eitaa logo
کانال استادشیرعلیپور ✅
463 دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
1.5هزار ویدیو
96 فایل
سیاست و عبادت هرگز جدا نیستند. 👈در این کانال می‌توانيد بیانات، اخبار و رویدادهای مربوط به تبیین و نکات مورد تایید را دنبال کنید.
مشاهده در ایتا
دانلود
*شور حسینی، منهای شعور حسینی!* عکس بالا، صحنه به دار کشیدن ۹ آزادیخواه تبریزی در شهر تبریز بدست لشگر قزاق روس در سال ۱۲۹۰ روز عاشوراست. هنگامی که روس ها در حال به دار کشیدن آزادیخواهان و دلاوران تبریز در روز عاشورای سال ۱۲۹۰ بودند، صدای طبل و سنج از کوچه پس کوچه های تبریز شنیده میشد و مردم تبریز در حال عزاداری برای امام حسین ابن علی علیه السلام بودند. فرمانده فوج قزاق روس اینگونه تعریف میکند: "خیلی میترسیدیم که آن جمعیت عظیم عزادار حسینی، به آزادیخواهان مبارز تبریزی بپیوندند، در آن صورت چه بر سر ما میآمد !!" اما جمعیت عزادار حسینی، فقط عزاداری و گریه کردند و علم بر دوش کشیدند! و تعزیه خوانی راه انداختند و به اعدام ۹ دلاور آزادیخواه خود هیچ توجهی نکردند!! چون سیاست را از دین جدا می دانستند. و در حالی که ۹ دلاور تبریزی بر سر دار بودند، غذاهای نذری خود را گرفتند و به خانه هایشان رفتند !! آیا هدف قیام امام حسین، فقط این بود که مردم گریه کنند؟ یا اینکه درس عبرت بگیرند و هشیار باشند که مورد ظلم اجنبی و منافق خودی قرار نگیرند
۱۷ مرداد ۱۴۰۰
سخنرانی شب اول محرم۱۴۰۰.m4a
17.49M
♦️🌱🌹🌱♦️ 🌹🏵🌹🏵🌹🏵 سلسله جلسات محرم۱۴۰۰ 🍁 عوامل تنها گذاشتن ولی خدا علیه السلام 🏵حجت الاسلام والمسلمین شیرعلیپور جلسه اول @kolur_shahrood
۱۸ مرداد ۱۴۰۰
سخنرانی شب اول محرم 🖕🖕🖕🖕 در بین منازل کاروان سیدالشهدائ علیه السلام، منزل «زُبَالَة» از منازل مهم است. زُبالة یعنی آب كم؛ مثلا می‌گویند: «ما فی البِئر زُبَالة»- در چاه، آبى وجود ندارد-. اهمیت این منزل بدان جهت است که اولین اتمام حجت رسمی امام حسین(ع) در این وادی صورت پذیرفت. در طول مسیر مکه تا منزگاه زباله، کاروان حضرت از هیچ آبادی‌ای نمی‌گذشت مگر این‌که افرادی به ایشان می‌پیوستند؛ تا آن‌که کاروان به منزلگاه «زباله» رسید و خبر شهادت برادر رضاعی خود، عبد الله بن یقطر، مسلم بن عقیل و هانی بن عروة دریافت شد. حضرت نامه‌ای بیرون آورد و بر مردم خواند: «بِسْمِ الله الرَّحْمن الرَّحیم أمّا بَعْدُ فَإنَّهُ قَدْ اَتانا خَبَرٌ فَظیعُ قَتْلُ مُسْلِمِ بْنِ عَقیل وَ هانِی بنِ عُروَهَ وَ عَبدِالله بْنِ یَقطُر وَ قَدْ خَذَلتْنا شیعَتُنا فَمَنْ اَحَبَّ مِنْکُمُ الانْصِرافَ فَلیَنْصَرِفْ لَیْسَ عَلَیْهِ مِنّا ذِمامٌ»(الارشاد، ص۲۲۳)- بنام خدای بخشنده مهربان! اما بعد خبر تأثر انگیزی به ما رسیده است و آن کشته شدن مسلم بن عقیل و هانی بن عروه و عبدالله بن یقطر است! معلوم می شود شیعیان ما دست از یاری ما برداشته اند و اینک هر یک از شماکه بخواهد در برگشتن آزاد است و از سوی ما حقی برگردنش نیست-. اینجا بود که «فَتَفَرَّقَ النّاسُ عنه تفرُّقاً، فأخذوا یمیناً و شمالاً حَتَّى بقی فِی أَصْحَابه الَّذِینَ جاءوا مَعَهُ من الْمَدِینَة»(همان)- مردم از اطراف حضرت متفرّق شدند و برگشتند، فقط کسانی با او ماندند که از مدینه همراه