『🕊͜͡✨』
#قرآن_کریم
قرآن کریم برای افرادی که تهذیب نفس و مراقبت از خودشان می کنند ، بعد از مدتی به جای اینکه آنها قرآن را بخوانند ، قرآن کریم شروع به بازگشت کردن به نفوس می کند . این خیلی جالب است !
یکی از بزرگان ، از قول سید هاشم حداد نقل کرده بود که ایشان وقتی کلمات قرآن را می خواند ، کلمات که از او صادر می شد در خودش فرو می رفت . این چه معنایی دارد؟ باید روی این ها کار شود تا معلوم شود که قضایای تجردی ، قرآنی ، و حقیقی ، جنسی فراتر از درک های مادی ما دارند . مثلا ما بر سر این موضوعات چانه می زنیم که چقدر بخوانیم یا نخوانیم ! خود سید هاشم حداد شبها که بیدار خوابی می کردند برای نماز شب ، مدام مشغول قرائت قرآن می شدند ، کثرت تلاوت قرآن داشتند ..
♦️ جلسه چهارم ، دریچهٔ سلوک در طبقات وجود انسان کامل
☑️ @m_h_esfahani
شعله ی طور
سلام علیکم دوستانی که علاقه مند به همکاری بودند،علی الحساب در کانال زیر عضو شوند و صبر بفرمایند @tea
ان شاءالله جمعه شب فیلم و لینک پرسشنامه آپلود می شود.
توصیه میکنم دوستانی که تخصص های جدید و بروز دارند هم حتما در این کار شرکت کنند و فیلم مربوطه را سر حوصله نگاه و سپس پرسشنامه را با دقت پر کنند.
کانال مخصوص این کار 🔻
@team_110
『🕊͜͡✨』
اگر کسی ترک معاصی کرد این ماشین روشن می شود ، حرکت می کند ، مسافر ملکوت می شود ، تازه قضیه شروع می شود و تا آخر هم باید همراه باشد ، یعنی ماشین باید برود ، اینکه در منزل ها ، در سفرها چه می بیند ، باید بنزینی بزند ، باید تعمیری کند ، ولی این ماشین در واقع ، ماشین ترک معاصی است . ما نداریم آن را راه نمی رود ، چرا ما شکایت می کنیم ؟! از چه شکایت می کنیم ؟! به کی شکایت می کنیم ؟! به خودمان شکایت کنیم . از دست خودمان فرار کنیم . « ففرو إلی الله » فرار کنیم به سمت خدا از دست گناهان خودمان .
♦️ جلسه دوم ، دریچهٔ سلوک در طبقات وجود انسان کامل
☑️ @m_h_esfahani
هدایت شده از شعله ی طور
『🕊͜͡✨』
🔻 #تکاثرات
شاكله ای كه دچار مشكل است اگر توفيق مشاهدات و مكاشفات برايش رخ نمايد عالم حقايق را هم به لوث تكاثرش مشوب خواهد نمود .
چنان به عالم صورت دلش برآشفته است
كه گر به عالم معنی رسد صور يابد ...!
مشاهدات حقه طهارت و تقدس خاص الخاص می طلبند . هر چند كه مقصود فرای اينهاست .
✍ المکتوبات فی النجف الاشرف
☑️ @m_h_esfahani
『🕊͜͡✨』
آنان که به مصاف خویشتن می روند ، برندگانِ کارزار هستی اند ؛ از خویش تهی شدگانی که حسرت افلاک را روی خاک بر انگیخته اند .فرقی نمی کند که مردمان به آنان اقبالی داشته باشند یا نه . آنها مُهر عشق بر پیشانی حک می کنند و جرعه جرعه جام های خونِ جگر سر می کشند . ققنوسی که از خاکستر نیستی سر بر آورد ، در افقی بال می گشاید که دست ادراک کرکسان به آن نمی رسد.
♦️ #کهکشان_نیستی | #فصل_۶۵
☑️ @m_h_esfahani
May 11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توجه به خود مقدمه ی گذشتن از خود...
@m_h_esfahani
هدایت شده از انصات...
