هدایت شده از هیأت اصحاب الحسین (ع)
🖼️ #عکس_نوشته
💠 لیبرالیسم
🎙 حجتالاسلام #قنبریان
🏴 مراسم عزاداری دهه دوم محرم ۱۴۴۶
🕌 مسجد دانشگاه تهران
هیأت دانشجویی اصحاب الحسین(ع)
@m_ghanbarian
@ashabolhossein_ir
هدایت شده از هیأت اصحاب الحسین (ع)
🖼️ #عکس_نوشته
💠 غزه؛ موج بیداری
🎙 حجتالاسلام #قنبریان
🏴 مراسم عزاداری دهه دوم محرم ۱۴۴۶
🕌 مسجد دانشگاه تهران
هیأت دانشجویی اصحاب الحسین(ع)
@m_ghanbarian
@ashabolhossein_ir
هدایت شده از نشر معارف
44.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📎📕7 کتابی که ما رو به امام حسین «علیهالسلام» نزدیک میکنن🖇️
📌معرفی کتاب اول👇🏼
🪧کتاب «اهالی تپه ندبه» نوشته حجت الاسلام قنبریان، یکی از تازهترین کتابهای نشر معارف هست که خیلی هم مورد استقبال قرار گرفته.
💢معرفی کامل و دقیق این کتاب رو میتونی توی پست های قبلی مطالعه کنی⏮️
📍اولین روز از چالش 7 روز 7 کتاب.
✍🏼نظرتون رو برامون نویسید و پیشنهادات خوبتون رو به ما هدیه بدید📝🍃👇🏼
💠@nashremaaref_admin
_🔸🔹_
📱@Nashremaaref_official
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️ حر بن یزید (سنّی و عضو جبهه یزید) راه یافته تر است یا عبدالله بن جعفر (شیعه عقیدتی و مناسکی)؟!
✍ توجه کنید!
این مباحث در مقام تضعیف تشیع عقیدتی و مناسکی نبوده که نمایندگان بزرگش مثل حبیب بن مظاهر و بریر و مسلم بن عوسجه هم در جبهه سیاسی حسین(ع) بودند هم نمونه شیعه عقیدتی و مناسکی کامل؛ بلکه در تبیین این بود که جبهه علوی و حسینی علیه حزب اموی -که ابقائش را حضرت امیر(ع) کافر شدن به آورده پیامبر(ص) می خواند(خ۵۴)- فقط از شیعیان خالص و هویتی تشکیل نمی شود.
جبهه حسین(ع) از سنّی های آن روز هم جذب می کند و شرط تشیع ندارد. گاهی آنها از شیعیان رسمی سبقت هم می گیرند و مشمول "الارواح التی حلّت بفنائک" می شوند!
غیر از جناب حر از زهیر و هفهاف و برادرش و... هم در این مقیاس یاد شد...
البته این شهیدان در مراحل نهایی از شیعیان هویتی امام هم می شوند.
کلماتی در رجز آخر زهیر، یا کلمه "اولیائک" در توبه آخر حر، شاهد بر این حقیقت است...
❗️ برای قضاوت بهتر سلسله بحث را اینجا بشنوید!
#جبهه_حسین(ع)
حجت الاسلام قنبریان
☑️ @m_ghanbarian
🌀 حاشا که "قلق الوضین" باشیم!
مساله اول جهان اسلام #غزه است. الان اولویت ایران، عزم عمومی در مواجهه با اسرائیل برای #خوانخواهیِ مهمان عزیز و حفظ شرف و عزت خود است. هر خبر و پردازشی که توجه را از این عزم بکاهد از مصادیق واضح بی ملاحظه گی و موقعیت ناشناسی است.
اشتباه نشود نه مساله رعایت کرامت متخلف بی اهمیت است نه مساله لعن و تکفیر این و آن! و...
❓اما آیا این مساله ها از ماجرای وصایت و امامت بلافصل حضرت امیر(ع) مهمتر است؟!
