eitaa logo
کانال محمدرضا کرم‌رضایی
152 دنبال‌کننده
64 عکس
130 ویدیو
8 فایل
مدرس سطوح عالی حوزه علمیه تهران راه ارتباطی: @Mrkrezaei
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 حضور جمیل 🔸 زینب كبرا (صلوات الله و سلامه علیها) بفرماید: «مَا رَأَیتُ إِلَّا جَمِیلاً». وجود مبارك زین‌العابدین (سلام الله علیه) فرمود: «اَنْتِ بِحَمدِ اللّهِ عالِمَةٌ غَیرَ مُعَلَّمَة وَ فَهِمَةٌ غَیرَ مُفَهَّمَة»، این امضای است. ◀️ كسی بدون درس، عالم باشد و بدون اینكه كسی او را تفهمیم بكند، معارف الهی را بفهمد، این یعنی است. 🔸 این ، نگفت ما صبر می ‌كنیم یا به ما بد نگذشت یا خدا بعد انتقام می ‌گیرد، اینها را در جای دیگر فرمود؛ اما در آغاز مناظره و گفتگو وقتی كه آن ملعون از حضرت سؤال كرد كه «كیف رأیت صنع الله باخیك»، حضرت فرمود: «مَا رَأَیتُ إِلَّا جَمِیلاً»؛ نه اینکه به ما خوش گذشت! فرمود ما كه ! 🔸 یك وقت است كسی می‌ گوید می ‌كنیم انتقام گرفته می ‌شود یا بد نبود، اینها تعبیرات دیگر است؛ یا می ‌فرماید به ما خوش گذشت، این هم یك تعبیر دیگر است؛ اما حصر بكند كه فرمود ، خب این برای آن است كه كسی كه با او بود و حرف او را می ‌شنید که «أنَا عِنْدَ الْمُنْکَسِرَةِ قُلُوبُهُمْ»، آن بود. 👈 كسی كه با در مقام ظهور و فعل مأنوس است، خب «مَا رَأَیتُ إِلَّا جَمِیلاً»؛ همین را می ‌بیند. محمدرضا کرم‌رضایی ایتا | تلگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖤 قصه تو نه کهنه می‌شود نه از یاد می‌رود 🔺 مادر شهید لبنانی: سلام من را به سید برسان، تنها غم او بود که ما را شکسته کرد. تو فدای سید، اما غم او ما را شکسته کرد. ✅ محمدرضا کرم‌رضایی ایتا | تلگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 داستانی جالب از علامه طباطبایی 🔺 رقابت جالب مرتاض هندی و 🔺 روحیه کار جهادی در راه علم ایشان اول کلمات را بدون نقطه می‌نوشتند سپس برای آن‌ها نقطه می‌گذاشتند زیرا... ✅ محمدرضا کرم‌رضایی ایتا | تلگرام
tabatabaie_imam khomeini_javadi.mp3_95657.mp3
642.6K
🎵شما صدای ملکوتی علامه طباطبایی را در حال قرائت قرآن می‌شنوید. 📜 پیام صوتی تسلیت حضرت در پی ارتحال ⁣✅ محمدرضا کرم‌رضایی ایتا | تلگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📜 روزی حضرت موسی در کوه سینا خطاب به خدا عرض کرد: رب ارنی* انظر الیک. پروردگارا! خودت را به من نشان بده، می‌خواهم تو را ببینم. خداوند فرمود: لن ترانی*. هرگز مرا نخواهی دید. * "أرنی": خودت را به من نشان بده *"لن ترانی": هرگز مرا نخواهی دید ✏️ شاعران عارف ما، ذوق شعری خود را به کار برده و هر کدام فهم زیبایی از داستان را به زبان شعر بیان نمودند: 🔺دیدگاه عاقلانه سعدی: چو رسی به کوه سینا "أرِنی" مگو و بگذر / که نیارزد این تمنا به جواب "لن ترانی" 🔺دیدگاه عاشقانه حافظ: چو رسی به طور سینا "أرِنی" بگو و بگذر / تو  صدای دوست بشنو، نه جواب "لن ترانی" 🔺دیدگاه عارفانه مولانا: "أرنی" کسی بگوید که تو را ندیده باشد / تو که با منی همیشه، چه "تری" چه " لن ترانی" ✔️ به نظر می‌رسد جناب مولانا در میان این سه شعر، بحثی دقیق، معنایی عمیق و سروده‌ای لطیف از بحر معارف لایتناهی حضرت حق با زبان شعری شیرین خود به نمایش گذاشته است. ✅ محمدرضا کرم‌رضایی ایتا | تلگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حتماً ببینید ‍💢 ضرورت در کنار فلسفه 🔰 شهید استاد : آقای می‌فرمودند: من اوایل که می‌خواندم خیلی کار می‌کردم و خیلی فکر می‌کردم و خیلی هم تجزیه و تحلیل می‌کردم. بعد کم کم در من این غرور پیدا شده بود که خود آخوند [ ] هم اگر بیاید دیگر بهتر از این نمی‌تواند این مطالب را تجزیه و تحلیل کند. تا بعد می‌روند نزد استادشان مرحوم آقای قاضی که استاد سیر و سلوک و معنویت بوده است. آقای طباطبایی می‌فرمودند وقتی که ایشان وارد بحث مسائل وجود شد یک‌مرتبه معتقد شدم که من تا به حال یک کلمه از اسفار نمی‌فهمیدم. ❇️ اگر کسی بخواهد واقعاً را بخواند باید زمینه قلبی و روحی و زمینه معنوی آن را هم فراهم کند و الّا «ظلمات بعضها فوق بعض» می‌شود. ✅ محمدرضا کرم‌رضایی ایتا | تلگرام