در دغدغه ها و فراز و نشیب ها و کارهایی که خلائق تصور عدم امکان آن را دارند،صاحب این قبه ی بیضاء به وسعت صحیفه ی وجدان تاریخ ثابت کرده است که اگر قلب ها متعلق به این آستان باشند و دم به دم در آن آمد و شد کنند ، گرد و خاکی که سپاه کثرات به پا می دارند ،راحه الحلقومی بیش نیست.
قلب های اینچنین در میدان وظیفه ها متعلق به بدن هایی هستند که هویتشان از علو عالم اعلی تعریف شده است.
برای کار پیش رو چاره ای نداریم سینه خیز قلب ها را به درگاه این نابغه ی بی مثال دهور روانه کنیم.
اگر این شد امیدها جوانه می زنند.
♦️لولا کفک، الکواکب یا علی تفتر عکس
کلها بیدک و بیغیابک ادری ما تطلع شمس
موجود انت بکل وکت مثل الهواء یا الماغبت
شفتک و لا غیرک شفت یا ابوحسین
امشب به یاد دوستانم
حرم مطهر
@team_110
♦️ کدام علم نافع است ♦️
🔻 در روایات و کلام بزرگان تاكيدات درخور توجهي بر روی تعلیم و تعلم و خواص عجیب و غریبی برای علم و علم آموزی ذکر شده است
برای مثال امام باقر علیه السلام می فرمایند:
📌 عَالِمٌ يُنْتَفَعُ بِعِلْمِهِ أَفْضَلُ مِنْ سَبْعِينَ أَلْفَ عَابِدٍ (اصول کافی ج 1)
عالمی که از علمش نفع ببرد از هفتاد هزار عابد افضل است .
در این زمانه خیلی ها دوست دارند تمام علوم را تحت این علم که در روایات از آن سخن گفته است وارد سازند .
از فیزیک و ریاضی و شیمی و فلسفه و فقه و اصول گرفته تا خطاطی و موسیقی و هر هنر و سخن و حرفه ای را علم می دانند و از این باب فعل و عمل خود را مقرِّب به سوی خدای تبارک و تعالی می شمارند .
از آنجا که این بحث بسیار دقیق و چالشی است و اگر درست تبیین شود کیان بسیاری به هم میریزد و باید تجدید نظر اساسی در راه های رفته ی زندگیشان کنند به چند مطلب کوتاه اکتفا می کنم .
🔻ملاکی که اهل بیت علیهم السلام درباره ی علم حقیقی ارائه می کنند ملاک عجیب و دقیقی است .
اهل بیت علیهم السلام علم حقیقی را علمی می دانند که با ورود به قلب برای انسان ایجاد بی میلی نسبت به دنیا می کند . علم حقیقی باید منجر به بی میلی و زهد در دنیا گردد وگرنه وبالی بیش نیست .
این روایت را با دقت بخوانيم :
📌 عنه صلى الله عليه و آله: مَنِ ازدادَ في العِلمِ رُشداً فلَم يَزدَدْ فِي الدّنيا زُهداً، لَم يَزدَدْ مِنَ اللَّهِ إلّا بُعداً
میزان الحکمه ج 8
کسی که در علم رشدی کند و علم او روبه ازدیاد رود و در زهد و بی میلی او نسبت به دنیا ازدیادی رخ ندهد ، برای او چیزی اضافه نشده است الا دوری و بعد از خدای تبارک و تعالی .
🔻نتیجتا اطلاق علم در روایات به دو شکل است .
علمی که به معنای فضل است و علمی که به معنای نوری است که وارد قلب می شود و ایجاد زهد و بی میلی نسبت به دنیا می کند و رزقی است که خدای متعال روزی بندگان خاص الخاص خود می نماید .
طبق دیگر روایات داشتن یا نداشتن فضل نه ضرری می زند نه دردی درمان می کند اما مادامیکه این فضل منجر به خود خواهی ، ریا ، برتری جویی ، فخر فروشی ، تکبر و غیره شود ، نه تنها به کار نمی آید بلکه وبال جان است و هیزم آتش جهنم .
