eitaa logo
معارف تشیع
92 دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
3.2هزار ویدیو
135 فایل
ارتباط با ادمین @ahmadbagherian
مشاهده در ایتا
دانلود
خارج فقه زکات درس 67.MP3
46.17M
خارج فقه کتاب زکات درس 67 سه شنبه 24 مهر 1403 شمسی
خارج فقه کتاب زکات درس 67 سه شنبه 24 مهر 1403 شمسی فرض حصول شرط نذر مقارن تمام سال متن عروه: و ان حصل مقارنا لتمام الحول ففيه اشكال و وجوه ثالثها التخيير|1| بين تقديم أيهما شاء و رابعها القرعة». [1] شرح: یعنی یکی از آن احتمالات وجوب زكات، دوم عدم وجوب زکات، و وجوب عمل به نذر در جميع مال. سپس اگر بگوییم زکات در جائی که شرط بعد از حلول حول حاصل شود واجب نیست – چنانکه ما اختیار کردیم – پس قول به عدم وجوب زکات در اینجا أولی است. و اما اگر قائل به وجوب زکات در آن بشویم – چنانکه مصنف آن را اختیار کرده است – پس در مقارن وجوهی جاری میشود، گفته اند: وجه اول این است که عدم تمكن در آخر ازمنه حول به زكات خدشه وارد نمیکند، به سبب ة قلت آن و عدم اعتناء به آن، و بعد از وجوب زكات نذر صحیح نیست، به دلیل تعلق آن به حق غير، و وجه دوم ظهور ادله در اعتبار تمكن در تمام حول حقيقتا است، و این حاصل نیست، و وجه تخيير یا به سبب تزاحم مقتضيات با عدم أهميت یکی از آأن دو و یا به سبب تعارض دليلين است، و وجه قرعه به این جهت است که قرعه برای هر مجهولی است. كما في الخبر. أقول: در اینجا احتمال پنجمی وجود دارد، که – بر فرض تنزل از احتمالات سابق – اقوی است، و آن صحت نذر و وجوب زكات با هم است، اما زكات به سبب ة حولان حول است در حالی که او متمكن است، و آن دیگر مضر نیست، چنانکه پیش از این بیان شد، و اما صحت نذر به این جهت است که مانند نذر مال غير است، پس زكات را از قيمت میپردازد، ة و به نذر در جميع مال عمل میکند. و اما وجوه مذكوره، بر وجه اول آنها اشکال میشود (أولا) وجود تهافت در بيان آن، زیرا مقتضای فرض عدم تمكن در آخر حول وجود أمر نذر است، در حالی که او گفته است: بعد از وجوب زكات نذر صحیح نیست، و (ثانيا) موضوع زكات حولان حول و تماميت آن است، و این بعد از آن دیگر تحقق پیدا میکند، پس در صورت مقارنت دو امر حول به تمامه و نیز تمكن در تمامش محقق میشود. و بر وجه دوم آن اشکال میشود به آنچه پیش از این بیان شد از عدم امكان التزام به اعتبار تمكن در جميع آنات حول به حيثی که اگر عدم تمكن آناما عارض شود حول منقطع میشود، پس اگر غاصبی بين او و مالش یک ساعت حائل شود آیا استفاده عدم زكات در آن از آنچه بر عدم زكات در مال غائب و مدفون دلالت دارد ممکن است؟ و بر وجه سوم اشکال میشود به اینکه مفروض این است که جريان یکی از دو دليل رافع موضوع دلیل دیگر است، پس راهی برای احراز دو ملاك وجود ندارد تا از باب تزاحم و تعارض در این مقام به نحو عموم من وجه بشود، و أدله تخيير در متعارضين بنا بر قول به آن موردش تعارض به نحو تباين است. و بر وجه چهارم اشکال میشود که آنان در باب قرعه ملتزم نیستند که در هر مجهولی جاری شود، بلکه بل فقط در موضوعات جاری می کنند. بنا براین حق در این مقام تقديم أمر نذر بر آنچه در شرط متأخر از حول بیان شد است، و بر فرض تنزل وجوب وفاء به نذر در عين و أداء زكات از قيمت چنانکه پیش از این وجه ان بیان شد است. فتدبر. هذا كله في نذر الفعل.
