eitaa logo
- معارف ناب دانشی و ارزشی !
686 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
491 ویدیو
47 فایل
🔰 مطالب متفاوت، زیبا، جدید و ناب مذهبی، فرهنگی و قرآنی را با ما بخوانید؛🌷. _ ___ ڪوچہ شہــ♥️ـدا . http://eitaa.com/Koocheh_shohada1 https://eitaa.com/maaref_Danishi_arzeshi http://eitaa.com/joinchat/1976172574C764de743b2 - @sokhanangoharbar
مشاهده در ایتا
دانلود
- معارف ناب دانشی و ارزشی !
و شفاعت!!! 🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂 🍁آیا در شفاعت پذیرفته می شود؟ 🍁جواب: برای برخی افراد بلی. در روز قیامت به یک عده از افرادی که از مقربین درگاه الهی هستند و مقام و منزلت والایی نزد خداوند دارند اجازه خواهد داد که آنها برخی افراد را که شایستگی را داشته باشند شفاعت نمایند. 🍁اما بعضی افراد مانند کافران و منافقان و کسانی که غرق در گناه و معصیت هستند هرگز شفاعت شفیعان نصیب آنان نخواهد شد. 🍁قرآن کریم در این زمینه می فرماید: " و از آن روز بترسيد كه كسى مجازات ديگرى را نمى‏ پذيرد و نه از او شفاعت پذيرفته مى‏شود و نه غرامت از او قبول خواهد شد و نه يارى مى‏شوند." (سوره بقره، آیه 48). 🍁آیه فوق در مورد کافران و گنهکاران است که آنها در روز قیامت مورد شفاعت واقع نخواهند شد و هیچکسی نمی تواند آنان را کمک و یاری نماید. 🍁در روز قیامت هیچ کس بدون اذن خداوند حق ندارد کسی را شفاعت نماید و فقط کسانی را که خداوند به آنها اجازه شفاعت داده است مثل پیامبران، ائمه اطهار(ع) و... میتوانند برخی افراد را شفاعت نمایند. 🍁در آیه دیگر می فرماید: هيچ شفاعتى نزد او، جز براى كسانى كه اذن داده، سودى ندارد!(سوره سبأ، آیه 23). 🍁در آیه دیگر می فرماید: در آن روز (روز قیامت) شفاعت (هيچكس) سودى نمى‏بخشد، جز كسى كه خداوند رحمان به او اجازه داده و از گفتار او راضى است.(سوره طه، آیه 109). 🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂 🍁از آیات فوق استفاده می شود که اولاً شفاعت در روز قیامت امکان پذیر است و عده ای از مقربین درگاه الهی برخی افراد را که شایستگی شفاعت را داشته باشند شفاعت خواهند کرد. ثانیاً شفاعت شافعین فقط با اذن و اجازه خداوند تحقق پیدا خواهد کرد و هیچ کسی بدون اجازه خداوند حق شفاعت دیگران را ندارد. 🍁ثالثاً شامل افراد خاصی می شود و هرکسی نمی تواند مورد شفاعت واقع شوند بلکه تنها کسانی که لیاقت و شایستگی شفاعت داشته باشند مورد شفاعت واقع خواهند شد. 🍁بنابراین، حتی پیامبران الهی نمی توانند نزدیکترین بستگان خویش را که شایستگی شفاعت را نداشته باشند مورد شفاعت قرار دهد همچنانکه حضرت نوح(ع) هنگامی که فرزندش غرق می شد از خداوند خواست که او را نجات دهد اما خداوند شفاعت او را نپذیرفت و 🍁"فرمود: اى نوح! او (فرزندت) از اهل تو نيست! او عمل غير صالحى است، بنابراين آنچه را از آن آگاه نيستى از من مخواه، من به تو اندرز مى‏دهم تا از جاهلان نباشى."(سوره هود، آیه 46). 🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂 ما همراه شوید و مطالب زیبا و جدید بخوانید!. 🆔🌐Admin↪ @hojjati_mohajerin به ما بپیوندید🌷🌷🌷♻ کانال:https://eitaa.com/maaref_Danishi_arzeshi گروه:http://eitaa.com/joinchat/1976172574C764de743b2
