#بازدید_مجموعه_فرهنگی
🔰مجموعه فراسفر
تصور کنید که در دل تاریکی شب، در یک جنگل بکر و پرخطر رها شوید. نقطه ای که در آن هیچ دسترسی به انسان وجود ندارد و حتی تلقن شما نیز آنتن نمی دهد. به نظرتان چه تاثیری بر شما خواهد گذارد و به چه چیز تمسک می کنید؟ رخ دادن این پدیده واقعی برای یک انسان منجر به تشکیل یک مجموعه فرهنگی گردیده است.
جهت آشنایی با این مجموعه به لینک زیر مراجعه کنید:
https://mohammadrahmani.com/?p=736
🆔 @m_rahmani_g
🔴 اصل تشکیل مجموعههای «صالحین»، بر اساس همین دید به وجود آمد که از لحاظ معنوی، از لحاظ تربیتی، از لحاظ تعلیمی، عمق بخشیده بشود به فکر و به روحیهی جوانان بسیجی ما در بخشهای مختلف.۱۳۹۱/۰۹/۰۱
/ گروه داری و حلقه های تربیتی /
📌رویداد #تربیت_مربی 💯
▪️چارچوب تربیت در اندیشه امامین انقلاب
▪️فرآیند رفتارسازی تربیتی در حلقه های تربیتی
▪️آسیب شناسی کنش های تربیتی جمع محور
ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر؛👇
@D_aseman
📚 اندیشکده مرآت 👇
https://eitaa.com/joinchat/1778712755C8841c08265
🆔 @m_rahmani_g
#مرور_مقاله
سازمان های فرهنگی در راهبری برنامه ها و کنش های خود به طور معمول دو رویکرد را در پیش می گیرند:
1. راهبرد برنامه ریزی شده: در این راهبرد هدف های دقیق، توسط یک رهبری مرکزی تنظیم و بیان می شود (رویکرد دانای کل) سپس به کمک ناظر رسمی برای اطمینان از اجرای طبیعی آن نظارت می شود.
2. راهبرد کارسالارانه: هدف ها و مقاصد به صورت تصورات ذهنی بیان نشده یک رهبر موجودیت دارند و با فرصت های جدید قابل انطباق می باشند. سازمان تحت کنترل شخصی این رهبر است.
سازمان های فرهنگی بر اساس فرهنگ سازمانی و منابع انسانی و… خود نوعاً گرایش به راهبرد های برنامه ریزی شده دارند در حالیکه مخاطبین و جامعه بیشتر گرایش به راهبرد کارسالارانه دارند. این تمایز در نیاز و رویکرد سازمان فرهنگی - مخاطب را مبتنی بر ادبیات راست مغزی-چپ مغزی در روانشناسی و علوم عصبی را در مقاله «ارزیابی و کاهش فاصله گفتمانی سازمان های فرهنگی و مخاطبان بر اساس راست مغزی - چپ مغزی» توسط دکتر نوری مطلق بیان شده است. اما نکته ای که وجود دارد تحلیل تبارشناسی ایشان بسنده به یک سازمان پژوهشی دارد تا سازمان فرهنگی به معنای دقیق کلمه. شاید جنس سازمان های فرهنگی دیگر از قبیل سازمان تبلیغات و بسیج و … به گونه ای متفاوت تر قابل بیان باشد.
لینک دانلود مقاله:
https://mohammadrahmani.com/?p=746
@m_rahmani_g
♻️ #فصل_سوم سلسله نشست های دورهمی #خوانش / گفتاری پیرامون روند شناسی فرهنگ و منازعات فرهنگی
📑جلسه #اول با موضوع؛ مسئله ما و کلان روایت فرهنگ
🕟 دوشنبه ۱۹ دیماه راس ساعت ۱۶
مکان: تهران، خیابان شریعتی، حسینیه ارشاد، مرکز خلاقیت و نوآوری، اندیشکده مرآت
🔴جلسه به صورت حضوری و مجازی برگزار می شود.
