eitaa logo
کانال استادشیرعلیپور ✅
418 دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
1.5هزار ویدیو
111 فایل
سیاست و عبادت هرگز جدا نیستند. 👈در این کانال می‌توانيد بیانات، اخبار و رویدادهای مربوط به تبیین و نکات مورد تایید را دنبال کنید.
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰پاسخی بر عقده گشایی یک روشنفکر: 🔰اخیرا مصاحبه ای از جتاب سروش در فضای مجازی منتشر شده است که به مساله کرونا و برخی مسائل اعتقادی و اجتماعی پیرامون آن پرداخته و تلاش نموده است که از این نمد،کلاهی هم به نفع روشنفکری دینی و بر ضد تفکر صحیح اسلامی درست نماید. در این مقال ضیق، به اجمال به برخی نکات وی و پاسخ آنها اشاره می شود: ✍️1. وی مدعی است که «کرونا از قم آغاز شده و بدیهی است که در آنجا زور روحانیان و مدّاحان بر سیاستمداران و بر مسئولان بهداشت کشور چربید و متاسفانه اینان نتوانستند قم را از چنگال اداره و تدبیر آنها بیرون بکشند و در دست خود بگیرند و لذا فاجعه افزون‌تر و انبوه‌تر شد». در مورد این که واقعا شروع کرونا از قم بوده است با این که هیچ راه مستقیمی هوایی و آبی به خارج از کشور ندارد ، خود جای تامل و بحث مفصل است؛ در واقع این پزشکان قمی بودند که جرئت و جسارت اعلام آن را زودتر از دیگران یافتند. به هر تقدیر اگر این علمای قم بودند که جلوی قرنطینه قم را گرفتند پس چطور نتوانستند جلوی بسته شدن درب حرم و مساجد را بگیرند ؟!! سوال دیگر از جناب ایشان این است که لابد در آلمان و فرانسه و انگلستان هم ارباب کلیسا و متصدیان امور دینی اند که جلوی قرنطینه شهرها را گرفته اند!! ✍️2. در جای جای مصاحبه سروش بر طبل دو قطبی درمان و پزشک از سویی و دعا و توسل از سوی دیگر می کوبد. اگر این دو قطبی کاذب از سوی آتئیستها و بی خدایان مطرح می شد، چندان ملالی بر نمی انگیخت اما وقتی انسان در شگفتی فرو می رود که از زبان کسی که مدعی دینداری و قرآن فهمی است، بشنود که « خداوند به ما عقل هم داده است و از ما می خواهد عقل و تجربه را به کار بریم نه اینکه برای شفای امراض به دعا متوسل شویم. خدا را نباید تبدیل به یک ابزار کنیم، بلکه باید او را به دوستی برگیریم، خیلی فرق است بین این دو». اگر ایشان مطلع نیستند باید بدانند که بزرگان فقاهت و مرجعیت در قم و کشور اسلامی ایران، از اولین کسانی بودند که بر رعایت مسائل بهداشتی و پزشکی و پذیرفتن دستورات وزارت بهداشت تاکید داشتد. البته با این همه، توسل و تضرع به ساحت ربوبی برای شفا و رفع بلا امری است که در جهان بینی توحیدی کاملا حل شده است . گویا جناب سروش هیچ گاه با این آیه شریفه برخورد نکرده است که از قول حضرت ابراهیم می شنویم: اذا مرضت فهو یشفین ( شعراء 80). آری هر حادثه ای در این عالم در ذیل تدبیر و ربوبیت او می گنجد و در نهایت اوست که بر حل و رفع آن قادر است و نه غیر از او . علل طبیعی هم در طول ارادة خدا می گنجد و نه آن که در عرض آن قرار گیرد. درمان از طبیب است و شفا از جانب خداست این است چکیدة عقلانیت تفکر اسلامی که امروزه در نظام اسلامی هم بر اساس آن عمل می شود. ✍️.3. سروش تلاش دارد که از آب گل