#حضرت_ام_البنین_سلام_الله_علیها
🔻مرحوم آیت الله العظمی #خوئی رحمة الله علیه میفرمود:
💠 «اهدای ثواب نماز شب به #حضرت_ام_البنین سلام الله علیها جهت برآورده شدن حاجاتِ سخت، مفید و مجرب است».
کانال معرفتی "معارف الشیعه"
@maaref_shiaa
#حضرت_ام_البنین_سلام_الله_علیها
🩸وداعِ حضرت ابالفضل العباس با مادرش حضرت امّالبنین «سلاماللهعلیهما» به هنگام خروج از مدینه...
در نقلی آمده است:
به هنگام حرکت قافله سیدالشهداء علیهالسلام از مدینه بود که حضرت امّالبنین علیهاالسلام برای بار دیگری آمد تا با حضرت عباس علیهالسلام و دیگر پسرانش وداع کند.
🥀 در آخرین کلامی که به فرزندانش گفت، اینچنین فرمود:
📋 أطيعُوا إمامَكمُ الحُسين علیهالسلام و قاتِلوا دُونَهُ أعدٰاءَه.
▪️از امامتان حضرت اباعبدالله الحسین علیهالسلام با تمام وجود اطاعت کنید و در پیش پای او با دشمنانش بجنگید.
📋 قاتِلُوا قِتالاً حَيدَرياً، كَرّاراً، بَتّاراً… يا بِلا هَوادَة، ولا تَهابُوا المَوتَ يا لُيُوثيَ البَواسِل.
▪️چون پدرتان، حیدارانه و با صلابت بجنگید؛ با دشمنان مولایتان، مدارا به خرج ندهید و از مرگ هراسی نداشته باشید ای شیران دلیر من!
🥀 ... در اینجا ابالفضل العباس علیهالسلام لب به سخن گشودند و فرمودند:
📋 أمّاه يا أمَّ البنين، لا تَقلَقي فأنا الحسينُ والحسينُ أنا، أنا زينب و زينب أنا، نفسي لِنَفسهما الوِقىٰ، روحي لِروحِهمَا الفِدىٰ،
▪️ای مادرجان من! ای أمّ البنین! هیچ نگران نباشید؛ چرا که جان من، جان حسین علیهالسلام است و جان او، جان من؛ جان من، جان زینب کبری سلاماللّهعلیها است و جان او، جان من؛ به فدایشان بشوم؛ جان و دلم به قربانشان.
📋 و مَشَتِ القٰافلةُ و مَشَت خَلفَها عَينًا أمُّالبنين حتّى حَجَبَتْها الدُّموعَ، وَ مَشَتْ بِرِجلَيها حتّى غابتِ القافلةُ
▪️سپس قافله به راه افتاد و حضرت امالبنین سلاماللهعلیها پشت سر آنها به راه افتاد تا اینکه، اشک چشمانش مانع دید او شد؛ چند قدم دیگر به پیش رفت تا اینکه قافله از دیدهگانش غائب شد.
📚أُم البنين علیهاالسلام سیرتها و کراماتها،زهيري، ص۱۴۵.
📚المجالس الشجیه،تاجالدین، ص۱۰۳
کانال معرفتی "معارف الشیعه"
@maaref_shiaa
#حضرت_ام_البنین_سلام_الله_علیها
🩸بانویی که در شب عروسیاش تا صبح، مشغول پرستاری از امامحسن و امامحسین علیهماالسلام شد...
در نقلی آمده است:
شب عروسی حضرت امالبنین عليهاالسلام بود که وارد خانه امیرالمؤمنین علیهالسـلام شد؛ در همان شب نیز امام حسن و امام حسین علیهماالسلام مقداری کسالت داشتند.
🥀 آن بانوی مکرمه در آن شب تا سحر از حسنین علیهماالسلام پرستاری نمود و مشغول خدمتگذاری به ایشان شد و خطاب به امیرالمومنین علی علیهالسـلام فرمود:
📋 إنّي لَن أَشعَرَ بِفَرحَةِ الزّواجِ إلّا بعدَ شِفاءِ أبنيَّ الحسنِ والحسين عليهمالسلام
▪️من خوشحالی و فرَح ازدواج را احساس نمیکنم مگر بعد از بهبودی و شفای دو فرزندم حسن و حسین علیهماالسلام.
