eitaa logo
محسن قنبریان
17.4هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
866 ویدیو
108 فایل
کانال نشر سخنان و مطالب استاد محسن قنبریان (توسط ادمین اداره میشود) . ارتباط با مدیر کانال @admin_ghanbarian . کانال دروس @doros_ghanbarian . پیج اینستاگرام instagram.com/ghanbarian.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
محسن قنبریان
🌀 دو درخواست از دکتر سعید لیلاز یادداشت حجت الاسلام قنبریان را اینجا بخوانید 👇 ☑️ @m_ghanbarian
🌀 دو درخواست از دکتر سعید لیلاز 1⃣ اسناد کاسبان تحریم درون بخشی از حاکمیت را که شما(مثل برخی دوستانتان) مدعی هستید لطفا منتشر کنید! (درخواست حقیقی است نه استهزایی یا انکاری) 2⃣ درباره اسناد زیر که ثابت می کند بخشی از جریان موسوم به فتنه ۸۸ درخواست دهنده تحریم بیشتر بوده و شما نیز از محکومان آن ماجرا در دادگاه بودید برای جامعه توضیح دهید: 🔻گزارش روزنامه وال استریت ژورنال ۲۰نوامبر۲۰۰۹ از بازدید مخملباف(به عنوان نماینده میرحسین موسوی) از واشنگتن http://www.wsj.com/news/articles/SB125865647765756061?mg=reno64wsj&url=http%D8%8C3A%D8%8C2F%D8%8C2Fonline.wsj.com%D8%8C2Farticle%D8%8C2FSB125865647765756061.html 🔻گزارش هفته نامه تایم از سفر مخملباف(به عنوان نماینده میرحسین موسوی) ۲۳نوامبر۲۰۰۹ به قلم رابین رایت http://content.time.com/time/world/article/0,8599,1942091,00.html 🔻فیلم صحبت های مخملباف(به عنوان نماینده میرحسین موسوی) در شورای اروپا http://s8.picofile.com/d/8279788592/dfcb0410-4652-4b25-acf2-ae790b378f78/4_168511087648440519_1_.mp4 🔻افشاگری مایکل لدین در نشریه فوربس http://www.forbes.com/sites/michaelledeen/2015/08/09/schumer-and-the-secrets-of-iran/#2f6fd23657b9 🔻ترجمه افشاگری مایکل لدین http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13940519000034 🔻گزارش حضور فعالان سبز در شورای اروپا http://www.rahesabz.net/story/65297/ ❗️چرخش یکباره: 🔺کمپین ضد تحریم اصلاح طلبان بعد از رای آوردن در ۹۲ http://www.mashreghnews.ir/fa/news/245107 🔺نامه فعالان سیاسی جنبش سبز به اوباما بعد از رای آوردن http://www.bbc.com/persian/iran/2013/08/130808_nm_sanction_political_prisoners_obama 🔺 ویدئوی منتشر شده از اعتراف مقامات غربی بر اینکه تحریمهای آمریکا برای احیای جنبش سبز یا روی کار آمدن دولتی نزدیکتر به آمریکائی ها بوده است http://s9.picofile.com/d/8280013792/0961ebb7-08ed-428a-bbd0-10994b876474/video_2016_12_26_11_55_36.mov ✅ توجه مهم: ❓آیا برای این مدارک ارائه شده تکذیبی این جریان سراغ دارید؟! ❗️یک اتفاق جالب: در ایام دولت روحانی ۳۰نفر از ضد انقلاب و جنبش سبزی های مقیم خارج به ترامپ نامه نوشته و خواستار تحریم شدند! متن اصلی http://taghato.net/article/30837 ترجمه http://taghato.net/article/30849 زود اصلاح طلبان داخلی از این نامه تبری جستند! http://www.sharghdaily.ir/News/110882 ❓حال سؤال اساسی این است: در نامه ها و پیامهای قبلی جنبش سبز به اوباما که از قضا بعنوان نماینده موسوی و اصلاح طلبان هم ارائه میشد آیا همان روزها یا همان سال تکذیبی اتفاق افتاد که ما از آن بی خبریم؟! 🔖 چکیده ای از اسناد را اینجا ببینید: https://t.me/m_ghanbarian/919 محسن قنبریان ۱۴۰۰/۱۱/۲۸ ☑️ @m_ghanbarian
