eitaa logo
شیخ محمود صنیعی تهرانی
964 دنبال‌کننده
49 عکس
64 ویدیو
1 فایل
کانال علمی ، معرفتی ، اخلاقی سطح ۴ تخصصی کلام مقارن دکتری مبانی نظری دانشگاه تهران شیخ محمود صنیعی تهرانی https://eitaa.com/joinchat/1527513949C60ab874d91
مشاهده در ایتا
دانلود
سلام علیکم آدرس صوت جلسات در پیام رسان بله و تلگرام @sharhe40hadith
خوب گفت آن مرد خدا که با حسین علیه السلام می‌شود نعمتهای نهفته در بلا را دید شیخ محمود صنیعی تهرانی https://eitaa.com/m_s_t14
یزید دقیقا همان چیزی است که بعضی از ما می‌خواهیم یزید اهل عشق و حال است. شرابخوار، لباس‌های جذاب می‌پوشد و خوشتیپ است. پارتنر چشم‌آبی خارجی دارد. مشاوران کروات‌بسته رومی دارد پِت و حیوان‌خانگی دارد ،انیمال‌_لاوِر است یزید اهل شعر و شاعری است و عاشق دل‌خسته. روشنفکر است و به مردم‌اش آزادی‌های فردی و جمعی می‌دهد دیسکو ها و کلاب‌ های بزرگ برای جوان‌ها ساخته به عقاید همه اقشار احترام میگذارد میخواهی عابد و عارفی سینه‌سوخته با پیشانی پینه‌بسته در مدینه و بصره باش یا جوانی آتئیست و اهل دنس و کلوپ در دمشق. همه را در دایره اسلام خود نگه‌ می‌دارد میگوید کسی را طرد نکنید. دوقطبی درست نکنید. برای بت‌پرست‌های شام، بزرگ و طلایی از شرق‌ آسیا وارد میکند و برای مسلمان‌های دوآتیشه، مسجد‌ های متنوع و مختلف می‌سازد 🔸 وفادار به آرمان عیسی به دین خود، موسی به دین خود. دین را قاطی سیاست‌ نمیکند از یهودی و مسیحی و مسلمان به یک اندازه در دربار خود استفاده می‌کند معتقد به دولت فراگیر و پلورالیسم دینی است 🔷 برای سلبریتی‌ ها ارزش و احترام قائل است و هوای‌شان را دارد. به سفارش یک‌ سلبریتی،  مهم‌ترین زندانی سیاسی خود را آزاد میکند. یزید تمام صفاتی که در جهان مدرن امروز به‌عنوان «ارزش» شناخته می‌شوند را دارد. 🔸 هرازگاهی نگاهی به ارزش‌هایتان بیندازید. رسانه در بلندمدت صفاتی را که قبلا تف و لعن می‌کردید به‌عنوان ارزش و نقطه‌قوت به‌ خوردتان می‌دهد. این متن را یکی از دوستان فرستادند با اندکی تصرف خداوند متعال خیر جزیل عنایت فرمایند شیخ محمود صنیعی تهرانی https://eitaa.com/joinchat/1527513949C60ab874d91
‏یا ابن شبیب اِن بَکَیتَ عَلَی الحُسَین علیه السّلام حَتّی تَصیرَ دُمُوعُکَ علی خَدَّیکَ غَفَرَ اللّهُ لَکَ کُلَّ ذَنبٍ اَذنَبتَهُ صَغیرا کانَ اَو کَبیراً قَلیلا کانَ اَو کثیراً حضرت رضا علیه آلاف التحیه والثناء می فرمایند؛ای پسر شبیب اگر بر حسین(ع) گریه کنی تا اینکه اشکهایت بر گونه‎هایت جاری شود، خداوند گناهانی که مرتکب شدی، چه بزرگ و چه کوچک، چه کم و چه زیاد را می‎بخشد بحارالأنوار ج 44ص 285 عیون أخبارالرضا(ع)، ج1 ص 299 شیخ محمود صنیعی تهرانی https://eitaa.com/joinchat/1527513949C60ab874d91
هر محنتی که می‌کشم از تنگی قفس کفران نعمتی است که در باغ کرده‌ام شیخ محمود صنیعی تهرانی https://eitaa.com/m_s_t14
حیات انسانی ما در گرو انتخاب ماست شیخ محمود صنیعی تهرانی https://eitaa.com/m_s_t14
