eitaa logo
کانال استادشیرعلیپور ✅
427 دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
1.5هزار ویدیو
112 فایل
سیاست و عبادت هرگز جدا نیستند. 👈در این کانال می‌توانيد بیانات، اخبار و رویدادهای مربوط به تبیین و نکات مورد تایید را دنبال کنید.
مشاهده در ایتا
دانلود
🌹شهداء؛ نه خون شان هدر رفت، نه جایشان پُر می شود! ✔️ برآیند دو باور یک نقطه تعادل می سازد: 1⃣ خون شهید هدر نمی رود! خداوند باید همواره بشارتی در پشت سر آنان داشته باشد تا "يَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِينَ لَمْ يَلْحَقُوا بِهِمْ مِنْ خَلْفِهِمْ" (به سبب مؤمنانی که هنوز به آنها نپیوسته‌اند، همواره بشارت داده می شوند) صادق باشد. ⬅️ کسی نگوید خون حاج قاسم و مدافعان حرم چه شد؟!! بفرض که حکومت اسد سقوط هم بکند، آن خون ها هدر نرفته؛ از قضا ثابت می شود برای اسد نبود برای حرم و مقاومت بود. تفاوت داعش دیروز با مسلحین امروز، ای بسا تفاوت داعش با طالبان شود! اینبار اغلب سوری اند، ناگزیر به رعایت حق شهروندان سوری از جمله شیعیان و حرم های مطهرند! (نگرانی از مقاومت مفروغ) آن خون ها، پیروان بسیار ساخت؛ که شاهدیم. 2⃣ جای آنان پُر نمی شود! آنچه در روایات برای "عالم" آمده را امام کاظم(ع) برای "مومن" هم فرمود: "اذا ماتَ الْمُؤْمِنُ... ثُلِمَ فی الْاسلامِ‏‎ ‎‏ثُلْمَةً لایَسُدّها شَیْءٌ..." (وقتی مومنی بمیرد در [دژ] اسلام شکافی پدیدار خواهد شد که‏‎ ‎‏هیچ چیز آن را ترمیم نمی کند). ⬅️ کسی نگوید شهید فرق می کند! چون آن عالمی هم که روایات چنین تعبیری درباره اش داشت، کسی است که فرمود: باقون مابقی الدهر (در تمام روزگار باقی اند)! عجیب که معصوم بفرماید: رخنه نبود مثل حاج قاسم و سید حسن، پُر نمی شود؛ اما ما بخواهیم با عرفان بازی، ثلمه فقدانشان را هیچ کنیم! عرفان، واقع بینی است. ⬅️ از ایندو تقاطع بگیریم و در تعادل بایستیم! بدون آنها هم می شود پیروز شد؛ اگر "من خلفهم" باشیم! محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
هزینه و جنگ پیروزی و شکست! نه جای توجیه دارد و نه سرزنش. جنگ است، جنگ! یک روی پیروزی دارد و روی دیگر شکست. از سال ۲۰۱۷ با آزادسازی حلب روی پیروزی با شما بود و این حد فاصل دشمن رها نکرد. خانه نشین نشد به موازات شکستی که متحمل شده بودند خودشان را بازسازی کردند برای زمان مناسب که حالا آن زمان مناسبِ اقدام فرا رسیده بود. نظم جدید. اما راهبرد ما "هزینه دادن" برای تامین امنیت خودمان و منطقه در کنار مرزهای اسرائیل بود تا هزینه چند برابری در مرزهای خودمان نپردازیم. تا جنگ به کرمانشاه و همدان و تهران نرسد. اگر الان خوش خیال و خام اندیش باشیم که دوران "هزینه دادن" تمام شد، ناچاریم به هزینه های بزرگتر فکر کنیم. اساسا گمان غلطی است تامین امنیت و استقلال بدون پرداخت هزینه، مساله بر سر کیفیت و میزان هزینه است. همانطور که ترکیه، روسیه، آمریکا، قطر و سعودی در ۱۴ سال هزینه دادند. برای ما دیروز با هزینه کمتری می‌شد به اهداف رسید و امروز با هزینه بیشتری! و مقصود از هزینه فقط پول نیست. سوریه بر این مدار نخواهد ماند. همه بازیگران پیروز و شکست خورده سوریه از امروز درگیر یک فرآیند سخت سیاسی خواهند شد. تنها در صورتی که بتوانند سوریه را به چند خودمختاری تبدیل کنند نظم جدید مدنظرشان شکل خواهد گرفت. شکست رخ داد ولی نظم جدید مستقر نشده است راه برهم زدن شکل میگیرد. زمان و اقدام درست آینده را روشن می سازد. آنها رها نمی‌کنند. علیرضا_زادبر
