روضه حضرت علی اصغر علیه السلام.mp3
زمان:
حجم:
1.81M
#مقتل حضرت علی اصغر " علیه السلام"
حجت الاسلام #بندانی_نیشابوری
#نوحوا_علی_الحسین
کانال عرفانی (دانای اسرار)
@allamezarabadi
" جوانان بنی هاشم بیایید .... "
مرحوم ایت الله سید محمدکاظم قزوینی که از علما و واعظ کم نظیری بودند(استاد اقای بندانی نیشابوری) میفرمودند یک شب در کربلا خوابی دیدم
دیدم در محضر یک سید بسیار نورانی و زیبا هستم، حضرت فرمود سید محمد کاظم من از این شعری که شما ایرانی ها میخوانید خیلی خوشم می اید
عرض کردم اقا شما چه کسی هستید،فرمود علی اکبر!
صلوات الله علیه
منظور حضرت همان شعر معروف بود؛
جوانان بنی هاشم بیایید
علی را بر در خیمه رسانید
خدا داند که من طاقت ندارم
علی را بر در خیمه رسانم
#محرم
#نوحوا_علی_الحسین
کانال عرفانی (دانای اسرار)
@allamezarabadi
" اقا فرمودن مستجاب است "
یک وقتی مرحوم #شیخ_جعفر_مجتهدی (ره) فرموده بودند:
حضرت ولی عصر (ارواحنافداه)میفرمایند:
هر کس با این دو بیت شعر متوسل
به عمویم قمر منیر بنی هاشم حضرت عباس(سلام الله علیه ) بشود
حتما حاجتش برآورده خواهد شد...
*یادم ز وفای اشجع الناس آید
وز چشم ترم سوده الماس آید
آید به جهان اگر حسین دگری
هیهات برادری چو عباس آید...
در فاصله بیت اول تا دوم حدود نیم ساعت گریه فرموده بودند
لاله ای از ملکوت
#تاسوعا
#نوحوا_علی_الحسین
کانال عرفانی (دانای اسرار)
@allamezarabadi
4.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مقتل خوانی مرحوم آیت الله حکیم ره
کانال عرفانی (دانای اسرار)
@allamezarabadi
" با دقت بخوانید "
حضرت استاد حاج #شیخ_جعفر_ناصری (حفظه الله تعالی) :
قضاياي روز عاشورا نشان مي دهد كه حضرت زينب عليهاالسلام كارهايي را كه ميكردند بخشي از آن مال جريان خواهري و برادري بود اما غالبا مال اين جنبه بود كه حضرت سيدالشهداء امامشان است.
یا هر باری که حضرت اباعبداللّه عليه السلام «هل من ناصر ینصرنی» مي گفتند حضرت زينب مي آمدند و لبیکی می گفتند.
گاهي سوال ميشد که چرا شما لبیک می گویید؟!
مي گفتند: ایشان امام من است و يك نفر بايد به درخواست ایشان جواب مثبت بدهد و گرنه عذاب خدا نازل مي شود.
مكرّر مخصوصا بعد از ظهر عاشورا حضرت زينب عليها السلام اسب و نيزه را براي حضرت سيدالشهداء آماده مي كردند و يك تعبيري به اين مضمون داشتند که:
«ما اشقي قلبي! أي أختٍ؟»
یعنی چه قلب سختی دارم من و چه خواهری هستم من که براي برادرش مركب مرگ را آماده مي كند؛ ولي گويا مجبور بودند این کار را بکنند چون که حضرت امامشان است و ايشان این تقاضا را كرده و لذا نباید بي جواب بماند.
يعني نگاه حضرت زینب به امام حسین علیه السلام ، بيشتر نگاه امام واجب الاطاعه اي بود تا قضاياي ديگر و اين خيلي قابل توجه است.
#عاشورا
کانال عرفانی (دانای اسرار)
@allamezarabadi
Rozeye Qodsi.mp3
زمان:
حجم:
5.37M
#پست_ویژه⭐️
▪️و این بار یتیمان مهدی سلام الله علیه، پناه آورده اند به چله خوانی زیارت عاشورا، از #عاشورا تا اربعین، به امید ظهور پدر مهربانشان....
#سخن_آوا "روضهی قدسی"
#زیارت_عاشورا
#صاحب_عزا
#متن_مقتل
" دفن بدن های شهداء کربلاء "
بعد از شهادت امام حسین علیه السلام و اهل بیت و اصحابش در دهم محرم سال 61(ه.ق)، بدن های قطعه قطعه و خون آلود آنان بر زمین ماند.
و طبق نقل طبری آمده است که امام حسین علیه السلام و دیگر شهدا یک روز پس از شهادت و بعد حرکت سپاهیان عمر سعد به سمت شام یعنی یازدهم محرم توسط اهل غاضریه از بنی اسد دفن شدند.1
بلاذری در انساب الشراف2
و مسعودی در مروج الذهب3 خود نیز بر همین باورند.
🔹این قول مورخان اهل سنت است
و شیخ مفید در الارشاد4
و سید بن طاووس در لهوف5
و ابن شهر آشوب در مناقب آل ابی طالب6
✳️از مورخین و علمای شیعه هم همین قول را نقل کرده اند، با این تفاوت که شیعیان قائل به دفن ابدان توسط امام سجاد علیه السلام هستند.
