eitaa logo
محسن قنبریان
17.6هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
887 ویدیو
111 فایل
کانال نشر سخنان و مطالب استاد محسن قنبریان (توسط ادمین اداره میشود) . ارتباط با مدیر کانال @admin_ghanbarian . کانال دروس @doros_ghanbarian . پیج اینستاگرام instagram.com/ghanbarian.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
کجای جمهوری اسلامی از جان ولی عصر(ع) مهمتر است؟!!.mp3
7.53M
#کلیپ_صوتی 🔴کجای جمهوری اسلامی از جان ولی عصر(ع) مهمتر است؟!! #محسن_قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
#کلیپ_صوتی 🔴کجای جمهوری اسلامی از جان ولی عصر(ع) مهمتر است؟!! #محسن_قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
❗️پرسش و پاسخی در رابطه با این کلیپ نوشته شده که میتوانید در لینک زیر مشاهده کنید: https://eitaa.com/m_ghanbarian/225
🔴 پیش منبر فاطمیه دوم: فاطمه(س)؛ اسوه ی انقلابی منحصر به فرد! ✅ یک انقلاب ادواری دارد و هر دوره اش برای فرد انقلابی اقتضایی دارد: 1⃣دوره نهضت: درگیری ها با وضعیت موجود و حاکمیت طاغوت با سختی ها، هراسها، یأسها و امیدهایش... 2⃣دوره نظام: پس از پیروزی و روی کار آمدن نظام اسلامی با مشکلات و مزیت هایش، با فرصتها و غنیمتهایش... 3⃣دوره فتنه ها: پس از نفوذ فرصت طلبان و شبکه شدن براندازان خاموش و توطئه هایش... ⬅️انقلاب اسلام، این سه را داشت و فاطمه(س) در هرسه حاضر است و انقلابی... ✅آدمها هم دوره دارند مثل انقلابها! گاه بچه اند و گاه نوجوان و گاه جوان و... کمتر کسی است که از بچه گی تا بزرگسالی اش در انقلابی الهی سپری شود و او در همه دوره های عمرش نقش آفرین باشد. نادرتر آنکه کسی ادوار عمرش منطبق بر ادوار انقلاب گردد و در همه نمره اش ممتاز باشد. فاطمه(س) چنین بود و علی(ع)! 1⃣کودکی اش در انقلابیگری دوره نهضت گذشت. کودک بیش از هرچیز پناه میخواهد و حمایت. فاطمه(س)این دوره پناه شد برای پیامبر(ص). و حتی مجروح شد! 2⃣نوجوانی و جوانی سن زینت و تفاخر، دوره نمود مزیتها و طلب امتیازها است. جوانی ات مصادف با دوره برقراری نظام اسلامی و پدرت پیامبر و حاکم مسلمانان هم باشد تو باید یک "آقازاده" تمام شوی! و فاطمه(س) اما در این دوره ی عمرش بهترین اسوه انقلابیگری علیه رانتها و امتیازهاست و بهترین الگو ی خانواده حاکم زاهد و مردمی است... 3⃣وقتی در اوج پیروزی و رویاهای فردای اسلامی برای همه جهان، با فتنه مواجه میشوی، انقلابیگری اقتضاء دیگری دارد متفاوت از دوره نهضت و نظام. خصوصیت فتنه غربال است. اسلام اصیل ازدوره مکه غریب تر ! رخنه ها در نظام و موریانه بر استوانه هایش قریب تر! و فاطمه(س)اینجا از همه درخشانتر... ✅و در تمام این ادوار عمر کوتاه و جلوه های انقلاب اسلام،دختری با نشاط، همسری شاداب و مادری مهربان است انگار انقلابی گری و ستیزهای سخت هیچ از لطافت و ترنم او نکاسته که افزوده است... (جزییات شنیدنی اش بماند شبهای فاطمیه) ☑️ @m_ghanbarian
از حفظ جان وحیثیت مسئولین در مقابل دشمن تا....mp3
6.7M
