هدایت شده از حسینیه هدایت
🎙#مجموعه_پادکست چرا شرایط برای جبهه حق و جبهه صهیونیستی، شرایط مرگ و زندگی است؟
حجت الاسلام والمسلمین محسن قنبریان:
▫️اگر باور نکنیم که شرایط اکنون برای دو جبهه حق و باطل حیاتی است، هیچ کنش واقعی صورت نمیگیرد. این را طرفین ماجرا به زبان آوردند که شرایط کنونی منطقه به گونهای است که هم برای دشمن صهیونیستی هم برای جبهه حق شرایط مرگ و زندگی است. چیزی که مانع درک این اتفاق است، مغرور شدن به حقانیت است. امیدی که با نگرانی همراه نباشد رجاء صادق نیست. کنشگر واقعی کسی است که هم امید دارد و هم نگران است.
#مثبت_حسینیه | #بانور
#مقاومت | #روایت
🔻#حسینیه_هدایت | اینجا انقلاب جریان دارد...
@hoseinie_hedayat
🖼️ #عکس_نوشته
🎙 حجتالاسلام #قنبریان
🏴 شب چهارم مراسم عزاداری فاطمیه
🕌 مسجد دانشگاه تهران
هیأت دانشجویی اصحاب الحسین(ع)
@m_ghanbarian
@ashabolhossein_ir
هدایت شده از انتفاضه فلسطین، محسن فایضی
سوال فیزیک ۱ دانشگاه شریف
«چهل میلیون تُن جنایت»
❌ اولین سوال میانترم درس فیزیک ۱ که هر ترم سهم مبحث «تخمین» است، امروز از ورودیهای ۱۴۰۳ خواسته بود تا حجم آوار ناشی از جنایت اسرائیلیها در نوار غزه را تخمین بزنند.
🔸 دکتر ابوالحسنی یکی از استادان این درس در صفحه X خود جواب را نوشته: حدود ۴۰ میلیون تن آوار که سالها آواربرداری آن زمان خواهد برد.
@thirdintifada
هدایت شده از حسینیه هدایت
🎙#مجموعه_پادکست فاطمیه در نگاه کلان
حجتالاسلام والمسلمین محسن قنبریان در این مجموعه پادکست چشماندازی نو از فاطمیه را پیش روی ما میگذارند؛ و ما را با روایتی از فاطمیه رو به رو میکنند که صرفاً یک واقعه تاریخی نیست؛ بلکه مکتبی است برای فهم "کنش درست" در "زمان درست".
#مثبت_حسینیه | #بانور
#فاطمیه | #کنشگری
🔻#حسینیه_هدایت | اینجا انقلاب جریان دارد...
@hoseinie_hedayat
هدایت شده از حسینیه هدایت
🎙#مجموعه_پادکست فاطمیه در نگاه کلان
▪️کنشگری همهجانبه: از فریاد حقطلبی تا تلنگر به دلها
▪️مبارزهای به وقت ضرورت: در برابر پلیدیِ آشکار شرارت
▪️شأن مردم در آینه تاریخ: دعوتی برای برخاستن
از نمای دور هم وقتی به فاطمیه نگاه کنید نمای یک کنش اجتماعی_سیاسی را میبینید. قبل از اینکه حضرت فاطمه زهرا سلاماللهعلیها چه گفتند، عَلَیه چه کسی گفتند، به نفع چه کسی گفتند، از راه دور یک کنش میبینید.
یک فعالیت اجتماعی و سیاسی که از قضا از سوی یک زن تراز اسلام دارد رخ میدهد، در زمانی که مردان ساکتند.
#مثبت_حسینیه | #بانور
#مبارزه | #جهاد_تبیین
🔻#حسینیه_هدایت | اینجا انقلاب جریان دارد...
@hoseinie_hedayat
غزه، روایت تعلم بجای ترحم.mp3
22.9M
💠 غزه؛ روایت تعلّم بجای ترحم!
ارائه ای متفاوت درباره مقاومت غزه با تاکید بر کودکان توسط حجت الاسلام #قنبریان / رویداد الف تای مقاومت/ ۲۳آبان۱۴۰۳
• روایت توصیف و روایت تبیین
❓این چگونه کودکی است که در غزه می بینیم؟! چگونه تربیت شده که زیر بمباران هم آیه می خواند؟! و...
