eitaa logo
محسن قنبریان
17.5هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
911 ویدیو
111 فایل
کانال نشر سخنان و مطالب استاد محسن قنبریان (توسط ادمین اداره میشود) . ارتباط با مدیر کانال @admin_ghanbarian . کانال دروس @doros_ghanbarian . پیج اینستاگرام instagram.com/ghanbarian.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
محسن قنبریان
27.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥بزنگاه منتشر شد 🔺مرکز موسیقی مأوا ‼️ درباره این کار جدید () نظر خواستند، اینجا بخوانید 👇 ☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
🎥بزنگاه منتشر شد 🔺مرکز موسیقی مأوا ‼️ درباره این کار جدید (#بزنگاه) نظر خواستند، اینجا بخوانید 👇 ☑
✔️ اتحاد و عدم تفرقه دو حد و دامنه دارد: ۱. تنزل به حداقل ها مثل: داشتن دشمنِ مشترک. ۲. تعالی به حداکثرها مثل: "کلمه سواء"(ایده مشترک) ▪︎ دشمن مشترک، سلبی است: دشمنی باهم نباشد، چون دشمن داریم! اتحادی در سرحد دشمنی داعش و اسرائیل است؛ تفرقه و واگرایی داخلی را حل نمی کند: - احتمالا برخی از حزب اللهی ها درباره همین ویدئو به شما گفته باشند برخی از اینها که حاج قاسمِ ماوا دست نیروی انتظامی را مقابل آنها می خواباند، امتداد داعش اند! بنظرشان اینان داعشجویند! و... - رقیب اصلاح طلب اینان هم سالها پیش از جان کین، "دموکراسی برون زا" نقل و با "دموآمریکاکراسی" اشغال عراق را تئوریزه کرد و پرسید: باید بیاندیشیم که آیا اخلاقی است بخاطر دموکراسی، استقلال را نقض کنیم(و اجازه اشغال دهیم)؟! ⬅️ از اینرو تا بر سر ایده ایجابی توافق نشود، سلب دشمن عامل اتحادِ پایدار نمی شود. • دشمنِ مشترک برای نهضت خوب است اما برای نظام کافی نیست. آیت الله خامنه ای در زندان پهلوی با هم سلول کمونیست -آنهم خبیث اش- از قول سوکارنو می گوید: ملاک اتحاد ملتهای عقب مانده وحدت نیاز است نه وحدت دین.۱ اما کمتر از او الان براندازِ نظام و عمله دشمن تلقی می شود. ▪︎اما کلمه سواء و ایده مشترک، ایجابی است و همگرایی داخلی را هم میتواند تامین کند. • کلمه سواء در تطور تاریخی دو قرن اخیر ایرانیان: استقلال، آزادی، مردمسالاری، پیشرفت، عدالت و معنویت، و البته همه ذیل اسلام بوده است؛ که همیشه در شعارهایش تجلی کرده است. • نسبت ولایت فقیه با این آرمانهای مشترک، باید نسبت پیغمبر اسلام با کلمه سواءِ توحید برای اتحاد با تکثر مدینه باشد! (آیه۶۴آل عمران کثرت واقعیِ مسلمان_اهل کتاب را مخاطب می کند: بگو ای صاحبان کتاب آسمانی، بیایید در عمل به سخنی که میان ما و شما یکسان است(کلمه سواء) گرد آییم، و آن اینکه جز خدای یکتا را نپرستیم و چیزی را شریک او قرار ندهیم و برخی از ما برخی دیگر را به جای خدا صاحب اختیار(ارباب) خود نگیرد...) - این از اعتصام به حبل اللهِ جامعه مسلمان(آیه۱۰۳ آل عمران) هم فراگیر تر و کثرت پذیرتر است./ این آرمانها نیز خوانشی اجتماعی در دنیای معاصر از همان کلمه سواء است. - ولایت فقیه در نظر امام خمینی، فقط "مجری احکامِ فقه" نبود بلکه "ولیّ بر فقه" برای رسیدن به آرمانهای اسلام(عدالت و آبادانی و مردم سالاری) است۲ از اینجا بود که امام آنرا حتی برای جوامع غیر مسلمان هم نسخه می دانست.۳ چنین ولایتی بنظر سردار شهید برای غیر شیعیان و غیر مقلدان هم یک اعتقاد عقلی است.