📜 آیه 14 سوره مبارکه ملک: «أَلا يَعْلَمُ مَنْ خَلَقَ وَ هُوَ اللَّطِيفُ الْخَبِيرُ» آیا خالق علم ندارد و حال آنکه لطیف و خبیر است. ‼️ در تفسیر آیه شریفه، اکثر مفسّرین بحث مربوط به آن را در مورد علم خدا به دیگران مطرح نموده و توضیح داده‌اند ولی می‌توان با بیان ذیل آیه شریفه را دلیلی بر خودآگاهی خدا نیز دانست؛ ✔️ آیا خالق، به مخلوقات خود علم ندارد؟! و حال آنکه او مجرد است و هر مجردی از ذات خود آگاهی داشته و به آن علم دارد. در این آیه شریفه ثابت می‌شود حق تعالی به ذات خود علم دارد و سپس با ضمیمه چند نکته به آن می‌توان نتیجه گرفت او به غیر خود علم دارد، نکته اول علت بودن او برای ماسوای خود می‌باشد و نکته دوم علم علت به خود مستلزم علم او به معلول است. بنابراین مطالب مربوط به این آیه دو نوع است، یکی مربوط به اثبات علم او به خود و دیگری اثبات علم او به غیر خود. 📕 برشی از کتاب «خودآگاهی خدا»، ص 188. ✅ محمدرضا کرم‌رضایی ایتا | تلگرام
✳️ خنجری زیبا از زمان قدیم روی خنجر نوشته : "الحرب إن باشرتها فلا يكن منك الفشل و اصبر على أهوالها لا موت إلاّ بالأجل" اگر به جنگ پرداختى سستى مكن، بر هراسهاى جنگ شكيبا باش، هيچ مرگى جز با اجل نيست. ✏️ ابن شهرآشوب در مناقب آل ابی‌طالب نوشته امیرالمؤمنین علیه السلام (در خیبر) پرچمی داشت و بر روی پرچم این شعر نوشته شده بود‌. ✅ محمدرضا کرم‌رضایی ایتا | تلگرام
❇️ علم‌آموزی، وسیله نه هدف 📖 بارها گفته‌ایم که اگر در پی این علوم می‌رویم و خودمان را به آن‌ مجهز می‌کنیم، فقط برای این است که می‌خواهیم با استفاده از این علوم برای حمایت از اسلام به میدان جنگ با دشمنان دین و اسلام برویم؛ وگرنه، صرفِ دانستن و فهم عمیق این مطالب اصولی و فقهی دقیق و تبحر در آن‌ها هیچ تغییری در وضع اسلام ایجاد نمی‌کند، اوضاع امروز اسلام را حتی یک گام به پیش نمی‌برد، مشکلی از مشکلات مسلمانان را از میان برنمی‌دارد و دردی از دردهای امت اسلام را درمان نمی‌کند. 📚 حوزه و بایسته‌ها، ص۱۴۱. ✅ محمدرضا کرم‌رضایی ایتا | تلگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖤 گاهی یک ماهی درون لیوان زنده است و گاهی درون اقیانوس، امّا این کجا و آن کجا! وقتی تو بودی ما زنده بودیم و الآن که نیستی هم زنده هستیم امّا این کجا و آن کجا!!! ✅ محمدرضا کرم‌رضایی ایتا | تلگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 فقط علم تجربی، علم نیست! 💠استاد رحیم پور ازغدی: آنچه که به کمک حس آمده و محسوس را به معلوم تبدیل می‌کند، کمک عقل و شهود است. ✅ محمدرضا کرم‌رضایی ایتا | تلگرام
💢 تاریخچه علوم عقلی در اسلام 🔰 آیت الله مصباح یزدی: در دوران پیامبر اکرم (ص) برای برپایی دانشگاه دینی و علمی زمان و فرصتی نبود، فرصت و عمر پیامبر (ص) صرف جنگ‌ها و غزوه‌ها و پاسخ‌گویی به مردم و دعوت به اسلام شد و فرصتی برای طرح علوم عقلی و پاسخ گویی به آن نشد.   🔺 زمان شروع و موجودیت پیدا کردن علوم عقلی از زمان امیرالمؤمنان (ع) و بعد از جنگ صفین است. در یکی از جنگ ها بعد از صفین وقتی یکی از اصحاب خدمت امام علی (ع) رسید و سؤال کرد آیا این همه کشته که در راه خدا دادیم شامل قضا و قدر الهی می‌شود یا خیر؟ حضرت فرمود بله قضا و قدر الهی در این جنگ نقش داشته است و قبولی این جنگ و کشته‌هایی که در راه خدا دادیم فقط با پروردگار است. ✅ محمدرضا کرم‌رضایی ایتا | تلگرام