کتاب‌درمانی چیست؟ ■سال‌هاست روشی علمی به نام کتاب‌درمانی در جهان مطرح شده و استفاده می‌شود. در این روش درمانی درمانگر به‌جای استفاده از دارو یا مشاوره به مراجع خواندن کتابی مناسب وضعیتش را پیشنهاد می‌دهد. مطلب حاضر نگاهی اجمالی به کتاب‌درمانی است. کتاب‌درمانی یا ببیلوتراپی«Bibliotherapie» در جهان رواج دارد. بیبلوتراپ‌ها از کتاب‌ها به‌جای دارو یا مشاوره استفاده می‌کنند. آن‌ها کتاب‌ها را به مراجعین می‌دهند تا از طریق خواندن آ‌ن‌ها به نتیجه مورد نظر برسند. دفاتر کتاب‌درمانی در شهرهای مهم دنیا وجود دارد، همچنین کار مشاوره از طریق اسکایپ نیز انجام می‌دهند. در حال حاضر در سیزده شهر اصلی دنیا دفتر دارند. کانال یوتیوبشان نیز خلاقانه به موضوع‌ها و مسائل روانی می‌پردازد. بسیاری از آن‌ها از نویسندگان هم استفاده می‌کنند. ●کتاب‌درمانی دو دسته اصلی دارد. یکی از این روش‌ها کتاب‌هایی است که از فلسفه برای درمان مشکلات روحی و روانی مثل مشکلات عاطفی، زندگی زناشویی، افسردگی، کنار آمدن، جدایی، فقر و ... استفاده می‌کنند. این دسته وجه مشترک با روانشناسی پیدا می‌کند. تدوین‌کننده‌های این دسته از کتاب‌درمانی از تئوری‌های کلی فلسفه مثل تئوری‌های تدوین شده توسط فردریش نیچه و آرتور شوپرهاور استفاده و تئوری‌ها را برای زندگی عمومی کارکردی می‌کنند. ○دسته دیگر از بیبلوتراپ‌ها از ادبیاتِ صرف استفاده می‌کنند. این خیلی دسته بسیار مهم‌تر است. این افراد برای مثال درباره افسردگی به کتابی از کتاب‌های ادبی انتخاب می‌کنند تا فرد بخواند و بعد از مدتی دوباره به بیبلوتراپ خود مراجعه کنند. مهم‌ترین کسانی که از حوزه ادبی به افراد پیشنهاد می‌شود کامو و داستایوفسکی و نویسنده‌هایی که به عنوان روانکاوهای روح انسان مطرح هستند، است؛ از شکسپیر و یونان باستان گرفته تا پروست. ■لازم به ذکر است؛ داستایفسکی به روانکاوی روح انسان و کامو تمام نوشته‌هایش برای بهتر زیستن است. او در نوشته‌هایش جهان را پوچ فرض می‌کند و می‌گوید حالا چطور می‌توان به زندگی معنا داد. نمونه این بینش را می‌توان در کتاب‌های بیگانه و طاعون دید. بیبلوتراپ‌ها از همین روایت‌ها برای بهتر زیستن استفاده می‌کنند. □بیبلوتراپی نوعی کتاب‌خوانی با برنامه‌ای برای رسیدن به هدف مشخص است. در دوره جدید غیر از ادبیات صرف از موسیقی، نمایشنامه و سایر دسته‌های هنری برای این مفهوم استفاده می‌کنند. البته در این دسته نسخه‌هایی که پیچیده می‌شود خیلی کلی‌تر است. ●کسانی که از کتاب درمانی استفاده می‌کنند جلسه‌های گروهی هم دارند. کتاب‌خوانی‌های گروهی کسانی که مشکلات یا دغدغه‌های مشترک دارند را جمع می‌کنند. یک نفر در یک جلسه کتاب‌درمانی گروهی حضور دارد ممکن است افسردگی نداشته باشد حتی ممکن است برایش مهم باشد که هیچ‌وقت مبتلا نشود هم می‌توانند از جلسات برای رسیدن به هدف مشخص استفاده کنند. https://t.me/+njp2kavG_QVmMDI0
