💐 به مناسبت سالروز ولادت حضرت زینب
❇️ هفت کتاب درباره زندگی و سیره آن حضرت
۱. زینب سلام الله علیها من المهد إلى اللحد 👈 دانلود
۲. زینب الکبری و دورها فی النهضة الحسينية 👈 دانلود
٣. موسوعة سيرة أهل البيت (جلد ۳۶) 👈 دانلود
۴. السیدة زينب رائدة الجهاد في الإسلام 👈 دانلود
۵. العالمة 👈 دانلود
۶. بانوی کربلا 👈 دانلود
۷. ناسخ التواریخ (بخش زندگانی حضرت زینب سلام الله علیها) 👈 دانلود
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
برای دیدن کتابهای بیشتر و دانلود رایگان 👈 عضو شوید
🆔 @tasnim_pdf
✅ تا آخر عمر " تجلُّد" و چابکی خود را در برابر دشمن حفظ کنیم !
عن الرَیّان بن صَلت، عَنِ الرِّضَا عَلِی بْنِ مُوسَی عَنْ أَبِیهِ مُوسَی بْنِ جَعْفَرٍ عَنْ أَبِیهِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ أَبِیهِ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِی عَنْ أَبِیهِ عَلِی بْنِ الْحُسَینِ عَنْ أَبِیهِ الْحُسَینِ بْنِ عَلِی علیهم السلام قَالَ: رَأَی أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ علیه السلام رَجُلًا مِنْ شِیعَتِهِ بَعْدَ عَهْدٍ طَوِیلٍ وَ قَدْ أَثَّرَ السِّنُّ فِیهِ وَ کانَ یتَجَلَّدُ فِی مِشْیتِهِ فَقَالَ علیه السلام کبُرَ سِنُّک یا رَجُلُ قَالَ فِی طَاعَتِک یا أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ فَقَالَ علیه السلام إِنَّک لَتَتَجَلَّدُ قَالَ عَلَی علیه السلام أَعْدَائِک یا أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ فَقَالَ علیه السلام أَجِدُ فِیک بَقِیةً قَالَ هِی لَک یا أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ[1].
امیرالمؤمنین علیه السلام بعد از مدّتی مردی از شیعیان شان را ملاقات کردند در حالی که عمر او زیاد شده بود و آثار پیری در او آشکار شده بود. با اینکه پیر شده و عمری از او گذشته بود، اما حضرت ملاحظه فرمودند که او در حرکت و راه رفتن تجلُّد می کند، یعنی جوانانه حرکت می کند، تند حرکت می کند و چابکی نشان می دهد، آثار پیری در حرکت او آشکار نیست. حضرت فرمودند. سنّت بالا رفته، پیر شدی! عرض کردم: بله، سنّم گذشته اما این عمر را در طاعت و پیروی از شما صرف کردم.
فرمودند: می بینم چابک حرکت می کنی، راحت راه می روی. جواب داد: بله، من چابکم در مقابل دشمنانتان. پیر شده ام امّا این حالتِ چابکی و توانائی را نگه داشتم در مقابله با دشمنان شما. حضرت فرمودند: می بینم که دنباله خواهی داشت، یعنی عمر خواهی کرد، عمرِ تو انشاءالله طولانی خواهد شد. عرض کرد: هر چه عمر بکنم هم متعلّق به شما و از آنِ شماست.
این روایت را ریّان بن صلت که ثقه است از امام رضاعلیه السلام نقل می کند، آن حضرت از پدرانشان، امام به امام تا می رسد به امام حسینعلیه السلام. این، قضیةٌ فی واقعه، یک اتفاقی افتاده، حضرت امیرعلیه السلام به رفیقِ قدیمی خودشان برخورد کردند و این گفتگو بینشان گذشته است، حال، چرا این قضیه بازگو و تکرار می شود؟ از پدر به پسر، از امام قبل به امام بعد تا به امام رضاعلیه السلام رسیده است. این، برای این است که درسِ برای ما باشد. آنچه عمر می کنیم، در طاعت این بزرگواران باشد.
در مقابلۀ با دشمنان آنها تجلّدِ خودمان را حفظ کنیم، نیروی خودمان را برای مقابلۀ با دشمنان ذخیره کنیم. بدانیم که هیچ وقت جهاد و مبارزه با دشمن تمام نمی شود. این که بعضی تصوّر می کنند که یک وقتی، یک دعوایی به اسم انقلاب یا به هر اسم دیگر اتفاق افتاد و بعد هم تمام شد؛ نخیر، اینطور نیست، بایستی تا آخر عمر، انسان در مقابلۀ با اعداء، دشمنان، خود را آماده نگهدارد.
بعضی ها لَجِشان می گیرد که این حقیر در صحبت های خودم مرتب اسمِ دشمن می آورم، به ما هم می گفتند که چرا شما مرتب می گویید دشمن، دشمن! خوششان نمی آمد که دشمن را به یاد مخاطب بیاوریم. من به آنها می گویم خدای متعال از اوّل تا آخر قرآن، چقدر اسم ابلیس و شیطان را آورده، یک بار گفت، تمام شد. گفت شیطان دشمن شماست، فهمیدیم شیطان دشمن است، چرا تکرار می کند؟!
