eitaa logo
گفتاری در فرهنگ | محمد رحمانی
663 دنبال‌کننده
499 عکس
77 ویدیو
28 فایل
یادداشت های روزانه محمد رحمانی پژوهشگر حوزه سیاستگذاری فرهنگی و تربیتی ارتباط با استاد: @OWistful67
مشاهده در ایتا
دانلود
الگوهای تامین سرمایه 💲تامین سرمایه به صورت خاص برای تشکل های فرهنگی و تربیتی و همچنین راه اندازی مجموعه های اجتماعی از مهمترین دغدغه های فعالین این حوزه هاست. امروزه در دنیا تجربیات فراوانی در خصوص شیوه های مختلف تامین سرمایه وجود دارد که به صورت اجمالی به شرح زیر است: خلاصه نشست در لینک زیر https://mohammadrahmani.com/?p=899 🆔 @m_rahmani_g
روایتی از ۲۰ روز زندگی با دختران پرچالش دهه هشتادی چگونه وضعیت دختران نوجوان در انقلاب اسلامی، از کشورهای اروپایی و آمریکایی چند پله عقب تر است!! گزارش بازدید از نمایشگاه در لینک زیر: https://mohammadrahmani.com/?p=902 🆔 @m_rahmani_g
گفتاری در فرهنگ | محمد رحمانی
دردمند بودن یکی از ویژگی های انسان بودن است💚✌️ کارشناس: حجت الاسلام محمد رحمانی 💥 🔥برنامه #نسل_قاس
چالش ها را چه کسی حل می کند؟ مدیران یا نظریه پردازان ریشه ایجاد مشکلات در جامعه امروزین ما در این که برای توسعه و پیشرفت در هر جامعه ای، نیازمند دو بال علم و عمل به صورت توامان هستیم شکی نیست و بازیگران عرصه علم، همانا صاحب نظران و تئوری پردازان و مولدین علم و دانش و بازیگران حوزه عمل همانا سیاستگذاران و مدیران و کنشگران اند. اما به نظر شما وزن کدام یک بیش از دیگری است⁉️ کدام یک امروزه در فقدان نیل به مطلوب ها و آرمان ها، تقصیر بیشتری دارند⁉️ دکتر سپهر قاضی نوری در سرمقاله فصلنامه سیاست علم و فناوری، یادداشت جالبی را به نگارش درآورده است. ایشان در مقدمه این یادداشت می گوید: «یکی از فرافکنی­های مرسوم مدیران این است که در مواجهه با اساتید و عالمان دانشگاهی، مدعی می­شوند که حرف­ها و پژوهش­های شما ناکارآمد و به­دردنخور است و صرفاً منجر به مقالات بین‌المللی (ISI) می­شود که دردی از کشور جامعه دوا نمی­کند. مردم ایران، این همه مشکل دارند و شماها پول آن­ها را صرف می­کنید و فقط مشغول مقاله نوشتن برای انتشار در مجلات ISI هستید.» اما به عقیده وی به چند دلیل این گره بیشتر به دست مدیران باز می شود تا دانشمندان: 1️⃣ گیرم که مقاله نوشتن و چاپ آن در مجلات بین‌المللی، امری مذموم باشد؛ پس چرا دائماً به رتبۀ علمی کشور و صعود آن در جهان، استناد کرده و به آن می­بالید، در حالی که تنها شاخص­تان همین تعداد مقالات بین‌المللی است؟ 2️⃣آیا ضرورت کاربردی بودن تحقیقات، فقط در مواجهه با دانشگاهیان مطرح است و یا جرأت دارید که در مواجهه با پژوهش­های حوزوی هم همین را بگویید که چرا نتوانسته­اند مشکلات معنوی کشور و مردم را حل کنند؟ 