آلود کرونا، برای ضربه ای دیگر بر کیان تقکر اسلامی ماهی بگیرد. وی روی عقیده عده ای معدود از مدعیان طب اسلامی انگشت می گذارد که به تعارض علم و دین می اندیشند و طب مدرن را از اساس بی پایه و ناچیز می شمارند با این که اکثریت اندیشمندان اسلامی، سخن آنها را نمی پذیرند و بین علم و دین جدایی نمی بینند. این سخنان شهید مطهری را بنگرید: « باید دید که آیا علم ما را به چیزی فرامی‌خواند و ایمان به چیز دیگری ضدّ آن؟ علم، ما را به گونه‌ای می‌خواهد بسازد و ایمان به گونه‌ای مخالف آن؟ علم ما را به سویی می‌برد و ایمان به سویی دیگر؟👇👇👇
علم و ایمان متمّم و مكمّل یكدیگرند. علم نیمی از ما را می‌سازد و ایمان نیمی دیگر را هماهنگ با آن؛ علم به ما روشنایی و توانایی می‌بخشد و ایمان عشق و امید و گرمی علم ابزار می‌سازد و ایمان مقصد؛ علم سرعت می‌دهد و ایمان جهت؛ علم توانستن است و ایمان خوب خواستن؛ علم می نمایاند كه چه هست و ایمان الهام می‌بخشد كه چه باید كرد؛ علم انقلاب برون است و ایمان انقلاب درون؛ علم جهان را جهان آدمی می‌كند و ایمان روان را روان آدمیّت می‌سازد؛ علم وجود انسان را به صورت افقی گسترش می‌دهد و ایمان به شكل عمودی بالا می‌برد- علم طبیعت‌ساز است و ایمان انسان‌سا؛ علم زیبایی عقل است و ایمان زیبایی روح؛ هم علم به انسان امنیّت می‌بخشد و هم ایمان. علم امنیّت برونی می‌دهد و ایمان امنیّت درونی؛ علم در مقابل هجوم بیماری‌ها، سیل‌ها، زلزله‌ها، و طوفان‌ها ایمنی می‌دهد؛ و ایمان در مقابل اضطراب‌ها، تنهایی‌ها، احساس بی‌پناهی‌ها، و پوچ‌انگاری‌ها؛ علم جهان را با انسان سازگار می‌كند و ایمان انسان را با خودش» . این سخنان نه از زبان یک روشنفکر دینی مانند سروش بلکه از بیان شهید مطهری در کتاب انسان و ایمان است . سروش جوری سخن می گوید که گویا عالمان دینی بر جدایی یا تضاد علم و دین باور داشته اند و این روشنفکران دینی بوده اند که در مقام حل و فصل آن برآمده است. گویا وی فراموش کرده است که در مقالات و کتابهای خود خصوصا در رویا انگاری وحی بر تعارض آیات قرآن با علم تاکید می نماید و همه آنها را ناشی از بشری بودن وحی و نقص علم پیامبر! می داند. پس این نه عالمان دینی بلکه روشنفکران دینی اند که اساسا قرآن را منشا تضاد علم و دین می دانند!! ✍️4. دکتر سروش در جمله ای دیگر می گوید: « غافل بودند از این‌که در همین روایات آمده است که وقتی این بلایا به سرتان آمد به قم پناهنده شوید و اکنون می‌بینیم که نقیض آن رخ داده و قم خود کانون و سرچشمه این بیماری مرگبار شده است. از قضا سرکنگبین صفرا فزود!!» . باید از جناب سروش پرسید که آیا برداشتی نادر از این روایت که برای فرار از بیماری ها به قم بگریزید را می توان به قاطبه عالمان دینی نسبت داد؟! اساسا کدام یک از بزرگان و اعاظم علمی ما چنین تفسیری از روایت فوق داشته اند؟ قم بر اساس روایات متعدد، شهر علم و معرفت و چشمه جوشان دیانت خواهد بود و این خود به نیکی روشن می نماید که مراد از بلاها و فتنه ها ، نه بلاهای طبیعی بلکه فتنه های اعتقادی است که باید به این مدینه العلم مراجعه نمود و از آن چشمه جوشان، جرعه ای برداشت.
