قساوت قلب سیاسی❗️
چکیده سخنرانی شب شهادت امام هادی(ع)/ حجت الاسلام #قنبریان / ۲۴دی۱۴۰۲/ هیات اصحاب الحسین(ع)/ دانشگاه تهران
• قلب و قساوت
هدایت پذیر در قرآن تعریفی دارد: "من کان له القلب"(۳۷ق) کسی که صاحب دل باشد.
امیرالمومنین(ع) فرمود:"الرجل بِجنانه" مرد است و قلبش!(غرر الحکم)
قساوت، سنگین و سخت شدن این قلب است. خاموش شدن رادار و سنسور های سنجش! از این به بعد دیگر امواج امداد الهی و جریان ایمانی درک نمی شود و اشتباه محاسباتی رخ می دهد!
• مجاری قساوت
بخلاف تصور عمومی مجاری قساوت قلب، فقط امور فردی و اخلاقی نیست. کلاس های اخلاق و تربیت اینرا تنزیل داده اند به بی حالی در مناجات و بعلت گناهان فردی و...
آیات قساوت قلب در قرآن مجاری اجتماعی-سیاسی برای آن می شمارد.
- در ماجرای بقره و بنی اسرائیل که بر سر پدیده ای اجتماعی اتفاق افتاده، وقتی پس از همه بهانه گیری ها، آن گوساله ذبح می شود و به مقتول می زنند تا زنده شود، با وجود بروز یک معجزه، قرآن می فرماید: "ثم قست قلوبکم من بعد ذلک"! بعد از این قلبهایتان دچار قساوت شد.
• دو مجرای قساوت:
1⃣ نقض میثاق:
آیه ۱۳مائده می فرماید: بخاطر نقض میثاقشان، لعنت شدند و جعلنا قلوبهم قاسیه: قلبهایشان قسی قرار داده شد!
آیا نقض میثاق فقط در حوزه فردی و عهد شخصی با خدا رخ می دهد؟!
آیا نقض میثاق های بزرگ اجتماعی-سیاسی این پیامد را ندارد؟!
یک مسئول در نظام اسلامی اگر میثاقی مثل قانون اساسی (میثاقی ملی-اسلامی) را نقض کند، دچار این "جعل قساوت" نمی شود؟!
از همین جا راهدار ملکوتی او و سنسورهای ایمانی اش از کار می افتد؛ از اینجا به بعد دچار #اشتباه_محاسباتی خواهد شد!
2⃣ طولانی شدن بازه زمانی تحقق آرمانها:
آیه۱۶ حدید می فرماید: ولایکونوا کالذین اُوتوا الکتاب من قبل فطال علیهم الامد فقست قلوبهم: مثل اهل کتاب قبلی نباشید که زمان برشان طولانی شد، پس دلهایشان قساوت گرفت!
اَمَد یعنی بازه زمانی. آن کتاب و آیین جدید، آرمانها و اهداف و ارزشهایی داشت، تحقق آن به طول انجامید؛ همین طولانی شدن موجب قساوت قلب رهروان شد!
این قسم برای مردم و پیروان درس آموز است.
• تطبیق آیه۱۶ حدید:
- خود آیه ناظر به اهل کتابِ قبل اسلام است. بنی اسرائیل نمونه بارز آن است.
- امام باقر(ع)، آیه را بر بنو اسماعیل هم جاری می داند. کارگزاران بیت الله الحرام بودند و حج و امر دین مردم را بر پا می داشتند تا در زمان عدنان بن اُدَد دچار "فطال علیهم الامد فقست قلوبهم" شدند؛ فساد کردند، بدعت گذاشتند و برخی، برخی دیگر را اخراج کردند و...
- امام صادق(ع) آیه را بر غیبت امام زمان تطبیق داد (الغیبه النعمانی ص۲۴)
اَمَد یعنی بازه زمانی غیبت طولانی شد، برخی دچار قساوت شدند!