▫️ روایت تبیینِ علمی
• زیر ساخت و تطور این نحوه تربیت در کلمات منیر فاشه (نظریه پرداز مسیحی حوزه تعلیم و تربیت در فلسطین)
❗️مقاومت غزه را مثل موکب اربعین عراقی از دور نمی شناسیم؛ نزدیک شوید!
یک جور سبک زندگی و کنشی غریزی شده است!
ایدئولوژیک نیست بدونی که ایدئولوژی زدا باشد!
سازمان یافته نیست؛ نهادی و خود جوش و خود اتکاست...
▫️ اشاره به تبیین ایمانی و معرفتی
• بیان فاشه از حضرت امیر(ع)
• تجلی یدالله مع الجماعة/ جماعت را باید از نو شناخت هم جمع و جامعه ای جماعت نیست!
* اگر پسندیدید به دیگران پیشنهاد دهید
#غزه
#مقاومت_کودکان
#تربیت_اسلامی
#سازمان_مدرن
☑️ @m_ghanbarian
۱- شرح خطبه۲۱۶.mp3
15.06M
📖 درسهای نهج البلاغه
▫️ شرح خطبه ۲۱۶
جلسه اول / ۲آذر۱۴۰۳
حجت الاسلام قنبریان
• نمای کلی خطبه
• خطبه ۵ بخش اصلی دارد
۱. حق و فلسفه آن
۲. بزرگترین این حقوق
۳. حالت خروج از اعتدال در روابط میان والی و مردم
۴. توصیه ها
۵. مواجهه با مدح والی
❗️ گلایه از جبهه انقلاب
#خطبه_۲۱۶
☑️ @m_ghanbarian
📖 درسهای نهج البلاغه
▫️ شرح خطبه ۲۱۶
جلسه اول / ۲آذر۱۴۰۳
نمای کلی خطبه
حجت الاسلام قنبریان
• این خطبه مکمل نامه مالک اشتر (مربوط به کارگزاران) و به روابط متقابل حاکم و مردم می پردازد.
در کافی ج۸ ص۳۶۲ تا ۳۶۰ هم آمده
که ۲نفر توثیق ندارد.
🔸 خطبه پنج بخش اصلی دارد
1⃣ حق و فلسفه آن
نسبت من له الخق و من علیه الحق
و رابطه حق و تکلیف:
لاَ يَجْرِي لِأَحَدٍ إِلاَّ جَرَى عَلَيْهِ وَ لاَ يَجْرِي عَلَيْهِ إِلاَّ جَرَى لَهُ
حق در ذات خودش نوعی مساوات دارد.
2⃣ بزرگترین این حقوق:
حق متقابل مردم و والی
البته در فقه ما سهم چندانی ندارد
در حالی که باید همواره خوب، موشکافی و بهروزرسانی شود.
وَ أَعْظَمُ مَا اِفْتَرَضَ سُبْحَانَهُ مِنْ تِلْكَ اَلْحُقُوقِ حَقُّ اَلْوَالِي عَلَى اَلرَّعِيَّةِ وَ حَقُّ اَلرَّعِيَّةِ عَلَى اَلْوَالِي
فَرِيضَةٌ فَرَضَهَا اَللَّهُ سُبْحَانَهُ لِكُلٍّ عَلَى كُلٍّ فَجَعَلَهَا نِظَاماً لِأُلْفَتِهِمْ وَ عِزّاً لِدِينِهِمْ
فَلَيْسَتْ تَصْلُحُ اَلرَّعِيَّةُ إِلاَّ بِصَلاَحِ اَلْوُلاَةِ
وَ لاَ تَصْلُحُ اَلْوُلاَةُ إِلاَّ بِاسْتِقَامَةِ اَلرَّعِيَّةِ
قدرت در آن نه از بالاست نه از پایین؛
بلکه رابطه کاملا متقابل است.
حتی کلمه "قدرت" خیلی گویا نیست
و ادبیات خاصی را میطلبد.