✍️ 5. سویه دیگر شبهه افکنی سروش به توسل و زیارت قبور ائمه می رسد. تعبیر وی این است « این اماکن مسمّی به مقدس به هیچ وجه از جان آدمیان مقدس تر نیستند. اولا که سابقه‌ای در اسلام ندارند، ثانیا ما هیچ دلیل عقلی و نقلی معتبری نداریم که این خفتگان در زیر خاک، خواه امام باشند خواه خواهر امام خواه برادر امام، صدای زائران را می‌شنوند و به آنها پاسخ می‌دهند و یا اساسا قدرت برآوردن حاجات آنها را دارند...». از زمانی که سروش مقاله صراطهای مستقیم را نگاشت و در آن جا تسنن و تشیع را دو قرائت از سنت نبوی نام نهاد، روشن شد که او دیگر بر باورها و اعتقادات ( چه باورهای شیعی و چه باورهای سنی) به عنوان رکن تدین، اصراری ندارد و به تبع الهیات لیبرال مسیحی، صرفا تجربه و احساس درونی را سنگ بنای دیانت می داند و بس ؛ آموزه ای که در مقالات « ایمان و حیرت» و ایمان و امید» در مورد آنها به تفصیل سخن می گوید. با این توصیف، دیگر از مانند او انتظار نمی رود که عقیده به زنده بودن شهدا و ابرار و نظاره گر بودن آنها بر ما را بالجمله نفی نماید. عقیده ای که بر آمده از قرآن کریم است: و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون ( 169 آل عمران). ✍️ 6. سروش در مورد مساله شر مدعی می شود که علما و حکمای اسلامی نتوانسته اند پاسخ قانع کننده ای به آن بدهند. نگارنده بر این باور نیست که همه پاسخهایی که در اندیشه اسلامی به مساله شر و چرایی آن داده شده، صحیح است اما مجموعه پاسخهایی که مبتنی بر عقلانیت فلسفی و مباحث وحیانی به مساله شرور طبیعی داده شده، پاسخ در خوری به جوانب مساله شر می دهد از جمله توجه دادن به محدودیتهای عالم ماده، ضعف اراده و قدرت انسانی ، ابتلائات و امتحانات الهی، زمینه سازی برای رشد و تکامل مادی و معنوی انسان، عقوبت برخی از گناهان انسانها خصوصا در بعد معاصی اجتماعی، دخالت نابجای انسان در طبیعت و .... نمونه هایی از پاسخهای اندیشمندان اسلامی به مقوله شر و جوانب آن است. حال باید از خود دکتر سروش باید پرسید که روشنفکری دینی چه پاسخی به مساله شر و نسبت آن با قدرت و خیر الهی قائل است؟ جالب آن است که او در همین مصاحبه از پاسخ به این سوال طفره می رود. ✍️ 7. نکته آخر این که بر خلاف گفته جناب سروش این عالمان دینی نیستند که عوامزده شده اند بلکه عوامزدگی، روشنفکران دینی ما را گرفته که علیرغم ادعای عقلانیت و آزاد منشی فکری، متاثر از پروپاگاندای رسانه ای در فضای شبکه های ماهواره ای فارسی زبان و نیز گفت وشنودهای شبکه های اجتماعی ، هر آن چه را می شنوند، بی تامل و مداقّه، بر زبان جاری می کنند. ✍️حجت الاسلام محمد جعفری 🔺https://eitaa.com/meshkatnoor
▪️ایران همان حکومتی است که... 🔻‏یکی از مهمترین محورهای حملات تبلیغاتی علیه جمهوری اسلامی که خصوصا در دهه‌ی اخیر دشمنان بسیار بر آن سرمایه‌گذاری کردند، این گزاره بود که «جان انسان‌ها برای این حکومت ایدئولوژیک اهمیتی ندارد». گویا تقدیر این بود که در بحرانی مانند ‎ حقیقت به وضوح بر همه آشکار شود. 🔻جمهوری اسلامی در اقدامی بی‌سابقه در تاریخ اسلام تمام اجتماعات دینی و مناسک عمومی، از نماز جماعت و جمعه تا مراسم دعا، نیایش، هیأت‌ها، زیارت حرم‌ها و اماکن متبرکه، که از مهمترین ارکان حفظ و تقویت «هویت جمعی دینی» در این حکومت بودند را «بخاطر حفظ جان انسان‌ها» تعطیل کرد. 