری مایکل لدین http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13940519000034 🔻گزارش حضور فعالان سبز در شورای اروپا http://www.rahesabz.net/story/65297/ ❗️چرخش یکباره: 🔺کمپین ضد تحریم اصلاح طلبان بعد از رای آوردن در ۹۲ http://www.mashreghnews.ir/fa/news/245107 🔺نامه فعالان سیاسی جنبش سبز به اوباما بعد از رای آوردن http://www.bbc.com/persian/iran/2013/08/130808_nm_sanction_political_prisoners_obama 🔺 ویدئوی منتشر شده از اعتراف مقامات غربی بر اینکه تحریمهای آمریکا برای احیای جنبش سبز یا روی کار آمدن دولتی نزدیکتر به آمریکائی ها بوده است http://s9.picofile.com/d/8280013792/0961ebb7-08ed-428a-bbd0-10994b876474/video_2016_12_26_11_55_36.mov ✅ توجه مهم: ❓آیا برای این مدارک ارائه شده تکذیبی این جریان سراغ دارید؟! ❗️یک اتفاق جالب: در ایام دولت روحانی ۳۰نفر از ضد انقلاب و جنبش سبزی های مقیم خارج به ترامپ نامه نوشته و خواستار تحریم شدند! متن اصلی http://taghato.net/article/30837 ترجمه http://taghato.net/article/30849 زود اصلاح طلبان داخلی از این نامه تبری جستند! http://www.sharghdaily.ir/News/110882 ❓حال سؤال اساسی این است: در نامه ها و پیامهای قبلی جنبش سبز به اوباما که از قضا بعنوان نماینده موسوی و اصلاح طلبان هم ارائه میشد آیا همان روزها یا همان سال تکذیبی اتفاق افتاد که ما از آن بی خبریم؟! 🔖 چکیده ای از اسناد را اینجا ببینید: https://t.me/m_ghanbarian/919 محسن قنبریان ۱۴۰۰/۱۱/۲۸ ☑️ @m_ghanbarian
🎙 سهم نماز جمعه در جهاد تبیین محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
🎙 سهم نماز جمعه در جهاد تبیین 🔹 سواد تبیین! منطقی ها می گویند؛ التزام به چیزی، التزام به لوازم آن هم هست. اگر جهاد تبیین، واجب قطعی و فوری است(که هست)، لوازم آن هم باید مهیا شود. تبیین اگر صرفاً رفع ابهامات و گره های ذهنی جوانان و جامعه هم باشد، علم و مهارت کافی در آن عرصه ها و بستره های ابهام زا را می خواهد. نماز جمعه اگر تریبون رسمی و متیقنی برای این جهاد است، خطیبش باید قدرت رفع ابهام درعرصه های اقتصادی، روابط بین الملل و... را داشته باشد. به شکل عجیبی خطبای پایتخت و شهرهای اصلی و بزرگ عموما اقتصاد یا روابط بین الملل و... رابه شکل تفصیلی نمی دانند! لذا در ابهاماتِ مکرر این عرصه ها در حد شعار و کلیشه یا سرمقاله برخی روزنامه ها حاضر می شوند! 🔹 تبعیض در خطیب! در رساله ها مساله ای به نام تبعیض در تقلید هست. یعنی وقتی مرجع اعلم در همه شئون زندگی پیدا نشد، مقلد، شئون خود را در هر بخش از اعلم آن بخش تقلید کند؛ مسائل عبادی از یک مرجع، مسائل اقتصادی از اعلم اقتصادی و... به نظر می رسد در قحط الرجالِ متفکرینِ جامع مثل مطهری و بهشتی و...در مناصب، لازم باشد اقلا ترکیب و چینش خطبای شهرهای بزرگ طوری باشد که سرجمع از جامعیت آرمانهای انقلاب و اسلام دفاع شود. محسوس و ملموس است حتی خطبه های پایتخت و قم و مشهد و... چنین پوشش متوازن و فراگیری ندارد و نوعا در جنبه های خاصی بسط دارد. عجیب اینکه برخی مراکز مهم اصلا امام جمعه موقتی هم کنار خطیب اصلی نیست که احیانا گهگاهی از آرمانی مثل آزادی و جمهوریت و عدالت و... هم بگوید! 