حضرت امیر وقتی لشکر برای جنگ با حزب اموی برد، یکی از قبیله بنی اسد آمد و پرسید:
چگونه شما را از مقام امامت کنار زدند در حالیکه از همه به آن سزاوارتر بودید؟!
حضرت به او جواب تندی داد:
يَا أَخَا بَنِي أَسَدٍ، إِنَّكَ لَقَلِقُ الْوَضِينِ، تُرْسِلُ فِي غَيْر سَدَدٍ!
"وضین" ، تنگ پالان شتر است. "قلق الوضین"، اضطراب و سستی آن طناب است که مانع درست راه رفتن شتر است.
در اصطلاح: کسی که کلام استواری ندارد و بجا سخن نمی گوید.
"ترسل فی غیر سدد" ؛ آن شتر که پلانش خوب بسته نشده، رها شود معلوم است استواری و استقامت ندارد.
کنایه از اینکه: زبانت را بدون ملاحظه رها می کنی!(خ۱۶۲)
تازه سؤال، غلط نبود فقط بی جا بود!
چه رسد به برخورد اشتباه پلیس!
در بحبوحه انقلاب، کفر یا ایمان شریعتی یکبار طرح و امام(ره) با سکوت به اهم توجه داد! الان هم بقیه مثل او!
❗️همه باید در این موقعیت مراقب باشیم سوژه نسازیم!
رسانه ها باید بیشتر رعایت کنند!
هر "نامساله" یا "بیجا مساله" و "فرعی مساله" را جای پردازش، بنویسند: از اسرائیل چه خبر؟!
محسن قنبریان ۱۴۰۳/۵/۱۸
☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از هیأت منتظران حضرت مهدی (عج) بهبهان
33.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
عرفان حافظ1.mp3
12.02M
🔆 عاشورا در عرفان حافظ
جلسه اول
⬅️ایام شهادت حضرت رقیه(س) صفر۹۲
#باز_نشر
🔅مقایسه نگاه عرفانی مولوی و دو عارف دیگر شیعه درباره عاشورا با نگاه عرفانی حافظ
🔅برتری نگاه حافظ و انطباقش با شهود معصوم و هم شریعت و احکام الهی
🔅راه وصول به اباعبدالله جشن گرفتن وصال او نیست؛ مبتلا شدن به بلای اوست که با بکا شروع میشود.
🔅شرح غزل عرفانی عاشورای حافظ
☑️ @m_ghanbarian
عرفان حافظ2.mp3
6.17M
🔆 عاشورا در عرفان حافظ
جلسه دوم
⬅️ایام شهادت حضرت رقیه(س) صفر۹۲
#باز_نشر
🔅ارکان سه گانه سلوک عاشورایی در غزلهای حافظ
🔅اشاره ای به مکاشفه یا خیال ابالفضل(ع) در غزل حافظ
🔅سلوک عاشورایی حضرت رقیه(س) در دو غزل بسیارعالی حافظ
☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از راز
🔸برنامه تلویزیونی راز🔸
⌛ قسمت سیزدهم |
🔎 موضوع: «اسلامی که انقلاب کرد...!»
🔹 گفتگوی دکتر وحید یامینپور و حجتالاسلام قنبریان
🗓 یکشنبه، ۲۱ مردادماه، ساعت ۲۲، شبکه افق سیما
🔖@raz_ofoghtv
هدایت شده از هیأت الزهرا(س) دانشگاه شریف
🏴 مراسم گرامیداشت شهید مقاومت اسماعیل هنیه و بدرقه کاروان اربعین هیأتهای دانشجویی
👤 با سخنرانی: حجتالاسلام #قنبریان
👤 با نوای:
◾️ حاج سعید #حدادیان
◾️ حاج حنیف #طاهری
◾️کربلایی حسین #سالکی
📆 سهشنبه ۲۳ مردادماه
🕰 از نماز مغرب و عشاء
🕌 خیابان آزادی، مسجد دانشگاه صنعتی شریف
📺 این مراسم به صورت مستقیم از طریق درگاههای پخش زنده هیأت الزهرا(س) در آپارات، هیأت آنلاین، تکیه، سروشپلاس و یوتیوب قابل مشاهده است.