📚داستان کوتاه شب "از مکافات عمل غافل مشو گندم از گندم بروید جو ز جو" در زمان قدیم ، مردی ازدواج کرد ... در روز اول ازدواج، جهت خوردن ناهار با خانواده شوهر دور هم جمع شدند. مرد سهم بیشتری از غذا را با احترام خاص به همسرش و به مادر خودش سهم ناچیزی از غذا داد، بدون هیچ احترامی!! در این لحظه عروس که "شخصیت اصیل و با حکمتی داشت،" وقتی این صحنه را دید درخواست طلاق کرد و گفت: شخصیت اصیل در ذات هست و نمی خواهم از تو فرزندی داشته باشم که بعدها فرزندانم رفتاری چون تو با مادرت، با من داشته باشند و مورد اهانت قرار بگیرم! ""متاسفانه بعضی از زنان وقتی شوهرانشان آنها را ترجیح می دهند، فکر می کنند بر مادر شوهر پیروز شدند.!!" عروس با تدبیر همان روز طلاق گرفت و مدتی بعد با همسری که به مادر خودش احترام می‌گذاشت ازدواج کرد و بعد از سالها صاحب فرزندانی شد ... یک روز با فرزندانش عزم مسافرت کرد، با فرزندانی که بزرگ شده بودند و به مادرشان بسیار احترام می گذاشتند. در مسیر به کاروانی برخوردند، پیرمردی پابرهنه پشت سر کاروان راه می رفت و هیچ کس به او اعتنایی نمی کرد.! مادر به فرزندانش گفت: آن پیرمرد را بیاورید. وقتی او را آوردند مادر، همسر سابقش را شناخت به او گفت: چرا هیچ کس به تو اعتنا و کمکی نمی کند؟! آنها کی هستند؟! گفت: فرزندانم هستند ... گفت : من رامی شناسی؟ پیرمرد گفت: نه زن با حکمت گفت: من همان همسر سابقت هستم و قبلا گفتم که اصالت در ذات هست ... "همانگونه که می کاری درو خواهی کرد..." به فرزندان من نگاه کن! چقدر به من احترام می گذارند ... حالا به خودت و فرزندانت نگاه کن، چون تو به مادرت اهانت کردی، این جزای کارهای خودت هست ... زن با تدبیر به فرزندانش گفت: "کمکش کنید برای خدا..." * بدانیم؛ فرزندانمان همانگونه با ما رفتار خواهند کرد که ما با پدر و مادر خود رفتار می‌کنیم.!*
🌺شبتون زیبـا و پناه خدا 🌸ستارہ بخت تون همیشہ روشن⭐️ 🌺لحظہ هاتون لبریز از آرامـش🙏 🌸شب تون پر از لحظہ هاے 🌺ناب عاشقے با خدا🙏 شبتون پرستارہ ✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹🌳🌹 آغاز روزمان را مزین و منور میکنیم به کلام روحبخش و دلنشین قرآن کریم..🌹🌳🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸ســـ🌸ــلام 🍃سلامی به قشنگی بهشت 🌸به بی‌انتهایی هستی 🍃به زیبایی بـهار 🌸به گرمی تابستان 🍃به‌جلوه برگهای پاییزی 🌸وسفیدی وپاکی برفها 🍃سلامی به محکمی پیوندقلبها 🌸که یادآورخوبیهاست 🌸صبح چهارشنبه تون زيبـا💖
📖 تقویم شیعه ☀️ چهارشنبه: شمسی: چهارشنبه - ۲۵ مهر ۱۴۰۳ میلادی: Wednesday - 16 October 2024 قمری: الأربعاء، 12 ربيع ثاني 1446 ❇️ وقایع مهم امروز در تاریخ اسلام: 🔹وجوب نماز بر مسلمین، سال اول هجرت 📆 روزشمار: 🌺22 روز تا ولادت حضرت زینب سلام الله علیها ▪️30 روز تا شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها (روایت 75روز) ▪️50 روز تا شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها (روایت 95روز) ▪️60 روز تا وفات حضرت ام البنین سلام الله علیها 🌺67 روز تا ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها
🌹 با چه دستورالعملی می توان خوشبخت شد؟ ✅ امام علی (ع) : بدانید که جهاد اکبر که بزرگتر از جهاد نظامی است، همان جهاد با نفس است. پس مشغول جهاد با نفستان شوید تا خوشبخت گردید. ✍️ شرح: مهمترین و سخت ترین مصداق جهاد با نفس، انجام و ترک است. این، دستورالعمل خوشبخت شدن است. 📖 اعْلَمُوا أَنَّ الْجِهَادَ الْأَكْبَرَ جِهَادُ النَّفْسِ فَاشْتَغِلُوا بِجِهَادِ أَنْفُسِكُمْ تَسْعَدُوا 📚 تصنيف غرر الحكم و درر الكلم، ص: 226
روز چهارشنبه به نام بن جعفر(ع) و (ع) و (ع )و (ع) عليهم السلام است، 🌺السَّلامُ عَلَيْكُمْ يَا أَوْلِيَاءَ اللَّه 🌺 السَّلامُ عَلَيْكُمْ يَا حُجَجَ اللَّه 🌺 السَّلامُ عَلَيْكُمْ يَا نُورَ اللَّهِ فِي ظُلُمَاتِ الْأَرْضِ 🌺السَّلامُ عَلَيْكُمْ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْكُمْ وَ عَلَى آلِ بَيْتِكُمْ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ بِأَبِي أَنْتُمْ وَ أُمِّي لَقَدْ عَبَدْتُمُ اللَّهَ مُخْلِصِينَ وَ جَاهَدْتُمْ فِي اللَّهِ حَقَّ جِهَادِهِ حَتَّى أَتَاكُمُ الْيَقِينُ فَلَعَنَ اللَّهُ أَعْدَاءَكُمْ مِنَ الْجِنِّ وَ الْإِنْسِ أَجْمَعِينَ وَ أَنَا أَبْرَأُ إِلَى اللَّهِ وَ إِلَيْكُمْ مِنْهُمْ يَا مَوْلايَ يَا أَبَا إِبْرَاهِيمَ مُوسَى بْنَ جَعْفَرٍ يَا مَوْلايَ يَا أَبَا الْحَسَنِ عَلِيَّ بْنَ مُوسَى يَا مَوْلايَ يَا أَبَا جَعْفَرٍ مُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ يَا مَوْلايَ يَا أَبَا الْحَسَنِ عَلِيَّ بْنَ مُحَمَّدٍ أَنَا مَوْلًى لَكُمْ مُؤْمِنٌ بِسِرِّكُمْ وَ جَهْرِكُمْ مُتَضَيِّفٌ بِكُمْ فِي يَوْمِكُمْ هَذَا وَ هُوَ يَوْمُ الْأَرْبِعَاءِ وَ مُسْتَجِيرٌ بِكُمْ فَأَضِيفُونِي وَ أَجِيرُونِي بِآلِ بَيْتِكُمُ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ.
✍️ روزی بهلول داشت از کوچه ای می‌گذشت شنید که استادی به شاگردهایش می‌گوید: من در سه مورد با امام صادق(ع) مخالفم. 1️⃣ یک اینکه می گوید خدا دیده نمی‌شود. پس اگر دیده نمی شود وجود هم ندارد. 2️⃣ دوم می گوید: خدا شیطان را در آتش جهنم می سوزاند در حالی که شیطان خود از جنس آتش است و آتش تاثیری در او ندارد. 3️⃣ سوم هم می گوید : انسان کارهایش را از روی اختیار انجام می دهد در حالی که چنین نیست و از روی اجبار انجام می دهد. بهلول که شنید فورا کلوخی دست گرفت و به طرف او پرتاب کرد. اتفاقا کلوخ به وسط پیشانی استاد خورد. استاد و شاگردان در پی او افتادند و او را به نزد خلیفه آوردند. خلیفه گفت : ماجرا چیست؟ استاد گفت : داشتم به دانش آموزان درس می دادم که بهلول با کلوخ به سرم زد. و الان درد می کند. بهلول پرسید : آیا تو درد را می بینی؟ گفت : نه بهلول گفت : پس دردی وجود ندارد. ثانیا مگر تو از جنس خاک نیستی و این کلوخ هم از جنس خاک پس در تو تاثیری ندارد. ثالثا : مگر نمی گویی انسانها از خود اختیار ندارند ؟ پس من مجبور بودم و سزاوار مجازات نیستم. 👌استاد اینها را شنید و خجل شد و از جای برخاست و رفت
خارج فقه زکات درس 68.MP3
47.36M
خارج فقه کتاب زکات درس 68 چهارشنبه 25 مهر 1403 شمسی