وقتی از فرض و واجب خدا میگوید،
چرا از آثار و کارکردش هم سخن میگوید؟
با اینکه در خطبه قاصعه میفرماید خدا عمدا فلسفه احکامش را معلوم نکرده تا بنده را از غیر بنده مشخص کند.
ایمان اسلامی: علم قطعی پیشین + ابهام پسین در متعلقات.
ایمان مسیحی: از اول ابهام است. عقل پذیر نیست چنانچه نزد ایمان گرایانی مثل کی یررکگارد اخلاق پذیر هم نیست!
ایمانش عقلستیز و علمستیز نیست.
حالا کسی که استاد آموزش بندگی است،
اینجا کارکردهای این حکم مهم اجتماعی سیاسی را بیان میکند.
3⃣ حالت خروج از اعتدال در روابط میان والی و مردم
عهدنامه بیشتر زبان توصیه و هنجاری است
اما اینجا بیشتر توصیف، که نشاندهندهی اهمیت روایت در تشخیص مسئله از نامسئله است.
4⃣ توصیهها:
فَعَلَيْكُمْ بِالتَّنَاصُحِ فِي ذَلِكَ وَ حُسْنِ اَلتَّعَاوُنِ عَلَيْهِ فَلَيْسَ أَحَدٌ وَ إِنِ اِشْتَدَّ عَلَى رِضَا اَللَّهِ حِرْصُهُ وَ طَالَ فِي اَلْعَمَلِ اِجْتِهَادُهُ بِبَالِغٍ حَقِيقَةَ مَا اَللَّهُ سُبْحَانَهُ أَهْلُهُ مِنَ اَلطَّاعَةِ لَهُ
قلب رآکتور اینجاست؛ که از تحلیلهای قبلی گرفته و در جای خود توضیح خواهم داد.
5⃣ مواجهه با مدح والی:
اینجا کسی مفصل حضرت را مدح میکند:
فَأَجَابَهُ عليهالسلام رَجُلٌ مِنْ أَصْحَابِهِ بِكَلاَمٍ طَوِيلٍ يُكْثِرُ فِيهِ اَلثَّنَاءَ عَلَيْهِ وَ يَذْكُرُ سَمْعَهُ وَ طَاعَتَهُ لَهُ
و حضرت مدح والی را دردی میداند که درمانش میکند:
فَلاَ تُكَلِّمُونِي بِمَا تُكَلَّمُ بِهِ اَلْجَبَابِرَةُ وَ لاَ تَتَحَفَّظُوا مِنِّي بِمَا يُتَحَفَّظُ بِهِ عِنْدَ أَهْلِ اَلْبَادِرَةِ وَ لاَ تُخَالِطُونِي بِالْمُصَانَعَةِ ...
فَلاَ تَكُفُّوا عَنْ مَقَالَةٍ بِحَقٍّ أَوْ مَشُورَةٍ بِعَدْلٍ ...
در این موارد شکسته نفسی، اغراء به جهل مخاطب است؛ حضرت علیرغم عصمت دارد سبک حکمرانی بیان می کند.
🔹 گلایه از جبهه انقلاب
موقف هیچ یک از بزرگان این جبهه با حضرت آقا، موقف خود آیت الله خامنه ای با امام نیست!
امام با آنها می اندیشید و اینها فهم و درک خود را به تفکر امام عرضه می کردند، تصحیح و رشد می کردند.
وقتی شدیم فقط شارحان لفظی، شارحان خوبی هم نمی شویم!
لذا هرکس کنجی از حرف را می گیرد و فصل الخطاب بودنش را از دست می دهد و از قضا محل اختلاف ها می شود!