#کلیپ_صوتی 🔴از حفظ جان و حیثیت مسئولین در مقابل دشمن تا حفظ اموالشان در مقابل ملت! #محسن_قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
🔴 روضـه...(بدون شرح)! یکبار هم در مکه به خانه، هجوم شد! شب لیله المبیت، فاطمه(سلام الله علیها) و مادر امیرالمومنین هم در خانه بودند. قرار "مشرکین" هجوم در نیمه شب بود. "ابولهب" گفت: "در این وقت زنان و فرزندان داخل خانه اند؛ بعدها عرب درباره ما می گویند حرمت فرزندان "عموی خویش" را شکستند"!(سیره حلبیه ج۲ص۳۲) گذاشتند تا صبح شد که زن و بچه وحشت نکنند!... علی(علیه السلام) را هم -که در بستر پیامبر بود- کشیده و تا "مسجد الحرام" بردند. یک ساعت بازداشت و بعد آزادش کردند!(بحار الانوار ج۱۹ص۹۲) -اما... برای "ابولهب" یک سوره آمد چه پر معنا: "تبت یدا ابی لهب وتب...حمّـاله الحطب...حبل من مسـد"! #ای_وای_مادرم #محسن_قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
فاطمه اسوه مطالبه انقلابی، نه تبرج سیاسی.mp3
11.83M
سخنرانی روز شهادت حضرت زهرا(س) ۹۷/۱۱/۲۰ ⭕️فاطمه(س) اسوه مطالبه انقلابی، نه تبرج سیاسی ☑️ @m_ghanbarian
⭕️مطالبه ی انقلابی یا تبرّج سیاسی/گزیده ای از سخنرانی روز شهادت حضرت صدیقه طاهره 🔸علامه طباطبائی جمل را تاویل آیه تبرّج در سوره احزاب میداند = پس تبرّج سیاسی بیشتر از تبرج اخلاقی مصداق آیه است 🔸عایشه در تاریخ الگویی دارد بنام "ام زمْل"! دختر مالک بن حذیفه که رهبر قبیله شد. بر آیین جاهلیت بود و در صدر اسلام به اسارت گرفته شد. عایشه او را آزاد کرد و او نزد خانواده برگشت اما همچنان مردم را به ارتداد دعوت میکرد شکست خوردگانی از برخی طوایف را دور خود جمع کرد. در دوره ابوبکر بر جمل سوار شد و با مسلمانان جنگید حدود صد تن گرد شترش کشته شدند تا پی شد! 🔸حرکت سیاسی و مطالبه و... هم به جهت هدف قابل ارزش گذاری است که مثلا ارتداد از حق و...است یا دعوت به حق ؟! ام زمل و عایشه برای ارتداد از حق و فاطمه(س) برای دعوت به حق مثال دیروز است. امروز دختران خیابان انقلاب، آزادی یواشکی و... مقابل حکم خدا است و مثل آیات القُرمزی در بحرین و...دعوت به حق است 🔸اما غیر از هدف میتوان به حسب روش و شکل هم، مطالبه انقلابی را از تبرّج سیاسی ممتاز کرد. در تبرج سیاسی که در عصر ما در فضای مجازی عرصه وسیعی دارد از خودنمایی های خاصی یا توجه دادن مخاطب به اشخاص و عناصر غیر عقلانی خاصی شکل میگیرد "مخالف خوانی" و تحریک احساسات عنصر اصلی آن است . 🔸اما مطالبه فاطمی نه بر شتر بلکه پشت پرده نه با جلوه گری یا استفاده از جلوه های پر مشتری بلکه با "خطبه" و بیان است و در سطحی بالا عرضه میشود ... نکات بیشتر را در فایل صوتی بشنوید ☑️ @m_ghanbarian
✅ ویژه برنامه ۲۲ بهمن ☑️ @m_ghanbarian
ضرورت انقلاب اداری.mp3
14.27M
🔷 سخنرانی: ضرورت انقلاب اداری 97/11/22 ☑️ @m_ghanbarian