🎙 سهم نماز جمعه در جهاد تبیین محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
🎙 سهم نماز جمعه در جهاد تبیین 🔹 سواد تبیین! منطقی ها می گویند؛ التزام به چیزی، التزام به لوازم آن هم هست. اگر جهاد تبیین، واجب قطعی و فوری است(که هست)، لوازم آن هم باید مهیا شود. تبیین اگر صرفاً رفع ابهامات و گره های ذهنی جوانان و جامعه هم باشد، علم و مهارت کافی در آن عرصه ها و بستره های ابهام زا را می خواهد. نماز جمعه اگر تریبون رسمی و متیقنی برای این جهاد است، خطیبش باید قدرت رفع ابهام درعرصه های اقتصادی، روابط بین الملل و... را داشته باشد. به شکل عجیبی خطبای پایتخت و شهرهای اصلی و بزرگ عموما اقتصاد یا روابط بین الملل و... رابه شکل تفصیلی نمی دانند! لذا در ابهاماتِ مکرر این عرصه ها در حد شعار و کلیشه یا سرمقاله برخی روزنامه ها حاضر می شوند! 🔹 تبعیض در خطیب! در رساله ها مساله ای به نام تبعیض در تقلید هست. یعنی وقتی مرجع اعلم در همه شئون زندگی پیدا نشد، مقلد، شئون خود را در هر بخش از اعلم آن بخش تقلید کند؛ مسائل عبادی از یک مرجع، مسائل اقتصادی از اعلم اقتصادی و... به نظر می رسد در قحط الرجالِ متفکرینِ جامع مثل مطهری و بهشتی و...در مناصب، لازم باشد اقلا ترکیب و چینش خطبای شهرهای بزرگ طوری باشد که سرجمع از جامعیت آرمانهای انقلاب و اسلام دفاع شود. محسوس و ملموس است حتی خطبه های پایتخت و قم و مشهد و... چنین پوشش متوازن و فراگیری ندارد و نوعا در جنبه های خاصی بسط دارد. عجیب اینکه برخی مراکز مهم اصلا امام جمعه موقتی هم کنار خطیب اصلی نیست که احیانا گهگاهی از آرمانی مثل آزادی و جمهوریت و عدالت و... هم بگوید! 🔹 تکمیل جای تعویض! وقتی مصالح امام جمعه گی های متوسط به پایین اما طولانی مدت برایم روشن نیست، نمیتوانم قضاوتی کنم؛ اما میتوان وقتی تعویض در مواردی نزدیک به محال است اقلا مطالبه تکمیل کرد. به اقتضای جهاد تبیینی که عمدتا ابهاماتش گره خورده در بستره های اقتصادی، روابط خارجی، روشهای مدرن حکمرانی و... است؛ باید ترکیب خطبای کانون های اصلی به نفع جهاد تبیین همه جانبه تکمیل شود. منظورم افزودن دکترحجة الاسلام های صرفا مدرک گرفته کنار خطبای مشهور نیست، بلکه صاحب نظرانی که با سواد تفصیلی و شناخت جزیی از عرصه های حکمرانی به نظرگاهی درست و انقلابی رسیده باشند. محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
✅ در فاصله میلاد امیرالمومنین (ع) تا میلاد قائم آل محمد(ص) ، سلسله بحث "ده کارویژه عدالت" که در فاطمیه اول سال۹۹ ایراد شده است در چند کلیپ صوتی برگزیده تقدیم می شود. حجت الاسلام قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
درس اول قوام 1.mp3
1.57M