#بدرقه_اربعین_۱۴۰۳
هیأت الزهرا(س)
هیأت اصحاب الحسین | هیئت شهدای گمنام
هیئت رهروان شهدا | هیأت میثاق با شهدا
هیئت محبین مرتضی(ع) | هیئت فاطمیون
هیئت اصحاب عاشورایی | هیأت محبّین اهل بیت(علیهم السلام)
@azzahraasharif
79.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔶 فیلم کامل برنامه تلویزیونی راز
⌛ قسمت سیزدهم
موضوع: «اسلامی که انقلاب کرد...!» (۱)
🔹 گفتگوی دکتر وحید یامینپور و حجتالاسلام قنبریان
🗓 ۲۱ مردادماه، شبکه افق سیما
ادامه بحث سه شنبه ۲۳مرداد ماه
📺 برای مشاهده برنامه از تلویبیون اینجا کلیک کنید
☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از راز
4_5895305357831443846.mp3
18.03M
🎧 صوت کامل قسمت سیزدهم - «اسلامی که انقلاب کرد...! »
گفتگو با حجتالاسلام قنبریان
#فایل_صوتی
▫️«برنامه تلویزیونی راز»
🔖 @raz_ofoghtv
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚫ «الان با ما هستند!»
♦️ و در لشکر ما هستند کسانی که در بعدهای تاریخ، دلشان با ماست....
خطبه۱۲ نهج البلاغه
▫️«برنامه تلویزیونی راز»
حجت الاسلام قنبریان
☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از راز
🔸برنامه تلویزیونی راز🔸
⌛ قسمت چهاردهم |
🔎 موضوع: «چالش خلوص و وحدت»
🔹 گفتگوی دکتر وحید یامینپور و حجتالاسلام قنبریان
🗓 سهشنبه، ۲۳ مردادماه، ساعت ۲۲، شبکه افق سیما
🔖@raz_ofoghtv
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 «ولایت بر احکام»
➕ حضرت امام در تبیین معنای ولایت اصرار دارند بر این نکته که ولایت تنها فقط اجرای احکام نیست بلکه ولایت بر احکام است...
🔻بخشی از گفتگو با حجتالاسلام #قنبریان
#گزیده_گفتگو
▫️«برنامه تلویزیونی راز»
🎵 صوت کامل برنامه را اینجا بشنوید
☑️ @m_ghanbarian
💠 الگوی حل مسئله در نظام فقهی؛ روایتی از منطق اسلامی حل مسئله
🎙️حجت الاسلام و المسلمین قنبریان
🔸بخش مهمی از حل مسائل با استفاده از منابع فقهی به صورتبندی مسئله بر میگردد. در صورتبندی مسئله باید به دو موضوع توجه داشت، یکی روند تاریخی مسئله و دیگری مبنا و الهیات و منظومه فکری که بنیان مسئله است. نظریه مبنا برای مسائل در ابتدا بهصورت اجمالی مشخص میشود اما در رفتوبرگشت با مسائل تفصیل مییابد.
🔹 در حل مسئله با استفاده از نظام فقهی، باید توجه داشت که چطور میتوان این راهحل فقهی را در شرایط کنونی با در نظر گرفتن همه عوامل اثرگذار، محقق کرد. در این خصوص نیاز به طراحی الگوی اجرایی- عملیاتی داریم که نزدیکترین راهکارهای اجرایی به راهحل را ارائه کند و در مقام اجرا از راهحل فاصله نگیریم.
🔰 رویداد مأموریت محور راعون | مرداد ۱۴۰۳
📄 برای مطالعهی ادامه مطلب میتوانید به این نشانی مراجعه نمایید.