از اوّل قرآن تا آخر قرآن بحث شیطان هست «من شرّ الوسواس الخنّاس الذی یوسوس فی صدور الناس من الجنّة و الناس»، از اوّل تا آخرِ قرآن خدا شیطان را رها نمی کند! این اهمیت دادن و هشدار است که دشمن را باید همیشه در نظر داشت.- رهبرحکیم انقلاب اسلامی-
پی نوشت:
[1]. امالی صدوق، صفحۀ 243.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥در صورت سقوط لبنان و غزه چه بر سر ایران خواهد آمد؟
▫️
✅ مرجفون؛ لرزهاندازان بر امنیّت روانی جامعه
📝 نگاهی به آیهی ۶۰ سورهی مبارکهی احزاب با موضوع «امنیّت روانی» بر اساس بیانات حضرت آیتاللّه خامنهای
🔸 امنیّت مهمترین نیاز یک جامعه است. از میان انواع آن، امنیّت روانی نقش بسزایی در پیشرفت جامعه دارد. «امنیّت روانی جامعه یعنی دچار اضطراب نکردن مردم، دچار ترس و تردید نکردن مردم.» (۱۴۰۳/۸/۶) یکی از مهمترین آیات قرآن کریم که بهصراحت دربارهی این موضوع سخن میگوید، آیهی ۶۰ سورهی مبارکهی احزاب است. خداوند در این آیه به سه جریان «منافقان»، «بیماردلان» و «شایعهافکنان» اشاره کرده و میفرماید: «لَئِن لَم یَنتَهِ المُنافِقونَ وَ الَّذینَ فی قُلوبِهِم مَرَضٌ وَ المُرجِفونَ فِی المَدینَةِ لَنُغرِیَنَّکَ بِهِم ثُمَّ لا یُجاوِرونَکَ فیها اِلّا قَلیلًا»؛ اگر منافقان و بیماردلان و آنها که اخبار دروغ و شایعات بیاساس در مدینه پخش میکنند دست از کار خود برندارند، تو را بر ضدّ آنان میشورانیم، سپس جز مدّت کوتاهی نمیتوانند در کنار تو در این شهر بمانند.از میان این سه گروه، جریان «مرجفون» ناشناختهتر بوده و کمتر مورد بحث قرار گرفته است. از آنجا که شناخت این جریان ارتباط مستقیمی با امنیّت روانی جامعه دارد، در این یادداشت، ابعاد مهمّ این آیه را با توجّه به همین موضوع بررسی میکنیم.
* *ماهیت جریان «مرجفون»*
الف) _تشکیلات ترسوهای بیکاره_
🔸 «مرجفون» از نظر شخصیّتی افرادی هستند که «در هنگام سختیها، وقتی با دشمن مواجه میشوند، بیکارهاند، ترسو، کنارهگز که وق و عافیتطلبند؛ وقتی که یک ملّت در شداید و سختیها قرار میگیرد، از اینها هیچ اثری نیست! ... امّا وقتی که میدان، میدانی است که خطری ــ علیالظّاهر ــ آن را تهدید نمیکند، میبینید که زبانشان بر روی مؤمنان دراز است.» ۱۳۷۷/۳/۲۱ این جریان «وقتی دشمن را میبینند، تنشان مثل بید میلرزد؛ بنا میکنند به مؤمنینِ باللّه و زحمتکشانِ در راه خدا عتاب و خطاب و اذیّت کردن و فشار آوردن: «آقا چرا اینجوری میکنید؟ چرا کوتاه نمیآیید؟ چرا سیاستتان را اینجوری نمیکنید؟» همان کاری که دشمن میخواهد، انجام میدهند.» ۱۳۹۱/۷/۱۹
ب) _تحلیلگران ضدّ امنیّت روانی_
🔹 کارویژهی این جریان ضربه به امنیّت روانی جامعه است؛ آنها «در دل مردم اضطراب ایجاد میکنند، ترس ایجاد میکنند.» ۱۴۰۳/۸/۶ ««مرجف» یعنی آن کسی که با سخن خود، با شایعهپراکنی خود، با موضعگیری خود، با اظهارنظر خود، جوّ عمومی جامعه را به تشنّج میکشاند.» ۱۳۶۶/۲/۱۸ اینگونه افراد «کسانی هستند که میخواهند محیط را متشنّج و فضا را مغشوش کنند، میخواهند این کارها نشود، میخواهند کشور ساخته نشود، میخواهند برنامهریزان و مدیران کشور موفّق نشوند.» ۱۳۸۲/۳/۲۲ این جریان «همان کسانی هستند که امنیّت روانی جامعه را به هم میزنند، شایعهسازی میکنند؛ بعضیها از روی غرض، از مسائل گوناگون تحلیلهای غلط ارائه میدهند.» ۱۴۰۳/۸/۶ آنها دائماً با تحلیلهای خود «مردم را میترسانند: آقا بترسید؛ مقابلهی با آمریکا مگر شوخی است؟ پدرتان را درمیآورند! آن جنگ نظامیشان، این تحریمشان، این فعّالیّتهای تبلیغی و سیاسیشان. ... "مرجفون" همینها هستند.» ۱۳۹۱/۷/۱۹
ج) _ستونپنجم دشمن بیگانه_
🔸 دشمنان بیگانه و «دشمنانِ ملّتها و کشورها که طمع میورزند به منافع کشورهایی که میتوانند طمع بورزند، فقط با سلاح گرم، با جنگ گرم و سخت وارد نمیشوند، با جنگ نرم وارد میشوند. یکی از بخشهای جنگ نرم، همین ناایمنسازی روانی جامعه است.» ۱۴۰۳/۸/۶ اساساً «تلاش جریانهاى سیاسىِ ضدّ جمهورى اسلامى و ضدّ این حرکت عظیم اسلامىِ ملّت ایران و ملّتهاى منطقه ... در جهت ایجاد تلاطم ــ هم تلاطمهاى اجتماعى و هم تلاطم روحى ــ است؛ یعنى دلها را مضطرب کردن، نگران و ترسان کردن، که امروز سیاست کلّى امپراتورى خبرى در دنیا این است.» ۱۳۸۲/۳/۷ جریان «مرجفون» به خاطر ویژگیهای شخصیّتی خاصّ خود، بهراحتی در دام این سیاست دشمن گرفتار شده و به این اهداف دشمن کمک میکنند؛ لذا «هر کس فضای تهمتزنی در داخل کشور و جنگ روانی علیه نظام را تقویت و تشدید کند، مزدور آمریکا است و برای آمریکا کار کرده است؛ چه از آمریکا پول بگیرد، چه نوکر بیمزدومواجب آمریکا باشد.» ۱۳۸۲/۳/۲۲ به عنوان نمونه، در دوران دفاع مقدّس و جنگ تحمیلی، گزارشهای متعدّدی وجود داشت که «عوامل مزدور دستنشاندهی خائن بیوطن، آن کسانی که حتّی یک لحظه دلشان با اسلام و جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی و امام و عناصر فداکار و روحانیّت نرم نشده است، مشغول تضعیف روحیه و پراکندن خبرهای دروغ هستند.» ۱۳۵۹/۷/۱۸
