eitaa logo
کانال استادشیرعلیپور ✅
416 دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
1.5هزار ویدیو
111 فایل
سیاست و عبادت هرگز جدا نیستند. 👈در این کانال می‌توانيد بیانات، اخبار و رویدادهای مربوط به تبیین و نکات مورد تایید را دنبال کنید.
مشاهده در ایتا
دانلود
خطبه های نماز جمعه مورخه بیستم و هفتم دی ماه شهر کلور
راهپیمایی ضد استکباری بعد از نماز جمعه شاهرود کلورباحضورمردم ولایت مدار، امام جمعه وبخشدار مسئولین نظامی وانتظامی 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷۹۸/۱۰/۲۷
13981027_35351_128k.mp3
16.52M
🎙 بشنوید | صوت خطبه اول حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در نماز جمعه تهران. 🏷 #نماز_جمعه_تاریخ‌ساز 📲 پخش زنده در سایت، اینستاگرام و توئیتر KHAMENEI.IR 📺 در کانال آپارات ببینید👇 https://www.aparat.com/khamenei_ir/live
13981027_35352_128k.mp3
5.79M
🎙 بشنوید | صوت خطبه دوم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در نماز جمعه تهران. 🏷 #ملت_مقاومت_علیه_آمریکا 💻 @Khamenei_ir
سوال با توجه به قدرت و بی نیازی خدا می توانست خلقت را آنگونه سامان دهد که کسی مستحق عذاب نباشد (مخلوقات خود را عذاب نکند) و در عین حال آنچه از نعمت می خواهد به بندگان خود عطا فرماید دراین صورت مخلوقات راضی تر بودند و به رحمت خدا نزدیک تر آیا جوابی دلنشین به این سؤال دارید؟ پاسخ 1)- عوالم و مخلوقات که در نظام هستی قابل تصور هستند پنج صورت دارند: الف: خیر محض باشند . ب: خیر کثیر و شر قلیل باشند. ج: شر کثیر و خیر قلیل باشند. د: خیر و شر آن مساوی باشند. ه: شر مطلق باشند. در مورد اول هیچگونه تردیدی نیست و چنین عالم و مخلوقاتی از خداوند متعال سرزده است مانند عالم فرشتگان و نظایر آنها. در مورد سوم و چهارم و پنجم تردیدی نیست که چنین عوالمی از ناحیه خداوند صادر نشده است و با حکمت او سازگار نیست. اما در مورد دوم که خیر کثیر و شر قلیل باشد باید بحث کرد که آیا بهتر است خداوند چنین عالمی را خلق کند یا نه؛ یعنی آیا خداوند با لحاظ کردن شر قلیل از خیر کثیر چشم پوشی کند یا به عکس، با لحاظ کردن خیر کثیر به شر قلیل بی اعتنا باشد. آیا چشم پوشی از خیر کثیر به لحاظ شر قلیل خود شر کثیر نیست؟ البته که چنین است پس ضرورتاً چنین عالمی هم باید آفریده شود و اگر چنین عالمی امکان داشته باشد و خداوند آن را بیافریند جای ایراد و اعتراضی نخواهد بود. حال این عالم طبیعت که ما در آن زندگی می‏کنیم و بشر با همه ابعاد خود در آن قرار گرفته است، اینگونه می‏باشد. آیا خداوند جهانی را سامان داده است که خیر محض باشد و حتی این شر تبعی را هم نداشته باشد جواب مثبت است و آن عالم فرشتگان است. سؤال دوم آیا بهتر نبود که خداوند ما را هم در آن عالم قرار داده بود نه در این عالم ماده و طبیعت؟ جواب: اشکالی نداشت ولی در آن صورت ما آدم نبودیم و فرشته بودیم دیگر امکانات «انسان» بودن و «قدرت انتخاب» و زمینه فزونتر شدن از ملائک برای ما فراهم نبود دیگر «مسجود ملائک» واقع نمی‏شدیم بلکه برای موجودی مثل الان خودمان می‏بایست سجده کنیم . اگر کسی باید انسان باشد با توجه به همه لوازم انسان شدن باید در این عالم واقع شود و این یک امتیاز است و نه رفع امتیاز وانگهی جای اعتراض به این معنا بر خداوند نیست والا می‏بایست حیوانات هم معترض باشند که چرا آدم نشدند و چرا فقط باید باربری کنند و ... 2)- اما حدیث عذاب مخلوقات: باید بیان شود که اگر خداوند مهربان و غنی بندگان را عذاب می‏کرد ایراد شما کاملاً به جا بود اگر او آتش جهنم را برمی‏افروخت یعنی خدای مهربان و عطوف جهنم خشمگین را می‏دمید جای بس ناراحتی و اعتراض داشت. ولی مستفاد از اخبار و آیات الهی این است که عذاب اخروی عین اعمال و اخلاق و عقاید دنیوی ما هستند و جهنم محل ظهور و تجلی آنان می‏باشد. توضیح اینکه رابطه بین یک جرم و سزای آن می‏تواند چند گونه باشد: 1- اعتباری و قراردادی مثل آنکه برای تخلف از فلان علامت راهنمایی و رانندگی فلان مبلغ را وضع کرده باشند . 