🌀چند راهکار مثالی برای مطالبه گری انقلابی 1⃣تفکیک بین نقد تئوری های مغایر با نظر انقلابی امام با نقد رفتارهای شخصی: اولی حتما عمومی و علنی باشد تا راه امام گم نشود ؛ دومی در مراتب نهی از منکر و قاعده از آسان به سخت است. 2⃣کم هزینه ترین کار تکرار مکرر خود ارزشهایی مثل ساده زیستی و دوری از اشرافیت و...است با سخنان و بیانهای متعدد بدون تطبیق بر فرد و جریانی خاص. این زمینه برای مواجهه های انقلابی بعد است و باید فراگیر و عمومی و نو به نو باشد. هرشهری گروهی این بُعد را برعهده گیرد. 3⃣در تطبیقها رعایت دقت و احتیاط شود و مراتب نهی از منکر رعایت شود اول به خودش گفته شود. یک نفری اثر نداشت، چند نفری. حضوری نشد با نامه. قبل از رسانه ای کردن و مطلع شدن دوست و دشمن، یک تجمع پیامکی بر سامانه دفتر آن مدیر که فقط خودش میخواند نه هر بیگانه. اثر نداشت، رسانه های مجازی. 4⃣گاهی موارد باید در همان بدو امر دقیق و روشن برای مردم اطلاع رسانی شود. همیشه مسأله، اشرافیت یک مسئول نیست. واگذاری معیوب و تبعیضی یک شرکت و کارخانه باید از اول شفاف سازی شود(موارد هفت تپه و هپکو و آلومنیوم و...)با ویدئوها و مستندها و نوشته های شفاف ساز باید مردم را آگاه کرد. کوه خواری و مرتع خواری از این قبیل است. 5⃣استفاده از ظرفیتهای تعریف شده مطالبه گری در قانون از شماره تلفن های گویا(مثل شماره اعلامی قوه قضاییه برای کوه خواری، شماره های صدا وسیما و برنامه های آن و هم شماره های اداره کل ها و...)قطعا گزارشهای کمّی(تعداد بالا)یا کیفی(مستند خوب و مستدل)در جلب توجه آنان موثر است. 6⃣استفاده از ظرفیت دستگاههای بازرسی و قضایی مثل شکایت به دیوان عدالت، شکایت به کمیسیون اصل ۹۰ و...گرچه نمونه های تجربه شده خیلی رضایت بخش نبوده اما تکرار و تعدد بی ثمر نیست. 7⃣داشتن یک رسانه مجازی یا مکتوب مستقل و پر مخاطب بسیار حائز اهمیت است که اگر رسانه های محلی یا ملی پوشش لازم را ندادند شفاف سازی برای مردم از آن طریق انجام شود. 8⃣ظرفیت مطالبه از طریق نماینده مجلس: فراموش نکنیم آنها وکیل ما هستند نه رئیس ما! هر ایرانی از بودجه عمومی ماهی ۶۰۰تومان به اداره مجلس نمی دهد که پس از رأی گرفتن دیگر پیدایشان نشود. قرار بگذاریم بجای مطالبات شخصی و گروهی، از آنها مطالبات عمومی کنیم و در همایشهای پر تجمع مطالبه ملموس و روشن عمومی را خواسته و بار بعد گزارش بگیریم! 9⃣تجمعات قانونی: از رهبری درباره تجمع علیه قوه قضاییه پرسیدند فرمود بستگی دارد اگر مانع انجام وظایفش باشد بد اگر کمک به انجام وظایفش باشد خوب(نقل به مضمون/ر.ک:دیدار در دانشگاه شهید بهشتی). (تنظیم شده از مجموعه سخنان و پرسش و پاسخهای برنامه شام ۲۲بهمن) ☑️ @m_ghanbarian
پرسش و پاسخ 1.mp3
2.05M
⁉️پرسش و پاسخ 1⃣ تحول ساختار اداری از کجا باید شروع شود؟ راهکار آن چیست؟ نشست 22بهمن ☑️ @m_ghanbarian
پرسش و پاسخ 2.mp3
987.2K
⁉️پرسش و پاسخ 2⃣ آیا نظام اداری ما دچار فساد سیستماتیک است؟ فساد در نهاد های زیر نظر رهبری و عدم توان انتقاد به آنها نشست 22بهمن ☑️ @m_ghanbarian
پرسش و پاسخ 3.mp3
1.54M
⁉️پرسش و پاسخ 3⃣ -نقد به قوه قضاییه -انتصاب آیت الله آملی لاریجانی -عملکرد قوه قضاییه نشست 22بهمن ☑️ @m_ghanbarian
پرسش و پاسخ 4.mp3
1.63M
⁉️پرسش و پاسخ 4⃣ مصلحت سنجی های بیش از اندازه در عملکردها نشست 22بهمن ☑️ @m_ghanbarian
پرسش و پاسخ 5.mp3
424.1K
⁉️پرسش و پاسخ 5⃣ عدم اعتماد مردم به نظام نشست 22بهمن ☑️ @m_ghanbarian
