eitaa logo
گفتاری در فرهنگ | محمد رحمانی
663 دنبال‌کننده
499 عکس
77 ویدیو
28 فایل
یادداشت های روزانه محمد رحمانی پژوهشگر حوزه سیاستگذاری فرهنگی و تربیتی ارتباط با استاد: @OWistful67
مشاهده در ایتا
دانلود
♻️ سلسله نشست های دورهمی / گفتاری پیرامون روند شناسی فرهنگ و منازعات فرهنگی 📑جلسه با موضوع؛ مسئله ما و کلان روایت فرهنگ 🕟 دوشنبه ۱۹ دیماه راس ساعت ۱۶ مکان: تهران، خیابان شریعتی، حسینیه ارشاد، مرکز خلاقیت و نوآوری، اندیشکده مرآت 🔴جلسه به صورت حضوری و مجازی برگزار می شود. 📚 اندیشکده راهبردی مرآت 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1778712755C8841c08265
🎉 نشست هم اندیشی اقتصاد تشکل های فرهنگی ✅ چهارم تا هفتم بهمن ماه ۱۴۰۱ - مشهد مقدس ▪️با ارائه «موردکاوی اقتصادی نهادهای اجتماعی در عرصه بین الملل» توسط حجت الاسلام رحمانی 🆔 @m_rahmani_g
📸 نشست کلیات تربیت اسلامی و آسیب شناسی باسخنرانی استاد ارجمند دکتر رحمانی پنج شنبه : ۱۴۰۱/۱۰/۲۲ با حضور استادیار و فرماندهان پایگاه، سرمربیان و مربیان و مسئول تعلیم و تربیت حوزه و پایگاه و سرگروه های محترم حلقه های صالحین تعداد :۱۱۰ نفر 🌷ناحیه مقاومت بسیج مسلم بن عقیل علیه السلام 🌷
♻️ سلسله نشست های دورهمی / گفتاری پیرامون سیاستگذاری تربیتی 📑جلسه با موضوع؛ روندپژوهی جریان تربیت مبتنی بر ادبیات قرآنی 🕟 دوشنبه ۲۶ دیماه راس ساعت ۱۶ مکان: تهران، خیابان شریعتی، حسینیه ارشاد، مرکز خلاقیت و نوآوری، اندیشکده مرآت 🔴جلسه به صورت حضوری و مجازی برگزار می شود. 📚 اندیشکده راهبردی مرآت 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1778712755C8841c08265
♻️به بهانه دیدار ۱۴ دی با بانوان نرمش قهرمانانه یا نقطه کانونی بهبود اجتماعی 🔅دیدار ۱۴ دی ماه امسال مقام معظم رهبری (حفظه الله) با بانوان به دلیل وضعیت اجتماعی از اهمیت بالایی برخوردار بودو واکنش های مختلفی را نیز در پی داشت، به صورت خاص آن بخش از بیانات ایشان که فرمودند: «ضعف حجاب، کاردرستی نیست اما موجب نمی‌شود آن فرد را از دایره دین و انقلاب خارج بدانیم همه ما هم نقص‌هایی داریم که باید تا حدامکان آنها را برطرف کنیم.» حال پرسش این است که این رویکرد آیا یک نرمش قهرمانانه در قبال اتفاقات و مطالباتچندماهه اخیر است و این بیان، یک تغییر تاکتیکی است و یا اینکه ایشان در صدد بهبودبخشی به یک زخم اجتماعی است،و حقیقتاً ما نیازمند تغییر در نگرش بخشی از بدنه مومنین هستیم⁉️ خوب است که گاهی به تاریخ بنگریم؛ در میان یاران امیرالمومنین(ع) سه دسته از افراد جالب توجه بودند. حال پرسش تاریخی این است که این افراد چگونه در جامعه علوی با هم هم زیستی مسالمت آمیز داشتند؟ چرا تاریخ مملواز کنایه های انقلابیونی مثل ابوذر و علی (ع) به اشراف زادگان و متمولین شیعه مثل ابن عباس و قیس به صعد نیست؟امیرالمومنینی(ع) که خطبه متقین را در وصف زهد شیعیان دارد چگونه با مردم زمانه خویش مدارا می کند⁉️ ادامه یادداشت در لینک زیر👇👇 https://mohammadrahmani.com/?p=764 🎯 @m_rahmani_g
