eitaa logo
کانال استادشیرعلیپور ✅
404 دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
1.5هزار ویدیو
108 فایل
سیاست و عبادت هرگز جدا نیستند. 👈در این کانال می‌توانيد بیانات، اخبار و رویدادهای مربوط به تبیین و نکات مورد تایید را دنبال کنید.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 نتایج شوم گناه و معصیت ❌ خطر عذاب الهی! ☄ مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی @seyedololama
🔹 همه چیزدانان نادان، ▫️سواد مصنوعی،  الگوی جدید نادانی 🔺 روزانه فقط در تلگرام بیش از ۳ میلیون مطلب منتشر می شود.   این میزان تولید محتوا در شبکه های اجتماعی شگفت آور است و منجر به پدیده جالبی شده: «همه ما» راجع به «همه چیز» می دانیم اما با ويژگی هایی خاص. در حالیکه نمی دانیم که همچنان نمی دانیم... 🔹 کارل تارو ژورنالیست معروف ژاپنی می گوید: هر وقت هر کسی از هر چیزی سخن می‌گوید ما وانمود می کنیم که دربارۀ آن می‌دانیم. همکارانمان دربارۀ فیلم، کتاب، قیمت ارز، حمله نظامی آمریکا صحبت می‌کنند سرمان را بالا و پایین می بریم یعنی من هم دربارۀ آن می دانم. این درصورتی است که آن ها دربارۀ آن موضوع فقط نظرات کس دیگری را در یک شبکه اجتماعی خوانده اند و آن را بازگو می کنند همان گونه که ما نیز چنین می کنیم. ما به شکلی خطرناک به نوعی «کپی برداری از دانایی» نزدیک می‌شویم، که در واقع «الگوی جدید نادانی» است. ما با سواد مصنوعی روبرو هستیم.   محیط اطراف ما پر است از اخبار مغشوش، اعداد و ارقام گول زننده و حرف های جهت‌دار. 🔺سه مساله این موضوع را تشدید می کند: 1⃣ حجم بالای اخبار و تحلیل ها: اطلاعات بیشتر یعنی فرصت کمتر برای بررسی دقیق تر آن ها. 2⃣ سبک زندگی شتابان: زندگی امروزی نسبت به ۲۰۰ سال پیش بسیار چگال تر شده است. یعنی میزان رخدادهای کاری و ارتباطاتی در واحد زمان بیشتر شده است. 3⃣ سواد مصنوعی: نظرات ما از پرسه‌زدن در شبکه‌های اجتماعی سرچشمه می‌گیرند، نه مطالعۀ کتاب‌ها! این کپی برداری از دانایی، در واقع الگوی جدید نادانی است. ➖ به همین خاطر است که اخبار درست و غلط و شایعه و حقیقت در فضای مجازی تقریبا هم ارزش‌اند. چرا؟ چون ما فرصت نمی کنیم که درستی آن چه را که دریافت می کنیم، بررسی کنیم. بلافاصله آن را می خوانیم و احتمالا آن را برای دیگران فوروارد (ارسال) می کنیم و در گفتگوهای خانوادگی یا دوستانه یا کاری مان از آن اطلاعات استفاده می کنیم که نشان دهیم از زمانه عقب نیستیم... ⚠️ بدون سواد رسانه‌ای طعمه می شویم!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ماجرای ایران، کشوری که با همه ابرقدرت‌ها جنگیده 🔹️ نبرد با ایران فکر هولناکی است که می‌تواند نتیجه عکس دهد. 🔹️ ایران در طول تاریخ با همه ابرقدرت‌های در اوج جنگیده است...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ 🔰 مرگم را برسان! 📍 اگر مسئولیتی به زور به‌انسان می‌دهند ولی از عهده آن بر نمی‌آیی واگذار کند❗️ 〰〰〰〰〰 📚 منزل پنجم 📕 🏷 جلسه سیزدهم 🎞 رحمت الله عليه @mojtabatehrani
نقد و انتقاد پذیری امام هادی ع فرمودند إنَّ اللهَ إذَا اَرادَ بِعَبْدٍ خیراً، إذا عُوتِبَ قَبِلَ هرگاه خداوند، خیر و خوبی بنده ای را بخواهد، او چنان می شود که اگر مورد عتاب و سرزنش قرار گرفت، می پذیرد.( تحف العقول، ص 481) شرح حدیث: • گاهی در گفتار و رفتار ما خطا وجود دارد. • اگر بر خطای خویش اصرار بورزیم، هرگز اصلاح نمی شویم. اما اگر کسی خطا و عیب ما را به ما گفت و ما را بر کار ناپسندی ملامت کرد، بهتر است بپذیریم و عیب خویش را برطرف سازیم. • از سخنان مشهور امام صادق علیه السلام آن است که فرمود: محبوب ترین دوستانم نزد من کسی است که عیبهای مرا به عنوان هدیه به من بگوید. (تحف العقول، ص 366) • حالتِ نقذپذیری و قبول نصیحت، ‌بسیار پسندیده است و از نشانه های تواضع است، زیرا افراد متکبّر حاضر نیستند از کسی نصیحت یا انتقادی بشنوند. • در روایات، عنوانی وجود دارد به نام «قبول النُّصح»؛ یعنی پندپذیری، نقدپذیری، قبول نصیحت. این صفت ستایش شده است. مقدمه ی کمال انسان است و بدون آن خطاهای انسان برطرف نمی شود. • مسؤولان هم باید با آغوش باز، از انتقادهای سازنده و دلسوزانه ی افراد استقبال کنند، تا بهتر بتوانند خدمت کنند. • دشمن، یک خوبی دارد و آن این است که عیب های ما را بیان می کند. ما اگر زرنگ باشیم، از همین فرصت برای عیب زدایی و اصلاح خویش باید استفاده کنیم. • دوستی که خطاهای ما را به ما یادآوری نکند و دلسوزانه تذکّر ندهد، حقّ دوستی را انجام نداده است. از صحبت دوستی به رنجم که اخلاق بَدَم، حَسَن نماید کو دشمن شوخ چشم دانا؟ تا عیب مرا به من نماید