پرسش و پاسخ 6.mp3
776.2K
⁉️پرسش و پاسخ 6⃣ -سهم رهبری و نهادهای زیر نظر او در مشکلات -عدم استفاده از جوانان در مجموعه های تحت نظر رهبری نشست 22بهمن ☑️ @m_ghanbarian
صوت زیر را بشنوید👇
آیت الله بهجت و طرح عقب نشینی.mp3
271.9K
✅ آیت الله بهجت و طرح عقب نشینی ☑️ @m_ghanbarian
💠درسی فقهی از تجربه صفویه! 🔹آیا دانشگاه(...)در تهران -با همه خدماتش- به یک مرکز "تبارگماری" بدل نشده است؟! آیا سرمایه اولیه آن و نمونه های مشابه اش در قم و تهران و... از اموال مصادره ای یا حاکمیتی و عمومی تدارک نشده بود؟! آیا امروز علیرغم ارائه خدمات علمی و فرهنگی، خانواده و فامیلی را بهره مندتر نکرده اند؟! 🔹آیا آنچه برخی نمایندگان ولی فقیه در مراکز استانها پس از چند دهه با جایگاه ویژه خود تدارک کرده اند، پس از خود به شخصیت حقوقی بعد واگذار می کنند یا همچنان بنام خودشان و در تصرف نزدیکانشان باقی می ماند؟! در بعضی استانها مجموعه ای تجاری، ساختمانی مفصل برای مصلا یا دفتر امام جمعه تدارک شده که معمولا به منصوب بعد منتقل می شود اما امتیاز دانشگاه، شبکه ماهواره ای، دهها مدرسه علمیه و...چه؟! واضح است مخارج و مایه اولیه اینها هم از اموال یا امتیازها و مساعدتهای دولتی یا سهم مبارک امام(ع) بوده است؛ که غیر از مصرف عام داشتن نباید حیاط خلوت خانوادگی شود! 🔹نمونه ها منحصر به این موارد نیست و این نوشتار دنبال فهرست کردن موارد نیست بلکه توجه به درس مهمی از تجربه صفوی را منظور دارد 🔷تجربه صفوی: در استفاده از اراضی خاص و منابع عمومی توسط علماء اسلام -که در دولت صفوی محترم شده بودند- بحثهای فقهی عمیقی بین علماء تراز اول شیعه شکل گرفت. یک طرف محقق ثانی بود که از اراضی ای در عراق برای خود در راستای مقاصد دینی بهره می برد؛ و در طرف دیگر مقدس اردبیلی بود که اصلا بخاطر پرهیز از این استفاده ها -حتی برای خدمات عمومی- به "مقدس" لقب گرفت. در اینباره رساله های فقهی نوشته شد که ۴تا از آنها در کتاب الخراجیات توسط جامعه مدرسین یک جا چاپ شده است. 🔹از جمله خورده هایی که مثل فاضل قطیفی به طیفِ بهره مند از منابع عمومی می گرفت این بود: مالی در اختیار فقیهی گذاشته شود تا رفع نیاز عامه کند و خودش در صورتی که محتاج است از آن بهره برد؛ حال اگر چنین فقیهی حیله شرعی بکار برد و آن مال را به ملکیت فرزند یا همسرش درآورد تا با اشکال احتیاج روبرو نشود، این یک حیله شرعی است!(ر.ک:السراج الوهاج لدفع عجاج قاطعه اللجاج/شیخ ابراهیم قطیفی). در مقابل، سادات و روحانیونی که چنین اقطاعی از سوی حاکمیت به آنها واگذار شده بود به عمل فقهای بزرگ شیعه مثل سید مرتضی و علامه حلی استناد می کردند که چندین قریه در تصرف داشتند! مخالفین نیز در دفاع از آن فقهای بزرگ اصرار داشتند که حتی خط علامه حلی را دیده اند که آن زمینها را به دست خود احیاء و سپس وقف عام کرده؛ نه اینکه زمین آباد را از حاکمان گرفته و حالا ملک خانوادگی شده باشد! 