3️⃣علاوه بر مدیران، اخیراً برخی از استادان دانشگاه هم این ادعا را تکرار می­کنند که اگر به کارنامۀ آنان دقت شود، همان دسته اعضای هیات علمی­ هستند که به علت اشتغال به برج­سازی و مقامات اجرایی و امورات فرهنگی یا هر دلیل دیگری، موفق به انتشار مقالات بین‌المللی نمی­شوند و ارتقاء دانشگاهی آنان در معرض خطر است. 4️⃣در بین کشورهای پیشرفتۀ دنیا (که مشکلاتشان بیشتر از ما حل شده است) یک کشور را نشان بدهید که در آن، مهم­ترین شاخص ارزیابی اساتید دانشگاه، تعداد مقالات آن­ها در مجلات درجه اول دنیا نباشد! 5️⃣ اگر کار استاد دانشگاه حل مشکل کشور است، پس وظیفۀ مدیرانی که حقوق و امکانات بسیار بیشتری از بیت­المال می­گیرند چیست؟ مگر آن­ها را بابت حل مشکلات کشور استخدام نکرده­ایم؟ اصلاً از استاد و محقق دانشگاهی، چه انتظاری جز تبیین مشکلات هست؟ سال­هاست هزاران مقالۀ علمی نوشتند و ثابت شد که اضافه برداشت فعلی آب (که دائماً هم رو به تزاید است) موجب خالی شدن مخازن چند میلیون ساله و فرونشست زمین و از بین رفتن تمدن در فلات ایران می­شود. آیا استادان دانشگاه باید بروند و چاه­های غیرمجاز را پلمپ کنند یا مدیران اجرایی؟همۀ استادان اقتصاد کشور، گفتند و نوشتند که کسری بودجه دولت موجب تورم است. آیا دولت­ها به آن عمل کردند؟ چه توقع دیگری از دانشگاهیان دارید؟ در ماجرای ریزش متروپل، آیا ایراد از این بوده که دانشگاه­های ما نمیتوانند بتون خوبی ابداع کنند یا از این بوده که تعدادی مدیر فاسد با زد و بند، مجوزهای غیرقانونی صادر کرده­اند؟ معضلات کشور، از جنس "ندانستن" نیستند که توسط عالمان و دانشمندان حل شوند؛ بلکه از جنس "خود را به نفهمیدن زدن" هستند و باید جور دیگری با آن­ها برخورد کرد.
گفتاری در فرهنگ | محمد رحمانی
دردمند بودن یکی از ویژگی های انسان بودن است💚✌️ کارشناس: حجت الاسلام محمد رحمانی 💥 🔥برنامه #نسل_قاس
اما چند نکته در نقد برخی از این استدلالات🔻 🟥 استناد به رتبه جهانی مبتنی بر چاپ مقالات ISI در قالب استفاده از مقبولات طرف مقابل است که ما را با جهان مقایسه می کند. لذا باید شاخص و سنجه ای را مد نظر قرار داد که خود او قبول دارد و این لزوماً‌ به معنای انتقاد درون گفتمانی نیست. 🟥 سالهاست که خود حوزه علمیه و حتی نهادهای حاکمیتی نسبت به ضرورت تولید علم دینی منتقدانه همایش و سمینار و آموزش برگزار می کنند و از بدنه انقلابی حوزه کسی نافی این انتقاد نیست! 