۴ همین ولایت بود که بار اول در قانونی کردن حجاب، خلیفه گری ارامنه ایران را برانگیخت بیانیه دهد به احترام خمینی، اهل کتاب هم حجاب را رعایت کنند.۵ • فاصله اندازی عینی_ساختاری یا ذهنی_رسانه ای بین عدالت و ولایت، جمهوریت و ولایت، آزادی و ولایت، پیشرفت و ولایت ؛ نتیجه اش ایستادن بخشی از مردم در جانب آرمانهای ۲۰۰ساله و تنزل به اتحاد حداقلی در مواجهه با دشمن خارجی است. ⬅️ تصویر کردن سردار سلیمانی در این ایده ی اثباتی جذاب تر و از قضا غنی تر است او نمونه ای از امتداد ولایت فقیه خامنه ای بود که شیعه و سنی، باحجاب و بدحجاب، این جناح و آن جناح، ملی و امتی او را کارآمد و مورد وفاق می دیدند. - فرمانده نظامی بود اما در سیل و محرومیت کنار خوزستان و سیستان و کرمان بود. - پاسداری بود که هیچوقت در جناح بندی ها و انتخاباتها مداخله نکرد و سر صبحگاه معروف ایام انتخابات ۲خرداد وصیتنامه امام را بر ابلاغ نمایندگی ولی فقیه در سپاه ترجیح داد! - خط روشن در فتنه ها -از جمله۷۸و۸۸- داشت اما این مانع نمی شد کتاب حاج آخوند یکی از اعضای اتاق فکر جنبش سبز در لندن را نخواند و حتی زمینه زیارت او در سوریه را فراهم نکند! - دقیقا همو بود که اگر کمکی به غزه و لبنان میشد، متصدی اش او بود؛ "جانم فدای ایران" هم بیشتر از همه برازنده همو بود! ⬅️ جمهوری اسلامی ای که او نماینده و مجسمه اش بود جمع بین عالی ترین سطح ولایت پذیری با جمهوریت و آزادی و عدالت و پیشرفت بود. جمع بین ملی ترین و امتی ترین آموزه ها بود. در فهم برین او چنین معجونی -از تجلی عالی ترین ارزشهای انسانی با ولایت- از همه حرم ها مهمتر بود. ان شاء الله در اثر بعدی این وجه ایشان تصویر شود. ........................................... ۱. خون دلی که لعل شد. ص۲۴۶تا۲۵۱ ۲. کتاب البیع ج۲ص۶۳۲: ...بل یمکن ان یقال الاسلام هو الحکومه بشوونها و الاحکام قوانین الاسلام و هی شان من شئونها بل الاحکام مطلوبات بالعرض و امور آلیّه لاجرائها و بسط العداله... ۳.منشور حوزیان ۳ اسفند۶۷: یک مجتهد باید زیرکی و هوش و فراست هدایت یک جامعه بزرگ اسلامی و حتی غیر اسلامی را داشته باشد ...(صحیفه امام ج۲۱ص۲۷۳تا۲۹۳) ۴. وصیتنامه سردار سلیمانی ۵. تیرماه۵۹ 📝 محسن قنبریان ۱۴۰۱/۱۰/۱۳ ☑️ @m_ghanbarian
چکیده ای از 📌 سلسله جلسات با علی(ع) در انقلاب محمد(ص) ▪️سخنران: حجت‌الاسلام والمسلمین 🕰 پنج شنبه ۸ دی ماه ۱۴۰۱ 🕌 مسجد هیئت اصحاب الحسین(ع) [ASHABOLHOSSEIN.IR] [@ashabolhossein_ir ]
محسن قنبریان
چکیده ای از #جلسه_اول 📌 سلسله جلسات با علی(ع) در انقلاب محمد(ص) ▪️سخنران: حجت‌الاسلام والمسلمین #قن
۱-با علی(ع) در انقلاب محمد(ص).mp3
22.39M
💠 سلسله جلسات "با علی(ع) در انقلاب محمد(ص)" جلسه اول / ۸دی۱۴۰۱ مسجد دانشگاه تهران • بعثت یک انقلاب عمیق؛ هم "ثوره" و هم "اثاره" • سلولهای بنیادین جامعه دینی: شاهد غیب/ مومن غیب • چرخه مهم: تغییر رویکرد و عملکرد شاهد غیب ⬅️ پیروی مومنان(سنت شدن) ⬅️ یک دنیای اجتماعی جدید - از آنسو عمل به سنن، مومن غیب را شاهد غیب می کند. • شکل گیری سه جهاد: ۱. اصغر: سر مرزهای جغرافیایی ۲. کبیر: سر مرزهای فرهنگی و حفاظت از سنت ۳. اکبر: سرمرزهای معرفت و رساندن ایمان به ایقان • علی(ع) مومن و شاهد غیب نبوی! ☑️ @m_ghanbarian
۱۳-شرح عهدنامه مالک اشتر.mp3
14.14M