🟢 سقوط بشار و صعود بشارت ها 🔹با انتشار اخبار بد سقوط حکومت سوریه، شاهد تحلیل های هیجانی و ناامید کننده گوناگونی هستیم: 1⃣ «خون شهدای مدافع حرم را به باد دادند!» گویا که شهدای مدافع حرم برای دفاع از حکومت سوریه و شخص بشار اسد میجنگیدند، در حالی که با رفتن بشار، آرمان دفاع از حرم ها و مقدسات سوریه بر زمین نخواهد ماند. 2⃣ «مقصر پزشکیان و عراقچی هستند که با ابزار دیپلماسی و مذاکره به دنبال مدیریت مسئله پیچیده سوریه بودند»، انگار نه انگار که عراقچی در دوحه و علی لاریجانی به نمایندگی از رهبری دوبار در دمشق به دنبال مدیریت صحنه و متقاعد سازی طرف های درگیر و انگیزه سازی برای بشار اسد و حاکمیت سوریه بودندـ 3⃣ «جمهوری اسلامی مقصر است که گذاشت حکومت سوریه سقوط کند!» یعنی انتظار دارند وقتی رئیس جمهور سوریه نمیخواهد، مردم سوریه نمیخواهند و ارتش سوریه نمیخواهند به هر دلیلی مقاومت کنند، ایرانی ها دایه دلسوزتر از مادر شوند و با دخالت بیجا در امور داخلی یک کشور دیگر، اراده خود را بر مردم و حاکمیت آن کشور به هر قیمتی تحمیل کنند! ما قبلا هم با درخواست سوریه و حاکمیت بشار اسد،عملیات مستشاری در این کشور داشتیم. 4⃣ «چون عملیات وعده صادق با تعلّل روبرو شد، دولت سوریه سقوط کرد» رهبر معظم انقلاب تأکید کردند نه تعلل میکنیم و نه شتابزده عمل میکنیم؛ همه ما به تدابیر رهبر جبهه مقاومت و فرمانده کل قوا ایمان داریم و با تهمت «تعلل کردیم که سید حسن نصرالله به شهادت رسید»، تدابیر امام خامنه ای و بیانات صریح ایشان را نادیده نمیگیریم و دل مردم منطقه و حاکمان کشورهای جبهه مقاومت را با وسوسه های سرپنجه های رسانه ای دشمن، خالی نمیکنیم. 5⃣ «اگر حاج قاسم بود، سوریه سقوط نمیکرد» گویا که نمیدانند استاد و پیر مراد حاج قاسم تاکید کردند که با آمدن سردار قآآنی خلاء حضور حاج قاسم رفع گردید. تضعیف سرداران سپاه و فرماندهان میدان که این روزها تا توانستند تلاش کردند تا علاوه بر متقاعد سازی حاکمیت سوریه، آرایش میدان و جبهات مبارزه را سروسامان دهند، اشتباه راهبردی بوده و تنها به سود رژیم صهیونیستی تمام میشود. ✅ بهترین پایه تحلیل برای این روزها همان بشارت ماندگار سردار دلها حاج قاسم سلیمانی عزیز است که: «من با تجربه این را میگویم که میزان فرصتی که در بحران ها وجود دارد، در خود فرصت ها نیست. اما شرط آن این است که: نترسید و نترسیم و نترسانیم.» ✅ و چه زیبا فرمود امام راحل عظیم الشان ما: «چه کوته نظرند آنهایی که خیال می‌کنند چون ما در جبهه به آرمان نهایی نرسیده‌ایم، پس شهادت و رشادت و ایثار و از خودگذشتگی و صلابت بی‌فایده است، ما در جنگ برای یک لحظه هم نادم و پشیمان از عملکرد خود نیستیم. راستی مگر فراموش کرده‌ایم که ما برای ادای تکلیف جنگیده‌ایم و نتیجه فرع آن بوده است. ملت ما تا آن روز که احساس کرد که توان و تکلیف جنگ دارد به وظیفه خود عمل نمود. و خوشا به حال آنان که تا لحظه آخر هم تردید ننمودند.» ✍جعفر ولایی منش
🔹توصیه‌های ۶ ماه پیش رهبر انقلاب به بشار اسد، در آخرین دیدار
6.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌اصلی ترین دلیل حضور ما در سوریه رو از زبان امام خامنه ای بشنوید
این ژست "دانای کل" یک عده تحلیل‌گر مجازی که در تمامی موضوعات عالم از منتها الیه اوکراین تا پرونده هسته ای، جامعه شناسی سیاسی و رسانه دانی و نظامی گر نظر با شماتت میدهند که ما بلدیم ما گفته بودیم از فتوحات تحریرالشام آزار دهنده تر است.