بایدها و نبایدهای نقد و انتقاد ازنگاه امام خامنه ای ۱- انتقاد عیارسنجی و نگاه توامان به قوت وضعف است انتقاد معنایش این است که هر انسانی بنشیند عیارسنجی کند، ببیند نقطه‌ی ضعف کجاست، نقطه‌ی قوّت کجاست؛ بعد ببیند این نقطه‌ی ضعف -اگر میتواند علّتیابی کند، به کجا برمیگردد، سراغ آن‌جا برود؛ یعنی آن ریشه را پیدا کند، اصل را پیدا کند. اگر این کار انجام شد، درست است" ۲- انتقاد سیاه نمایی نیست/ کوبیدن نیست . سیاه‌نمایی هنر نیست؛ اینکه برداریم همین‌طوری بی‌هوا، این دستگاه را، آن دستگاه را، این قوّه را، آن قوّه را محکوم کنیم؛ خب هر کسی، هر بچّه‌ای هم میتواند سنگ دستش بگیرد شیشه‌ها را بشکند، . هنر این است که انسان، منطقی حرف بزند، حرف بزند، برای خاطر هوای نفْس حرف نزند، برای خاطر جهات شخصی حرف نزند، برای خاطر قدرت‌یابی حرف نزند، خدا را در نظر داشته باشد." ۳ - انتقاد عیب جویی نیست! انتقاد اگر معنایش عیبجویی است، این نه چیز خوبی است، نه خیلی هنر زیادی میخواهد، نه خیلی اطّلاعات میخواهد؛ بلکه انسان با بی‌اطّلاعی، بهتر هم میتواند انتقاد کند... انتقاد به معنای عیبجویی، اصلاً هیچ لطفی ندارد. شما بنشین از بنده عیبجویی کن، من هم از شما عیبجویی کنم؛ چه فایده‌ای دارد؟ نقد، یعنی عیارسنجی؛ یعنی یک چیز خوب را آدم ببیند که خوب است، یک چیز بد را ببیند که بد است. اگر این شد، آن وقت نقاط خوب را که دید، با نقاط بد جمع‌بندی میکند، آن‌گاه از جمع‌بندی باید دید چه حاصل میشود." "نقد را با عیبجوئی و با عصبانیت و با بهانه‌گیری نباید اشتباه کرد" ۴- بیان انتقادی با بدبین کردن مردم یا گستردن بدبینی در فضای عمومی فرق میکند؛ باید واقعاً دلسوزانه باشد."
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸 صبح جمعه است ... یادی کنیم از سخن شهید زین الدین در مورد امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚡️ الجزیره بررسی کرد: دلایل مذهبی - تاریخی صهیونیست ها برای اشغال کرانه باختری رود اردن 🎥 در پی حمله جدید ارتش صهیونیستی به کرانه باختری رود اردن شبکه ماهواره ای الجزیره در گزارشی به اهمیت «جایگاه استراتژیک کرانه باختری در اعتقادات مذهبی صهیونیست‌ها» پرداخته و نقش این اعتقادات در تداوم تجاوز و اشغال‌گری آن‌ها در این منطقه را رمزگشایی کرده است. ✍ این کلیپ با ترجمه فارسی را چند بار با دقت ببینید. 💥 مسْلِمْنا (کانال علمی‌تخصصی مسائل جهان اسلام) در تلگرام، ایتا و واتس اپ: ʲᵒᶦⁿ↷                ➣ @Muslimnair ؛ @muslimnair ʲᵒᶦⁿ↷                ➣https://chat.whatsapp.com/H7nizlXGUrP2CtEK6UrE2J
یکی از مباحث مهم موضوع هویت ملی یک کشور است. هویت عبارت است از مجموعه نگرش‌ها، ویژگی‌ها و روحیات که یک فرد را از دیگران متمایز می‌کند. رهبر معظم انقلاب، تأکید دارند: «یکی از وظایف ما این است که متوجّه به «خود»، به «خودی خود»، باشیم. ملّت ایران هویّت خود را بایستی فراموش نکند؛ اگر هویّت خود را فراموش کرد، ضربه خواهد خورد، سیلی خواهد خورد، عقب خواهد ماند»(۱۵/ ۰۹/ ۱۴۰۲؛ ایران ما، دارای یک هویت دو لایه ملی و اسلامی دارد؛ مانند مولکول آب که از پیوند اکسیژن و هیدروژن ایجاد می‌شود. یکی از اشکالات بزرگ دوره پهلوی این بود که قصد داشت این هویت ایرانی را منحلّ کند و می‌خواست ایران باستان را در مقابل باورهای اسلامی قرار بدهد و با این تناقض‌نمایی، اساس هویت ایرانی را متزلزل و نابود نماید. در حالی که این دو عنصر ملیت و اسلامیت، دو مؤلفه در طول هم هستند و تفکیک آن‌ها از هم، در واقع از بین رفتن آن هویت را به دنبال خواهد داشت؛ مثل اینکه با تفکیک عناصر مولکول آب - یعنی اکسیژن و هیدروژن- از یکدیگر، دیگر آبی وجود نخواهد داشت؛ و هر کدام از این دو عنصرِ گازی، به هوا می‌روند. یکی از بزرگ‌ترین خدمات انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی، همین حفظ هویت ایرانی بود. انقلاب اسلامی نه تنها اشتباه پهلوی را به سر جایش برگرداند؛ بلکه این هویت را ایجاد تمدن نوین اسلامی و بازاحیای آرمان امت اسلامی تبدیل نموده است. اما آن چیزی که این دو عنصر را در طول تاریخ به یکدیگر گره زد و بین آن‌ها پیوندی ناگسستنی ایجاد کرد، حضور وجود مبارک، نازنین و نورانی حضرت امام رضا علیه السلام در ایران بود. با تشریف‌فرمایی امام رضا علیه السلام، هویت ایرانی تقویت شد و شیعه‌خانه اهل بیت علیهم السلام شد: به تبعیت هجرت ایشان به ایران، بسیاری از امام‌زادگان و سادات و همچنین اصحاب و شاگردان مبرز و درجه اول ائمه اطهار علیهم السلام به ایران نقل مکان نمودند وباعث گسترش فرهنگ اسلام ناب بودند. منظور از اسلام ناب، اسلام با قرائت ثقلینی است. ثانیا استقرار مضجع شریف و نورانی حضرت امام رضا علیه السلام در یکی از اقصی نقاط جغرافیایی ایران بزرگ، بین مرزهای جُغراسیاسی(ژئوپلیتیک) و باورهای اراداتمندانه پیوند ایجاد شد؛ و انگیزه حفظ و نگهدای مکان حرم امام رضا علیه السلام در داخل خطه ایران، موجب حفظ و تثبیت تمامیت ارضی سرزمین ایران شد.