#رویداد_راعون
#مرکز_رشد_دانشگاه_امام_صادق (ع)
➖➖➖➖➖
✅ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع)
🌐 Rushd.ir
🆔 @rushdisu
4_5900034365932442932.mp3
14.84M
🎧 صوت کامل قسمت چهاردهم برنامه تلویزیونی راز
گفتگو با حجتالاسلام قنبریان
▫️اسلامی که انقلاب کرد (۲)
(چالش خلوص و وحدت)
• فرق تحفظ و تحجر در کرامت انسان، در فتوای ابویوسف و سید جمال اسدآبادی
• نسبت حکومت دین و مردم؛ سکولارها و برخی متدینینی که افراطی ترش میشود داعش!
▫️سه بزنگاه مهم در چالش خلوص و وحدت:
1⃣ تخصص بعد از نگاه جامع به دین است؛ قبل از آن، تجزیه است و زمینه تحجر!
• فرق سید شرف الدین با برخی معاصرین ما؟
• قبل از فقیه و متکلم بودن باید اسلام شناس بود!
2⃣ فرآیند ظهور دین حق: غلبه حجت + قبول امت
• فرق این راه با حذف نظرهای دیگر با روش امنیتی و قضایی و صرفاً نظارتی!
• مناظره و بحث نه سبّ و تکفیر!
• نظر شهیدان صدر و بهشتی درباره قانون شدن فتاوای هم عرض!
3⃣ بودن جناح دیگر برای تعدیل + خط کشی با فتنه گران
• گناه غیر از خطاست! عالم فاسق، حبس می شود اما نظر دیگر در اداره کردن ولو بنظرمان خطا باشد...
• رهبری گفت اگر جناح چپ نبود خودم به وجود می آوردم؛ تا برآیند معتدل شود!(۸۸/۴/۳۰)
➕ یک پیوست
☑️ @m_ghanbarian
27.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘 کمرنگ تر از داعش!
رهبر انقلاب اسلامی (۱۴ خرداد ۱۴۰۰):
"...مخالفان حاکمیّت مردمی، یعنی مردمسالاری هم باز دو جبهه بودند: یک جبهه لیبرالهای سکولار بودند که معتقد به مردمسالاری بودند، منتها میگفتند مردمسالاری به دین اصلاً ربطی ندارد، اصلاً در عرصهی جمهوریّت و مردمسالاری باید لیبرالها، مردان فنسالار و به تعبیر خودشان تکنوکرات، بیایند وارد بشوند؛ بنابراین مردمسالاری دینی، و جمهوری اسلامی، بیمعنی است؛ پس با بخش جمهوری اینها مخالف بودند.
یک عدّه هم کسانی بودند که باز معتقد به دین بودند، [منتها] میگفتند آقا حاکمیّت دین به مردم ربطی ندارد، مردم چهکاره هستند، باید دین حکومت بکند، حاکمیّت بکند؛ اینها هم یک عدّهای بودند که حالا نمونههای این نظر دوّم را این اواخر به شکل افراطیاش در این حضرات داعش ملاحظه کردید که اینها بهاصطلاح به خیال خودشان معتقد به حاکمیّت دین بودند، منتها مردم را هیچکاره میدانستند."
🎧 فایل صوتی کامل این برنامه را اینجا بشنوید!
#تحجر
#تجدد
#سکولاریزم
#حرف_نوی_جمهوری_اسلامی
حجت الاسلام قنبریان
☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 فرق بین تحفظ و تحجر؟!
با قاشق غذا بخوریم یا دست؟!
فرق بین ابویوسف متحجر با سید جمال الدین اسدآبادی را ببینید!
❗️دچار فریب کلیشه ها در تحجر خواندن چیزی نشویم!
#تحجر
#تجدد_افراطی
#غربزدگی
• پ.ن:
امام خمینی در منشور روحانیت:
"مخالفت روحانیون با بعضی از مظاهر تمدن در گذشته صرفاً به جهت ترس از نفوذ اجانب بوده است. احساس خطر از گسترش فرهنگ اجنبی، خصوصا فرهنگ مبتذل غربی موجب شده بود که آنان با اختراعات و پدیده ها برخورد #احتیاط آمیز کنند."