🔹 بر همین اساس، قرآن کریم هشدار میدهد که «اگر ستونپنجم دشمن و مزدور و عامل جاسوس دشمن از خرابکاری و بدکاری و ضربه زدن خود در این موقع ویژه و حسّاسِ زمانی دست برندارد، باید بداند که فرمان و دستور نمیخواهد؛ مردم، با شدّت، چنین عوامل و عناصری را سرکوب خواهند کرد.» ۱۳۵۹/۷/۱۸
د) _آشوبگرانِ شهر_
🔹 جریان «مرجفون»، در کنار جریان «نفاق» و «بیماردلان»، به دنبال آشوب در جامعه هستند. قرآن کریم، در این آیه، به پیامبر میفرماید که «اگر منافقان و کسانی که در دل مرض دارند و کسانی که شهر را به آشوب میکشانند دست برندارند، ما تو را علیه آنان تحریک خواهیم کرد. خدای متعال منافقان و مریضدلان، این دو گروه خطرناک را میگذارد در کنار "مرجفون فی المدینة"؛ یعنی آشوب و بلوا ایجادکنندگان در جامعهی اسلامی.» ۱۳۵۹/۱۲/۲۲ حکم این جریان در زمان کنونی نیز مشخّص است: «در زمان ما، آنهایی که آشوب و بلوا ایجاد میکنند یا زمینهی آن را به وجود میآورند، محکوم حکم این آیه هستند.» ۱۳۵۹/۱۲/۲۲
* *خطر کمک به جریان «مرجفون»*
🔸 شایان ذکر است گاهی افراد عادی، ناخواسته به اهداف جریان «مرجفون» کمک میکنند. متأسّفانه برخی افراد جامعه، بدون تفکّر و توجّه، هر آنچه به ذهن میرسد در فضای مجازی منتشر میکنند، درحالیکه «همه چیز را ــ هر چه به ذهن انسان میرسد ــ در فضای مجازی نبایستی منتشر کرد؛ ملاحظه کنید اثرش چیست؛ ببینید روی مردم، روی فکر مردم، روی روحیهی مردم چه تأثیری میگذارد.» ۱۴۰۳/۸/۶ این افراد مطالب و تحلیلهای دیگران را بدون آگاهی از اثرات آن بازنشر میکنند و به امنیّت روانی جامعه ضربه میزنند.
🔹 از طرفی دیگر، تحلیلگران و تصمیمسازان و تصمیمگیران جامعه نیز باید «توجّه کنند که چطور ممکن است در فضای مجازی، یک تحلیل غلط، یک خبر غلط، یک برداشت غلط از یک مسئله مردم را دچار اضطراب کند، دچار تردید کند، دچار ترس کند. اینها چیزهایی است که امنیّت روانی جامعه را از بین میبرد.» ۱۴۰۳/۸/۶ در نتیجه، این آیه به یک اصل مهم در روش تحلیل سیاسی اشاره دارد و آن اینکه هر تحلیلی که نتیجهی آن، ترس، اضطراب و ناامیدی جامعه باشد، قطعاً تحلیل نادرستی است. «بعضیها با خبری که میدهند، با تحلیلی که میکنند، با تفسیری که از وقایع میکنند، در مردم تردید ایجاد میکنند، ترس ایجاد میکنند؛ این از نظر خدای متعال مردود است.» ۱۴۰۳/۸/۶
* *دو مغالطهی جریان «مرجفون»*
🔸 جریان «مرجفون» برای پیشبرد اهداف خود به دو مغالطهی مهم دست میزند: «آزادی بیان» و «عقلانیّت»؛ این در حالی است که «اساساً آزادی برای هدایت افکار است، برای رشد افکار است، برای پیشرفت جامعه است.» ۱۳۶۶/۲/۱۸ «آزادی بیان» مرز دارد. «یکی از مرزها تشنّج عمومی در جامعه است. در قرآن، ... برای آزاد نبودن بیان در موارد تشنّج عمومی، [این آیه] دلیل واضحی است.» ۱۳۶۶/۲/۱۸
🔹 از طرفی دیگر، اساساً «عقلانیّت» با روحیّهی ترس و ناامیدی که شاخصهی جریان «مرجفون» است، سازگاری ندارد؛ لذا «ترسوها حق ندارند اسم عقلانیّت را بیاورند. ترسیدن و فرار کردن و میدان را خالی کردن، اسمش عقلانیّت نیست، اسمش همان ترس و فرار و مانند اینها است؛ عقلانیّت یعنی محاسبهی درست.» ۱۳۹۹/۷/۲۱ این در حالی است که قرآن کریم به پیامبر میفرماید که «اگر دست برندارند این شایعهپراکنها، این تشنّجآفرینها، این کسانی که جامعه را از سلامت و از سکون و آرامشِ خودش میخواهند خارج کنند، ما تو را "اغراء" خواهیم کرد به آنها؛ یعنی تو را به جان آنها خواهیم انداخت تا انتقام مردم را بگیری.» ۱۳۶۶/۲/۱۸ «تو را مأمور میکنیم که به سراغ اینها بروی و مجازاتشان کنی. اینقدر این مسئلهی امنیّت روانی مهم است.» ۱۴۰۳/۸/۶ لذا «باید در زمان خود و با شیوهی لازم، "مرجفون فی المدینة" ادب بشوند تا این امنیّتِ دشواربهدستآمده و این وحدت کلمه از بین نرود.»
◻️شخصیتهای ژلهای در سازمانها!