امام آمده بودند-. در زیارت شب قدر و شب عیدین آن حضرت می‌خوانیم: «وَ أَشْهَدُ... أَنَّ الَّذِینَ خَذَلُوكَ‌، وَ الَّذِینَ قَتَلُوكَ مَلْعُونُونَ عَلَى لِسَانِ النَّبِیِّ الْأُمِّیِّ»(المزار ابن المشهدی، ص415)؛ خذلان در لغت عبارت است از ترک یاریِ کسی که انتظار یاری دارد(العین خلیل بن احمد). عبارت «الوتر المَوتور» در زیارت عاشورا ترکیب دو کلمه «وتر» به معنای تنها و یکتا و «مَوْتُورَ» به معنای «تنها شده» است. احتمال اول در معنی این عبارت، اشاره به یگانگی، منحصربه‌فرد بودن و بی‌بدیل بودن حضرت سیدالشهداء(ع) است و معادل فارسی آن را می‌توان دُردانه و عزیزکرده الهی دانست. اما احتمال دیگری هم وجود دارد؛ به این معنا که حضرت تنها هستند و با نقشه و برنامه‌ریزی تنها شده‌اند
۱۸ مرداد ۱۴۰۰
🏴 📖 : «اعمال شب و روز اول ماه محرم ... روز اول: بدان‌که روز اوّل محرم، اول سال قمرى است، و در آن دو عمل وارد شده: اول: روزه گرفتن، در روایت ریّان بن شبیب از حضرت رضا علیه‌السّلام روایت شده: هرکه در این روز روزه بدارد، و خدا را بخواند خدا دعاى او را مستجاب کند، چنان‌که دعاى زکرّیا را اجابت فرمود. دوم: از حضرت رضا علیه‌السّلام روایت شده: رسول خدا صلى‌اللّه‌علیه‌وآله روز اول محرّم دو رکعت نماز به‌جا آورد، و چون فارغ می‌شد، دست‌ها را به آسمان بر می‌داشت و این دعا را سه مرتبه می‌خواند: اللَّهُمَّ أَنْتَ الْإِلَهُ الْقَدِيمُ وَ هَذِهِ سَنَةٌ جَدِيدَةٌ فَأَسْأَلُكَ فِيهَا الْعِصْمَةَ مِنَ الشَّيْطَانِ وَ الْقُوَّةَ عَلَى هَذِهِ النَّفْسِ الْأَمَّارَةِ بِالسُّوءِ وَ الاشْتِغَالَ بِمَا يُقَرِّبُنِي إِلَيْكَ يَا كَرِيمُ يَا ذَا الْجَلالِ وَ الْإِكْرَامِ يَا عِمَادَ مَنْ لا عِمَادَ لَهُ يَا ذَخِيرَةَ مَنْ لا ذَخِيرَةَ لَهُ يَا حِرْزَ مَنْ لا حِرْزَ لَهُ يَا غِيَاثَ مَنْ لا غِيَاثَ لَهُ يَا سَنَدَ مَنْ لا سَنَدَ لَهُ يَا كَنْزَ مَنْ لا كَنْزَ لَهُ يَا حَسَنَ الْبَلاءِ يَا عَظِيمَ الرَّجَاءِ يَا عِزَّ الضُّعَفَاءِ يَا مُنْقِذَ الْغَرْقَى يَا مُنْجِيَ الْهَلْكَى يَا مُنْعِمُ يَا مُجْمِلُ يَا مُفْضِلُ يَا مُحْسِنُ، [خدایا تویى معبود ازلى، و این است سال نو، در این سال از تو درخواست می‌کنم حفظ شدنم را از شیطان، و قدرت و غلبه و بر نفس فرمان‌ده به گناه، و مشغول بودن به آن‌چه که مرا به تو نزدیک می‌کند، ای صاحب بزرگى و بزرگوارى، اى تکیه‌گاه کسی‌که تکیه‌گاهى ندارد، اى اندوخته‌ی کسى‌که اندوخته‌اى ندارد، اى پناه‌گاه کسی‌که پناه‌گاهی ندارد، اى فریادرس کسى‌که فریادرسى ندارد، اى پشتوانه‌ی کسى که پشتوانه‌اى ندارد، اى گنجینه‌ی کسى‌که گنجى ندارد، اى نیکو آزمایش، اى بزرگ امید، اى عزّت ناتوان، اى نجات بخش غرق شدگان، اى رهاننده هلاک شدگان، اى نعمت دهنده، ای زیباکار، اى فزون بخش، اى نیکوکار] أَنْتَ الَّذِي سَجَدَ لَكَ سَوَادُ اللَّيْلِ وَ نُورُ النَّهَارِ وَ ضَوْءُ الْقَمَرِ وَ شُعَاعُ الشَّمْسِ وَ دَوِيُّ الْمَاءِ وَ حَفِيفُ الشَّجَرِ يَا اللَّهُ لا شَرِيكَ لَكَ اللَّهُمَّ اجْعَلْنَا خَيْرا مِمَّا يَظُنُّونَ وَ اغْفِرْ لَنَا مَا لا يَعْلَمُونَ وَ لا تُؤَاخِذْنَا بِمَا يَقُولُونَ حَسْبِيَ اللَّهُ لا إِلَهَ إِلا هُوَ عَلَيْهِ تَوَكَّلْتُ وَ هُوَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظِيمِ آمَنَّا بِهِ كُلٌّ مِنْ عِنْدِ رَبِّنَا وَ مَا يَذَّكَّرُ إِلا أُولُوا الْأَلْبَابِ رَبَّنَا لا تُزِغْ قُلُوبَنَا بَعْدَ إِذْ هَدَيْتَنَا وَ هَبْ لَنَا مِنْ لَدُنْكَ رَحْمَةً إِنَّكَ أَنْتَ الْوَهَّابُ [تویى که برایت سجده کرد، سیاهى شب، و روشنى روز، و تابش ماه، و شعاع خورشید، و خروش آب و صداى برگ درختان، اى خدا شرکى براى تو نیست. خدایا ما را بهتر از آن‌چه گمان می‌کنند قرار ده، و از ما آن‌چه را نمی‌دانند بیامرز، و به آن‌چه از ما می‌گویند سرزنش‌مان مکن، خدا مرا بس است، معبودى جز او نیست، بر او تکیه کردم، و او پروردگار عرش بزرگ است، به او ایمان آوردیم. همه‌ی چیزها از جانب پروردگار ماست، و یادآور نشوند مگر صاحبان خرد، پروردگارا دل‌هاى ما را بعد از آن‌که هدایت‌مان فرمودى منحرف مکن، و از نزد خود رحمتی به ما ببخش، همانا تو بخشنده‌اى.]
۱۸ مرداد ۱۴۰۰
🏴 مراسم عزاداری دهه اول محرم . . 🔸ایام دهه اول محرم 🔸هر روز ساعت ۱۹ 🔹صحن(خیابان) جلوی مسجد 🔸 ایام دهه اول محرم 🔸هر شب بعد از نماز مغرب و عشاء 🔹 مسجد جامع السادات 👤سخنران: حجت الاسلام والمسلمین شیر علی پور و مداحی ذاکرین اهل بیت علیهم السلام
۱۹ مرداد ۱۴۰۰
‍ 🌷شعربی نظیرشهریار در خصوص امام حسین علیه السلام 🌹 شیعیان دیگر هوای نینوا دارد حسین روی دل با کاروان کربلا دارد حسین از حریم کعبۀ جدّش به اشکی شست دست مروه پشت سر نهاد امّا صفا دارد حسین می برد در کربلا هفتاد و دو ذبح عظیم بیش از اینها حرمت کوی منا دارد حسین پیش رو راه دیار نیستی کافیش نیست اشک و آه عالمی هم در قفا دارد حسین بس که محمل ها رود منزل به منزل با شتاب کس نمی داند عروسی یا عزا دارد حسین رخت و دیباج حرم چون گل به تاراجش برند تا به جائی که کفن از بوریا دارد حسین بردن اهل حرم دستور بود و سرّ غیب ورنه این بی حرمتی ها کی روا دارد حسین سروران ، پروانگان شمع رخسارش ولی چون سحر روشن که سر از تن جدا دارد حسین سر به قاچ زین نهاده راه پیمای عراق می نماید خود که عهدی با خدا دارد حسین او وفای عهد را با سر کند سودا ولی خون به دل از کوفیان بی وفا دارد حسین دشمنانش بی امان و دوستانش بی وفا با کدامین سرکند ، مشکل دو تا دارد حسین سیرت آل علی با سرنوشت کربلاست هر زمان از ما یکی صورت نما دارد حسین آب خود با دشمنان تشنه قسمت می کند عزّت و آزادگی بین تا کجا دارد حسین دشمنش هم آب می بندد به روی اهل بیت داوری بین با چه قومی بی حیا دارد حسین بعد از اینش صحنه ها و پرده ها اشک است و خون دل تماشا کن چه رنگین سینما دارد حسین ساز عشق است و به دل هر زخم پیکان زخمه ای گوش کن عالم پر از شور و نوا دارد حسین دست آخر کز همه بیگانه شد دیدم هنوز با دم خنجر نگاهی آشنا دارد حسین شمر گوید گوش کردم تا چه خواهد از خدا جای نفرین هم به لب دیدم دعا دارد حسین اشک خونین گو بیا بنشین به چشم "شهریار" کاندرین گوشه عزائی بی ریا دارد حسین
۱۹ مرداد ۱۴۰۰
سخنرانی شب دوم محرم۱۴۰۰.m4a
18.59M
♦️🌱🌹🌱♦️ 🌹🏵🌹🏵🌹🏵 سلسله جلسات محرم۱۴۰۰ 🍁 عوامل تنها گذاشتن ولی خدا ع در عاشورا 🏵حجت الاسلام والمسلمین شیرعلیپور جلسه دوم @kolur_shahrood
۱۹ مرداد ۱۴۰۰