📚 اندیشکده راهبردی مرآت 👇👇
https://eitaa.com/joinchat/1778712755C8841c08265
🎉 نشست هم اندیشی اقتصاد تشکل های فرهنگی
✅ چهارم تا هفتم بهمن ماه ۱۴۰۱ - مشهد مقدس
▪️با ارائه «موردکاوی اقتصادی نهادهای اجتماعی در عرصه بین الملل» توسط حجت الاسلام رحمانی
🆔 @m_rahmani_g
📸 #گزارش_تصویری
نشست کلیات تربیت اسلامی و آسیب شناسی باسخنرانی استاد ارجمند دکتر رحمانی
پنج شنبه : ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
با حضور استادیار و فرماندهان پایگاه، سرمربیان و مربیان و مسئول تعلیم و تربیت حوزه و پایگاه و سرگروه های محترم حلقه های صالحین
تعداد :۱۱۰ نفر
🌷ناحیه مقاومت بسیج مسلم بن عقیل علیه السلام 🌷
♻️ #فصل_سوم سلسله نشست های دورهمی #خوانش / گفتاری پیرامون سیاستگذاری تربیتی
📑جلسه #نوزدهم با موضوع؛ روندپژوهی جریان تربیت مبتنی بر ادبیات قرآنی
🕟 دوشنبه ۲۶ دیماه راس ساعت ۱۶
مکان: تهران، خیابان شریعتی، حسینیه ارشاد، مرکز خلاقیت و نوآوری، اندیشکده مرآت
🔴جلسه به صورت حضوری و مجازی برگزار می شود.
📚 اندیشکده راهبردی مرآت 👇👇
https://eitaa.com/joinchat/1778712755C8841c08265
♻️به بهانه دیدار ۱۴ دی با بانوان
نرمش قهرمانانه یا نقطه کانونی بهبود اجتماعی
🔅دیدار ۱۴ دی ماه امسال مقام معظم رهبری (حفظه الله) با بانوان به دلیل وضعیت اجتماعی از اهمیت بالایی برخوردار بودو واکنش های مختلفی را نیز در پی داشت، به صورت خاص آن بخش از بیانات ایشان که فرمودند: «ضعف حجاب، کاردرستی نیست اما موجب نمیشود آن فرد را از دایره دین و انقلاب خارج بدانیم همه ما هم نقصهایی داریم که باید تا حدامکان آنها را برطرف کنیم.» حال پرسش این است که این رویکرد آیا یک نرمش قهرمانانه در قبال اتفاقات و مطالباتچندماهه اخیر است و این بیان، یک تغییر تاکتیکی است و یا اینکه ایشان در صدد بهبودبخشی به یک زخم اجتماعی است،و حقیقتاً ما نیازمند تغییر در نگرش بخشی از بدنه مومنین هستیم⁉️
خوب است که گاهی به تاریخ بنگریم؛ در میان یاران امیرالمومنین(ع) سه دسته از افراد جالب توجه بودند.
حال پرسش تاریخی این است که این افراد چگونه در جامعه علوی با هم هم زیستی مسالمت آمیز داشتند؟ چرا تاریخ مملواز کنایه های انقلابیونی مثل ابوذر و علی (ع) به اشراف زادگان و متمولین شیعه مثل ابن عباس و قیس به صعد نیست؟امیرالمومنینی(ع) که خطبه متقین را در وصف زهد شیعیان دارد چگونه با مردم زمانه خویش مدارا می کند⁉️
ادامه یادداشت در لینک زیر👇👇
https://mohammadrahmani.com/?p=764
🎯 @m_rahmani_g
#مرور_مقاله
اگر مسئله راهبری جریان تربیتی و فرهنگی در کشور را بخواهیم ذیل یک قرارگاه مرکزی – که قاعدتاً می بایست شورای عالی انقلاب فرهنگی باشد – راهبری نماییم در این صورت نیازمند ایجاد یک جبهه فراگیر از نهادهای فرهنگی و تربیتی هستیم که بر اساس اقتضائات خود بتوانند بخشی از ماموریت مندرج در کالک مهندسی فرهنگی کشور را برعهده گرفته و بر اساس نقاط قوت خود آن را به سرانجام رسانند. متاسفانه بر خلاف این ضرورت بخشی از ماموریت های ذیل این نهادها، با هویت و بوم سازمان ها تناسب نداشته و چه بسیار سازمان هایی که بر اساس ذائقه مدیران خود، ماموریتی را بر عهده می گیرند که به دلیل این ناهمگونی، چیزی جز اتلاف منابع را در پی نخواهد داشت.
مقاله «نوع شناسی سازمان های فرهنگی مبتنی بر رویکرد بوم شناسی جمعیت سازمانی» که ظاهرا مستخرج از رساله دکتری آقای محسن صدر در دانشگاه اصفهان است بر اساس یکی از الگوهای مرسوم در سازمان های فرهنگی دنیا، بخشی از نهادهای فوق را دسته بندی نموده است. فارغ از کارایی یا عدم کارایی شاخصه های سنجش و محصول این پژوهش، اصل دسته بندی فوق می تواند برای سیاستگذاران این حوزه قابل بهره برداری باشد.