عنصری، همیشه و در قوّة خیال، بدن دنیوی خود را دارد، چون قوّة خیال در نفس و همراه نفس پس از مرگ نیز باقی است، لذا نفس بدنی مطابق بدن دنیوی از خود صادر می‌‌کند و نفس با چنین بدنی که از قدرت قوّة خیال پدید آمده، در جان آخرت محشور خواهد شد و ثواب و عقاب او با همین بدن است» (همان، 1390: 305ـ308). 2ـ کیفیّت الحاق ابدان و ن
1ـ دیدگاه‌های مختلف در باب معاد جسمانی الف) حکمای یونان به هیچ روی متعرّض معاد جسمانی نشدند و از اثبات یا نفی آن چیزی نگفتند. معاد در نظر آنان، معاد روح ناطقه است با صفات و کمالات آن؛ یعنی در عهد فلاسفة یونان، معاد جسمانی صریحاً مذهب کسی نبود تا فلاسفه آن را رد یا اثبات کنند. ملاحده و دهریّه نیز روح را از عوارض مادّه می‌‌دانند که با مردن و فنای بدن معدوم می‌‌گردد. بنابراین، هیچ کدام از معاد جسمانی و روحانی را نمی‌‌پذیرند (ر.ک؛ طوسی، 1388: 539 ـ540). ب) جالینوس حکیم و فیلسوف یونانی در امر معاد تردید داشت و متوقّف شد. این تردید او ناشی از شک در باب نفس آدمیان است که آیا نفس یک صورت جسمانی و مولود مزاج طبیعی است که با فساد بدن، مزاج او نیز فاسد شود و معادی نداشته باشد و یا آنکه نفس جوهری مجرّد و روحانی است که بعد از مرگ بدن باقی می‌‌ماند و برای او معادی قابل تصوّر است (ر.ک؛ صدرای شیرازی، 1390: 269ـ270). ج) اکثر متکلّمان و اهل حدیث بر آنند که برای انسان‌ها فقط معاد جسمانی وجود دارد؛ زیرا روح در نزد آنان جِرم و جسم لطیفی است که در بدن انسان ساری است و نه جوهر مجرّد روحانی و مغایر با بدن تا برای او معاد جداگانه‌ای باشد. پس انسان نیز همچون سایر موجودات، موجودی طبیعی است و حشر او نیز جسمانی و طبیعی خواهد بود. گروهی از متکلّمین امکان اعادة معدوم و حصر حقیقت انسان در اجزای اصلی را باور دارند (ر.ک؛ همان: 271). خواجه نصیر‌الدّین طوسی و علاّمه حلّی به هر دو معاد جسمانی و روحانی معتقدند. خواجه مراد از معاد جسمانی را گرد آمدن همة اجزای اصلی متفرّق بدن در قیامت می‌‌داند. آنان اجزای اصلی را از اوّل عمر تا آخر باقی می‌‌دانند (ر.ک؛ طوسی، 1388: 539ـ540). د) بسیاری از فلاسفه و پیروان مشّاء از جمله ابن‌سینا بر این عقیده‌اند که معاد فقط روحانی است؛ زیرا بدن انسان با مرگ از بین می‌‌رود و ترکیب آن و صورت و اعراض آن هم در هم ریخته و از هم می‌‌پاشد و نابود می‌‌گردد و اعاده و معاد برای تن آدمیان معنا ندارد، امّا نفس انسان جوهر مجرّد روحانی است که جاودانه و فناناپذیر است؛ زیرا عدم و نیستی در آن راه ندارد. بنابراین، نفس و روح انسان به عالم آخرت و جهان مجرّدات بازمی‌‌گردد و با مرگ طبیعی تمام تعلّقات او از مادّه و عالم دنیا قطع می‌‌شود (ر.