🎵فایل صوتی کامل برنامه را اینجا بشنوید
حجت الاسلام قنبریان
☑️ @m_ghanbarian
📎 پیوست سخنان حجت الاسلام #قنبریان در برنامه #راز
هر دو کلمهی «جمهوری» و «اسلامی» وابستهی به انتخابات است. «جمهوری» یعنی مردمسالاری، یعنی حاکمیّت کشور به دست مردم. خب مردم چه جوری در حاکمیّت دخالت کنند؟ هیچ راهی بجز انتخابات وجود ندارد. بعضیها در مورد لزوم انتخابات اشکالتراشی میکنند، [مردم را] دلسرد میکنند، توجّه نمیکنند که اگر انتخابات در کشور نباشد، یا دیکتاتوری است یا هرجومرج و ناامنی است. آن چیزی که جلوی بُروز دیکتاتوری را در کشور میگیرد انتخابات است؛ آن چیزی که جلوی هرجومرج و اغتشاش و ناامنی را میگیرد انتخابات است. انتخابات آن مسیر صحیحی است که مردم میتوانند به وسیلهی آن و از آن مسیر، حاکمیّت ملّی را، مردمسالاری را، جمهوریّت را در کشور تأمین کنند. این، مسئلهی جمهوریّت. انتخابات میتواند ولیّفقیه در کشور انتخاب بکند و به وجود بیاورد، یعنی اسلامیّت را تأمین کند. انتخابات میتواند نمایندگانی را در مجلس شورای اسلامی مستقر کند که طبق مقرّرات اسلامی و معارف اسلامی، برای مدیریّت کشور قوانین تدوین کنند. پس بنابراین، هم جمهوریّت و هم اسلامیّت، متّکی به انتخابات است. بنابراین، در نظام جمهوری اسلامی، انتخابات ضروری است.
در این انتخابات، قهراً آن چهار نقطهای که گفتیم مهم است. اوّل، مشارکت؛ مشارکت یعنی حضور پُرشور مردم در انتخابات. اگر حضور پُرشور مردم در انتخابات باشد، این وحدت ملّی را نشان میدهد، این انگیزهی ملّت ایران را برای حضور در صحنه نشان میدهد؛ انگیزهی ملّت ایران و وحدت ملّی، قدرت ملّی به وجود میآورد؛ قدرت ملّی موجب امنیّت کشور میشود؛ وقتی کشور امنیّت پیدا کرد، آنوقت علم در آن کشور پیشرفت میکند، اقتصاد در آن کشور به شکوفایی میرسد، مشکلات گوناگون فرهنگی و اقتصادی و سیاسی در کشور قابل حل میشود؛ مشارکت یک چنین معجزهای میکند. انتخابات در کشور تحوّل ایجاد میکند. بعضیها اسم تحوّل را میآورند، اظهار طرفداری از تحوّل میکنند، امّا عملاً آن چیزی که مقدّمهی حتمی تحوّل است، مورد بیاعتنائیشان قرار میگیرد؛ یعنی انتخابات. با انتخابات میشود در کشور تحوّل ایجاد کرد. صاحبان دیدگاههای گوناگون سیاسی و اقتصادی و فرهنگی میخواهند تحوّل ایجاد کنند به نفع دیدگاه سیاسی یا فرهنگی یا اقتصادی خودشان؛ خیلی خب، راهش چیست؟ راهش این است که با انتخابات ــ حالا چه انتخابات مجلس، چه انتخابات مجلس خبرگان، چه انتخابات ریاست جمهوری، چه انتخابات شوراها ــ کسانی را که با آن فکر سیاسی آنها و جهتگیری سیاسی یا اقتصادی یا فرهنگی آنها همراهند، سر کار بیاورند؛ این میشود تحوّل. بنابراین، پایهی تحوّل انتخابات است.
۲دی ۱۴۰۲ رهبر انقلاب
https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=54696
🎵فایل صوتی کامل برنامه راز را اینجا بشنوید
☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خط انقلاب را از متحجرین جدا کنید!