لینک دانلود مقاله:
https://mohammadrahmani.com/?p=769
@m_rahmani_g
هدایت شده از حسینیه ارشاد
👈نوبتی هم باشه نوبت دختراست..✔️
🌹۳ روز فقط دوستی دخترانه با طعم #اعتکاف
💥امسال یک #دورهمی #دخترونه و خودمونی داریم اونم تو #حسینیه_ارشاد😊
با کلی برنامههای جذاب و متنوع مثل👇
🔺 چالشهای جذاب گروهی
🔺 گفتگوهای در گوشی
🔺تجربهنوردی به جای کویرنوردی
🔺گپ و گفت با دختران موفق
🔺کنکاش درون با استعدادسنجی
🔺یک دقیقه خلوت
✨فرصت رو از دست ندید
به تجربهش میارزه😉
☎️ اطلاعات بیشتر و ثبتنام:
۰۲۱-۲۲۸۶۶۴۶۵
@Hosseiniehershad
📱با ما در ارتباط باشید:
@hershad
heyat.co-manshur-1-tarh-kara-02.pdf
1.9M
تجربه نگاری مدیریتی ، فرهنگی اعتکاف
حجت الاسلام نیلی پور
از برگزاری چندساله اعتکاف های مسجد حکیم اصفهان
🔰 * من_حریف_توام *
#رویداد_کشوری ویژه مربیان کانون های فرهنگی، تربیتی
با محوریت: تربیت نوجوان انقلابی برای عرصه های واقعی
📎بهمراه آموزش طراحی بوم ایده پردازی
📍با حضور اساتید حوزه کنشگری نوجوان
🗓 ۲۸-۲۹ بهمن ماه، تهران
💯 کانون های برگزیده رویداد، به عنوان کانون فعال فرهنگی نخبه پرور به بنیاد ملی نخبگان معرفی خواهند شد.
📞جهت ثبت نام و دریافت راهنمای رویداد به شناسه زیر در پیامرسان بله پیام بدهید.
@rohama1401
🆔 @farzandanerouhollah
#رویدادنگاری نشست اقتصاد تشکل های فرهنگی
روز اول
💲 جلسه ای وزین و با حضور اهالی مختلف حوزه اقتصاد و تشکل های مذهبی و هیئت در مشهد مقدس از امروز شروع شد. اهالی از جنس سیاستگذار، نظرورز بنیادین و کنشگر میدان که در سه روز به دنبال گفتگو و حلاجی مساله مشروعیت و ممکن بودن جریان اقتصاد برای تشکل های مذهبی هستند.
رویکردهای مختلف نشست به دلیل فقدان عقبه نظری معنادار در سنوات گذشته جالب توجه بود:
1️⃣ برخی اساساً فعالیت اقتصاد برای نهاد فرهنگ و مذهب را مشروع ندانسته و ریشه آن را در ایجاد بسترهای تهمت افکنی به مذهب می دانند.
2️⃣ گروهی دیگر تمایز نسخه را برای نهاد فرهنگ و فرد فرهنگی قائل اند و راه حل برون رفت از موضع اتهام می دانند و معتقدند که باید کمک نمود تا بدنه فرهنگی کشور، به تولید ثروت مشغول شوند.
3️⃣ گروه سوم هم فارغ از این دعوای نظری، به میدان زده و مسئله اقتصاد نهاد فرهنگ خود را حل نموده و صرفاً برای انتقال تجربه در جلسه حضور دارند.
🔶️ ان شاء الله فردا بحثی را پیرامون ریشه های فقهی و الهیاتی این تعارضات و همچنین تجارب حوزه بین الملل ارائه خواهم کرد.
🆔️ @m_rahmani_g
#رویدادنگاری نشست اقتصاد تشکل های فرهنگی
روز دوم
🔶️ امروز ارائه ای رو در سمینار فوق که به همت بنیاد دعبل خزایی برگزار شده است داشتم. خلاصه اینکه ریشه های پارادکسیکال انگاری دو مقوله فرهنگ و اقتصاد رو:
▪️در فضای فقهی و مذمومیت اخذ وجه در مقابل فعالیت های تبلیغی
▪️در فضای الهیاتی و حل نشدن مساله فعل الهی و توقع ارتزاق بدون ضابطه در مسیر حق
تبیین و بررسی نموده و بخشی از دیدگاه های فقها و فیلسوفان معاصر را به اشتراک قرار دادیم.