🔻این حکومت ایدئولوژیک، مساجد و حسینه‌های خود را در مقطعی از شیوع بیماری تعطیل کرد که در برخی کشورهای به اصطلاح مدرن و پیشرفته، مسابقات فوتبال و اسب‌دوانی با ده‌ها هزار تماشاگر هنوز برپا بود و بارها و کازینوها مالامال! حتی هنوز هم از سواحل سیدنی تا فلوریدا آکنده از جمعیت است. 🔻این همان حکومتی است که متهم بود به «فربهی مناسک». همان حکومتی که آلوده به «تعصب و تحجر» تصویر می‌شد و دعوت به «عقلانیت» می‌شد. این همان حکومتی است که به آن توصیه می‌شد از دخالت در «دین مردم» خودداری کند. این همان حکومتی است که متهم بود مداحان میدان‌دار تصمیم‌های آن هستند. 🔻هیچ‌کس منکر نقص‌ها، تبعیض‌ها، بی‌عدالتی‌ها و فسادها در این حکومت نیست. هیچ‌کس مدعی نیست که به مرحله‌ای آرمانی و ایدآل رسیده‌ایم. هیچ‌کس منکر برخی نقاط قوت و پیشرفت‌ دیگران نیست‌. اما این حد از تحقیر و تخفیف جمهوری اسلامی در قیاس با دیگران، چیزی جز جنگ روانی نبوده و نیست. 🔻حقیقتی که بسیاری از روشنفکران، جامعه‌شناسان، فعالان سیاسی و رسانه‌ای داخل و خارج سال‌ها کتمان کردند و این روزها از پس ابرهای سیاه دروغ و غبارهای تیره‌ی وهم بیرون آمده این است: «جمهوری اسلامی ایران یکی از عقلانی‌ترین و اخلاقی‌ترین حکومت‌های جهان است». 📝 شهاب اسفندیاری @Fars_plus
‼️محرم و نامحرم در دید و بازدید نوروزی 🔷س 3534: زن دایی ای دارم که بی حجاب است، و نگاه به وی تأثیری روی من ندارد، می توانم عید نوروز برای عید دیدنی به مدت کوتاه با زن و بچه ام به منزل ایشان بروم؟ ✅ج: در هر صورت باید در معاشرت و نگاه به نامحرم ضوابط شرعی مراعات شود و اگر از زنانی باشد که اگر او را نهی کنید نمی پذیرد و به آن توجه نمی کند بنا بر احتیاط واجب باید از نگاه عمدی به او خودداری کنید. توجه داشته باشید، برای صله رحم می توانید با تلفن و امثال آن احوال پرسی کنید و ایام عید را تبریک بگویید. 📕منبع: leader.ir  🆔 @resale_ahkam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺سه توصیه به منظور دفع 🔹ده مرتبه دعای عصر و غروب : (اللهمَّ صلِّ علی محمّدٍ وآلِ محمّدٍ وَادْفَعْ عَنَّا البَلاءَ المُبْرَمَ مِن السَّماءِ إنَّكَ عَلى کُلِّ شَئٍ قَدِیرٌ) 🔺نماز به حضرت صلوات‌الله‌علیها ( : ... مولّف گويد: شيخ حسن بن فضل طبرسى در كتاب «مكارم الاخلاق» فرموده: نماز استغاثه به بتول چنين است: دو ركعت نماز بجا می‌آوری، سپس به سجده می‌روی، و صد مرتبه می‌گویی: «يا فاطمة» آن‌گاه جانب راست صورت خويش را به زمين می‌گذاری و صد مرتبه می‌گویی، سپس جانب چپ صورتت را و صد مرتبه می‌گویی، دوباره به سجده می‌روی و صد و ده مرتبه می‌گویی، پس از آن می‌خوانی: «يا آمِناً مِنْ كُلِّ شَیءٍ وَ كُلُّ شَیْءٍ مِنْكَ خآئِفٌ حَذِرٌ اَسْئَلُكَ بِاَمْنِكَ مِنْ كُلِّ شَىْءٍ وَ خَوْفِ كُلِّ شَىْءٍ مِنْكَ ، اَنْ تُصَلِّىَ عَلى مُحَمَّدٍ وَ اَنْ تُعْطِيَنى اَماناً لِنَفْسى وَ أَهْلى وَ مالى وَ وَلَدى حَتّى لا اَخافَ اَحَداً وَ لا اَحْذَرَ مِنْ شَىْءٍ اَبَدَاً اِنَّكَ عَلى كُلِّ شَیْءٍ قَدير». اى بى هراس و بيم از هرچيز، كه هرچيز از تو هراسان و برحذر است، از تو می‌خواهم به ايمنی‌ات از هرچيز، و هراس هرچيز از تو، این‌که بر محمّد صلوات فرستى، و ايمنى به من عطا كنى، براى خود و خاندان و دارايى و فرزندانم، تا از احدى نهراسم، و هرگز از چيزى حذر نكنم، به درستى كه تو بر هر چيز توانايى.) 🔺نماز (مفاتیح الجنان) 📹 تصاویر مربوط به ماه‌های پایانی حیات مرحوم آیت الله سیدابراهیم خسروشاهی می‌باشد. نثار ارواح رفتگان الفاتحة مع الصلوات. التماس دعا @adinetashayo