🖊احمدحسین شریفی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
یکی از متاعهای بسیار گرانقیمت در مدیریت و فعالیتهای سازمانی و گروهی، «صداقت» و «راستی» و «روراستی» است.
برخی از مدیران، کارکنان یا شرکای غیرصادق، وقتی دچار ناکامی میشوند و یا ناکامی خاصی در سازمان احساس میکنند، از خود سلب اختیار میکنند یا بدون رعایت اخلاق سازمانی، (بعضاً به دروغ) ابراز میکنند که آنان از ابتدا مخالف فلان تصمیم بودهاند! اما وقتی موفقیتی میبینند، خود را شریک آن و بلکه مبدع آن میدانند و امان از روزی که بوی قدرت به مشامشان برسد، در آن صورت حتی اصول خود را هم نادیده میگیرند. اینان شخصیتهایی ژلهای هستند که عشق به «محبوب القلوب» شدن، موجب میشود شکل و شمایل استواری نداشته باشند و حتی به دلیل هوشمندی پایین، متوجه نمیشوند که صرفاً «ارزشی ابزاری» برای دیگران دارند و نه «ارزشی نفسی و ذاتی».
تجربه نشان داده است که افراد ژلهای هر چند مورد بهرهبرداری همه گروهها قرار میگیرند؛ اما هرگز برای هیچ طرفی، «اصالت» ندارند! صرفاً «ابزار»ند.
#اوحدی_مراغهای در مجموعه «جام جم» اشعار زیبایی در توصیف «راستی» دارد:
راستی کن، که راستان رستند
در جهان راستان قوی دستند
راستگاران، بلندنام شوند
کجروان، نیم پخته خام شوند
یوسف از راستی رسید به تخت
راستی کن، که راست گردد بخت
#صداقت
#مدیریت
*«رایة ٱلهُدیٰ، مولانا أمیرٱلمؤمنین، حضرت امام علیّبن أبیطالب علیه أفضلُ صلوات ٱلمُصلّین»* میفرمایند:
*«وَ إِیَّاٰکَ ! وَ مُصَاٰدَقَةَ ٱلْفَاٰجِرِ، فَإِنَّهُ یَبِیٖعُکَ بِٱلْتَّاٰفِهِ.»*
*«برحذر باش و بپرهیز ! از دوستى و همنشینی با انسان فاسق و فاجر، چرا که تو را به اندک چیزى خواهد فروخت.»*
(نهج ٱلبلاغة، حکمت ۳۸)
*(اینگونه افراد پیوسته پیرو هویٰ و هوس خویش بوده، فاقد وجدانی بیدار، شخصیت و شرف، دین و ایمانی درست هستند، به همین دلیل هر زمان هویٰ و هوس آنها اقتضا کند به دنبال آن رفته و دوستان خود را به اندک چیزى مىفروشند.)*
نافله نماز ظهر را از دست ندهید!
امام خامنهای(حفظه الله):
«نافله خيلى چيز مهمى است. خود را مقيد كنيد به نوافل؛ به نماز با توجه، با حضور قلب.
در نوافل هم آنچه از همه برتر است، نافلهى شب است. همهى بزرگانی که در سیر و سلوک واردند و اهل اين راهند، همه تأكيد ميكنند. پيداست نافله شب يك چيز خیلی مهمی است.
بعد از نافلهى شب، من تصور خودم اين بود كه نافلهى مغرب اهميت دارد.
اما چند روز پيش يك كتابى خواندم از مرحوم آقاى قاضى. ديدم كه ايشان در نامهى خيلى خوب و پرمغزى توصيه ميكند به نوافل. ميگويد: "۵۱ ركعت را حتماً در شبانه روز بخوانيد. اگر نشد، اين قدر كم كنيد. اگر نشد، اين قدر كم كنيد. و اگر هيچ نشد، هشت ركعت نافلهى ظهر را بخوانيد!"
اين را من نشنيده بودم، اين خيلى چيز تازهاى براى من بود. ايشان ميگويد: "نافلهى ظهر، صلاة الاوّابين است"»(26/ 12/ 1383).
امام باقر علیه السلام: ... وَ هِيَ صَلَاةُ الْأَوَّابِينَ تُفَتَّحُ فِي تِلْكَ السَّاعَةِ أَبْوَابُ السَّمَاءِ وَ يُسْتَجَابُ الدُّعَاءُ وَ تَهُبُّ الرِّيَاحُ وَ يَنْظُرُ اللَّهُ إِلَى خَلْقِهِ(وسائل الشيعة، ج4، ص61).
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حسین راغفر اقتصاددان: تلاشهایی که آیتالله خامنهای برای قدرتمند شدن ایران انجام داده در ۳۰۰ سال تاریخ اخیر ایران بیسابقه است.
یادتان نرود روسیه و انگلستان زمان رضاشاه شهرهای ایران را بمباران و شاه را از ایران بیرون کردند، حالا ببینید آیتالله خامنهای ایران را چه قدرتمند کرده است.
🔲 تبرک جستن از سرگین گاو در هندوئیسم
▪️ دیگر مصاحب شیوا «ناندی» خدایی به هییت گاو است، تصویر او در معابد شیوا دیده میشود و به همین علت است که گاوها در بسیاری از شهرها و روستاها به عنوان نماینده او با آزادی تمام میگردند و کسی مزاحم آنها نیست.
▫️ الهه ناندی، خـادم شیوا و محافظ چهارپایان است، لذا نوشیدن ادرار گاو و خوردن سرگین آن برای تبرک و تطهیر درونی معمول است.
▪️ مونير ويليامز، محقق طریقت هندویی ستایش گاو را این چنین بیان میکند: «از ازمنه بسیار قدیم هندوان این حیوان را میپرستیدند و هر عضو بدن او را مهبط و منزل یکی از خدایان میدانستند؛ حتی فضولات و مدفوعات او نیز تقدیس یافته است».