واااای، مگه اونجا گروه های کی پاپ و بی تی اس شادی آفرینی نمی‌کردند؟ مگه مشکل اقتصادی دارن که خودکشی می کنند؟ تحقیر کنندگان فرهنگ ایرانی اسلامی نظری ندارن؟ راستی آخرین باری که یه هیئتی و امام حسینی ( به قول بعضی ها افسرده و گریه کن) خودکشی کرد کی بود؟ یه کم منطقی فکر کنیم، اسلام، اول برای آرامش دنیای تو هست، بعدش هم آخرت... شیخ محمود صنیعی تهرانی https://eitaa.com/m_s_t14
حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام فرمودند : أَمّا بَعْدُ فَإِنِّی لا أَعْلَمُ أَصْحاباً أَوْفی، وَلا خَیْراً مِنْ أَصْحابی اوفی یعنی پر، با وفا یعنی کسی که خللی ندارد اصحاب امام حسین علیه السلام همه جا را پر کرده اند ، پس دستگیرند حالا سید الشهدا علیه السلام چگونه است ؟؟!!!!! الحمدلله الذی خلق الحسین علیه السلام شیخ محمود صنیعی تهرانی https://eitaa.com/m_s_t14
زیارت_آل_یس_حاج_مهدی_سماواتی_روز_ششم_محرم_1446_ه_ق.mp3
5.8M
عصر جمعه ای لحظه ای با امام زمان علیه السلام شیخ محمود صنیعی تهرانی https://eitaa.com/m_s_t14
سوره قدر 100مرتبه ( اقلا)در لحظات آخر جمعه اکسیر سلاک الی الله است دعای سمات هم معجون دیگری است که وقتش در این لحظات است هنیئا لکم شیخ محمود صنیعی تهرانی https://eitaa.com/m_s_t14
✅ بهشت عاشق‌تر است نسبت به سلمان تا سلمان به بهشت روضة الواعظين: قال رسول الله (صلى الله عليه وآله): يا علي إن الجنة تشتاق إليك و إلى عمار وسلمان و أبي ذر والمقداد. و قال أبو عبد‌الله (عليه السلام): الإيمان عشر درجات، فالمقداد في الثامنة، و أبوذر في التاسعة، و سلمان في العاشرة. ...قال رسول الله (صلى الله عليه وآله): إن الجنة لأشوق إلى سلمان من سلمان إلى الجنة و إن الجنة لأعشق لسلمان من سلمان للجنة. 📚 بحار الأنوار - العلامة المجلسي - ج ٢٢ الصفحة ٣٤١ شیخ محمود صنیعی تهرانی https://eitaa.com/m_s_t14
بسم رب الحسین علیه السلام زیارت عاشورای غیر معروفه در روز تاسوعا وزیارت عاشورای معروفه با صد لعن و سلام در روز عاشورا ساعت ۶تا ۸ صبح ان شا الله برقرار است سخنرانی شبها می باشد مکان میدان شهدا خ عظیم زادگان رو به روی مسجد علی ابن موسی الرضا علیه السلام حسینیه محبان الصادق علیه السلام ( آقا صابر مولایی) شیخ محمود صنیعی تهرانی https://eitaa.com/m_s_t14
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قبیله طویریج عاشقانه عزاداری میکنند سید ابوالحسن اصفهانی رحمه الله فرمودند امام زمان علیه السلام بارها در این عزاداری شرکت کرده اند یا لیتنا کنا معکم فنفوز فوزا عظیما شیخ محمود صنیعی تهرانی https://eitaa.com/m_s_t14
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ایکاش کربلا بودیم حسین زمان علیه السلام الان فریاد میزنند هل من ناصر ینصرنی اماممان تنهای تنهاست إلهی بمیرم شیخ محمود صنیعی تهرانی
مجلس امام حسین علیه السلام جای گناهکارانی مثل بنده هست ولی جای گناه نیست حضرت هدف او احیای دین بوده است و شهادتش به خاطر امر به معروف و نهی از منکر بوده واین صحنه ها پارادوکس است پس گناهکار را با گناه خلط نکنیم شیخ محمود صنیعی تهرانی https://eitaa.com/m_s_t14