2 - تکوینی مثل آنکه اگر کسی سوزن در چشم خود فرو برد کور خواهد شد. 3 - رابطه عینیت که جزاء عین جرم باشد و تجسم اعمال به همین معنای سوم می‏باشد ای دریده پوستین یوسفان***گرگ برخیزی از این خواب گران‏ گشته گرگان یک به یک خوهای تو***می درانند از غضب اعضای تو این سخنهای چو مار و کژدمت***مار و کژدم می‏شوند گیرند دمت‏ اگر سؤال شود که چرا خداوند نظام هستی را بگونه‏ای ترتیب داده است که عمل مجرمانه انسان هویتی اینگونه داشته باشد. می‏گوییم این سؤال مانند آن است که اگر کسی سوزنی در چشم خود فرو برد و نابینا شد. اعتراض کنیم که چرا خداوند آهن را با انعطاف آفرید تا از آن سوزن درست شود و چرا دست را پر قدرت و چشم را نرم قرار داد تا سوزن در او فرو رفته و موجب نابینایی شود غافل از آنکه آنچه او آفریده جای ایرادی ندارد این ترکیب حاصل از حرکات اختیاری ما و شما است که مشکل آفرین شده است. حال سؤال شما را با توجه به مقدمات فوق باید اینگونه تصحیح کرد. که: چرا انسان که قدرت و اختیار و عقل و دانش دارد به جای نزدیکی به رحمت حق و کسب بهشت رضوان چنین جایگاه دردآفرینی برای خود فراهم می‏آورد؟!
🏴نماز خواندن با لباس سیاه 🔷س 2349: آیا نماز خواندن با لباس سیاهی که در ایام سوگواری و شهادت اهل بیت(علیهم السلام)پوشیده می شود، مکروه است؟ ✅ج: نماز با لباس سیاه مکروه است و در غیر نماز کراهتش ثابت نیست و پوشیدن لباس سیاه جهت اظهار حزن در ایام سوگواری اهل بیت علیهم السلام مستحسن است. 📕منبع: khamenei.ir 🆔 @resale_ahkam
درس اخلاق هفتگی امام جمعه شاهرود کلوردراداره اموزش وپرورش 🌷🇮🇷🌷🇮🇷🌷🇮🇷🌷🇮🇷۹۸/۱۱/۰۱
بخش هایی از خطبه های نماز جمعه تاریخ 98.10.27 امیر المومنین ع . ایهاالناس انما یجمع الناس الرضا و السخط و انما عقر ناقه ثمود رجل واحد فعمهم الله بالعذاب لما عموه بالرضا فقال سبحانه فعقروها فاصبحوا نادمین...» امام صادق (ع) : العامل بالظلم و المعین له و الراضی به شرکاء ثلاثتهم )) یعنی کسی که ظلم کند و کسی که ظالم را کمک کند و کسی که راضی به آن ظلم باشد هر سه طائفه در ظلم شریک می باشند . ستمكار و كمك كار او و آنكه به ستم او راضى باشد هر سه آنان در ستم شريكند. اصول كافى جلد 4 صفحه 28 سیاست راهبردی ایران ۱ - در یک جمع‌بندی کلی می‌توان سیاست راهبردی مورد تأکید و پیگیری رهبر انقلاب اسلامی را «اخراج آمریکا» از «منطقه‌ی غرب آسیا» دانست. سیاستی که ضرورت آن به تأمین منافع ملی ایران و سایر کشورها و ملتهای این منطقه بازمی‌گردد. از نگاه امام خامنه‌ای حضور و دخالت آمریکایی‌ها در غرب آسیا عامل بحران‌آفرینی، بی‌ثبات‌سازی، ناامنی و اختلاف است و این مسئله با همکاری متقابل ملتها و دولتهای این منطقه می‌تواند پایان یابد. روی دیگر ماجرا؛ فرصت طلبی فتنه گران: ۱. تشییع جنازه سردار دلها سلیمانی عزیز و ابومهدی المهندس و یاران این دو نماد جبهه مقاومت، رفراندوم ملی برای گفتمان مقاومت بود. رستاخیز عظیم و قیامت عظمای حضور مردم، باعث شد، خشم و کینه آمریکا و صهیونیسم فوران کند و دندانهای خشم و نفرت مزدوران داخلی آنها نیز ازفرط عصبانیت بر هم بخورد. ۲. این جریانات منفور و پلید، با استفاده از فرصت تجمع گروهی از دانشجویان ومردم در سوگ جانباختگان حادثه در دانشگاههای شریف و امیر کبیر، دزدانه، فرصت را مغتنم شمرده و با سوق دادن یک تجمع انسانی و عاطفی به سمت ماجراجوئیهای سیاسی و یارگیریهای خشونت بارخیابانی، در صدد تکرار حوادث تلخ آبان ماه برآمد ۳. حضور زبونانه و غیرقابل توجیه سفیر خیره سر و گستاخ و بی شرم انگلیس خبیث در این تجمعات به همراه برخی هنرمندان کم مایه و فریبخورده و شهرت طلب، از وجوه تمایز این تجمعات