📚 کتاب دین در سینمای شرق و غرب، صفحه ۴۴۷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از کوچه میآید صدای فاطمیه
حیّ علی بزم عزای فاطمیه🖤
جزوات مربوط به به بحث تفسیر موضوعی و اندیشه 1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فاطمه زهرا (سلام الله علیها) بایدالگو باشد اسوه باشد در جمیع جهات از جمله در حرکت بزرگ اجتماعی ، انقلابی ،مبارزاتی ما
🖤 شهادت مظلومانه مادر شیعیان حضرت صدیقه کبری(س)، تسلیت باد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دکتر رییسی معاون بهداشت وزرات بهداشت:
⭕️ تنها کشوری در دنیا هستیم که ظرف ۱۰ سال از ۶ فرزندی به ۳ فرزندی رسیدهایم
معاون وزیر بهداشت: با این روند پیش برویم ۱۰۰ سال دیگر کشوری به نام ایران وجود نخواهد داشت...
🇮🇷🇮🇷🇮🇷
#روایات
#فاطمیه
⚫️ فضیلت تسبیحات حضرت زهرا سلام الله علیها
◾️امام صادق سلام الله علیه فرمودند
يا اباهارون! انا ناءمر صبياننا بتسبيح فاطمة سلام الله عليهاكما ناءمرهم بالصلاة، فالزمه، فانه لم يلزمه عبد فشقى.
اى اباهارون! ما بچه هاى خود را همان طور كه به نماز امر مى كنيم، به تسبيح حضرت فاطمه (سلام الله علیها) نيز امر مى كنيم تو نيز بر آن مداومت كن، زيرا بنده شقى (و بدبخت معنوى) بدان پاى بند نمى شود.
📚فروع كافى، كتاب الصلاة ص ۳۴۳، ح ۱۳
از پیامبر عظیم الشأن(ص) نقل شد: «لَوْ كَانَ الْحُسْنُ شَخْصاً لَكَانَتْ فَاطِمَةَ بَلْ هِیَ أَعْظَمُ إِنَّ فَاطِمَةَ ابْنَتِی خَیْرُ أَهْلِ الْأَرْضِ عُنْصُراً وَ شَرَفاً وَ كَرَماً.»- اگر حُسن و نیکی و زیبائیهای عالم هستی، به صورت شخصی درآید آن شخص، قطعاً فاطمه است. بلکه او اعظم از حُسن است، به راستی دخترم فاطمه بهترینِ اهل زمین در اصالت، کرامت و شرافت است-. (مائة منقبة، ابن شاذان، ص۱۳۵ – ۱۳۶؛ غایة المرام، علامه بحرانی، ج۵، ص۳۴ و ص۲۰۳ – ۲۰۴؛ منبع اهل تسنن: مقتل الحسین، خوارزمی، ج۱، ص100
✅ ویژگی های قرآن از نگاه حضرت زهرا (سلام الله علیها)
در قرآن حجّت هاى نورانى حقّ و محرّمات الهى و فضائل تنظیم شده اش و کلمات کافى و وافی و نعمت هاى ارزانى شده اش و احکام واجبش و ادلّه آشکارش بیان مى گردد
از زینب دختر امیر المؤمنین علیهما السّلام روایت شده که گفت: (مادرم) فاطمه علیهما السّلام در خطبه اى که در موضوع فدک ایراد فرمود: در باره قرآن چنین گفت: «لِلَّهِ فِیکُمْ عَهْدٌ قَدَّمَهُ إِلَیْکُمْ وَ بَقِیَّةٌ اسْتَخْلَفَهَا عَلَیْکُمْ کِتَابُ اللَّهِ بَیِّنَةٌ بَصَائِرُهُ وَ آیٌ مُنْکَشِفَةٌ سَرَائِرُهُ وَ بُرْهَانٌ مُتَجَلِّیَةٌ ظَوَاهِرُهُ مُدِیمٌ لِلْبَرِیَّةِ اسْتِمَاعُهُ وَ قَائِدٌ إِلَى الرِّضْوَانِ أَتْبَاعَهُ وَ مُؤَدٍّ إِلَى النَّجَاةِ أَشْیَاعَهُ فِیهِ تِبْیَانُ حُجَجِ اللَّهِ الْمُنِیرَةِ وَ مَحَارِمِهِ الْمُحَرَّمَةِ وَ فَضَائِلِهِ الْمُدَوَّنَةِ وَ جُمَلِهِ الْکَافِیَةِ وَ رُخَصِهِ الْمَوْهُوبَةِ وَ شَرَائِعِهِ الْمَکْتُوبَةِ وَ بَیِّنَاتِهِ الْجَلِیَّة».
در این یادداشت به هشت ویژگی قرآن که در این سخن زیبای حضرت فاطمه علیهما السّلام آمده است می پردازیم.
🌹ویژگی اول
۱- «لِلَّهِ فِیکُمْ عَهْدٌ قَدَّمَهُ إِلَیْکُمْ بَقِیَّةٌ اسْتَخْلَفَهَا عَلَیْکُمْ» خدا را در میان شما عهدى است که بسوى شما از پیش فرستاده (یعنى قرآن) و بقیّه اى جانشین رسولش که بر شما مردم گمارده است (یعنى عترت).
آری قرآن عهد خدا در بین بندگان است همچنانکه از حضرت صادق علیه السلام روایت شده که به حریز فرمود: «الْقُرْآنُ عَهْدُ اللَّهِ إِلَى خَلْقِهِ فَقَدْ یَنْبَغِی لِلْمَرْءِ الْمُسْلِمِ أَنْ یَنْظُرَ فِی عَهْدِهِ وَ أَنْ یَقْرَأَ مِنْهُ فِی کُلِّ یَوْمٍ خَمْسِینَ آیَةً/ قرآن پیمان نامه اى است از خدا براى آفریدگان او، پس وظیفه مرد مسلمان است که در پیمان نامه خود بنگرد و در هر روز پنجاه آیه از آن بخواند» (کافی چاپ إسلامیه، ج۲، ص: ۶۰۹ باب قرائت قرآن).