عجیب است انتظار، دل را روشن اما در حالتی دیگر طولانی شدن امد، برخی را دچار قساوت می کند.
• این آیه در جمهوری اسلامی!
برخی ذی نفوذ، مسئول و... با نقض میثاق اسلامیِ مردم دچار آیه۱۳ مائده می شوند و از این مجرا دچار قساوت قلب سیاسی می شوند.
برخی کنش گران و فعالان سیاسی اجتماعی هم بخاطر طولانی شدن تحقق آرمانها، سنگ اندازی های گروه اول و... دچار آیه۱۶ حدید می شوند و به قساوت قلب سیاسی می رسند!
رهبرانقلاب صریحاً از هردو حذر می دهد: "تشکیل حکومت برای تحقق آرمانهاست. اگر حکومت تشکیل شد ولی در جهت تحقق آرمانها پیش نرفت، حکومت منحرف است این یک قاعده کلی است این یک معیار است. [نقض میثاق] ممکن است تحقق آرمانها سالهایی طول بکشد، موانع و مشکلاتی بر سر راه وجود داشته باشد[طولانی شدن اَمد] اما جهت حکومت، جهت و سمت گیری این قدرتی که تشکیل شده است، حتما باید به سمت آن هدف و آرمانها و آرزوهایی باشد که شعار آن داده شده است و داده می شود و در متن قرآن و احکام اسلامی وجود دارد"(۷۵/۹/۱۹)
❓ چاره چیست؟
چاره را قرآن "شرح صدر برای اسلام" معرفی می کند.
آیه ۲۲زمر آیه دیگر قساوت قلب در قرآن در مقام چاره است: افمن شرح الله صدره للاسلام فهو علی نور من ربه فویل للقاسیه قلوبهم من ذکر الله.
شرح صدر برای اسلام را مقابل همان قاسیه القلوب می شمارد. شرح صدر یعنی فراخی سینه و حوصله برای تحقق اسلام در خود و جامعه؛ یعنی همان حوصله و تدبیر در تحقق آرمانها و اهداف و آرزوها.
سیاست گذار و مجریان باید در کوتاه کردن اَمد و بازه زمانی ها بکوشند تا ریزش ها کم شود. کنش گران و فعالان اجتماعی سیاسی وفادار باید شرح صدر برای این تحقق را در خود درست کنند. زود از کوره و میدان در نروند؛ سنگ اندازی ناقضین میثاق حتی در لباس مسئول و کارگزار آنها را دلسرد نکند بلکه تدابیرشان و راهبردشان را فراگیرتر کند.
* برای مباحث اخیر (انتقام ترورهای اخیر و شهدای کرمان) هم باتوجه به آیه استنباط(۸۳نساء) بیاناتی ارائه شد که میتوانید در فایل صوتی بشنوید!
☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
قساوت قلب سیاسی❗️ چکیده سخنرانی شب شهادت امام هادی(ع)/ حجت الاسلام #قنبریان / ۲۴دی۱۴۰۲/ هیات اصحاب ا
قساوت قلب سیاسی.mp3
23.55M
قساوت قلب سیاسی❗️
حجت الاسلام قنبریان/ ۲۴دی۱۴۰۲
هیات اصحاب الحسین دانشگاه تهران
• قلب و قساوت
قساوت خاموش شدن رادار و سنسورهای الهی سنجش است.
• مجاری قساوت
در آیات قساوت قرآن، مجاری قساوت، اجتماعی سیاسی است:
۱. نقض میثاق
۲. طولانی شدن بازه زمانی تحقق آرمانها
• قساوت سیاسی در جامعه ما
❓چاره:
• شرح صدر برای اسلام، چاره قرآنی قساوت قلب سیاسی
• جنگ شناختی دشمن مزید طولانی شدن آرمان ها
دو وظیفه در "آیه استنباط"(۸۳نساء):
۱) امور امنیت و خوف به اولی الامر رد شود
۲) آنها استنباط و به جامعه آگاهی دهند
• افراط و تفریط در ماجرای انتقام خواهی:
- بجای سؤال و حتی اشکال درون چارچوب، تضعیف و تحقیر و برچسب به نظام!