کوچک بود. علاوه بر آن حمایت گسترده تمام دشمنان انقلاب اسلامی و هویت ایران عزیز، اعم از آمریکا و برخی اروپایی ها، رژیم صهیونیستی، و عناصر مفلوکی ازخاندان کثیف پهلوی و منافقین پلیدو.... است ۴. بخش دیگری از سناریوی حادثه سازی‌های کور، در این ایام، راه اندازی موج استعفا و انصراف برخی سینماگران از شرکت در جشنواره فجر، فراخوان برتی تجمعات غیرقانونی، انصراف از همکاری با صدا وسیما بود که آغاز شده وهنوز جریان دارد. ۵. اما بخش دیگر ماجرا شعله ورسازی آتش انتقام از نیروی سرافراز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به ویژه سردار سرافرار اسلام، حاجی زاده است. ۵. سه نکته؛ سه هشدار یکم- تردیدی نیست که خطای انسانی مهلکی روی داده است. این موضوع در بیانیه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی آمده است. علت اصلی صدورسریع اطلاعیه ستاد کل و اعلام صادقانه به مردم هم، دستور سریع رهبر حکیم انقلاب بوده است دوم- در حال حاضر دریک جنگ نفس گیر روایت ها، شاهد یک « انتقال معنایی »هستیم و آن اتتقام گرفتن از نیروهای مسلح، به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تحت لوای خونخواهی از جانباختگان حادثه هستیم. سوم- نقش آمریکا ی جهانخوار و پلید به عنوان مسبب اصلی حوادث اخیر، در کجای نظام و دستگاه تحلیلی دلدادگان به غرب و دالسوزان دروغین آسایش و رفاه مردم قرار دارد؟ آنان که امروز نقش دشمن اصلی را کم رنگ می‌کنند و خطای یک نفر را به پای یک نیرو و کل نظام می‌گذارند، همان کسانی هستند که سالهاست با گفتمان سازش، در بوق تنش زدایی دمیده‌اند و با دوگانه سازی « جنگ و صلح» و « معیشت و امنیت» و « معیشت و مقاومت» همه چیز را به سازش و مذاکره گره زده اند. سیل سیستان بلوچستان . باران شدید کم سابقه‌ای باعث راه افتادن سیل‌های وحشتناکی در روز شنبه و یکشنبه هفته جاری شد که سدها را پر کرد راه‌های مواصلاتی صدها روستا را مسدود کرد زیرساختهای زیادی را تخریب کرد که ارتباط تلفنی را نامقدور نمود. برخی روستاها در حصار آب قرار گرفتند و برخی (شش روستا) کاملا تخلیه شد. با توجه به اطلاع رسانی قبلی توسط مسوولان و همدلی و اقدام به موقع مردم و مسوولان به ویژه سپاه، خسارت جانی به حداقل رسید و تنها سه نفر جان باختند. اما خسارات مالی فراوانی وارد گردید. به دلیل مسدود بودن راه‌ها حضور فوری امدادگران در سطح توقع مردم نبود. پرواز بالگردها از مرکز استان به دلیل شرایط جوی مقدور نبود لذا از هرمزگان یک بالگرد از سمت جنوب استان به کمک آمد. این اتفاق، ابعاد مثبت و منفی فراوانی دارد که اگر درست روایت نگردد و عبرت گیری صورت نگیرد نه ازامداد به موقع مردم می‌توان بهره برد و نه از آسیب‌های پیش رو امکان پیشگیری اش فراهم خواهد شد. مردم مظلوم سیستان و بلوچستان نیاز به بیان درست و امداد به موقع دارند.
۱. عده‌ای واداده و مرعوب یا معاند، ازابتدای انقلاب تا به حال، جبهه انقلابی و امامین انقلاب را به خاطر، توجه به دشمن، مراقبت ازدشمن و کیدهای او و مقابله با خصم سرزنش کرده و با طرح نظریه منسوخ « توهم توطئه» سعی در سست کردن باورها و محاسبات و رفتارهای مردم انقلابی در مواجهه‌ی با دشمن دارند.
‼️نیّت نماز صبح در وقت مشکوک بین ادا و قضا 🔷س 2350: اگر هنگام نماز صبح ندانیم آفتاب طلوع کرده یا نه، به چه نیتی نماز بخوانیم؟ ✅ج: تا یقین نکرده‌اید که آفتاب طلوع کرده است، می توانید به نیت ادا نماز بخوانید و در هر صورت می‌توانید به نیت نماز صبح همان روز – بدون نیت ادا یا قضا - نماز را بجا آورید. 📕منبع: leader.ir 🆔 @resale_ahkam
دعای پرفیض توسل و تفسیر حکیمانه نهج البلاغه توسط امام جمعه محترم و محبوب بخش شاهرود..کلور حجت السلام والمسلمین حاج آقا شیر علیپور مسجد حضرت ولیعصر (عج) شهر کلور ۱۳۹۸/۱۱/۰۱ 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