فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ذکر جلی قال الباقر وقال الصادق علیهماالسلام
شیخ محمود صنیعی تهرانی
https://eitaa.com/m_s_t14
5.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
صلح عمری
شیخ محمود صنیعی تهرانی
https://eitaa.com/m_s_t14
🔹 «وای بر شما ای عالمان ریاکارِ یهود! که پشه را صافی میکنید و شتر را فرو میبرید! وای بر شما ای عالمان ریاکار! که شوید و زیره و نعناع را عُشر (دهیک) به عنوان زکات میدهید و اعظم احکامِ شریعت را که عدالت و رحمت و محبت است فراموش کردهاید! وای بر شما که از روی ریا نماز را طولانی میکنید و اموال بیوهزنان را میبلعید.»
📚 انجیل متی باب 23
شیخ محمود صنیعی تهرانی
https://eitaa.com/m_s_t14
💠آیت الله کوهستانی:
🔸حرف های بیهوده و لغو تاثیری زیاد در روح دارد و روح را می میراند.
🔸من حرف های بیهوده را کمتر از غذای حرام نمی دانم.
شیخ محمود صنیعی تهرانی
https://eitaa.com/m_s_t14
سلام علیکم
احتراما به استحضار می رساند، نهمین جلسه شرح صحیفه کامله سجادیه برگزار می گردد.
۱. قرائت زیارت آل یاسین ساعت ۱۹:۰۰
۲. شرح صحیفه کامله سجادیه به کلام استاد ارجمند حجت الاسلام والمسلمین دکتر شیخ محمود صنیعی تهرانی ساعت ۱۹:۳۰
نکته؛ برادران و خواهران لطفا قلم و کاغذ به همراه داشته باشند.
مکان: میدان منیریه، خیابان معیری، خیابان صداقت، کوچه شمس، پلاک ۲- حقایقی
زمان: چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۸/۱۶ - حدود ساعت ۱۹:۳۰
السلام علیک یا فاطمه الزهرا سلام الله علیها
سلام علیکم
احتراما به استحضار میرساند همزمان با ایام شهادت صدیقه کبری حضرت زهرا سلام الله علیها مراسم سخرانی و سوگواری توسط استاد شیخ محمود صنیعی تهرانی به شرح زیر برگزار میگردد
زمان: دوشنبه ۱۴۰۳/۸/۲۱ لغایت جمعه ۱۴۰۳/۸/۲۵ از ساعت ۱۹.۳۰
مکان: حسنیه محبان صادق علیه السلام
واقع در میدان شهدا روبروی مسجد علی ابن موسی الرضا علیه السلام
سال روز جنگ جمل
عایشه بر شتری به نام عسکر سوار شد که یعلی بن امیه آنرا هشتاد دینار (و به قولی دویست دینار) خریده و در اختیار وی گذارده بود از اینرو، این جنگ، جمل (شتر نر) نام گرفت.
عامل فتنه عایشه و طلحه و زبیر و عبدالله با زبیر بودند
به تعبیر امیر المومنین علی علیه السلام عایشه فکر میکرد طلحه خلیفه میشود از مکه به قصد مدینه آمد بعد خبر رسید که من علی خلیفه شده ام از سفر به مدینه منصرف شده و به مکه بازگشت
او نسبت به من کینه داشت
همانطور که در خطبه ۱۵۶ نهج البلاغه میفرماید
وَ أَمَّا فُلَانَةُ فَأَدْرَكَهَا رَأْيُ النِّسَاءِ، وَ ضِغْنٌ غَلا فِي صَدْرِهَا كَمِرْجَلِ الْقَيْنِ، وَ لَوْ دُعِيَتْ لِتَنَالَ مِنْ غَيْرِي، مَا أَتَتْ إِلَيَّ، لَمْ تَفْعَلْ؛ وَ لَهَا بَعْدُ حُرْمَتُهَا الْأُولَى، وَ الْحِسَابُ عَلَى اللَّهِ تَعَالَى.
اما بر فلان زن، انديشه زنان غلبه يافت و كينه در سينه او جوشيدن گرفت، همچون بوته آهنگران كه در آن فلز گدازند. اگر او را فرا مى خواندند كه آنچه با من كرد با ديگرى كند، نمى پذيرفت. به هر حال، حرمتى كه در نخست داشت همچنان بر جاى است و حساب او با خداست.
از نظر بزرگان صحابه، خروج عایشه مخالفتی آشکار با آیه ۳۳ سوره احزاب بود که به صراحت، از زنان پیامبر میخواهد که در خانههایشان قرار گیرند(وابن الأثير 2/ 314)
به یاد افتادن روایتی از رسول خدا به ذهن عایشه
بین راه مکه به بصره، کنار آبی به نام حَوْءَب، سگها پارس کردند، چون عایشه بانگ آنها را شنید و دانست که آنجا حوءب است، به یاد سخنی از پیامبر افتاد و خواست که او را بازگردانند. رسول خدا به زنان خویش گفته بود که مبادا یکی از شما همو باشد که سگهای حوءب بر وی پارس میکنند.
در این میان، عبداللّه بن زبیر (و به روایتی، طلحه و زبیر) با انکار حوءب بودن این مکان، پنجاه تن از بنیعامر را نزد عایشه آورد و آنان به صدق گفته عبداللّه شهادت دادند و سوگند خوردند(انساب الاشراف للبلاذري جلد : 2 صفحه : 224)
نکته این جاست امیرالمومنین علی علیه السلام طلحه و زبیر را قاتل عثمان میدانند بعد اینها به خونخواهی عثمان قیام کردند
و قد قاله حين بلغه خروج طلحة و الزبير الى البصرة لقتاله
خطبه ۱۷۴
قَدْ كُنْتُ وَ مَا أُهَدَّدُ بِالْحَرْبِ، وَ لَاأُرَهَّبُ بِالضَّرْبِ. وَ أَنَا عَلَى مَا قَدْ وَعَدَنِي رَبِّي مِنَ النَّصْرِ. وَ اللَّهِ مَا اسْتَعْجَلَ مُتَجَرِّداً لِلطَّلَبِ بِدَمِ عُثَمانَ إِلَّا خَوْفاً مِنْ أَنْ يُطَالَبَ بِدَمِهِ، لَأَنَّهُ مَظِنِّتُهُ، وَ لَمْ يَكُنْ فِي الْقَوْمِ أَحْرَصُ عَلَيْهِ مِنْهُ
البته نکات در این جنگ بسیار زیاد است به جهت طولانی شدن یکفی بالاشاره
شیخ محمود صنیعی تهرانی
https://eitaa.com/m_s_t14