🌍 در نهایت تجربیات جهانی در حوزه تعلیم و تربیت و در حوزه نوآوری اجتماعی را به صورت عام و همچنین تجربیات برخی نهادهای مذهب و یا فرهنگ پایه مانند «اخوان المسلمین»، «آقاخان چهارم»، «بنیاد IHHدر ترکیه»، «تعاونی موندراگون» و … را روایت کرده و بحث شد که نوع این تجربیات مبتنی بر عدم مداخله نهاد مذهب در فعالیت اقتصادی است.
🔰 در پایان دو ایده «شتابدهنده اجتماعی» و «اقتصاد مبتنی بر خلق ارزش هیئت محور» مورد گفتگو با اعضا قرار گرفت.
🆔️ @m_rahmani_g
از زمان ورود اندیشههای غربی به کشورهای شرقی چون ایران، روشنفکران اسلامی، برای تعامل میان اندیشه شیعی و تفکر غرب که از آن به تعامل سنت و تجدد تعبیر کردهاند، عمدتاً یکیاز دو راه «تسلیم محض»، آنگونه که در اندیشههای ملکم خان ناظمالدوله، تقیزاده، آخوندزاده و... وجود دارد، میبینیم و «اخذ و اقتباس گزینشی» بیشتر در روشنفکران متأخر مشاهده میکنیم. جریان روحانیت شیعه در سیر موضعگیری خود در قبال غرب، هیچگاه پیشنهاد «تسلیم محض» را نپذیرفته است، و علاوه بر پیشنهاد «اخذ و اقتباس گزینشی»، دو پیشنهاد دیگر نیز داده است: نخست پیشنهاد «طرد مطلق اندیشه غربی» که بیشتر در ابتدای ورود آن از سوی برخی علمای سطوح پایین شیعه ارایه شده است و دیگری پیشنهاد «تصرف در اندیشه غربی» که اوج آن را در اندیشه و نظام سیاسی امام خمینی (ره) میبینیم.
اگر علاوه بر این جریان شناسی، یک فراتحلیل تاریخی - وحتی الامکان بدون سو گیری ایدئولوژیک - بر خود جریان علم و دانش داشته باشیم، انگاره دیگری نیز قابل استنتاج می باشد به این توضیح که جریان تعمیق دانش در تاریخ دو مسیر را سپری نموده است:
1️⃣ مسیر دین مدارانه و مبتنی بر متن مقدس
2️⃣ مسیر تجربه گرایی بدون نگاه ایدئولوژیک و بعضاً ضد ایدئولوژیک
🔴 مشاهده متن کامل یادداشت در لینک زیر 🔻
https://mohammadrahmani.com/?p=783
🆔 @m_rahmani_g
📸 #گزارش_تصویری
نشست هم اندیشی اقتصاد تشکل های فرهنگی
۷ لغایت ۹ بهمن ۱۴۰۱
با حضور سیاستگذاران، نظرورزان و کنشگران حوزه اقتصاد فرهنگ
🌷با میزبانی بنیاد دعبل خزاعی 🌷
@m_rahmani_g
🔴 آنچه در دنیای امروز و در تبادلات علمی مورد توجه ویژه ای قرار دارد یادداشت نویسی یا ژورنال نویسی علمی است. اما متأسفانه در بین ما این موضوع چندان مورد توجه واقع نشده و بسیاری از اهل علم کشور ما از اهمیت کسب مهارت های قلم زدن و نویسندگی علمی غافلند.
🔰 کارگاه یادداشت نویسی و جستارنویسی علمی
ویژه فعالین فرهنگی و تربیتی
📍بخش اول از سلسله آموزش های طرح تپش
📎بهمراه جزوه آموزشی
📍حجت الاسلام محمد رحمانی
🔻🔻لینک دانلود فایل صوتی و جزوه
https://mohammadrahmani.com/?p=131
🆔 @m_rahmani_g
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
#اطلاع_رسانی
🔷 دوره توانمندسازی «ماه» برگزار میشود
🔸 این دوره برای معرفت و مهارتافزایی هیأتها و تشکلهای دینی درآوردگاه تمدنی برگزار میشود و به هیأتهایی اختصاص دارد که ظرفیت اصلی خود را میدانند و در جامعه پیرامون خود کنشگری اجتماعی و فرهنگی دارند.
🔸 دوره توانمندسازی «ماه» ویژه مدیران هیأتهای مذهبی و تشکلهای دینی و مسئولان رسانه، بخش نوجوان و بخش خواهران هیأتها و تشکلها برگزار خواهد شد.
🔸 از ویژگیهای این دوره میتوان به استفاده از توان علمی و تجربه عملی اساتید برجسته کشور، ارائه مدرک معتبر کشوری و همچنین بهرهمندی از مزایای ویژه شرکت کنندگان در این دوره اشاره کرد.