✅ مجموعه کار ویژه های عدالت 📢 فصل اول ««جعل الله سبحانه العدل قواما للأنام»» 🔰 درس یکم «جامعه سرِ پا» 🔸 وجه تسمیه جالب فقیر 🔸 قرآن از اهمیت مال و جایگاهش در برپایی و قیام جامعه سخن میگوید. 🔸 تشبیه مال به خون در بدن 🔸 اثرات کنز شدن و انحصاری شدن اموال در جامعه 🔸 اثرات چرخش مال در جامعه 🎵صوت کامل سخنرانی را اینجا بشنوید https://eitaa.com/m_ghanbarian/1824 حجت الاسلام قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
⁉️چرا اعتراض ائمه جمعه و مجامع حوزوی برای یک تخلف در حوزه زنان و حجاب با صدای بلند و پرتکرار شنیده میشود اما در حوزه عدالت، اشرافیت مذهبی یا مفاسد اداری نه؟! 1⃣سادگی و بساطت اولی ولی پیچیدگی و ترکیبی بودن مواردی از دومی، تخصص بیشتری را می خواهد. 2⃣اولی را قشر غیر مذهبی مرتکب میشود دومی بسا متهمش از قشر مذهبی یا مقامات سیاسی-مذهبی باشد! حتی جسارت سئوال از دومی در این طیف،سخت و کمیاب است. 3⃣اولی با یک صوت یا ویدئو ولو تقطیع شده ثابت میشود اما دومی بین نفی و اثبات میان رسانه های داخلی وخارجی چرخ می زند و همیشه خطر بازی در پازل دشمن را دارد پس ریسک نمی کنند! 4⃣اولی در کارکرد شهروندان(رعیت)تحلیل و دومی در حوزه حکمرانی تحلیل میشود؛ فریاد وعظ بر رعیت را وظیفه خود می دانند اما حتی سئوال از دومی را تضعیف حاکمیت اسلامی می دانند! یا واعظش را غیر از خود(رهبری و...) می شمارند! 5⃣اولی هزار سال ثابت حرام مانده اما بخش هایی از دومی(مثل اشرافیت مدرسه کاخ ها، مسجد کاخها و...) در دوره شاهان شیعی تئوریزه شده:قد یلیق بسلطان ما لایلیق بغیره! فرهنگ دهه اول انقلاب هم قاعده را برایشان عوض نکرد! ۶.و... ⬅️ دلیل هرچه باشد نتیجه یا اثر وضعی در افکار عمومی یکی است:تبعیض دین خواهی! خواستم از عدم همراهی عذر بخواهم که برای بسیاری دیگر غیر از این آقایان هم خانواده و ازدواج و حجاب مهم و بی بندباری و لاابالی گری مضر است؛ لکن زیادتر شدن این صدا در کنار آن سکوت و به هم خوردن توازن دین خواهی مورد ملاحظه است.الحمدلله پس از عذر خواهی هنرمند و وزیر ارشاد هم هنوز خیل اعتراض می رسد و من به الکفایه موجود است! @m_ghanbarian
۲۵-درسهای نهج البلاغه.mp3
15.2M
📖 درسهایی از نهج البلاغه جلسه۲۵ام - ۲۹بهمن۱۴۰۰ هیات راه فاطمه(س) قم 🔸 تفاوت یک جنبش فیک و تبرّجی با یک جنبش اصیل و مکتبی ❓فرق اُمّ زمل و صاحب جمل با زهرا(س) و زینب(س) در چیست؟ ❗️فرق در فرم و محتواست! • عناصر فرمی و محتوایی یک جنبش تبرجی در خطبه ۱۳ نهج البلاغه... حجت الاسلام قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
📖 درسهایی از نهج البلاغه جلسه۲۵ام - ۲۹بهمن ۱۴۰۰ هیات راه فاطمه(س) قم حجت الاسلام قنبریان 🔸 تفاوت یک جنبش فیک و تبرّجی با یک جنبش اصیل و مکتبی • یک جنبش و حرکت اجتماعی دارای دو رکن است: فرم / محتوا اصالت یا فیک شدن، نجیب یا تبرجی بودن به هردوست. ❓فرق اُمّ زِمل و صاحب جمل با زهرا(س) و زینب(س) در چیست؟! - در جمل یا ناقه نیست! - در خانه گزینی یا اجتماعی شدن نیست! - در فرم و محتوای جنبش اجتماعی_سیاسی شان است. - خسارت بزرگ انحصار در دوگانه ی: خانه گزینی _ جنبش تبرجی است. انقلاب اسلامی آمد شقّ سوم را احیاء کند: جنبش اجتماعی اصیل زن. ❗️آیه ۳۳ احزاب خطاب به همسر پیامبر(ص) و نهی از تبرج و جلوه کردن های جاهلیت است؛ خطبه ۱۳ نهج البلاغه عکس هوایی از