روز آخر ماه رجب غسل در آن وارده شده و روزه اش سبب آمرزش گناهان گذشته و آينده است و همچنین نماز سلمان @adinetashayo
▪️10 پیشنهاد برای قوی شدن در فجازی فرمودند قوی شدن در فضای مجازی حیاتی است. پیشتر فرمودند: مهمترین جنگ امروز کشور، ذهنی است. جنگ امروز جنگ شناختی است.  رسانه به شما قدرت ادراک می دهد و شما با درک تان از واقع زندگی می کنید. انشالله مساله روشن است. 🔻اما چند پیشنهاد برای قوی شدن. 🔹یکم.بدبین باشید رسانه دشمن را خوب رصد کنید و کلا بدبین باشید. فراموش نکنید که دشمن حتا یک خبر ساده برای اطلاع رسانی صرف و خیرخواهی شما منتشر نمی کند. هرانتخابی برای آنها قطعه ای از پازل ماموریت شان است. باچشم باز؛ اما بدبین.   🔹دوم. گرد ببینید گرد یعنی چند بعدی. مسائل را تک ساحتی نبینید. قدیما خبرنگار خوب را می گفتند خبرنگار تخصصی. اما الان فقط اقتصاد و هنر بدانید دور می خورید. تخصصی باشید؛ اما جامع. بین رشته اش تحلیل کنید. مسائل امروز بسیار نیازمند تحلیل چندوجهی است. 🔹سوم. گعده ای نباشید برخی گعده ای اند؛ یعنی فقط خودشان و رفقا و هم فکران شان. سعی کنید با حلقه های بیشتری از مردم و مخاطب ارتباط بگیرید. همه رنگ های اجتماعی را ببینید و برای شان بنویسید و دلسوزی کنید. مخاطب عیال الله است. 🔹چهارم. عمیق ببینید مگس چشم دارد و می بیند و آیت الله بهاالدینی هم می بیند. فرق شان چیست؟ در کیفیت دیدن. خوب ببینید. یعنی چی؟ عمیق ببینید. لایه های عمیق تر از سطح. چه کنیم؟ هم تخصصی ببینید و هم الهی و دینی. زیاد مطالعه کنید و با اهل علم حشرونشر داشته باشید. 🔹پنجم. هیجانی نشوید تحت هیچ عنوان و با هیچ بهانه ای هیجان زده نشوید. حجت داشته باشید؛ برای نوشتن و توزیع و حتا لایک و فالو کردن و نکردن. به اسم انقلابی گری و عدالتخواهی و مطالبه گری و نقد و غیره هیجان زده نشوید. شبکه اجتماعی فوران هیجان های کاذب است. 🔹ششم. عصبی نکنید رحما بینهم باشید. تیزی و تندی کلام و متن را بگذارید برای دشمن. خودی را نقد کنید اما عصبی نکنید. این معیار ساده را فراموش نکنید؛ مخاطب تان ولو مخالف، با متن شما عصبی نشود. تنها وادار به تامل شود، ولو قبول نکند. 🔹هفتم. مجهز شوید تجهیز شوید. کار رسانه ای ابزار می خواهد. همه ابزار جدید رسانه ای اعم از تولید صوت و تصویر و شبکه اجتماعی و سوادرسانه را خوب یاد بگیرد. 🔹هشتم. داد نزنید استدلال کنید. اول خودتان قانع شوید بعد بنویسید. برای قوی شدن استدلال، زیاد مباحثه کنید. فراموش نکنید که دادزدن جزئی از استدلال نیست. 🔹نهم. باشید کلا باشید. غیبت نکنید. رصد دقیق و کامل و همراه با جزئیات از صحنه داشته باشید. نبینید، نمیتوانید تحلیل کنید. 🔹دهم. عکس هوائی داشته باشید جزئی ببینید اما کلان تحلیل کنید. برای کلان تحلیل کردن باید روابط مسائل و عمق و مبانی شان را درک کنید. کلان نبینید دچارظاهرگرائی می شوید. نقشه کلان دشمن و انقلاب در دستتان باشد و بعد سراغ خبر روید.   💬 محسن مهدیان @Fars_Plus @adinetashayo