📚العباس علیهالسلام رجل العقيدة والجهاد،ص۳۴
📚المجالس الشجیة،تاج الدین،ص۱۴۲
کانال معرفتی "معارف الشیعه"
@maaref_shiaa
#نقد_فلسفه
🔴 نقد معاد #ملاصدرا توسط #فلاسفه
▪️قسمت اول 🔽
🔻 آيتالله سيدابوالحسن رفيعي قزويني (م 1395 هـ)
وي كه فقيه و از اساتيد صاحب نام فلسفه بوده است، با اشاره به چهار قول درباره معاد مينويسد:
«قول چهارم، مذهب صدرالحكماء [ملاصدرا] است كه ميفرمايد: «نفس بعد از مفارقت از بدن عنصري، هميشه خيال بدن دنيوي خود را مينمايد، چون قوه خيال در نفس، بعد از موت باقي است و همين كه خيال بدن خود را نمود، بدني مطابق بدن دنيوي از نفس صادر ميشود و نفس با چنين بدني ـ كه از قدرت خيال بر اختراع بدن فراهم شده استـ در معاد محشور خواهد شد و ثواب و عقاب او با همين بدن است». در حقيقت، در نزد اين مرد بزرگ، بدن اخروي بهمنزله سايه و پرتوي است از نفس، تا نفس كه باشد و اين بدن چه باشد؛ يا نوراني است و يا ظلماني؛ به تفصيلي كه در كتب خود، با اصول حكميه، تقريب و تقرير فرموده است. ليكن در نزد اين ضعيف، التزام به اين قول بسيار صعب و دشوار است، زيرا كه ـ بهطور قطع ـ مخالف با ظواهر بسياري از آيات و مباين با صريح اخبار معتبره است.» (همان/ 220، به نقل از مجموعه رسائل و مقالات فلسفي/83)
🔻امام خميني(م 1368 ش)
«علي اي حال، بدن نفس، در نشئه آخرت، بدني معلول و مخلوق نفس نيست، بلكه بدني است كه نفس، خود آن بدن است و ايجاد و اعدام آن، مُساوق اعدام و يا ايجاد خودش ميباشد؛ و البته ممكن نيست شيء به فعاليت خودش موجود شود، زيرا مستلزم دور صريح باطل است؛ و اگر عبارتي از عبارات آخوند [ملاصدرا] قده ـ موهم اين معني باشد كه نفس با فعاليت، بدن خودش را «ايجاد» ميكند، از خطاهاي لفظي است و فرضاً اگر آخوند ـ قده ـ و يا ديگران، مصرّ بر اين معني باشند، درست نبوده و بهشدّت مورد انكار ماست. ما نسبت به مدّعيان چنين فعاليتي [از سوي نفس] منكر هستيم.» (معاد جسماني در حكمت متعاليه، به نقل از تبيان، دفتر سي ام،)
🔻علامه طباطبايي (م 1362 ش)
آيتالله شيخ جعفر سبحاني كه در درس اسفار مرحوم علامه طباطبايي شركت ميكرده است، درباره نظر علامه در مورد معاد اسفار ميگويد:
«ايشان [علامه طباطبايي] هيچ وقت معاد را تدريس نميكرد. به خاطر دارم، هنگامي كه خدمتشان منظومه ميخوانديم، وقتي به مبحث معاد رسيديم، درس را تعطيل كردند. علت را هم هيچ وقت بيان نكردند. فقط تنها چيزي كه ما توانستيم كشف كنيم اين بود كه مرحوم علامه طباطبايي، معاد مرحوم صدرالمتألهين را قبول نداشت، چون با ظواهر آيات تطبيق نميكرد. البته صدرالمتألهين خيلي تلاش كرد كه بگويد معادي را كه آورده عين قرآن است و از قرآن استخراج شده و آيات را بر آن تطبيق داد. با اين حال، معاد مرحوم آخوند (ملا صدرا) با اكثر آيات قرآني تطبيق نميكند. معادي را كه مرحوم صدرالمتألهين گفته، در واقع نوعي معاد برزخي است [نه معاد حشري]؛ جسم، جسم برزخي [يعني تمثلي و تخيلي بدون جرم] است. ميوه، ميوه برزخي است و خلاصه يك سلسله صور غيبيه هستند كه ماده ندارند و فقط صورت دارند. مرحوم علامه طباطبايي اين معاد را قبول نداشت.» (معاد جسماني در حكمت متعاليه/ 224، به نقل از كيهان فرهنگي، سال ششم، شماره 8، آبان 1368)