جنبش اجتماعی آن تبرج است. سیمای جمعی آن حرکت را باز می گوید. - از این دو فرم و محتوای جنبش تبرجی قابل کشف است ✔️ فرم خطاب حضرت به جمعیت آن جنبش و شورش اینهاست: - جُند المَراه/ اَتباع البهیمه: لشکر آن زن شدید اما تبعیت کننده از آن شتر زبان بسته بودید! - رغا فَاجبتُم و عُقِرَ فهَربتم: نعره که می کشید می جنبیدید ، وقتی پی شد(چارپایش قطع شد) فرار کردید! ⬅️ جنبش فیک و تبرجی اینجور است. نمایشی است. جمل شتری خاص بود قوی و بلند که کار پرچم را هم می کرد. اما بهیمه است یعنی متکلم و عاقل نیست، مبهم گو است. حرکت تبرجی هم همین را می خواهد. با نعره اش سپاه هیجان کند! ۷۰نفر آوردند افسارش را بگیرند، در حالیکه یک نفر بیشتر نیاز نبود؛ می خواستند تقدسش دهند! لذا از کرک و پشم و بولش تبرک و شفاء می بردند! حضرت امیر(ع) وقتی دید فرمود: ویلکم اعقروا الجمل فانه شیطان: وای برشما این شتر را پی کنید که شیطان است! حتی دستور داد لاشه را آتش زده و خاکستر را به باد دهند(مثل عجل سامری)! همسر پیامبر هم وقتی برآن نشست، خود را شبیه پیامبر(ص) در بدر نشان داد! مقداری خاک برداشت و به طرف سپاه حضرت باد داد و نفرین کرد: شاهت الوجوه! رویشان نابود باد! اینها فرم یک حرکت تبرجی و جنبش فیک است. - امروز به کمک رسانه و مجاز آسانتر و قوی تر هم انجام می شود. آزادی یواشکی و دختران انقلاب و...! فاطمه(س) هم بر استر نشست و درب خانه ها رفت. زینب هم ناقه سوار و چهل منزل شهر به شهر رفت. همراه حضرت امیر(ع) در صفین و شاید همین جمل زنانی مثل زرقا و ام الخیر و سوده و... بودند. چرا آنها تبرج اینها اصیل؟! اول تفاوت در فرم است: - اینجا با نعره بهیمه یا جلوه مجازی، ایست و حرکت اتفاق نمی افتاد با کلام و بیان و احتجاج جنبش آفرینی می شد. - با جلوه فروشی و تشبّه به آنچه واقعیت ندارد هم فریب ساخته نمی شد. مردم کوفه از خطبه زینب(س) کلام علی(ع) را تبادر کردند نه او ادا و اطوار درآورده باشد! ✔️محتوا حضرت در خطبه۱۳ انسانِ جنبش فیک و تبرجی را به حسب محتوا و کیفیت معرفی می کند. سه ساحت عقل و نفس و جوارح او هرکدام اُفت و آفتی دارد که پیرو یک حرکت فیک و تبرجی می شود: - "اخلاقکم دقاق": خلق و خوی تان پَست است. اخلاق سِفله گی و دون صفتی و فرومایه گی اصلی ترین عامل جذب به حرکتهای تبرجی و تو خالی است. - "عهدکم شقاق": عهد و پیمانتان ناپایدار و گسسته است! بین همه اعمال در جوارح روی عهد می رود. جمله پارادکسیکالی است! عهد، اقتضاء استحکام داد، شقاق اصلا گسست است! عهد اینان عین گسست است. ائتلاف هایی که عین تفرقه است، آنی و منفعتی است. -"دینکم نفاق": دین و باورتان هم نفاق است. یعنی در عمیق ترین لایه (عقل) دچار شک و تردید و این سو، آنسو کشیده شدن هستند. این مستعد بُر خوردن به یک جنبش فیک و تبرجی است. -" المُقیم بین اظهرکم مُرتهن بذنبه": کسی که اقامت در شما گزید، در گرو گناه خود است. اینجا توجه به عنصر اتصال به هم این جماعت است. خیلی لطیف می فرماید. مثل وقتی شما رهن و گروئی پیش کسی می گذارید ، می فرماید : گناهشان آنها را گرو گذاشته! یعنی اقامتشان در جنبش بخاطر امیال پست و سفره طمع و... است • مقابل