خارج فقه کتاب زکات درس 68 چهارشنبه 25 مهر 1403 شمسی نذر نتیجه و اما نذر نتيجه، مثل اینکه بگوید: «لله علي أن يكون هذا المال صدقة» پس گاهی بحث درباره صحت آن و گاهی بحث در باره مانعيت آن از زكات است. اما دومی [بحث در مانعیت نذر نتیجه] واضح است، زیرا مقتضای آن بر فرض صحت خروج مال از ملك ناذر است و پیش از این بیان شد که در وجوب زکات ملكيت اعتبار دارد. علامه حلی (ره) در کتاب تذكرة الفقهاء [ج 5: 26] گفته است: «لوجعل هذه الاغنام ضحايا او هذا المال صدقة بنذر و شبهه كان سقوط الزكاة فيه أقوي لانتقال المال عنه الي مانذره». سید عاملی در مدارك الأحکام [ج 5: 31] در این باره گفته است: «و اولي منه ما لو جعله صدقة بالنذر لخروجه عن ملكه بمجرد النذر فيما قطع به الاصحاب و للنظر فيه مجال». و اما اولی [بحث در صحت نذر نتیجه] پس چون بحث از نذر نتيجه و نیز از شرط نتیجه كثير الدوران در مباحث مختلف است مانعی ندارد هر دو را در اینجا متعرض بشویم. پس میگوییم: ظاهر عبارت مدارك الأحکام قطع اصحاب به صحت نذر نتيجه مطلقا یا در خصوص صدقه است، و در بعضی از كلمات ادعای اتفاق یا اجماع بر صحت این نذر است كه حيوان هدی یا اضحيه باشد، و صيرورت آن این گونه و خروج آن از ملك به صرف نذر. اقول: شیخ طوسی (ره) در کتاب الخلاف (ج 6: 55، كتاب الضحايا، مسأله 16) گفته است: «اذا أوجب علي نفسه أضحية بالقول او بالنية علي ما مضي من الخلاف زال ملكه عنها و انقطع تصرفه فيها و به قال أبو يوسف و أبوثور و الشافعي و روي ذلك عن علي (ع)، و قال أبوحنيفة و محمد لايزول ملكه عنها و لاينقطع تصرفه فيها و تكون له علي ملكه حتي يخرجها الي المساكين و له أن يستبدل بها بالبيع و غير ذلك ...، دليلنا علي الاول اجماع الفرقة و اخبارهم». و ايجاب بر نفس صريح در نذر نیست، آری از أوضح مصاديق آن است، و مراد او از اخبار فرقه شاید اخبار اشعار هدي و تقليد آن در حج قران باشد. علامه در منتهی المطلب گفته است: ان أباحنيفة استدل علي مذهبه بما صنعه النبی (ص) في حجة الوداع من جعل ثلث هديه الذي ساقه و هو مأة بعير لعلي (ع) بعدما ورد عليه من اليمن . و محقق در کتاب شرائع (ج 3: 162، كتاب الصيد والذباحة، المسألة الرابعة) گفته است: «اذا نذر أضحية معينة زال ملكه عنها». و در جواهر الکلام [ج 36: 153] گفته است: «بلاخلاف أجده فيه بيننا بل في كشف اللثام اجماعا". ثم استدل له بذلك و بمراسيل عامية منها ان رجلا قال للنبي (ص): يا رسول الله اني أوجبت علي نفسي بدنة و هي تطلب مني بنوق فقال: انحرها و لا تبعها و لو طلبت بماءة بعير. و منها عن علي (ع) "من عين اضحية فلايستبدل بها". و منها عن أبي سعيد الخدري انه قال : "اشتريت كبشا لاضحي به فعدي الذئب فاخذ منه الالية فسألت رسول الله عن ذلك فقال : ضح به». و در کتاب جواهر [36: 154] از الدروس [ج 1: 449] نقل کرده است: « و لو كانت في ملكه تعينت بقوله: جعلتها اضحية، فيزول ملكه عنها». و ملاحظه می کنید که محط بعض از كلمات مطلق تعيين حيوان برای اضحيه است، نه خصوص نذر، پس تعيين آن با اشعار ولتقليد را نیز شامل میشود.