🔻شهيد مطهري (م 1358 ش)
«امثال ملاصدرا گفتهاند، معاد جسماني است، اما همه معاد جسماني را بردهاند در داخل خود روح و عالم ارواح، يعني گفتهاند، اين خصائص جسماني در عالم ارواح وجود دارد. اين فاصلهاي كه قدما از قبيل بوعلي، ميان روح و جسم قائل بودهاند و فقط عقل را روحي ميدانستند و غيرعقل را روحي نميدانستند، اين فاصله وجود ندارد. اما البته اين مطلب هم مشكل را حل نكرده است؛ يعني ما اين را با مجموع آيات قرآن نميتوانيم [تطبيق كنيم]، با اينكه خيلي حرف خوبي است، و آن را با دلايل علمي هم ميشود تأييد كرد، ولي معاد قرآن را با اين مطلب نميشود توجيه كرد؛ چون معاد قرآن روي تنها انسان نيست، روي همه عالم است. قرآن اساساً [در امر معاد و بازگشت]، راجع به عالم ماده بحث ميكند، نه تنها انسان.» (مجموعه آثار4/ 792)
کانال معرفتی "معارف الشیعه "
@maaref_shiaa
#نقد_فلسفه
🔴 ادل الدلیل
▪️عالم ربانی مرحوم آیت الله #میرزا_جواد_تهرانی رضوان الله تعالی علیه می نویسد:
یگانه شاهد بزرگ بر اینکه بشر در مباحث عقلیات نیز محتاج به معلمیت و مرشدیت انبیاء از ناحیه حق متعال می باشند همانا اختلاف و نزاع برجستگان و نوابغ عقلاء جهان در نوع مطالب عقلیات می باشد.
📚میزان المطالب ص 310
کانال معرفتی "معارف الشیعه "
@maaref_shiaa
هدایت شده از مکروهات و مستحبات
#معرفی_کانال
▫️کانال مکروهات و مستحبات🔻
╭────────┈•✾••┈┈
https://eitaa.com/joinchat/840302617Cd8c61ab204
╰────┈•✾••┈┈
هدایت شده از مدرسه مجازی مکتب تفکیک
036-soleymanmervazi-88.mp3
1.12M
#معارف_وحیانی
🔴 شرح مناظره امام رضا سلام الله علیه با #سلیمان_مروزی
🔹 توسط بزرگ مدافع حریم ولایت عالم ربانی و فقیه اهل البیت حضرت آیت الله حاج #سید_جعفر_سیدان دامت برکاته
🔸(جلسه سی و ششم)
تاریخ: ۱۳۸۸/۱۰/۱۹
مدرسه مجازی "مکتب تفکیک"
@m_m_maktabtafkik
4_6014865461961819700.mp3
8.2M
✅ درس #فقه_الحدیث
🔻بحارالانوار جلدنهم ، ۱۸ . ۹ . ۹۸
🎙 حضرت آیتالله سید علی #حسینی_صدر(حفظه الله تعالی )
🔴 جلسه بیستم
کانال معرفتی " معارف الشیعه "
@maaref_shiaa
اخلاق حسنه زینب کبری سلام الله علیها.mp3
2.29M
#صوت_های_معارفی
✅ اخلاق حسنه زینب کبری "سلام الله علیها"
🎙 حجت الاسلام و المسلمین
استاد#حاج_شیخ_سعید_قاسمی
" حفظه الله تعالی "
کانال معرفتی " معارف الشیعه "
@maaref_shiaa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#احتجاج_با_اهلسنت
#روایات_اهلسنت
🔴تعداد افرادی که در غدیر حاضر بودند
علمای بزرگ اهل سنت در خصوص تعداد افراد حاضر در غدیر نظرات مختلفی دارند از جمله ابن جوزی که معتقد است در غدیر ۱۲۰ هزار نفر همراه پیامبر بودند و همچنین دهلوی تعداد افراد حاضر در غدیر را ۱۲۴ هزار نفر میداند.
