11.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#آموزشی
#آموزش_دستگاه
#ردیف_آوازی
#آواز_دشتی
💠آموزش گوشه چوپانی در آواز دشتی و به کارگیری آن در قالب دوبیتی
🔰لطفا هر هفته پنجشنبه برای فراگیری #ردیف_آوازی با ما همراه باشید🔰
به کلام:
استاد حاج اسماعیلی
«مدیرگروه ردیفآوازی معنا»
─┅═𑁍᪥🏳᪥𑁍═┅─
•---✾آموزش جامع مداحی ایتا👇
@maana72_ir
#آداب_مداحی
#اخلاق_مداحی
💠در بحث آدابى كه يك مداح بايد بداند، و آن را به انجام رساند، بايد به اشاره نكاتى پرداخت تا در نظر مردم و همكاران به عنوان انسانى مؤ دب و وجهه دار معرفى گردد.
🔰الف ) ادب مجلس🔰
🔸وفاى به عهد:
همچنان كه قبلاً نيز مورد بحث و بررسى قرار گرفت يكى از وظايف مهم مداح وفاى به عهد و پيمان مىباشد و نيز از آداب خاصه و قابل توجه مداحى به شمار مى رود كه سر وقت حاضر شدن و سر موعد تمام كردن مجلس ، از مصاديق آن مى باشد كه به دليل توضيح كافى در اين مقوله ، سخن را كوتاه مى كنيم.
🔹انصراف از خواندن:
اگر چه مداح بايد هميشه آمادگى خود را براى خواندن حفظ كند، اما بعضاً پيش مى آيد كه به دليل كسالت ، عدم تحقيق ، زياده روى در خواندن و گرفتن حنجره و... آمادگى لازم را براى فيض دادن نداشته باشد.
اگر مداح آمادگى براى خواندن نداشت ، ادب اقتضا مى كند كه نخواند. حال اين عدم آمادگى به هر دليلى كه مى خواهد باشد و اينجا بهترين راه ، انصراف از خواندن و اجتناب از آن مى باشد، حتى اگر زياد به او اصرار كنند. چرا كه خواندن در اين وضعيت باعث افت مجلس مى شود و ادب مجلس نيز در همين است.
─┅═𑁍᪥🏳᪥𑁍═┅─
•---✾آموزش جامع مداحی ایتا👇
@maana72_ir
#فنون_مداحی
🔰و) پرورش دادن روضه 🔰
💠يكى از فنون حائز اهميت در روضه خوانى، پرورش دادن آن است. يعنى یک مداح تا روضهاش خوب براى مستمع جا نيافتاده، سراغ مطلب ديگرى نرود.
🔸 آن را کاملا به مستمع تفهيم كند يا اينكه با پر و بال دادن به روضه، آن را براى مستمع، جذابتر نمايد و مجلس را با مستمع پيش برد. كه اين مستلزم رعايت نكاتى است.
❇️برای مثال وقتی روضه حضرت علی اصغر (علیهالسلام) میخواند خیلی سریع به پایان کار و شهادت حضرت اشاره نکند، بلکه اول با درگیر کردن ذهن مستمع روضه را به اوج خود برساند.
بعنوان نمونه:
👇👇👇
۱. مقایسه اندازه و شدت ضربه تیر سه شعبه با یک حنجر کودک شش ماهه
۲.تشنگی و تلظی حضرت علی اصغر(علیهالسلام) و توضیحاتی پیرامون عبارت تلظی که عرب چه زمانی از این عبارت استفاده میکند.
۳. اذن گرفتن حرمله از عمر بن سعد که چه کنم چه کسی را بزنم و ...
ادامه دارد...
─┅═𑁍᪥🏳᪥𑁍═┅─
•---✾آموزش جامع مداحی ایتا👇
@maana72_ir
آموزش مداحی معنا ترنم ۰۹.mp3
زمان:
حجم:
20.64M
#شعرشناسی
🎵 #برنامه_ادبی_ترنم
#قسمت_نهم_ترنم
(شعر مضمونمحور (قسمت سوم))
❇️کسانی که مایلند نگاه جدیدی به بحث شعر داشته باشند و شعر مناسب اجرا در هیات رو بشناسند حتما این صوت ها رو دنبال کنند❇️
دسترسی به قسمتهای قبل با هشتک:
👈 #برنامه_ادبی_ترنم 👉
🎤با اجرای:
استاد سید محمد جواد شرافت
و
🎤افاضه:
استاد سید مهدی حسینی
─┅═𑁍᪥🏳᪥𑁍═┅─
•---✾آموزش جامع مداحی ایتا👇
@maana72_ir
#صداسازی
#بهداشت_صوتی
🔰روشهای پیشگیری از اختلالات صدا🔰
1⃣ استراحت صوتی؛ برخی از ساعات روز سکوت کنید و اصلا صحبت نکنید.
2⃣ تمرینات آرامش
3⃣ اجتناب از جابجایی وسایل سنگین و حتی انجام ورزشهای سنگین در هوای آلوده
4⃣ ماساژ گردن جهت آرامش دادن به تارهای صوتی
5⃣ گوش دادن به نواهای زیبا و آرام، ایجاد احساس آرامش می کند. در نتیجه آرامش تارهای صوتی را به همراه دارد. خصوصا تلاوتهای دلنشین
6⃣ استراحت کافی و خواب عمیق، حداقل پنج ساعت خواب در شبانه روز و اجتناب از ایجاد خستگی مزمن.
─┅═𑁍᪥🏳᪥𑁍═┅─
•---✾آموزش جامع مداحی ایتا👇
@maana72_ir
#کلام_بزرگان
#نبایدهای_مداحی
🔰۳. نباید از مطالب خرافه استفاده کنید🔰
💠پرهیز از انحراف، پرهیز از خرافهگرایی، پرهیز از مشکلتراشی در عقاید جوانها؛ گاهی ما یک کلمهای میگوییم که یک گرهی در ذهن جوانِ مخاطب ما بهوجود میآید؛ این گره را چه کسی میخواهد باز کند؟
🔸 این گرهی را که ما با بیان ناقص خودمان یا بیان غلط خودمان یا بیتوجّهی و بیمسئولیّتی خودمان در ذهن این جوان بهوجود میآوریم و عقیدهی او را دچار مشکل میکنیم، این گره چگونه باز خواهد شد؟ اینها مسئولیّت است.
🔰صحبتهای امام خامنهای در دیدار با مداحان🔰
۱۳۹۴/۰۱/۲۰
بخش سوم
🔸ادامه دارد...🔸
─┅═𑁍᪥🏳᪥𑁍═┅─
•---✾آموزش جامع مداحی ایتا👇
@maana72_ir