اینها در جنبش اصیل و مکتبی، خصائص عالی است: - ایمان به خدا و حقائق راستین. پشت جنبش سالها علم و تحقیق است نه شک و تردید. - اخلاق متعالی. برای زیاده خواهی ها یا از سر ترسها نیست. نه برای ریا است نه سُمعه و شرارت. نه چون یک سیلی ظالمانه خورده، همه چیز را زیر سئوال می برد و نه چون الان محترم است ادعای سیلی های ظالمانه را بدون بررسی می گذارد! - عهدشان هم استوار است. عهد با امامت رزق هرصبح آنهاست. عهد با ارزشهای اصیل انسانی و اسلامی مثل عدالت و آزادی و مساوات و... جنبش حاصل از این عهد اصیل و مکتبی خواهد شد. * تفصیل را در فایل صوتی بشنوید ☑️ @m_ghanbarian
🔆 تله های تبیین! 1⃣ دور نشدن از اهداف انقلاب _ مطلوب بودن وضع موجود! • برخی از اینکه رهبر انقلاب ادعای دور شدن از اهداف انقلاب را قویا رد کردند (۱۴۰۰/۱۱/۲۸) نتیجه گرفته اند: پس حتما وضعیت موجود، نزدشان مطلوب است؛ حتی آنرا قسم حضرت عباس و اینرا دم خروس گرفته اند! • در حالیکه این دوگانه تعاندی غلط است و شقّ سومی هم در بین است: از اهداف دور نشده ایم اما نسبت به وضعیت مطلوب هم فاصله(و گاهی فاصله زیاد) داریم. خود رهبر انقلاب در نمونه هایی از این فاصله ها دارند: 《آن عدالتی که اسلام از ما خواسته است با آنچه که امروز در جامعه ماست فاصله زیادی دارد》(۸۹/۱۱/۱۵) 《 این همه راجع به عدالت اجتماعی می گوییم جزو واضحات و مسلمات است خب کو؟ حالا تحقق پیدا کرد عدالت اجتماعی؟ ضریب جینی روز به روز بالاتر رفته است۱؛ بدتر شده است چرا؟!》(۹۶/۳/۳۱) • حرکت به سمت اهداف "کُند یا تند"، "پیوسته یا منقطع" ادامه داشته است؛ اما نظام اسلامی به اهدافش پشت نکرده است. - مثلا اینکه هر روز توئیت زن های ناقد و متعرض به رهبری بیشتر می شوند، یعنی هنوز آزادی بر استبداد ترجیح دارد. حتی اگر سعه صدر بیشتر برای تعرض ها و اقدامات تندتر را از اهداف بدانید، درون آن فاصله است نه پشت کردن به آرمانها. در گذشته به پاسبانی نمی شد چنین تعرض کرد! - عدالتخواهی نظام فقط این تشرها از عقب ماندگی عدالت بر دولتها نیست اقلا ابلاغ و قانون سیاستهای عدالتی(مثل بند ب سیاستهای اصل۴۴) بعنوان سهم جایگاه رهبر در این فرآیند نمونه ای از پشت نکردن به اهداف است. عدم تحقق آنها داخل در بررسی علل فاصله هاست و ایندو نباید باهم خلط شود. 2⃣ کارآمدی ها از ولایت _ ناکامی ها از منتخبین(دولتها و مجالس)! رهبر انقلاب اخیرا درباره برجام گفتند: 《در قضایای برجام در سال۹۴و۹۵ ایرادی که بنده می گرفتم این بود که یک نکاتی باید در برجام رعایت می شد که مشکلات بعدی پیش نیاید...در تذکرات هم مکرر گفتم خب بعضی از اینها در نظر گرفته نشد...این مشکلات بعدی پیش آمد که خب همه مشاهده می کنند》(۱۴۰۰/۱۱/۲۸) • برخی کلا اینگونه موارد را تعمیم و به آن خلوص می رسند که: همه عیوب از نهادهای انتخابی و منتخبان ملت است و همه پیشرفتها از ولایت و نهادهای انتصابی! • این رویکرد در هادیان و تبیین گران مجامع حزب اللهی زیاد است که البته مخالف صریح فرمایش رهبر انقلاب است: 《وجود دو گرایش تبلیغاتی غلط است: - یکی اینکه عده ای هر مشکلِ موجود در کشور را به نظام نسبت دهند که الان وجود دارد. اگر