برنامه روزانه مادر کودکی:
برنامه هرروز بوس و بغل و فشار و سه دور چرخش😊
#بازی امروز:
نخ کردن مهره ها
توی بیشتر خونه ها گردنبند های مروارید ( پلاستیکیش منظوره😉) یا دکمه های افتاده هست😫
امروز جعبه مهره ها رو بیارین
یه نخ ضخیم هم لازمه.
به دلبندتون بگین امروز یه دستبند خوشگل درست کنه.😍
اگه مهره و دکمه و مروارید ندارین، یکی از تسبیح هایی که اونم تو خونه هامون فت و فراوونه رو باز کنین و از دلبندتون بخواین که اونارو نخ کنه.
برای بچه های پنج وشش ساله میتونین از چند تا تسبیح استفاده کنین...
با چند رنگ مختلف...
و ازش بخواهید به ترتیب مهره ها را نخ کنه
آبی، زرد، قرمز
آبی، زرد، قرمز
آبی، زرد، قرمز
🔷🔶♦️🔷🔶♦️🔷🔶♦️
بازی خیلی خوبیه برای تقویت عضلات ظریف دست کودک.
راستی توی همه بازی ها تشویق کردن دلبندتون یادتون نره ها!
تسبیح گردون شادی بچه هات باش مامان
❤️ @maadar_khoob
مدرسه المهدی (ع) لبنان با برگزاری یک مسابقه از دانش آموزان خود خواسته بود تا یک جمله ۸ کلمهای در وصف رزمنده بنویسند.
«فاطمه دقیق» دختر خردسال شهید «علی دقیق» رزمنده مفقود الاثر حزب الله و دانش آموز این مدرسه ابتدایی با نوشتن جمله ای تأثیرگذار تحسین همگان را برانگیخت.
🔸وی در وصف رزمنده نوشته است :
" اگر شما گُلی را در صحرای حلب دیدید خاک آن را ببوسید ممکن است پدرم آنجا دفن شده باشد."
مدیر مدرسه المهدی با اعلام برگزیده شدن جمله فاطمه دقیق به این دختر یک لوح تندیس اهداء کرد.
منبع modafeon.blog.ir
❤️ @maadar_khoob
مادر خوب | مدرسه مادری
#فلش_کارت فلش کارتهای #تغذیه و #بدغذایی قسمت45 ✔️ استاد سلطانی ❤️ @maadar_khoob
#فلش_کارت
فلش کارتهای #تغذیه و #بدغذایی
قسمت46
✔️ استاد سلطانی
❤️ @maadar_khoob
مادر خوب | مدرسه مادری
#فلش_کارت فلش کارتهای #تغذیه و #بدغذایی قسمت46 ✔️ استاد سلطانی ❤️ @maadar_khoob
#فلش_کارت
فلش کارتهای #تغذیه و #بدغذایی
قسمت47
✔️ استاد سلطانی
❤️ @maadar_khoob
5.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹تا حالا شنیدی یک مدرسه برای حل مشکلات مردم، دست به کار شده باشه؟
🔹داستان جذاب یک مدرسه در تالش میتونه یک عصر جدید براتون شکل بده.
❤️ @maadar_khoob
307.6K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
واکنش به موقع😨👍
❤️ @maadar_khoob
🔴 زبان دوم و مهد دو زبانه؛ آری یا خیر؟!
همین اول متن بگم که من هیچ مشکلی با دو یا چند زبانه شدن بچهها ندارم!! 🙄🙄 پس تا حالا چی میگفتم؟!
ببینید نفسِ یادگیری زبان دوم در دوره کودکی هیچ مشکلی نداره که اگه داشت هیچ ترک و لر و کرد و بلوچ و عرب و غیرهای نباید بچههاشون زبان یاد میگرفت اما نکته اینجاست که اون بچهها توی محیطهایی هستند که از دو زبان داره استفاده میشه. یعنی مثلاً کودک توی خونه باهاش یه جور صحبت میشه و توی کوچه و خیابون یه جور دیگه. در تعامل با پدر و مادر و خواهر، برادراش مثلاً عربی صحبت میشه و توی کوچه در حال بازی با بچههای دیگه فارسی.
من وارد ریز ماجرا نمیشم ولی فقط بدونیم که ساختار مغزی کودک دو زبانه با تکزبانه متفاوت هست. در مورد بد و خوبش هم اصلا صحبتی نیست، اما قطعا تفاوت وجود داره ...