ک؛ ملاّصدرا، 1390: 271). هـ) گروهی از بزرگان حکمت و مشایخ عرفان شریعت اسلام و گروهی از متکلّمان همچون غزّالی، کعبی، راغب اصفهانی و بسیاری از علماء، امامیّه و بزرگان شیعه مانند شیخ مفید، سیّد مرتضی و علاّمه طوسی به هر دو معاد اعتقاد دارند. آنان معتقدند که روح و نفس مجرّد در جهان آخرت به بدن بازمی‌‌گردد. شیخ غزّالی معتقد است که نفس پس از جدایی از بدن دنیوی، در عالم آخرت به بدن دیگر تعلّق می‌‌گیرد و بازگشت اجزاء بدن اوّل را بعید دانسته، بلکه انکار نموده است. وی می‌‌گوید که این تعلّق نفس به بدن در جهان آخرت تناسخ نیست؛ زیرا در بحث معاد همان شخص اوّل بازمی‌‌گردد، ولی در تناسخ شخص دیگر به وجود می‌‌آید. لذا فرق حشر و تناسخ در این است که روح وقتی بار دیگر به بدن تعلّق می‌‌گیرد. اگر از این تعلّق همان شخص اوّل حاصل آید، در واقع، این حشر است و اگر این گونه نبود، تناسخ است. در جایی دیگر نیز می‌‌گوید که روح در عالم آخرت به بدن دیگر، غیر از بدن دنیوی بازگشت دارد و آن بدن اخروی با بدن دنیوی در هیچ یک از اجزاء مشارکت و مشابهت ندارد (ر.ک؛ همان، 1390: 271 و 313ـ314). و) نظر ملاّصدرا دربارة معاد آن است که آنچه در عالم آخرت محشور می‌‌شود، همان انسان با بدن مشخّص و معیّن است که از دنیا هجرت کرده است، نه با بدن مثالی، آن‌ گونه که شیخ اشراق اعتقاد دارد و نه بدن عنصری دیگر، آن گونه که غزّالی معتقد است، بلکه همان انسان با تمام اجزاء پس از مرگ مجدّداً حشر می‌شود، به گونه‌ای که اگر کسی او را ببیند، می‌‌گوید این فرد همان است که در دنیا بود. ملاّصدرا می‌‌گوید بدنی که در روز قیامت محشور می‌‌شود، با هر جسم و مادّه‌ای که باشد، به شرط حفظ شخصیّت و وحدت آن و به اعتبار اینکه بدن فلان شخص است، هرچند تمام اجزای مادّی بدن ذاتاً تغییر کند. پس در حشر، محشور شدن اجزای بدن به اعتبار این است که اجزای بدن و همه همدیگر را می‌‌شناسند، اگرچه اجزای بدن تغییر کرده باشد. پس ملاک حشر بدن، اجزای بدن به لحاظ اجزاء بودن نیست، بلکه حشر بدن به لحاظ بدن فردِ خاص بودن، ملاک است. او همچنین می‌‌گوید که بازگشت شکل، هیئت و اندازة تن و بدن افراد در معاد جسمانی لازم نیست، بلکه یک شکل، هیئت و مقدار با حفظ تشخّص که این همان است، لازم است. او همچنین می‌‌گوید این نفس است که بدن را به مقتضای ذات و حالات خود خلق می‌‌کند و بدن از درون و نهاد نفس متناسب با آنچه در دنیا کسب کرده، ظهور و تجسّم می‌‌یابد. ملاّصدرا معاد جسمانی را در جایی دیگر چنین تبیین می‌‌کند: «نفس پس از جدایی از بدن
سوریه آزاد! این ویدئوهای به رگبار بستن مردم، آشوب و جنگ داخلی و تجاوز اسرائیل به خاک سوریه را بسیار پخش کنید. سوریه آزاد همین است. اینکه اصرار دارند سوریه امروز را در آزادی زندانی ها از زندان‌های مخوف خلاصه کنند خطاست‌. شخص اسد و حزب بعث مساله نیست، مساله خود سوریه است.