🌀 بی‌اطلاعی عموم مسلمانان و حتی شیعیان از ماجراهای زمان پیامبر 🖋 امام خامنه‌ای 🏴 ما شیعیان و همچنین عموم مسلمانان از تاریخ اسلام، مخصوصاً آن مقداری که مربوط به ماجراهای «زمان پیغمبر» است، اطّلاع درست و دقیقی نداریم؛ یعنی تاریخ و تاریخ اسلام در میان ما جدّی گرفته نشده است. این بخش از تاریخ خیلی حائز اهمیت است. 〰〰〰〰〰 ✅ منتظر پادپخش مصطفی (تاریخ تحلیلی زندگی پیامبر صلی الله علیه و آله) باشید. 📆 ان‌شاءالله ۱۵ شهریور اولین قسمت پادپخش مصطفی برای شنیدن شما مخاطبین عزیز منتشر خواهد شد. 📻 رادیو مناهج همراه شماست👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2812674312C2b3579343e
🔴 مسموم شهید شدن "صلوات الله علیه و آله" در ۱- رضوان الله علیه: رسول خدا صلی الله علیه و آله در روز دوشنبه بیست و هشت صفر در مدينه در حالى كه مسموم شده بود، از دنيا رفت.[۱] ۲- رضوان الله علیه: محمد بن عبد الله (صلى الله عليه وآله)... در روز دوشنبه بیست و هشت صفر سال دهم هجرى در حالى از دنيا رفت كه مسموم شده بود.[۲] ۳- رضوان الله علیه: به همین دلیل است که مسلمانان اعتقاد دارند، علاوه بر فضیلت نبوت که به پیامبر (صلی الله علیه و آله) هدیه شده، ایشان به فوز شهادت نیز نائل آمده اند.[۳] ۴- ابن فتال نیشابوری رضوان الله علیه: بدان که رسول الله صلی الله علیه و آله روز بیست و هشت صفر سال یازده هجری در سن شصت و سه سالگی در حالی که مسموم بود در مدینه، از دنیا رفت. وگفته می شود که وفات آن حضرت در ماه ربیع الاول بوده، در حالی که قول اول معتمد است.[۴] ۵- رضوان الله علیه:. محمد بن عبد الله (صلى الله عليه وآله)... در روز دوشنبه بیست و هشت صفر سال دهم هجرى در حالى از دنيا رفت كه مسموم شده بود.[۵] ۶- محمد بن علی اردبیلی رضوان الله علیه: روز دوشنبه، بیست و هشت صفر سال دهم هجرى در حالى از دنيا رفت كه مسموم شده بود. در حالی که شصت و سه سال داشت. مادرش آمنه دختر وهب بن عبد مناف بود.[۶] 🔻۷- " رضوان الله علیه " : روز دوشنبه، بیست و هشت صفر سال دهم هجرى در حالى از دنيا رفت كه مسموم شده بود.[۷] 📚[۱]- المقنعة، صفحه ۴۵۶. 📚[۲]- تهذيب الأحكام في شرح المقنعة، ج۶، ص۳. 📚[۳]- مجمع البيان في تفسير القرآن، ج۹، ص۱۵۶. 📚[۴]- روضة الواعظين و بصيرة المتعظين، جلد ۱، صفحه ۷۱. 📚[۵]- تحرير الأحكام الشرعية على مذهب الإمامية، جلد ۲، صفحه ۱۱۸. 📚[۶]- جامع الرواة وإزاحة الاشتباهات عن الطرق والاسناد، جلد ۲، صفحه ۴۶۳. 📚[۷]- ملاذ الأخيار في فهم تهذيب الأخبار، ج۹
. ♻️ نگوئید پیامبر اسلام اصلاح يک تعبیر نادرست در مورد رسول خدا(ص) آقای حاج آقـا رضـا صـدر می‌فرمود: «برای نـام بـردن پیامبر خاتم حضرت محمّد (ص) از تعبيـر رایـج «پیامبر اسلام» استفاده نکنید؛ زیرا از ابداعات مستشرقان و مخالفان اسلام است که رسالت آن حضرت را قبول ندارند و ایشان را تنها پیامبر مسلمانان می‌دانند. بهتر است ما از تعابیری نظیر: «خاتم الأنبياء» «پیامبر خاتم» «رسـول خدا» «رسـول الله» و مانند آن استفاده کنیم که در آن شهادت ضمنی به رسالت آن حضرت است.» مرحوم علّامه حاج سیّد محمّد علی روضاتی نیز در لزوم اصلاح این تعبیر ناصواب چنین نگاشته است: «اجازه فرماييـد ايـن مـطـلـب عقیدتی مهم را عرض کنم که در این روزها بسیار می‌خوانیم و می‌شنویم که از حضرت ختمی مرتبت (ص) تعبیر به «پیغمبر اسلام»، «پیغمبر گرامی اسلام»، «رسول گرامی اسلام» می‌شود، در صورتی که این تعبیر درستی نیست و آنچه در قرآن کریم یاد شده «محمد رسول الله»، «و لكن رسول الله و خاتم النبيين» است و در اذان می‌گوییم «اشهد أن محمداً رسول الله». در حقیقت حضرتش «شارع مقدس اسلام» است نه «رسول اسلام» که این تعبیر را دشمنان آن حضرت و اسلام یعنی شیاطین کفار، ابداع و اختراع