حالا ما اگر بخوایم محیطی رو طوری درست کنیم که کودک در اون به صورت غیر مستقیم زبان دوم رو یاد بگیره باید چی کار کنیم؟! (هر چند همین هم توصیه نمیشه چون هیچ عجلهای براش نیست!) باید روشی رو پیدا کنیم که علاوه بر آموزش زبان به کودک، آسیبی هم به اون وارد نکنه. فکر کنم این رو همه قبول داشته باشن. یعنی روشی که همهی ابعاد رو ببینه و فقط هدفش آموزش زبان نباشه.
بسیاری از روشهای فعلی مثل اینه که من کمک کنم قد کودکم بلندتر بشه ولی دستهاش رو از آرنج قطع کنم!! ☹️ اینکه این روش رو دکتر فلانی یا استاد فلانی هم توصیه کرده هیچ کمکی به قطع نشدن دست بچهها نمیکنه!
مثلا چی میگن؟! توصیه میکنن کودک از حدود دو، سه سالگی به مدت سه تا چهار سال، روزانه سه تا چهار ساعت در معرض کارتونهای زبان انگلیسی یا فرانسه یا هر زبان دیگهای باشه. یعنی بدون فشار و آموزش مستقیم کودک داره زبان رو از محیط یاد میگیره. ظاهراً هیچ مشکلی نیست اما سادهترین مشکلش کجاست؟!
مشکلمون احتمالا با سازمان بهداشت جهانی هست که توصیه کرده تا دو سالگی بچهها اصلا تلویزیون نبینن و از دو تا شش سالگی حداکثر روزی یک ساعت. این رو هم فقط برای آسیب به چشم بچه نگفته، بلکه فرآیند رشد جسمی، مغزی، روانی و ... رو هم در نظر گرفته.
یعنی ممکنه کودکی زبان هم با این متد یاد بگیره اما هیچ تضمینی نیست که به سایر ابعاد رشدی اون آسیبی نرسیده باشه!! (اینجا دیگه تصمیم با خانوادههاست که زبان یاد گرفتن توی کودکی براشون مهمتره یا ...)
یک نکته هم اینجا اضافه کنم؛
اگر این کار درسته و خوبه و دوستانی میگن توی کشورهای دیگه داره استفاده میشه، خیلی خیلی ممنون میشم که از کشورهای پیشرفته و صاحب سبک تربیتی یک مورد رو اسم بیارن که به صورت فراگیر در مهدهای کودکشون داره این اتفاق میافته (بگذریم که به صورت غیرفراگیر هم موردی نمیشه پیدا کرد!) و مایه تأسف هست که بگیم پسر مسی داره اینجوری دو زبانه میشه، پس حتما کار درستیه 😣
نکته آخر در دو زبانگی اینکه، حتی اگه از چرایی این کار هم بگذریم و فقط به بررسی روش بپردازیم باید این سوال رو بپرسیم که درصد موفقیت روش شما چقدره؟! اساساً یکی از دلایل اقبال به یک روش درصد موفقیت اون هست، یعنی چند درصد بچههایی که از متد شما استفاده میکنن دارن به این شکل زبان دوم رو یاد میگیرن؟! یعنی اگر من ۱۰۰ تا بسته دارم در این موضوع میفروشم لااقل باید ۴۰، ۵۰ تا از این بچهها موفق به داشتن زبان دوم بشن. آیا در واقعیت اینجوریه؟! (البته توجیه اینه که شما به صورت کامل و درست نتونستید از بسته استفاده کنید 😶)
اما چند کلمه در مورد مهدهای دو زبانه؛
لابد دیدید که به بهانه دو زبانه بودن مهد لااقل یک سوم به شهریه اضافه میکنن و پولهای بیشتری از خانوادهها میگیرن. من به نظرم مهمترین دلیل وجود یک شیء خودش هست 😳 یعنی چی؟! یعنی اگه یه دونه بچه دو زبانه از توی این مهدها اومد بیرون شما بگید بهتون نشون بدن! اینکه بچه اسم چهار تا رنگ رو یاد بگیره، چهارتا حیوون رو انگلیسشون رو بگه یا مثلاً موقعی که دارن بازی لباس شستن میکنن بگه واش واش واش!! به هیچ عنوان دو زبانه شدن نیست. اگه باشه پس تو ایران همه مردم لااقل چهار زبانه هستن چون حداقل به چهار زبون بلدیم فحش بدیم 😂😂
مهد دو زبانه وجود خارجی نداره که اگر داشته باشه هم لزوماً چیز خوبی نیست! خیلی خیلی جسارته ولی نگذاریم به حماقت ما بخندن ...