🎥 عالم محقق و مدافع ولایت اهلبیت علیهم السلام ، آیت الله #حسینی_قزوینی " دامت برکاته "
کانال معرفتی "معارف الشیعه"
@maaref_shiaa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#احتجاج_با_اهلسنت
#روایات_اهلسنت
🔴استدلال حضرت امیرالمومنین سلام الله علیه به حدیث شریف غدیر خم و حدیث ثقلین در شورای شش نفره
🎥 عالم محقق و مدافع ولایت اهلبیت علیهم السلام ، آیت الله #حسینی_قزوینی " دامت برکاته "
کانال معرفتی "معارف الشیعه"
@maaref_shiaa
4_5805202703512506770.mp3
5.21M
#مناظره
🎙 جلسه اول مناظره بین استاد #شیخ_محمد_بیابانی_اسکوئی ( از اساتید مکتب تفکیک ) و استاد #شیخ_حسن_میلانی ( از اساتید علم کلام )
✅ با موضوع معرفت شناسی
💢 جلسه اول ، بخش اول ، پیشگفتار
تاریخ جلسه ۱۴۰۲/۱۰/۹
کانال معرفتی "معارف الشیعه"
@maaref_shiaa
4_5805202703512506772.mp3
10.25M
#مناظره
🎙 جلسه اول مناظره بین استاد #شیخ_محمد_بیابانی_اسکوئی ( از اساتید مکتب تفکیک ) و استاد #شیخ_حسن_میلانی ( از اساتید علم کلام )
✅ با موضوع معرفت شناسی
💢 جلسه اول ، بخش دوم
تاریخ جلسه ۱۴۰۲/۱۰/۹
کانال معرفتی "معارف الشیعه"
@maaref_shiaa
#تاریخ_مستند
🔴 غربت #حضرت_خدیجه سلام الله علیها در زمان وضع حمل
◾️شیخ صدوق در کتاب امالی با چند واسطه از مفضل بن عمر نقل میکند که گفت:
به حضرت امام صادق علیه السلام گفتم:
ولادت فاطمهی زهراء سلام الله علیها چگونه بود؟
فرمود:
بلی موقعی که پیامبر اکرم صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِه وَ سَلَّم با خدیجهی کبری ازدواج نمود زنان مکّه از آن بانو کناره گیری نمودند، نزد او نمیرفتند و بر او سلام نمیکردند، هیچ زنی را اجازه نمیدادند که نزد آن بانو مشرّف شود. این موضوع باعث وحشت و ناراحتی خدیجه کبری شد، غم و اندوه وی برای پیامبر اکرم صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِه وَ سَلَّم بود که مبادا آن حضرت را آسیبی برسد.
هنگامی که خدیجه به حضرت زهرا سلام الله علیها حامله شد، فاطمهی اطهر در رحم مادر با مادر گفتگو میکرد و او را امر به صبر مینمود. ولی خدیجهی کبری این موضوع را از پیامبر صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِه وَ سَلَّم پنهان میداشت تا اینکه یک روز پیامبر خدا، نزد خدیجهی کبری آمد و شنید که آن بانو با فاطمهی زهرا سخن میگوید، فرمود:
ای خدیجه با که سخن میگویی؟! خدیجه گفت:
این بچّهای که در رحم من است با من سخن میگوید و مونس من است.