ه بهانه سالگرد درگذشت بزرگى از تربت مرحوم ملا عباس تربتى ، از بزرگان دوران خود كه فرزندى همچون مرحوم حسينعلى راشد را به جامعه تقديم داشت. عباس تربتی معروف به ملا عباس تربتی فرزند ملا حسینعلی در سال ۱۲۵۰ هجری شمسی، در روستای «کاریزک ناگهانی‌ها» از توابع شهرستان تربت حیدریه به دنیا آمد. نام مادرش «شیرین» از اهالی قاین و دارای یک خواهر بود. ملاعباس در شش سالگی در زادگاه خود به مکتب رفت و سپس دروس مقدمات، فقه و اصول و فلسفه در حوزه علميه حاج شیخ یوسفعلی در تربت حیدریه نزد اساتیدی همچون ملا عبدالحمید فرا گرفت. سپس رو به سوى حوزه علميه مشهد گزارد. وی در مشهد برای گذران زندگی روزها به کارگری و شب‌ها به درس مشغول شد. استاد برجسته او علی‌اکبر مجتهد تربتی (نماینده آخوند خراسانی)، آیت‌الله آقا حسین قمی و آقا بزرگ شهیدی بود. بدیع الزمان فروزانفر که او را دیده بود وی را فردی که دنیا به دور او نگشته توصیف کرده است آية الله العظمى حاج آقا حسین قمی وقت، ملاعباس تربتی را از خوبان عالَم اسلام، بلکه از خوبان دنیا توصیف کرده است. سرانجام در سال ١٣٢٢ هجرى رخ بركشيد و به سوى معبودش شتافت. ملا عباس در مشهد و در صحن آزادی (زاویه شمال غربی) در حرم امام رضا(ع) به خاک سپرده شده است. رحمة الله عليه و على ولده fa.wikishia.net حوزه علمیه خراسان - ویکی شیعه
پندانه واقعا تا به ڪی ...؟ قضاوت، غیبت، تهمت چرا نمیفهمیم این ها تاوان دارد... دل شڪستن دارد ... چرا متوجه نیستیم این ها به ما مربوط نیست فلانی دزده ... فلانی زشته ... فلانی خیانت ڪرده و ... چرا ڪسی متوجه زندگی شخصی خودش نیس همه خدا شدند ... همه قاضی شدند ... همه گناهڪارند جز خودمان ... ای ڪاش این را بدانیم در هر قبری فقط یک نفر دفن میشود ... پس فڪر اعمال و افڪار خودتان باشید ... فقط ڪافیست پاهایتان را ڪمی از زندگی بقیه بیرون بڪشید... باور ڪنید خودتان هم آرام میشوید ...
✅داستان زیبا (شاگرد نقاش) فردی چندین سال شاگرد نقاش بزرگی بود و تمامی فنون و هنر نقاشی را آموخت. استاد به او گفت: که دیگر شما استاد شده ای و من چیزی ندارم ک به تو بیاموزم. شاگرد فکری به سرش رسید، یک نقاشی فوق العاده کشید و آنرا در میدان شهر قرار داد ، مقداری رنگ و قلمی در کنار آن قرار داد و از رهگذران خواهش کرد اگر هرجایی ایرادی می بینند یک علامت❌ بزنند ... غروب که برگشت دید که تمامی تابلو علامت خورده است و بسیار ناراحت و افسرده به استاد خود مراجعه کرد . استاد به او گفت: آیا میتوانی عین همان نقاشی را برایم بکشی؟ شاگرد نیز چنان کرد و استاد آن نقاشی را در همان میدان شهر قرار داد ... ولی این بار رنگ و قلم را قرار داد و متنی که در کنار تابلو قرار داد این بود که : "اگر جایی از نقاشی ایراد دارد با این رنگ و قلم اصلاح بفرمایید" غروب برگشتند دیدند تابلو دست نخورده مانده! استاد به شاگرد گفت: همه انسانها قدرت انتقاد دارند ولی جرات اصلاح را همه ندارند
✅گاهی دهان را باید بسته نگاه داشت 💢 می گویند در اوایل انقلاب فرانسه، سه نفر محكوم به اعدام با گیوتین شدند ، آن ها عبارت بودند از روحانی ، وکیل دادگستری و فیزیک دان . در هنگامه ی اعدام ، روحانی پیش قدم شد ، سرش را زیر گیوتین گذاشتند، و از او سؤال شد : حرف آخرت چیه ؟ گفت : خدا ...خدا...خدا...او مرا نجات خواهد داد، وقتی تیغ گیوتین را پایین آوردند ، نزدیک گردن او متوقف شد. مردم تعجب کردند، و فریاد زدند: آزادش کنید!، خدا حرفش را زده! و به این ترتیب نجات یافت . نوبت به وکیل دادگستری رسید ، از او سؤال شد: آخرین حرفی که می خواهی بگی چیست؟ گفت : من مثل روحانی خدا را نمی شناسم، ولی درباره ی عدالت بیشتر می دانم ، عدالت ...عدالت ...عدالت...گیوتین پایین رفت ،اما نزدیک گردنش ایستاد، مردم متعجب ، گفتند :آزادش کنید ، عدالت حرف خودش را زده! وکیل هم آزاد شد. آخر کار نوبت فیزیکدان رسید ، سؤال شد ، آخرین حرفت را بزن ،گفت :من نه روحانی ام که خدا را بشناسم و نه وکیلم که عدالت را بدانم ، اما من می دانم که روی طناب گیوتین گره ای است که مانع پایین آمدن تیغه می شود ...با نگاه دریافتند و گره را باز کردند، تیغ بران برگردن فیزیکدان فرود آمده و آن را از تن جدا کرد. گفته اند : لازم است گاهی دهانت را بسته نگاه داری، هر چند حقیقت را بدانی ! چه فرجام تلخی دارند آنان که به «گره ها» اشاره می‌‌کنند.