بنابراین روایت، قرآن عهد خداوند است و باید به آنها وفادار بود.
خداوند در سوره حجر آیه ۸۷ خطاب به رسولش صلی الله علیه و آله و سلم چنین می فرماید: «وَ لَقَدْ آتَیْناکَ سَبْعاً مِنَ الْمَثانِی وَ الْقُرْآنَ الْعَظِیم/ و به راستى که هفت آیه از مثانى [یعنى سوره حمد] و قرآن بزرگ را به تو عطا کردیم».
در این آیه یکى از نعمتهاى بزرگى که از این مجموعه هدفدار جهان هستى به پیامبر داده شده بیان مى گردد. این نعمت همان نعمت قرآن کریم است، قرآن عظیم که در نهایت عظمت است، زیرا دربردارنده تمامى آن چیزی است که مردمان در امور معاد و معاش به آن محتاجند.
پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله فرمودند: «مَنْ أَعْطَاهُ اللَّهُ الْقُرْآنَ فَرَأَى أَنَّ رَجُلًا أُعْطِیَ أَفْضَلَ مِمَّا أُعْطِیَ فَقَدْ صَغَّرَ عَظِیماً وَ عَظَّمَ صَغِیراً/ کسى که خداوند به او قرآن عطا کند و چنین تصور کند که به دیگرى چیز بهترى داده شده، قرآنِ بزرگ را کوچک شمرده و غیر قرآن را که کوچک است، بزرگ دانسته است (کافی چاپ إسلامیه، ج۲، ص: ۶۰۵).
🌹ویژگی دوم
۲- «کِتَابُ اللَّهِ بَیِّنَةٌ بَصَائِرُهُ» کتاب خدا دلائلش روشن و آشکار بوده.
قرآن دلائلش روشن و آشکار است همچنانکه خداوند در کتابش می فرماید: ای پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم به در پاسخ مخالفان بگو: «هذا بَصائِرُ مِنْ رَبِّکُمْ وَ هُدىً وَ رَحْمَةٌ لِقَوْمٍ یُؤْمِنُونَ/ این قرآن دلایلى روشن از سوى پروردگار شماست و براى گروهى که ایمان مىآورند، سراسر هدایت و رحمت است» (أعراف/ ۲۰۳).
همچنین در سوره جاثیه آیه ۲۰ میفرماید: «هذا بَصائِرُ لِلنَّاسِ وَ هُدىً وَ رَحْمَةٌ لِقَوْمٍ یُوقِنُونَ/ این [قرآن و آیین] وسایل بینایى و بصیرت براى مردم و سراسر هدایت و رحمت براى گروهى است که [حقایق را] باور دارند».
«بصائر» عبارت است از: حجّتها و دلایلى که شخص خردمند با آنها حق را مى بیند و آن را از باطل تشخیص مى دهد. قرآن تمام جهات بینایى را دربردارد چه در امور اعتقادیه (از توحید، عدل، نبوت، معاد، صفات ربوبى و ولایت ائمه علیهم السلام) و چه در امور اخلاقیه، وظائف دینیه و مواعظ و نصایح «لا رَطْبٍ وَ لا یابِسٍ إِلَّا فِی کِتابٍ مُبِینٍ» (انعام/ ۵۹).
🌹ویژگی پنجم
۵- «مُدِیمٌ لِلْبَرِیَّةِ اسْتِمَاعُهُ» استماعش براى خلق همیشگى است.
یکى از ویژگیهاى قرآن این است که کتاب همه زمانها و همه انسانها و مشتمل بر همه مسائل و معارف دینى و دربردارنده تمامى حقایق است. قرآن کتابى است جاویدان و به عصر و زمان خاصّى تعلّق ندارد و احکام و اوامر و نواهى آن زمان دار و موقّت نیستند که با گذشت زمان، عمل به آنها متوقّف گردد.
این موضوع در مورد ادیانى که براى مقطع زمانى خاصى آمده بودند، صحت دارد. امّا در باره قرآن نه، چرا که اسلام آخرین پیام و رسالت الهى است و محمّد صلّى اللّه علیه و آله و سلم آخرین پیام آور و قرآن نیز آخرین کتاب آسمانى و متضمّن رهنمودهاى هدایتگرانه و روشنگرانه نهائى براى بشریّت است، امکان موقّت بودن و مقطعى بودن براى آن وجود ندارد. قرآن کتابى است که تا زمانى که انسانى بر روى کره زمین هست، پایدار خواهد ماند.
تازگى و طراوت، نشانه اى از اعجاز قرآن است، حضرت رضا علیه السّلام از پدرش موسى بن جعفر علیهما السّلام نقل کرده که فرمود: شخصى از امام صادق علیه السّلام پرسید: چرا به رغم گذشت زمان، قرآن هر روز تازه و تازه تر مى شود؟ امام (ع) در پاسخ فرمودند: «لِأَنَّ اللَّهَ لَمْ یُنْزِلْهُ لِزَمَانٍ دُونَ زَمَانٍ وَ لَا لِنَاسٍ دُونَ نَاسٍ فَهُوَ فِی کُلِّ زَمَانٍ جَدِیدٌ وَ عِنْدَ کُلِّ قَوْمٍ غَضٌّ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَةِ/ زیرا که خداوند آن را براى زمان خاصّى نازل نفرمود و همین طور براى مردم معیّنى نفرستاد، آن در هر زمانى جدید و تازه است و براى هر قومى تا قیامت نوآورى و خرّمى و شادابى دارد» (عیون أخبار الرضا علیه السلام، ج۲، ص: ۸۷).
🌹ویژگی ششم
۶- «قَائِدٌ إِلَى الرِّضْوَانِ أَتْبَاعَهُ» اتباع و پیروانش را به بهشت رضوان مى برد.