پیامبر خدا صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِه وَ سَلَّم فرمود:
آری این جبرئیل است که به من بشارت میدهد و میگوید این فرزند دختر من است، این فرزند نسلیست طیّب و طاهر و مبارک. خدای توانا نسل مرا از این دختر برقرار و پایدار خواهد نمود. به زودی امامان را از این دختر به وجود میآورد و آنان را پس از اینکه وحی پروردگار قطع شود در زمین خلیفهی خویشتن قرار خواهد داد.
حضرت خدیجهی کبری دائماً در همین حال بود تا اینکه موقع وضع حمل وی فرا رسید، در این موقع خدیجه نزد زنان قریش و بنی هاشم فرستاد که بیایید و مرا دربارهی وضع حمل یاری نمائید. امّا آنها به او پاسخ رد دادند و در جواب گفتند:
چون تو سخن ما را نپذیرفتی و با محمّد صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِه وَ سَلَّم که شخص فقیر و یتیم ابوطالب بود ازدواج نمودی لذا ما نزد تو نخواهیم آمد و متصدّی هیچ گونه امر تو نخواهیم شد! ! خدیجهی کبری از شنیدن این جواب غمگین گردید، در همان حالی که وی اندوهناک بود ناگاه چهار زن گندمگون و بلند بالا که مثل زنان بنی هاشم بودند نزد او حاضر شدند هنگامی که خدیجهی کبری آنان را دید جزع و فزع کرد، یکی از آنان گفت:
ای خدیجه! محزون مباش! زیرا ما فرستادگان خداییم، ما خواهران تو هستیم، من سارهام، این بانو آسیه بنت مزاحم است که در بهشت رفیق تو میباشد. این بانو: مریم دختر عمران و آن بانوی دیگر: کلثم خواهر موسی بن عمران است خداوند ما را فرستاده تا متصدی امر وضع حمل تو باشیم، یکی از آن زنان طرف راست و دیگری سمت چپ، سوّمی آنها مقابل حضرت خدیجه سلام الله علیها و چهارمی آنها پشت سر او نشستند و حضرت خدیجه سلام الله علیها، حضرت فاطمه سلام الله علیها را در حالی که پاک و پاکیزه بود زائید.
موقعی که حضرت زهراء سلام الله علیها متولّد شدند نور آن بانو درخشید تا اینکه تمام خانههای مکّه نورانی شد، هیچ خانهای در شرق و غرب زمین باقی نماند مگر اینکه آن نور در آن تابید، آنگاه تعداد ده نفر از حورالعین نزد حضرت خدیجهی کبری آمدند که با هر کدام یک تشت و ابریق۲ بهشتی بود، ابریقها پر از آب کوثر بودند، آن زنی که در مقابل حضرت خدیجهی کبری بود ابریقها را گرفت و حضرت فاطمهی زهراء سلام الله علیها را با آب کوثر شستشو داد، بعداً دو حوله که از شیر سفیدتر و از مشک و عنبر خوشبوتر بودند بیرون آورد و یکی از آنها را به بدن مبارک حضرت زهراء سلام الله علیها پیچید و دیگری را برای آن حضرت مقنعه قرار داد، سپس آن زن از حضرت زهراء سلام الله علیها خواست که سخن بگوید، زهرای اطهر سلام الله علیها زبان به شهادتین گشود و فرمود:
«اَشهَدُ اَن لا اِلهَ اِلاّ الله وَ اَنَّ اَبی رَسُولُ الله سَیِّدُ الاَنبِیاءِ وَ اَنَّ بَعلی سَیِّدُ الاَوصیاءِ وَ وُلدی سادَةُ الاَسباطِ.»
