حجت الاسلام والمسلمین دکتر مرتضی جوادی آملی:
حوزه های علمیه می توانند جایگاه منطق همفکری و گسترش هماندیشی در جامعه باشند
پایگاه اطلاع رسانی اسراء: نشست حجت الاسلام والمسلمین دکتر مرتضی جوادی آملی ریاست بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با مدیران، طلاب و دانش پژوهان مدارس و مراکز حوزوی شهرستان آمل، در سالن اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان آمل برگزار شد.
👇👇👇👇
حجت الاسلام والمسلمین دکتر مرتضی جوادی آملی:
حوزه های علمیه می توانند جایگاه منطق همفکری و گسترش هم اندیشی در جامعه باشند.
پایگاه اطلاع رسانی اسراء: نشست حجت الاسلام والمسلمین دکتر مرتضی جوادی آملی ریاست بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با مدیران، طلاب و دانش پژوهان مدارس و مراکز حوزوی شهرستان آمل، در سالن اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان آمل برگزار شد.
در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی در سخنانی با اشاره به رسالت عظیم حوزه های علمیه در عصر حاضر و جامعه کنونی اظهار داشت: جامعه امروز بشری به شدت نیازمند به #تفکر_و_اندیشه است و حوزه های علمیه می تواند از جایگاه اصیل خود این بستر را برای جامعه امروز فراهم کند.
وی خاطرنشان کرد: «لِقَوْمٍ یَعْقِلُونَ» که در قرآن به آن اشاره شده است به راستی چه کسانی هستند؟ آیا این قوم از سنخ اقوام پراکنده در عرصه جغرافیایی هستند؟! #آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی در تفسیر خود از این تعبیر قرآنی بیان بسیار لطیفی دارند و تاکید می فرمایند این «قوم» از جنس «قوام» است و مراد از آن، آن دسته از افرادی هستند که #قوام_جامعه به تفکر و تعقل آنها وابسته است.
رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با اشاره به نزدیک شدن به روز جهانی فلسفه ابراز داشت: بیایید باهم بیندیشیم و با جامعه جهانی هم فکری کنیم، «منطق همفکری» اصلی است که باید مورد توجه جدی قرار بگیرد، حوزه های علمیه می توانند جایگاه #منطق_همفکری و گسترش هم اندیشی در جامعه باشند.
وی تصریح داشت: امروز به شدت نیازمند یک #تحول_عمیق مبتنی بر تفکر، هم اندیشی و هم زیستی در عرصه اجتماع داخلی و بین المللی هستیم.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر مرتضی جوادی آملی با اشاره به اهمیت موضوع هم اندیشی و همفکری بیان داشت: بایستی مدیران مراکز تخصصی حوزوی، فرصت هم اندیشی و با هم اندیشی را برای طلاب و دانش پژوهان به صورت یک #فرهنگ ایجاد کنند و بستر این مهم را هر چه بیشتر در حوزه ها گسترش دهند.
#استاد_مرتضی_جوادی_آملی
🆔 @m_vaezjavadi
42-40. المظاهر الإلهیة في أسرار العلوم الكمالیة.mp3
8.93M
💠 صوت درس #فلسفه
⬅️ خوانش و شرح کتاب #المظاهر_الالهیة_فی_اسرار_العلوم_الکمالیة – جلسه 40
✅ با حضور اساتید مطرح فلسفه سیاسی
#المظهر_السادس فی دوام إلهیته
فمن كان له سمع حقیقی، یسمع كلام الحقّ و خطابه؛ و قد ورد عن النبی - صلى اللّه علیه و آله و سلم -: «إنّ فی أمّتی محدّثین مكلّمین»؛ و لیس هؤلاء «المكلّمین» أنبیاء تشریع و رسالة، لأنّ الرسالة قد انقطعت و أبوابها قد غلّقت بعد نبینا - صلى اللّه علیه و آله و سلم... .
#ص61.
تاریخ نشست: 1397/02/20
✍️ نشست های علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
#استاد_مرتضی_جوادی_آملی
🆔 @m_vaezjavadi
j-20 1400-08-22.mp3
10.92M
💠 صوت درس #فلسفه
#الحکمة_المتعالیه_فی_الأسفار_العقلیة_الأربعة
🔹 جلد : 1
🔹 جلسه: 20
#رحیق_مختوم ج1
دهم: اگر محدوده مسافت چهارم، عبارت از معرفت نفس و مسائل مربوط به حشر آن در قيامت است، چنانچه از رساله حكيم متأله آقا محمد رضا قمشه اي (قدس سره) بر مي آيد، سفر چهارم عبارت از سير از خلق به حق بسوي حق مي باشد... .
تاریخ تدریس: 1400/08/22
#استاد_مرتضی_جوادی_آملی
🆔 @m_vaezjavadi
93-91. خوانش و شرح کتاب المظاهر الالهیة فی اسرار العلوم الکمالیه – ملا صدرا جلسه نودو سوم.mp3
14M
💠 صوت درس #فلسفه
⬅️ خوانش و شرح کتاب #المظاهر_الالهیة_فی_اسرار_العلوم_الکمالیة – جلسه 91
✅ با حضور اساتید مطرح فلسفه سیاسی
#خاتمة_فی_أحوال_تعرض_یوم_القیامة
كشف تنبیهىّ فی بیان الفرق بین النبوّة و الشریعة و السیاسة
اعلم، أنّ نسبة «النبوّة» إلى «الشریعة» كنسبة الروح إلى الجسد الذی فیه الروح و «السیاسة» المجرّدة عن الشرع كجسد لا روح فیه... .
#ص147.
تاریخ نشست: 1400/08/22
✍️ نشست های علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
#استاد_مرتضی_جوادی_آملی
🆔 @m_vaezjavadi
💠 حضرت امام حسن عسکری (علیه السلام)
🔸 فرخنده زادروز یازدهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، حضرت امام حسن عسکری (علیه السلام) بر شیفتگان حضرتش مبارک باد.
#استاد_مرتضی_جوادی_آملی
🆔 @m_vaezjavadi
94-92. خوانش و شرح کتاب المظاهر الالهیة فی اسرار العلوم الکمالیه – ملا صدرا جلسه نودو چهارم.mp3
13.9M
💠 صوت درس #فلسفه
⬅️ خوانش و شرح کتاب #المظاهر_الالهیة_فی_اسرار_العلوم_الکمالیة – جلسه 92
✅ با حضور اساتید مطرح فلسفه سیاسی
#خاتمة_فی_أحوال_تعرض_یوم_القیامة
تحقيق في سبب الرؤيا الصادقة
و ليعلم أوّلا أنّ معنى «الرؤيا» انحباس الروح من الظاهر إلى الباطن، و المراد من «الروح» هو الجوهر البخاري الحارّ المركّب من صفوة الأخلاط؛ و هي مطيّة للقوى النفسانية، و بها تتحرّك القوى و تتّصل الحاسّة و المحرّكة إلى آلاتها. و قد ذكر بعض صفاتها... .
#ص148.
تاریخ نشست: 1400/08/23
✍️ نشست های علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
#استاد_مرتضی_جوادی_آملی
🆔 @m_vaezjavadi