🔥اولی و دومی،قاتلین اصلی سید الشهدا علیه السلام و پایه و اساس تمام ظلمهای وارد شده بر اهل بیت علیهم السلام هستند: ⬛️سدیر میگوید:از امام باقر علیه السلام درباره آن دو نفر[ اولی و دومی] پرسیدم.فرمود:به خدا قسم هیچ کس از ما خاندان نمیمیرد مگر آنکه بر آن دو نفر خشمگین است و هیچ کس از ما خاندان امروز زنده نیست مگر آن که بر آن دو خشمگین است و این مطلب را پیران ما به کودکان میگویند که:آن دو نفر در حق ما ظلم کردند و غنائم مخصوصمان را از ما ربودند.آن دو اولین نفراتی بودند علیه ما آشوبی به پا کردند که تا ظهور قائم ما هرگز از بین نرود.هنگامی که او ظهور فرماید از کارهای پنهانی آنها که کسی نمیداند سخن میگوید و آنچه به ناحق آشکار کرده بودند پنهان کند. به خدا قسم!هیچ بلا و مصیبتی بر ما اهل بیت وارد نشده مگر آنکه آن دو پایه ریزی کردند پس لعنت خدا و تمام فرشتگان و مردم بر آنها باد. 📗الکافی جلد ۸ صفحه ۲۴۵ 📕تاویل الآیات الظاهرة صفحه ۱۲۸ 📘بحار الانوار جلد۳۰ صفحه ۲۶۹ 📒الوافی جلد۲ صفحه ۲۰۰ شیخ محمود صنیعی تهرانی https://eitaa.com/m_s_t14
جان عالمی به فدایت
🔸 موجودات عالم دارای چند رقم حیات و زندگی هستند: ۱. حیات اضعف ۲. حیات ضعیف ۳. حیات قوی ۴. حیات اقویٰ 🔹 حیات اضعف آن حیات و زندگی است که زمین و خاک دارند. نه نبات است و نه حیوان. این حیات به تناسب خود نیز ممات هم دارد. این نوع حیات در قرآن آمده است که خود زمین هم نوعی از حیات را دارد. 🔸 حیات ضعیف حیاتی است که در نباتات وجود دارد. روییدنی‌ها حیاتی نباتی دارند. رشد می‌کنند، نمو می کند و حرکت می‌کند، روح تکامل دارد. بی‌تردید همه گیاهان و همه درختان حیات دارند. زندگی نباتی بالاتر از حیات زمین است. 🔹 قسم سوم حیات عبارت است از حیات قوی. این حیات حیوانات است. حیوان موجود زنده و دارای حیات است. در دنیا جمادات، نبادات و حیوانات وجود دارد اما در عالم آخرت همه موجودات حیوان هستند. همان حیات حیوانی را نیز انسان دارد. 🔸 قسم چهارم حیات، حیات اقویٰ است که آن عبارت است از حیات روح انسان است. حیات بدن به این است که روح در آن هبوط کرده باشد. اما حیات روح غیر از حیات بدن است. همه حیاتها از بین می‌روند و می‌میرند، اما آن حیاتی که مرگ ندارد و انسان را خلیفة الله می‌کند، حیات روح و روان انسان است. کسی که معارف الهی را درک کرده و اخلاق رذیله را از خود دور کرده و زشتی های کردار را کنار گذاشته است، این روح حیات و زندگی دارد. شیخ محمود صنیعی تهرانی https://eitaa.com/m_s_t14
✔️ «براهمه» گروهی بودند که در هند زندگی می‌کردند و به توحيد و معاد معتقد بودند اما نبوت را قبول نداشتند. آنان می‌گفتند ارسال رسول از ناحيه خداوند کار لغو است زيرا آنچه پيامبر می‌آورد يا موافق با عقل است يا مخالف آن؛ اگر موافق است که ديگر لزومی به بيان نيست و اگر مخالف است از سوی عقل بايد رد شود. حاشیه: عقل، کلی فهم است و جزئیات را نمی‌فهمد ، تعبد جزئی است پس باید به غیر از عقل ، جزئیات را بیان فرماید و او عبارت است از حضرات انبیاء علیهم السلام لذا با دستور آنها عبادت و تعبد شکل میگیرد شیخ محمود صنیعی تهرانی https://eitaa.com/m_s_t14