🟥 برچسب زنی بیسوادی به اساتید دانشگاهی که به دلیل حضور در میدان، دغدغه تولید علم کاربردی را دارند نوعی مغالطه است که ناشی از سو گیری نویسنده است 🟥 در کشورهای توسعه یافته، زیست بوم مراکز علمی به گونه ای است که پیوند با جریان حکمرانی دارد و اتخاذ این شاخصه با واسطه کمک کننده به جریان توسعه است اما در کشور ما که این جدایی معنادار وجود دارد قابل مقایسه نخواهد بود 🟩 شاید دلیل پنجم را بتوان متقن ترین دلیل نویسنده دانست. تجربه زیسته من نشان می دهد که مدیران مختلف (به صورت خاص مدیران در حوزه تعلیم و تربیت) کمترین توجه را به یافته های علمی دارند و صرفاً مبتنی بر ارتکازات ذهنی و فهم خبرگانی خود نظر می دهند. این است که زنجیره خلق ارزش شکل نگرفته و پژوهشگران نیز علاقه ای به تولید دانش نخواهند داشت. 🟧کافی است که موارد زیر را بررسی کنید: ☘️ سرانه مطالعه مدیران را به عنوان شاهد مثال این مدعا بررسی کنید ‼️ ☘️ شناخت محیطی آنها را از وضعیت تعلیم و تربیت به عنوان یک شاخصه مدیریت داده پایه ☘️آشنایی با اسناد بالادستی حوزه تعلیم و تربیت (آیا یک بار سند تحول آ.پ را مطالعه کرده اند؟) ☘️آشنایی با جریانات و مکاتب تعلیم و تربیت در کشور و توان نقد و بررسی آنها ☘️ ارائه مستندات معقول و علمی نسبت به تصمیم سازی ها و تصمیم گیری های در نهاد و سازمان مربوطه 🆔 @m_rahmani_g
الان از سر ضبط برنامه رسیدم خونه و دیدم دوستان خوبم در مرکز نوآوری ستاپ این هدیه نفیس رو برام فرستادند. خداییش خستگی ام از تن در رفت. دم برادر فاطمی نژاد (مدیرعامل موسسه رزمندگان اسلام) و مهندس نوربخش (مدیرعامل مرکز نوآوری ستاپ) که در این چند سال گذشته از نزدیک شاهد زحماتشون برای اعتلای جریان آموزش و پرورش کشور و نوآوری در اون بودم، گرم… پینوشت: از عکاسی زیبای همسرم هم کمال تشکر رو دارم 🆔️ @M_rahmani_g
هدایت شده از برنامه نسل قاسم
13.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌟 شروع فصل سوم برنامه تلویزیونی نسل قاسم 🪧رمضان ۱۴۰۲ - هر روز قبل از افطار 📺از شبکه امید 💚با حضور مجموعه های دانش آموزی از سراسر ایران 💚و با مشارکت سازمان هیئت و تشکل های دینی 💠نسل قاســـــم💠 @nasle_ghassem
گفتاری در فرهنگ | محمد رحمانی
🌟 شروع فصل سوم برنامه تلویزیونی نسل قاسم 🪧رمضان ۱۴۰۲ - هر روز قبل از افطار 📺از شبکه امید 💚با حضور
برنامه نسل قاسم در فصل سوم خودش به دنبال معرفی مجموعه های دانش آموزی و نوجوانی است که ایده های فرهنگی و تربیتی و کنشگری اجتماعی داشته و به دنبال معرفی خود و داوری اولیه توسط کارشناسان و مردم اند. در این برنامه که در ماه مبارک رمضان از شبکه امید پخش می شود ۵۸ مجموعه، ایده های خود را به اشتراک گذارده و با رای مردم از ایده های برتر تقدیر به عمل خواهد آمد. ✅دوستانی که ایده های قابل اشتراک دارند می توانند برای شرکت در این برنامه برای اینجانب ارسال کنند.