📌 عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ ع قَالَ: مَنْ طَلَبَ الْعِلْمَ لِيُبَاهِيَ بِهِ الْعُلَمَاءَ أَوْ يُمَارِيَ بِهِ السُّفَهَاءَ أَوْ يَصْرِفَ بِهِ وُجُوهَ النَّاسِ إِلَيْهِ فَلْيَتَبَوَّأْ مَقْعَدَهُ مِنَ النَّار اصول کافی ج 1
کسی که طلب علم کند برای آنکه به وسیله ی آن به علما مباهات کند و یا با سفهاء مراء( جرّ و بحث بی ثمر و برتری جویانه ) کند و یا به وسیله ی آن مردم به او روی بیاورند پس قطعا جایگاه او را از آتش پر خواهند ساخت .
🔻بهتر است خودمان قضاوت کنیم که جهت گیری های علمی مان چه در حوزه چه در دانشگاه و چه در هر تخصصی آیا برای فخر فروشی و بزرگ منشی و مدرک گرایی و امثال ذلک هست یا نه؟
اگر این مرحله را بحمدالله پشت سرگذاشته بودیم و نیتمان خالص بود و برای مثال درس خوانده بودیم که نظام اسلامی تقویت شود اما بعد دیدیم که این علم منجر به تکبر فخر فروشی و قائل شدن شأنی برای خویش شده است باز هم باید فکر اساسی به حال قلب نمود .
و اگر از این مرحله گذشتیم و نیتمان برای کسب علم صحیح بود و تکبر هم در ما ایجاد نشده بود اما دلخوش به این علم به شکل مستقل بودیم و این علم برای ما بی میلی نسبت به دنیا نیاورده بود باز هم هنوز راه برای تهذیب و سلوک در این وادی بسیار داریم .
به قول مرحوم امام خمینی
اعلی الله مقامه الشریف علم توحید می تواند حجاب اکبر باشد . فضلا از تمام علوم دیگر ، اما به قول مرحوم علامه ی طباطبایی بعضی از علوم می تواند مقدمه ی بر وصول الی الله شود ( به شرط اینکه در آن رعایت اخلاص و تهذیب و عدم تکبر و عدم اصالت گرایی نسبت به خود علم صورت گيرد ( نقل به مضمون ))
بايد از خدا طلب اخلاص كنيم.
#علم_زدگی
#علم_نافع
✍ المکتوبات فی النجف الاشرف
☑️ @m_h_esfahani
یک نفر امشب در حرم امیرالمومنین علیه السلام بلند فریاد کشید:
لم یظهر القائم(عج) حتی ینتبه النائم....
خواب نباشیم
@m_h_esfahani
بسم الله الرحمن الرحیم
♦️صَلَواتُ اللهِ و ملائِکتِه و حَمَلهِ عَرشِهِ و جَمیعِ خَلقِه مِنْ أرضِهِ و سَمائِهِ علی
جوهرهِ القُدسیَّه فی تعیُّنِ الإنسیّه ، صورهِ النَّفسِ الکُلیّهِ ، جوادِ العالمِ العَقلیّهِ ، بِضعَهِ الحَقیقهِ النَّبویّهِ ، مطلع الأنوارِ العلویّهِ ، عینِ عیونِ الأسرارِ الفاطمیّه ، النّاجیهِ المُنجیّهِ لِمُحبّیها عن النّار ، ثمره شَجَره الیقین ، سیده نساء العالمین ، المعروفه بالقَدْر ، المجهولهِ بِالْقَبرِ ، قُرّهِ عین الرَّسولِ ، الزَّهراءِ البتول ، علیها الصّلوه و السّلام.
♦️نجف اشرف
شام ولادت حضرت صدیقه ی طاهره سلام الله علیها
@m_h_esfahani
『🕊͜͡✨』
در حقیقت سلوک الی الله ، سیر الی الله در این سالی که ما هستیم ، با پنجاه سال قبل ، با زمان مرحوم آیت الله قاضی ، با زمان علامه طباطبائی و حتی با زمان اساتیدی که الان در قید حیاتند ، تفاوت های جدی و ریشه ای دارد . درست است که ممکن است که در سختی و آسانی در یک مرحله باشد ، اما فاکتور های آن بسیار متفاوت شده که باید به آنها پرداخته شود . در نظر بگیرید در این چند سال اخیر که فضای مجازی وارد زندگی ما شده ، واقعا سیر و سلوک با گذشته تفاوت می کند . فضا به گونه ای است که باید برای آن فکر کرد و برنامه ریزی کرد . چون فاکتور بسیار بسیار مهم در تشتت خواطر است . اگر کنترل نشود کنترل نفس و سیر و سلوک و .. شوخی است.