ــــــــــــــــــــــــ
حجتالاسلام والمسلمین قنبریان:
انقلاب_اسلامی از ابتدای شکلگیری، با دو رقیب گفتمانی روبرو بوده: جریان تحجر و جریان غربگرایی.
در مقابل آنها انقلاب اسلامی با یک حرف نو روی کار آمد. این حرف نو جمع بین ارزشهای الهی و اراده مردم بود. یعنی هم اسلام، هم مردم. یعنی جمهوری اسلامی؛
اما ملاحظهکاری با جریان تحجر در این چند دهه، باعث شده حرف متحجرین به عنوان حرف انقلاب اسلامی قالب شود! یعنی ما الان نمیتوانیم دقیقاً بگوییم درباره زن و حجاب، دیدگاه انقلاب اسلامی کدام است و حرف متحجرین کدام؟!
نخواستیم حرف انقلاب را از هم لباسیهای خودمان متمایز کنیم، بگوییم مطهری و بهشتی و طالقانی و خمینی اینجوری میاندیشیدند اما فلانیها الان دارند جور دیگهای میاندیشند. پای هم نوشته شدیم!
وقتی اینجا قفل شد واضح است که درِ غربگرایی باز میشود؛ و هر کسی فکر میکند همین راه درست است؛ چیزی که الان با آن مواجه هستیم.
@ShabakeTabligh
☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
🔘 کمرنگ تر از داعش! رهبر انقلاب اسلامی (۱۴ خرداد ۱۴۰۰): "...مخالفان حاکمیّت مردمی، یعنی مردمسالار
حجت الاسلام قنبریان در برنامه راز چه گفت؟!
۱. ایشان چندبار دعوت برنامه برای گفتگو درباره #تحجر را رد کرده و گفته بود حالا که با #تجدد_افراطی هم مواجه ایم نباید به تحجر تنها پرداخت!
بعد حاضر شدند ۱۲ضلعی ای از طرح کلی جمهوری اسلامی از دو مجموعه فیش "حرف نوی جمهوری اسلامی" و "مکتب امام" در سایت رهبری را بیان و برای هر ضلع، دو دیگری اش از جریان تحجر و تجدد را بیان کنند!
۲. همه آن اضلاع به تصریح رهبر انقلاب اسلامی در کلمه مردمسالاری دینی و جمهوری اسلامی جمع است لذا دو دیگری آن از جریان سکولار و جریان متدین از رو در کلمات رهبر انقلاب در ۱۴خرداد۱۴۰۰ خوانده شد.
۳. "معتقدین به دین" در جملات رهبر انقلاب(تصویر بالا) توسط آقای قنبریان چنین تطبیق شد:
《یعنی ببینید آن چیزی که ما الان در حجره هایمان یا در محافل سیاسی مان یا گروه های مجازی مان هر وقت بخصوص انتخاباتها را رای نمی آوریم، می شنویم از حزب اللهی ها، یه خورده #پررنگ_ترش می شود همان حرف داعش! در بهترین وضعش داعش خشن نیستیم، "مردم داری دینی" را قبول داریم، "مردم سالاری دینی" را قبول نداریم!
اینکه واقعا "درچارچوبه دین" اما "کارها به دست مردم سپرده شود"؛ این "حرف نامیرا"ی جمهوری اسلامی است》.
حزب اللهی ها را داعش نخواند!
۴. قبل و بعد این یک دقیقه در برنامه راز زیر میز زدن اصلاحطلبان در ۸۸ یا بیشتر از حرف های حجره و مجازی، درخواست وزیر اطلاعات وقت برای #ابطال_انتخابات ۷۶ هم بعنوان نمونه های عدم قبول مردمسالاری دینی مرور شد.
۵. کانال اصلاحات نیوز از جانب خود جمله ای را تیتر کرد که اصلا در بیانات نیست؛ که در بالا می بینید!
☑️ @m_ghanbarian