🔹مقدس اردبیلی در رساله خود غیر از اشکال کبروی به این زمینها -که اصلا چون فتوحات مأذون از امام معصوم نبوده، اینها قابل خراج گذاری نیست- صغرویا هم این اشکال را مطرح می کند که: چگونه یکی از ما[علماء] میتواند اموال زیادی را بیش از حد حاجت خود بگیرد در حالیکه اصل آن از آن تمام مسلمانان است یعنی باید در مصالح عامه مانند بنای مسجد و پل، آن هم به امر امام(ع) یا نائب او خرج شود.(ر.ک:رساله خراجیه مقدس اردبیلی در کتاب الخراجیات). 🔷درسی برای دهه پنجم انقلاب! نکته درس آموز آن مواجهه فقهی برای ما زیاد است. غیر از خانه ها و املاکی که به قیمت نازل، اول انقلاب به برخی مسئولان واگذار و امروز با متراژ های بالا و قیمتهای چند ده میلیاردی چالشی اجتماعی-سیاسی برای انقلاب شده؛ امتیازها و منابعی که برای کارهای عام المنفعه مثل دانشگاه اسلامی و حوزه علمیه و شبکه ماهواره ای و خیریه های بزرگ و... به برخی علماء داده شده است هم محل چالش است و نباید در تصرف خانوادگی و موروثی اینها قرار گیرد و الا با قصد اولی در تنافی است. 🔹درسیره سلف چنین بوده که پس از فوت مرجعی مُهر او شکسته می شد و اموال مورد تصرف ایشان نه به آقازاده او بلکه به اعلم بعد ایشان منتقل می شد؛ چیزی که در این سالها نقضش را سراغ داریم! 🔹همچنین اموال و امتیازهایی که از جانب نمایندگی ولی فقیه تدارک شده، منطقا باید به شخصیت حقوقی بعد(نماینده ولی فقیه بعدی)واگذار شود نه اینکه آنها اندوخته ای برای موقعیت بعدی آن فقیه(مثلا مرجعیت)قرارگیرد؛ یا خدای نکرده نوعی تبارگماری در آنها شکل گیرد و فامیل و خانواده ای را بهره مندتر کند...! 📝محسن قنبریان ۹۷/۱۱/۲۷ ☑️ @m_ghanbarian
🔆ماندن یا نماندن حضرت آیت الله جزایری❗️ متن حجت الاسلام قنبریان را در زیر بخوانید👇 ☑️ @m_ghanbarian
🔆ماندن یا نماندن حضرت آیت الله جزایری❗️ جمعی از ائمه جمعه استان خوزستان پس از خطبه اخیر ایشان به حضور رسیده تا مانع کناره گیری شان شوند. حرفهای تلخ و شیرین، درست و نادرست زده شد! http://hawzahnews.com/mobile/mobiledetail/News/480901/60 صرفا چند نکته: 1⃣آنچه در قدرشناسی آیت الله جزایری گفته شد، کمتر از قدر زحمات ۵۰ساله ایشان برای انقلاب و تشیع بود. قطعا ایشان با سختکوشی فراوان توانسته اند مزایای نسبی خوبی برای جامعه ایمانی خوزستان پدید آورد؛ از جمله آنها رشد و رونق حوزه های علمیه در استان و بالتبع کارهای فرهنگیِ سامان یافته است. خداوند افضل اجر محسنین را به ایشان عطا فرماید. 2⃣آنچه تلخ و در شأن آن خوبان نبود لحن و مضمون برخی صحبتها بود که بسا موجب تشویش اذهان و حتی طعم تهدید داشت! سخن از "بحرانهایی که با رفتن ایشان ایجاد میشود" ؛ "کناره گیری بسیاری از ائمه جمعه با کناره گیری ایشان" ؛ "هیچ فردی نمی تواند جایگزین ایشان باشد"؛ و بدتر از همه اینکه: "اگر ایشان نباشد ما نیز نمی توانیم به راه خود ادامه دهیم. همانگونه که اگر رهبر معظم انقلاب نباشد کمیت انقلاب و نظام برای همیشه لنگ خواهد بود"! البته قطعا برخی از سروران آن جلسه از بهترین ائمه جمعه استان اند و بودنشان غنیمت؛ اما رفتن برخی هم نه یک تهدید که یک فرصت برای درخشش های تازه است. ائمه جمعه باید قله های ایمان شهرها باشند و به نسلها امید و اطمینان هدیه دهند. چگونه انقلابی که با رفتن خمینیِ بی نظیر، ماند و با رهبری جوان، پویا تر به چهل سالگی رسید، حالا حتی بدون رهبر کم نظیرش(از عمر من بکاه و بر عمر او بیفزا) کمیت اش برای همیشه(!)