💢واقع‌بینی، آرمان‌گرایی، توکل و اعتماد به خدا و در نهایت عقلانیت انقلابی 🔹سخنرانی امروز رهبر معظم انقلاب حتما مهمترین سخنرانی ایشان از طوفان‌الاقصی تا به امروز است. یک سخنرانی اصولی که قواعد نگرش انقلاب اسلامی در حوزه منطقه و بین‌الملل را مشخص می‌کند. ایشان با تبیین جایگاه دشمن در قضایای اخیر، مسئله‌ی برخی عدم تدبیرها و اشتباهات جبهه داخلی را نیز به بهترین وجه تبیین نمودند. یعنی هم به آن خبیث بیرونی و هم به مسائل داخلی به صورت توامان پرداختند. ایشان با پذیرش ضعیف شدن جبهه مقاومت، اقتدار ایران را دوباره مورد تاکید قرار می‌دهند. با وجود انتقاداتی که به بشار اسد دارند و ایرادات او را ذکر می‌نمایند، نسبت به آینده سوریه کاملا امیدوارانه سخن گفته و استدلال این امید را توضیح می‌دهند. 🔸ایشان برای افکار عمومی ایران، به یک جهادگر تبیین تبدیل می‌شوند تا توضیح دهند چرا ایران در سیزده سال گذشته در سوریه حضور داشته و برای آن شهید تقدیم کرده است. سطح و شکل این حضور هم با برخی جزئیات توضیح داده می‌شود تا عموم مردم از واقعیت مطلع باشند. در ادامه نسبت به علت عدم حضور نظامی بیشتر در وقایع اخیر را شرح داده و یک قاعده اساسی را بیان می‌کنند؛ ما مستشار هستیم و نه نیرو و ارتش نظامی برای جنگیدن در یک نقطه‌ی دیگر. ایشان با واقع‌بینی نسبت به فشار بر روی جبهه مقاومت تاکید می‌کنند اما با آرمان‌گرایی و توجه به تجربه تاریخی، نسبت به آثار این فشار نگرشی خاص را شرح می‌دهند که باعث گسترش مقاومت خواهد شد. 🔹رهبر معظم انقلاب با تکیه بر سنن الهی، تجربه تاریخی، اطلاعات و داده‌های واقعی و متقن به بررسی وقایع اخیر می‌پردازند و از هیجان‌زدگی، یاس یا عصبانیت به شدت تحذیر می‌نمایند. نه آرمان‌گرایی فانتزی و نه واقع‌زدگی سازش‌طلبانه در بیان ایشان راهی ندارد. یک آرمان‌گراییِ واقع‌بینانه است که به جامعه تزریق می‌شود تا هم محدودیت‌هایی مانند مسئله آمریکا و رژیم در قضیه‌ی انتقال هوایی مورد نظر باشد و هم آرمان‌خواهی درباره گسترده شدن مقاومت در کل منطقه در دستور کار باشد. ایشان از عبرت و درس وقایع اخیر برای ما سخن می‌گویند تا خلاهای محتمل در نظر گرفته شود. اما در عین‌حال از فرماندهان نظامی تعریف کرده و با مقایسه آنان با ارتشیان سوریه و دوره پهلوی، قدر و قیمت این عزیزان را نشان دهند. یعنی آن افرادی که در ایتا به این عزیزان جان بر کف حمله می‌کنند باید به فکر وضعیت نامطلوب فکری و عقیدتی خود باشند که چرا با خالی کردن دل مردم به ویژه انقلابیون، در حال خیانت به کشور و انقلاب هستند. 🔸باید به آن تحلیل‌گران مثلا انقلابی هم اشاره کرد که در این ایام، انواع تحلیل‌ها مبتنی بر انفعال نظام، دیپلمات شدن نظامیان، اعتماد به آمریکا، سیاه‌نمایی وضعیت آینده، کوتاه آمدن از اصول انقلابی و... را ارائه دادند. رهبر معظم انقلاب پاسخ این افراد را هم به وضوح بیان داشتند و نادانی این افراد را به رخ‌شان کشیدند. در بخشی دیگر، حتی این شکل تحلیل کردن که برای خالی کردن دل مردم صورت می‌گیرد را جرم دانستند. خلاصه اینکه این سخنرانی یکی از ویژه‌ترین بیانات رهبر معظم انقلاب است که در آن جزئیات بسیاری برای تبیین وقایع، سیاست‌ها و شرایط آینده وجود دارد. حتما و قطعا لازم است که تمامی عزیزان انقلابی، صوت 50 دقیقه‌ای آن را به صورت کامل گوش دهند.
💎 غـفـلت از دشـمن! 💠 امام علی علیه‌السلام: ✓ «فريب خوردن كامل، در غافل ماندن از دشمن است». ⁙ «جِماعُ الغُرورِ في الاِستِنامَةِ إلَى العَدُوِّ». 📚 غرر الحكم : ح ٤٧٧٥