ترنم ۲۸.mp3
22.74M
#شعرشناسی
🎵 #برنامه_ادبی_ترنم
#قسمت_بیست_و_هشتم_ترنم
(عنصر خیال (قسمت دوازدهم)_استعاره ۳)
❇️کسانی که مایلند نگاه جدیدی به بحث شعر داشته باشند و شعر مناسب اجرا در هیات رو بشناسند حتما این صوت ها رو دنبال کنند❇️
دسترسی به قسمتهای قبل با هشتک:
👈 #برنامه_ادبی_ترنم 👉
🎤با اجرای:
استاد سید محمد جواد شرافت
و
🎤افاضه:
استاد سید مهدی حسینی
─┅═𑁍᪥🏳᪥𑁍═┅─
•---✾آموزش جامع مداحی ایتا👇
@maana72_ir
#صداسازی
#شناخت_صدا
🔰اندام های واک ساز🔰
💠به طور کلی در حنجره واقع شدهاند. در این بخش محفظه ای به نام تیروئید قرار دارد که درون آن دو پرده ماهیچه ای بسیار ظریف به نام تارهای صوتی قرار دارند.
🔸 یک سر آنها به تیروئید وصل است و سر دیگر آنها به دو غضروف مثلثی شکل به نام «اری تی نوئید» متصل است.
🔹چرخش این دو غضروف حول قاعده خودشان باعث نزدیک شدن تارهای صوتی به یکدیگر یا دور شدن آنها از هم می شود و یک سری امواج صوتی تولید می کند. این امواج پس از عبور از حفرههای بینی، دهان و بینی، تولید صدا(واک) میکنند.
─┅═𑁍᪥🏳᪥𑁍═┅─
•---✾آموزش جامع مداحی ایتا👇
@maana72_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#روضه_خوانی
💠خیلی وقتها اصلا دقتی در روضه خوندن نداریم.
🔰حتما این کلیپ کاربردی رو ببینید و نظرتون رو بنویسید...🔰
👇👇👇
@nazarat_maana
🎤به کلام:
حجتالاسلام والمسلمین سجاد فرحناک
«از اساتید آموزش مداحی معنا»
─┅═𑁍᪥🏳᪥𑁍═┅─
•---✾آموزش جامع مداحی ایتا👇
@maana72_ir
#دعاخوانی
#دعا_و_نیایش
🔰بخشهایی از صحبتهای حجتالاسلام سید نزار موسوی در مورد دعاخوانی🔰
💠دعاخوانی با روضهخوانی و مداحی متفاوت است. حتی روضهخوانی هم با مداحی متفاوت است. در حال حاضر استادان در خوانشها به قدری متفنن شدند که برای هر کدام روشهای مختلفی را اجرا میکنند.
🔸 دعاخوانی از یک ریتم خاصی استفاده میکند مثلا در دعاخوانی مثل مداحی نمیشود اوج گرفت. در روضهخوانی و در بخش اوج مصیبت، مداح باید آن را فریاد بزند. اما دعاخوانی یک نوع مناجات است همانطور که موسی گفت: «إِنَّ مُوسَى عَلَيْهِ السَّلَامُ لَمَّا نَاجَى اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ قَالَ: يَا رَبِّ، أَ بَعِيدٌ أَنْتَ مِنِّي فَأُنَادِيَكَ أَمْ قَرِيبٌ فَأُنَاجِيَكَ؟ فَأَوْحَى اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ إِلَيْهِ: أَنَا جَلِيسُ مَنْ ذَكَرَنِي، فَقَالَ مُوسَى: يَا رَبِّ، إِنِّي أَكُونُ فِي حَالٍ أُجِلُّكَ أَنْ أَذْكُرَكَ فِيهَا، فَقَالَ: يَا مُوسَى، اذْكُرْنِي عَلَى كُلِّ حَالٍ؛
🔹 موسى در مناجات خود به خداوند گفت: خداوندا، آيا از من دورى تا تو را با آواز بلند صدا كنم و يا اين كه نزديک هستى كه با صداى آهسته با تو مناجات نمايم؟ خداوند به وى فرمود: من همنشين كسى هستم كه مرا ياد كند. موسى عرض كرد: خداوندا، من بايد در حال مخصوص تو را ياد كنم؟ خداوند فرمود: اى موسى، در همه حال مى توانى مرا ياد كنى.»
─┅═𑁍᪥🏴᪥𑁍═┅─
•---✾آموزش جامع مداحی ایتا👇
@maana72_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#آموزش_دستگاه
#ردیف_آوازی
💠از مقامات قرآنی که در مداحی کاربرد دارد
مقام رست میباشد در توضیح عرض کنیم، رست در سطح پایینی از پرده های صوتی میباشد، یعنی در اجرا باید از پرده های پایین صدا شروع کرد.
❇️تا وقتی اوج میگیریم صدامون اصطلاحا کم نیاره و دچار مشکل در اجرا نشیم❇️
💠از مقام رست عموما در مراسمات مناجات در دعای ندبه و یا اجرای اشعار مدح در مجالس ولادت یا شهادت استفاده میشود
در گام اول باید شیوه شروع جلسه با مقام رست رو فراگرفت.
🔸شروع جلسه به طرق مختلف صورت میگیره یا با نام خدا یا زیارت یا دعای سلامتی امام زمان و یا هر دعا و زیارت دیگر
🔰باید یاد بگیریم تمام این مسیر ها رو با رست شروع کنیم🔰
─┅═𑁍᪥🏴᪥𑁍═┅─
•---✾آموزش جامع مداحی ایتا👇
@maana72_ir
ترنم ۲۹.mp3
23.56M
#شعرشناسی
🎵 #برنامه_ادبی_ترنم
#قسمت_بیست_و_نهم_ترنم
(عنصر خیال (قسمت سیزدهم)_کنایه)
❇️کسانی که مایلند نگاه جدیدی به بحث شعر داشته باشند و شعر مناسب اجرا در هیات رو بشناسند حتما این صوت ها رو دنبال کنند❇️
دسترسی به قسمتهای قبل با هشتک:
👈 #برنامه_ادبی_ترنم 👉
🎤با اجرای:
استاد سید محمد جواد شرافت
و
🎤افاضه:
استاد سید مهدی حسینی
─┅═𑁍᪥🏳᪥𑁍═┅─
•---✾آموزش جامع مداحی ایتا👇
@maana72_ir