لنگ خواهد شد؟! و چگونه به همین نسبت یک استان انقلابی بدون آیت الله عزیزما چنان خواهد شد؟! پدران معنوی شهرها و ستونهای خیمه انقلاب اینگونه می خواهند امید به آینده و گام چهل ساله دوم را به نسل سوم و چهارم منتقل کنند؟! رحمت و رضوان بر امام عزیز که هریک از یارانش در معرض ترور و از دست رفتن قرار میگرفت می فرمود: فلانی زنده است چون نهضت زنده است. آقایان اعزه! نهضت و انقلاب زنده است و در نسل سوم و چهارم پویاتر از نسل اولی هاست و وعده خداوند برای چنین مردمی "ماننسخ من آیه أو ننسها نأت بخیر منها أو مثلها"(۱۰۶بقره)است. بدون مطهری و بهشتی و شهدای محراب، لنگ نشد با دیگران هم نمی شود. عمر آیت الله ما باقی باد اما خدای نکرده صدسالگی هم می خواهید همین را بگویید؟! مگر قرار است آیت الله از ایران برود یا از انقلاب کناره گیری کند که نگرانید؟! جایگاه معنوی ایشان قابل انفکاک از ایشان نیست و خود هم تصریح کردند خدمتگزار مردم و ولایت فقیه می مانند. آیا با وجود خود ایشان برای جایگزینی و حل مشکلات احتمالی -که معمولا از ناسازگاری آقایان علماء با منصوبین جدید شکل می گیرد- راه حل پیدا شود بهتر نیست؟ حتما باید حوادث و آجال غافلگیرمان کند؟! و بحرانهای مذعوم شما آقایان و ناسازگاری های اشاره شده، سرمان تلمبار شود؟! 3⃣با وجود ذی قیمت بودن حضرت آیت الله جزایری در عرصه های مختلف، عمر ۴۰ساله ی نمایندگی، فقط ایشان را سمتی با سابقه تر از خود ولی فقیه نداده است؛ بلکه سمتهای دیگری در این استان بیش از ۱۰ ،۱۵سال و گاه بیشتر شده است که شاید هم بی ربط با آن سمت، مانع چرخش نخبگان و هوای تازه مدیریتی بخصوص در نهادهای انقلابی و اسلامی شده است! بی ابتکاری و ضعف برخی از حلقه های بسته مدیریتی فرهنگی و غیر فرهنگی موجب شده مرکز این استان شهید پرور و خط مقدم، با وجود این همه حوزه علمیه و این همه فاضل درس خوانده به حسب آمار منتشره رتبه ی ۲۳ اقبال به دین (فقط ۲استان از آن پایین تر) باشد و برعکس در میزان رشد سکولاریسم رتبه ۲ بین استانها باشد!(۱) از قضا باز فقط ایشان و توفیق حیاتشان است که با شخصیت معنوی خود می تواند این واگذاری کامل به امام جمعه ای تازه نفس را انجام و او را مقبول و در باز کردن حلقه های مدیریتی و چرخش نخبگان یاری کند پس بودنش را قدر بدانیم ودر کار بزرگش یاری اش کنیم. .............................................. پی نوشت : ۱. برای تفصیل ر.ک:مجله جامعه شناسی کاربردی سال۲۶شماره پیاپی۵۸شماره دوم تابستان۹۴ مطالب مرتبط: -برای اهواز کدام بهتر است؟! -فقر و تروریسم 📝محسن قنبریان ۹۷/۱۱/۳۰ ☑️ @m_ghanbarian
سیستم عامل خوانش و تحقق بیانیه گام دوم انقلاب.mp3
12.46M
📜 سیستم عامل خوانش و تحقق بیانیه گام دوم انقلاب رهبری (برشی از پرسش و پاسخی صمیمی در جمعی از فضلای قم) ☑️ @m_ghanbarian