📌 باسمه تعالی 🔷️ مردم مؤمن و انقلابی ایران اسلامی؛با اهدای سلام، ارادت و آرزوی سلامتی، به استحضار می رسانیم که به منظور همکاری و همراهی با ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا، بر اساس مصوبه ابلاغی که طی هفته های گذشته منجر به توقف برگزاری مراسم عبادی – سیاسی نمازجمعه شده است و در فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی(مد ظله العالی) مورد عنایت قرار گرفت، نماز جمعه هشتم فروردین ماه ۱۳۹۹ در مراکز استان ها اقامه نخواهد شد و در سایر شهرستان ها و مناطق، مطابق روال تعریف شده، منوط به جمع بندی و تصمیم گیری کمیته های استانی تعیین شده با محوریت نمایندگان محترم ولی فقیه می باشد که از طریق شبکه های استانی اطلاع رسانی خواهد شد. 🔺️ لازم است در این مجال، از ابراز محبت مردم شریف نسبت به ائمه محترم جمعه ای که با تشکیل و حمایت از گروه های جهادی سلامت محور، سرکشی به مراکز درمانی با رعایت اصول بهداشتی و ایمنی و روحیه-بخشی به کادر درمانی، پشتیبانی از ستادهای وظیفه مند، تسلی بخشی به خانواده های داغدار، آموزش و اعزام طلاب داوطلب برای اجرای احکام شرعی متوفیان، پیگیری وضعیت معیشتی خانواده های بی بضاعتی که در این ایام، منبع درآمد خود را از دست داده اند و از همه مهم تر، بهره برداری از ظرفیت فضای مجازی و رسانه ای برای پاسخ به شبهات و استمرار افاضات هدایت گر و آرامش بخش و تشویق مؤمنین به بهره مندی از فیوضات معنوی توسلات و تقویت اتصال جامعه به سرچشمه برکت و رحمت الهی در میدان خدمت حضوری پررنگ تر از گذشته داشته اند، صمیمانه تقدیر و تشکر نماییم.به برکت حلول ماه معظم شعبان، متضرعانه از پروردگار متعال می خواهیم که در سال جدید، نعمت ها و برکات بی پایان خود را از سر لطف بر ملت شریف ایران نازل فرماید و چشم همه ما را به جمال مؤمنان در نمازهای جمعه و جماعت و هیئات و دعاها و مناسک جمعی روشن نماید و قلوبمان را به انوار قدسی مشاهد مقدسه و حرم های ملکوتی ائمه اطهار(علیهم السلام) منور فرماید.                                          والسلام علی عباد الله الصالحین                                           شورای سیاستگذاری ائمه جمعه @adinetashayo
✨🌹حلول ماه شعبان گرامی باد.🌹✨ 💥اعمال ماه شعبان 💥 ۱- استغفار؛ 💢 در هر روز از روزهاى ماه شعبان هفتاد بار بگوید: «استغفر الله الَّذی لا اله الاّ هو الرحمن الرحیم، الحیّ القیّوم و اتوب الیه» ۲- صلوات؛ 💢 هر روز صد بار صلوات بر محمد و آل محمد و صد بار «لا حول و لا قوَّة الا بالله» خوانده شود. ۳- خواندن؛ 💢مناجات شعبانیه و تدبر در آن ۴- در تعقیبات نماز ظهر و عصر؛ 💢 صلوات امام سجاد «علیه السلام» ۵- روزه گرفتن؛ 💢در این ماه هر اندازه که ممکن باشد، سفارش شده است.خصوصا ۳ روز اول و آخر. ۶- صدقه؛ 💢از امام ششم «علیه السلام» نقل شده است که: 🔸 «خداوند؛ صدقه ی این ماه را پرورش می دهد و روز قیامت مانند کوه احد دیده می شود.» ۷- صله ی ارحام؛ 💢معاشرت خوب با مردم و نیکی به پدر و مادر. ۸- امر به معروف و نهی از منکر. ۹- گفتن ذکر؛ 💢هزار مرتبه ذكر «لا اله الا اللّه و لا نعبد الاّ ایاه مخلصین له الدین و لو كره المشركون» گفته شود. ۱۰- با مراقبت و تقوا 💢به استقبال رمضان رفتن. ۱۱- بسیار گفتن؛ 💢«اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم» ۱۲- خواندن؛ 💢زیارت جامعه ی کبیره. 🌹🌿🌹🌿🌹🌿🌹🌿🌹