ماندگار!!!. ❤️❤️❤️❤️❤️ امام على عليه السلام میفرمايد:👇🏻 «دنيا خواه ناخواه منزلگاهى است براى بشر كه چند صباحى در آن زندگى میكند و میرود.» 🔷بعد میفرمايد: «ولى مردم در اين دنيا دو دسته‏ اند: يك دسته به بازار اين جهان می آيند و خودشان را مى‏فروشند و برده میسازند؛ دسته دوم مردمى هستند كه خود را در اين بازار مى‏خرند و آزاد میسازند.» 🔷 اين سخن به قدرى عميق و محكم و پرمعنى است كه جز از روحى كه با نور خدا روشن شده باشد تراوش نمیكند. 🔷آرى، محصول زندگى برخى از افراد- كه متأسفانه هنوز اكثريت افراد بشر را تشكيل میدهند- بردگى و خودفروشى و شخصيت خود را از دست دادن و به تعبير قرآن خود باختن و خود زيان كردن است، بندگى شهوت و حرص و خشم و كينه است، اسارت در بند عادات جاهلانه و رسوم بى منطق و نامعقول است، تقليد از مد و تابعيت اين اصل است كه «خواهى نشوى رسوا همرنگ جماعت شو». 🔷 بعضى از مردم چنين میپندارند كه همين كه مملوك كسى ديگر نبودند و به اصطلاح زرخريد نبودند، ديگر آنها آزاده‏اند؛ ديگر نمیدانند هزار نكته باريكتر از مو اينجاست؛ 🔷نمیدانند اسارت و بندگى هزار نوع و هزار شكل‏ دارد؛ نمیدانند كه بندگىِ طمع و آز هم بندگى است، اسارت در قيد عادات جاهلانه هم بندگى است، پول پرستى هم بندگى است.‏ 📚(مجموعه آثار شهيد مطهري، ج‏22، ص: 79). ❤️❤️❤️❤️❤️ ما همراه شوید و مطالب زیبا و جدید بخوانید!. 🆔🌐Admin↪ @hojjati_mohajerin به ما بپیوندید🌷🌷🌷♻ کانال:https://eitaa.com/maaref_Danishi_arzeshi گروه:http://eitaa.com/joinchat/1976172574C764de743b2
- معارف ناب دانشی و ارزشی !
اگر مُردم و امام زمانم نیامد... اللّٰهُمَّ إِنْ حالَ بَيْنِي وَبَيْنَهُ الْمَوْتُ الَّذِي جَعَلْتَهُ عَلَىٰ عِبادِكَ حَتْماً مَقْضِيّاً فَأَخْرِجْنِي مِنْ قَبْرِي مُؤْتَزِراً كَفَنِي شاهِراً سَيْفِي مُجَرِّداً قَناتِي مُلَبِّياً دَعْوَةَ الدَّاعِي فِي الْحاضِرِ وَالْبادِي خدایا! اگر بین من و او مرگی که بر بندگانت حتم و قطعی ساختی حائل شد، کفن پوشیده از قبر مرا بیرون آور، با شمشیر از نیام برکشیده و نیزه برهنه، پاسخگو به دعوت آن دعوت‌کننده، در میان شهرنشین و بادیه‌نشین. 📗فرازی از دعای شریف عهد! ما همراه شوید و مطالب زیبا و جدید بخوانید!. 🆔🌐Admin↪ @hojjati_mohajerin به ما بپیوندید🌷🌷🌷♻ کانال:https://eitaa.com/maaref_Danishi_arzeshi گروه:http://eitaa.com/joinchat/1976172574C764de743b2
- معارف ناب دانشی و ارزشی !
❇️ حوزه باید حمایت پدرانه از نظام، جامعه و مردم داشته باشد 🔻حضرت آیت‌الله العظمی جوادی آملی در مراسم گرامیداشت مقام مرجعیت و یادبود ۳۵ تن از اساتید مرحوم در ایام کرونا: ◻️ ایام کرامت، تکرار خاطره نزول قرآن کریم است. واژه «کرامت» معادل فارسی ندارد. عربی این خصیصه را دارد که می تواند ترجمان همه لغات باشد؛ ولی هیچ لغتی نمی تواند ترجمان عربی باشد. در فارسی، یک واژه که بتواند «کرامت» را معنا کند، نیست. و این، خصیصه قرآن مبین است که فرمود: مجرای قرآن، مجرای کرامت است. کریم کاری می‌کند که از دیگران ساخته نیست. ◻️ اگر نظام، اسلامی است، از حوزه برخاست، رهبر است، از حوزه برخاست. این حوزه امام صادق و امام باقر و امام زمان علیهم آلاف التحیة و الثناء سر تا پایش کرامت است؛ به هیچ چیزی آلوده نشود؛ خدمات به نظام بدهد، اما به جایی وابسته نباشد. آزاد آزاد در محضر قرآن و عترت و معارف الهی بار یابد. هر خدمتی که خواستند، حوزه بدون مضایقه در اختیار ملت مسلمان باشد و نظام را و جامعه را و امت را پدرانه حمایت کند. ◻️ در کلامی نورانی از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم می خوانیم: «اِيَّاكُمْ وَ الْبَغْضاءَ فَاِنَّهَا الحالِقَةُ وَ لَيْسَتْ حالِقَةَ الشَّعْر، بَلْ هِىَ حالِقَةُ الدِّينْ؛ تنها جایی که امید اسلام است، حوزه است. تنها چیزی که از او امید است، قرآن و اهل بیت