خداوند در آیه ۱۱ سوره یس به پیامبرش صلی الله علیه و آله و سلم میفرماید: «إِنَّما تُنْذِرُ مَنِ اتَّبَعَ الذِّکْرَ وَ خَشِیَ الرَّحْمنَ بِالْغَیْبِ فَبَشِّرْهُ بِمَغْفِرَةٍ وَ أَجْرٍ کَرِیمٍ/ انذارت تنها در کسى نافع و مؤثر است که تابع قرآن باشد و چون آیات قرآن تلاوت مى شود، دلش متمایل به آن مىشود و از خداوند رحمن در پنهان بترسد، پس تو او را به آمرزشى عظیم و اجرى کریم بشارت ده (که با هیچ مقیاسى اندازه گیرى نمى شود و آن عبارت است از بهشت).
معناى تبعیّت از قرآن این است که آن را امام و پیشوا و راهنماى خود بگردانیم و به دنبال آن بیفتیم و از آن روى گردان نشویم و عملا آن را مورد اهمال و بىتوجهى قرار ندهیم. زیرا، هرکس قرآن را پیشواى خویش گرداند، او را به سوى بهشت راهنمایى مىکند و هرکس از آن روىگردان شود، سرانجامى بجز افتادن در مشکلات دنیا و عذاب آخرت نخواهد داشت.
پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله فرمود: هر گاه فتنه ها همچون پاره هاى شبِ تار شما را فرا گرفت، پس بر شما باد به قرآن چرا که «مَنْ جَعَلَهُ أَمَامَهُ قَادَهُ إِلَى الْجَنَّةِ وَ مَنْ جَعَلَهُ خَلْفَهُ سَاقَهُ إِلَى النَّار» هرکس قرآن را امام خود قرار دهد به بهشت مىرسد و هر کس به آن پشت کند، به آتش دوزخ رهنمون مىشود. (کافی چاپ إسلامیه، ج۲، ص: ۵۹۹). هچنانکه حضرت على علیه السلام فرمود: «ففى اتّباع ما جاءکم من اللّه الفوزالعظیم و فى ترکه الخطاء المبین/ رستگارى بزرگ در پیروى از قرآن است و در ترک آن، خطا و گمراهى آشکار مىباشد» (تفسیر عیاشی، ج۲، ص: ۹ سوره اعراف آیه ۳).
.
مُردگان مدعی زن و زندگی
🔹ده ها هزار زن و کودک، در غزه و لبنان به دست دژخیمان صهیونیست قتل عام شدند. و ده ها هزار مادر و فرزند دیگر، همدیگر را از دست دادند.
🔻با این وجود، بنیامین نتانیاهو، ضمن انتشار ویدئویی ادعا کرد "اسرائیل، دوست مردم ایران است" و سپس گفت: "زن، زندگی، آزادی"!
🔹اما در میان سران گروه ها و گروهک هایی که در فتنه ۱۴۰۱، شعار "زن، زندگی، آزادی" دادند، حتی یک انسان شرافتمند پیدا نشد که به دهان این گرگ خونخوار بزند و بگوید که تو به عنوان جنایتکار جنگی و متهم نسل کشی، غلط می کنی، نام زن و زندگی و آزادی را بر زبان جاری بکنی؛ ما از تو بیزاریم!
🔻شرافت که دزدیده شد و شخصیت که به تسخیر شیاطین در آمد، آدمیزاد نه تنها وجدان درد نمی گیرد، بلکه تن به بیگاری جنایتکاران هم می دهد.
🔹از نوکران ژنتیک و خانه زادی مانند فسیل های سلطنت طلب و تجزیه طلبان و تروریست ها که بگذریم، به سخنگوی فلان جبهه سیاسی و فلان مجمع محققین و مدرسین می رسیم که حاضرند به بهانه آتش بس، دم از دو دولتی (به رسمیت شناختن رژیم اشغالگر) بزنند، اما زبانشان نمی گردد که به نخست وزیر جنایتکار اسرائیل بگویند تو یکی به عنوان رکورددار کودک کشی و زن کشی، خفه شو!
🔻چرا نمی توانند؟ این مرزبندی چقدر به هم خورده که معاون وزیر ارشاد در دولت خاتمی، ننگ سردبیری تلویزیون وابسته به موساد را به جان می خرد و دیگران شان، حتی از این وطن فروش هم، ابراز برائت لفظی نمی کنند؟!
🔹خوش بینانه ترین قضاوت این است که وجدان و شرافت در آنها مُرده است. از آن جنس که امیر مومنان (ع)، حکم به مُِردگی شان داد:
🔻"مَن تَرَكَ إنكارَ الْمُنكَرِ بِقَلبِهِ ويَدِهِ ولِسانِهِ فَهُوَ مَيِّتٌ بَينَ الْأحياءِ. كسى كه تقبیح منكَر با قلب و دست و زبان را ترک كند، مرده اى است ميان زندگان". (تهذيب الأحكام، ج ۶، ص ۱۸۱).
🔹و: "أَوَّلُ مَا تُغْلَبُونَ عَلَيْهِ مِنَ الْجِهَادِ، الْجِهَادُ بِأَيْدِيكُمْ، ثُمَّ بِأَلْسِنَتِكُمْ، ثُمَّ بِقُلُوبِكُمْ؛ فَمَنْ لَمْ يَعْرِفْ بِقَلْبِهِ مَعْرُوفاً وَ لَمْ يُنْكِرْ مُنْكَراً قُلِبَ، فَجُعِلَ أَعْلَاهُ أَسْفَلَهُ وَ أَسْفَلُهُ أَعْلَاهُ.