کرده و به دست مستشرقانشان و به زبان گویندگانشان به کار می‌برند و رواج می‌دهند، چه آن‌ها قبول ندارند و منکرند که آن حضرت رسول خدا باشد، اما «پیامبر اسلام» و «رسول اسلام» معنای دیگری دارد که با باور آنان هیچ‌گونه منافاتی ندارد. اگر ما مسلمانان هم که آن حضرت را رسـول الله و فرستاده خدا می‌دانیم از روی غفلت و عدم تأمل حضرت رسالت پناه را «رسول اسلام» و «پیامبر اسلام» بنامیم، دشمنان را تأیید و شاد کرده‌ایم. و نیز باید بگویم که رواج این تعبیر خطا از همین نیم قرن اخیر است، آن هم در بلاد اسلامی ایران و الا تا حدود ۱۳۰۰ شمسی در هیچ کتاب و نشریه اسلامی به فارسی یا عربی چنین چیزی مشهود نیست و در بلاد عرب زبان هم از آن اثری دیده نمی‌شود. پس باید با این پدیده ناروا مقابله و ناآگاهان را بیدار کرد. حضرت ختمی مرتبت (صلى الله عليه و آله) را اسماء و القاب خاصه توقیفی است که در کتب سیره و حدیث یاد شده است، از جمله در کتاب شریف «كشف الغمة» محدث اربلی و کتب علّامه مجلسی و محدّث قمی (رضوان الله عليهم)، مع الأسف آن‌ها همه فراموش گردیده و امروزه بیشتر از آن لفظ اختراعی موذیانه دشمنان دین استفاده و به کار برده می‌شود. سال‌ها قبل، مرحوم ادیب فاضل محقّق آقا سیّد کریم امیری فیروزکوهی مقالتی در همین زمینه به تفصیل نوشت و در مشهد مقدّس منتشر فرمود، اما غفلت اذهان مانع اثر قاطع گردید. (در پرتو روضات، صص ۳۲۴ - ۳۲۵) ✍️جرعه‌ای از دریا ؛ ج ۴ ص ۶۴۵
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
*«عالم آل محمّد، مولانا علی‌ّبن موسی ٱلرّضا علیهما ٱلسّلام»* می‌‌فرمایند: *«لَاٰ یَکُونُ ٱلْمُؤْمِنُ ! مُؤْمِنَاً حَتّیٰ تَکُونَ فِیٖهِ ثَلَاٰثُ خِصَاٰلٍ: سُنَّةٌ مِنْ رَبِّهِ، وَ سُنَّةٌ مِنْ نَبِیِّهِ، وَ سُنَّةٌ مِنْ وَلِیِّهِ، فَأَمَّا ٱلْسُّنَّةُ مِنْ رَبِّهِ فَکِتْمانُ سِرِّهِ، وَ أَمَّا ٱلْسُّنَّةُ مِنْ نَبِیِّهِ فَمُدَاٰرَاةُ ٱلْنَّاٰسِ، وَ أَمَّا ٱلْسُّنَّةُ مِنْ وَلِیِّهِ فَٱلْصَّبْرُ فِیِ ٱلْبَأْسَاٰءِ وَ ٱلْضَّرَّاٰءِ.»* *«مؤمن ! مؤمن واقعی نیست، مگر آن که سه خصلت در او باشد، سنّتی از پروردگارش و سنّتی از پیامبرش و سنّتی از امامش، امّا سنّت پروردگارش، پوشاندن راز خود است، امّا سنّت پیغمبرش، مدارا و نرم‌خوئی با مردم است، امّا سنّت امامش، صبر کردن در زمان تنگ‌دستی و پریشان‌حالی است.»* (أمالی شیخ صدوق، ج ۱، ص ۳۳۹) {تسبیحات‌ *«حضرت زهراء سلامُ ٱلله علیها»* ازمصادیق ذکرکثیر} *«یاحیُّ یا قیُّوم»* *«شهادت غریبانه و مظلومانهٔ مولانا ثامن‌ُألحُجج، حضرت امام علیّ‌بن‌ موسی ٱلرّضا علیه آلافُ ٱلتّحیّة و ٱلثّناء را به حضور قدسی قطب عالم امکان، حضرت ولیّ‌ عصر عجّل ٱللّٰه تعالیٰ فرجهُ ٱلشّریف أرواحنا فداه، شیعیان و موالیان حضرات آل ٱللّٰه علیهم صلواتُ ٱللّٰه تعزیت و تسلیت عرض می‌کنم.»*
🔴 شهادت پاداش قرائت سوره کهف در شب های جمعه 🔵 امام صادق علیه‌السّلام فرمودند: 🌕 هر کس سوره کهف را در شب‌های جمعه قرائت نماید، به مرگ شهادت از دنیا خواهد رفت یا اینکه خداوند او را شهید مبعوث خواهد کرد و در روز قیامت در صف شهدا خواهد بود. 📚 ثواب الاعمال، ص ۱۰۷
📍زیارت امام حسین علیه السلام از راه دور📍 🔸عَنْ مِسْمَعٍ عَنْ یُونُسَ بْنِ‏عَبْدِ الرَّحْمَنِ عَنْ حَنَانٍ عَنْ أَبِیهِ قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع یَا سَدِیرُ تَزُورُ الْحُسَیْنَ ع فِی کُلِّ یَوْمٍ قُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاکَ لَا قَالَ فَمَا أَجْفَاکُمْ قَالَ فَتَزُورُونَهُ فِی کُلِّ جُمْعَةٍ قُلْتُ لَا قَالَ فَتَزُورُونَهُ فِی کُلِّ شَهْرٍ قُلْتُ لَا قَالَ فَتَزُورُونَهُ فِی کُلِّ سَنَةٍ قَالَ قُلْتُ قَدْ یَکُونُ ذَلِکَ قَالَ یَا سَدِیرُ مَا