آنگاه بر آن زنان سلام کرده و هر یک را با اسامی خود نام برد، آنان برای آن نوزاد مقدّس خندان شده و به یکدیگر بشارت دادند، اهل آسمان هم راجع به ولادت حضرت زهراء سلام الله علیها به یکدیگر بشارت میدادند. در آسمان نور درخشندهای پیدا شد که ملائکه قبل از آن نظیر آن را ندیده بودند
آن زنان به خدیجهی کبری گفتند:
این مولود پاک و پاکیزه را که مبارک است بگیر! خود این نوزاد و نسل وی با برکت خواهند بود، خدیجهی کبری سلام الله علیها با خوشحالی و مسرّت تمام حضرت زهراء سلام الله علیها را گرفته و پستان در دهان او نهاد و شیری در دهان وی جاری شد. پس حضرت فاطمهی اطهر سلام الله علیها در هر روزی به قدر یک ماه و هر ماه به قدر یک سال رشد میکرد
📚 الموسوعه الکبری عن فاطمه الزهرا سلام الله علیها ج۲ ص ۱۶۹ بنقل از امالی صدوق
#معارف
🔰 مادرمان فاطمه زهرا سلاماللهعلیها به هنگام «جاندادن» بر بالینتان میآید؛ امّا این را به نااهلان نگویید...
ابوبصیر گوید:
به امام صادق علیهالسلام عرضه داشتم: فدایتان گردم! آیا مومن، مرگ و خروج روح از کالبدش را ناخوش دارد؟ امام علیهالسلام فرمودند: نه به خدا سوگند؛
🔹ابوبصیر گوید: عرضه داشتم: چگونه میشود که او به مرگ علاقهمند باشد؟ امام علیهالسلام فرمودند:
📋 إِنَّ الْمُؤْمِنَ إِذَا حَضَرَتْهُ الْوَفَاةُ حَضَرَ رَسُولُ اللَّهِ وَ أَهْلُ بَیْتِهِ أَمِیرُالْمُؤْمِنِینَ عَلِیُّ بْنُ أَبِی طَالِبٍ وَ فَاطِمَةُ وَ الْحَسَنُ وَ الْحُسَیْنُ وَ جَمِیعُ الْأَئِمَّةِ عَلَیْهِمُالصَّلَاةُ وَ السَّلَامُ وَ لَکِنِ اکْنُوا عَنِ اسْمِ فَاطِمَةَ علیهاالسلام
🔻هنگامی که مومن در لحظه مرگ قرار گرفت، رسول خدا صلیاللهعلیهوآله و و امیرمومنان علی علیهالسلام بر بالین او حاضر میشوند؛ فاطمه زهرا سلاماللهعلیها نیز میآید؛ اما شما از «آمدنِ فاطمه زهرا سلاماللهعلیها»، (برای نااهلان) سخنی نگویید؛ و امام حسن و امام حسین و همه امامان علیهمالسلام نیز در بالین او حاضر میشوند.
☘ جبرئیل و اسرافیل و میکائیل و عزرائیل نیز حاضر میشوند. ... سپس همه آنها به عزرائیل میگویند: این مومن، محمد و آل محمد صلیاللهعلیهوآله دوست میداشت، و علی علیهالسلام و فرزندانش را امام خود قرار داده بود؛ پس با او مدارا کن. عزرائیل در پاسخ میگوید:
📋 وَ الَّذِی اخْتَارَکُمْ وَ کَرَّمَکُمْ وَ اصْطَفَی مُحَمَّداً بِالنُّبُوَّةِ وَ خَصَّهُ بِالرِّسَالَةِ لَأَنَا أَرْفَقُ بِهِ مِنْ وَالِدٍ رَفِیقٍ وَ أَشْفَقُ عَلَیْهِ مِنْ أَخٍ شَفِیقٍ
🔻سوگند به کسی که شما را برگزید و گرامی داشت، و محمد صلیاللهعلیهوآله به پیامبری برگزید و به مقام رسالت، اختصاص داد، من از پدر صمیمی، نسبت به او صمیمی ترم، و از برادر مهربان، نسبت به او مهربانتر میباشم...