📚 درسهایی از نهج البلاغه شرح نامه۵۳/ جلسه سیزدهم/ ۹دی۱۴۰۱ ▫️ روابط اجتماعی حاکم • تا اینجا از عیب جوی مردم، بخیل و ترسو و حریص منع و به حقگو ولو تلخ گو دستور داد • اینجا به همنشینی با اهل ورع و صدق دستور می دهد - ریاضت دادن آنها که اهل مدح و ستایش کردن نشوند! - آنچه موجب عجب و کبر حاکم میشود؟! - در صورت ستایشگر خاک بپاشید! • محسن و مُسیئ نزدت مساوی نباشد - تسویه بین بدکاران (از اشراف یا فقرا) - تئوری پردازی برخی در جبهه انقلاب که: عیب خودی را پنهانی ولی عیب غیر خودی را علنی بگویید! حجت الاسلام محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
🔆 خدا را شکر که هستی! • صدا (سرود دختران بالغ)، رنگ (روسری و حجاب برخی بانوان حاضر) و مهمتر سخنان حکیمانه، همه پیام بود؛ برای دو جانبِ افراطی و تفریطی نسبت به گفتمان اصیل انقلاب اسلامی: • ضرورت شرعی خواندن حجاب، ناظر به نواندیشانی بود که از رد الزام تا انکار اصل وجوب و حجاب عرفی رفته اند. به سیاسیونی که اهمیت حجاب را دست چندم کرده اند، هم بود. • دختر خود خواندنِ کم حجاب و رد اتهام بی دینی و ضد انقلابی، خط روشنی مقابل جریان دیگر است که بیشتر از خشونت رفتاری، دچار درشت گویی زبانی درباره اینان است. یکبار شریک مفسدان اقتصادی خطاب می کند و یکبار برانداز! جالب اینکه فرمودی قبلا به علماء دراینباره تذکر هم داده ای! • بخصوص این جمله پدرانه بسیار دلکش بود که: "من حسرت می خورم به آنجور اشک ریختن. می گویم ای کاش من می توانستم اینجور مثل این زن جوان اشک بریزم اینرا چطور میشود متهمش کرد؟"فن آوری اجتماعیِ تصحیح حجاب، عمده اش با تأثیر و تأثر متقابل مردم بر هم انجام می شود و اندکی از برخورد با ناهنجاری ها، گردن حکومت می افتد. این تأثیر و تأثر متقابل جز با این نگاه حاصل نمیشود. باید محجبه و متشرع در بد حجاب هم فضیلتی قائل باشد و حتی امر و نهی او بر خود را بپذیرد تا زمینه اثر گذاری بر او هم فراهم شود. بی دین و برانداز دیدن بد حجاب، قفل کردن این فن آوری اجتماعی و رفتن به سمت برخورد صرفاً خشن است! (دقت کنید) • خدارا شکر که از نسل مطهری و بهشتی تو برای ما ماندی! محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
4_5886686625483722577.mp3
12.17M
نوشتم اول خط بسمه‌ تعالی سر بلندمرتبه پیکر، بلندبالا سر   فقط به تربت اعلات سجده خواهم کرد که بندۀ‌ تو نخواهد گذاشت هرجا سر   قسم به معنی «لا یمکن الفرار از عشق» که پر شده است جهان از حسین سرتاسر   نگاه کن به زمین! ما رایت الا تن به آسمان بنگر! ما رایت الا سر   سری که گفت من از اشتیاق لبریزم به سرسرای خداوند می‌روم با سر   هرآنچه رنگ تعلق، مباد بر بدنم مباد جامه، مبادا کفن، مبادا سر   همان سری که یَُحّب الجمال محوش بود جمیل بود جمیلا بدن جمیلا سر   سری که با خودش آورد بهترین‌ها را که یک به یک همه بودند سروران را سر   زهیر گفت حسینا! بخواه از ما جان حبیب گفت حبیبا! بگیر از ما سر   سپس به معرکه عابس «اجننی» گویان درید پیرهن از شوق و زد به صحرا سر   بنازم ام وهب را به پارۀ تن گفت: برو به معرکه با سر ولی میا با سر   خوشا به حال غلامش، به آرزوش رسید گذاشت لحظۀ آخر به پای مولا سر... ▪︎شب سالگرد حاج قاسم مهمان دانشگاه بودم. شعر سحرگونه سید حمید رضا را دانشجوی جوان مداحی(امین ) بسیار دلنشین خواند؛ شب جمعه با شما اشتراک می گذاریم. التماس دعا ☑️ @m_ghanbarian