🔹 روضه
نامه 28 - جواب نامه معاويه
وَ قُلْتَ إِنِّي كُنْتُ أُقَادُ كَمَا يُقَادُ اَلْجَمَلُ اَلْمَخْشُوشُ حَتَّى أُبَايِعَ وَ لَعَمْرُ اَللَّهِ لَقَدْ أَرَدْتَ أَنْ تَذُمَّ فَمَدَحْتَ وَ أَنْ تَفْضَحَ فَافْتَضَحْتَ
و گفتهاى كه مرا چونان شتر مهار كرده به سوى بيعت مىكشاندند. سوگند به خدا! خواستى نكوهش كنى، امّا ستودى، خواستى رسوا سازى كه خود را رسوا كردهاى
وَ مَا عَلَى اَلْمُسْلِمِ مِنْ غَضَاضَةٍ فِي أَنْ يَكُونَ مَظْلُوماً مَا لَمْ يَكُنْ شَاكّاً فِي دِينِهِ وَ لاَ مُرْتَاباً بِيَقِينِهِ وَ هَذِهِ حُجَّتِي إِلَى غَيْرِكَ قَصْدُهَا وَ لَكِنِّي أَطْلَقْتُ لَكَ مِنْهَا بِقَدْرِ مَا سَنَحَ مِنْ ذِكْرِهَا
مسلمان را چه باك كه مظلوم واقع شود، ما دام كه در دين خود ترديد نداشته، و در يقين خود شك نكند، اين دليل را آوردهام حتّى براى غير تو كه پند گيرند، و آن را كوتاه آوردم به مقدارى كه از خاطرم گذشت.
☑️ @m_ghanbarian
🔰 *وفاق اقتصادی* 🔰
*آنچه در حیات ۱۳۲ خواهید خواند:*
💠 پرونده اقتصادی
🔸️چرا اقتصاد با مردم
به تقریر #حجتالاسلاموالمسلمین_محسن_قنبریان
💠پرونده سیاسی
🔸️کنشی از جنس انقلاب
در گفت و گو با #آقای_علیرضا_نوران
💠پرونده تعلیم و تربیت
🔸مصوبه تاثیر معدل
💠پرونده فرهنگی
🔸ایستادن آنجا که باید؛ شکاف های اجتماعی و نقاط وصل
💠پرونده بین الملل
🔸️طوفان الاقصی آغاز مرحله ای جدید در جغرافیای جنگ
🔸️حیات ۱۳۲ بر سکوی طاقچه قرار گرفت.
https://taaghche.com/book/217258
📌#حیات | ماهنامه فرهنگی سیاسی
🆔 @hayatmag_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 بسیج هم با دیکتاتوری و استبداد، و هم با هرج و مرج و اغتشاش باید مقابله کند!
• سخن متینی است: "قواره مطلوب آمریکا برای کشورهای این منطقه یک دوگانه است: یا استبداد یا هرج و مرج؛ یا به تعبیر فرنگی، یا دیکتاتوری یا آنارشیسم".(۵آذر۱۴۰۳)
• اخیرا یکبار دیگر هم فرمودند: "اگر انتخابات در کشور نباشد یا دیکتاتوری است یا هرج و مرج و نا امنی؛ آن چیزی که جلوی بروز دیکتاتوری را در کشور می گیرد انتخابات است و آن چیزی که جلوی هرج و مرج و اغتشاش و ناامنی را می گیرد انتخابات است".(۲دی۱۴۰۲)
⬅️ پس بسیج حافظ مردم سالاری دینی و مقابل با هرج و مرج و استبداد است.
▫️ کاش به این دو سؤال جدی بیاندیشیم:
❓اقلا در کشور ما و حکومت ولایت فقیه -که امام فرمود ضد دیکتاتوری است- گان استبداد چه تصویر و فرآیندی دارد؛ که ایشان برای ایران هم طرح می کنند؟!
❓مقابله بسیج با اغتشاش ها -که به تصریح ایشان کار دشمن است- در این سالها روشن است؛ اما مقابله بسیج با استبداد و هرچه بدان می انجامد، چگونه است؟!
بسیج چگونه حافظ مردم سالاری دینی -که روح جمهوری اسلامی است- باشد؟!
بسیج لابد ستادی انتخاباتی نباید باشد، چگونه حافظ برگزاری انتخابات تراز جمهوری اسلامی باشد، تا مانع استبداد و اغتشاش با هم شود؟!
سازه سازمانی اش چقدر مناسب این حفاظت است؟!
تربیت نیرو و عمق بخشی ها چقدر مناسب مقابله با اغتشاش و فتنه یابی ها و چقدر مناسب حفاظت از مردم سالاری دینی و لوازمش(انتخابات رقابتیِ مشارکتی و...) است؟!
