097. ejteha va taghlid.mp3
6.71M
💠 صوت درس خارج #فقه
#العروه_الوثقی
#اجتهاد_و_تقلید
🔹 جلسه : 97
#ولایت_فقیه
#هویت_جمعی_و_اجتماعی_دین
تاریخ تدریس: 23/10/1399
#استاد_مرتضی_جوادی_آملی
🆔 @m_vaezjavadi
S asfar -0385.mp3
8.87M
💠 صوت درس #فلسفه
#الحکمة_المتعالیه_فی_الأسفار_العقلیة_الأربعة
🔹 جلسه : 385
#جلد_نهم
#فصل_بیست_و_ششم
#تبصرة_و_تذكرة
فكل نفس تتبع الهوى و يسخرها الشهوة و يستخدمها الشيطان و يستعبدها كما قال تعالى أَ فَرَأَيْتَ مَنِ اتَّخَذَ إِلٰهَهُ هَوٰاهُ وَ أَضَلَّهُ اللّٰهُ عَلىٰ عِلْمٍ وَ خَتَمَ عَلىٰ سَمْعِهِ وَ قَلْبِهِ وَ جَعَلَ عَلىٰ بَصَرِهِ غِشٰاوَة... .
تاریخ تدریس: 24/10/1399
#استاد_مرتضی_جوادی_آملی
🆔 @m_vaezjavadi
لینک سامانه مجازی سلسله مباحث اخلاقی استاد حجت الاسلام والمسلمین مرتضی جوادی آملی
👇👇👇👇
https://el.esra.ir/ch/darseaakhlaghostadm.javadi
🔸 پنج شنبه ۹۹/۱۰/۲۵ - ساعت ۱۰ صبح
#استاد_مرتضی_جوادی_آملی
🆔 @m_vaezjavadi
همچنین پخش زنده از صفحه اینستاگرام استاد
instagram.com/m_vaezjavadi
شنبه ، 27 دی ماه ساعت 20
S asfar -0386.mp3
9.01M
💠 صوت درس #فلسفه
#الحکمة_المتعالیه_فی_الأسفار_العقلیة_الأربعة
🔹 جلسه : 386
#جلد_نهم
#فصل_بیست_و_ششم
#تبصرة_و_تذكرة
فإن قلت باب الدار يشبه الدار و الجنة و النار داران متخالفتان في جوهر الحقيقة و نحو الوجود فكيف يصح أن تكون المشاعر الإنسانية بعينها أبواب الجنة و أبواب النار... .
تاریخ تدریس: 27/10/1399
#استاد_مرتضی_جوادی_آملی
🆔 @m_vaezjavadi
098. ejteha va taghlid.mp3
7.49M
💠 صوت درس خارج #فقه
#اجتهاد_و_تقلید
🔹 جلسه : 98
#ولایت_فقیه
#هویت_سیاسی_دین
تاریخ تدریس: 27/10/1399
#استاد_مرتضی_جوادی_آملی
🆔 @m_vaezjavadi
S asfar -0387.mp3
7.25M
💠 صوت درس #فلسفه
#الحکمة_المتعالیه_فی_الأسفار_العقلیة_الأربعة
🔹 جلسه : 387
#جلد_نهم
#فصل_بیست_و_هفتم
#فی_تتمة_الاستبصار_فی_بیان_حقیقة_أحوال_الجنة_و_النار
قد علمت أن النشأة الآخرة نشأة متوسطة بین المجردات العقلیة و بین الجسمانیات المادیة و كل ما فیها صور محسوسة مدركة بقوة نفسانیة... .
تاریخ تدریس: 29/10/1399
#استاد_مرتضی_جوادی_آملی
🆔 @m_vaezjavadi
099. ejteha va taghlid.mp3
5.88M
💠 صوت درس خارج #فقه
#اجتهاد_و_تقلید
🔹 جلسه : 99
#ولایت_فقیه
#هویت_سیاسی_دین
تاریخ تدریس: 29/10/1399
#استاد_مرتضی_جوادی_آملی
🆔 @m_vaezjavadi
S asfar -0388.mp3
8.25M
💠 صوت درس #فلسفه
#الحکمة_المتعالیه_فی_الأسفار_العقلیة_الأربعة
🔹 جلسه : 388
#جلد_نهم
#فصل_بیست_و_هفتم
قال صاحب الفتوحات المكیة [فی حقیقة الموت]
فی الباب الخامس و الخمسین و ثلاثمائة منها و الموت بین النشأتین حالة برزخیة تعمر الأرواح فیها أجسادا برزخیة خیالیة مثل ما عمرتها فی النوم... .