🔸 برخی از اساتید این دوره افرادی همچون آیتالله میرباقری، حجج اسلام عابدینی، پناهیان، قاسمیان، سرلک، انجوینژاد، میرزامحمدی و مرادی و همچنین سنگری، رائفیپور، قرایی، ملتجی، یکتا و یامینپور خواهند بود.
🔸 علاقهمندان میتوانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبتنام به وبگاه اینترنتی www.roshdheyat.ir مراجعه کرده و یا عدد ۸ را به سامانه ۱۰۰۰۴۶۱۵ ارسال کنند.
سازمان هیأت و تشکلهای دینی
@beyragheheyat
گفتاری در فرهنگ | محمد رحمانی
#اطلاع_رسانی 🔷 دوره توانمندسازی «ماه» برگزار میشود 🔸 این دوره برای معرفت و مهارتافزایی هیأتها و
ان شالله در این دوره، پیرامون "هیئت، گفتمان سنت، مدرنیته و انقلاب اسلامی" بحث ارائه خواهد شد
🅾 *تو کلاس ششم بورسیه شو...* 😳😱
❌ *دوست داری تو مدارس تیزهوشان درس بخونی؟*
🔰 اگه مستعد باشی برای قبولی تو آزمون تیزهوشان *بورسیه ات* میکنیم.💪🤓
🅾 فقط و فقط مخصوص *ششمی ها و پنجمی ها»*
🔸 ویژه پسران تهرانی
✅ همین الآن اسمت رو *بفرست* و ثبت نام کن:
👉👉👉@admin_ershad
*این فرصت دیگه تکرار نمیشه😉
❇️ *برای آشنایی بیشتر به کانال ما سر بزن:* 👇👇👇👇
🆔 ble.ir/join/NTUxZTMwMT
گفتاری در فرهنگ | محمد رحمانی
🅾 *تو کلاس ششم بورسیه شو...* 😳😱 ❌ *دوست داری تو مدارس تیزهوشان درس بخونی؟* 🔰 اگه مستعد باشی برای
فضای تعلیم و تربیت کشور امروزه از منظر سازوکاری و مشرب های تربیتی، تکثر قابل قبولی را در خود داشته و اهل فن می دانند که مدل «اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان» با الگوی «حلقه های صالحین بسیج» و این دو با سبک «تربیت در میدان با تمرکز بر اردوهای جهادی» کاملا متفاوت بوده و نه تنها در شیوه ها متمایز است بلکه از حیث برونداد نیز، محصولات متفاوتی را از خود نشان می دهد.
تجربه فعالیت تربیتی در چند سال گذشته در حسینیه ارشاد اتفاقاً بستری بود که الگوهای فوق پیاده سازی شود و کشش زیست بوم اجتماعی در منطقه نسبت به هر یک به آزمایش گذارده شود. اما هر یک به دلایل مختلف توفیقات مناسبی را به دست نیاورد و نشان داد که این نسخه ها، قابلیت پیاده سازی را در این اکوسیستم ندارند.
یک سالی است که در شورای فرهنگی تربیتی موسسه بر آن شدیم تا از سبک «تربیت نخبگانی» استفاده کنیم؛ شبیه به تجربه زیسته خودم در کانون دانش پژوهان نخبه. سبکی که مخاطب خود را فرزندان مستعد علمی دانسته و با مکانیزم هایی آنها را شناسایی و با تمرکز بر ابعاد تربیت تحصیلی، جذب و ارتقاء می دهد. در این مکانیزم تلاش می شود تا تربیت معنوی و اخلاقی، فدای تربیت علمی نگردید و با رویکردهای مربی محور، به صورت آگاهانه و غیرآگاهانه، مسیر تربیت همه جانبه دنبال می شود.
برنامه فوق، گام اول از طرح کانون نخبگان حسینیه ارشاد است که به همت دوستان طراحی و در حال اجراست.
هدایت شده از حسینیه ارشاد
موسسه فرهنگی هنری #حسینیه_ارشاد و انتشارات #خیمه برگزار میکنند:
⚡آسمان همین حوالی
نشستی به پاسداشت #دعا و آموزگار #نیایش
🔺به همراه #رونمایی از #کتاب همه چیز روبهراه است؛ممنونم
⏱️ چهارشنبه ۲۶ بهمن از ساعت ۱۴:۳۰
📍 خیابان #شریعتی، حسینیه ارشاد
📱در ارتباط باشید:
۰۲۱-۲۲۸۶۶۴۶۵
https://t.me/hershad
https://eitaa.com/joinchat/776667325C3a71b91bbd
ble.ir/join/ODg3YzkxND