🌐بیانیه گام دوم انقلاب ۱ #محسن_قنبریان ✅هندسه بیانیه: -اول ۸شعار جهانی و فطری انقلاب اسلامی که تاریخ مصرف ندارند در خوانشی تاریخی و پسینی با ذکر دستاوردهایی در این شعارها مرور میشود: آزادی، اخلاق، معنویت، عدالت، استقلال، عزت، عقلانیت، برادری. -دوم: مقابل این شعارها -که از دست نرفته و از آنها بر نگشته ایم- ۷مأموریت نسل جوان برای گام دوم شمارش میشود که دقیقا با آن ۸تا ست شده اند: ۱. علم و پژوهش ۲. معنویت و اخلاق ۳. اقتصاد ۴. عدالت و مبارزه با فساد ۵. استقلال و آزدی ۶. عزت ملی ۷. سبک زندگی توگویی این ۷تا تحفظ آن ۸تا و رساندن آن شعارها به سطح آرمانی شان را برعهده دارد ✅مَف٘صل بیانیه بین آن ۸شعار اساسی و ۷ماموریت نسل جوان برای گام دوم مفاصلی قرار دارد که دقیقا وجه اتصال گام اول و دوم و شعار و آرمان است از جمله آنها: -انعطاف پذیری اما انفعال ناپذیری انقلاب -آماده تصحیح خطاهای خویش بودن اما تجدید نظر ناپذیر بودن -نظام ساز بودن انقلاب اما بدون رکود و تحجر در مواجه با موقعیت های نوبه نو ✅سیستم عامل بیانیه خوانش و تحقق بیانیه یک سیستم عاملی می خواهد که در خود بیانیه موج می زند و آن تعادل "بُعد نهضت" با "بُعد نظام" در مسیر ۴۰ساله انقلاب و هم این تعادل در رهبر نهضت و نظام این انقلاب است. جوانان مأمور به گام دوم در کنار امید به آینده و شانه زیر بار مسئولیت های آن بایسته ها بردن حتما باید این تعادل را در فکر و عمل خود بوجود آورند تا گام دوم برداشتنی شود (توضیح کاملتر این سیستم عامل را در فایل نیم ساعتی "سیستم عامل خوانش و تحقق بیانیه گام دوم انقلاب" بشنوید) ☑️ @m_ghanbarian
نیروی انقلابی با نظام اداری غیر انقلابی چه کند؟.mp3
6.2M
⚠️ نیروی انقلابی مردمی با نظام اداری غیر انقلابی چه کند؟! (بخشی از سخنرانی ضرورت انقلاب اداری. ۲۲بهمن ۹۷) ☑️ @m_ghanbarian
❗️حراج ملی قرآن ❗️ درباره رویه ی مطلا شدن قرآن در این چند سال زیاد نوشته ام و قصد تکرار نیست. 🔺وقتی "قرآن"(=خواندنی) ، "مزار"(=زیارت کردنی و دیدنی) شد؛ از موزه به حراجی و بازار هم می آید و "کالا" میشود! 🔻خطای اول "طلا کاری" آن بود که دیروز به سفارش شاهزدگان اموی و عباسی و امروز به سفارش شیوخ مرفه شارجه و امارات انجام میشود. فقهای بزرگ متقدم اینکار را حرام یا به شدتِ کراهت، نفی کردند اما... 🔻خطای دوم لازمه خطای اول است. چنین کالای قیمتی ای در حراج ملی و غیر آن بفروش می رسد! رقابتی برای "بیع مصحف" بنام "اقتصاد هنر"! خرید و فروش قرآن نیز روی خوشی در فقه اسلامی ندیده و مقید به قیود بسیار بوده است. این آثار هنری چنان "خط" قرآن را مطلا و ماده و صورت را ترکیب کرده اند که تجزیه مثمن، صعب و شبهه حرمت غلیظ تر است. قرآن مطلای پارسال، به تازگی با رقم ۷میلیارد و ۷۰۰میلیون فروخته شد! در حراج های ملی و مانند آن، این کالاها دارد دائمی و مایه تجارت برخی شده است! ↩️درباره قرآن به عترت برگردیم: ائمه هدی ، "اقامه حروف" و "اضاعه حدود" قرآن را نکوهش، "مطلا سازی" آنرا نهی و "بیع" آنرا منع میکردند. مطالب مرتبط: -آدرس غلط -نکوهش قرآن مطلا و حرمهای معصومین -پاسخ به دفاع آیت الله اراکی از قرآن مطلا -قرآن مطلا و قرآن اسیر 📝محسن قنبریان ۹۷/۱۲/۶ ☑️ @m_ghanbarian