🔹در رد قول اول باید نکاتی را مد نظر داشت،
🔸اولاً اینکه روش دفن امام علیه السلام و اهل بیت شان و یارانی که در رکاب وی شهید شدند به آنگونه که از پراکندگی قبرشان می دانیم برای بنی اسد امکان پذیر نبود. زیرا آنان اهل روستایی بودند که در میدان نبرد شرکت نداشتند و نمی توانستند بدون راهنمایی کسی که از همه آن شهیدان و پیکر و لباسشان شناخت کامل داشته باشد آنان را شناسایی و دفن کنند.
🔹بویژه آنکه سرهای شهیدان را بریده بودند و پیکرها سر نداشتند لذا راهنمایی آگاه باید برای تشخیص شهیدان از یکدیگر وجود می داشت و بدون وجود چنین شخصی دفن کورکورانه و بدون شناخت انجام می شد.
🔸و بنا بر نظر شیعه مبنی بر اینکه دفن امام را جز امامی مانند خودش بر عهده نمی گیرد7ناگزیر باید گفت که راهنمایی که با بنی اسد در دفن شهدای کربلا بود امام سجاد علیه السلام بودند8 و حضور ایشان نیز باید بیرون از اسباب عادی صورت گرفته باشد و این مطلب نیز به وسیله روایتی که از امام رضا علیه السلام نقل شده؛ تایید می شود.
🔹و چون امام علیه السلام در روز یازدهم با کاروان اسرا به سمت کوفه حرکت کردند و در روز دوازدهم در مجلس ابن زیاد به روشنگری مشغول بودند تا اینکه در هنگام غروب ابن زیاد اسرا را به زندان فرستاد؛ اینگونه برداشت می شود که امام علیه اسلام فرصتی پیدا کردند که اندکی دور از اذیت و آزار یزید و عمالش قرار گیرند لذا با اسباب غیبی به دشت کربلا آمدند و بدنهای شهداء را سه روز بعد از واقعه کربلا در روز سیزدهم محرم به کمک مردان طایفه بنی اسد که با تحریک زنانشان به سوی دشت کربلا آمده بودند دفن می کنند.
🔹در این که سر امام حسین علیهالسلام کجا دفن شده است، منابع تاریخی شیعه و سنی گزارشهای گوناگونی آوردهاند تا آنجا که چندین قول در این باره گفته شده است.
1⃣قول اول: سر به بدن ملحق شده است.** این قول مشترک میان شیعه و سنی است. ولی بین علما ی شیعه مشهور است، علمای شیعه، از جمله شیخ صدوق، سید مرتضی، فتال نیشابوری، ابن نما حلی، سید ابن طاووس، شیخ بهایی و مجلسی این قول را بیان کردهاند.
از مجموع آنچه در تاریخ نوشته شد، امکان حضور اهلبیت علهیمالسلام در اربعین سال 61 ق بر مزار امام علیه السلام اثبات شد، لذا الحاق سر امام به بدنش توسط امام سجاد علیهالسلام در روز اربعین قولی قوی است.
🔸چنانکه شیخ صدوق و پس از او، فتال نیشابوری در این باره مینویسند: علی بن حسین علیه السلام همراه زنان (از شام) خارج شد و سر حسین علیهالسلام را به کربلا باز گرداند.9
🔹سید مرتضی در این باره میگوید: روایت کردهاند که سر امام حسین علیهالسلام با جسد در کربلا دفن شد. 10
🔸ابن شهر آشوب بعد از نقل سخن فوق از سید مرتضی، از قول شیخ طوسی نقل کرده است که به همین سبب (ملحق کردن سر امام به بدن و دفن آن) زیارت اربعین (از جانب امامان علهیمالسلام) توصیه شده است.11
🔹ابن نمای حلی نیز نگاشته است: آنچه از اقوال بر آن میتوان اعتماد کرد، آن است که بعد از آن که سر امام در شهرها گردانده شد، به بدن بازگردانده شد و با جسد دفن شد.12
🔸سید ابن طاووس نوشته است: اما سر حسین علیهالسلام، روایت شده که سر برگردانده شد و در کربلا با جسد شریفش دفن شد و عمل اصحاب بر این معنا بوده است.13
🔹مجلسی، یکی از وجههای استحباب زیارت امام حسین علیهالسلام را در روز اربعین، الحاق سرهای مقدس را به اجساد توسط علی بن حسین علیهماالسلام بیان کرده است.14
🔸وی در جای دیگر بعد از نقل اقوال دیگر در این باره مینویسد: مشهور بین علمای امامیه آن است که سر امام همراه بدن دفن شده است.15
🔹برخی اندیشمندان اهل تسنن نیز این قول را بیان کردهاند:
🔸ابوریحان بیرونی در این باره مینویسد: و فی العشرین ردّ راس الحسین علیهالسلام الی مجثمه حتی دفن مع جثته...؛ در روز بیستم (صفر)، سر حسین علیهالسلام به بدنش ملحق و با آن دفن گردید.
کانال عرفانی (دانای اسرار)
@allamezarabadi