- مطلق حرف و سؤال، رد و صرفا بر اعتماد مبتنی شود!
• اعتماد به مسئولین و هم عمومی بودن مسائل کشور دو اصل کنار هم
- رهبری به فرماندهان سپاه و نیروهای مسلح هم دستور داد حرف های دانشجویان را بشنوند و حاضر به جواب شوند!
📋 چکیده متن سخنرانی
☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
🇮🇷 این نزدنها نشانهی نمیتوانیمها نیست؛ نشانهی تدبیر است. ▪️انتقاد از انتقام سخت حاج قاسم سلیما
49.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 در این دعوای فعلی باید حد وسط را انتخاب کرد
🎙 حجت الاسلام و المسلمین قنبریان
📆 یکشنبه ۲۴ دی ماه ۱۴۰۲
🏴 مراسم عزاداری شهادت #امام_هادی(ع)
صوت کامل / چکیده سخنرانی
🕌 مسجد دانشگاه تهران
هیأت دانشجویی اصحاب الحسین(ع)
☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تحقق آرمانهای اسلام یک شرح صدر برای اسلام می خواهد
🎙 حجت الاسلام و المسلمین قنبریان
📆 یکشنبه ۲۴ دی ماه ۱۴۰۲
🏴 مراسم عزاداری شهادت #امام_هادی (ع)
صوت کامل / چکیده سخنرانی
🕌 مسجد دانشگاه تهران
هیأت دانشجویی اصحاب الحسین(ع)
☑️ @m_ghanbarian
ج1 پیشنویس، استاد قنبریان.mp3
24.12M
🔰 بازخوانی آراء و اندیشه های شهید بهشتی
(ویژه برنامه مدرسه نگاه همزمان با سالروز تصویب قانون اساسی)
حجت الاسلام قنبریان
۱۴ آذر ۱۴۰۲
• اهمیت جایگاه شهید بهشتی در قانون اساسی
• بعضی نگرانی ها در مذاکرات: بازتولید سلطنت و تجربه مشروطیت
• جایگاه مردم در قانون اساسی باید در دوگانه ولایت-مردم (حق تعیین سرنوشت و رجوع به آراء عمومی و ...) دیده شود
• سه مبنا در دوگانه ولایت-مردم
- مبنای اول: ولایت فقیه در حد امور حسبیه (ولی فقیه وکیل مردم است و تعارضی بین حق تعیین سرنوشت و... باولایت نیست)
- مبنای دوم: مردم شرط وجود برای انعقاد ولایت
- مبنای سوم(شهید بهشتی): مردم جزء العلة برای ولایت
• تعارض بین حاکمیت مردم و ولایت فقیه و حل تعارض طبق هر مبنا
- الف: عدم تعارض طبق مبنای ولایت حسبیه
- ب: حل تعارض طبق مبنای دوم: رابطه طولی و مردم مجرای اعمال ولایت (تفوق ولایت بر حق تعیین سرنوشت)
- ج: حل تعارض طبق مبنای سوم: رابطه طولی است ولی خود ولایت فقیه هم با اکثریت مردم پذیرفته میشود
• حکومت اسلامی نظامی مردمی بر پایه اسلام است
• پاسخ بهشتی به قائلین به حذف ولایت فقیه از قانون اساسی
• حکومت کردن با خواست اکثریت اما رهبری کردن بر اساس مصالح اکثریت نه تمایلات
• سه سنجه هنگام تعارض بین تمایلات اکثریت و مصالح اکثریت
• تز انقلاب اسلامی در سیاست و اقتصاد: امتداد جمهوریت در حکمرانی
• بررسی بازنگری قانون اساسی
• بازگشت از مبنای سوم (شهید بهشتی) به مبنای دوم در بازنگری
• نظر امام خمینی در نسبت ولایت-مردم: تشکیل حکومت بستگی به آراء اکثریت دارد که همان بیعت صدر اسلام است
☑️ @m_ghanbarian