تاریخ تدریس: 30/10/1399
#استاد_مرتضی_جوادی_آملی
🆔 @m_vaezjavadi
100. ejteha va taghlid.mp3
7.12M
💠 صوت درس خارج #فقه
#اجتهاد_و_تقلید
🔹 جلسه : 100
#ولایت_فقیه
#شأن_ولایت_سیاسی_
تاریخ تدریس: 30/10/1399
#استاد_مرتضی_جوادی_آملی
🆔 @m_vaezjavadi
کاربردهای اجتماعی سیره حضرت فاطمه(س) برای زندگی امروز
به همت حسینیه مجازی سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی، گفتوگویی مجازی با موضوع «راه و رسم فاطمی» شب گذشته، ۲۷ دیماه، همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) با سخنرانی حجتالاسلام والمسلمین مرتضی جوادیآملی، استاد حوزه و دانشگاه و رئیس بنیاد بینالمللی علوم وحیانی اسراء به صورت مجازی برگزار شد.
عاجز از شناخت جایگاه حضرت زهراییم!
حضرت فاطمه(س) از کمال برتر و بالاتری برخوردار است، نمیتوانیم درباره شخصیت او صحبت کنیم، تراز او تراز لیلةالقدر است، تراز او ترازی است که وقتی در محراب قرار میگیرد، برای ملائکه و عالم، روشنایی و فروغ به همراه دارد، تراز او تراز کسی است که رسول گرامی اسلام(ص) به احترام او از جای بر میخیزد و شکوه و عظمت او را تکریم و تعظیم میکند و میگوید: هر وقت مشتاق بهشت میشوم دخترم زهرا(س) را میبوسم و میبویم. تراز حضرت فاطمه(س)، تراز حضرت علیبن ابیطالب(ع) است که رسول گرامی اسلام(ص) در حق او فرموده است: «لَو لَمْ یُخْلَقْ عَلِیٌّ لَمْ یَکُنْ لِفاطِمَةَ کُفْوٌ»، اگر علی نبود احدی در روی زمین همتای زهرای مرضیه نبود. تراز زهرا(س) انسانی است که اُم الائمةِ النُجَباء، تراز فاطمه(س) تراز کسی است که حضرت بقیهاللهالاعظم(عج) دربارهاش میفرماید: در مادرم حضرت فاطمه(س)، اسوه و الگویی است که سعی میکنم از او بیاموزم. تراز حضرت زهرا(س) تراز انسانی که وقتی در محراب قرار میگیرد، از جانب جبرائیل امین سلام خدا را میشنود و زهرا(س) عرض میکند: «إنَّ الله هُوَ السَّلامُ وَ مِنْهُ السَّلامُ وَإلَیْهِ السَّلامُ».
news.esra.ir
کاربردهای اجتماعی سیره حضرت فاطمه(س) برای زندگی امروز
یکی از مهمترین جهاتی که در وجود حضرت فاطمه (س) واضح و درخشان بود، این بود که نگاه به دنیا باید چگونه باشد؟ تصور ما این است که زیست دنیایی، زیست حاکم است و انسانی که در دنیا زیست میکند، لزوماً با توجه به منافع مادی باید زندگی خود را در پیدایش این منافع مادی صرف کند. تردیدی هم نیست که زندگی باید آبرومندانه و با رفاه منطقی و معقول همراه باشد. زندگی سعادتمندانه در گروی تأمین آبروی انسان است، اما اینکه انسان تمام همت خود را در راه تأمین منافع مادی صرف کند و بخواهد به اینها برسد و در مسیر رضا و خشنودی الهی تلاشی نکند و به فکر ابدیت و جایگاه خود در آخرت نباشد و سعادت خود را در آن عالم جستجو نکند، در جهت مخالف سیره و زندگی ائمه(ع) است. حضرت فاطمه(س) حتی از سختی کار به پیامبر(ص) شکایت میکرد، اما اینکه رسول خدا(ص) جواب دختر خود را در برای تأمین منافع مادی بدهد، نمیپذیرفت؛ بنابراین یکی از مواردی که میتواند برای جامعه امروز درسآموز باشد این است که دین، برای زندگی انسان، آبرو و عزت را تأمین میکند، اما با علاقه و حب به دنیا و دنیاگرایی که مظاهر آن بیشمار است و اکنون شاهد آن در زندگیهای خود هستیم، مخالف است.
#استاد_مرتضی_جوادی_آملی
🆔 @m_vaezjavadi
کاربردهای اجتماعی سیره حضرت فاطمه(س) برای زندگی امروز
حضرت زهرا(س) از این جهت که دختر پیامبر(ص) است برای خود جایگاه ویژهای قائل نشد، حتی در باب خدمت در منزل، پیامبر(ص) به او فرموده بود؛ یک روز خودت کارهای خانه را انجام بده و روز دیگر فضه و وقتی سلمان به منزل ایشان رفت و دید حضرت مشغول کار است، علت را پرسید و حضرت فاطمه(س) به سخن پیامبر(ص) اشاره کرد. این ویژگی که ایشان خود را انسان ویژه و استثنایی و در جایگاه رفیع قرار ندادهاند، میتواند برای ما الگو باشد.
#استاد_مرتضی_جوادی_آملی
🆔 @m_vaezjavadi