♦️ جلسهٔ سیزدهم ، دریچهٔ سلوک در طبقات وجود انسان کامل
💠 کنترل ورودی ها در جهان مدرن برای تصحیح خیال
☑️ @m_h_esfahani
『🕊✨』
♦️ به این حرف فکر کنیم !
همچون کسی که با خطاب او را صدا می زنند و از گیجی و گنگی و خواب آلودگی او را مسلط و مسیطر به خویشتن می نمایند ،
خطابات قرآن کریم برای خواننده ،
وجود پیامبر اکرم و مقام ولایت را در او بیدار و به پادشاهی سرزمین وجودش می رسانند .
این کتاب و کلمات آن ربط میان حقیقت محمدیه (ص)و خدای علی اعلاست .
با خواندن درست و مداوم آن ، شما حضور کسانی بلند مرتبه را در وجود خود خواهید یافت .
چیزی که تا پیش از آن نبود ...
✍ المکتوبات فی النجف الاشرف
☑️ @m_h_esfahani
『🕊͜͡✨』
توجه به بودن امام زمان علیه السلام در زندگی ، حکم روغن موتور ، برای ماشین را دارد . یعنی انگار ماشین راه می افتد . حرکت می کند . وقتی نیست ماشین می سوزد . نمی تواند راه برود . شما هر چقدر که توجه به حضرت را در وجود خودتان قوی بکنید و هر چقدر احساس بکنید که او حاضر و ناظر است و « عین الله الناظره » و « أذن الله السامعه » است . یعنی دارد ما را نگاه می کند . آن مایه این می شود که کم کم ، و به تدریج خواطر کنار برود و انسان بزرگ می شود . انسان ، این طوری کوچک ، بار می آید که مدام موبایلش را بگیرد ؛ سلام بچه ها ! من دارم فلان کار را می کنم ! من در فلان حالت هستم ! یک جزئی از خودش را برای یک جزئی از مردم نشان می هد ، که دچار تکثر بشود . در صورتی که در حضور امام عصر علیه السلام ، انسان هویتش علی الاطلاق باز هست و او هم علی الاطلاق در حال تجلّی است .
♦️ جلسهٔ شانزدهم ، دریچه ی سلوک در طبقات وجود انسان کامل .
💠توجه به حقیقت مرأی و مسمع مقام ولایت، راهکاری مهم برای کنترل خیال
☑️ @m_h_esfahani
『🕊͜͡✨』
آن کس که در این دنیا خام بماند و عشق جانش را به آتش نکشد ، تخمِ آدمیت در وجودش رشد نکرده است . آدم آن است که در دیوانگی به مردانگی رسیده باشد ؛ نه در خیال آدمیت حیوانی باشد که در پندارهایش ، صبح را به شب می رساند و شب را به صبح . این قبرها که همچون قفس در گورستان ها ، ناز و نعمتِ خوش خیالان را به چنگال کشیده اند ، وجدانِ نعره زن انسان هایی است که عمری آرزوی تحول داشته و حیات خویش را به تسویف و فرافکنی گذرانده اند .
♦️ #کهکشان_نیستی | #فصل_۴٠
☑️ @m_h_esfahani
هدایت شده از انصات...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آنونس فرآیند همکاری_مرحله ی اول
این پیام را به دست دوستان متخصص یا در مسیر تخصص برسانید.
حتما فیلم را به صورت کامل از یکی از طرق زیر مشاهده کرده و سپس پرسشنامه را تکمیل بفرمایید
لینک آپارات🔻
https://aparat.com/v/23jE7
لینک یوتویوب🔻
https://youtu.be/oElQ3rywseI
آنونس فرآیند همکاری_مرحله ی اول
این پیام را به دست دوستان متخصص یا در مسیر تخصص برسانید.
حتما فیلم را به صورت کامل از یکی از طرق زیر مشاهده کرده و سپس پرسشنامه را تکمیل بفرمایید
لینک آپارات🔻
https://aparat.com/v/23jE7
لینک یوتویوب🔻
https://youtu.be/oElQ3rywseI
♦️(لینک پرسشنامه ی همکاری_مرحله ی اول_تفصیلی)🔻
https://survey.porsline.ir/s/QixGkYxr
@team_110
شعله ی طور
آنونس فرآیند همکاری_مرحله ی اول این پیام را به دست دوستان متخصص یا در مسیر تخصص برسانید. حتما فیلم
بنا به امر دوستان زمان این کار بنا شد فعلا محدودیتی نداشته باشد.اگر علاقه مند هستید پی گیری بفرمایید
『🕊͜͡✨』
در روایت آمده : التوحید نفی التوحید : یعنی شما آن حالت توحیدی که تصور می کنید عالی ست را حتی باید نفی کنید ، و بالاتر بروید . چه برسد به اینکه من دو دقیقه سر نماز بنشینم و ذهنم هزار جا برود . پس نکته اینجاست که ما باید جلوی ورودی های چشم ، گوش و.. را ببندیم و آن را مدیریت کنیم .
پیشنهاد : کتاب گزینش تکنولوژی از دریچه بینش توحیدی از استاد اصغر طاهر زاده .
راه اول کنترل ورودی هاست . باید جدولی تهیه کنیم و مقرر کنیم در روز چه اندازه از موبایل و.. استفاده کنیم ؟ چه اندازه باید دید و شنید ؟ آیا به جای مشغول شدن در این فضا ، وظیفه نداریم به خانواده رسیدگی کنیم یا حتی در آمد زایی کنیم ؟ وظیفه نداریم به شوهر و زندگی مان برسیم ؟ وظیفه نداریم سری به پدر و مادر بزنیم یا تلفنی به اقوام ؟ وظیفه نداریم آموزشی به کسی بدهیم ؟ نتیجه افراط در استفاده از فضای مجازی ، ورود ورودی هایی در وجودمان که مشخص هم نیست کجا می رود !!!
♦️ جلسهٔ سیزدهم ، دریچهٔ سلوک در طبقات وجود انسان کامل
💠 کنترل ورودی ها در جهان مدرن برای تصحیح خیال
☑️ @m_h_esfahani
♦️این متن بیش از پنج سال پیش نوشته شده است.چه بسا در حال حاضر مبتلا به تر از قبل باشد.♦️
🔻برای باز شدن گره های بسته🔻
گاهی با خودم گمان می کنم این حجم از فرافکنی در ما از کجا نشأت گرفته است.
روح هر کس حکایت گر قضایا و هواجسی است که او صبح تا به شب با آن درگیر است.
در قشر مذهبی توجیهات و فرافکنی های محیّر العقولی را می بینم که نمیدانم واقعا باید چه گفت!
روزی نیست که کسی به بنده نگوید که من مشکلی دارم ،مسئله ای دارم،دردی دارم که فلان است و دیگر به انتها رسیده ام و فقط باید به من یک عارفی ،صاحب نفسی ،روشن ضمیری ،صاحبدلی نشان داده شود تا او بفهمد که این درد بی درمان من چه راهکاری دارد.آن ها هم که فضای معنوی تر دارند تمام اموراتشان لنگ اینست که استاد کاملی می خواهند که اسفار اربعه را طی کرده باشه و بیاید و به ایشان از صقع ملکوت دستور بدهد که این ذکر و یا این فعل از پستوی عنقای اسرار برای تو به تحفه تنزل یافته و این آنست که عمری در به درش بودی،به قول آیت الله بهجت ره بعضی ها منتظرند کسی از پشت کوه قاف بیاید و دستشان را بگیرد و مشکلات را حل کند،بدانید که نخواهد آمد.
🔻گاهی در طوفان این سخن ها با خود می گویم واقعا ما در حال رفتن به کجا هستیم و تا وقتی صاحبان ولایت هستند چرا ما تا به این حد آواره و در به دریم!
شیطان و تحرکات قوه ی خیال تا چه حد در وجود ما استیلا یافته است.
نتیجه ی خواندن چند کتاب عرفانی و زندگینامه به جای اینکه ما را توحیدی بار بیاورد و ما را متوسل به ساحت وجود اهل بیت علیهم السلام و این قرآنی که در حال خاک خوردن روی میز است بنماید، حلّ مشکلات غیر قابل حل ما به خیال خودمان را حواله به کنجی از از کنج ها و پیری از پیر ها می دهد که خدای متعال هنوز برای حل مشکل چنین زاویه ای و چنان پیری را خلق نکرده است.
🔻نمی گویم اولیاء نیستند اما چرا ما متوجه نمی شویم حاضر شدن نزد اهل باطنی که برایمان نتیجه بخش باشد نتیجه ی توسل و انجام مو به موی شریعت و تحمل تشنگی و ها گرسنگی های متعدد در این راه است وگرنه که شمر درگودال قتلگاه چهره ی مظلوم اباعبدالله را می دید و دلش باز راهی به حقیقت نیافت حتی اعماق وجود تاریکش صوت لایتناهی حسین ع را نشنید که برایم قدری آب بیاور و باز هم نانجیبانه سر از گریبان حقیقت هستی جدا نمود.
🔻اهل دل که زیادند اما
مهم دلی است که اهل باشد و قابلیت حضور نزد آنان را در خود بیابد.
وقتی ما به التزامات اولیه و پی گیرانه ی شریعت پایبند نیستیم واقعا چرا از لابلای کتب عرفانی به این نتیجه میرسیم که مشکلمان فقط در دست موجودی خیالی است که نمیدانیم کیست و کجاست.
پس چه می شود این همه خون دل اهل بیت علیهم السلام و اولیاء در توصیه به التزام و استقامت در قرائت قرآن روزانه ،مراقبه ی جدی به ترک گناه به هر شکل که هست و از مهم ترین آن ها رابطه ی میان زن و شوهر است که طرفین باید در کمال صمیمت و گذشت و بدون اصطکاک کشتی زندگی شان را به ساحل برسانند،زن توجه کند مرد با هویت مدیر بودن خلق شده است و در اموری که شرع دستور داده باید حرفش پذیرفته شود و مرد توجه داشته باشد که زن موجودی لطیف،شکننده و عاطفی است که از کوچکترین عملکردی بزرگترین رنج ها برایش خلق می شود.
وقتی ما ساحت انجام واجب و ترک محرم را منحصر در نماز و روزه تعریف کردیم آن هنگام که مشکلاتمان که ناشی از عملکرد و انتخاب های خودمان است،سر برآورد تازه به فکر استاد و اهل دل و اهل معنا می افتیم.
🔻بیایید به جای خیال بافی،
التزام به ترک گناه،
نماز اول وقت،
دوام وضو،
قرائت قرآن مرتب روزانه(حداقل هفت صفحه در روز)،
نماز شب
و برای حوائج خاص الخاص تمسک به اهل بیت علیهم السلام و تکرار مکرر نماز جناب جعفر طیار را نصب العین قرار دهیم،
که بسیاری از کسانی که عمری دنبال کسی بودند تا مشکلاتشان را حل کند با این دستورات به نتیجه رسیده اند و اگر لازم بوده باشد به محضر اولیاء هم حاضر شده و از همه مهم تر با امام عصر روحی له الفداء ارتباط گرفته اند و حضرت حتی برای تربیت معنوی آنان را به کسی از اولیاء خویش حواله داده اند،نمی شود تا ما زندگینامه ی چند بزرگوار را خواندیم سینه سپر کنیم و حالت سیر در ملکوت بگیریم و منتظر باشیم از کرّوبیان جملگی خادم ما باشند .
گذشتگان قائل بوده اند که برای سلوک لازم است هر سه روز یکبار قرآن کریم ختم شود ما کجا و این ملاکات کجا..
از قطره ی مفاهیم تا اقیانوس وجود راهی دراز در پیش است.
🔻گشایشات و ترقی ها در خارج از وجود فرد تعریف نشده اند، این خیالات یکسر امواجی است که از زاویه ی شیطان در دنیای مدرن برای اهل ایمان و اهل دقت طراحی شده است تا ایشان را در عقبات حفظ ایمان در آخرالزمان زمینگیر نماید.
الغرض آنکه مطلقا حقایق راخارج از خود جستجو نکنیم جهان مدرَک هر کس تمثلی از حقایق درون اوست که با اولویت بندی خودش برایش به جلوه در آمده اند .
@m_h_esfahani
『🕊͜͡✨』
بدن ما نازله ی روح است ، به تعبیری بدن آن مرتبه از وجود است که ظهور مراتب عالی انسانی را با خود دارد ، به طور مثال وقتی غذایی می خوریم می دانیم چقدر از آن جذب می شود ، چگونه و چقدر از آن دفع می شود . اما در غذای روحانی چشم ما بسته است ، نمی دانیم در تهاجم اطلاعات و افکاری که مهم و ضروری تلقی نمی شود حتی اگر خوب هم باشد ، چه بلایی قرار است سرمان بیاید و چه مشکلاتی ایجاد شود و این یعنی دور شدن از مسیر .
♦️ جلسهٔ سیزدهم ، دریچهٔ سلوک در طبقات وجود انسان کامل
💠 کنترل ورودی ها در جهان مدرن برای تصحیح خیال
☑️ @m_h_esfahani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️انسان یک منظومهی عجیب ..!
☑️ @m_h_esfahani
『🕊✨』
مرحوم آیت الله قاضی رحمت الله علیه قبل از شروع ماه رجب ، نامه ای برای شاگردانشان نوشته اند با این عبارت که "قرائت قرآن اقل از یڪ جز نباشد"، البته در آن نامه دستورات ذکری دیگری نیز آمده برای آن سطح از شاگردان ، که به نظر می رسد فضای قدیم نجف اشرف که این افراد در آن تنفس می کردند ، فضائی بوده که خیال ها در آن آرام بوده ، خواطر کم بوده ، حاکمیت افکار شیطانی فوق العاده کمتر از الان بوده است ، به دلیل کم بودن تهاجمات ، البته آن زمان هم مشکلات و سختی هایی از قبیل ، گرما ، فقر ، مریضی و ... وجود داشته اما نکته این است که با وجود کمتر بودن خواطر در آن زمان ، در آن سطح هم ایشان به عنوان اولین قدم می فرمایند "و قرائت قرآن اقل از یڪ جزء نباشد". بنده فعلا به کمیت کاری ندارم . مهم این است که ایشان در ذکر لفظی ، توجه به قرآن کریم داشتند ...
♦️دریچه سلوک در طبقات وجود انسان کامل
- جلسه ی بیست و سوم ( قرائت قرآن؛ شاهڪار انقلاب شاڪله )
☑️ @m_h_esfahani
『🕊͜͡✨』
♦️#معرفت_النفس |
انسان توجه دائمی داشته باشد به اینکه "ذا نفس ناطقه" و مجرد است .
خاصیت دو بال فڪر و ذڪر این است که انسان دائم ، متوجه این باشد که من فقط این بدن نیستم ! من موجودی بزرگتر از اینها هستم . به این کرامت نفس میگویند . یعنی نفس انسان کریم است شامل مقامات است . چرا خود را محدود کنیم به دنیایی که امیرالمومنین علیه السلام فرمود دنیای شما نزد من پست تر از عرق خوک کف دست آدم جذامی است . چرا خود را آلوده کنیم به این دنیا ؟! توجه به این مساله قدم اول است .
قدم دوم ؛ عملِ محڪم!
انسان باید به آنچه به او گفته اند ، "عمل" ڪند .
☑️ @m_h_esfahani
دوستانی که حیله های مدرن را می بینند
به دو نکته توجه کنند.
۱-حتما به ترتیب ببینند.
۲-اصل قضایای جدی و مهم از عنوان ۱۲ به بعد طرح شده است.گاها می شنوم در بعضی فضاها تا عنوان ۱۲ آپلود شده است.
قسمت جدی و مهم این طرح از عنوان ۱۲ آغاز می شود.اما این بدین معنا نیست که می توان از قسمت ۱۲ آغاز کرد.خیر.باید حتما ۱۱ عنوان به ترتیب دیده شود و سپس مباحث جدی و اساسی را از عنوان ۱۲ پی گرفت.سوالاتی که برای شما در عناوین اولیه پیش می آید در روند مباحث عمدتا خود به خود پاسخ داده خواهد شد.
♦️برای دیدن حیله های مدرن احتیاجی به پلتفرم خاصی نیست و می توانید به ترتیب داخل آپارات از طریق لینک زیر مشاهده کنید.🔻
http://www.aparat.com/m_h_esfahani_aparat
@m_h_esfahani