استاد قنبریان، کارگاه اصل43.mp3
22.11M
💠 کارگاه آشنایی با اصل ۴۳ و ۴۴ قانون اساسی
حجت الاسلام قنبریان
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
• سمت و سوی مکتب اقتصادی اسلام طبق نظر امام خمینی دخیل شدن توده میلیونی مردم محروم در تولید است
• مطالبه اصلی رهبر انقلاب: پیشرفت همراه با عدالت. در نگاه رهبر انقلاب، پیشرفت مردم پایه همان عدالت است
• تعاونی، طرح شهید بهشتی برای تحقق پیشرفت مردم پایه
• اصل ۴۳ طرح پیشنهادی شهید بهشتی: روش سومی در مقابل اقتصاد خصوصی و دولتی (که در هر دو روش مردم اجیر هستند)
• شروط شهید بهشتی برای تعاونی:
- همکاری به جای رقابت
- تعاونی در کنار اقتصاد دولتی نه در ذیل و ابزار آن
- برای هر عضو یک رأی نه به اندازه سهم
- تعاونی به صورت شاغل_مالکی باشد
• جوهره تعاونی مشارکت مردمی است و اگر از این خالی شود هدف محقق نمیشود
• تاریخچه ای از سیاست های اصل۴۴
• صد مشکل اقتصادی که ناشی از اصل۴۴ است!!!
• ابلاغ اولیه سیاست های اصل ۴۴ بعد از رفت و برگشت ها ولی بدون بند ج (خصوصی سازی)
• بند ب سیاست ها: افزایش سهم بخش تعاون در اقتصاد کشور به بیست و پنج درصد تا آخر برنامهی پنجم توسعه و...
• بیشترین راهبری برای تحقق این بند ها: بند نهم فصل سوم قانون اجرایی سیاست های کلی اصل۴۴
• چرا تعاونی محقق نشده؟ غفلت از دو تناظر اقتصاد مردمی برای اقتصاد مردمی در قانونی اساسی: حوزه سیاست و حوزه فرهنگ
• اینکه تعاونی ها شکست خورده اند یک غلط مشهور است
• تحقق پارلمان بخش خصوصی با بیشترین قدرت و نفوذ و عدم تحقق شوراهای قسط و...
☑️ @m_ghanbarian
🌀 روایتی اسرائیلی از ترورهای اسرائیل!
رونن برگمن خبرنگار اسرائیلی ساکن تل آویو سال۲۰۱۸ کتابی درباره ترورهای ۶۰سال اخیر اسرائیل نوشت.
با ۱۰۰۰مهره اطلاعاتی اسرائیل مصاحبه و هزاران سند را بررسی کرد. از ترور یاسر عرفات تا دانشمندان هسته ای ایران را بررسی کرد.
از مئیر داگان رئیس پیشین موساد
در این کتاب حرفهای دستهاولی نقل میشود. درباره صنعت هستهای و دانشمندان هستهای ایران یک جمله از داگان در کتاب هست که میگوید: "راههای زیادی برای اینکه یک ماشین را از حرکت بازداریم وجود دارد. مثلاً یک ماشین چند هزار قطعه دارد، شما باید بگردید و ببینید کدام قطعه اساسی است و آن را بردارید. ولی یک راه سادهتر هم وجود دارد، اینکه راننده را بکشی!"
خود این کتاب میگوید سیاست اسرائیل در بحث پرونده هستهای در دوران داگان «کشتن راننده» بود.
سرّ ترور برخی دانشمندان هسته ای، شهید فخری زاده و... می تواند همین باشد.
نکته جالب اسم کتاب است. برگمن آنرا از تلمود یهود عاریه گرفته است: "اگر کسی برای کشتن شما آمده برخیز و اول تو او را بکش"!
این مجموعه ۴جلدی روایتی اسرائیلی از سازمان ترور اسرائیل است که معمای ترورهای اخیر فرماندهان مقاومت را هم حل می کند.