تبعیض و فقر هست و اگر مشکل خارجی پیدا می کنیم، قواره نظام اسلامی و قانون اساسی را زیر سؤال می برند و هر مشکل کوچکی در هرگوشه ای را به مشکل نظام برمی گردانند! این غلط است. - نقطه مقابل آن که ۱۸۰ درجه با این تفاوت دارد این است که عده ای نظام را -که نظام را هم در رهبری یا چیزی مثل رهبری خلاصه می کنند- از هر عیوب مبرّا نشان می دهند. هر مشکلی که هست به پای چهار پنج مسئول یک بخش نظام می ریزند، این هم غلط است! ما مشکلاتی داریم که این مشکلات غالبا ناشی از عملکرد مجموعه خود ماست. باید ریشه مشکلات را بشناسیم و به خودمان -همانطور که آقای خاتمی در صحبت اول جلسه اشاره کردند- نگاه نقادانه کنیم، نقاط قوت و ضعف را بیابیم و دلسوزانه به نقاط ضعف بپردازیم و آنها را برطرف کنیم این مارا موفق خواهد کرد》(۸۲/۶/۵)۲ ⬅️ این رویکرد(دوگانه شماره ۲) عملا دو دهه این راه غلط را علیرغم رهبر انقلاب به شکل سازمان یافته برای برگزیده و عملا در توضیح بسیاری از مشکلات، عقیم مانده و لاجرم راه را برای راه حل رقیب(مشکل از قواره نظام و قانون اساسی است) فراهم کرده است! در حالیکه راه درست تر بازبینی و بررسی منشأ ها و کانون های تصمیم سازی و اجرا در کل حکمرانی است... * شاید ادامه یافت! ......................................... ۱. رهبر انقلاب در سیاستهای کلی برنامه ۵توسعه در فقره۳-۳۵ آوردند:"کاهش فاصله دو دهک بالا و پایین درآمدی جامعه به طوری که ضریب جینی به حداکثر۰/۳۵ در پایان برنامه برسد"(۸۷/۱۰/۲۱) برای تحقق آن در بند ب سیاستهای اصل۴۴ ابلاغ کردند ۲۵٪اقتصاد کشور تا پایان این برنامه برای سه دهک پایین درآمدی باشد و ۳۰٪فروش متعلقات اصل۴۴ به تشکیل تعاونی های فراگیر این سه دهک پایین اختصاص یابد! قانون اجرایی هم در مجلس برایش تصویب شد اما...! ۲. https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=3189 * مطالب مرتبط: - جهاد تبیین از سوی منتقدها https://eitaa.com/m_ghanbarian/2739 - جهاد تبیین خطر ابتذال مفاهیم مقدس https://eitaa.com/m_ghanbarian/2806 📝 محسن قنبریان ۱۴۰۰/۱۲/۱ ☑️ @m_ghanbarian
حلقه های میانی.pdf
477.7K
▫️ حلقه های میانی ❓آیا رهبر انقلاب طرحی دارد؟ • نسبت ماهیت انقلاب اسلامی با پدیده حلقه های میانی • فرآیند شکل گیری حلقه های میانی • نقش حلقه های میانی در بسط جمهوریت • جایگاه اعتراض در مأموریت حلقه های میانی • استراتژی های اصلاح نظام دیوان سالار • بازیابی ماهیت حلقه های میانی در تراث علمی شیعه * اگر مفید دیدید بین اهالی انقلاب نشر دهید ☑️ @m_ghanbarian
درس دوم قوام مواسات کافی نیست.mp3
4.28M
✅ مجموعه کار ویژه های عدالت 📢 فصل اول ««جعل الله سبحانه العدل قواما للأنام»» 🔰 درس دوم «مساوات کافی نیست» 🔸حکومت نبوی با یک فقر دشمن ساز شروع شد 🔸 کار اورژانسی پیامبر در ابتدای حکومت 🔸 آیا مساوات فقر را ریشه کن کرد؟؟ 🔸 مواسات، مشکل اصحاب صفه را حل نکرد. 🎵صوت کامل سخنرانی را اینجا بشنوید https://eitaa.com/m_ghanbarian/1824 حجت الاسلام قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