أَجْفَاکُمْ لِلْحُسَیْنِ أَ مَا عَلِمْتَ أَنَّ لِلَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ أَلْفَیْ أَلْفِ مَلَکٍ شُعْثاً غُبْراً یَبْکُونَهُ وَ یَزُورُونَهُ لَا یَفْتُرُونَ وَ مَا عَلَیْکَ یَا سَدِیرُ أَنْ تَزُورَ قَبْرَ الْحُسَیْنِ ع فِی کُلِّ جُمْعَةٍ خَمْسَ مَرَّاتٍ أَوْ فِی کُلِّ یَوْمٍ مَرَّةً قُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاکَ بَیْنَنَا وَ بَیْنَهُ فَرَاسِخُ کَثِیرَةٌ فَقَالَ لِی اصْعَدْ فَوْقَ سَطْحِکَ ثُمَّ الْتَفِتْ یَمْنَةً وَ یَسْرَةً ثُمَّ تَرْفَعُ رَأْسَکَ إِلَی السَّمَاءِ ثُمَّ تَنْحُو نَحْوَ الْقَبْرِ فَتَقُولُ السَّلَامُ عَلَیْکَ یَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ السَّلَامُ عَلَیْکَ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَکَاتُهُ تُکْتَبُ لَکَ زَوْرَةً وَ الزَّوْرَةُ حَجَّةٌ وَ عُمْرَةٌ. 💠امام صادق علیه السلام به سدیر فرمودند: ♻️ای سدیر آیا قبر حسین علیه السلام را هر روز زیارت می کنی؟ سدیر می‌گوید عرض کردم فدایت شوم نه، فرمودند: چقدر شما جفا می کنید. آیا پس در هر ماه او را زیارت می کنی؟ عرض کردم: خیر فرمودند: آیا پس در هر سال او را زیارت می کنی: عرض کردم گاهی اوقات چنین می شود، فرمودند: ای‌ سدیر چقدر شما به حسین علیه السلام جفا می کنید. 🔰مگر نمی دانی که خداوند هزار هزار فرشته ژولیده موی و غبار گرفته دارد که گریه می کنند و امام حسین علیه السلام را زیارت می کنند و هرگز خسته نمی شوند و هیچ باک و رنجی بر تو نیست. 🔹 ای سدیر در هر جمعه 5 مرتبه و در هر روز یک مرتبه قبر امام حسین علیه السلام را باید زیارت بکنی. عرض کردم: فدایت شوم میان ما و او فرسخ های بسیاری است. ❇️حضرت فرمودند: بر روی پشت بام خانه ات برو، پس توجهی به جانب راست بعد چپ بنما پس سرت را بلند کن و بسوی آسمان پس رو کن بسمت قبر امام حسین علیه السلام و بگو "السلام علیک یا اباعبدلله السلام علیک و رحمة الله و برکاته" که برایت بدین خاطر یک زیارت نوشته می شود، این زیارت یک حج و یک عمره است سدیر گفت: چه بسیار که این فرمایش را در هر ماه بیش از بیست مرتبه انجام می دادم. 📚منبع: وسائل الشیعه، ج ۱۴، ص ۴۹۳
📜 آبرو برای چه می‌خواهم؟! ✏️ انفاق، نه به ثروت، كه به توانايى ما بستگى دارد.جايى كه برادر من توان قرض ندارد و اعتبار ندارد، من كه توانايى دارم و اعتبارش را دارم، به قرض‌كردن سزاوارترم. ✏️ او با اين قرض، كمرش مى‌شكند و فكرش مشغول مى‌شود؛ اما من كه وسيع‌تر و قوى‌ترم، نه كمرم مى‌شكند و نه فكرم مشغول مى‌شود، حداكثر از آبرويم مايه بگذارم... ✏️ خب، چه اشكالى دارد؟ مگر آبرو را براى چه مى‌خواهم‌؟ آبرويى كه كارى را از پيش نبرد و گره‌اى نگشايد، نبودنش بهتر. ✏️ يكى از بزرگان از ثروتمندى ارادتمند، بيش از يك ميليون تومان قرض گرفته بود و به بيچاره‌ها رسانده بود. هنگام احتضار آن بزرگ‌مرد، اين ثروتمند در بالينش نشسته بود و به كار خود فكر مى‌كرد كه با اين‌همه پول، چه خواهم كرد و چه خواهند كرد. در اين فكر بود كه اشك‌هاى آن بزرگ او را به خود آورد. پرسيد: چرا ناراحت هستيد؟ چرا اشك مى‌ريزيد؟ بزرگ‌مرد، آرام، با زبانى كه مرگ رفته‌رفته رمقش را مى‌گرفت، گفت: اكنون من بر حق وارد مى‌شوم و او از نعمت‌هايى كه به من داده، بازخواست خواهد كرد. اگر از من بپرسد، تو اعتبار داشتى كه دو ميليون قرض بگيرى و اين پولى بود كه آن‌ها مى‌دادند و صدمه نمى‌خوردند و آخرسر هم مى‌توانستند با ما حساب كنند، من چه جواب بدهم‌؟ ثروتمند به خود آمد كه اين مرد از اعتبارش مسئول است و من از دارايى‌ام مسئول نيستم‌؟! 📄 برشی از کتاب 📚انفاق  