✅شبهه: اگر نظام عالم بر اساس علیت است، پس چگونه خداوند و معصومان می توانند در این نظام علی دخالت کرده و ما را از بیماری ها و خصوصا کرونا شفا دهند؟؟ ✅ پاسخ: 1. سنت ها قوانینی هستند که خداوند در جهان جاری کرده و به طور معمول جهان بر اساس این سنت ها اداره می شود. خداوند می توانست سنت های دیگری نیز در جهان جاری کند. اما همه این سنتها در چارچوب اصل علیت است، یعنی این مطلب که هر حادثه ای علتی دارد و تصادف محال است. 2. خداوند می تواند با معجزه، سنتی را نقض کند و علتی را جایگزین علتی دیگر کند. مثلا وقتی نمرود، حضرت ابراهیم را در داخل آتش افکند، آتش به امر الهی: "قلنا یا نار کونی بردا و سلاما علی ابراهیم"(انبیاء 69)، بر حضرت ابراهیم سرد شد و آسیبی به او وارد نکرد. 3. غیر از جایگزین کردن علتی به جای علتی دیگر، خداوند، و معصومان به اذن خدا، می توانند مستقیما در جهان تاثیر بگذارند. در اینجا نیز علیت نقض نشده است، زیرا علت، خدا یا اهل بیت ع هستند. 4. دخالت خدا و معصومان می تواند در چارچوب همین سنت های رایج، و بدون معجزه نیز باشد، مثلا خدا و معصومان راه درمان را به ذهن دانشمندی خطور دهند و او داروی یک بیماری را کشف کند. یا این که دارویی را که در طبیعت وجود دارد، از راه هایی وارد بدن بیمار کنند و او بدین ترتیب شفا یابد. ✅ حجت الاسلام دکتر رضا برنجکار
مراقبه زبان آیت الله حق شناس رفقا بايد زبانتان را حفظ بكنيد زبانتان را. فردا برميخوريد به عيد نوروز ودر اين مجلس ودرآن مجلس خواهيدرفت. ديگران نوعاً زبانشان آزاد است ولي« إذا تمّ العقلُ نقصَ الكلامُ »اميرالمؤمنين فرمود علامت كمال عقل اين است كه كم حرف ميزند. عرض نكردم لقمان حكيم كه بايد دائماً صحبت بكند « ساكتاً سكّيتاً » ساكت بود، بسيارسكوت ميكرد. فقط در موقع لزوم سخن ميگفت. خدا رحمت كند علامه طباطبايي( رضوان الله تعالي عليه)همين طور كه نشسته بودند اگر آقايان سؤالي داشتند راجع به فلسفه، عرفان، اخلاقيات، سيروسلوك، تفسير و عقايد سؤال ميكردند و ايشان جواب ميفرمودند بعد به محض اينكه جواب تمام ميشد، باز شروع ميكردند به ذكر گفتن، هيچ صحبت نميكرد تا مادامي كه صحبت ديگر لازم باشد. @adinetashayo
🔺چرا این همه اصرار وجود دارد که ما کمک های آمریکا و پزشکان بدون مرز را دریافت کنیم؟ درحالی که آن ها حاضر نیستند تحریم های ایران را حتی موقتا کاهش دهند؛ درحالی که خودشان به‌شدت محتاج کمک هستند؛ درحالی که ما تخت و نیرو و ماسک و تجهیزات به تعداد کافی داریم؛ البته به جز برخی اقلام دارویی یا دستگاه تنفسی که به علت موانع بانکی تحریم ها قادر به تهیه آن نیستیم و آمریکا هم قصد برداشتن آن ها را ندارد... این همه اصرار به این دلایل است: 1️⃣کاهش تبعات رسانه ای قطع نکردن تحریم های ایران با وجود بحران کرونا 2️⃣ایجاد شکاف بین نظام و ملت به وسیله جنگ روانی 3️⃣ادراک سازی برای افکار عمومی از طریق منجی نمایی آمریکا 4⃣انداختن توپ در زمین ایران 5⃣بحث نفوذ و جاسوسی از طریق ارسال کمک های بشردوستانه و پزشکان (بخوانید جاسوسان) بدون مرز
بسمه تعالی سنت حسنه قربانی، صدقه اول ماه. جهت دفع بلا و خیرات. تقسیم گوشت بین نیازمندان. قربانی نهم در ماه مبارک شعبان. خیریه ام ابیها س زیر نظر دفتر امام جمعه کلور🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷۹۹/۰۱/۰۸
🌹 صلی الله علیک یا اباعبدالله الحسین و رحمة الله و برکاته 🌺 ولادت سیدالشهدا صلوات‌الله‌علیه مبارک باد. @adinetashayo