ترور برای اسرائیل یک آموزه تلمودی و کاری پیش دستانه است که تجربه ۶۰ساله دارد و این دولت را به اعتراف این کتاب بزرگترین تروریسم دولتی کرده است.
📝 محسن قنبریان / ۱بهمن۱۴۰۲
☑️ @m_ghanbarian
🎥 #نما
📌فیلم ارائههای جلسه "حاج قاسم راه عبور از دوگانه ها"
🔻خون حاج قاسم راه عبور از کدام دوگانه ها را گشود؟
➖ ➖ 🔹 💠 🔹➖ ➖
◀️ارائه اول: حجت الاسلام اسحاقی |دوگانه امت - ملت|
◀️ارائه دوم: دکتر ابدی |دوگانه انقلاب اسلامی- جمهوری اسلامی|
◀️ارائه سوم: حجت الاسلام امین اسدپور |دوگانه عقلانیت - انقلابی گری|
◀️ارائه چهارم: آقای اشکان شاه محمدی |دوگانه آرمان بدون مرز - منافع ملی|
◀️ارائه پنجم: حجت الاسلام علی مهدیان |دو گانه نهضت - نظام|
◀️ارائه ششم: حجت الاسلام علی محمدی |دوگانه سیاست ورزی - رویکرد نظامی امنیتی|
◀️ارائه هفتم: حجت الاسلام قنبریان |دو گانه آرمان گرایی - واقع بینی|
◀️ارائه هشتم: حجت الاسلام کاظمی |دوگانه ارزش مداری - عمل گرایی|
◀️ارائه نهم: حجت الاسلام وطن فدا |دوگانه تشیع علوی - تشیع صفوی|
◀️ارائه دهم: حجت الاسلام صادقی |دوگانه مقاومت - پیشرفت|
💢برای مشاهده هر بخش روی آن کلیک کنید
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🔻 مرکز علوم نوین اسلامی(معنا)
🌐 @maana_hamandishi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ ما هنوز غدیر انجمن حجتیه را جشن میگیریم
✅ غدیر عید بزرگ دخالت مردم در سیاست است
✅ مردمسالاری در متن دین است
حوصله کردن با مردم
حجت الاسلام قنبریان
☑️ @m_ghanbarian
44.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ هستیشناسی ولایت
ولایت پیوستگی با مردم است
🔵 قرآن برای حاکم جامعه از کنار همه واژگان میگذرد، از واژه ولایت استفاده میکند
حجت الاسلام قنبریان
☑️ @m_ghanbarian
27.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ ولایت طولی؛ ولایت عرضی
🔴 کاش قبل از سردار شهید سلیمانی این حرف از زبان ما روحانیون بیان میشد
حجت الاسلام قنبریان
☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ هستی ولایت با رابطه مردم-مردم محقق میشود (أخوت)
أصبحتم بنعمته إخواناً
حجت الاسلام قنبریان
☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حضرت زینب (س) ، انسان برین و عرفانی در عین حال سیاسی_اجتماعی
🔰قسمت اول × برنامه تلویزیونی «علامت»
💠زینب(س)، فریاد فرمند
💬گفتگو با حجت الاسلام قنبریان
🔸شبکه دو سیما
۲۴آبان۱۴۰۲
🎵 صوت کامل این قسمت را اینجا بشنوید
☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 عدالت و آزادی بدون معنویت و عرفان بدون حماسه دو لبه قیچی!
• غرب سراغ آزادی و شرق سراغ عدالت رفت و هردو منهای معنویت!
در اینجا هم عرفانی بدون حضور اجتماعی؛ مملکت را استبداد و استعمار گرفت از او خبری باز نیامد!
• زینب(س) تجسم خطبه۲۲۲ نهج البلاغه است کسانی که خدا در عقولشان راز می گوید و آنها در جامعه حرکت می آفرینند!