🔻نخستین مرحله جهاد که از آن باز مانید، جهاد با دستان تان است. سپس، جهاد با زبان هایتان، و آن گاه با دل هایتان. پس، هر کس در قلب خویش، کار نیک را ستایش نکند و منکر را زشت نشمارد، واژگون گرددد؛ و پایین او جای بالای او، و بالای او جای پایین او قرار گیرد". (حکمت ۳۵۵ نهج البلاغه)
🔹و "دیگری كه خود را دانا بنامد، در حالی كه نیست. نادانی را جاهلان و گمراهی را گمراهان گرفته و برای مردم، دامهای نیرنگ و دروغ نهاده است... صورتش، صورت انسان است، و قلبش، قلب حیوان؛ نه راه رستگاری را شناسد تا پیروی کند و نه راه گمراهی را تا از آن باز دارد. پس او، مردهای است در میان زندگان". (نهجالبلاغه، خطبه ۸۷)
@IMANI_mohammad
مزین میکنیم توصیه به تقوا در این خطبه را به روایتی از وجود مقدس حضرت حضرت فاطمةُ(س) : اِتَّقُوا اللّه حَقَّ تُقاتِهِ . ----از خداوند، آن گونه که شایسته پروا کردن از اوست، پروا کنید.(الاحتجاج : ج ۱ ص ۲۵۹ ح ۴۹)
از درس های مهمی که امروز در فضای کنونی کشور برای ما بسیار اموزنده است / در فضای کنونی جایگاه ایران اسلامی و جبهه مقاومت در سطح بین الملل برای ما امید بخش است توجه به نور امید فاطمی
به بیان امام صادق علیه السلام حضرت زهرای اطهر سلام الله علیها هنگام هجوم دژخیمان بهخانه وحی و آتش زدن درب خانه وحی، در بین درب و دیوار یک آیه قرآن را یادآور شدند که بسیار قابل توجه و تأمل است.
حضرت خطاب بهسردمدار مهاجمان میفرمایند: «ﺍﻳﻦ ﭼﻪ ﺟﺮﺃﺕ ﻭ ﺟﺴﺎﺭﺗﻲ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺧﺪﺍ ﻭ ﺭﺳﻮﻝ ﺧﺪﺍ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﻱ؟ آﻳﺎ ﻣﻲﺧﻮﺍﻫﻲ ﻧﺴﻞ ﺭﺳﻮﻝ ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﻧﺎﺑﻮﺩ ﻛﻨﻲ؟ آیا میخواهی نور خدا را خاموش کنی؟ با اینکه ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻧﻮﺭ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ در هر حال ﺣﻔﻆ ﻣﻲﻛﻨﺪ ﻭ ﺗﺪﺍﻭﻡ ﻣﻲﺑﺨﺸﺪ!»(ﻭَﻳْﺤَﻚَ ﻳَﺎ ﻋُﻤَﺮُ! ﻣﺎ ﻫﺬِﻩِ ﺍﻟْﺠُﺮْﺃَﺓُ ﻋَﻠَﻲَ ﺍﻟﻠﱠﱠﻪِ ﻭَ ﻋَﻠَﻲ ﺭَﺳُﻮﻟِﻪِ؟ ﺗُﺮِﻳﺪُ ﺍَﻥْ ﺗَﻘْﻄَﻊَ ﻧَﺴْﻠَﻪُ ﺍﻟﺪﱡﱡﻧْﻴﺎ ﻭَ ﺗُﻔْﻨِﻴَﻪُ؟ ﻭَ ﺗُﻄْﻔِﻲءَ ﻧُﻮﺭَﺍﻟﻠﱠﱠﻪِ؟ ﻭَﺍﻟﻠﱠﱠﻪُ ﻣُﺘِﻢﱡﱡ ﻧُﻮﺭِﻩِ(ﻧﻬﺞ ﺍﻟﺤﻴﺎﺓ/ﺡ ۱۷۶/ﺹ ۲۸۸).
حضرت صدیقه طاهره سلاماللهعلیها در این شرایط حساس تاریخی ظاهرا جبهه حق در بدترین وضعیتها قرار دارد و همه اهل بیت علیهمالسلام در معرض خطر هستند، بهیکی از امیدبخشترین آیات قرآن اشاره میفرمایند: «یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ؛ دشمنان تصمیم دارند كه نور خدا را با دهانهاى خود خاموش كنند، در حالى كه خداوند كامل كننده نور خویش است، هرچند كافران ناخشنود باشند.»(صف: ۸).
دشمن دارد و این دشمن با اینکه از همه ابزار و وسائل استفاده میبرد ولی بهاستناد کلمه شریفه «بِأَفْوَاهِهِمْ» مهمترین وسیلهاش جنگ تبلیغاتی و رسانهای است؛ که البته این نیز بیثمر خواهد بود و پیروزی نهایی با جبهه حق خواهد بود.
«هُوَ الَّذِى أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَدِینِ الْحَقِ ّ لِیُظْهِرَهُ عَلَى الدِّینِ كُلِّهِ وَلَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ؛ او كسى است كه پیامبرش را همراه با هدایت و دین حق بهسوى مردم فرستاد تا آن را بر همه ادیان غالب سازد، گرچه مشركان آن را خوش نداشته باشند».
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 از تکنیک منفور سازی چه میدانید؟
▪️بر اسـاس ایـن تکنیک، هر یـک از طرفین منازعـه در عملیات روانـی خویـش مـیکوشـد تـا تصویـری غیرانسـانی از حریـف ارائـه نمایند. به تصویر آنها، این اقدام هم از مشروعیت، آن میکاهد و هـم اعمـال خشـن و تنـد خـود علیـه او را توجیـه مـیکند.
▪️انسـانیت زدایـی از حریـف، یعنـی نـه تنهـا بیگانـه دانسـتن دشـمن نسـبت بـه هویـت ملی خـود، بلکه خارج کـردن او از حیطه انسـانیت و درنهایـت سـزاوار دانسـتن او بـرای مردن...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بی حرمتی رقاصهها در سرزمین وحی به نماد کعبه به دستور یهودیزادهها
🔹 رقص جنیفرلوپز بر فراز نماد کعبه در سرزمین وحی (عربستان !!!)
🔹اهانت به خانه خدا و سپس فرو رفتن نماد کعبه در زمین، برنامهای کاملا صهیونیستی بر اساس آموزههای شیطانی کابالا است