امام حسین فرزند دوم امیرالمومنین و حضرت فاطمه سلام الله علیهم در 3 شعبان سال چهارم هجری قمری در مدینه متولد شدند و در عاشورای سال 61 هجری قمری به شهادت رسیدند. بسياري از كتب تفسير و حديث و تاريخ هم حضرت سیدالشهداء (ع) را از مصاديق بارز آيات تطهير (احزاب/ 33)، مباهله (آل عمران/ 61)، مودت (شوري/ 23)، اطعام (انسان/ 8) و كلمات (بقره/ 37) و آيات پاياني سورة مبارکه فجر بیان می کنند. در مورد امام حسین علیه السلام نکات بسیار شنیده و خوانده ایم، اما نکته ای بسیار مهم این است که: اغلب کسانی که مقابل امام ایستادند، ظاهرا مسلمان بودند، با ایمان و اهل نماز و البته نیت بشدت پاک و مخلصانه به درگاه الهی. اما وجود تمام این صفات بدون بصیرت و درک ولایت امر تبدیل به کفر شده و لعنتی که خداوند و ملائکه و مومنان واقعی تا قیامت بر این بی بصیرت ها می فرستند. مهمترین نکته در داشتن ایمان، بصیرت است و بعد از آن نیت. شمر و عمر سعد اهل نماز و حج و ایمان ظاهری بودند اما بدون بصیرت. نکته ی اموزنده از قیام امام حسین علیه السلام داشتن بصیرت است. آگاهی داشتن به حوادث اطراف، آگاه بودن به تغیرات، آگاهی بخشی از بصیرت است. @adinetashayo
🌸 ولادت حضرت ابوالفضل العباس(ع) و روز جانباز مبارک امام خمینی (ره): 🔺 این جانبازان حماسه‌آفرین که پرچم پر افتخار لا اله الا الله را بر فراز این کشور عزیز به اهتزاز درآورده‌اند و با خون و توان خود شرافت انسانی ملت بزرگ را بیمه نمودند و با پشتیبانی توده‌های میلیونی بپاخاسته، ائمه کفر و الحاد را شکست مفتضحانه داده و کشور را از لوث وجود آنان پاک نموده‌اند، الحق به ملت ما حق بزرگ دارند. رحمت خدا و سپاس بی‌پایان ملت عزیز نثار روح آنان و دیگر فداکاران در راه گسترش عدالت اسلامی- انسانی باد. 📆 ۲۲ بهمن ۱۳۵۹ @adinetashayo
❌ سوئیس در آرزوی توانایی ایران 1⃣ کشور #سوئیس که نهایت توان تولیداتش در ساعت ختم می شود😂 امروز در بحران #کرونا و تولید ساده ترین اقلام بهداشتی همچون #ماسک؛ حتی نمی تواند رویای توانمندی ایرانیان را در سر داشته باشد. 2⃣ در حالی که ایران به رقم تولید ۳ میلیون ماسک در روز رسیده؛ به گزارش بولومبرگ کشور ساعت سازها به پزشکان خود دستور داده بیشتر و بیشتر از ماسک ها استفاده کنند چون بار ۲۴۰ هزار عدد ماسک (تولید تنها چند ساعت ایران) آن را آلمان توقیف کرده و لذا ماسکی وجود ندارد که به پزشکان بدهند. 😔😔 و قاعدتا شما می دانید استفاده از بسیج عمومی مردم در کمک به مشکلات کشور با گستردگی ایران، در سوئیس حتی در رویا هم قابل تصور نیست. 3⃣ یکی از پزشکان سوئیسی در گفتگو با روزنامه نیو زورکر زیتونگ این کشور در حالی که اصرار داشته برای حفظ شغلش نامش فاش نشود؛ به وضع بد بیمارستان ها اشاره می کند: 🔺این دکتر در گزارشی از #ژنو می گوید ماسک های مخصوص کرونا را باید تا حداکثر ۲ ساعت پوشید ولی من تا ۲ روز یک ماسک را استفاده کرده ام و حتی مایع ضد عفونی وجود نداشته و مجبور شدم از بازار سیاه به قیمت گزافی آن را تهیه کنم. 🔺متاسفانه از این گزارش بر می آید که نهایت بحث آنجا بر سر تامین ماسک پزشکان است و قرار نیست ماسکی برای مردم عادی توزیع گسترده شود. 4⃣ البته سوئیس با شکایت از آلمان در تلاش است ۲۴۰ هزار ماسک توقیف شده خود را پس بگیرد. شاید مردم کمی حس کنند دولت کارآمدی دارند... منابع: https://bloom.bg/3dnAuj4 https://bit.ly/2UntjQt 💥 ۲۰۲۵ اولین کانال  تخصصی حقایق فیلتر شده جهان 🆔 @kharej2025
💠 حدیث روز 💠 💎توصیه به حفظ شخصیّت 🔻امام حسین علیه السلام: لاتَقولُوا بِألسِنَتِکُم ما یَنقُصُ عَن قَدرِکُم. ❗️چیزی را بر زبان نیاورید که از ارزش شما بکاهد. 📚 جلاءالعیون، ج ۲، ص ۲۰۵ @adinetashayo