🔰قسمت اول × برنامه تلویزیونی «علامت»
💠زینب(س)، فریاد فرمند
۲۴آبان۱۴۰۲
💬گفتگو با حجت الاسلام قنبریان
🔸شبکه دو سیما
🎵صوت کامل این قسمت را اینجا بشنوید
☑️ @m_ghanbarian
33.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 مفهوم "ایام الله" / روزی که خداوند در آن تجلی بیشتری کرده است.
🔰قسمت اول × برنامه تلوزیونی «علامت»
💠زینب(س)، فریاد فرمند
۲۴آبان۱۴۰۲
💬گفتگو با حجت الاسلام قنبریان
🔸شبکه دو سیما
🎵صوت کامل این قسمت را اینجا بشنوید
☑️ @m_ghanbarian
31.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 رزمایش ملکوتی عارفان مجاهد!
• اول "تمام" ، بعد "کمال"؛ سالکانی که به عرصه های اجتماعی نیامدند، تمام نبودند!
انسان کاریکاتوری همین جاست.
• زینب کبری(س) با آن اوج احساس در وداع درباره بار رسالتش به برادر چه گفت؟!
• او بار سنگین یک امت را که امام کشته بودند را تنها با امام سجاد(ع) بر دوش کشید!
🔰قسمت اول × برنامه تلوزیونی «علامت»
💠زینب(س)، فریاد فرمند
۲۴آبان۱۴۰۲
💬گفتگو با حجت الاسلام قنبریان
🔸شبکه دو سیما
🎵صوت کامل این قسمت را اینجا بشنوید
☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حضرت زینب(س) نماد «وجدان عمومی» امت شد که قابل سکوت و خاموش شدن نبود
• جامعه هم وجدان دارد؛ وقتی خطا و گناهی اجتماعی سر میزند و عده ای همراه و عده ای ساکت می شوند!
اگر کسی صدای وجدان عمومی شد، جامعه را توبه می دهد!
🔰قسمت دوم × برنامه تلوزیونی «علامت»
💠زینب(س)، فریاد فرمند
۲۵آبان۱۴۰۲
💬گفتگو با حجت الاسلام قنبریان
🔸شبکه دو سیما
🎵صوت کامل این قسمت را اینجا بشنوید
☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 روایت عاشورا در هژمونی تبلیغاتی اموی
• عدم روایت حوادث عاشورا توسط حضرت زینب(س)، موجب دفن ماجرا در کربلا میشد.
هژمونی تبلیغاتی اموی توانسته بود علی(ع) با سابقه از حرا تا وفات پیامبر را تحریف کند!
• باید چیزی برای روایت، و روایت گری مثل زینب(س) داشت...
🔰قسمت دوم × برنامه تلویزیونی «علامت»
💠زینب(س)، فریاد فرمند
۲۵آبان۱۴۰۲
💬گفتگو با حجت الاسلام قنبریان
🔸شبکه دو سیما
🎵صوت کامل این قسمت را اینجا بشنوید
☑️ @m_ghanbarian
27.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 فرموله کردن تحریک وجدان عمومی!
❓چگونه می شود وجدان عمومی جامعه را در سطح ملی و جهانی تحریک کرد؟!
۱. رفتن سر آستانه درد عمومی ...
۲. بیشتر از برانگیختن ترحم ها، با نشان دادن نشکن بودن خود، توبه و توجه را موجب شدن!
🔰قسمت دوم × برنامه تلوزیونی «علامت»
💠زینب(س)، فریاد فرمند
۲۵آبان۱۴۰۲
💬گفتگو با حجت الاسلام قنبریان
🔸شبکه دو سیما
🎵صوت کامل این قسمت را اینجا بشنوید
☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تقدیرگرایی اموی ، تقدیرگرایی زینبی!
• تقدیر گرایی ای که به "جبر" می انجامد ؛ تقدیرگرایی ای که به "مسئولیت اجتماعی" می انجامد...
🔰قسمت دوم × برنامه تلوزیونی «علامت»
💠زینب(س)، فریاد فرمند
۲۵آبان۱۴۰۲
💬گفتگو با حجت الاسلام قنبریان
🔸شبکه دو سیما
🎵صوت کامل این قسمت را اینجا بشنوید
☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 جنگ روایتِ نامتقارن حضرت زینب(س)
🔰قسمت سوم × برنامه تلوزیونی «علامت»
💠زینب(س)، فریاد فرمند
۲۶آبان۱۴۰۲
💬گفتگو با حجت الاسلام قنبریان
🔸شبکه دو سیما
🎵صوت کامل این قسمت را اینجا بشنوید
☑️ @m_ghanbarian
💠 نگهبان حیثیت مردمسالاری دینی و اسلام هم باشید!
• گفتن ندارد که امام خمینی بر سر رعایت نصابها در انتخاباتها هم حساس بود؛ اما آنجا که "احتیاط ها خلاف احتیاطِ لازم تر" و "وسواس بر سر نصابها، حیثیت مردم سالاری دینی و جمهوری اسلامی را مخدوش می کرد"، جانب دیگری را می گرفت.
• یک نمونه تاریخی اش انتخابات مجلس سوم بود. شورای نگهبان انتخابات تهران را تایید نمی کرد و بیش از صندوق های مورد شکایت، صندوق های گزارش شده را هم می خواست بازشماری کند...
دست آخر امام به شورای نگهبان نامه زد:
《با توجه به گزارشات مختلف و نیز رسیدگی و گزارش نماینده این جانب در امر انتخابات، صحت آن محرز و آن را اعلام نمایید [...] کسانی که احتیاط یا وسوسه در امر انتخابات می کنند، بهتر است کمال احتیاط را برای حفظ حیثیت جمهوری اسلامی و اسلام نمایند. 》
❓ به نظر شورای محترم نگهبان انتخابات اینبار خبرگان رهبری نیاز به نگهبانی حیثیتِ جمهوریت و اسلامیت ندارد؟
برخی استانها (مثل فارس) به تعداد نمایندگانش، تایید شده ندارد!
برخی استانها (مثل خراسان جنوبی) فقط یک نفر تایید شده و رقیب ندارد!
کل تایید شدگان هم به ازاء هر کرسی اقلا دونفر نیست؛ که جابجایی ها مشکل را اساسی حل کند!
برخی از فضلای رد شده بخاطر امتحان اجتهاد سواد حوزوی شان از برخی موجودین خبرگان کمتر نیست!
❓"جانب احتیاط و حیثیت اجتهاد گرفتن" برای ارجاع یک ضمیر و توضیح یک متن فقهی مهمتر است یا "انتخابات قوی و رقابتی" و "کمال احتیاط برای حفظ حیثیت جمهوری اسلامی و اسلام"؟!
محسن قنبریان
☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 قدرت بازگشت به خود حقیقی
❓زینب(س) چگونه جامعه را توبه داد؟!
🔰قسمت سوم × برنامه تلوزیونی «علامت»
💠زینب(س)، فریاد فرمند
۲۶آبان۱۴۰۲
💬گفتگو با حجت الاسلام قنبریان
🔸شبکه دو سیما
🎵صوت کامل این قسمت را اینجا بشنوید
☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حسینِ(ع) اصیل؛ و نا اصیل!
❗️گاهی دوستانش هم او را تقلیل و تنزیل می دهند و حسینی نااصیل می سازند!
❓چقدر نوحه های ما از جامعیت حسین(ع) دارد؛ از آزادی و آزادگی و مبارزه برای مستضعفین و عدالت؟!
🔰قسمت سوم × برنامه تلویزیونی «علامت»
💠زینب(س)، فریاد فرمند
۲۶آبان۱۴۰۲
💬گفتگو با حجت الاسلام قنبریان
🔸شبکه دو سیما
📎مطلب مرتبط: فرموله کردن تحریک وجدان عمومی
🎵صوت کامل این قسمت را اینجا بشنوید
☑️ @m_ghanbarian