است. این، آن قدر وزین و سنگین است که همه ما موظف هستیم در جوار رحمت اینها خدمتگزار آنها باشیم. فرمود: مبادا مخالفت را با اختلاف خلط کنید. ◻️در کلامی نورانی از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم می خوانیم: «اِيَّاكُمْ وَ الْبَغْضاءَ فَاِنَّهَا الحالِقَةُ وَ لَيْسَتْ حالِقَةَ الشَّعْر، بَلْ هِىَ حالِقَةُ الدِّينْ؛ تنها جایی که امید اسلام است، حوزه است. تنها چیزی که از او امید است، قرآن و اهل بیت است. این، آن قدر وزین و سنگین است که همه ما موظف هستیم در جوار رحمت اینها خدمتگزار آنها باشیم. فرمود: مبادا مخالفت را با اختلاف خلط کنید. مبادا کینه و عداوت یکدیگر را در دل داشته باشید. آیا این بیان بوسیدنی نیست؟ فرمود: کینه و اختلاف، تیغی است در دست شما. فرمود: نمی گویم موی بدنتان را حلق کنید. این، دینتان را حلق می کند. اگر پوست هر روز حلق بشود، دیگر مویی روییده نمی شود. و اینچنین است که دینی باقی نمی ماند. اینها که مکه مشرف شده اند، سر را تیغ می کنند، تا مدت ها مو بر سر ندارند. این بیان پیغمبر است که فرمود: کینه و اختلاف و بغضا موجب می شود که دینی باقی نماند. اگر دو نفر با هم کینه داشته باشند و علیه هم حرف بزنند و علیه هم کینه بورزند، هر روز تیغ در دستشان است و هر روز علف دین را تیغ می کند و چیزی از دین باقی نمی ماند. ◻️ «تهذیب نفس، جان کندن، می خواهد. انسان باید هر لحظه مواظب باشد که چه بر ذهنش می گذرد و چه از زبانش می گذرد و چه از قلمش می گذرد، تا فرشته بشویم. چرا ما فرشته نباشیم؟ ◻️ این اصول کلی در سرجایش محفوظ است اگر در حوزه و دانشگاه این آراء مختلف پیدا شد، اگر این آراء اختلاف بود نه مخالفت، معلوم شد "خلفه" است و یکدیگر را تکمیل می کند اگر مخالفت بود حداقل یکی غیر دینی است. ما همراه شوید و مطالب زیبا و جدید بخوانید!. 🆔🌐Admin↪ @hojjati_mohajerin به ما بپیوندید🌷🌷🌷♻ کانال:https://eitaa.com/maaref_Danishi_arzeshi گروه:http://eitaa.com/joinchat/1976172574C764de743b2
- معارف ناب دانشی و ارزشی !
از نگاه بزرگان! آیه الله جوادی آملی(دامت برکاته!): امام {خمینی} در بخشی از معارف اسلامی جز یؤمنون بالغیب نبود، جز «یؤمنون بالشهاده» بود. ما نوعاً جز مؤمنان بالغیب هستیم؛ یعنی به جهنم ایمان داریم، به بهشت ایمان داریم و به جمیع ما جاء به الوحی ایمان داریم؛ اما همه اینها برای ما ایمان به غیب است. جهنم را که ندیده‌ایم، به ما گفتند: «جهنمی هست»، گفتیم: آمنّا و سلمّنا؛ «بهشتی هست»، گفتیم: اعتقدنا و صدقنا. ایمان ما، ایمان به غیب است و این ضعیف‌ترین مرحله ایمان است که خدای ناکرده انسان اگر از این مرحله سقوط کند، دیگر مؤمن نیست. اینکه قرآن فرمود: «یؤمنون بالغیب»، این بیان حداقل است، نه معیار کمال؛ یعنی از این حداقل مگذرید، وگرنه آنکه فرمود: «لو کشف الغطاء ما ازددت یقینا» که ایمان به شهادت دارد، ایمان به غیب ندارد. او با بهشت همراه است، او جهنم را از نزدیک می‌بیند؛ و امام جز مراحل یؤمنون بالشهاده بود. بنابراین از مرگ هراسی نداشت. .... لذا «شرح صدر» دارد؛ چون انسانی که می‌ترسد، غمگین می‌شود. غم را که غم گفته‌اند، برای این است که مثل ابر، فضای دل را می‌بندد و نمی‌گذارد آن شمس اندیشه‌ها، فضای ذهن را روشن کند. انسان هراسناک، غمگین است، امام این چنین نبود ، شرح صدر داشت. ما همراه شوید و مطالب زیبا و جدید بخوانید!. 🆔🌐Admin↪ @hojjati_mohajerin به ما بپیوندید🌷🌷🌷♻ کانال:https://eitaa.com/maaref_Danishi_arzeshi گروه:http://eitaa.com/joinchat/1976172574C764de743b2