📝 محسن قنبریان ۱۴۰۳/۹/۵
☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از هم قلم
#محتوای_تبلیغی
منبر مکتوب «امّالمقاومة»
به بیان استاد حجتالاسلام قنبریان
کاری از: مؤسسۀ فرهنگی هنری محتوای نقطهزن
ـــــــــــــــــــــــ
🔸بررسی تحلیلی سیره حضرت زهرا (سلاماللهعلیها) در موضوع مقاومت برای تعیین درستترین عمل مردم ایران در برابر جبهه مقاومت
🔹چهار جلسه منبر مکتوب
🔸مخاطب: عمومی، کنشگران فرهنگی
💢توضیحات اجمالی: فاطمیه، نماد مقاومت و عمل احسن است؛ لذا ما نیز باید به تأسی از حضرت صدیقهٔ طاهره (سلاماللهعلیها) اهل عمل احسن باشیم که مصداق امروزی آن، حفظ و تعالی مجتمع صالح اسلامی است.
ــــــــــــــــــــــــ
برای دریافت محتوا متن زیر را بزنید.
دریافت کتاب امّالمقاومة
ــــــــــــــــــــــــ
همقلم
شبکۀ ملی تولیدکنندگان محتوای تبلیغی
eitaa.com/Hamghalam
29.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ سه سنجه شهید بهشتی در حکمرانی
سلسله محتوای نظریات شهید بهشتی در زمینه حکمرانی
📎 صوت کامل جلسه را اینجا بشنوید
حجت الاسلام قنبریان
☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از احیاگری
🎥 مجموعه گفتگوی اینترنتی "سدید"
💢مبادی امربهمعروفونهیاز منکر
این قسمت : لوازم نقش آفرینی مردم در عرصههای کلان کشوری
👤باحضور جناب حجتالاسلاموالمسلمین
#محسن_قنبریان/استادحوزهودانشگاه
🌀کاری از مجمع ملی فعالان امر به معروف و نهی از منکر
🔺مشاهدهکاملقسمت۱۲🔻
#مردم
#مسئولیت_اجتماعی
🖥@Ssadid
🔗@EHYAGARI_IR
هدایت شده از احیاگری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️قسمت دوازدهم بخش دوم
🎥 #تیزر | مجموعه گفتگوی اینترنتی "سدید"
⁉️لوازم نقش آفرینی مردم در عرصههای کلان کشوری چیست؟
⁉️جایگاه امربهمعروفونهیازمنکر در منظومه اسلامی کجاست؟
👤باحضور جناب حجتالاسلاموالمسلمین
#محسن_قنبریان/استادحوزهودانشگاه
🌀کاری از مجمع ملی فعالان امر به معروف و نهی از منکر
#مردم
#مسئولیت_اجتماعی
🖥@Ssadid
🔗@EHYAGARI_IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#صدای_کارگران
⁉️مسئلههای امروز قشر حزب اللهی چیست؟؟
⁉️آیا قشر حزب اللهی فقط نماینده چند معروف و منکر خاص شده؟؟
👤حجتالاسلاموالمسلمین
#قنبریان پاسخ میدهد...
💫 بخشی از برنامه یازدهم #سدید
مشاهده کامل برنامه
🖥@sadidtv
☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#عدالت
♨️اعتراض یک فرصته یا تهدید؟؟
💢مقصر عقب ماندگی در عدالت کیست؟؟
👤حجتالاسلاموالمسلمین
#محسن_قنبریان پاسخ میدهد...
💫 بخشی از برنامه دوازدهم #سدید
مشاهده کامل برنامه
🖥@sadidtv
🔗@EHYAGARI_IR
☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️فرق دعوت به خیر،ارشاد جاهل و امر به معروف و نهی از منکر
👤حجتالاسلاموالمسلمین
#محسن_قنبریان پاسخ میدهد...
💫 بخشی از برنامه دوازدهم #سدید
مشاهده کامل برنامه
🖥@sadidtv
🔗@EHYAGARI_IR
☑️ @m_ghanbarian