اگر مسئله راهبری جریان تربیتی و فرهنگی در کشور را بخواهیم ذیل یک قرارگاه مرکزی – که قاعدتاً می بایست شورای عالی انقلاب فرهنگی باشد – راهبری نماییم در این صورت نیازمند ایجاد یک جبهه فراگیر از نهادهای فرهنگی و تربیتی هستیم که بر اساس اقتضائات خود بتوانند بخشی از ماموریت مندرج در کالک مهندسی فرهنگی کشور را برعهده گرفته و بر اساس نقاط قوت خود آن را به سرانجام رسانند. متاسفانه بر خلاف این ضرورت بخشی از ماموریت های ذیل این نهادها، با هویت و بوم سازمان ها تناسب نداشته و چه بسیار سازمان هایی که بر اساس ذائقه مدیران خود، ماموریتی را بر عهده می گیرند که به دلیل این ناهمگونی، چیزی جز اتلاف منابع را در پی نخواهد داشت. مقاله «نوع شناسی سازمان های فرهنگی مبتنی بر رویکرد بوم شناسی جمعیت سازمانی» که ظاهرا مستخرج از رساله دکتری آقای محسن صدر در دانشگاه اصفهان است بر اساس یکی از الگوهای مرسوم در سازمان های فرهنگی دنیا، بخشی از نهادهای فوق را دسته بندی نموده است. فارغ از کارایی یا عدم کارایی شاخصه های سنجش و محصول این پژوهش، اصل دسته بندی فوق می تواند برای سیاستگذاران این حوزه قابل بهره برداری باشد. لینک دانلود مقاله: https://mohammadrahmani.com/?p=769 @m_rahmani_g
هدایت شده از حسینیه ارشاد
👈نوبتی هم باشه نوبت دختراست..✔️ 🌹۳ روز فقط دوستی دخترانه با طعم 💥امسال یک و خودمونی داریم اونم تو 😊 با کلی برنامه‌های جذاب و متنوع مثل👇 🔺 چالش‌های جذاب گروهی 🔺 گفتگوهای در گوشی 🔺تجربه‌نوردی به جای کویرنوردی 🔺گپ و گفت با دختران موفق 🔺کنکاش درون با استعدادسنجی 🔺یک دقیقه خلوت ✨فرصت رو از دست ندید به تجربه‌ش می‌ارزه😉 ☎️ اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام: ۰۲۱-۲۲۸۶۶۴۶۵ @Hosseiniehershad 📱با ما در ارتباط باشید: @hershad
heyat.co-manshur-1-tarh-kara-02.pdf
1.9M
تجربه نگاری مدیریتی ، فرهنگی اعتکاف حجت الاسلام نیلی پور از برگزاری چندساله اعتکاف های مسجد حکیم اصفهان
🔰 * من_حریف_توام * ویژه مربیان کانون های فرهنگی، تربیتی با محوریت: تربیت نوجوان انقلابی برای عرصه های واقعی 📎بهمراه آموزش طراحی بوم ایده پردازی 📍با حضور اساتید حوزه کنشگری نوجوان 🗓 ۲۸-۲۹ بهمن ماه، تهران 💯 کانون های برگزیده رویداد، به عنوان کانون فعال فرهنگی نخبه پرور به بنیاد ملی نخبگان معرفی خواهند شد. 📞جهت ثبت نام و دریافت راهنمای رویداد به شناسه‌ زیر در پیامرسان بله پیام بدهید. @rohama1401 🆔 @farzandanerouhollah
نشست اقتصاد تشکل های فرهنگی روز اول 💲 جلسه ای وزین و با حضور اهالی مختلف حوزه اقتصاد و تشکل های مذهبی و هیئت در مشهد مقدس از امروز شروع شد. اهالی از جنس سیاستگذار، نظرورز بنیادین و کنشگر میدان که در سه روز به دنبال گفتگو و حلاجی مساله مشروعیت و ممکن بودن جریان اقتصاد برای تشکل های مذهبی هستند. رویکردهای مختلف نشست به دلیل فقدان عقبه نظری معنادار در سنوات گذشته جالب توجه بود: 1️⃣ برخی اساساً فعالیت اقتصاد برای نهاد فرهنگ و مذهب را مشروع ندانسته و ریشه آن را در ایجاد بسترهای تهمت افکنی به مذهب می دانند. 