🔘اخبار با ذهن ما چه می‌کند؟ ▪️وقتی غذایی پرحجم و متضاد، سیستم گوارش انسان را بهم می‌ریزد، این حجم هله‌هوله‌های خبری نیز ذهن و مغر آدمی را از هم گسیخته میکند! بی‌تردید، شکل و محتوای هر خبری، بر سلامت روانی ما تاثیرگذار است. تاثیرات مستقیم بر روحیه ما و در نتیجه، تفکر و رفتار ما تغییر میکند. ▪️تکرار روزانه اخبار، بویژه درباره موضوعات و وقایعی که امکان اثرگذاری از طرف فرد بر روی آن نیست، بالاخره او را منفعل میکند. این اخبار چنان فرد را تحت فشار می‌گذارد که در نهایت، دچار یک جهان‌بینی بدبینانه، بی‌احساس، نیشدار و جبری می‌شود! عنوانی که از آن به «بی‌پناهی اکتسابی» یا Learned Helplessness یاد می شود! ▪️همراه با حالاتی چون: ▫️افزایش هیجانات کاذب ▫️قضاوت های سطحی و ناصحیح ▫️دوری از دنیای واقعی و انزواطلبی ▫️فاجعه سازی و بزرگنمایی از وقایع ▫️خلاصه‌خوانی و بی‌توجهی به مطالب عمیق و در نهایت «کم عمق شدن اندیشه‌ها» ▫️تاثیر پذیری افراطی از اطلاعات ارسالی از منبع خبر ▫️افزایش امکان ابتلا به برخی از مشکلات روانپزشکی چون: ترس، اضطراب، افسردگی و پرخاشگری ▫️تحریک مفرط منطقه Limbic مغز و ترشح مواد بیوشیمایی که در نهایت موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن می‌شود. به عبارتی، بدن همیشه خود را در وضعیت استرس مزمن احساس می‌کند. چه باید کرد؟ ▫️انتخاب آگاهانه خبر و پرهیز از دانلود هر بسته صوتی یا تصویری ▫️مدیریت زمان حضور در فضای مجازی ▫️توجه به فعالیت های هدفمند در دنیای واقعی(بویژه: فعالیت‌های ورزشی، هنری و اجتماعی) ▪️بشدت مراقب اعتیاد خبری باشید
13950314_15799_128k.mp3
5.76M
🔰باید پنج شاخص انقلابی‌گری را در خودمان ایجاد کنیم 🔸برای انقلابی بودن شاخصهایی وجود دارد. من پنج شاخص را در اینجا ذکر میکنم. البتّه بیش از اینها میشود خصوصیّاتی را گفت لکن من فعلاً پنج شاخص برای انقلابیگری ذکر میکنم که ما باید سعی کنیم در خودمان این پنج شاخص را ایجاد کنیم و حفظ کنیم، هرجا هستیم. 🔸شاخص اوّل، پایبندی به مبانی و ارزشهای اساسی انقلاب. 🔸شاخص دوّم، هدف‌گیری آرمانهای انقلاب و همّت بلند برای رسیدن به آنها که آرمانهای انقلاب و اهداف بلند انقلاب را در نظر بگیریم و همّت برای رسیدن به آنها داشته باشیم. 🔸شاخص سوّم، پایبندی به استقلال همه‌جانبه‌ی کشور، استقلال سیاسی، استقلال اقتصادی، استقلال فرهنگی -که مهم‌تر از همه است- و استقلال امنیّتی. 🔸شاخص چهارم، حسّاسیّت در برابر دشمن و کار دشمن و نقشه‌ی دشمن و عدم تبعیّت از او، که البتّه باید دشمن را شناخت، نقشه‌ی او را فهمید و از تبعیّت دشمن سر باز زد. 🔸شاخص پنجم، تقوای دینی و سیاسی که این بسیار مهم است. 🔸این پنج شاخص اگر در کسی وجود داشته باشد، قطعاً انقلابی است؛ حالا درجات انقلابی بودن، همان‌طور که عرض کردیم، مختلف است. 🗓بیانات در مراسم بیست‌ و هفتمین سالگرد رحلت امام خمینی (رحمه‌الله) ۱۳۹۵/۰۳/۱۴ @qom_khamenei_ir
🔺يادگار دو ماه عزاداری «فَلا مالاًبَذَلُْتمُوهُ وَلانَفْساً خاطَرْتُم ْبِها» این دو کلمه را حاصل و نتیجهٔ جلسات این دو ماه قرار دهید و آن را به خاطر بسپارید؛ آن را نوشته و همراه خود داشته باشید که در آخرین روز ماه صفر ۱۴۳۰ این دو جمله را از امام حسین علیه‌السلام یادگاری گرفتیم که: «لا مالاً بَذَلُْتمُوهُ وَ لانَفْساً خاطَرْتُمْ بِها لِلَّذى خَلَقَها» وظیفهٔ شما این بوده که در راه اسلام حتی دست از مال خود برداشته و در این راه بدهید نه آن که خدای نخواسته وارد این راه شده که مالی کسب نمایید، مدل ماشین خود را بالا برده، یا خانه‌ای بزرگتر تهیه نموده، و یا سفرهای خارجی خود را افزایش داده باشید!. عليه‌السلام می‌فرمایند: نه پولى خرج كرده‌ايد و نه جان را در راه آن كه آن را آفريده به خطر انداخته‌ايد و در‌حالی‌که وظیفه شما این بوده است که آن‌چه دارید در این راه بدهید. اگر باغی يا ملکی به شما ارث رسیده در این راه خرج نمایید؛ در باغ خود مسجدی بنا سازید، به دیگران نیز کاری نداشته باشید که آیا این کار را می‌کنند یا نه؟! تو در این لباس آمده‌ای که به اسلام رونق ببخشی و به جای پیامبر (صلی الله علیه و آله) و ائمه معصوم (علیهم‌ السلام) نیابت نمایی!. ۸۷٫۱۲٫۸ ✅ مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هزار نکتهٔ باریک‌تر ز مو این‌ جاست نه هر که سر بتراشد قلندری داند،