✔️ آیت‌الله‌ شبیری زنجانی (مدظله‌العالی): 🔸 نزد مرحوم آقای داماد درس صوم و بحث زکات فطره می‌خواندیم. موضوع بحث این بود که ملاک در پرداخت زکات فطره، قوت غالب شخص است یا قوت غالب بلد. 🔹 درس آقای داماد تمام شده بود. من به ایشان عرض کردم قائل دیگری هم هست که ملاک زکات فطره را قوت غالب شخص در ماه رمضان می‌داند. ایشان با تعجب گفت: نشنیده‌ام. آقای جوادی آملی هم آنجا بود. گفتم: قاآنی می‌گوید: اگر زکات دهی فطره مرا «مِی» ده که قوت غالب من باده بوده در رمضان 🔹 آقای جوادی از این تعبیر این‌جانب خیلی خوشش آمده بود. 📚 جرعه‌ای از دریا ج3 ص521 شیخ محمود صنیعی تهرانی https://eitaa.com/m_s_t14
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ظلم به اقلیت‌ها در جمهوری اسلامی! کار آماری سید ، بسیار عالی است خوب دفاع کنیم 🎥اینکه قرار است در دولت دکتر پزشکیان نمره بیشتری برای گرفتن پست داشته باشند به‌واسطه ظلم‌های جمهوری اسلامی به اقلیت‌ها است. 🔻 نمونه‌هایی از را در این فیلم ببینید. 🔹برشی از سخنرانی دوست عزیزم حجت‌_الاسلام_راجی شیخ محمود صنیعی تهرانی https://eitaa.com/m_s_t14
✳️ اختلاف قرائت عاصم با وَرْش در آیه «سلام علی آل یاسین» 🔹 حفص «سلام علی إل یاسین» خوانده (۱۳۰ صافات) ولی ورش «سلام علی آل یاسین» خوانده است که قرائت اهل‌بیت علیهم‌السلام است و در زیارت آل یاسین آمده است: «إذا أردتم التوجه بنا فقولوا کما قال الله سلام علی آل یاسین» روایت حضرت رضا علیه السلام موید این قول می باشد ( عيون اخبار الرضاعليه السلام، ج 1، ص 185) حاشیه ۱ ابوسعید عثمان بن سعید قطبی، معروف به وَرش (۱۱۰–۱۹۷ قمری)، چهره‌ای مهم در تاریخ قرائت قرآن و از ارائه دهندگان شیوه قرائت قرآن بود. او در کنار قالون یکی از نخستین دارندگان روش نافع‌ابن عبدالرحمن در قرائت قرآن بود. حاشیه ۲ عاصِم بن بَهْدَله ابی النَّجُود اسدی کوفی (درگذشت ۱۲۷ یا ۱۲۸ق) از تابعین و یکی از قاریان سبعه است. وی قرائتش را از ابو عبدالرحمن سلمی آموخته که سلمی نیز از امام علی(ع) فراگرفته است شیخ محمود صنیعی تهرانی https://eitaa.com/m_s_t14
جنت ذات ۱ 🔹 «يا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِي إِلى‌ رَبِّكِ‌... فَادْخُلِي فِي عِبادِي‌ وَ ادْخُلِي جَنَّتِي‌» نه «الجنَّه». آن جنّت مال ديگران است. آن جنت با همه عرض و طولش مال «عباد صالح» است، «عبادى» نيست. مالِ «عبادى» آنچه ديگر هيچ نيست جز عبادت، آن هم عبادت «هو». وقتى آنجا رسيدى، «ادْخُلِي جَنَّتِي‌». جنّتِ لقاء، جنّت ذات؛ نه جنت ديگران. جنّت شما كه ان شاء اللَّه همه وارد بشويد در آن جنت، با اين جنت فرق دارد. آن جنتِ «عباد صالح»، «عباد اللَّه الصالحين» است. اما اين جنتى است كه انتساب به هيچ جا ندارد، الّا به «هو». 📚 صحيفه امام، الخميني، السيد روح الله ج14 ص207 شیخ محمود صنیعی تهرانی https://eitaa.com/m_s_t14