🔆 نزاع دو اسلام! 🔅نزاع امام کاظم(ع) با هارون الرشید، نزاع دو اسلام بود: اسلام در قول و عمل مدافع پابرهنگان، مقابل اسلام مرفهین بی درد! عروسی میلیاردی هارون و زبیده و آن تجملات کنارش موقوفات هم داشت! زبیده خیّر هم بود! آن کاخ ها و شب نشینی ها، ۱۰۰ندیمه ی حافظ قرآن هم همیشه کنار زبیده داشت! در حرم تا بیت الله پیاده رفتن را هم داشت! اسلام موسوی، مقابل این اسلام لاکچری و قارونیِ هارون بود! 🔅اسلام هارون الرشید پیشرفت را داشت اما عدالت نداشت. اوج پیشرفت علمی و فناوری و شهرسازی و معماری بود. یک ساعت دیواری بزرگ اعجاب انگیزی را به شارلمانی پادشاه فرنگ(فرانسه امروز) هدیه داد که همه دست به دهن شدند. شهر رویایی بغداد سربرآورد و اختراعات نوآورانه از شیشه تا عدسی و چشم پزشکی. اما ابوالعتاهیه شاعر که رسانه آنروز بود در شعرش از گرانی و خانه های خالی از طعام یتیمان و از پا افتادگان می گوید. امام کاظم(ع) عایله و نان خور خود را ۵۰۰نفر شمرد یعنی به تنهایی همه آن نادارها را تامین میکرد. 🔅عجیب تر قدرت بازتولید آن اسلام مستکبر و مرفه در یاران امامِ مبارز است! برخی وکلا و نمایندگان آن امام انقلابی و دائم در زندان و تبعید، در اموال و وجوهات طمع کردند و توقف در امامت (یعنی توقف در اسلام راستین و مبارزه با ستمگران) را پایه گذاری کردند! حیّان سراج ۳۰هزار دینار وجوهات مردم به امام را بالا کشید و برای خودش خانه آنچنان و باغ و زراعت خرید! عثمان بن عیسی هم ۶کنیز و وجوهات را حرمسرای خود کرد! خطر بازتولید اسلام مرفهین بی درد و توقف در مقاصد ولایت را باید جدی گرفت. (گزیده ای از سخنرانی حجت الاسلام قنبریان شب شهادت امام کاظم/ مسجددانشگاه تهران۹۹/۱۲/۱۸) ☑️ @m_ghanbarian
🌹پیشنهاد شب شهادت امام کاظم(ع): مجموعه کلیپ از سخنرانی: فاصله مان تا امام کاظم(ع) (در کانال تلگرام) - قسمت ۱ https://t.me/m_ghanbarian/244 - قسمت ۲ https://t.me/m_ghanbarian/248 - قسمت ۳ https://t.me/m_ghanbarian/250 - قسمت ۴ https://t.me/m_ghanbarian/254 -قسمت ۵ https://t.me/m_ghanbarian/256 - چرا به موسی بن جعفر(ع)، کاظم می‌گوییم؟ https://t.me/m_ghanbarian/252 ☑️ @m_ghanbarian
بعثت پیامبر در شهر تجاری.mp3
2.74M
🔆 سرّ بعثت در شهر تجاری!؟ • در دوره فئودالیته اروپا و چندین سال قبل از غلبه تجارت بر کشاورزی(دوره اول سرمایه داری) خداوند پیامبرخاتم را در یک شهر تجاری مبعوث کرد؛ تا برای فردا حرف بزند، تجارتی که کاپیتالیسم نشود! • اشاره ای کوتاه به سوره قریش در اینباره *(در اینباره حرف به تفصیل بسیار است که در کارگاه های فقهی_اقتصادی مان بیان میشود این ۵دقیقه پیشکش بمناسبت عید مبعث) حجت الاسلام قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‼️ یک نکته فلسفی! • منطقی که "ذات فعل" را از حُسن و قُبح خالی کند و خوبی و بدیِ کارها و کنش ها را ذیل "علت فاعلی"(اراده ها) یا "علت غائی"(نتیجه ها) ببرد، منطقی کهن در کلام و فلسفه است. • امامیه و عدلیه قرنها مقابل این منطق، به حُسن و قبحِ خود افعال هم (در کنار حسن و قبح فاعلی و غائی) قائل بوده است. • این منطق استوار بدانجا رسیده که فعل قبیح را از "آدمی با نیت خوب" یا "در منصب و جایگاه خوب" قبیح تر هم می داند! (ر.