این تصویر کارنامه‌ی حسن روح‌الامین، نقاش و طراح برجسته کشورمون هست. استاد روح‌الامین این تصویر رو منتشر کرده و براش متنی نوشته که واقعا خواندنی و پرنکته است. توصیه می‌کنم حتما متن زیر رو بخونید 👇👇
🔴 غافل! نوشته حسن روح‌الامین زمستان سال۱۳۷۶ بود، کلاس دوم راهنمایی بودم، در مدرسه‌ای که مدیر به اصطلاح خوش‌فکری داشت که در اواسط سال تحصیلی اومده بودن بر اساس نمره‌ی امتحانات، انضباط و کارنامه‌ی شبانه‌ای هر شب که توسط والدین پر می‌شد (که در اون مثلاً ساعت خواب بعد از ساعت ۹ تخلف محسوب می‌شد) به دانش‌آموز درجه و رتبه می‌دادند. به این صورت که دانش‌آموز عالی و درس‌خون و پسر خوب می‌شد (ساعی) دانش‌آموزی که مستعد بود و محتاج به تلاشی بیش‌تر می‌شد (کوشا) و زباله‌های مدرسه هم می‌شدند (غافل) پس چی شد؟ به‌ترتیب شأنیت: ساعی، کوشا، غافل. پس از تعیین سطح توسط شورای مدرسه شما کارت خودت رو باید به جلوی لباست با سنجاق وصل می‌کردی و اگر جوری قرار می‌گرفت که دیده نمی‌شد تخلف محسوب می‌شد! مثل پلاک ماشین، حالا شما حساب کنید نوجوونی که عرض شونش ۴۵ سانته یک کارت پرس‌شده‌ی مثلا ً ۱۸ سانتی رو روی سینه‌ش که سطح و شأن اجتماعی‌ش رو نشون می‌داد باید نگه می‌داشت. من توی درجه‌بندی توی دسته‌ی (غافل) قرار گرفتم. روزهای اول خیلی باهاش کلنجار رفتم تا دیده نشه، مثلاً پشت کارت غافل کارت دانش‌آموزی‌م رو می‌ذاشتم و می‌چرخوندمش به سمت کارت دانش‌آموزی‌ تا کم‌تر آبروریزی بشه که اینجا هم با برخورد خشن ناظم مواجه می‌شدم که چرا کارتت پیدا نیست ... چند هفته گذشت دیدم نمیشه باید خودم رو از این ذلت نجات بدم با کلی تلاش و زود خوابیدن و چند امتحان نمره بالاتر گرفتن شایسته‌ی درجه‌ی کوشا شده بودم که وقتی رفتم برای تعویض کارت کسی پاسخگو نبود، متوجه شدم که سیاست عوض شده رتبه‌بندی این جوری شده بود؛ به ترتیب از عالی به نازل: (ممتاز) (ساعی) (کوشا) اینجوری عملاً همون غافل محسوب می‌شدم. این خاطرات رو مدت‌ها بود می‌خواستم بگم. یک بار یادمه توی مدرسه دارالفنون، دوستانی از آموزش و پرورش محبت کرده بودند و برای من نکوداشتی گرفته بودند. با لوح کاغذ A4 و از من خواستن که بیام بالا و صحبت کنم. من حوصله نداشتم ولی برای اینکه نگن متکبری، رفتم اونجا و گفتم زمانی که من بچه بودم و به مدرسه می‌رفتم هیچ احساس احترامی دریافت نمی‌کردم. از دم در مدرسه که وارد می‌شدم در سطل اشغال، تخته سیاه، میزها، معلم، دانش‌آموزها، همه و همه بهم با زبون بی‌زبون می‌گفتن خاک بر سرت کنن، ریاضی بلد نیستی، زبانت خوب نیست، دیکته بلد نیستی، اما هیچ وقت کسی نیومد بگه چقدر خوب طراحی می‌کنی حتی معلم هنر! حالا شماها هر چی به من بگید استاد هنرمند فلان و چنان من، همون حرفای بچیگیم رو باور دارم همون خاک بر سرت رو! آدم‌ها در کودکی همان آدم‌های بزرگسالی‌ان با تجربه‌ی کمتر. وقتی در اول دوران حیات من رو به اسمی بخوانی من با همون اسم خودم می‌شناسم. تصویر پست هم کارنامه سال آخر هنرستان من هست، سال ۱۳۸۲ و حالا در سن نزدیک به چهل سالگی وقتی یه نفر تحقیرم می‌کنه و نادیده‌ام می‌گیره برام یادآور دوران نوجوانی و باورهای پایه‌ای هست که توی اون دوران به مغز استخونم رسوخ کرد و به خودم میگم در گوشی راست میگه .‌‌..