2️⃣ گروهی دیگر تمایز نسخه را برای نهاد فرهنگ و فرد فرهنگی قائل اند و راه حل برون رفت از موضع اتهام می دانند و معتقدند که باید کمک نمود تا بدنه فرهنگی کشور، به تولید ثروت مشغول شوند. 3️⃣ گروه سوم هم فارغ از این دعوای نظری، به میدان زده و مسئله اقتصاد نهاد فرهنگ خود را حل نموده و صرفاً برای انتقال تجربه در جلسه حضور دارند. 🔶️ ان شاء الله فردا بحثی را پیرامون ریشه های فقهی و الهیاتی این تعارضات و همچنین تجارب حوزه بین الملل ارائه خواهم کرد. 🆔️ @m_rahmani_g
نشست اقتصاد تشکل های فرهنگی روز دوم 🔶️ امروز ارائه ای رو در سمینار فوق که به همت بنیاد دعبل خزایی برگزار شده است داشتم. خلاصه اینکه ریشه های پارادکسیکال انگاری دو مقوله فرهنگ و اقتصاد رو: ▪️در فضای فقهی و مذمومیت اخذ وجه در مقابل فعالیت های تبلیغی ▪️در فضای الهیاتی و حل نشدن مساله فعل الهی و توقع ارتزاق بدون ضابطه در مسیر حق تبیین و بررسی نموده و بخشی از دیدگاه های فقها و فیلسوفان معاصر را به اشتراک قرار دادیم. 🌍 در نهایت تجربیات جهانی در حوزه تعلیم و تربیت و در حوزه نوآوری اجتماعی را به صورت عام و همچنین تجربیات برخی نهادهای مذهب و یا فرهنگ پایه مانند «اخوان المسلمین»، «آقاخان چهارم»، «بنیاد IHHدر ترکیه»، «تعاونی موندراگون» و … را روایت کرده و بحث شد که نوع این تجربیات مبتنی بر عدم مداخله نهاد مذهب در فعالیت اقتصادی است. 🔰 در پایان دو ایده «شتابدهنده اجتماعی» و «اقتصاد مبتنی بر خلق ارزش هیئت محور» مورد گفتگو با اعضا قرار گرفت. 🆔️ @m_rahmani_g
از زمان ورود اندیشه‌های غربی به کشورهای شرقی چون ایران، روشنفکران اسلامی، برای تعامل میان اندیشه شیعی و تفکر غرب که از آن به تعامل سنت و تجدد تعبیر کرده‌اند، عمدتاً یکی‌از دو راه «تسلیم محض»، آن‌گونه که در اندیشه‌های ملکم خان ناظم‌الدوله، تقی‌زاده، آخوندزاده و... وجود دارد، می‌بینیم و «اخذ و اقتباس گزینشی» بیشتر در روشنفکران متأخر مشاهده می‌کنیم. جریان روحانیت شیعه در سیر موضع‌گیری خود در قبال غرب، هیچ‌گاه پیشنهاد «تسلیم محض» را نپذیرفته است، و علاوه بر پیشنهاد «اخذ و اقتباس گزینشی»، دو پیشنهاد دیگر نیز داده است: نخست پیشنهاد «طرد مطلق اندیشه غربی» که بیشتر در ابتدای ورود آن از سوی برخی علمای سطوح پایین شیعه ارایه شده است و دیگری پیشنهاد «تصرف در اندیشه غربی» که اوج آن را در اندیشه و نظام سیاسی امام خمینی (ره) می‌بینیم. اگر علاوه بر این جریان شناسی، یک فراتحلیل تاریخی - وحتی الامکان بدون سو گیری ایدئولوژیک - بر خود جریان علم و دانش داشته باشیم، انگاره دیگری نیز قابل استنتاج می باشد به این توضیح که جریان تعمیق دانش در تاریخ دو مسیر را سپری نموده است: 1️⃣ مسیر دین مدارانه و مبتنی بر متن مقدس 2️⃣ مسیر تجربه گرایی بدون نگاه ایدئولوژیک و بعضاً ضد ایدئولوژیک 🔴 مشاهده متن کامل یادداشت در لینک زیر 🔻 https://mohammadrahmani.com/?p=783 🆔 @m_rahmani_g