🌿امیرالمؤمنین ✋ خطاب به ابوبکر: پیامبر 📿 با شهادت از دنیا رفتند...✎ ﴿بِهَذَا الْإِسْنَاد أَنَّ أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ قَالَ لِأَبِی بَکْرٍ یَوْماً لا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ وَ أَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً رَسُولُ اللَّهِ مَاتَ شَهِیداً﴾ ⬅️روزی امیرالمؤمنین علیه‌السلام به ابوبکر فرمود: «هرگز کسانی که در سبیل‌الله کشته می‌شوند را مرده مپندارید، بلکه زنده‌هایی هستند که نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند و من شهادت می‌دهم که همانا رسول‌الله صلی‌الله‌علیه‌و‌آله شهید از دنیا رفت!» 😀.الشیخ الکلینی، الكافی؛ ج۷، ص۳۷۷، ح۱۳.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قاری: عبد الباسط شکافته شدن دریا توسط حضرت موسی پس از دعوت حضرت موسی(علیه السلام) از فرعون و فرعونیان به خداپرستی و ارائه معجزات گوناگون و عدم پذیرش آنها، او مأمور می شود که نیمه شب با بنی اسرائیل از مصر کوچ کند، اما هنگامی که به رود نیل می رسد، ناگاه متوجه می شوند که فرعون و لشگرش آنها را از پشت سر تعقیب می کنند. در اینجاست که موسی(علیه السلام) مأموریت پیدا می کند عصای خود را به دریا بزند و پس از انجام این کار، راه های متعددی از دل دریا گشوده می شود و جمعیت بنی اسرائیل به سلامت از دریا می گذرند و از آن طرف لشگر مخالف که هم چنان آنها را تعقیب می کردند، وقتی همه به وسط دریا می رسند، آب ها به هم می پیوندند و همگی هلاک می شوند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃🌸صبح زیبایتان بخیر 🍃🌸امروز هر چہ آرزوے 🍃🌸خـوبـہ بـراے شمـا 🍃🌸مهر و محبت و دوستے 🍃🌸راهے زندگے شما 🍃🌸عطرخوشبوے گلهاے بهشتے 🍃🌸هدیہ امـروز شما 🍃🌸پنج شنبہ تون پر از خیر و خوبے پیروزی سربلند مستدام منظره: گلبافت کویر لوت
📖 تقویم شیعه ☀️ امروز: شمسی: پنجشنبه - ۲۶ مهر ۱۴۰۳ میلادی: Thursday - 17 October 2024 قمری: الخميس، 13 ربيع ثاني 1446 ❇️ وقایع مهم امروز در تاریخ اسلام: 🔹شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها (روایت 45روز)، 11ه-ق 📆 روزشمار: 🌺21 روز تا ولادت حضرت زینب سلام الله علیها ▪️29 روز تا شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها (روایت 75روز) ▪️49 روز تا شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها (روایت 95روز) ▪️59 روز تا وفات حضرت ام البنین سلام الله علیها 🌺66 روز تا ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها