16.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #ببینید / #پای_منبر🌹
🔹ریشه ها و علل واقعهی عاشورا - ۲
🎤 حجت السلام طباخیان
📆 شب دوم محرم الحرام ۱۴۴۳
✅ هیئت آل یاسین (ع) تهرانسر
🚩 با نهضت حسینی ، تا جامعه مهدوی...🤝
✅🆔 http://eitaa.com/m_mahdi_tabakhian
✅🆔 eitaa.com/Heiat_aleyasin
28.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #ببینید / #پای_منبر🌹
🔹ریشه ها و علل واقعهی عاشورا - ۳
🎤 حجت السلام طباخیان
📆 شب سوم محرم الحرام ۱۴۴۳
✅ هیئت آل یاسین (ع) تهرانسر
🚩 با نهضت حسینی ، تا جامعه مهدوی...🤝
✅🆔 http://eitaa.com/m_mahdi_tabakhian
✅🆔 eitaa.com/Heiat_aleyasin
27.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #ببینید / #پای_منبر🌹
🔹ریشه ها و علل واقعهی عاشورا -۴
🎤 حجت السلام طباخیان
📆 شب چهارم محرم الحرام ۱۴۴۳
✅ هیئت آل یاسین (ع) تهرانسر
🚩 با نهضت حسینی ، تا جامعه مهدوی...🤝
✅🆔 http://eitaa.com/m_mahdi_tabakhian
✅🆔 eitaa.com/Heiat_aleyasin
24.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #ببینید / #پای_منبر🌹
🔹ریشه ها و علل واقعهی عاشورا -۵
🎤 حجت السلام طباخیان
📆 شب پنجم محرم الحرام ۱۴۴۳
✅ هیئت آل یاسین (ع) تهرانسر
🚩 با نهضت حسینی ، تا جامعه مهدوی...🤝
✅🆔 http://eitaa.com/m_mahdi_tabakhian
✅🆔 eitaa.com/Heiat_aleyasin
#مسجد
به عنوان یک پژوهشگر تاریخ برایم جالب است که بدانم در کدامین پیچ تاریخی، نهاد مقدس مسجد این قدر کارکرد خودش را از دست داد.
از آن الگوی اولیه «نظام مسجد» که متولی تمام امور فرهنگی و اجتماعی شهر یا حداقل محله های حاشیه ی خودش بود به یک مشت ساختمان سرد و بی روح رسیدیم.
بلاتردید مسجد تا زمانی زنده و پویا است که محورش یک امام فاضل و دلسوز باشد که در بین مأموین، شهره به خوبی ها و فضائل و محل رجوع و مورد اعتماد ایشان باشد.
اما حالا ساختمان های بزرگ و بعضاً بزک کرده به هزار آب و رنگ، در گوشه و کنار شهرمان ساختیم که «امامِ مسجد» در آن محور نیست.
«امام» کارمند شده، مسجد برای بعضی ها شغل دوم شده. برای عده ای از متنفذین، فقط یک شأن از تمام شئونی است که قسم یاد کرده اند من باب شخصیت تصدی کنند ولو از فرط مشغله به مسلخ برود و ذبح شود.
امشب برای منبر مهمان مسجدی ظاهراً بزرگی بودم که از پاساژها و مغازه های اطرافش بوی پول بلند بود. امام مسجد گرفتار بود و فرصت امامت نداشت، مردم با هزار گلایه از این نبودن و غیبت های طولانی ، محراب را به من سپردند.
در صف عقب مأمومی در گوش دیگری زمزمه کرد: « فلان متنفذ هزار شغل را برای مسجد پیشنهاد کردند اما گفته آش را با جاش میخواهد. »
کاری به صحت این کلام ندارم اما راست یا دروغ وحشت کردم از این فاصله نجومی بین امام و مأموم...
مسجد کارکردش را کی و کجا از دست داد؟!...
http://eitaa.com/m_mahdi_tabakhian
25.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #ببینید / #پای_منبر🌹
🔹ریشه ها و علل واقعهی عاشورا -۶
🎤 حجت السلام طباخیان
📆 شب ششم محرم الحرام ۱۴۴۳
✅ هیئت آل یاسین (ع) تهرانسر
🚩 با نهضت حسینی ، تا جامعه مهدوی...🤝
✅🆔 http://eitaa.com/m_mahdi_tabakhian
✅🆔 eitaa.com/Heiat_aleyasin
25.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #ببینید / #پای_منبر🌹
🔹ریشه ها و علل واقعهی عاشورا -۷
🎤 حجت السلام طباخیان
📆 شب هفتم محرم الحرام ۱۴۴۳
✅ هیئت آل یاسین (ع) تهرانسر
🚩 با نهضت حسینی ، تا جامعه مهدوی...🤝
✅🆔 http://eitaa.com/m_mahdi_tabakhian
✅🆔 eitaa.com/Heiat_aleyasin
#نشر_حداکثری📢
#استوری
✅ مراسم عزاداری #اربعین_حسینی 🏴
🔹 با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی
🎤 حجت الاسلام طباخیان
🎤 حاج محمدجواد فارسی
⬅️ تهرانسر شرقی ، بلوار یاس
🏴 مدرسه امام حسن مجتبی(ع)
📆 یکشنبه 4 مهر ساعت 19
📆 دوشنبه 5 مهر ساعت 8.30 صبح
🚩 با نهضت حسینی ، تا جامعه مهدوی...🤝
🚩 حسین(ع) تو را میخواند...
✅🆔 http://eitaa.com/m_mahdi_tabakhian
✅🆔 eitaa.com/Heiat_aleyasin
قال رسول الله ص: مَوتُ العالِمِ مُصیبَةٌ لا تُجبَرُ و ثُلمَةٌ لا تُسَدُّ، و هُوَ نَجمٌ طـمِسَ، و مَوتُ قَبیلَةٍ أیسَرُ مِن مَوتِ عالِمٍ.
مرگ عالم مصیبتی جبران ناپذیر و رخنه ای بسته ناشدنی است. او ستاره ای است که غروب می کند، مرگ یک قبیله آسانتر از مرگ یک عالم است.
مابین آنچه از علامه حسن زاده ره، شنیده ام و خوانده ام این جمله برایم رنگ و بوی دیگری داشت، «عزيزان وقت نيست ... دير است !! به انتظار ننشينيد، انسان با 40، 50 سال عمر مى خواهد خودش را براى ابد بسازد.»
خدایشان رحمت کند و با اولیائش و سمیّ اش امام مجتبی علیه السلام، محشور بدارد.
http://eitaa.com/m_mahdi_tabakhian
قسمت اول؛
آغاز ربیع الاول 🌙، شروع یک سوء تفاهم کهنه !
آغازین روزهای ربیع، آیا ایام حزن است و باید «تسلیت گو» باشیم، یا ایام شادی است و باید «تبریک گو» باشیم؟
چند سالی است که این تردید، عامل اختلافی بین مومنین شده، اما بیایید ادله هر کدام را اجمالا بررسی کنیم.
عده ای از مومنین شریف برای روزهای اول تا هشتم ربیع الاول، از عنوان «ایام محسنیّه» استفاده میکنند و به علت وقوع حوادث دردناکی نظیر:
۱. شکل گیری «سقیفه» و غصب خلافت امیرالمومنین ع.
۲. دفن رسول اکرم ص .
۳. هجوم به خانه زهرای مرضیه س، و مجروح شدن ایشان و شهادت جنین مطهر حضرت، «محسن بن علی» .
۴. اتصال این ایام به روز ۸ ربیع الاول، سالروز شهادت مولانا الامام العسکری ع.
۵. ختم این ایام به ۹ ربیع، که زمان مناسبی برای آغاز شادی است.
بنابراین بهتر است عزای اهل بیت ع را تا ۸ ربیع ادامه داده و از ۹ ربیع الاول، با شادی ایام حزن را به پایان ببریم.
خب حالا بیایید بررسی کنیم،
۱. طبق داده های تاریخی، دفن رسول مکرم در سومین روز پس از وفات ایشان بوده، و با توجه به نقل شهادت حضرت در ۲۸ صفر، دفن ایشان در صفر بوده است، و جلسه سقیفه هم با توجه به گذاره های تاریخی در همان روز وفات نبی مکرم ص، رخ داده، اگر این را هم نپذیریم نهایتا سقیفه و بیعت با غاصبین در همان ایام تدفین رخ داده. بنابراین سقیفه ارتباطی با ربیع ندارد.
۲. ماجرای دفن هم که گذشت، در همان صفر بوده، حتی اگر با احتمال ۲۹ روزه بودن صفر در سال ۱۱ هق، دفن را اول ربیع بدانیم، باز هم تلقی عزا برای آن روز، هیچ مستند شرعی و نظیری ندارد.
ادامه دارد...
http://eitaa.com/m_mahdi_tabakhian
قسمت دوم؛
۲. نهایت تناقض در رفتار آنجایی ظاهر میشود که در شام شهادت امام عسکری ع، بدون توجه به شام شهادت و احتمالا دفن حضرت در ۹ ربیع، صدا به شادی بلند میکنیم اما در اول ربیع بعد از ۳ روز به صرف احتمال دفن رسول اکرم در این روز عزادار هستیم.
۳. احتمال هجوم به خانه ی حضرت زهرا س، در این ایام منتفی نیست اما حمله ای که منجر به جراحت حضرتش و شهادت جنین مطهرش گردید، بلاتردید در این روزها نیست، به قرائن متنوعی، زیارت لا اقل سه هفته ای فاطمه اطهر از قبور شهدای احد در چند کیلومتری مدینه، دو نوبت در هفته، ملاقاتهای شبانه حضرت از انصار در هفته های اولیه، پس از شهادت رسول اکرم ص، خطبه خوانی فدک در مسجد، که در نقل های تاریخی آمده در اوج اقتدار و در هیبت گام برداشتن رسول الله بوده، این واقعه حتمی است در دهه اول ربیع نبوده؛ هیچ کدام از این رفتارها با شرایط جراحت سنگین زهرای مرضیه س که بعد از هجوم منجر به جراحت حضرت بستر نشین بودند و قدرت حرکت از دست داده بودند، تطابق ندارد.
۴. هیچ مستند شرعی نداریم که اگر ایامی ولو مختصر، بین دو عزاء قرار گرفت، آن روزها را هم عزاء بگیریم.
به همه نکات بالا این را بیافزاییم که شب اول ربیع، یکی از مهمترین شبهای تاریخ اسلام است و با نگاه تمدنی مهمترین گام حضرت برای پیشبرد اهداف تمدنی ایشان بوده است، هجرت از مکه به مدینه و ضمننا آن شب، «لیله المبیت» یکی از مهمترین فضائل مولانا امیرالمومنین است. علاوه بر همه اینها نقل شهادت امام عسکری در ۲ ربیع هم هست که از اساس ماجرای اتصال عزاء تا ۸ ربیع را منتفی میکند.
http://eitaa.com/m_mahdi_tabakhian
السلام علیک یا ابامحمد یا حسن بن علی ایّها العسکری...
در شهادت #امام_عسکری، پنجشنبه، ۲۲ مهرماه، ساعت ۲۱:۰۰ از شبکه #افق_سیما، مهمان نگاه شما عزیزان هستیم.
باشد که خادمی به چشم امام عصر عج، بیاید و مرضی ایشان قرار گیرد.
#طباخیان