🔹 تکمیل جای تعویض! وقتی مصالح امام جمعه گی های متوسط به پایین اما طولانی مدت برایم روشن نیست، نمیتوانم قضاوتی کنم؛ اما میتوان وقتی تعویض در مواردی نزدیک به محال است اقلا مطالبه تکمیل کرد. به اقتضای جهاد تبیینی که عمدتا ابهاماتش گره خورده در بستره های اقتصادی، روابط خارجی، روشهای مدرن حکمرانی و... است؛ باید ترکیب خطبای کانون های اصلی به نفع جهاد تبیین همه جانبه تکمیل شود. منظورم افزودن دکترحجة الاسلام های صرفا مدرک گرفته کنار خطبای مشهور نیست، بلکه صاحب نظرانی که با سواد تفصیلی و شناخت جزیی از عرصه های حکمرانی به نظرگاهی درست و انقلابی رسیده باشند. محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
✅ در فاصله میلاد امیرالمومنین (ع) تا میلاد قائم آل محمد(ص) ، سلسله بحث "ده کارویژه عدالت" که در فاطمیه اول سال۹۹ ایراد شده است در چند کلیپ صوتی برگزیده تقدیم می شود. حجت الاسلام قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
درس اول قوام 1.mp3
1.57M
✅ مجموعه کار ویژه های عدالت 📢 فصل اول ««جعل الله سبحانه العدل قواما للأنام»» 🔰 درس یکم «جامعه سرِ پا» 🔸 وجه تسمیه جالب فقیر 🔸 قرآن از اهمیت مال و جایگاهش در برپایی و قیام جامعه سخن میگوید. 🔸 تشبیه مال به خون در بدن 🔸 اثرات کنز شدن و انحصاری شدن اموال در جامعه 🔸 اثرات چرخش مال در جامعه 🎵صوت کامل سخنرانی را اینجا بشنوید https://eitaa.com/m_ghanbarian/1824 حجت الاسلام قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
⁉️چرا اعتراض ائمه جمعه و مجامع حوزوی برای یک تخلف در حوزه زنان و حجاب با صدای بلند و پرتکرار شنیده میشود اما در حوزه عدالت، اشرافیت مذهبی یا مفاسد اداری نه؟! 1⃣سادگی و بساطت اولی ولی پیچیدگی و ترکیبی بودن مواردی از دومی، تخصص بیشتری را می خواهد. 2⃣اولی را قشر غیر مذهبی مرتکب میشود دومی بسا متهمش از قشر مذهبی یا مقامات سیاسی-مذهبی باشد! حتی جسارت سئوال از دومی در این طیف،سخت و کمیاب است. 3⃣اولی با یک صوت یا ویدئو ولو تقطیع شده ثابت میشود اما دومی بین نفی و اثبات میان رسانه های داخلی وخارجی چرخ می زند و همیشه خطر بازی در پازل دشمن را دارد پس ریسک نمی کنند! 4⃣اولی در کارکرد شهروندان(رعیت)تحلیل و دومی در حوزه حکمرانی تحلیل میشود؛ فریاد وعظ بر رعیت را وظیفه خود می دانند اما حتی سئوال از دومی را تضعیف حاکمیت اسلامی می دانند! یا واعظش را غیر از خود(رهبری و...) می شمارند! 5⃣اولی هزار سال ثابت حرام مانده اما بخش هایی از دومی(مثل اشرافیت مدرسه کاخ ها، مسجد کاخها و...) در دوره شاهان شیعی تئوریزه شده:قد یلیق بسلطان ما لایلیق بغیره! فرهنگ دهه اول انقلاب هم قاعده را برایشان عوض نکرد! ۶.و... ⬅️ دلیل هرچه باشد نتیجه یا اثر وضعی در افکار عمومی یکی است:تبعیض دین خواهی! خواستم از عدم همراهی عذر بخواهم که برای بسیاری دیگر غیر از این آقایان هم خانواده و ازدواج و حجاب مهم و بی بندباری و لاابالی گری مضر است؛ لکن زیادتر شدن این صدا در کنار آن سکوت و به هم خوردن توازن دین خواهی مورد ملاحظه است.الحمدلله پس از عذر خواهی هنرمند و وزیر ارشاد هم هنوز خیل اعتراض می رسد و من به الکفایه موجود است! @m_ghanbarian