پینوشت: در مورد تأثیرات فرهنگی این موضوع هم خیلی میشه صحبت کرد که باشه برای یک وقت دیگه 😉
#آموزش
#زبان_دوم
#مهد_دوزبانه
#حمید_کثیری
❤️ @maadar_khoob
مادر خوب | مدرسه مادری
💠🔸💠🔸💠🔸💠 💠🔸💠 💠 #پرسش_پاسخ_استادسلطانی 3 #ترس 9 ✅ فرزندم از بلندی یا آپارتمان های بلند میترسه ومیخواد
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
🌸🍃🌸🍃
🌸
#تنبیه 1
#استادسلطانی
💠 چرا تشویق و تنبیه این قدر مهم است؟؟؟
⬅️ واقعیت این است که این موضوع بخش بزرگی از ذهن والدین را اشغال کرده است وبخش مهمی از رابطه ی والدین وکودک صرف تنبیه و تشویق میشود.
❓ آیا واقعا لازم است که این قدر وقت صرف این موضوع شود و یا این همه به آن فکر کنیم؟
🔷 در ایران از دیرباز و در نگاه سنتی تنبیه وجود داشته و حتی در گذشته تنبیه ها بسیار خشن بوده ولی تنبیه وتشویق به این صورت که این قدر مورد علاقه ی ما و به خصوص والدین جدید و تحصیلکرده ی امروزی است که چگونه تنبیه کنیم، چگونه تشویق کنیم و......
✔️ همه به این دلیل است که رویکرد حاکم بر فضای تعلیم و تربیت ما رویکرد رفتارگراست واین رویکرد بیشترین توجه را به حوزه ی تنبیه و تشویق دارد و بیش از صدسال است که رویکرد حاکم بر نظام آموزش و پرورش دنیاست و امروزه رویکرد غالب در آمریکاست، همچنین رویکرد غالب بر فضای تعلیم و تربیت ما از خانواده تا مدرسه حتی تا دانشگاه و سطح جامعه رفتارگرایی است، تنبیه و تشویق جایزه و پاداش. جایزه به خصوص از ویژگی های رویکرد رفتارگرایی است
✅ رویکرد رفتارگرایی معتقد است که با محرک بیرونی می توان پاسخ گرفت و رفتارهای انسان پاسخی است به محرکهای بیرونی که دریافت می کند. مثال بارز این عقیده تعلیم وتربیت حیوانات سیرک بر این اساس است واصولا رفتارگرایان در ابتدا نظریه هایشان را روی حیوانات آزمایش وتجربه می کردند مثل سگ پاوولف و موش قفس اسکینز که بسیار معروف است،از نظریه پردازان مکتب رفتار گرایی است
❤️ @maadar_khoob
⭕️ هیچی نگو ولش کن بچه است دیگه ❗️
✔️ تا 2 سالگی بله . اما پس از 2 سالگی، انتظار می رود که کودک مفهوم "نه" را متوجه بشود.
✔️ بنابراین شما می بایست به کودک خود در مواردی که لازم است؛ "نه" بگویید.
✔️ اینگونه است که آنها کم کم متوجه محدودیتها، نظم و انضباط و مسائل رفتاری میشوند.
✔️ متوجه میشوند که همیشه اوضاع بر اساس خواسته های آنان نخواهد بود.
✔️ ضمن اینکه کمتر در معرض خطرات قرار م گیرند و برای همسالان خود هم مشکلی ایجاد نمی کنند.
❌ اغلب کودکانی که والدین آنها در این کار سهل انگاری کرده اند، تبدیل به کودکانی لوس، سرکش، متوقع و حتی گاهی منزوی شده اند چرا که اغلب در جمع همسالان همه چیز قرار نیست به طور کامل بر وفق مراد آنها باشد و آنها تنها می مانند.
❌ کودکی که نه نمی شنود در مواجهه با موانع و محدودیتهایی که به صورت طبیعی برایش ایجاد می شود، احساس یاس و شکست و ناامیدی می کند.
❌ البته این مساله بسیار ظریف است و گفتن مکرر "نه" هم ارزش این کلمه را نزد کودک از بین می برد.
❤️ @maadar_khoob