ک:آیه ۳۰ احزاب/البرهان ج۴ص۴۴۱/ الکافی ج۱ص ۳۷۷و۳۷۸/و...) • در مقابل، "اشاعره" دیروز و آنگلوساکسون های امروز خوب و بد را تابع اراده و نتیجه معنا می کنند! (که نمونه ای از آنرا رهبر انقلاب در این ویدئو بیان می کنند). • متاسفانه این منطق غلط برای ارزش گذاری کنش ها و مصادیق عدل و ظلم اخیرا در بین نیروهای مدافع انقلاب و نظام اسلامی شایع تر شده است! • نجس شدن به منطق جاهلی دشمن، بدتر از مجروح شدن از تیر او و سهمی از مفتون شدن به دین اوست! 📎مطالبی مرتبط: - بایسته های عدالت خواهی طلبگی https://eitaa.com/m_ghanbarian/1762 - عدالت خواهی الهیاتی یا حقوقی؟ https://eitaa.com/m_ghanbarian/1690 - لزوم مجازات مضاعف کارگزاران متخلف https://eitaa.com/m_ghanbarian/1640 https://t.me/m_ghanbarian/2393 محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
درس سوم قوام.mp3
4.82M
✅ مجموعه کار ویژه های عدالت 📢 فصل اول ««جعل الله سبحانه العدل قواما للأنام»» 🔰 درس سوم «فاطمه را مصادره نکنید» 🔸 تبعیضِ مثبتِ به نفع پابرهنگان 🔸 سرپا شدن مردم با اقامه عدالت 🔸 چرا فدکِ زهرای مرضیه(س) به نفع تئوریهای سرمایه داری مصادره میشود؟ 🔸 اهل بیت زمان نداریِ جامعه در ساده زیستیِ مطلق هستند. 🔸 فاطمه(س) با داشتن فدک هم خانه اش گِلی بود و ساده ماند. 🎵صوت کامل سخنرانی را اینجا بشنوید https://eitaa.com/m_ghanbarian/1824 حجت الاسلام قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
مبنای ارتزاق در نظام پرداخت.mp3
21.79M
🔷 ارائه نظریه مبنای پیشنهادی برای لایحه پرداخت عادلانه خدمات دولتی. در جمع کارشناسان مدعو سازمان اداری و استخدامی کشور بهمن ۱۴۰۰ ☑️ @m_ghanbarian
مبنای ارتزاق در نظام پرداخت دولتی.pdf
251.9K
🔷 تقریر خلاصه ارائه نظریه مبنای پیشنهادی برای لایحه پرداخت عادلانه خدمات دولتی در جمع کارشناسان مدعو سازمان اداری و استخدامی کشور بهمن ۱۴۰۰ ☑️ @m_ghanbarian
4_6016972310924233478.pdf
888.1K
📎پیوست پاورپوینت ارائه نظریه مبنای پیشنهادی برای لایحه پرداخت عادلانه خدمات دولتی در جمع کارشناسان مدعو سازمان اداری و استخدامی کشور بهمن ۱۴۰۰ ☑️ @m_ghanbarian
درس چهارم تنسیق.mp3
4.97M
✅ مجموعه کار ویژه های عدالت 📢 فصل دوم ««جعل الله العدل تنسیقا للقلوب»» 🔰 درس چهارم «وحدت ملی شعار است اگر...!» 🔸 تبعیض و انحصار که باشد دلهای جامعه یکی نمیشود. 🔸 نمونه انحصار بنی امیه و آشوب و گسست در جامعه. 🔸 اصل 48 قانون اساسی و توزیع عادلانه منابع. 🔸 احساس تبعیض گسلهای اجتماعی را فعال میکند. 🎵صوت کامل سخنرانی را اینجا بشنوید https://eitaa.com/m_ghanbarian/1824 حجت الاسلام قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
۲۶-درسهای نهج البلاغه.mp3
12.61M
📖 سلسله بحث جلسه ۲۶ام- ۱۳ اسفند۱۴۰۰ هیات راه فاطمه(س) قم 🔸 کج ساختارها و کج رفتارهای فقر ۲۲۵ • دو کج ساختار حاصل از فقر ۱.طبقاتی شدن مذموم ۲.بدکرداران اقتصادی، مهربانی نانجیبانه می ورزند! • دو کج رفتار در فقرا: ۱.شیوع فرهنگ تملق ۲.حس تنفر و خشونت • پاداش صدقه و انفاق و بالاتر مبارزه با ساختارهای فقر ساز! ☑️ @m_ghanbarian