باسلام ⭕️ این وصیت‌نامه را بیست‌بار بخوانید! ▶️ رهبر معظم انقلاب: یک جوانِ پُرشورِ مؤمنِ ازجان‌گذشته‌ی سبزواری، شهید ناصر باغانی، وصیّت‌نامه دارد. او یک جوانِ در سنین حدود بیست سال است. جا دارد که انسان آن وصیّت‌نامه‌اش را ده بار بخواند، بیست بار بخواند! بنده مکرّر خوانده‌ام. 📝 گزیده‌ای از وصیت‌نامه شهید ۱۹ ساله، ناصرالدین باغانی 🔹اینجانب ناصرالدین باغانی بنده‌ی حقیر در درگاه خداوندم. چند جمله‌ای را به رسم وصیت می‌نگارم: 🔸سخنم را درباره‌ی عشق آغاز می‌کنم. ما را به جرم عشق موأخذه می‌کنند‌. گویا نمی‌دانند که عشق گناه نیست! امّا کدام عشق؟ 🔹خداوندا، معبودا، عاشقا، مرا که آفریدی عشق به پستان مادر را به من یاد دادی، امّا بزرگتر شدم و دیگر عشق اولیه مرا ارضاء نمی‌کرد، پس عشق به پدر ومادر را در من به ودیعت نهادی. مدتی گذشت، دیگر عشق را آموخته بودم امّا به چه چیز عشق ورزیدن را نه! 🔸به دنیا عشق ورزیدم به مال و منال دنیا عشق ورزیدم. به مدرسه عشق ورزیدم. به دانشگاه عشق ورزیدم، امّا همه‌ی اینها بعدِ مدت کمی جای خود را به عشق حقیقی و اصیل داد یعنی عشق به تو. (یَومَ لا یَنْفَعُ مال وَلا بَنُون ) فهمیدم که وقتی شرایط عوض شود یَفِرّالْمرءَ مِنْ اَخیهِ و صاحِبَتهِ و بَنیهِ و اُمّهِ وَاَبیهِ، پس به عشق تو دل بستم. 🔹بعد از چندی که با تو معاشقه کردم یکباره به خود آمدم و دیدم که من کوچکتر از آن هستم که عاشق تو شوم و تو بزرگتر از آن هستی که معشوق من قرار گیری. 🔸فهمیدم در این مدت که فکر می‌کردم عاشق تو هستم اشتباه می‌کرده‌ام، این تو بودی که عاشق من بوده‌ای و من را می‌کشانده‌ای! 🔹اگر من عاشق تو بودم باید یکسره به دنبال تو می‌آمدم. ولیکن وقتی توجه می‌کنم می‌بینم که گاهی اوقات در دام شیطان افتاده‌ام ولی باز مستقیم آمده‌ام؛ حال می‌فهمم که این تو بوده‌ای که به دنبال بنده‌ات بوده‌ای، و هرگاه او صید شیطان شده، تو دام شیطان را پاره کرده‌ای و هر شب به انتظار او نشسته‌ای تا بلکه یک شب او را ببینی. 🔸حالا می‌فهمم که تو عاشق صادق بنده‌ات هستی، بنده را چه، که عاشق تو بشود؛ عَنقا شکار کرکس نشود دام باز گیر. 🔹آری تو عاشق من بودی و هر شب مرا بیدار می‌کردی و به انتظار یک صدا از جانب معشوق می‌نشستی. اما من بدبخت ناز می‌کردم و شب خلوت را از دست می‌دادم و می‌خوابیدم! اما تو دست بر نداشتی و آنقدر به این کار ادامه دادی تا بالاخره منِ گریز پای را به چنگ آوردی و من فکر می‌کردم که با پای خود آمده‌ام 🔸وه چه خیال باطلی! این کمند عشق تو بود که به گردن من افتاده بود. مرا که به چنگ آوردی به صحنه‌ی جهادم آوردی، تا به دور از هر گونه هیاهو با من نرد عشق ببازی. من در کار تو حیران بودم و از کرم تو تعجب می‌کردم. 🔹آخر تو بزرگ بودی و من کوچک؛ تو کریم بودی و من ل‍ئیم؛ تو جمیل بودی و من قبیح؛ تو مولا بودی و من شرمنده از این همه احسان تو بودم... 🔻امّا شهادت چیست؟ 🔸آن هنگام که رزمنده‌ای مجاهد، بسوی دشمن حق می‌رود و ملائک به تماشای رزم او می‌نشینند و شیطان ناله بر می‌آورد و پای به فرار می‌گذارد و ناگهان غنچه‌ای می‌شکفد، آن هنگام را جز شهادت چه نام می‌توانیم داد؟ 🔹شهادت خلوت عاشق و معشوق است .شهادت تفسیر بردار نیست. ای آنانی که در زندان تن اسیرید، به تفسیر شهادت ننشینید که از درک قصۀ شهادت عاجزید. فقط شهید می‌تواند شهادت را درک کند. 🔸شهید کسی نیست که ناگهان به خون بغلتد و نام شهید به خود گیرد. شهید در این دنیا قبل از این که به خون بتپد، شهید است. و شما همچنان که شهیدان را در این دنیا نمی‌توانید بشناسید و بفهمید، بعد از وصل‌شان نیز نمی‌توانید درکشان کنید. شهید را شهید درک می‌کند. اگر شهید باشید شهید را می‌شناسید و گرنه آئینۀ زنگار گرفته، چیزی را منکعس نمی‌کند که نمی‌کند. 🔹برخیزید و فکری به حال خود بکنید که شهید به وصال رسیده است و غصه ندارد. شهیدان به حال شما غصه می‌خورند، و از این در عجبند و حیرت می‌کنند که چرا به فکر خود نیستید! 🔸به خود آیید و زندان تن را بشکنید. قفس را بشکنید و تا سر کوی یار پرواز کنید و بدانید که برای پرواز ساخته شده‌اید نه برای ماندن در قفس! این منزل ویران را رها کنید و به ملک سلیمان در آیید... 🌷شادی روح همه شهیدان صلوات 🌺《اَلّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدً وَ آلِ مُحَمَّد وَ عَجِّل فَرَجَهُم》🌺