📚 تفسیر فرات، ص۲۰۹
📚 بحارالانوار ج۶ ص۳۱
کانال معرفتی "معارف الشیعه"
@maaref_shiaa
هدایت شده از فارس الحجاز ( روضه تلفنی )
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▫️حضرت زهرا سلام الله علیها نقل میکنند: پدرم رسول خدا صلی الله علیه وآله به من فرمود:
يَا فَاطِمَةُ مَنْ صَلَّى عَلَيْكِ غَفَرَ اللَّهُ لَهُ وَ أَلْحَقَهُ بِي حَيْثُ كُنْتُ مِنَ الْجَنَّةِ.
💬 ای فاطمه!
هرکس بر تو صلوات بفرستد خدا او را میآمرزد و به من ملحقش میکند هر جای بهشت که باشم.
📚 كشف الغمة ج1، ص472.
📚 بحارالانوار، ج 97، ص194.
#به_ما_بپیوندید 🔽
🔻فارس الحجاز
(روضه،مدح ومناجات تلفنی)
https://eitaa.com/joinchat/2173239394Cdfb2c3b051
49.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ_های_معارفی
✅ نقش نگین انگشتر حضرت زهرا "سلام الله علیها"
🎙 حجت الاسلام و المسلمین
استاد#حاج_شیخ_سعید_قاسمی
" حفظه الله تعالی "
کانال معرفتی " معارف الشیعه "
@maaref_shiaa
جلسه دوم.m4a
21.3M
#مناظره
🎙 جلسه دوم مناظره بین استاد #شیخ_محمد_بیابانی_اسکوئی و استاد #شیخ_حسن_میلانی ( از اساتید علم کلام )
✅ موضوع: معرفت شناسی
💢 جلسه دوم
تاریخ جلسه ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
کانال معرفتی " معارف الشیعه "
@maaref_shiaa
#اطلاعیه
◼️ إنا لله وإنا إليه راجعون ◼️
«مَن قَتَلَ نَفْسًا بِغَيْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِي الْأَرْضِ فَكَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِيعاً وَ مَنْ أَحْيَاهَا فَكَأَنَّمَا أَحْيَا النَّاسَ جَمِيعاً» المائدة 32
وا أسفاه علی تلك الدماء التي أريقت بغير حق.
اللهم انا نشکو الیک فقد نبینا و غیبة ولینا و کثرة عدونا و قلة عددنا و شدة الفتن بنا و تظاهر الزمان علینا فصل علی محمد و آله و اعنا علی ذلک بفتح منک تعجله و بضر تکشفه و نصر تعزه و سلطان حق تظهره و رحمة منک تجللناها و عافیة منک تلبسناها برحمتک یا ارحم الراحمین.
#کرمان
#شهید_سلیمانی
کانال معرفتی " معارف الشیعه "
@maaref_shiaa
مناظره استاد بیابانی و استاد میلانی ۳.mp3
49.4M
#مناظره
🎙 جلسه سوم مناظره بین استاد #شیخ_محمد_بیابانی_اسکوئی و استاد #شیخ_حسن_میلانی ( از اساتید علم کلام )
✅ موضوع: معرفت شناسی
💢 جلسه سوم
تاریخ جلسه ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
کانال معرفتی " معارف الشیعه "
@maaref_shiaa
#دستورات_ماثور
💢 توسل امام باقر برای شفا به حضرت فاطمه " صلوات الله علیهما "
🛑 ...كان إذا وعك استعان بالماء البارد فيكون له ثوبان ثوب في الماء البارد و ثوب على جسده يراوح بينهما. ثمّ ينادي حتى يسمع صوته على باب الدار يا فاطمة بنت محمد...
🔰هرگاه امام باقر علیه السلام دچار تب میشد از آب سرد استفاده میکرد؛ دو پیراهن برمیداشت که یکی را با آب سرد خیس می کرد و دیگری را بر بدنش، و به نوبت آن دو را تعویض می فرمود. سپس ( به نیت شفا ) با صدای بلندی که از در خانه شنیده می شد، صدا می زد: یا فاطمة بنت محمد(صلی الله علیه و آله اجمعین)
📚 کافی ج۸ ص ۶۳
کانال معرفتی " معارف الشیعه "
@maaref_shiaa