گزارش سالیانه اندیشکده مرآت.pdf
2.29M
🔴 مروری کوتاه بر مهم ترین اقدامات مرکز راهبردی اکوسیستم تربیتی (اندیشکده مرآت) در یکسال گذشته در بخش های؛ تعاملات مستشاری/تدوین اسناد استراتژیک/نشست ها و رویدادهای تخصصی/ اقدامات آموزشی/تولیدات محتوایی و... 📚 اندیشکده مرآت 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1778712755C8841c08265
برنامه تلویزیونی 🔆ضبط برنامه نسل قاسم، یک زیست نیم روزه با فعالین تربیتی و کنشگران از جای جای کشور است که محدودیت های مدیوم رسانه ملی، امکان نمایش حواشی آن را مهیا نمی کند. 1️⃣ در قسمت اول گروهی از بانوان را دیدیم که در شهرستان گناباد که مهد فعالیت فِرَق است و فعالیت تربیتی دخترانه کاری بس دشوار است و روایت پشت صحنه خانم جوادی از سختی های فعالیتشان بس شنیدی بود. تنها دغدغه آنها این بود که اجازه بدهند بدون مشکل به فعالیت تربیتی دخترانه شان ادامه دهند‼️ 2️⃣ در بخش بعدی با منطقه ای مواجه می شویم که روحانیونی به خود دیده که بعضا چند روزی را بیشتر دوام نیاورده اند و هم اکنون روحانی در آن در حال فعالیت است که زندگی خود را وقف مردم کرده و اهالی آنجا چنان به او ارادت دارند که به گفته خودشان، نبود چند روزه وی در منطقه، کاملا مشهود است. روحانی ای که ابعاد مختلف زیست شهری و اجتماعی را مد نظر داشته و به معنای دقیق کلمه «امام محله» است. 👏 🔰 در هر دو گروه نوجوانانی وجود داشت که از مناطق محروم آمده بودند و نیاز به دیده شدن و رشد و فعالیت داشتند و شور و ذوق و سرشار بودنشان از احساس، قلب ها را تکان می داد. کاش برخی مسئولین تهران نشین، کمی با این گروه ها و مجاهده آنها آشنا شوند تا تحلیل های را مبنای تصمیم سازی و تصمیم گیری خود نکنند. @m_rahmani_g
هدایت شده از برنامه نسل قاسم
6.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌟تیزر قسمت دوم برنامه نسل قاسم 📌پخش: 🗓️امروز جمعه چهارم فرودین ⏰حوالی ساعت ۱۷:۳۰ 📺شبکه امید 🔁پخش تکرار: روز بعد ساعت ۱۳ 💠نسل قاسم💠 @nasle_ghassem
گفتاری در فرهنگ | محمد رحمانی
🌟تیزر قسمت دوم برنامه نسل قاسم 📌پخش: 🗓️امروز جمعه چهارم فرودین ⏰حوالی ساعت ۱۷:۳۰ 📺شبکه امید 🔁پخش تک
برنامه تلویزیونی - قسمت دوم 1️⃣ در قسمت اول ایده برادر فضلی، ایده شناسایی و رشد و ارتقاء تحصیلی با تمرکز بر مناطق محروم بود. اما با وجود اینکه از پارادایم قیام محرومین در مبانی استفاده کرد، اما کماکان مدل کنشگری اش، مدل خیریه ای و استفاده از ظرفیت متمولین برای محرومیت زدایی بود‼️ تفاوت این دو را می توان در دو پارادایم عدالت پسینی نسبت به رفاه در غرب و عدالت پیشینی نسبت به رفاه در فرهنگ اسلامی یافت. نکته جالب در حاشیه برنامه این بود که ایشان الگوی تربیت خودشان را متربی محور می دانستند و نه مربی محور و مربی محوری را قبول نداشتند؛ در همین حین هم مجری برنامه مدام کارشناسان را به اسم مربی صدا می کرد😅😅 2️⃣ در بخش دوم هم تیم مدافعان ولایت که بحث باشگاه مطالبه گری را پیشنهاد داشتند. حقیقتاً اگر در مسیر این ایده، بهبودهایی رخ ندهد جریانی از نوجوانان را تربیت خواهند کرد که به جای ساختن، توان نقد صرف را دارند و این یک تربیت کاریکاتوری است ‼️ 🔰 هر دو گروه دغدغه حل مساله و محرومیت زدایی را داشتند گرچه راهکار تیم دوم نزدیک تر به مبانی قیام محرومین بود. @m_rahmani_g
هدایت شده از برنامه نسل قاسم
6.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌟تیزر قسمت سوم برنامه نسل قاسم 📌پخش: 🗓️امروز شنبه پنجم فرودین ⏰حوالی ساعت ۱۷:۳۰ 📺شبکه امید 🔁پخش تکرار: روز بعد ساعت ۱۳ 💠نسل قاسم💠 @nasle_ghassem